Hmmm, iets zegt me dat iedereen moet kunnen protesteren maar dat we op dit moment die Bedoeïenen er liever even niet bij hebben...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:02 schreef lutser.com het volgende:
Reuters' Patrick Werr reports that a group of Bedouin have attacked state security headquarters in the town of Rafah, near the border with Israel, killing three policemen.
Witnesses and a security source said the Bedouin threw hand grenades into the building, which is now on the verge of collapse.
by Reuters_RossChainey at 1:00 PM
Hé geef me een kans!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:05 schreef Toverheks het volgende:
Engelse Al Jazeera: http://english.aljazeera.net/watch_now/
Arabische Al Jazeera: http://talefzetna.blogspot.com/p/aljazeera-hd.html
CNN: http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4
Meer info ook nog hier: Revolutie in Egypte, de highlights
Want?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:05 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hmmm, iets zegt me dat iedereen moet kunnen protesteren maar dat we op dit moment die Bedoeïenen er liever even niet bij hebben...
Revolutie in Egypte, de highlightsquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
fipo
kan iemand me ff snel updaten ?![]()
De mensen gaan weer de straat op, hier en daar wat beelden van doogeschoten mensen maar op dit moment weinig actie behalve de samenscholingenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
fipo
kan iemand me ff snel updaten ?![]()
Op het journaal: Schijnt onenigheid te zijn in de legertop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:05 schreef -jos- het volgende:
Military officer: I will not fire on protesters, regardless of where orders come from #Egypt #Jan25
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Revolutie in Egypte, de highlights
Die gasten zijn vaak behoorlijk bewapend en ik zie liever nu geen demonstranten met wapens, dat geeft het leger alleen maar een rede om zich alsnog en masse tegen de demonstranten te keren...quote:
Ze staan daar duidelijk ongewapend een gebouw of iets te beschermen, de kansen op een groot bloedbad worden kleiner.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:06 schreef Misstique het volgende:
één zo'n lijntje aan soldaten die handjes vasthouden gaat niet helpen mensen.
Ja zoiets denk ikquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef Misstique het volgende:
Er vormt zich nu een human chain van burgers voor de human chain van militairen?
Willen ze daarmee zorgen dat de militairen niet te snel onder de voet worden gelopen en zo escalatie kan worden voorkomen omdat er geen paniek uitbreekt?
Dit is bij State Television gebouw.
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:06 schreef intellectuele_user het volgende:
Unconfirmed from army officer: Movements inside the army led by General Anan to overthrow Mubarak #Jan25 #Egypt
Denk dat het symbolisch is, uitstralend dat zij de vijand niet zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:06 schreef Misstique het volgende:
één zo'n lijntje aan soldaten die handjes vasthouden gaat niet helpen mensen.
Men verwacht dat het over een uur echt gaat beginnen, na het gebed, na het werk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:07 schreef detulp050 het volgende:
Er gebeurd niet veel vandaag, er wordt meer gespeculeerd dan dat er echt iets gebeurd
dat denk ik dus ookquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Denk dat het symbolisch is, uitstralend dat zij de vijand niet zijn
dat denk ik ook idd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
De militairen die daar staan hebben geen wapens, schilden of harnassen, dus kunnen zo omvergelopen worden, maar dat wil je eigenlijk niet doen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef Misstique het volgende:
Er vormt zich nu een human chain van burgers voor de human chain van militairen?
Willen ze daarmee zorgen dat de militairen niet te snel onder de voet worden gelopen en zo escalatie kan worden voorkomen omdat er geen paniek uitbreekt?
Dit is bij State Television gebouw.
Dat was al duidelijk. De mensen houden van hen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Hij wiebelt ook nogalquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Misstique het volgende:
Okay, in die kraanwagen zou ik nu dus niet willen zitten, straks zit je middenin rellen en zit je daar vast.
Linksachter stonden volgens mij wel bewapende militairen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Zith het volgende:
[..]
De militairen die daar staan hebben geen wapens, schilden of harnassen, dus kunnen zo omvergelopen worden, maar dat wil je eigenlijk niet doen.
Toch als je in die situatie zit kan ik me voorstellen dat je het er graag dik bovenop legt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk. De mensen houden van hen.
Egypte zal wel weer een grote bestelling hebben gedaan vandaag.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef -jos- het volgende:
mideastmedia
PIC: 'Made in U.S.A.' printed on cannister used by #Egypt police. Ppl are furious abt this. #jan25 http://yfrog.com/h7a0dvj
ik zie dan zomaar gebeuren dat het leger daadwerkelijk in daad de kant van het volk gaat kiezen. En dan is het snel afgelopen den k ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Breekfast het volgende:
Mja als Mubarak gewoon blijft zitten waar die zit, en de houding van het leger veranderd niet, wat kunnen de demonstranten dan in hemelsnaam nog doen?
Ik zie het somber in
Ach, een president is alleen de baas zolang je dat erkent hequote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Breekfast het volgende:
Mja als Mubarak gewoon blijft zitten waar die zit, en de houding van het leger veranderd niet, wat kunnen de demonstranten dan in hemelsnaam nog doen?
Ik zie het somber in
Is dat zo? Toen ik daar was hadden mensen het over 'de bedouinen' als bewoners van de woestijngebieden, itt de mensen uit de Nijlvallei. Had niet het idee dat zij zwaarder bewapend of agressiever waren, maar misschien vergis ik me.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:08 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Die gasten zijn vaak behoorlijk bewapend en ik zie liever nu geen demonstranten met wapens, dat geeft het leger alleen maar een rede om zich alsnog en masse tegen de demonstranten te keren...
reken er maar op dat ze op gebouwen enzo verscholen zitten met wapens in de aanslagquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Linksachter stonden volgens mij wel bewapende militairen.
Ja, die zagen we gisteravond inderdaad, er zijn ook geruchten dat sommige traangasgranaten al een jaar of twee over tijd zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef -jos- het volgende:
mideastmedia
PIC: 'Made in U.S.A.' printed on cannister used by #Egypt police. Ppl are furious abt this. #jan25 http://yfrog.com/h7a0dvj
Ligt er aan wat de soldaten doen, als die zich tegen Mubarak keren kun Mubarak niks want in je eentje kan je weinig regeren maar als ze zich tegen het volk keren kunnen die niks.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Breekfast het volgende:
Ik zie het somber in
Niet als de president de steun van het leger houdt en het volk kan onderdrukken...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Ach, een president is alleen de baas zolang je dat erkent he
dat is key idd. Wat het leger straks doet zal de doorslag linksom of rechtsom gaan geven.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ligt er aan wat de soldaten doen, als die zich tegen Mubarak keren kun Mubarak niks want in je eentje kan je weinig regeren maar als ze zich tegen het volk keren kunnen die niks.
De werkelijke keuze en macht ligt op dit moment bij het leger, de kant die zij kiezen wint. Alhoewel ik langzaam het idee krijg dat ze de kant van het volk aan het kiezen zijn.
Ook die APC zijn natuurlijk made in the USAquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja, die zagen we gisteravond inderdaad, er zijn ook geruchten dat sommige traangasgranaten al een jaar of twee over tijd zijn.
quote:12.01pm: I've just spoken with Jack Shenker, who's covering the protests in Cairo. He said there was a "surreal air of normalcy" on the streets of the capital first thing this morning. But within hours this gave way to the charged atmosphere seen over the past few days as thousands once again gathered to protest:
Jack Shenker
By mid-morning the atmosphere had changed, with tens of thousands returning to the streets and clambering on top of the tanks which are now stationed all over downtown Cairo. As during last night's protests, people were chanting: "The army and the people are as one". But there is growing confusion over what exactly the millitary's stance is.
On the Abd El Moniem overpass one tank commander bellowed through a megaphone to a hundred-strong crowd, angrily castigating people for looting, which he said had taken place last night in the nearby neighbourhood of Mohandiseen. He told the crowd they had to be calm and claimed there had been reports of robberies and carjackings throughout the night.
There's speculation that the army is going to use the fear of public disorder as an excuse to clear the streets and re-impose control.
Yet despite the uncertainty, all the protesters the Guardian has spoken to appear enthused with optimism.
Daar heb je 100% gelijk in. Zoals anderen ook al postten ligt inderdaad de beslissing eigenlijk bij het legerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niet als de president de steun van het leger houdt en het volk kan onderdrukken...
quote:1:13
NRC Live: Reuters' Patrick Werr reports that a group of Bedouin have attacked state security headquarters in the town of Rafah, near the border with Israel, killing three policemen.
Witnesses and a security source said the Bedouin threw hand grenades into the building, which is now on the verge of collapse.
plaatje doet het niet?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef -jos- het volgende:
mideastmedia
Iemand die een opzwepende toespraak hield.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:13 schreef StephanL het volgende:
WTF gebeurt daar allemaalOpeens zie je iedereen lopen, in een groepje staan en er gebeurt niks
Alleen de beroeps. Ongeveer 80% is dienstplichtig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Wat voor voordeel heeft het leger eraan als Mubarak wordt afgezet?
Volgens mij heeft het leger een aardig geprivilegieerde positie onder Mubarak...
veel legermannetjes zien in de straat hun eigen familie rondlopen onder de protestanten... Dan is het toch snel fuck mijn privileges, als onder een ander regime mijn familie een beter leven heeft, laat staan dat ik vuur op hen ga openen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij heeft het leger een aardig geprivilegieerde positie onder Mubarak...
Het kwartje viel niet bij me waar ik nou naar zat te kijken. Wat een bloederige beelden!quote:
Echt he ik dacht hetzelfdequote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die vent zat net op de schouders van zo'n heel dun vrouwtje. WTF omgekeerde wereld
emancipatie kent geen grenzenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die vent zat net op de schouders van zo'n heel dun vrouwtje. WTF omgekeerde wereld
Het leger is niet gebaat bij een instabiel thuisfront. Je ziet maar weinig in de geschiedenis dat het leger zich actief bemoeit met een revolutie en wanneer ze dat doen kiezen ze vrijwel altijd voor de kant die de meeste stabiliteit oplevert.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Ja ook veel meer vrouwen!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:17 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb nu eindelijk streaming AJE, ziet er nu toch behoorlijk veel drukker uit dan gister, of ligt dat aan mij?
ja nu doet ie hetquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:17 schreef rakotto het volgende:
Kopieer de volgende link als je het plaatje wilt zien, als je erop klikt werkt het meestal niet:
http://yfrog.com/h7a0dvj
Made in the usa
zijn veel meer mensen op de been dan gisteren. ze spraken over 50.000 in Cairo maar lijkt met de minuut meer te wordenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:17 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb nu eindelijk streaming AJE, ziet er nu toch behoorlijk veel drukker uit dan gister, of ligt dat aan mij?
quote:jrug Jonathan Rugman
Demonstrator just told me the army can shoot him if they like - because Egypt is dead anyway under Mubarak. #c4news
6 minutes ago
Ik denk dat ze eigenlijk geen flauw idee hebben. Lijkt me niet dat er iemand zit te tellenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zijn veel meer mensen op de been dan gisteren. ze spraken over 50.000 in Cairo maar lijkt met de minuut meer te worden
Dat heb je bij Al Jazeera, die maken het niet lief en aardig, die laten inderdaad de bloederige werkelijkheid zien.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het kwartje viel niet bij me waar ik nou naar zat te kijken. Wat een bloederige beelden!
Als dat waar is zullen ze onstopbaar worden. Er is weinig dat je tegen 50.000 mensen kan uithalen...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zijn veel meer mensen op de been dan gisteren. ze spraken over 50.000 in Cairo maar lijkt met de minuut meer te worden
Dit is de warming-up, na het middag gebed (3 uur) gaat het los...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:20 schreef raistlin6 het volgende:
Het lijkt een beetje alsof ze wachten op een nieuwe trigger om door te duwen.
Nou en?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:17 schreef rakotto het volgende:
Kopieer de volgende link als je het plaatje wilt zien, als je erop klikt werkt het meestal niet:
http://yfrog.com/h7a0dvj
Made in the usa
Klinkt een beetje als staatspropaganda eigenlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik daar was hadden mensen het over 'de bedouinen' als bewoners van de woestijngebieden, itt de mensen uit de Nijlvallei. Had niet het idee dat zij zwaarder bewapend of agressiever waren, maar misschien vergis ik me.
Ik wil ze niet agressiever noemen, maar kan wel begrijpen dat ze vanwege hun levensstyle toch wapens nodig hebben. En als ik dan net lees dat een groepje met granaten een politiegebouw op heeft geblazen...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:21 schreef Re het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als staatspropaganda eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |