Maar Rosenthal kan zichzelf op de borst kloppen dat hij in ieder geval Amerika niet tegen de haren in gestreken heeft.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef AryaMehr het volgende:
Remlof heeft wel gelijk, ik weet zeker dat door meer diplomatieke druk Bahrami gered had kunnen worden. Het is schandalig dat door laksheid een moeder van twee kinderen is opgehangen op basis van valse beschuldigingen.
Dat onderhoud was er vast gekomen ja...quote:Op maandag 31 januari 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan had de minister van Buitenlandse Zaken gewoon een onderhoud met zijn Iraanse ambtsgenoot gehad begin december en was er wel alles op alles gezet om deze Nederlandse bij te staan.
Dat is nu niet gedaan, wat Rosenthal ook beweerd. Hij zou een motie van wantrouwen aan z'n broek moeten krijgen morgen, de schoft.
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld. Ik vrees dat ik er niet zo ver naast zit dat onze landgenote zo snel is geëxecuteerd juist omdat we ons gedragen als het schoothondje van de VS.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat onderhoud was er vast gekomen ja...
En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?
Volgens mij zijn het toch echt haar oppositionele activiteiten geweest die haar letterlijk en figuurlijk de das omdeden. Da's triest, maar het blijft wat vergezocht om niet alleen het kabinet, maar zelfs ook de VS en Israël erbij te gaan slepen.
Iran is wel vaker bezweken onder sterke internationale druk. Veel politieke activisten zijn op die manier gered van de dood.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:
En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?
Oei, de EU.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld.
Ja die EU die voor Iran heel belangrijk is en die daar wel wat kan bewerkstelligen in tegenstelling tot die tanende wereldmacht aan de andere kant van de oceaan.quote:
Tsja, ze zullen het in jouw ogen in ieder geval nooit goed doen. Vanaf de zijlijn oordelend weet jij het immers iedere keer beter. Ik vind dat nogal gemakzuchtig overkomen.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:33 schreef EilandjeOnline het volgende:
ach, de ontvoerde artsen zonder grenzen-arjan heeft ook jaaaren moeten wachten op nederlandse steun, zolang nederland denkt dat er verder geen doden vallen laten ze je gewoon barsten in wat voor soort erbarmelijke omstandigheden je dan ook zit.
of de ontvoerde kinderen in het buitenland die zelfstandig de nederlandse
ambassade in dat land gevonden hadden bleven ook eerst een tijd op kantoor "logeren" omdat nederland zogenaamd niks voor ze konden doen
quote:Bahrami smokkelde eerder cocaïne
De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Het tv-programma Nieuwsuur meldt dat Bahrami in 2003 werd betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze kreeg drie jaar cel waarvan één jaar voorwaardelijk.
Bahrami werd in Iran opgehangen omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze veroordeeld is omdat ze deelnam aan protesten tegen het bewind in Teheran.
Minister Rosenthal zegt dat het nieuws over de Nederlandse veroordeling niets zegt over haar zaak in Iran.
Aha een vliegtuig een tank kerosine onthouden is belangrijker dan een mensenleven?quote:Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
Bij de EU nemen ze Rosenthal ook niet meer serieus de volgende keer dat hij ergens 'op aandringt' en later die avond komt naar buiten dat ze met 16 kilo coke in Nederland is veroordeeld.quote:FP
EU-lidstaten moeten Iraniërs die bekendstaan als mensenrechtenschenders de toegang weigeren. Daar gaat minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal (VVD) maandag op aandringen in een overleg met ministers van andere EU-lidstaten, zei hij op Radio 1.
Ga weg man. Wel tonnen olie uit Iran halen, maar geen Iraans vliegtuig laten bijtanken. Wat een symboolpolitiek.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |