Ja, die zagen we gisteravond inderdaad, er zijn ook geruchten dat sommige traangasgranaten al een jaar of twee over tijd zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef -jos- het volgende:
mideastmedia
PIC: 'Made in U.S.A.' printed on cannister used by #Egypt police. Ppl are furious abt this. #jan25 http://yfrog.com/h7a0dvj
Ligt er aan wat de soldaten doen, als die zich tegen Mubarak keren kun Mubarak niks want in je eentje kan je weinig regeren maar als ze zich tegen het volk keren kunnen die niks.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:10 schreef Breekfast het volgende:
Mja als Mubarak gewoon blijft zitten waar die zit, en de houding van het leger veranderd niet, wat kunnen de demonstranten dan in hemelsnaam nog doen?
Ik zie het somber in
Niet als de president de steun van het leger houdt en het volk kan onderdrukken...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Ach, een president is alleen de baas zolang je dat erkent he
dat is key idd. Wat het leger straks doet zal de doorslag linksom of rechtsom gaan geven.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ligt er aan wat de soldaten doen, als die zich tegen Mubarak keren kun Mubarak niks want in je eentje kan je weinig regeren maar als ze zich tegen het volk keren kunnen die niks.
De werkelijke keuze en macht ligt op dit moment bij het leger, de kant die zij kiezen wint. Alhoewel ik langzaam het idee krijg dat ze de kant van het volk aan het kiezen zijn.
Ook die APC zijn natuurlijk made in the USAquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja, die zagen we gisteravond inderdaad, er zijn ook geruchten dat sommige traangasgranaten al een jaar of twee over tijd zijn.
quote:12.01pm: I've just spoken with Jack Shenker, who's covering the protests in Cairo. He said there was a "surreal air of normalcy" on the streets of the capital first thing this morning. But within hours this gave way to the charged atmosphere seen over the past few days as thousands once again gathered to protest:
Jack Shenker
By mid-morning the atmosphere had changed, with tens of thousands returning to the streets and clambering on top of the tanks which are now stationed all over downtown Cairo. As during last night's protests, people were chanting: "The army and the people are as one". But there is growing confusion over what exactly the millitary's stance is.
On the Abd El Moniem overpass one tank commander bellowed through a megaphone to a hundred-strong crowd, angrily castigating people for looting, which he said had taken place last night in the nearby neighbourhood of Mohandiseen. He told the crowd they had to be calm and claimed there had been reports of robberies and carjackings throughout the night.
There's speculation that the army is going to use the fear of public disorder as an excuse to clear the streets and re-impose control.
Yet despite the uncertainty, all the protesters the Guardian has spoken to appear enthused with optimism.
Daar heb je 100% gelijk in. Zoals anderen ook al postten ligt inderdaad de beslissing eigenlijk bij het legerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niet als de president de steun van het leger houdt en het volk kan onderdrukken...
quote:1:13
NRC Live: Reuters' Patrick Werr reports that a group of Bedouin have attacked state security headquarters in the town of Rafah, near the border with Israel, killing three policemen.
Witnesses and a security source said the Bedouin threw hand grenades into the building, which is now on the verge of collapse.
plaatje doet het niet?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef -jos- het volgende:
mideastmedia
PIC: 'Made in U.S.A.' printed on cannister used by #Egypt police. Ppl are furious abt this. #jan25 http://yfrog.com/h7a0dvj
Iemand die een opzwepende toespraak hield.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:13 schreef StephanL het volgende:
WTF gebeurt daar allemaalOpeens zie je iedereen lopen, in een groepje staan en er gebeurt niks
Alleen de beroeps. Ongeveer 80% is dienstplichtig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Wat voor voordeel heeft het leger eraan als Mubarak wordt afgezet?
Volgens mij heeft het leger een aardig geprivilegieerde positie onder Mubarak...
veel legermannetjes zien in de straat hun eigen familie rondlopen onder de protestanten... Dan is het toch snel fuck mijn privileges, als onder een ander regime mijn familie een beter leven heeft, laat staan dat ik vuur op hen ga openen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:14 schreef Breekfast het volgende:
Wat voor voordeel heeft het leger eraan als Mubarak wordt afgezet?
Volgens mij heeft het leger een aardig geprivilegieerde positie onder Mubarak...
Het kwartje viel niet bij me waar ik nou naar zat te kijken. Wat een bloederige beelden!quote:
Echt he ik dacht hetzelfdequote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die vent zat net op de schouders van zo'n heel dun vrouwtje. WTF omgekeerde wereld
emancipatie kent geen grenzenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die vent zat net op de schouders van zo'n heel dun vrouwtje. WTF omgekeerde wereld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |