abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:56:15 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92042568
quote:
Op vakantie naar Egypte
Ronald Veerman
SCHIPHOL, zaterdag - ,,Het liefst was ik vandaag lekker thuisgebleven”, vertelt Janneke Intrup bij de vertrekbalie van Transavia, waar ze zojuist haar instapkaart voor haar vlucht naar het Egyptische Hurghada heeft ontvangen.

Anneke en Floris Hazemeijer en haar man Floris waren het liefst thuisgebleven.
Gerard en Sandra Drenth met hun kinderen Djurre en Jitse staan bepakt en bezakt te wachten tot hun vliegtuig naar Egypte vertrekt.
Thomas en Janneke Intrup lachen naar de camera voor hun vertrek naar Egypte.

Samen met haar man Thomas gaat ze een weekje naar de zon, maar door alle vreselijke berichten uit het land is absoluut geen sprake van een vakantiestemming.

Vanmorgen vertrokken enkele honderden Nederlanders naar de badplaatsen aan de Rode Zee, omdat daar tot dusver helemaal niets te merken is van de chaos in Cairo en andere Egyptische zeten.

,,Ik heb vannacht nog tot een uur naar Al Jazeera gekeken. En uiteraard contact gehad met het Sunweb, onze touroperator. Maar ze zeiden dat het in Hurghada veilig is. Dat we zonder probelemen kunnen vertrekken.

Ook Anneke Hazemeijer en haar man Floris hadden hun reis het liefst geannuleerd. ,,Maar omdat er geen negatief reisadvies is afgegeven zou dat voor eigen rekening zijn. Dus we gaan toch maar, omdat ze zo benadrukken dat er niets aan de hand is”, aldus Floris.

,,Mijn zus zit al in Al Gouna, vlakbij Hurghada. Ik heb haar gisteren nog aan de telefoon kunnen krijgen. Ze zei dat alles veilig is. Dus daar gaan we dan maar van uit. Maar die excursie naar Luxor laten we denk ik maar zitten.

Ook de familie Drenth uit Groningen gaat er het beste van maken. ,,We hadden afgelopen week pas geboekt”, vertelt vader Gerard, terwijl hij samen met zijn vrouw en twee kinderen de koffers incheckt.

,,Enkele collega’s vroegen gisteren of we wel goed wijs waren. Maar we zijn wel wat gewend hoor”, vertelt echtgenote Sandra. ,,We waren ook in Mumbai in de periode dat daar die aanslag was. Ik denk wel dat het veilig is in Hurghada. Dat vertelt in ieder geval ook Holland International, waarmee we reizen.”

Ook de zoontjes Djurre en Jitse willen maar wat graag dat de trip doorgaat en hebben er helemaal geen probleem mee al de Egyptische chaos betekent dat ze een week aan de rand van het zwembad moeten blijven.

,,Maar of het aan de Rode Zee echt gezellig zal worden weet ik niet”, vertelt Janekke Intrup vlak voordat ze het toestel instapt. ,,Geen telefoonverkeer met thuis, geen internet en dan ook nog eens in de gaten houden wat er allemaal in het land gebeurt. En het personeel zal ook wel niet echt gemotiveerd zijn”.
Telegraaf, goed voor een smeuig verhaal

Geweldig idee, op vakantie gaan naar een land in revolutie. Lekker aan het strand liggen terwijl de boel ontploft. En de mensen die eigenlijk niet willen, maar toch gaan omdat er geen negatief reisadvies is? Dan ga je toch gewoon niet?

Wat denk jij ervan?

Poll: Zou jij naar Egypte op vakantie gaan nu?
Ja, want ik krijg mijn geld niet terug
Ja, er gebeurd toch niets
Ja, spannend, is weer eens wat anders
Nee, ik ben daar gek, dan geld maar weg
Nee, ik heb ineens zo een diaree
Zou nooit een vakantie naar Egypte boeken
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 29-01-2011 16:24:23 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:01:01 #2
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92042747
idd.
pi_92042811
Djurre en Jitse, ocharme...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:03:11 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92042815
Ja, maar dan krijgen ze hun geld niet terug
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:04:37 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_92042863
Zou zonde van het geld zijn
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:04:45 #6
45206 Pietverdriet
pi_92042869
Ja maar er is geen negatief reisadvies en dan is het voor eigen rekening, jep, je 600 euro alles inclusief resort wil je niet missen, daar neem je dat risico gewoon voor.
Hoeft nog geeneens wat te gebeuren, maar alleen die ellende met de controles en de bewaking al.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:06:33 #7
45206 Pietverdriet
pi_92042931
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:03 schreef Maraca het volgende:
Ja, maar dan krijgen ze hun geld niet terug
Ik heb toch ineens zo een diaree..
(ze zullen de paar tientjes aan annulerings verzekering wel bespaard hebben)
pi_92043278
Ik zou ook gewoon gaan, lijkt me wel uitermate interessant. Al denk ik dat je er in sharm-al-sjeik niet zo veel van merkt.
pi_92043463
Wat een aanstellers. Er is een historische revolutie in het land gaande en het enige waar zij zich druk om maken zijn hun paar honderd euro's en hun bederfde vakantiestemming :D
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:25:58 #10
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92043620
Dat dacht m'n broer waarschijnlijk ook toen hij in december 2006 omkwam bij een motorongeluk.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:37:13 #11
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_92044042
Die reacties op Telegraaf.nl. :') !
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:39:51 #12
45206 Pietverdriet
pi_92044155
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Die reacties op Telegraaf.nl. :') !
Enige die ik daar lees die een punt hebben is wat die kinderen in lagere school leeftijd nu op vakantie te gaan hebben buiten de school vakanties om
pi_92044460
leuk man egypte :') lekker tussen de russen.
pi_92044549
Zelfs als er wel een negatief reisadvies is, hoeft dat echt niet te zeggen dat het land onveilig is. En sowieso in dat resort merk je er toch niks van. De toerisme-industrie draait gewoon door.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:00:58 #15
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_92045024
Die mensen die stemmen op "Ja, want ik krijg mijn geld niet terug" Stelletje knierten. :')
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:02:31 #16
45206 Pietverdriet
pi_92045081
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef Salatrel het volgende:
leuk man egypte :') lekker tussen de russen.
idd
Zou graag de musea, pyramides en de dodensteden zien, maar niet naar een resort daar.
pi_92045309
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enige die ik daar lees die een punt hebben is wat die kinderen in lagere school leeftijd nu op vakantie te gaan hebben buiten de school vakanties om
Afhankelijk van het beroep van de ouders kan dat toegestaan zijn natuurlijk.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:09:40 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92045378
heb het vermoeden dat het is zoals meestal. in het land zelf merk je er niet veel van. zat in honduras toen er een indianen oorlog woedde. hele land door gereden, maar niets aan het handje.

aan de andere kant kan sunweb ook gewoon een alternatief aanbieden, zonder extra kosten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:18:37 #19
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_92045780
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
heb het vermoeden dat het is zoals meestal. in het land zelf merk je er niet veel van. zat in honduras toen er een indianen oorlog woedde. hele land door gereden, maar niets aan het handje.

aan de andere kant kan sunweb ook gewoon een alternatief aanbieden, zonder extra kosten.
Tunesië bijvoorbeeld, lekker lage prijzen momenteel.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:54:39 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92047235
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Tunesië bijvoorbeeld, lekker lage prijzen momenteel.
het is idd momenteel best lastig iets leuks te vinden.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:59:40 #21
45206 Pietverdriet
pi_92047411
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is idd momenteel best lastig iets leuks te vinden.
Lekker naar Turkije
of Marokko
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:06:53 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92047641
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker naar Turkije
of Marokko

lijken me prima alternatieven. zeker turkije.
pi_92048072
Edit: Eerst maar het hele topic lezen eer ik commentaar lever
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 30 januari 2011 @ 13:20:55 #24
45206 Pietverdriet
pi_92073704
Het leger komt voor uw eigen veiligheid de badplaats binnen, niets aan de hand mensen.
  zondag 30 januari 2011 @ 13:28:29 #25
45206 Pietverdriet
pi_92073944
Ach, ambtelijke molens draai traag maar zeker, wat iedereen met een beetje verstand al had gedacht, daar komt nu het ministerie bijna mee
Negatief reisadvies binnen enkele uren verwacht

en dat op een zondag, ze moeten werkelijk in paniek zijn daar op BuiZa
pi_92074701
Zou nooit een vakantie naar Egypte boeken. Heb niks met de cultuur en de mensen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92074811
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:46 schreef bijdehand het volgende:
Zou nooit een vakantie naar Egypte boeken. Heb niks met de cultuur en de mensen.
Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niets met cultuur, me dunkt.
pi_92074968
Precies, lekker goedkoop in de zon :+

Egypte/Turkije is onderhand goedkoper dan een weekje Centerparcs :P
  zondag 30 januari 2011 @ 13:53:37 #29
45206 Pietverdriet
pi_92075052
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:49 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niets met cultuur, me dunkt.
Veel mensen gaan natuurlijk voor de oude cultuur, de tempels bezoeken en de musea.
pi_92075071
quote:

[..]

Het type pauper dat all-inclusive naar een resort gaat heeft over het algemeen sowieso niet met cultuur me dunkt.
_O-

Inderdaad. Twee weken lang in een resort zonder ook maar iets van het land te zien. En dan trots verkondigen dat je in Egypte bent geweest :') Kansloos volk

Van de Telegraaf:

quote:
Gewoon lekker op vakantie gaan. Geen negatief reisadvies, niets aan de hand. Gevaar is maar relatief. WK in Johannesburg kon toch ook? Inmiddels zwemt men ook weer in de rode zee. Alsof Nederland zo veilig is.
:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92075347
quote:

[..]

Ik ga juist op vakantie om cultuur te zien. True, met vrienden een zuipvakantie is ook geniaal, maar ik wil wel iets van het land zien. Turkije enzo is ook niks voor mij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92075372
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-

Inderdaad. Twee weken lang in een resort zonder ook maar iets van het land te zien. En dan trots verkondigen dat je in Egypte bent geweest :') Kansloos volk
Zo was een maat van mij trots dat hij in Cuba was geweest :')
pi_92075416
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel mensen gaan natuurlijk voor de oude cultuur, de tempels bezoeken en de musea.
Vroeger misschien, maar tegenwoordig gaan de mensen die naar Egypte gaan naar een resort en komen ze daar niet vanaf.

Het enige stukje cultuur wat te ze dénken te zien krijgen, zijn de buikdanseressen van het animatieteam met echte egyptische muziek :')
pi_92075495
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ga juist op vakantie om cultuur te zien. True, met vrienden een zuipvakantie is ook geniaal, maar ik wil wel iets van het land zien. Turkije enzo is ook niks voor mij.
Turkije is een geweldig land man, zeker qua cultuur ook. Dan moet je allicht niet all-inclusive naar een badplaats.

Ook als je van natuur houd is Turkije prachtig, zeer diverse natuur ook. Het kaçkar-gebergte bijvoorbeeld lijkt me echt fantastisch.
pi_92075831
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:02 schreef Gulo het volgende:

[..]

Turkije is een geweldig land man, zeker qua cultuur ook. Dan moet je allicht niet all-inclusive naar een badplaats.

Ook als je van natuur houd is Turkije prachtig, zeer diverse natuur ook. Het kaçkar-gebergte bijvoorbeeld lijkt me echt fantastisch.
Nee, de turkse cultuur spreekt me niet aan, anders was ik er zeker een keer geweest. China lijkt me ook niks bijvoorbeeld.

Natuur is bijna overal mooi, omdat we niets gewend zijn. Ook in de VS is de natuur prachtig :)
pi_92076031
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, de turkse cultuur spreekt me niet aan, anders was ik er zeker een keer geweest. China lijkt me ook niks bijvoorbeeld.

Natuur is bijna overal mooi, omdat we niets gewend zijn. Ook in de VS is de natuur prachtig :)
Ok, daar kan ik wel inkomen. China lijkt mij inderdaad ook niets.
pi_92076259
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:13 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ok, daar kan ik wel inkomen. China lijkt mij inderdaad ook niets.
Terwijl sommigen het heel mooi vinden. Nouja, ieder z'n smaak. Snap het alleen nooit dat mensen gaan patsen ergens geweest te zijn terwijl ze alleen hebben gezopen bij het zwembad en niks van het land hebben gezien. :')
pi_92076490
quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephesus
http://en.wikipedia.org/wiki/Bodrum_castle
http://en.wikipedia.org/wiki/Hagia_sophia

Om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Je kan er topics over vullen.

Ontopic: als ik een kansloze kamper zou zijn die toch alleen maar aan het strand wil liggen zou ik gewoon gaan. Ik wil echter ook nog wat zien van het land, en dan heeft het weinig zin om te gaan op het moment.
pi_92076589
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephesus
http://en.wikipedia.org/wiki/Bodrum_castle
http://en.wikipedia.org/wiki/Hagia_sophia

Om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Je kan er topics over vullen.

Ontopic: als ik een kansloze kamper zou zijn die toch alleen maar aan het strand wil liggen zou ik gewoon gaan. Ik wil echter ook nog wat zien van het land, en dan heeft het weinig zin om te gaan op het moment.
Ja, dat kan wel zijn. Ik kan topics vollullen over Rusland en Israel. Als het je niet boeit boeit het je niet. Er zijn altijd mensen die dat niet pikken je plaatsjes en links sturen maar dat verandert m'n mening niet.
pi_92076653
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel zijn. Ik kan topics vollullen over Rusland en Israel. Als het je niet boeit boeit het je niet. Er zijn altijd mensen die dat niet pikken je plaatsjes en links sturen maar dat verandert m'n mening niet.
Your loss, zoals de Engelsen zeggen.
  zondag 30 januari 2011 @ 14:37:17 #41
45206 Pietverdriet
pi_92076990
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

Vroeger misschien, maar tegenwoordig gaan de mensen die naar Egypte gaan naar een resort en komen ze daar niet vanaf.

Het enige stukje cultuur wat te ze dénken te zien krijgen, zijn de buikdanseressen van het animatieteam met echte egyptische muziek :')
Ik denk eerlijk gezegd dat je teveel naar de mensen in je eigen omgeving kijkt. Vrienden van mij die naar Egypte gaan, gaan vanwege de musea en de tempels.
  zondag 30 januari 2011 @ 14:38:44 #42
45206 Pietverdriet
pi_92077055
quote:

[..]

Volgens mij kan je in Turkije meer romeinse resten vinden dan in Italie.
pi_92078812
Ik ben in Ephese geweest, werkelijk prachtig.

Vakantie was een all-in vakantie met familie in zo'n resort. Maarja, je bent 14 en dan heb je niet zoveel te vertellen. Ik vond het wel geinig maar zou zelf nooit zo'n vakantie boeken.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:24:46 #44
45206 Pietverdriet
pi_92079282
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:15 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben in Ephese geweest, werkelijk prachtig.

Vakantie was een all-in vakantie met familie in zo'n resort. Maarja, je bent 14 en dan heb je niet zoveel te vertellen. Ik vond het wel geinig maar zou zelf nooit zo'n vakantie boeken.
Ik ben allang geen 14 meer, maar toen ik nog met ouders op vakantie ging was het nooit strand, zee, zon. Het was altijd cultuur, kramperen in Schotland, steden.
Verschrikkelijk
pi_92079394
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben allang geen 14 meer, maar toen ik nog met ouders op vakantie ging was het nooit strand, zee, zon. Het was altijd cultuur, kramperen in Schotland, steden.
Verschrikkelijk
Haha, klinkt mij juist als een puike vakantie. ^O^
pi_92079927
quote:

[..]

China is echt een geweldig mooi land. U meneer, heeft geen smaak :)
pi_92079975
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Gulo het volgende:

[..]

Haha, klinkt mij juist als een puike vakantie. ^O^
Same here. Schotland is ook al zo'n geweldig mooi land. Prachtige steden (Edinburgh O+ )
pi_92080071
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, ambtelijke molens draai traag maar zeker, wat iedereen met een beetje verstand al had gedacht, daar komt nu het ministerie bijna mee
Negatief reisadvies binnen enkele uren verwacht

en dat op een zondag, ze moeten werkelijk in paniek zijn daar op BuiZa
Nou, ik heb ze er aardig zien lopen schreeuwen. Ze hebben het denk ik even niet zo op met westerse mensen, dus zou ook niet gaan. Komt wel weer goed uiteindelijk, maar nu maar even niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92080230
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Nou, ik heb ze er aardig zien lopen schreeuwen. Ze hebben het denk ik even niet zo op met westerse mensen, dus zou ook niet gaan.
Valt reuze mee hoor. Snap eerlijk gezegd niet hoe je erbij komt. Egyptenaren hebben doorgaans niets tegen westerse mensen. Er zullen ongetwijfeld een aantal rondlopen die dat wel hebben, maar mafketels heb je in elk land. Ben verschillende keren in Cairo geweest en heb mij altijd zeer welkom gevoeld.
pi_92080271
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verschrikkelijk
Dat lijkt me nou juist leuk! Mijn familie is gewoon weinig avontuurlijk. We waren een keer in Normandie niet te ver van Parijs, en ik wou daar heel graag heen. Uiteindelijk zijn we naar een pretpark geweest |:( .

Ik houd juist niet zoveel van die zonvakanties. Ik heb een hele bleke huid en het komt er uiteindelijk op neer dat ik de hele vakantie in een wit t-shirt rondloop. Dit is overigens de enige zonvakantie waar we ooit heen zijn geweest. Als ik naar Turkije zou gaan dan zou ik naar Istanbul gaan, in een hotel en dan de stad verkennen. Of voor natuur het binnenland en dan alsnog een paar dagen aan het strand liggen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')