abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 01:32:58 #201
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_92158326
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef AryaMehr het volgende:
Dit is gvd slecht nieuws voor alle politieke activisten die wel op basis van valse beschuldigingen ter dood zijn veroordeeld en nu door dit akkefietje op één hoop worden gegooid met drugssmokkelaars. Iran zal in de toekomst met dezelfde smoesje (drugssmokkel) op de proppen komen en wijzen naar dit voorbeeld als 'niemand ons gelooft'. Nu zijn er absoluut twijfels te stellen aan haar proces en naar haar aanwezigheid in de demonstraties, maar dit is wel een domper zeg.
Maar evengoed, ook al was dit zo, had zij nooit zonder enige berichtgeving zomaar opgehangen mogen worden. Dat Iran haar Nederlandse nationaliteit al niet erkende vind ik bespottelijk. Zouden ze ook zo geredeneerd hebben in het geval van een man?? Een vrouw is in een land als dit niets waard. Een man zou nog een tweede kans gekregen hebben. Het ergste vind ik dat een dag voor haar ophanging er nog gezegd werd dat haar proces nog lang niet afgelopen was en ze vervolgens een dag later gewoon opgehangen is...... Hoeveel nederlanders zitten er niet in buitenlandse gevangenissen; die een fout hebben begaan en misschien een 2e kans verdienen. Omdat zij daar zat, en een grote bek had, is ze simpelweg snel aan d'r eind geholpen.... :N
pi_92159271
Ik vroeg mij af toen ik hier meer over hoorde of de overheid van Iran niet hier actief meekijkt. Het zou heel goed kunnen dat ze hebben gezien dat deze mevrouw hier voor drugs is veroordeeld en ook op het bezit van een vals paspoort, Iran dat dus te weten is gekomen en het heeft doorgespeeld naar het land zelf om haar daar op te pakken op dezelfde beschuldiging. Zodoende is het makkelijk om een politiek tegenstander zo te veroordelen omdat het met haar oude veroordeling in Nederland overeenkwam. In dat geval zou het dus ook betekenen dat ze informanten hebben die ook hier in Nederland blijkbaar informatie doorspelen. Vreemde zaak.
Ik vraag mij wel af waarom deze dame terug ging om in Iran te demonstreren of daaraan mee te doen... je bent voor het regime gevlucht en weet waar ze toe in staat zijn.

PS: 16 kilo (!!) smokkelen is niet niks
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_92160754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 01:32 schreef childintime het volgende:

[..]

Maar evengoed, ook al was dit zo, had zij nooit zonder enige berichtgeving zomaar opgehangen mogen worden. Dat Iran haar Nederlandse nationaliteit al niet erkende vind ik bespottelijk. Zouden ze ook zo geredeneerd hebben in het geval van een man?? Een vrouw is in een land als dit niets waard. Een man zou nog een tweede kans gekregen hebben. Het ergste vind ik dat een dag voor haar ophanging er nog gezegd werd dat haar proces nog lang niet afgelopen was en ze vervolgens een dag later gewoon opgehangen is...... Hoeveel nederlanders zitten er niet in buitenlandse gevangenissen; die een fout hebben begaan en misschien een 2e kans verdienen. Omdat zij daar zat, en een grote bek had, is ze simpelweg snel aan d'r eind geholpen.... :N
Jij vindt dat bespottelijk en wie ben jij dan? Iran is soeverein, en dat betekent niet dat je als wereldberger of als ander land je mening mag geven, maar je hebt er zo weinig aan. Grote bek geven tegen Iran is wat ze het liefste zien. Ze zitten al in het verdomhoekje en profiteren daar vol van. Je moet naar Iran's pijpen dansen d.m.v. diplomatie en niet door middel van lopen te schelden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:13:48 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_92161071
Lees net in de krant dat deze mevrouw in 2003 in Nederland met 16 kilo cocaïne in haar bagage is betrapt en 3 jaar cel kreeg waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Schijnt gisteren op Nieuwsuur te zijn geweest. :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:30:21 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92161264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef deedeetee het volgende:
Lees net in de krant dat deze mevrouw in 2003 in Nederland met 16 kilo cocaïne in haar bagage is betrapt en 3 jaar cel kreeg waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Schijnt gisteren op Nieuwsuur te zijn geweest. :?
3 jaar cel (1 jaar goed gedrag) en in Iran word je ervoor opgehangen, het zijn beide uiterste.
The truth was in here.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:49:57 #206
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_92161521
Ophangen gaat idd veel te ver maar als de beschudiging dus niet verzonnen is - wat ik eerst wel dacht - dan is het gewoon de wet van dat land. Deze mevrouw had dan beter moeten weten. Triest dat je dan toch zo'n groot risico neemt.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de aanklacht toch verzonnen is omdat men al wist dat ze hier in Nederland voor drugssmokkel is veroordeeld.

Zonder behoorlijke rechtszaak gaan we daar nooit achter komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_92161524
quote:
Het ging volgens het tv-programma om de invoer van 16 kilo cocaïne vanuit het Caraïbisch gebied naar Nederland. Bahrami kreeg destijds drie jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. Ook is zij in 2007 veroordeeld voor het vervalsen van een paspoort.
Bron

Wat mij betreft was deze 'vluchteling' bij haar eerste veroordeling al op voettocht naar Iran gestuurd. Iemand die 16 kilo coke smokkelt geeft zelf ook niets om mensenlevens.
pi_92161854
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:50 schreef Wokkel het volgende:
Iemand die 16 kilo coke smokkelt geeft zelf ook niets om mensenlevens.
Correctie: iemand die drugs illegaal houdt geeft niets om mensenlevens. :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:31:27 #209
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_92162220
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:49 schreef deedeetee het volgende:
Ophangen gaat idd veel te ver maar als de beschudiging dus niet verzonnen is - wat ik eerst wel dacht - dan is het gewoon de wet van dat land. Deze mevrouw had dan beter moeten weten. Triest dat je dan toch zo'n groot risico neemt.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de aanklacht toch verzonnen is omdat men al wist dat ze hier in Nederland voor drugssmokkel is veroordeeld.

Zonder behoorlijke rechtszaak gaan we daar nooit achter komen.
Inderdaad, Iran moet gewoon openheid van zaken geven. Alles wat we nu weten, is dat Bahrami hier in 2003 veroordeeld is wegens drugssmokkel. Over deze zaak in Iran weten we, behalve de beschuldiging, helemaal niets. Het is gissen en ik vind het vreemd dat een heel aantal mensen (hier, op de FP, op GeenStijl) haar nu veroordeelt "omdat ze het al een keer eerder gedaan heeft." Dat lijkt me dus precies wat Iran wil bereiken. Zij kunnen mooi een (potentieel) onschuldige activiste uit de weg ruimen en wij kunnen er niet mee zitten want acht jaar geleden heeft ze een misdaad begaan waar ze nota bene de straf voor uitgezeten heeft. Lekker naïef, denk ik dan.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_92162935
in 2003 veroordeeld wegens drugssmokkel
in 2007 veroordeeld voor paspoorten vervalsing
na 2007 zat ze meer in engeland dan in nederland ?
druk vrouwtje , zo weet je niet meer wat waar is en wat niet.
pi_92162989
Financiele bijstand Bahrami pas na doodvonnis
Dat bedoel ik dus met pas in actie komen wanneer het al (bijna) te laat is

/Rosenthal verdedigt aanpak Iran

Het blijft dus bij die flut maatregeltjes
pi_92163015
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:23 schreef AryaMehr het volgende:
Ze is dus wel eerder veroordeeld voor drugs, aldus Nieuwsuur. Dat verandert de zaak enigszins.
Enigzins? Nogal ja. Hoppatee, mevrouw gokte en verloor.
pi_92163056
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want drugssmokkel legitimeert de doodstraf? :')_!
pi_92163070
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 09:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Correctie: iemand die drugs illegaal houdt geeft niets om mensenlevens. :*
Misschien, maar het één sluit het ander niet uit. Mevrouw hield er een flinke criminele carriere op na in haar nieuwe gastvrije thuisland maar besloot de ultieme gok te wagen.
pi_92163079
de doodstraf is er vind ik alleen voor echte moordenaars, en ookal riep iemand hier eerder dat drugs de kanker van de samenleving is ... of ietsdergelijk ... voor drugs kies je zelf
pi_92163111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien, maar het één sluit het ander niet uit. Mevrouw hield er een flinke criminele carriere op na in haar nieuwe gastvrije thuisland maar besloot de ultieme gok te wagen.
Dus? Het blijft natuurlijk een ontzettend domme actie, maar het rechtvaardigt geenszins de doodstraf. Nooit, wat mij betreft, maar zeker in dit geval niet.
pi_92163167
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus? Het blijft natuurlijk een ontzettend domme actie, maar het rechtvaardigt geenszins de doodstraf. Nooit, wat mij betreft, maar zeker in dit geval niet.
In Iran blijkbaar wel, daar moeten wij het mee doen. Over een paar maanden komt de Iraanse ambassadeur gewoon weer koffie drinken op BuZa.

De betrekkingen met Singapore zijn naar mijn weten ook weer prima, ondanks Johannes van Damme.
pi_92163334
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92163758
quote:
pff, lekker boeiend, dank zij de vs is zahra er niet meer aangezien nederland de belangen van de vs altijd voorop zet.
ook de vs zal verder weinig doen
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:50:39 #220
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_92163964
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt bewijs dat Bahrami daadwerkelijk drugs heeft gesmokkeld naar Iran? Of geloof je, nu bekend is dat ze eerder is veroordeeld wegens drugssmokkel, plotseling klakkeloos alles wat Iran beweert?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_92163980
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets rechtvaardig vinden vanuit je eigen Westerse normen en waarden is leuk maar doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat mevrouw wist waar ze aan begon.
pi_92164001
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar in Iran wel. Tough luck voor haar.
pi_92164220
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:35 schreef tjoptjop het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die geloven dat er daadwerkelijk drugs in het spel was :')
Wat dat is geheel niet mogelijk? :')

quote:
Bahrami eerder veroordeeld voor cocaïnesmokkel

De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt ook in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Ze werd in 2003 betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage.

Dat meldt het tv-programma Nieuwsuur. Ze kreeg drie jaar gevangenisstraf waarvan één voorwaardelijk.
Executie

Bahrami werd zaterdag in Iran opgehangen, omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze is veroordeeld omdat ze meedeed aan een demonstratie tegen het bewind in Teheran.Van drugssmokkel was volgens hen geen sprake, onder meer omdat Iran geregeld gegevens wijzigde in de aanklacht.

Minister Rosenthal zegt in Nieuwsuur dat de veroordeling van Bahrami in Nederland niets zegt over de zaak in Iran. Het verandert ook niets aan zijn afschuw over haar ophanging eergisteren.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92164333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat dat is geheel niet mogelijk? :')

[..]

Bron
iets met mosterd na de maaltijd enzo :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92167108
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk je respecteert toch de rechtsstaat van het desbetreffende land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')