Telegraaf, goed voor een smeuig verhaalquote:Op vakantie naar Egypte
Ronald Veerman
SCHIPHOL, zaterdag - ,,Het liefst was ik vandaag lekker thuisgebleven”, vertelt Janneke Intrup bij de vertrekbalie van Transavia, waar ze zojuist haar instapkaart voor haar vlucht naar het Egyptische Hurghada heeft ontvangen.
Anneke en Floris Hazemeijer en haar man Floris waren het liefst thuisgebleven.
Gerard en Sandra Drenth met hun kinderen Djurre en Jitse staan bepakt en bezakt te wachten tot hun vliegtuig naar Egypte vertrekt.
Thomas en Janneke Intrup lachen naar de camera voor hun vertrek naar Egypte.
Samen met haar man Thomas gaat ze een weekje naar de zon, maar door alle vreselijke berichten uit het land is absoluut geen sprake van een vakantiestemming.
Vanmorgen vertrokken enkele honderden Nederlanders naar de badplaatsen aan de Rode Zee, omdat daar tot dusver helemaal niets te merken is van de chaos in Cairo en andere Egyptische zeten.
,,Ik heb vannacht nog tot een uur naar Al Jazeera gekeken. En uiteraard contact gehad met het Sunweb, onze touroperator. Maar ze zeiden dat het in Hurghada veilig is. Dat we zonder probelemen kunnen vertrekken.
Ook Anneke Hazemeijer en haar man Floris hadden hun reis het liefst geannuleerd. ,,Maar omdat er geen negatief reisadvies is afgegeven zou dat voor eigen rekening zijn. Dus we gaan toch maar, omdat ze zo benadrukken dat er niets aan de hand is”, aldus Floris.
,,Mijn zus zit al in Al Gouna, vlakbij Hurghada. Ik heb haar gisteren nog aan de telefoon kunnen krijgen. Ze zei dat alles veilig is. Dus daar gaan we dan maar van uit. Maar die excursie naar Luxor laten we denk ik maar zitten.
Ook de familie Drenth uit Groningen gaat er het beste van maken. ,,We hadden afgelopen week pas geboekt”, vertelt vader Gerard, terwijl hij samen met zijn vrouw en twee kinderen de koffers incheckt.
,,Enkele collega’s vroegen gisteren of we wel goed wijs waren. Maar we zijn wel wat gewend hoor”, vertelt echtgenote Sandra. ,,We waren ook in Mumbai in de periode dat daar die aanslag was. Ik denk wel dat het veilig is in Hurghada. Dat vertelt in ieder geval ook Holland International, waarmee we reizen.”
Ook de zoontjes Djurre en Jitse willen maar wat graag dat de trip doorgaat en hebben er helemaal geen probleem mee al de Egyptische chaos betekent dat ze een week aan de rand van het zwembad moeten blijven.
,,Maar of het aan de Rode Zee echt gezellig zal worden weet ik niet”, vertelt Janekke Intrup vlak voordat ze het toestel instapt. ,,Geen telefoonverkeer met thuis, geen internet en dan ook nog eens in de gaten houden wat er allemaal in het land gebeurt. En het personeel zal ook wel niet echt gemotiveerd zijn”.
Ik heb toch ineens zo een diaree..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:03 schreef Maraca het volgende:
Ja, maar dan krijgen ze hun geld niet terug
Enige die ik daar lees die een punt hebben is wat die kinderen in lagere school leeftijd nu op vakantie te gaan hebben buiten de school vakanties omquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Die reacties op Telegraaf.nl.!
iddquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef Salatrel het volgende:
leuk man egyptelekker tussen de russen.
Afhankelijk van het beroep van de ouders kan dat toegestaan zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enige die ik daar lees die een punt hebben is wat die kinderen in lagere school leeftijd nu op vakantie te gaan hebben buiten de school vakanties om
Tunesië bijvoorbeeld, lekker lage prijzen momenteel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
heb het vermoeden dat het is zoals meestal. in het land zelf merk je er niet veel van. zat in honduras toen er een indianen oorlog woedde. hele land door gereden, maar niets aan het handje.
aan de andere kant kan sunweb ook gewoon een alternatief aanbieden, zonder extra kosten.
het is idd momenteel best lastig iets leuks te vinden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tunesië bijvoorbeeld, lekker lage prijzen momenteel.
Lekker naar Turkijequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is idd momenteel best lastig iets leuks te vinden.
lijken me prima alternatieven. zeker turkije.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker naar Turkije
of Marokko
Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niets met cultuur, me dunkt.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:46 schreef bijdehand het volgende:
Zou nooit een vakantie naar Egypte boeken. Heb niks met de cultuur en de mensen.
Veel mensen gaan natuurlijk voor de oude cultuur, de tempels bezoeken en de musea.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niets met cultuur, me dunkt.
quote:Op zondag 30 januari 2011 13:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niet met cultuur me dunkt.
quote:Gewoon lekker op vakantie gaan. Geen negatief reisadvies, niets aan de hand. Gevaar is maar relatief. WK in Johannesburg kon toch ook? Inmiddels zwemt men ook weer in de rode zee. Alsof Nederland zo veilig is.
Ik ga juist op vakantie om cultuur te zien. True, met vrienden een zuipvakantie is ook geniaal, maar ik wil wel iets van het land zien. Turkije enzo is ook niks voor mij.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niets met cultuur, me dunkt.
Zo was een maat van mij trots dat hij in Cuba was geweestquote:Op zondag 30 januari 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad. Twee weken lang in een resort zonder ook maar iets van het land te zien. En dan trots verkondigen dat je in Egypte bent geweestKansloos volk
Vroeger misschien, maar tegenwoordig gaan de mensen die naar Egypte gaan naar een resort en komen ze daar niet vanaf.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel mensen gaan natuurlijk voor de oude cultuur, de tempels bezoeken en de musea.
Turkije is een geweldig land man, zeker qua cultuur ook. Dan moet je allicht niet all-inclusive naar een badplaats.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ga juist op vakantie om cultuur te zien. True, met vrienden een zuipvakantie is ook geniaal, maar ik wil wel iets van het land zien. Turkije enzo is ook niks voor mij.
Nee, de turkse cultuur spreekt me niet aan, anders was ik er zeker een keer geweest. China lijkt me ook niks bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:02 schreef Gulo het volgende:
[..]
Turkije is een geweldig land man, zeker qua cultuur ook. Dan moet je allicht niet all-inclusive naar een badplaats.
Ook als je van natuur houd is Turkije prachtig, zeer diverse natuur ook. Het kaçkar-gebergte bijvoorbeeld lijkt me echt fantastisch.
Ok, daar kan ik wel inkomen. China lijkt mij inderdaad ook niets.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, de turkse cultuur spreekt me niet aan, anders was ik er zeker een keer geweest. China lijkt me ook niks bijvoorbeeld.
Natuur is bijna overal mooi, omdat we niets gewend zijn. Ook in de VS is de natuur prachtig
Terwijl sommigen het heel mooi vinden. Nouja, ieder z'n smaak. Snap het alleen nooit dat mensen gaan patsen ergens geweest te zijn terwijl ze alleen hebben gezopen bij het zwembad en niks van het land hebben gezien.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:13 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, daar kan ik wel inkomen. China lijkt mij inderdaad ook niets.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephesusquote:Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, de turkse cultuur spreekt me niet aan, anders was ik er zeker een keer geweest. China lijkt me ook niks bijvoorbeeld.
Ja, dat kan wel zijn. Ik kan topics vollullen over Rusland en Israel. Als het je niet boeit boeit het je niet. Er zijn altijd mensen die dat niet pikken je plaatsjes en links sturen maar dat verandert m'n mening niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephesus
http://en.wikipedia.org/wiki/Bodrum_castle
http://en.wikipedia.org/wiki/Hagia_sophia
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Je kan er topics over vullen.
Ontopic: als ik een kansloze kamper zou zijn die toch alleen maar aan het strand wil liggen zou ik gewoon gaan. Ik wil echter ook nog wat zien van het land, en dan heeft het weinig zin om te gaan op het moment.
Your loss, zoals de Engelsen zeggen.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel zijn. Ik kan topics vollullen over Rusland en Israel. Als het je niet boeit boeit het je niet. Er zijn altijd mensen die dat niet pikken je plaatsjes en links sturen maar dat verandert m'n mening niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat je teveel naar de mensen in je eigen omgeving kijkt. Vrienden van mij die naar Egypte gaan, gaan vanwege de musea en de tempels.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Vroeger misschien, maar tegenwoordig gaan de mensen die naar Egypte gaan naar een resort en komen ze daar niet vanaf.
Het enige stukje cultuur wat te ze dénken te zien krijgen, zijn de buikdanseressen van het animatieteam met echte egyptische muziek
Volgens mij kan je in Turkije meer romeinse resten vinden dan in Italie.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Natuur is bijna overal mooi, omdat we niets gewend zijn. Ook in de VS is de natuur prachtig
Ik ben allang geen 14 meer, maar toen ik nog met ouders op vakantie ging was het nooit strand, zee, zon. Het was altijd cultuur, kramperen in Schotland, steden.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:15 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben in Ephese geweest, werkelijk prachtig.
Vakantie was een all-in vakantie met familie in zo'n resort. Maarja, je bent 14 en dan heb je niet zoveel te vertellen. Ik vond het wel geinig maar zou zelf nooit zo'n vakantie boeken.
Haha, klinkt mij juist als een puike vakantie.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben allang geen 14 meer, maar toen ik nog met ouders op vakantie ging was het nooit strand, zee, zon. Het was altijd cultuur, kramperen in Schotland, steden.
Verschrikkelijk
China is echt een geweldig mooi land. U meneer, heeft geen smaakquote:Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Same here. Schotland is ook al zo'n geweldig mooi land. Prachtige steden (Edinburghquote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, klinkt mij juist als een puike vakantie.
Nou, ik heb ze er aardig zien lopen schreeuwen. Ze hebben het denk ik even niet zo op met westerse mensen, dus zou ook niet gaan. Komt wel weer goed uiteindelijk, maar nu maar even niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, ambtelijke molens draai traag maar zeker, wat iedereen met een beetje verstand al had gedacht, daar komt nu het ministerie bijna mee
Negatief reisadvies binnen enkele uren verwacht
en dat op een zondag, ze moeten werkelijk in paniek zijn daar op BuiZa
Valt reuze mee hoor. Snap eerlijk gezegd niet hoe je erbij komt. Egyptenaren hebben doorgaans niets tegen westerse mensen. Er zullen ongetwijfeld een aantal rondlopen die dat wel hebben, maar mafketels heb je in elk land. Ben verschillende keren in Cairo geweest en heb mij altijd zeer welkom gevoeld.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou, ik heb ze er aardig zien lopen schreeuwen. Ze hebben het denk ik even niet zo op met westerse mensen, dus zou ook niet gaan.
Dat lijkt me nou juist leuk! Mijn familie is gewoon weinig avontuurlijk. We waren een keer in Normandie niet te ver van Parijs, en ik wou daar heel graag heen. Uiteindelijk zijn we naar een pretpark geweestquote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben allang geen 14 meer, maar toen ik nog met ouders op vakantie ging was het nooit strand, zee, zon. Het was altijd cultuur, kramperen in Schotland, steden.
Verschrikkelijk
Als kind wil je wel eens wat anders.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, klinkt mij juist als een puike vakantie.
Zeker, Schotland is ook mooi, maar alleen maar naar schotland, in een tentje?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Same here. Schotland is ook al zo'n geweldig mooi land. Prachtige steden (Edinburgh)
Ik ging als kind ook kamperen met mijn ouders. Maar dan wel op een camping veel leeftijdgenootjes om mee rond te hangen. Als je als enig kind ergens in een tentje in de the middle of nowhere bivakkeert kan ik me voorstellen dat je als veertienjarige misschien een keer iets anders wilt.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, Schotland is ook mooi, maar alleen maar naar schotland, in een tentje?
Tsja, ik had zelf een hotel geboekt.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, Schotland is ook mooi, maar alleen maar naar schotland, in een tentje?
Arrogant mannetje. Jouw smaak is zeker superieur?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
China is echt een geweldig mooi land. U meneer, heeft geen smaak
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Your loss, zoals de Engelsen zeggen.
Klopt.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Arrogant mannetje. Jouw smaak is zeker superieur?
Tja, sta je daar op een weiland onder de Ben Nevis, in de regen, koud, met 2 kleine kut tenten waar net 2 matjes in passen, met om je heen alleen maar hei, paar koeien en een beek met ijskoud water.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:45 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik ging als kind ook kamperen met mijn ouders. Maar dan wel op een camping veel leeftijdgenootjes om mee rond te hangen. Als je als enig kind ergens in een tentje in de the middle of nowhere bivakkeert kan ik me voorstellen dat je als veertienjarige misschien een keer iets anders wilt.
Haha, I get the feeling. Toch zou ik dat anytime verkiezen boven een all-inclusive vakantie tussen luidruchtige proleten.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, sta je daar op een weiland onder de Ben Nevis, in de regen, koud, met 2 kleine kut tenten waar net 2 matjes in passen, met om je heen alleen maar hei, paar koeien en een beek met ijskoud water.
Meeste cultuur is daar platgeslagen tijdens de culturele revolutiequote:Op zondag 30 januari 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
China is echt een geweldig mooi land. U meneer, heeft geen smaak
Ik dacht dat jij zo een fan was van de dictatuur van het proletariaat.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, I get the feeling. Toch zou ik dat anytime verkiezen boven een all-inclusive vakantie tussen luidruchtige proleten.
Ik zou zelf niet willen stellen dat ik fan ben van een dictatuur.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo een fan was van de dictatuur van het proletariaat.
Een goed 5 sterren hotel met bediening aan tafel, een goede wijnkaart en maximaal een kamer of 80 is erg lekker. Wij wisselen het af, de ene keer een culturele vakantie, lekker een paar weken in een huisje in de Toskane, beetje rondreizen, door Sienna en Florence zwerven, musea bekijken, gewoon op een terrasje zitten in een kleiner stadje, wat wijnboeren bezoeken. Andere keer rondreizen door Nieuw Zeeland, of een keer 2 weken in zo een 5 sterren hotel met bediening aan tafel, waar je de wijnkelner om advies kan vragen welke wijn bij de vis past.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:59 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik snap je frustratie Piet.
Ik ben zelf niet zo'n kampeerder. Gemak dient de mens denk ik dan.
En er is heel groot grijs gebied tussen kamperen op een koud vochtig weiland en een all-inclusive vakantie tussen luidruchtige proleten.
Het was ironie, ik citeerde karl marxquote:Op zondag 30 januari 2011 16:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet willen stellen dat ik fan ben van een dictatuur.
Pak je woordenboek overigens even.
Proleet, proletariër. Twee verschillende woorden.Klinkt als...
Ha ik ben nog een arme student, dus ik slaap in hostels/jeugdherbergen. Met Easyjet en Ryanair is veel mogelijk. Vind ik helemaal niet erg, maar kan niet wachten totdat ik iets duurdere vakanties kan betalenquote:Op zondag 30 januari 2011 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goed 5 sterren hotel met bediening aan tafel, een goede wijnkaart en maximaal een kamer of 80 is erg lekker. Wij wisselen het af, de ene keer een culturele vakantie, lekker een paar weken in een huisje in de Toskane, beetje rondreizen, door Sienna en Florence zwerven, musea bekijken, gewoon op een terrasje zitten in een kleiner stadje, wat wijnboeren bezoeken. Andere keer rondreizen door Nieuw Zeeland, of een keer 2 weken in zo een 5 sterren hotel met bediening aan tafel, waar je de wijnkelner om advies kan vragen welke wijn bij de vis past.
bron Dat was toen. Nu is nu, en denk dat nu even blijvend zal zijn qua haat tegen het westen dus nee, ik ga er niet meer heenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt reuze mee hoor. Snap eerlijk gezegd niet hoe je erbij komt. Egyptenaren hebben doorgaans niets tegen westerse mensen. Er zullen ongetwijfeld een aantal rondlopen die dat wel hebben, maar mafketels heb je in elk land. Ben verschillende keren in Cairo geweest en heb mij altijd zeer welkom gevoeld.
Veel mensen die nogal heethoofdig zijn zien vaak het verschil niet eens meer tussen een burger en een regering. Genoeg meegemaakt hier toen met 9/11 hoe de haat kan escaleren door groepen gewone burgers op de daden van aan te spreken. Meer dan geneg voorbeelden van frustratie gezien om mij als hunnie te zien.quote:Mohammed el-Baradei, de leider van de Egyptische oppositie, heeft ongekend hard uitgehaald naar de Verenigde Staten. De geloofwaardigheid van de Amerikaanse regering wordt met de dag kleiner als Washington praat over democratie in Egypte maar ondertussen president Hosni Mubarak steunt, zei ElBaradei zondag.
"Aan de ene kant praten jullie over democratie, de rechtsstaat en mensenrechten, maar anderzijds verlenen jullie nog steeds steun aan een dictator die zijn volk blijft onderdrukken", zei El-Baradei, in het verleden hoofd van VN-atoomwaakhond IAEA, tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN.
De opmerkingen van El-Baradei komen kort na een interview met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton. Die sprak in hele algemene bewoordingen over de toestand in Egypte. Ze pleitte voor hervormingen, maar uitte geen openlijke kritiek op Mubarak, een belangrijke bondgenoot van Washington.
Update 17.11 uur
El-Baradei is momenteel onderweg naar het Tahrir plein om daar een toespraak te gaan houden voor de menigte. Volgens berichten van Al Jazeera, blijft het aantal mensen op het plein groeien. Volgens het Moslim Broederschap heeft el-Baradei 'toestemming' om te onderhandelingen te voeren om een nieuwe regering op te zetten in Egypte.
Je zit Soedan wel subforumbreed te spammen zeg.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:36 schreef paddy het volgende:
Het volgende land is trouwens al in de picture Demonstranten botsen met politie Sudan
Nu is dat voor mij überhaupt geen land om op vakantie te gaan, maar kan me voorstellen dat de mensen gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb trouwens "ik heb diarree ingevuld" Maar denk dat die dan niet gaat helpen. Gaan ze vast omboeken
Westerse verslaggevers worden niet afgetuigd door demonstranten en de familie die ik in Egypte heb zitten, maakt het goed. Ik vrees dat je spoken ziet.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:32 schreef paddy het volgende:
[..]
bron Dat was toen. Nu is nu, en denk dat nu even blijvend zal zijn qua haat tegen het westen dus nee, ik ga er niet meer heen
Ik heb het niet over die Baradej joh. Heb het over sommige mensen daa die ik zag schreeuwen met een enorme felle blik. Ook niet van allemaalquote:Op zondag 30 januari 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zit Soedan wel subforumbreed te spammen zeg.
Ik begrijp niet waarom je de kritiek van Baradei interpreteert als haat. Kan de man niet gewoon terecht boos zijn op de dubbele houding van de Verenigde Staten? De haat die jij waarneemt spreekt voor mij nergens uit.
Ik zie verder ook weinig haat op de beelden op Al Jazeera bij de demonstranten, maar misschien zie jij meer dan wij? De woede richt zich op de eigen regering, over het westen hoor ik eigenlijk niets.
Je haalt zijn woorden aan als bron en hebt het dan in dezelfde zin over haat. Blijkbaar bedoelde je dat dus niet zo.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die Baradej joh. Heb het over sommige mensen daa die ik zag schreeuwen met een enorme felle blik. Ook niet van allemaalWanneer je daar nu heen gaat lijkt me dat niet zo'n goed idee. Jou wel dan?
Ik heb er geen problemen om nu Egypte te bezoeken, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die Baradej joh. Heb het over sommige mensen daa die ik zag schreeuwen met een enorme felle blik. Ook niet van allemaalWanneer je daar nu heen gaat lijkt me dat niet zo'n goed idee. Jou wel dan?
Kan best zijn dat ik spoken zie hoor. Ik neem het risico in ieder geval niet. Ik kan mij dan ook net zo goed voorstellen dat veel mensen met 9/11 even geen risico's namen en toch een vorm van angst voelden dat de gewone burger werd aangekeken op die aanslag. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan daar. Dat jij welkom bent bij je familie snap ik natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Westerse verslaggevers worden niet afgetuigd door demonstranten en de familie die ik in Egypte heb zitten, maakt het goed. Ik vrees dat je spoken ziet.
Mijn blanke, Nederlandse familielid woont tussen Egyptenaren en die hoeft haar buren niet te vrezen.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ik spoken zie hoor. Ik neem het risico in ieder geval niet. Ik kan mij dan ook net zo goed voorstellen dat veel mensen met 9/11 even geen risico's namen en toch een vorm van angst voelden dat de gewone burger werd aangekeken op die aanslag. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan daar. Dat jij welkom bent bij je familie snap ik natuurlijk.
Mja en ik ben getint en toch argwanend. Normaal gesproken trouwens niet naar Egypte toe hoor.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn blanke, Nederlandse familielid woont tussen Egyptenaren en die hoeft haar buren niet te vrezen.
Het is wel nu of nooit denk tenminste dat ze zo denken. Ze hebben ook gezien hoe het in Iran het met veel demonstranten is afgelopen, dus een soort strohalm.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:56 schreef Disana het volgende:
Wat ik dan weer wel heel link vind is dat je met een baby door zo'n menigte gaat lopen, zoals we gisteren op het journaal konden zien.
Oh ja, ben met Ryan Air naar Majorca gevlogen een paar jaar terug, voor een paar tientjes, en daar van een particulier een huisje gehuurd in de bergen voor een paar honderd euro. Zijn we met een paar vrienden heengegaan, was een zeer goedkope maar geweldige vakantie. Lekker in het voorjaar daarheen als het daar al mooi is, eiland in bloei, gieren spotten, autootje gehuurd en eiland bekeken en heerlijk gegeten (zelf gekookt)quote:Op zondag 30 januari 2011 16:20 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ha ik ben nog een arme student, dus ik slaap in hostels/jeugdherbergen. Met Easyjet en Ryanair is veel mogelijk. Vind ik helemaal niet erg, maar kan niet wachten totdat ik iets duurdere vakanties kan betalen.
Ik zou eerst aziatische landen zoals China, Japan, Thailand, Indonesie, Maleisie/Singapore, Korea aandoen voordat ik naar landen in Afrika en het Midden Oosten zou kijken. Qua prijspeil zijn ze hetzelfde maar met leukere cultuur, mensen en shopping.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:46 schreef bijdehand het volgende:
Zou nooit een vakantie naar Egypte boeken. Heb niks met de cultuur en de mensen.
Er kan geen bescherming gegarandeerd worden. Er is geen politie meer op de weg. Burgers beschermen nu hun eigen bezittingen (soort van burgerwacht) Er zijn plunderaars en er lopen bendes. Wanneer jij je geroepen voelt om daar tussen te gaan lopen als gast? Ga je gang. Dan maar een aansteller zijnquote:Op zondag 30 januari 2011 21:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Aanstellerij. Als in Maastricht een bendeoorlog uitbreekt ga je toch ook niet je vakantie in Groningen annuleren? En Egypte is 10x groter dan NL
Het enige wat ze ervan gaan merken is dat het bij de luchthavens wat strenger is dan normaal
Dat soort fokkers komt waarschijnlijk nooit aan de frisse lucht, laat staan in Egypte. Het is het er is daar in die badplaats niets aan de hand roepen en niet verder vooruit denken dan dat ze schijten kunnen. Rijdt er dan geen bus meer naar het vliegveld is het gegil groot.quote:Op maandag 31 januari 2011 03:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Er kan geen bescherming gegarandeerd worden. Er is geen politie meer op de weg. Burgers beschermen nu hun eigen bezittingen (soort van burgerwacht) Er zijn plunderaars en er lopen bendes. Wanneer jij je geroepen voelt om daar tussen te gaan lopen als gast? Ga je gang. Dan maar een aansteller zijn
Je bedoeld dat mensen al dagenlang op vliegvelden slapen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Aanstellerij. Als in Maastricht een bendeoorlog uitbreekt ga je toch ook niet je vakantie in Groningen annuleren? En Egypte is 10x groter dan NL
Het enige wat ze ervan gaan merken is dat het bij de luchthavens wat strenger is dan normaal
quote:Op maandag 31 januari 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
http://tvnz.co.nz/world-n(...)otests-bunce-4010768
Een voormalig Rugbyspeler verteld zijn ervaringen. De rellen in Cairo waren al erg genoeg, met het vliegveld was pas echt erg.
Eigenlijk hoor je weinig verhalen over de mensen zelf daar. Misschien daar maar naar op zoek gaan. De rest is toch al in een ander forum verpakt, maar hier kunnen we misschien de persoonlijke dingen van de mensen daar, of de mensen die daar zijn geweest neer zetten. De belevingen zeg maar.quote:r All Black Frank Bunce says that being stuck at Cairo Airport was worse than anything he experienced on Egypt's streets.
Bunce was with a television crew in the Arab nation filming an episode of TV ONE's Intrepid Journeys programme when he became caught up in protests demanding an end to President Hosni Mubarak's authoritarian 30-year rule.
He said that while he found it frightening being involved in the street riots, trying to leave the country was more chaotic.
"It was worse then being involved in the streets over there. It was chaos, it was just a madhouse. We were there really really early, we spent 12 hours at the airport... it took us a good three hours, maybe a bit more, to get checked in, get our boarding passes, and get through Customs.
"You literally had to fight your way for every single step... people were physically fighting and pushing and shoving and screaming. It was a nightmare."
He said the curfew, imposed by Egypt's president, did nothing to calm the anger and frustration Egypt's citizens are feeling.
"As the curfew lifted, the crowds just came and there was no order whatsoever, no organisation, nothing."
While in Cairo, Bunce was warned by hoteliers to stay off the streets and was told he risked his life if he was caught outside in the chaos.
"We were in a hotel and they told us to go up on the roof, because apparently there were mobs of looters who were robbing hotels and some of them were coming our way, so everyone had to go up on the roof ......verder lezen onder link.
Zo zou ik wel willen weten hoe het met de dierentuin in Caïro gaat. Gaat zoiets nog gewoon door en wordt er voer aangevoerd, of lijden de dieren honger.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:11 schreef paddy het volgende:
Eigenlijk hoor je weinig verhalen over de mensen zelf daar. Misschien daar maar naar op zoek gaan. De rest is toch al in een ander forum verpakt, maar hier kunnen we misschien de persoonlijke dingen van de mensen daar, of de mensen die daar zijn geweest neer zetten. De belevingen zeg maar.
Precies. Dat soort dingen.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zou ik wel willen weten hoe het met de dierentuin in Caïro gaat. Gaat zoiets nog gewoon door en wordt er voer aangevoerd, of lijden de dieren honger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |