Je nieuwsbronnen deugen nietquote:Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ten eerste gok ik niet maar baseer ik die 10% op wat mij via verschillende nieuwsbronnen ter ore gekomen is. Ten tweede zou je kunnen stellen dat zo'n 90% van de bevolking in Nederland autochtoon is en dat de PVV desondanks niet 90% van de bevolking vertegenwoordigt.
Nee, want daar doet de bevolking net zo goed aan mee. Corruptie vind je in alle gelederen in alle landen ter wereld. Ieder land heeft z'n eigen dingen. Roemenië staat ook bol van de corruptie, maar om nu te zeggen dat die mensen echt onderdrukt worden....quote:Op zondag 30 januari 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
De Egyptenaren niet onderdrukt? Het land staat bol van de corruptie. Of is dat geen onderdrukking?
Ja, dat was ook net op Ned2 te zien. Dat verklaarde voor mij waarom de politie ook nu de betogers niet goed gezind is: zij hebben geen belang bij mondige burgers.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef hondjes het volgende:
Ik was in Cairo en Alexandrie,, al die gasten waren corrupt.
Vooral de politie.
Daar lees je volgens mij weinig over omdat het in het belang van "ons" is. De afgelopen dagen heb ik toch nogal eens leden van de oppositie aan het woord gezien die, heel convenient, gevangen gezet werden ten tijde van de schijnverkiezingen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet
Althans, nooit iets over gelezen.
En ik gok met je mee.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ten eerste gok ik niet maar baseer ik die 10% op wat mij via verschillende nieuwsbronnen ter ore gekomen is. Ten tweede zou je kunnen stellen dat zo'n 90% van de bevolking in Nederland autochtoon is en dat de PVV desondanks niet 90% van de bevolking vertegenwoordigt.
In Egypte is het toch specifiek de overheid die corrupt is hoor. Dan kun je dat volgens mij prima onderdrukking noemen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:19 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, want daar doet de bevolking net zo goed aan mee. Corruptie vind je in alle gelederen in alle landen ter wereld. Ieder land heeft z'n eigen dingen. Roemenië staat ook bol van de corruptie, maar om nu te zeggen dat die mensen echt onderdrukt worden....
Dat schreef ik vanmiddag ook in reply op Teun.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar lees je volgens mij weinig over omdat het in het belang van "ons" is. De afgelopen dagen heb ik toch nogal eens leden van de oppositie aan het woord gezien die, heel convenient, gevangen gezet werden ten tijde van de schijnverkiezingen.
Hij moet echt dat notitieboekje er weer bij pakken.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:10 schreef Coos het volgende:
[..]
De repressie van de geheime dienst was zó groot en velen die een voorzichtige poging deden e.e.a. de kaak te stellen zitten al jaren vast.
Maar eveneens die fundamentalistische moslims gingen zonder pardon de bak in.
Roemenië ook, heel specifiek. Maar ook daar vindt Jan met de Pet weer antwoorden op, ze doen namelijk gewoon mee. Het is ook voor een deel cultuur vermoed ik. Ik geloof echt niet dat wanneer er een democratie is mensen opeens niet meer corrupt zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:21 schreef Disana het volgende:
[..]
In Egypte is het toch specifiek de overheid die corrupt is hoor. Dan kun je dat volgens mij prima onderdrukking noemen.
Dat weten de meeste Amerikanen nietquote:Op zondag 30 januari 2011 21:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hier een bron voor jou
[ afbeelding ]
Die weten niet eens waar Egypte ligt.
Mijn boekje staat vol met notities...allemaal van Pietjequote:Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Coos het volgende:
[..]
Dat schreef ik vanmiddag ook in reply op Teun.
Hij moet echt dat notitieboekje er weer bij pakken.
Je doet net of 'Jan met de pet' een keuze heeft, maar dat is dus niet zo. Jan met de pet zal wel moeten maar hij wordt er heus niet blij van.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Roemenië ook, heel specifiek. Maar ook daar vindt Jan met de Pet weer antwoorden op, ze doen namelijk gewoon mee. Het is ook voor een deel cultuur vermoed ik. Ik geloof echt niet dat wanneer er een democratie is mensen opeens niet meer corrupt zijn.
Maar....we wachten in alle rust op wat er komen gaat. De tijd zal het leren en ik hoop voor hen daar dat Scrut gelijk krijgt
Internet en vrije media hebben daar tegenwoordig een grote invloed op.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:27 schreef Disana het volgende:
En verder hoop ik zeer zeker ook dat Scrute het bij het rechte eind heeft. Maar ik zie het wat Egypte betreft niet zo donker in omdat de meeste mensen al teveel van het moderne leven geproefd hebben.
Jij was toch uiterst content met je pooierbak Mercedes?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Internet en vrije media hebben daar tegenwoordig een grote invloed op.
Ik koop trouwens toch maar geen nieuwe Ferrari, Jeremy vond 'm maar niks.
Dan neem je die van Dellboy toch over.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Internet en vrije media hebben daar tegenwoordig een grote invloed op.
Ik koop trouwens toch maar geen nieuwe Ferrari, Jeremy vond 'm maar niks.
Mijn bron zijn een Egyptische zakenman en zijn zoon, de mensen die zorgen voor een deel van mijn import. Zij zijn toevallig Kopten en zeer bezorgd op het moment. Zij onderschrijven de huidige corruptie zeer zeker. En alhoewel volgens hun er in werkelijkheid al geen vrijheid van religie bestaat in Egypte omdat Kopten nu al worden bedreigd en gemolesteerd vrezen voor een steeds minder gematigd Moslim-klimaat in hun thuisland onder meer door toedoen van de Muslim Broederschap. Maar ja weten deze mensen veel, het is alleen maar hun vaderland tenstlotte.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hier een bron voor jou
[ afbeelding ]
Die weten niet eens waar Egypte ligt.
Klopt. Vooral ook omdat het in gebruik veruit de goedkoopste auto is die ik ooit gehad heb.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij was toch uiterst content met je pooierbak Mercedes?
Zolang je er maar niet mee naar Egypte gaat, want daar vragen ze smeergeld voor grote auto'squote:Op zondag 30 januari 2011 21:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klopt. Vooral ook omdat het in gebruik veruit de goedkoopste auto is die ik ooit gehad heb.
300 meter sneeuw? Dan kan geen berg te hoog zijn Coosquote:Op zondag 30 januari 2011 21:36 schreef Coos het volgende:
Heb het Spaanse nieuws opstaan.
Hondjes mag blij zijn dat haar berg niet zo heel hoog is.![]()
Op veel plaatsen boven de 300 meter sneeuw.
Het zal ook weer eens niet dat jij vrienden hebt die net weer precies passen bij de discussie die we hebben waardoor jij gelijk hebt. Wat vindt je andere vriend, Gerard Joling, er van?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Mijn bron zijn een Egyptische zakenman en zijn zoon, de mensen die zorgen voor een deel van mijn import. Zij zijn toevallig Kopten en zeer bezorgd op het moment. Zij onderschrijven de huidige corruptie zeer zeker. En alhoewel volgens hun er in werkelijkheid al geen vrijheid van religie bestaat in Egypte omdat Kopten nu al worden bedreigd en gemolesteerd vrezen voor een steeds minder gematigd Moslim-klimaat in hun thuisland onder meer door toedoen van de Muslim Broederschap. Maar ja weten deze mensen veel, het is alleen maar hun vaderland tenstlotte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |