met zoveel tieten een paar positieve denk ik.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zal ik nou een note van remlof krijgenvoor ongeoorloofd gedrag
nee hier wel alleen in egypte niet zoiets begreep ik eruitquote:Op zondag 30 januari 2011 20:05 schreef Coos het volgende:
[..]
Al Jazeera Engels doet het nog gewoon hoor. Die staat bij mij op.
Ik heb zo'n gevoel dat het daar ook op uit gaat draaien. In die landen heb je wel vaak een enorme sterke leider nodig om te tegengestelde belangen van sommige groeperingen onder controle te houden. Een democratie zoals hier (voor wat het waard is) zie ik daar nog niet 1,2,3 als mogelijkheidquote:Op zondag 30 januari 2011 20:01 schreef Coos het volgende:
[..]
Zal ik het dan maar doen. Heks zit denk in het andere Egypte topic.![]()
Maar The Brotherhood of Muslims zeggen nu dat alle oppositie partijen zich moeten verenigen.
Volgens mij is het link om met die lui in zee te gaan.
Toen de revolutie in Pezië uitbrak en de Sjah verdreven werd riep Khomeiny hetzelfde.
Het gevolg was dat de Ayatholla's het in Iran voor het zeggen kregen en tot op de dag van vandaag leven de Iraniërs onder religieuze onderdrukking.
Wolven in schaapskleren.
Neuh, maar met zo'n zeug doe je me geen plezierquote:Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zal ik nou een note van remlof krijgenvoor ongeoorloofd gedrag
nou ja zeug, dat zeg je niet tegen zo een dame, meisje heeft al een complex van een tiet teveelquote:Op zondag 30 januari 2011 20:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Neuh, maar met zo'n zeug doe je me geen plezier
Dat willen ze graag, overal in de wereld, maar 't lukt maar zeldenquote:Op zondag 30 januari 2011 20:08 schreef Toverheks het volgende:
amerika speelt sleutelrol in kwestie, obama zei heel duidelijk mubarak moet wieberen maar of dat ook gebeurt.
Maar de omwenteling van Perzië naar Iran was nog voor het informatietijdperk waarin wij nu leven.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het daar ook op uit gaat draaien. In die landen heb je wel vaak een enorme sterke leider nodig om te tegengestelde belangen van sommige groeperingen onder controle te houden. Een democratie zoals hier (voor wat het waard is) zie ik daar nog niet 1,2,3 als mogelijkheid
O, dan gaan de notes naar Teunquote:Op zondag 30 januari 2011 20:09 schreef Toverheks het volgende:
[..]
was een geintje hoor rem, kwam het tegen op de pagina van FANN, dus eigenlijk is het haar schuld
Ja Heks de wapenindustrie moet blijven draaien.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:12 schreef Toverheks het volgende:
weet je heb niet zoveel verstand van Politiek ( waarvan wel hahahah) maar vind Amerika een eng gevaarlijk land, want zei hebben overal een sleutelrol bewapende het ene land aan wapens terwijl ze met het andere land lopen te slijmen, echt nare wereld overal.
Christenen zijn daar een tijdje de dupe van moslimgeweld. Daar waren onlangs nog wel wat berichten over te lezen. We wachten rustig af. Er wordt in ieder geval weer wat geschiedenis geschreven, dat is wel aardigquote:Op zondag 30 januari 2011 20:10 schreef Coos het volgende:
[..]
Maar de omwenteling van Perzië naar Iran was nog voor het informatietijdperk waarin wij nu leven.
Er was nog geen internet en zelf tv hadden de meeste mensen daar toen niet.
Egypte heeft alle media zolas wij die kennen en ze zijn zeker een stuk moderner dan andere landen in de regio. Dus of de massa zich in een religieus stramien zullen laten duwen dat betwijfel ik!
oh Coos, weet je wat er in mijn UPC digitale starter zit, goed tv, en gisteren een doc over lapland zo leuk een hele leuke intresante zender.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:12 schreef Coos het volgende:
[..]
O, dan gaan de notes naar Teun![]()
Heks Panorama op Canvas.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:09 schreef Toverheks het volgende:
[..]
was een geintje hoor rem, kwam het tegen op de pagina van FANN, dus eigenlijk is het haar schuld
Dat is één van de dingen die nu duidelijk worden, een dergelijk onderdrukkend regime lijkt onmogelijk samen te gaan met de moderne informatiekanalen. Het is niet voor niets dat de Taliban destijds tv en internet in Afghanistan verbood.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:10 schreef Coos het volgende:
Egypte heeft alle media zolas wij die kennen en ze zijn zeker een stuk moderner dan andere landen in de regio. Dus of de massa zich in een religieus stramien zullen laten duwen dat betwijfel ik!
elke keer dat ik dat zag he Schrutz werd ik gewoon warm van binnen, want zo kan het ook gewoon naast en met elkaar leven echt dat zou de wereld een stuk mooier makenquote:Op zondag 30 januari 2011 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is één van de dingen die nu duidelijk worden, een dergelijk onderdrukkend regime lijkt onmogelijk samen te gaan met de moderne informatiekanalen. Het is niet voor niets dat de Taliban destijds tv en internet in Afghanistan verbood.
Bij de protesten in Egypte lijkt er overigens ook geen enkele aanwijzing dat één bepaalde ideologie de boventoon voert. Moslims, christenen en atheïsten strijden schouder aan schouder. Christenen geven aan moslims te zullen beschermen als die tijdens de betogingen pauzeren voor het gebed.
Ik zag een foto van betogers. Eén met een enorm kruis om z'n nek, degene daarnaast in een Niqaab.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:20 schreef Toverheks het volgende:
[..]
elke keer dat ik dat zag he Schrutz werd ik gewoon warm van binnen, want zo kan het ook gewoon naast en met elkaar leven echt dat zou de wereld een stuk mooier maken
komt er dan geen reklame voorbij, zat op rtl nieuws te wachten op 6 uur, kwam er eerst een reklame over Egypte pyramides enzo vrouwtje op kameel, staat eronder Egypte waar het allemaal begon, zo dom om zoiets nu uit te zenden, Egypte is bezig een land te worden waar de helft al van gesloopd wordt waar er echt crises is.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:19 schreef Disana het volgende:
Wij kijken naar Ned2, dat is zo'n aardige reisserie net als de voorganger die over het midden oosten ging. Vandaag over Egypte.
Monsterverbond, de Christenen gaan voor mijn gevoel het onderspit delven. Daarom moet er weer een sterke leider komen om ze allemaal in het gareel te houden.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Bij de protesten in Egypte lijkt er overigens ook geen enkele aanwijzing dat één bepaalde ideologie de boventoon voert. Moslims, christenen en atheïsten strijden schouder aan schouder. Christenen geven aan moslims te zullen beschermen als die tijdens de betogingen pauzeren voor het gebed.
ja het zal wel bij dromen blijven, over een paar dagen slaan cristenen moslims en weet ik welke relegie elkaar weer om de oren, oh zo zonde, het leven is toch veels te mooi de wereld kan er zo mooi uitzien zonder al die dingen.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zag een foto van betogers. Eén met een enorm kruis om z'n nek, degene daarnaast in een Niqaab.
je schoonmoeder weg en ben zijn jullie weer op kraambezoek geweest, jullie zouden toch vandaag weer gaan tuttelen.quote:
Waarom dan een nieuwe? Laat dan Mubarak gewoon het vuur openen om de massa onder de duim te houden. Hatsee, klaar. Kunnen alle mensen die bang zijn voor moslims weer lekker op duikvakantie in Egypte en is ons belang weer veilig gesteld. Jammer voor het volk maar ja, die moeten wel onderdrukt worden, begrijp ik.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Monsterverbond, de Christenen gaan voor mijn gevoel het onderspit delven. Daarom moet er weer een sterke leider komen om ze allemaal in het gareel te houden.
Nee niet bij de baby geweest...was een leuke drukke dag dus van de week ga ik even langs bij mn broerquote:Op zondag 30 januari 2011 20:25 schreef Toverheks het volgende:
[..]
je schoonmoeder weg en ben zijn jullie weer op kraambezoek geweest, jullie zouden toch vandaag weer gaan tuttelen.
BZV kijken
Bij geen sterke man voorzie ik taferelen als na Tito, na Saddam, na whatever places waar de sterke man plots wegviel. Gevolg: nog veel meer doden en drama.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Waarom dan een nieuwe? Laat dan Mubarak gewoon het vuur openen om de massa onder de duim te houden. Hatsee, klaar. Kunnen alle mensen die bang zijn voor moslims weer lekker op duikvakantie in Egypte en is ons belang weer veilig gesteld. Jammer voor het volk maar ja, die moeten wel onderdrukt worden, begrijp ik.
De twee voorbeelden die je noemt zijn voorbeelden van staten die eigenlijk nooit een land als geheel zijn geweest. Beide staten die bestaan/bestonden uit een samenraapsel van volkeren. Irak gecreëerd door het VK, Joegoslavie een federatie van volkeren naar Sovjet-model.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Bij geen sterke man voorzie ik taferelen als na Tito, na Saddam, na whatever places waar de sterke man plots wegviel. Gevolg: nog veel meer doden en drama.
Ik ben het (waarschijnlijk) met je eens dat democratie een proces is wat je moet leren maar zoals met alles gaat dat leren met vallen en opstaan. Als je er überhaupt niet aan begint kun je het ook niet leren.quote:Ik ben niet voor een dictatuur, maar soms is iets van een dictatuur voor het volk tien keer beter dan hem niet hebben.
Goeie tipquote:
Egypte was ook Brits tot in de twintigste eeuw.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De twee voorbeelden die je noemt zijn voorbeelden van staten die eigenlijk nooit een land als geheel zijn geweest. Beide staten die bestaan/bestonden uit een samenraapsel van volkeren. Irak gecreëerd door het VK, Joegoslavie een federatie van volkeren naar Sovjet-model.
Kijk ook eens naar Argentinië na Videla of zo, Spanje na Franco, Griekenland na het kolonelsregime ... Misschien niet economische wonderen maar niet het drama waar jij op doelt.
[..]
Ik ben het (waarschijnlijk) met je eens dat democratie een proces is wat je moet leren maar zoals met alles gaat dat leren met vallen en opstaan. Als je er überhaupt niet aan begint kun je het ook niet leren.
Het is overigens nog helemaal niet gezegd dat de Muslim Brotherhood kan rekenen op een grote aanhang in Egypte, de meeste schattingen zeggen zo'n 10%. Mubarak wil echter het Westen wel graag laten geloven in het gevaar van die beweging maar lijkt er tegelijkertijd ook niet voor terug te deinzen het vuur op z'n eigen volk te openen.
Ik kom jou niks vertellen, want jij weet het allemaal al zo goed, dat ik niet eens zou durven en als ik dit bericht niet had gelezen had ik echt niet gereageerd, maar, nu voel ik me geroepen om je iets voor te leggen, meer niet; In Egypte wonen zo'n 76 miljoen mensen, waarvan er zo'n 70 miljoen moslim zijn (om en nabij, ik kan er iets naast zitten). Jij gokt dat zo'n 10% van de bevolking zich achter de Muslim Brotherhood zal scharen. Als je echt moet kiezen, wat denk je dan Hoger of Lagerquote:Op zondag 30 januari 2011 20:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar goed, Jian zal zo wel even komen vertellen hoe het allemaal zit.
Top Gear nu
Hoeveel procent van de bevolking mag daarvoor onderdrukt worden? Of gevangen gezet? Of vermoord?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik hoop er het beste van voor die mensen, maar ik zie liever een model waar langzaam maar zeker de teugels gevierd worden en mensen de kans krijgen om leren om te gaan met democratie.
Lijkt mij ook dat een bevolking die voor 70% moslim is die automatisch voor de Brotherhood zullen kiezen, en dan kan die 6% christenen en andersdenkenden wel inpakken. Nú hebben ze het al heel moeilijk. Dan wordt het onmogelijk.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kom jou niks vertellen, want jij weet het allemaal al zo goed, dat ik niet eens zou durven en als ik dit bericht niet had gelezen had ik echt niet gereageerd, maar, nu voel ik me geroepen om je iets voor te leggen, meer niet; In Egypte wonen zo'n 76 miljoen mensen, waarvan er zo'n 70 miljoen moslim zijn (om en nabij, ik kan er iets naast zitten). Jij gokt dat zo'n 10% van de bevolking zich achter de Muslim Brotherhood zal scharen. Als je echt moet kiezen, wat denk je dan Hoger of Lager
Ten eerste gok ik niet maar baseer ik die 10% op wat mij via verschillende nieuwsbronnen ter ore gekomen is. Ten tweede zou je kunnen stellen dat zo'n 90% van de bevolking in Nederland autochtoon is en dat de PVV desondanks niet 90% van de bevolking vertegenwoordigt.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kom jou niks vertellen, want jij weet het allemaal al zo goed, dat ik niet eens zou durven en als ik dit bericht niet had gelezen had ik echt niet gereageerd, maar, nu voel ik me geroepen om je iets voor te leggen, meer niet; In Egypte wonen zo'n 76 miljoen mensen, waarvan er zo'n 70 miljoen moslim zijn (om en nabij, ik kan er iets naast zitten). Jij gokt dat zo'n 10% van de bevolking zich achter de Muslim Brotherhood zal scharen. Als je echt moet kiezen, wat denk je dan Hoger of Lager
Tuurlijk, alle moslims zijn hetzelfde.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt mij ook dat een bevolking die voor 70% moslim is die automatisch voor de Brotherhood zullen kiezen, en dan kan die 6% christenen en andersdenkenden wel inpakken. Nú hebben ze het al heel moeilijk. Dan wordt het onmogelijk.
Wat is dat nu toch voor vraagquote:Op zondag 30 januari 2011 21:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de bevolking mag daarvoor onderdrukt worden? Of gevangen gezet? Of vermoord?
En oppositieleiders gaan de gevangenis in.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
De Egyptenaren niet onderdrukt? Het land staat bol van de corruptie. Of is dat geen onderdrukking?
Nee, volgens mij nietquote:Op zondag 30 januari 2011 21:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat er gebeurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |