abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92069150
Het vorige deel: Slank#1318 - Yes! Een vibrator!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 30-01-2011 10:58:07 ]
pi_92069222
Oei.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_92069237
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92069264
@ Aurum: broodjes bapao kun je hier normaal ook niet kopen. Jammer maar helaas, want ik vnd ze neorm lekker, en volgens mij zijn ze helemaal niet zo ongezond. De lidl had een actie waarin ze ze verkochten. Helaas waren er nog maar 2 verpakkingen, anders had m'n koelkast volgelgen denk ik!
  zondag 30 januari 2011 @ 10:57:11 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92069267
Rome O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_92069283
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
@ Aurum: broodjes bapao kun je hier normaal ook niet kopen. Jammer maar helaas, want ik vnd ze neorm lekker, en volgens mij zijn ze helemaal niet zo ongezond. De lidl had een actie waarin ze ze verkochten. Helaas waren er nog maar 2 verpakkingen, anders had m'n koelkast volgelgen denk ik!
Ze zijn ev0l!! 300 kcals. voor 1 zo'n broodje!
pi_92069296
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Om die reden eet ik ze dan ook niet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92069320
Oh en sinds de nieuwe layout heb je niet meer in de gaten dat je de lapo hebt. Want als je je post invoert kom je niet op een nieuwe pagina terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door conleche op 30-01-2011 14:40:55 ]
pi_92069406
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind ze ook erg lekker :Y Mjaah, dat witmeel is denk ik niet zo goed voor je. Zitten geen vezels in...is eigenlijk alleen maar carbs :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_92069413
Oh en naamtopic O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 30 januari 2011 @ 11:05:36 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92069414
Haaaaaaaaaaai, bedankt voor de info..

Rome, wat tof !

Net wakker :@ en morgen weer om half vijf op, dat is geen goede combi :P

LIjst:
O/L: 2 boterhammen achterham, beschuit kaas, beker melk
T's: appel, sinaasappel, worteltjes, blokje choco, krentenbol met kaas, beschuit jam
D: Don't know, iets met groente :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_92069529
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:57 schreef conleche het volgende:

[..]

oops!
  zondag 30 januari 2011 @ 11:25:47 #13
331 Merel
Be here now.
pi_92069784
Aurum, ik duw het boek bij iedereen die naar Rome gaat door de strot, dus jij moet ook: SPQR van Luc Verhuyck kost in de pocket-editie slechts 6,95 en is wat mij betreft het aller-aller-aller-leukste en -beste boek om mee te nemen naar Rome als je vooral benieuwd bent naar de verhalen achter alles wat er te zien is. Stukken leuker dan de standaardinfo die je normaal krijgt over wanneer iets gebouwd is en door wie. Je moet er wel een standaard reisgids naast hebben, want SPQR biedt geen routes of plaatjes e.d., maar het is geweldig om ergens te gaan zitten, gewoon eens om je heen te kijken wat je ziet, en dan in SPQR te lezen wat er allemaal over te vertellen valt. Kopen! 8-)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_92069789
Mogge!
Rome :s)
Broodje bapao... Op zich lekker, maar soms zitten er stukjes in de vulling en teveel kcal idd, dus daarom eet ik ze niet meer.
  zondag 30 januari 2011 @ 11:29:26 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92069863
Lalalalala!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 30 januari 2011 @ 11:30:51 #16
331 Merel
Be here now.
pi_92069892
Ik eet trouwens de laatste tijd zo slecht :{ Vanavond ook weer. Dus vanaf maandag moet het gewoon afgelopen zijn en ga ik weer gezond doen. Eind december zat ik weer helemaal op de goede weg, maar ergers gedurende januari ging het weer mis. Ik vind het zķ moeilijk om het langere tijd vol te houden. Maar vanaf morgen dus weer een nieuwe poging. Want eind juni moet ik me lekker voelen in bikini :o
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_92069926
Leuk, aurum! Rome is echt heel gaaf.

Ik heb gister voor het eerst in maanden weer de de night away gedanst, hoe heerlijk. O+. Eerst uit eten geweest met een hele hoop collega's, daarna lekker gaan stappen met een aantal daarvan. Bleef uiteindelijk met eentje over (die vriend van Baardmans) en dat was zo gezellig. *O*. En ik lig blijkbaar ook nog best wel een beetje ok in de markt. :o.
  zondag 30 januari 2011 @ 11:41:05 #18
331 Merel
Be here now.
pi_92070140
De vriend van Baardmans probeerde je toch niet te versieren DaD? :o

Ik heb vrijdag een date met de collega. Een echte. Niet zo'n laten-we-na-die-borrel-waar-niemand-mag-zien-dat-we-elkaar-leuk-vinden-samen-naar-huis-gaan-afspraak, maar zo'n echte waarbij je uit eten moet enzo :+ Dus het thema voor de rest van de week wordt: wat trek ik aan??
pi_92070389
@ Merel: Iets wat lekker zit, je mooi staat en wat makkelijk uit kan ;)
Ik zal trouwens dat boekje bestellen :Y

Qua hotels/ B&B nog aanraders?
pi_92070676
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oei.
Hmm?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92070712
mmm...m'n bovenburen hebben zondagochtendsex geloof ik...
pi_92070750
5km, 10,4km/u

En nu pannekoekjesbakkende, van boekweitmeel met volkorenmeel.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92070851
Morning!!

Rome *O*

Pannenkoekjes :9
pi_92070896
Bapao eet ik ook niet, alleen heeeeeel soms de vegetarische wegens geen onherkenbare stukjes. Die broodjes zijn altijd net zo'n deceptie als een burger bij burger king, waarbij je bij de een na laatste hap ineens een hard stukje tegenkomt, en je jezelf dan voor je kop slaat dat je er toch weer in bent getuind, in die gore zooi.

:W goedemorgen!
pi_92070922
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm?
Beetje hoofdpijn. :+.
pi_92070951
En Merel, nee joh. :o. Dat zou 'ie echt nķķit doen, niet alleen omdat 'ie me niet zit zitten, maar vooral omdat het gewoon een heel lieve jongen is.
pi_92070956
Gisteren trouwens echt superleuke avond gehad, naar de opera geweest ( :o super modern! ). Dat geeft het volgende lijstje:

O: 2 afbakbroodjes (bruin en wit) met salami, jamon serrano en appelgelei
D: restje aardappel kerrie gehakt schotel
T: punt appeltaart met slagroom, 5 bitterballen, 2 wieckse witte
pi_92071285
Wat voor opera was het, Perruche? Ik moest laatst voor een marktonderzoekenquęte een hele vragenlijst invullen over opera's, maar ik wist er eigenlijk helemaal niets van af. Het heeft zo'n suf imago, vind ik :@.

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee witte bolletjes, 1 met ham/komkommer en 1 met kaas/komkommer, eitje, thee
L: yoghurt met mandarijntjes, muesli, amandelen, thee
T: borrelnootjes, handje chips, wat toastjes filet americain
D: uit eten met vrienden, vooraf zalm en forel met olijven/tapenade en kappertjes, hoofd lamshaasjes met tijmsaus en een rodekoolsalade :9 heerlijk! En *trots* géén frietjes genomen. Wel een koffie met amaretto na :') dus de schade was er toch wel. Maar 't was heerlijk.

Vandaag maar even balansen. Ga niet rennen want ben wat koortsig en niet helemaal lekker en morgenochtend vroeg (8:00 ;( ) moet ik naar de kaakchirurg voor de twee verstandskiezen links, dus moet wel gezond zijn :).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2011 12:14:16 ]
pi_92071848
Hoiz 8-) Zit helemaal gekapt en gebaad op de bank, en ontdekte net dat het nergens koopzondag is in de buurt }:| Wel op de meubelboulevard maar daar gaan we niet heen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_92072006
Het stuk heette "legende", naar een verhaal uit 1953. Het verhaal is nogal ingewikkeld. Nou ja, te veel om hier te beschrijven...

zus heeft verstikkende liefde voor broer, die vlucht weg om zijn droomkoningin te redden, ze belanden in een walvis waar ook een priester in zit (jaja). Ze worden bevrijd door walvisjagers van het rijk neoncratio,waar het volk word bestiert door Zamar, een raar wezen. De priester moet Zamar zegenen omdat de drie anders ter dood worden veroordeelt. In de tussentijd is de koningen gevangen door de walvisvaarders. Er gebeuren nog wat dingen tussen broer en zus en de priester gaat dood, en uiteindelijk komen de koningen en de broer bij elkaar terug, de koningin met 3 kinderen, gewekt tijdens de verkrachtingen van de walvisvaarders. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Hoezo ouderwets :P
pi_92072022
Wel lekker diner trouwens Razz :9
pi_92072670
goedemorgen :@ :W
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_92072815
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:31 schreef Perruche het volgende:
Wel lekker diner trouwens Razz :9
Ja, een aanrader als je een keer in Apeldoorn gaat eten ^O^ !
  zondag 30 januari 2011 @ 13:08:55 #34
236335 neen
schone schijn
pi_92073318
Nou, dat was het wel weer :')
het lijkt niet wat het is
pi_92073455
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:08 schreef neen het volgende:
wat?
pi_92074166
quote:
:?
pi_92074411
auw. pan vast pakken die uit de oven komt is niet slim. Iemand tips om wat te doen, behalve koelen?
pi_92074461
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:40 schreef Jagärtrut het volgende:
auw. pan vast pakken die uit de oven komt is niet slim. Iemand tips om wat te doen, behalve koelen?
Koelen met lauw water toch maar hoor.
pi_92074504
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Koelen met lauw water toch maar hoor.
al 20 minuten gedaan. doet verdomde zeer en blaar vormt zich..
pi_92074560
Da's niet fijn trutje -O- koelen met lauw water idd.
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_92074579
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

al 20 minuten gedaan. doet verdomde zeer en blaar vormt zich..
Oei. Is het een groot stuk? Ik zou er wel een (nat/niet-klevend, vaseline bijvoorbeeld) verbandje omheen doen
pi_92074657
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oei. Is het een groot stuk? Ik zou er wel een (nat/niet-klevend) verbandje omheen doen
daar waar je een pan normaal aanraakt. 2 cm ofzo. maar precies daar waar je huid buigt als je een vuist maakt...
pi_92074736
Rottig ;( . Gaasje met vaseline op en dan verbandje omheen dus.
Heb een keer een flinke gehad toen ik bij de panini werkte, de ovenhandschoenen waren lang, maar niet lang genoeg voor een klein persoontje als ik }:|
pi_92074838
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Rottig ;( . Gaasje met vaseline op en dan verbandje omheen dus.
Heb een keer een flinke gehad toen ik bij de panini werkte, de ovenhandschoenen waren lang, maar niet lang genoeg voor een klein persoontje als ik }:|
heb niets van dat in huis, laat het maar rustig zo. en de bouef moet maar wachten..
pi_92075312
Leuk, Rome. O+

Which reminds me, ik moet nog een reisje naar Schotland plannen. :) In elk geval naar Glasgow, maar als het even kan willen we ook wel wat uitstapjes maken.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 30 januari 2011 @ 14:22:12 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92076439
quote:
Wat idd, het is toch niet uit? :o.

Pfff, ik ben de hele dag met die stomme phones bezig.
Niet meer actief op Fok!
pi_92077009
Wat is er loos neen :o.

@uniek: je kan ook via qfly.com zoeken op jouw datum/tijd. Dat zijn meestal de goedkope opties en je kan aangeven dat je perse via amsterdam wil.

Verjaardag hier, dus veel hapjes en lekkere taart. Helaas is de taart die ik gebakken heb populair, nu kan ik geen tweede stuk nemen. En de bel gaat, er is dus weer nieuwe visite.

Ik baal even dat ik zoveel sport per week (4 avonden), hele leuke fotografiecursus gevonden bij het crea, en niet superduur, maar ik kan niet op vrijdagavond 8-half 11 omdat ik dan altijd sport ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92077617
Chico, kan je niet je sport tijdelijk op een lager pitje zetten als je zo graag die fotografiecursus wil doen?
pi_92077974
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:50 schreef Swietje het volgende:
Chico, kan je niet je sport tijdelijk op een lager pitje zetten als je zo graag die fotografiecursus wil doen?
Dat weet ik niet zeker. Het is dan wel 3 maanden lang, en een maand na het eind van de cursus wil ik weer gaan meedoen aan een sportwedstrijd. Als je voor een wedstrijd traint is het niet handig om een training per week te missen.

Er is ook een alternatief: een goedkope fotoclub op woensdagavond (precies na een van mn trainingen en in dezelfde stad). Maar daar leer je dan weer niet met een donkere kamer om te gaan, je krijgt wel goede tips enzo. En iemand die ik ken zit daar ook al, dat is misschien wat ongemakkelijk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92080198
Hmm. Lastig...
Draagt die goedkope fotoclub iets bij aan de kennis die je al hebt? Als je het belangrijk vind om ook te blijven sporten is die goedkope fotoclub misschien wel het overwegen waard. Niet zo boeiend toch of je iemand al kent? En als die fotoclub niets is, dan moet je voor jezelf bepalen wat je belangrijker of leuker vind denk ik..
pi_92080443
Aloha :)

Vanmorgen m'n eerste Evy les gerend O+ Ik ging als een tierelier, eitje :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu hebben M. en ik ruzie. Hoera :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92080472
quote:
Oei, enne Neen?
  zondag 30 januari 2011 @ 15:48:27 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92080613
@ Coco:

SPOILER
Niet meer actief op Fok!
pi_92080725
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:48 schreef Viking84 het volgende:
@ Coco:

SPOILER
Heb je gelijk in. Alleen ben ik echt extreem koppig. Hier toegeven dat ik onredelijk ben, lukt me nog wel. Maar dat aan hem moeten toegeven? }:|

Mgoed. Ik zal zo in ieder geval weer even lief gaan doen. Dat is wel het minste. :)
pi_92080881
Coco ~O> Gedraag je. }:|
  zondag 30 januari 2011 @ 15:54:33 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92080985
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Alleen ben ik echt extreem koppig. Hier toegeven dat ik onredelijk ben, lukt me nog wel. Maar dat aan hem moeten toegeven? }:|

Mgoed. Ik zal zo in ieder geval weer even lief gaan doen. Dat is wel het minste. :)
Klein stapje toch? :D Bedenk je maar dat hij dat heel erg van je zal waarderen, waarschijnlijk! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_92081003
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:52 schreef Swietje het volgende:
Coco ~O> Gedraag je. }:|
;(

SPOILER
pi_92081038
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Klein stapje toch? :D Bedenk je maar dat hij dat heel erg van je zal waarderen, waarschijnlijk! :Y
*;
pi_92081081
Ow bah. Wat een stom mens ben ik. Mijn hele lijf komt in opstand en wil-niet-toegeven :(

Maar goed. Daar ga ik. <3
  zondag 30 januari 2011 @ 15:59:35 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92081274
Mijn ongelijk toegeven doe ik eigenlijk ook niet. Dan is het al snel van: "Nou dan heb ik maar geen gelijk! :( :'( :{w" *stampvoet* Wel zeg ik af en toe dat ik heel onredelijk kan zijn, dan weet hij dat ik me daar wel van bewust ben :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92081284
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aloha :)

Vanmorgen m'n eerste Evy les gerend O+ Ik ging als een tierelier, eitje :D

SPOILER
En nu hebben M. en ik ruzie. Hoera :')

SPOILER
loop je tegen 'm te bitchen omdat jij niet lekker in je vel zit? Dat doe ik ook nog weleens :@
pi_92081340
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ow bah. Wat een stom mens ben ik. Mijn hele lijf komt in opstand en wil-niet-toegeven :(

Go Coco! Ik vind 't ook moeilijk, maar het is ook wel herkenbaar. Ik zit in een hele drukke periode qua werk, en dan ga ik meteen op standje alles-is-jouw-schuld-je-helpt-me-ook-nooit-nee-ik-wil-niks-leuk-doen-want-ik-ben-druk :') lekker gezellig. Maar goed, als je 't van jezelf weet, weet je ook wat je er aan kunt doen ;).
  zondag 30 januari 2011 @ 16:01:26 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92081367
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

Oh joh, hij kent jou vast ook langer dan vandaag en weet dan vast ook dat je niet zomaar raar doet om het raar doen, zeg maar! Komt vast helemaal goed! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_92081429
Coco, ik kan precies hetzelfde zijn :@

maar je voelt je straks een stuk beter als je hebt toegegeven :*
  zondag 30 januari 2011 @ 16:05:38 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92081611
Wat herkenbaar Coco....
Vrouwen zitten raar in elkaar :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_92082250
Ik vind het best gevaarlijk dat, je ergeren aan iemand in een relatie, als ik dat heb, dan is het zo goed als voorbij. :@ Als iemand irriteert (en dan herhaaldelijk, heb het niet over een enkele keer), dan voel je je superieur op een bepaalde manier en dat is het cruciale punt volgens mij, omdat dat in een relatie geen goede zaak is; ongelijkwaardigheid.

Je op iemand af reageren is niet helemaal hetzelfde trouwens, dat is onschuldiger.

Maar misschien geldt dit alleen voor mij, bedenk ik me nu, dat zou ook best kunnen.
  zondag 30 januari 2011 @ 16:21:07 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92082429
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:18 schreef conleche het volgende:
Ik vind het best gevaarlijk dat, je ergeren aan iemand in een relatie, als ik dat heb, dan is het zo goed als voorbij. :@ Als iemand irriteert (en dan herhaaldelijk, heb het niet over een enkele keer), dan voel je je superieur op een bepaalde manier en dat is het cruciale punt volgens mij, omdat dat in een relatie geen goede zaak is; ongelijkwaardigheid.

Je op iemand af reageren is niet helemaal hetzelfde trouwens, dat is onschuldiger.

Maar misschien geldt dit alleen voor mij, bedenk ik me nu, dat zou ook best kunnen.
Nee, niet echt... met mijn huidige relatie heb ik dat niet, met mijn ex-man wel, al vanaf het begin eigenlijks, het is niet voor niks mijn ex.
pi_92082524
Komt goed Coco! Je kan het. O+

Ik ben zo moe. Het lijkt alsof er allemaal extra kilo's aan mijn lijf hangen die elke beweging zo zwaar maken. En ik heb geen tijd voor moe zijn want ik moet leren. :'( Bleh bleh.
pi_92082585
Het kan ook zijn dat je elkaar even voor lief neemt. Zo'n ruzie doet mij vaak wel beseffen wat je allemaal hebt :@
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:59 schreef Viking84 het volgende:
Mijn ongelijk toegeven doe ik eigenlijk ook niet. Dan is het al snel van: "Nou dan heb ik maar geen gelijk! :( :'( :{w" *stampvoet* Wel zeg ik af en toe dat ik heel onredelijk kan zijn, dan weet hij dat ik me daar wel van bewust ben :P.
Ja vik, je hebt helemaal geen goede relatie volgens de wet van Co :D
  zondag 30 januari 2011 @ 16:24:17 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92082635
Rome O+

Weer thuis. Nu lekker relaxen op de bank :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 30 januari 2011 @ 16:26:33 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92082770
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ja vik, je hebt helemaal geen goede relatie volgens de wet van Co :D
Ik vind het onzin wat Co zegt. Misschien dat dat voor jou geldt, Co, maar ook al hebben M. en ik dan geen relatie in de strikte zin van het woord: we wonen al wel 7 jaar samen in één huis en we maken flink ruzie, maar toch kunnen we het ook uitstekend met elkaar vinden. Ruzie maken hoort erbij: hij is niet perfect, ik ook niet.

Overigens maakt mijn jongste zus verschrikkelijke ruzie met haar vent (in de zin van borden die sneuvelen etc), maar intussen vieren die 2 over 2 jaar wel mooi hun 25-jarig jubileum.
Niet meer actief op Fok!
pi_92082913
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:18 schreef conleche het volgende:

Je op iemand afreageren is niet helemaal hetzelfde trouwens, dat is onschuldiger.

Het is eerder af reageren, in mijn geval dan. Ook wat Aurum zegt, ik zit niet helemaal lekker in mn vel en dan krijgt hij het te verduren.

Mgoed, we zijn nu weer lief tegen elkaar. Hij was helemaal blij omdat ik weer lief ben en we weer kunnen knuffelen. Waardeerde het volgens mij ook dat ik mijn verontschuldigen aanbood.

(Als hij dan zo lief is, voel ik me alleen maar een grotere bitch, lol).
  zondag 30 januari 2011 @ 16:30:10 #73
229513 Blurred86
Live Positive
pi_92082950
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind het onzin wat Co zegt. Misschien dat dat voor jou geldt, Co, maar ook al hebben M. en ik dan geen relatie in de strikte zin van het woord: we wonen al wel 7 jaar samen in één huis en we maken flink ruzie, maar toch kunnen we het ook uitstekend met elkaar vinden. Ruzie maken hoort erbij: hij is niet perfect, ik ook niet.

Overigens maakt mijn jongste zus verschrikkelijke ruzie met haar vent (in de zin van borden die sneuvelen etc), maar intussen vieren die 2 over 2 jaar wel mooi hun 25-jarig jubileum.
maar ruzie maken is toch niet hetzelfde als je aan iemand ergeren?

ik kom ook even binnenvallen hoor, hoi allemaal! :P
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92083133
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:30 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

maar ruzie maken is toch niet hetzelfde als je aan iemand ergeren?

ik kom ook even binnenvallen hoor, hoi allemaal! :P
Nee, ruzie maken moet ook kunnen. Bij mij is het soms alsof ik die moet maken. Zoals de laatste dagen. Dan is niks goed en alles vat ik (bewust) verkeerd op.

Maar goed. Ik ga beter voor mezelf zorgen, liever voor mijn lijf zijn. Dan voel ik me binnenkort weer beter in mijn eigen vel zitten en ben ik meteen een een veel fijner iemand om mee samen te leven :)
pi_92083143
Waar ik me bij mijn eerste vriendje pas echt aan ergerde was dat we nooit ruzie maakten.
  zondag 30 januari 2011 @ 16:35:16 #76
236335 neen
schone schijn
pi_92083241
Ach ja, als je soms niet zo lekker in je vel zit ofzo dan gebeurd dat. Erg goed dat je het zelf doorhebt en goegeeft ^O^ petje af! Hopelijk gaat het straks weer wat beter dan.

En Chico moet gewoon kiezen denk ik, als je denk dat de ene cursus echt beter is dan de andere zou ik daarop geen concessies doen. Dus nu of een wedstrijd + veel trainen of minder trainen, geen wedstrijd en die betere cursus.
pi_92083266
Neen, wat was er nou aan de hand?
pi_92083432
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb het toch ook niet over ruziemaken? Dat is geheel andere koek. (Nu snap ik je problemen met syllogismen! :P ) Als je ruzie maakt hoeft dat niet voort te komen uit een irritatie en als je je irriteert hoeft daar ook niet per se ruzie van te komen. Ik had het over ergeren omdat coco dat zei, dat ze dat nogal vaak had de laatste tijd.

Ik heb het over dat hij je irriteert. Hij als persoon. En de (kleine) dingen die hij doet.
Als je eens flink ruzie maakt om wat dan ook, daar heb ik het niet over. Sterker nog, daar ben ik juist een groot voorstander van. Niet per se de ruzie, maar wel dat je het direct zegt, als je iets op je hart hebt en het niet laat sluimeren tot iets groters en dat is maar al te makkelijk, omdat je dan de sfeer niet wilt verpesten....
  zondag 30 januari 2011 @ 16:42:05 #79
236335 neen
schone schijn
pi_92083543
O ja, ik ging wat om met iemand maar nu niet meer zo. Vind het ook niet zo erg verder.
pi_92083589
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:42 schreef neen het volgende:
O ja, ik ging wat om met iemand maar nu niet meer zo. Vind het ook niet zo erg verder.
Da's dikke prima dan, neen. :*

En dan in jouw definitie van die uitdrukking
pi_92083655
neen, mocht je er over willen praten, ik weet zeker dat iedereen hier met liefde naar je luistert. Niet alles altijd opkroppen hč. :*.
pi_92083795
Toch jammer neen! :*
pi_92083857
pi_92083975
Oeh, dikke vinger!
Doet nog veel pijn?
pi_92084000
;( Arm handje
pi_92084087
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oeh, dikke vinger!
Doet nog veel pijn?
heel erg. en vanavond geen boeuf bourgignon denk ik. Nu wel troost chips van het tankstation. ben maar even naar de dokter geweest, nadat plekken wit begonnen te worden. typen gaat langzaam met links en de pink van rechts....
pi_92084199
Jagar wat klote :*
  zondag 30 januari 2011 @ 16:57:02 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92084209
Hoe komt dat, jagär? Of heb ik daar overheen gelezen? :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_92084241
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:42 schreef neen het volgende:
:*
pi_92084322
En ouch, Jagar. Beterschap met je hand <3
pi_92084482
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Hoe komt dat, jagär? Of heb ik daar overheen gelezen? :@.
hete pan, m'n hand zei psshhhh
  zondag 30 januari 2011 @ 17:03:59 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92084522
Ik lees het net terug idd. Pijnlijk! :X. Kusje erop :*.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 januari 2011 @ 17:14:04 #93
236335 neen
schone schijn
pi_92084999
Donders wat een verband. Ik hoorde dat tijgerbalsem de pijn wat wegneemt bijndat soort plekken. Of dat ook war is weet ik niet.
pi_92085314
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:14 schreef neen het volgende:
Donders wat een verband. Ik hoorde dat tijgerbalsem de pijn wat wegneemt bijndat soort plekken. Of dat ook war is weet ik niet.
:o dat lijkt mij een zeer pijnlijk broodje aap verhaal!! Puff?

Eigenlijk is je hand in een teiltje water houden het enige wat de pijn verzacht maar ja, dan kan je echt niks meer beginnen.

Over niks meer beginnen gesproken: ik had mezelf beloofd dat ik vandaag echt niks hoefde te doen, behalve lezen en serietjes kijken , maar het ging gewoon niet! Ik moest opruimen en afwassen en 2 wassen draaien en en en...........eigenlijk nog veel meer.

Er is wel een downside aan je eigen baas zijn hoor! Maar nu lig ik dan toch eindelijk in bed serietjes te kijken en stop het gevoel van nog 1000 dingen te moeten heel ver weg. :P
  zondag 30 januari 2011 @ 17:25:09 #95
229513 Blurred86
Live Positive
pi_92085510
ouch jagar!

ik heb altijd een tube pijnstillende (/verdovende?) zalf in huis voor brandwonden, werkt heel goed! mijn vader neemt het altijd mee uit de UK omdat het hier niet zonder recept te krijgen is, maar misschien in zweden wel?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92085587
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:25 schreef Blurred86 het volgende:
ouch jagar!

ik heb altijd een tube pijnstillende (/verdovende?) zalf in huis voor brandwonden, werkt heel goed! mijn vader neemt het altijd mee uit de UK omdat het hier niet zonder recept te krijgen is, maar misschien in zweden wel?
ik laat het maar gewoon zo, moet het verband er 2 dagen oplaten...

nu kijken wat ik met werk doe...
pi_92085737
Jagär :o. Kusje d'r op :*. Goed dat je naar de dokter gegaan bent hoor.

Wij hebben het ganse huis weer aan kant, ik heb gister uitgebreid gestoft & gepoetst, vandaag de ramen gelapt en het huis is grondig gestofzuigd. We hebben nu de bench binnengezet en gaan proberen Hond daar wat in te houden (niet opgesloten) zodat het huis iets minder totaal verhondehaart.
  zondag 30 januari 2011 @ 17:30:58 #98
236335 neen
schone schijn
pi_92085820
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:20 schreef conleche het volgende:

[..]

:o dat lijkt mij een zeer pijnlijk broodje aap verhaal!! Puff?

Ik kan het ook niet terugvinden :') iemand zei het ooit tegen me op facebook, wat een bonafide bron is dat. Nou ja gezien mijn vrienden zou het idd wel eens totaal tegenovergesteld kunnen werken bedenk ik me zo.
  zondag 30 januari 2011 @ 17:33:10 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92085919
Neen, jij bent lief O+

Jeager, auwww.. dat doet heel veel pijn ja....

Goed bezig Sigme! Wij waren ook net aan het opruimen, de kinderen zijn weer weg, dus dan moet alles weer aan kant, volgens mijn vriend iig :D

Vriend heeft vlucht geboekt naar zweden, 220E voor een retourtje. Tja, geen elfstedentocht hier, dan maar daar 3 dagen schaatsen :)
pi_92085964
• havermoutpap
• uurtje beesten
• 5 km hardlopen, 10,4 km/u
• pannekoeken (ik denk 250gr bloem boekweit/volkoren) met beleg (boter, kaas, ham)
• 4 krekkers met beleg (boter, ham, pindakaas)
• 1,5 uur ramenlappen
• uurtje wandelen
• uurtje beesten
• 1 kasteelbier 11% - de typevaardigheden nemen al weer ernstig af
avondeten: witlof met rollade
toe: turkse yoghurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')