abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 20:57:44 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92142451
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef AryaMehr het volgende:
Remlof heeft wel gelijk, ik weet zeker dat door meer diplomatieke druk Bahrami gered had kunnen worden. Het is schandalig dat door laksheid een moeder van twee kinderen is opgehangen op basis van valse beschuldigingen.
Maar Rosenthal kan zichzelf op de borst kloppen dat hij in ieder geval Amerika niet tegen de haren in gestreken heeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92142639
quote:
Op maandag 31 januari 2011 20:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan had de minister van Buitenlandse Zaken gewoon een onderhoud met zijn Iraanse ambtsgenoot gehad begin december en was er wel alles op alles gezet om deze Nederlandse bij te staan.

Dat is nu niet gedaan, wat Rosenthal ook beweerd. Hij zou een motie van wantrouwen aan z'n broek moeten krijgen morgen, de schoft.
Dat onderhoud was er vast gekomen ja...

En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?

Volgens mij zijn het toch echt haar oppositionele activiteiten geweest die haar letterlijk en figuurlijk de das omdeden. Da's triest, maar het blijft wat vergezocht om niet alleen het kabinet, maar zelfs ook de VS en Israël erbij te gaan slepen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 31 januari 2011 @ 21:04:38 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_92142927
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat onderhoud was er vast gekomen ja...

En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?

Volgens mij zijn het toch echt haar oppositionele activiteiten geweest die haar letterlijk en figuurlijk de das omdeden. Da's triest, maar het blijft wat vergezocht om niet alleen het kabinet, maar zelfs ook de VS en Israël erbij te gaan slepen.
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld. Ik vrees dat ik er niet zo ver naast zit dat onze landgenote zo snel is geëxecuteerd juist omdat we ons gedragen als het schoothondje van de VS.

Wat is er trouwens zo raar aan om een bezoekend diplomaat zijn vliegtuig vol te laten tanken voor de terugreis?
  maandag 31 januari 2011 @ 21:04:47 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92142933
quote:
Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:
Iran is wel vaker bezweken onder sterke internationale druk. Veel politieke activisten zijn op die manier gered van de dood.
pi_92143078
quote:
15s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld.
Oei, de EU. :')
  maandag 31 januari 2011 @ 21:09:52 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_92143294
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja die EU die voor Iran heel belangrijk is en die daar wel wat kan bewerkstelligen in tegenstelling tot die tanende wereldmacht aan de andere kant van de oceaan.
pi_92143461
Ik denk dat Nederland meer diplomatieke macht heeft dan gedacht. Denk dat zonder "Nederlandse" bedrijven Iran heel weinig brandstof zou hebben.
pi_92143599
Ken de inhoud verder niet maar ik hoor bij de nos dat er dus wel allerlei ministers mee bezig zijn, dat men schijnbaar zo'n iranier zo ver krijgt even op en neer te vliegen om het er over te hebben.. maar dan vervolgens gaan we aan amerika vragen of we zijn vliegtuig wel mogen bijtanken. :X Kruip anders nog even verder in de aarsch van amerika over de rug van een nederlandse burger.. die paar 100 liter brandstof waarmee die vent hoogstens terug kan naar zn eigen land kan je toch moeilijk als handel zien oid. |:( erg triest
pi_92144987
ach, de ontvoerde artsen zonder grenzen-arjan heeft ook jaaaren moeten wachten op nederlandse steun, zolang nederland denkt dat er verder geen doden vallen laten ze je gewoon barsten in wat voor soort erbarmelijke omstandigheden je dan ook zit.

of de ontvoerde kinderen in het buitenland die zelfstandig de nederlandse
ambassade in dat land gevonden hadden bleven ook eerst een tijd op kantoor "logeren" omdat nederland zogenaamd niks voor ze konden doen :')

"what doesn't kill you makes you stronger" zullen ze wel denken in den haag

Rosenthal zal zich nu vast flink schuldig voelen aan de dood van bahrami.
Maar ook nu verwacht ik geen sancties
pi_92145942
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:33 schreef EilandjeOnline het volgende:
ach, de ontvoerde artsen zonder grenzen-arjan heeft ook jaaaren moeten wachten op nederlandse steun, zolang nederland denkt dat er verder geen doden vallen laten ze je gewoon barsten in wat voor soort erbarmelijke omstandigheden je dan ook zit.

of de ontvoerde kinderen in het buitenland die zelfstandig de nederlandse
ambassade in dat land gevonden hadden bleven ook eerst een tijd op kantoor "logeren" omdat nederland zogenaamd niks voor ze konden doen :')
Tsja, ze zullen het in jouw ogen in ieder geval nooit goed doen. Vanaf de zijlijn oordelend weet jij het immers iedere keer beter. Ik vind dat nogal gemakzuchtig overkomen.
pi_92146687
wat is daar gemakzuchtig aan? je hoort en leest dat soort berichten (ook van getuigen) best vaak in de media.
pi_92147301
Internationale diplomatie, zeker met dat soort landen, is natuurlijk wel een wespennest. Het is niet zo dat het na 1 telefoontje geregeld is. Dus ook als je denkt dat er niks gebeurt kan het makkelijk zo zijn dat ze al discreet aan de gang zijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:10:53 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_92147835
Haha, oeps, ik neem alles terug.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 22:14:40 #189
8781 crew  Frutsel
pi_92148131
quote:
Bahrami smokkelde eerder cocaïne

De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Het tv-programma Nieuwsuur meldt dat Bahrami in 2003 werd betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze kreeg drie jaar cel waarvan één jaar voorwaardelijk.

Bahrami werd in Iran opgehangen omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze veroordeeld is omdat ze deelnam aan protesten tegen het bewind in Teheran.

Minister Rosenthal zegt dat het nieuws over de Nederlandse veroordeling niets zegt over haar zaak in Iran.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:16:06 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_92148233
De veroordeling en plotselinge ten laste legging blijft suspect (het zou bijvoorbeeld kunnen dat Iran gezien had dat ze veroordeeld is geweest en toen dacht dat ze daar makkelijk gebruik van konden maken), maar het geeft inderdaad wel een iets ander beeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92148237
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:{ mmm, ok
  maandag 31 januari 2011 @ 22:23:01 #192
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92148648
Ze is dus wel eerder veroordeeld voor drugs, aldus Nieuwsuur. Dat verandert de zaak enigszins.
pi_92149056
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
Aha een vliegtuig een tank kerosine onthouden is belangrijker dan een mensenleven?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92149394
Dat van die kerosine was wel weer een faal ja :')

Maar dat ze dus blijkbaar al eerder veroordeeld is, dat zet het toch in een ander perspectief...
  maandag 31 januari 2011 @ 22:50:38 #195
154052 RobertVH
I am your father
pi_92150564
quote:
FP
EU-lidstaten moeten Iraniërs die bekendstaan als mensenrechtenschenders de toegang weigeren. Daar gaat minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal (VVD) maandag op aandringen in een overleg met ministers van andere EU-lidstaten, zei hij op Radio 1.
Bij de EU nemen ze Rosenthal ook niet meer serieus de volgende keer dat hij ergens 'op aandringt' en later die avond komt naar buiten dat ze met 16 kilo coke in Nederland is veroordeeld.

In Iran moeten ze toch ook gelachen hebben om 3 jaar cel voor 16 kilo coke.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:00:12 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92151217
Dit is gvd slecht nieuws voor alle politieke activisten die wel op basis van valse beschuldigingen ter dood zijn veroordeeld en nu door dit akkefietje op één hoop worden gegooid met drugssmokkelaars. Iran zal in de toekomst met dezelfde smoesje (drugssmokkel) op de proppen komen en wijzen naar dit voorbeeld als 'niemand ons gelooft'. Nu zijn er absoluut twijfels te stellen aan haar proces en naar haar aanwezigheid in de demonstraties, maar dit is wel een domper zeg.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:32:50 #197
40566 Ericr
Livewrong
pi_92153378
Nederland heeft haar vermoord door haar zo snel vrij te laten. Had al dubbele gevoelens bij die eenzijdige berichtgeving over die zogenaamd arme Zahra Bahrami en Iran heeft mogelijk een vies spel gespeeld maar aan Bahrami zelf is weinig verloren gegaan. Als je gepakt wordt voor 16 kilo coke invoeren zal dat heus niet de enige keer zijn geweest.
pi_92153619
Een kilo cocaïne heeft een gemiddelde straatwaarde van 20,000 euro

Als ik de belastingdienst voor 320k zou besodemieteren dan zou ik meer dan 2 jaar krijgen

Raar land dit.
pi_92158044
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
Ga weg man. Wel tonnen olie uit Iran halen, maar geen Iraans vliegtuig laten bijtanken. Wat een symboolpolitiek.
pi_92158093
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De EU is een zeer belangrijke handelspartner van Iran inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')