abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92056680
tis niet slim nee maar de acties in iran goedpraten vind ik nog enger
pi_92056779
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:03 schreef EilandjeOnline het volgende:
tis niet slim nee maar de acties in iran goedpraten vind ik nog enger
Het is niet goedpraten. Nederland had allang de banden moeten bevriezen. Maar van dat vrouwtje is het gewoon oliedom.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92056975
Dom dom dom van Rosenthal om Iraanse Nederlanders af te raden om naar Iran te reizen? Lekker is dat als je vaak naar je thuisland gaat. Sommige Iraniërs durven niet terug, maar ook genoeg gaan wel geregeld terug zonder problemen.
Ja met deze uitspraken zijn ze allemaal verdacht en doelwit. Bedankt Uri!
pi_92057227
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:40 schreef Eclaire84 het volgende:
Als ze Mieke de Boer had geheten, was ze allang vrij door Nederlandse interventie.

Life's a bitch.
Slimmerik, heeft Mieke de Boer een Iraans paspoort. Iran erkent geen buitenlandse paspoorten en terecht.
pi_92057320
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:25 schreef Alec690 het volgende:
Dat hier überhaupt nog een ambassadeur van Iran rondloopt. Wat mij betreft enkeltje KLM en droppen boven Teheran met een zak cocaïne, zal ze leren!

Wij zijn als Westerse samenleving veels te tolerant voor dit soort regimes. Maar goed, dat is ook een kenmerk van onze Westerse samenleving waar we heel zuinig op moeten zijn.

Maar wat mij betreft: sancties opleggen (EU-breed) en isoleren.
Veel te tolerant ja, omdat we zo graag van olie houden. Kijk voor de gein ook eens naar de handel tussen Nederland en iran. Wij importeren meer dan een miljard uit Iran per jaar.
pi_92059238
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is niet goedpraten. Nederland had allang de banden moeten bevriezen. Maar van dat vrouwtje is het gewoon oliedom.
Nederland gaat de banden heus niet voor lang bevriezen hoor. Geloof er niks van. Teveel belangen.
En ja, oliedom van die vrouw, hoe afgrijselijk ook wat er nu met haar gebeurd is.
Had ze al sinds 1994 een veilige plek hier, vanwege haar politieke overtuiging, moet ze zonodig diezelfde politieke overtuiging nóg een keer uitdragen in het hol van de leeuw, wetende wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn.
pi_92061201
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nederland gaat de banden heus niet voor lang bevriezen hoor. Geloof er niks van. Teveel belangen.
En ja, oliedom van die vrouw, hoe afgrijselijk ook wat er nu met haar gebeurd is.
Had ze al sinds 1994 een veilige plek hier, vanwege haar politieke overtuiging, moet ze zonodig diezelfde politieke overtuiging nóg een keer uitdragen in het hol van de leeuw, wetende wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn.
We weten niet de exacte aanleiding van dit verhaal, dus ik zou een oordeel iets opschorten. Iedereen werd toen opgepakt, ook Franse uitwisselingsstudenten.

Hoeveel belangen hebben we daar verder? Het zijn zulke kneuzen dat ze niet eens hun eigen olie en aardgas uit de grond kunnen krijgen. Dat soort lui moet je toch ijskoud mee zijn.
pi_92064270
Niemand? Terwijl Rosenthal het toch wel duidelijk gemaakt heeft. Niks halve belangen, regime change!
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 01:54:48 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_92064792
Dit is echt the horror.

Gruwelijke moord.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 01:57:25 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_92064868
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

Eiegen schuld dikke bult. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_92065865
quote:
Als ze Mieke de Boer had geheten, was ze allang vrij door Nederlandse interventie.

Life's a bitch.
Gisteren hadden de Iraanse autoriteiten nog beweerd dat de rechtszaak nog bezig was. Er waren advocaten bezig met haar te verdedigen die door Nederland werden betaald. Wat me opviel was het feit dat ze lid was van een verboden organisatie en datze mee liep met de anti regeringsdemonstratie. De advocaat van haar zit nu ook in de gevangenis. Bron: NOS journaal
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 30 januari 2011 @ 03:02:15 #112
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92065881
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:01 schreef paddy het volgende:
Wat me opviel was het feit dat ze lid was van een verboden organisatie
Dat is de meeste gevallen gewoon dikke onzin.
pi_92065910
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Uiteraard. De Nederlandse Iraniërs werden geadviseerd nu niet meer naar Iran af te reizen. De drugsaanklacht is trouwens pas later aan de aanklachten toegevoegd. Hier is ze voor veroordeeld. De advocaat die door Nederland is aangesteld zit nu ook in de gevangenis hoorde ik.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 03:06:05 #114
236264 crew  capricia
pi_92065927
quote:
Op zondag 30 januari 2011 03:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook van het begrip 'een eerlijk proces' in zulke landen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze onschuldig zou zijn. Maar of ze een eerlijk proces gehad heeft, betwijfel ik.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_92065960

Tsja stel je voor een moeder die niet terug wil gaan om haar dochter te zien. Ik hoop maar voor die stoere fokkers dat ze nooit in een situatie komen dat ze gedwongen zijn om Nederland te vluchten. Het is natuurlijk makkelijk praten achter je computertje dat je nooit zou terug keren naar Nederland als vluchteling.
pi_92065972
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook van het begrip 'een eerlijk proces' in zulke landen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze onschuldig zou zijn. Maar of ze een eerlijk proces gehad heeft, betwijfel ik.
Wanneer er later psas aan toegevoegd wordt dat ze drugs had? Dan zou bij mij als rechter wel een belletje gaan rinkelen. Denk dus dat zelfs de rechter dat moet opvallen, maar misschien was het ook niet zijn uitspraak.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze charade is opgezet om een dikke middelvinger naar Nederland te laten zien.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 03:10:35 #117
236264 crew  capricia
pi_92065973
quote:
Op zondag 30 januari 2011 03:09 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja stel je voor een moeder die niet terug wil gaan om haar dochter te zien. Ik hoop maar voor die stoere fokkers dat ze nooit in een situatie komen dat ze gedwongen zijn om Nederland te vluchten. Het is natuurlijk makkelijk praten achter je computertje dat je nooit zou terug keren naar Nederland als vluchteling.
Maar denk je dat ze onschuldig is?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_92066007
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:09 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
Wist ik niet. En daar is er ook niemand die even naar een buurland gaat reizen zodat ze haar dochter veilig kan zien?
pi_92066012
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Natuurlijk is ze onschuldig. Er zijn nu al 110 mensen opgehangen dit jaar om 'drugshandel', verstoring van de openbare order, 'lidmaatschap' van een illegale partij en zelfs als Vijand van Allah.

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Wist ik niet. En daar is er ook niemand die even naar een buurland gaat reizen zodat ze haar dochter veilig kan zien?
Die optie had ze als een gescheiden moeder misschien helemaal niet. Onder de sharia wetgeving krijgt een man volledige voogdij als zijn kind negen jaar word. Dus als papa weigert om te betalen voor een vakantie dan is je plan snel over.

[ Bericht 18% gewijzigd door Doler12 op 30-01-2011 03:19:51 ]
pi_92066145
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik geloof meteen dat ze mee liep met de demonstraties en misschien geloof ik ook wel dat dit met een georganiseerde groep ging. Ik geloof ook best dat dit daar niet welkom is dus misschien verboden.

Wanneer daar heel toevallig pas later een aanklacht aan toegevoegd wordt? Nah, dan kom je niet meer geloofwaardig over.

Een kennis (had status in Nederland maar moest doorvluchten naar een ander land) heeft mij foto's laten zien hoe mensen daar gemarteld werden om zichzelf schuldig te verklaren.

Zij gaan nooit meer terug naar Iran, ondanks dat ze de familie enorm missen. Heerlijke nougat trouwens in Iran. (heb ooit een doos toegestuurd gekregen. Wel machtig en plakkerig maar :9
Deze
pi_92066241
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:13 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Natuurlijk is ze onschuldig. Er zijn nu al 110 mensen opgehangen dit jaar om 'drugshandel', verstoring van de openbare order, 'lidmaatschap' van een illegale partij en zelfs als Vijand van Allah.

[..]

Die optie had ze als een gescheiden moeder misschien helemaal niet. Onder de sharia wetgeving krijgt een man volledige voogdij als zijn kind negen jaar word. Dus als papa weigert om te betalen voor een vakantie dan is je plan snel over.
Laat Europa zich toch eens gaan indekken tegen dat soort wetten want sommige mensen kunnen er niet mee omgaan.

Jammer dat ze niet voor haar achtste verjaardag is vertrokken uit dat land. Nou ja, hoop dat de dochter ooit gaat horen hoe haar moeder erin is geluisd. Hoop ook dat de Nederlandse Iraniër zo slim zijn om daar niet heen te gaan.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 03:37:34 #122
236264 crew  capricia
pi_92066259
quote:
Op zondag 30 januari 2011 03:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik geloof meteen dat ze mee liep met de demonstraties en misschien geloof ik ook wel dat dit met een georganiseerde groep ging. Ik geloof ook best dat dit daar niet welkom is dus misschien verboden.

Wanneer daar heel toevallig pas later een aanklacht aan toegevoegd wordt? Nah, dan kom je niet meer geloofwaardig over.

Een kennis (had status in Nederland maar moest doorvluchten naar een ander land) heeft mij foto's laten zien hoe mensen daar gemarteld werden om zichzelf schuldig te verklaren.

Zij gaan nooit meer terug naar Iran, ondanks dat ze de familie enorm missen. Heerlijke nougat trouwens in Iran. (heb ooit een doos toegestuurd gekregen. Wel machtig en plakkerig maar :9
Deze [ afbeelding ]
Geen normaal denkend mens in een normaal land (zoals Nederland), is het eens met dit vonnis. Niemand hoeft Iran te verdedigen. Het is gewoon buiten alle proporties wat ze daar gedaan hebben. Laat dat duidelijk zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_92066502
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 03:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen normaal denkend mens in een normaal land (zoals Nederland), is het eens met dit vonnis. Niemand hoeft Iran te verdedigen. Het is gewoon buiten alle proporties wat ze daar gedaan hebben. Laat dat duidelijk zijn.
Het zegt mij al genoeg dat haar advocaat ook ineens in de gevangenis zit. Heel erg toevallig allemaal.
pi_92067945
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:19 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Veel te tolerant ja, omdat we zo graag van olie houden. Kijk voor de gein ook eens naar de handel tussen Nederland en iran. Wij importeren meer dan een miljard uit Iran per jaar.
nederland zal idd voor de vorm een paar dagen/weken doen alsof het nix meer met iran te maken wil hebben maar zodra dit nieuws een beetje is weggezakt zal de bandtussen iran en nederland weer als van ouds zijn :N
wat is 1 geexecuteerde staatsburger nou eigelijk :{
pi_92067963
quote:
Als ze Mieke de Boer had geheten alleen een nederlandse nationaliteit en geen dubbele paspoorten had, was ze allang vrij door Nederlandse interventie.

Life's a bitch.
pi_92067967
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 01:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Niemand? Terwijl Rosenthal het toch wel duidelijk gemaakt heeft. Niks halve belangen, regime change!
geloof je toch zelf niet?
pi_92070460
quote:
Iran: 'Vonnis Bahrami is nationale kwestie'

DEN HAAG - De ophanging van Zahra Bahrami is een nationale kwestie en zou derhalve geen invloed moeten hebben op de relatie tussen Iran en Nederland. Dat meldde de Iraanse ambassade in Den Haag zaterdagavond in een verklaring.

Bovendien verklaart de ambassade dat Bahrami 'een wettelijk proces heeft gehad'. Wel 'spijt het ons dat een Iraanse burger een misdaad heeft gepleegd die heeft geresulteerd in de doodstraf'.[..]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92070786
Hoe barbaars het vonnis ook is, in principe is het ook een nationale kwestie. Iran zit zich ook niet met onze binnenlandse aangelegenheden te bemoeien.
pi_92070996
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:01 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Hoe barbaars het vonnis ook is, in principe is het ook een nationale kwestie. Iran zit zich ook niet met onze binnenlandse aangelegenheden te bemoeien.
En als ze dit wel doen hebben ze pech; dan luisteren we niet. Ben het met je eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_92071073
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 08:55 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Als Iran het Nederlands paspoort niet erkent dan is ze daar voor de wet 100% Iraans.
pi_92071392
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als Iran het Nederlands paspoort niet erkent dan is ze daar voor de wet 100% Iraans.
En toch zou hier meer ruchtbaarheid aan gegeven mogen worden als in voor gewaarschuwd mogen worden. Ik ken twee jonge mannen (die ook gevlucht zijn en status hebben hier) al gewaarschuwd. Ze snapten er niets van, want iedereen had gezegd dat ze over een paar jaar rustig hun ouders op konden zoeken. De ouders konden niet naar Nederland op bezoek (geen idee waarom niet) Nou ja, ze verwezen naar NOS bericht. In NWS worden ze afgemaakt als ze hier reageren op medeusers. Ook al spreken ze heel goed Nederlands. Het schrijven is minder, en er lopen hier sukkels rond die het tijdens een zwaar bericht ineens over taalfouten gaan neuzelen, dus dat doe ik ze niet aan.
pi_92072114
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:16 schreef paddy het volgende:

[..]

En toch zou hier meer ruchtbaarheid aan gegeven mogen worden als in voor gewaarschuwd mogen worden. Ik ken twee jonge mannen (die ook gevlucht zijn en status hebben hier) al gewaarschuwd. Ze snapten er niets van, want iedereen had gezegd dat ze over een paar jaar rustig hun ouders op konden zoeken. De ouders konden niet naar Nederland op bezoek (geen idee waarom niet) Nou ja, ze verwezen naar NOS bericht. In NWS worden ze afgemaakt als ze hier reageren op medeusers. Ook al spreken ze heel goed Nederlands. Het schrijven is minder, en er lopen hier sukkels rond die het tijdens een zwaar bericht ineens over taalfouten gaan neuzelen, dus dat doe ik ze niet aan.
Het neuzelen over taalfouten gebeurt bij Fok bijna altijd wanneer er geen argumenten meer zijn om de ander van repliek te dienen.
  zondag 30 januari 2011 @ 14:34:33 #133
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_92076891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:00 schreef Observer86 het volgende:
Hopelijk heb je geen juridisch document nodig om in te zien dat drugs de kanker van een samenleving is, voorbeelden in onze geschiedenis en in de huidige tijd genoeg.
En de geschiedenis loopt ook over van voorbeelden die aantonen dat het executeren van drugshandelaren een nuttig middel is, natuurlijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_92077355
quote:
Iranian human rights activist Shiva Nazar Ahari was put on trial for conspiracy against the regime, affiliation with a terrorist group, and being an enemy of God amid apprehensions that she might face the death sentence.

The trial of Shiva Nazar Ahari, 26, started Saturday in Tehran. Ahari is facing several charges like belonging to the People's Mujahedin of Iran, known as Mojahedin-e Khalgh (MEK), which calls for overthrowing the Iranian regime.
We believe this organization is a terrorist group who have shown that they dont follow the Iranian peoples best interests
Ahari\\\'s mother Shahrzad Kariman

If found guilty of affiliation to the dissident organization, Ahari could be facing the death sentence. Since the 1979 Islamic Revolution, the Iranian regime has executed thousands of MEK members have been executed.

In the session, Ahari pleaded not guilty and denied any connection with the MEK. Aharis mother, Shahrzad Kariman, said that the entire family has always held the group in contempt.

There has never been, nor there will ever be a connection with this organization, Kariman told the International Campaign for Human Rights in Iran.

We believe this organization is a terrorist group who have shown that they dont follow the Iranian peoples best interests.

Kariman quoted Aharis lawyer Mohammad Sharif as saying that there is no evidence or documents that implicate her daughter and that she defended herself well in court.

According to Sharif, Ahari condemned the terrorist operations carried out by MEK and stressed that she is a human rights activist who calls for the rights of women and political prisoners. She also denied involvement in plans to overthrow the Islamic government.

Ahari is facing several other charges like waging war against God, assembly for planning crimes, destabilizing security, and propaganda against the regime, ILNA News Agency reported Saturday. All charges are reportedly in violation of several articles in the Islamic Penal Code.

After the completion of all defense statements by Ahari and her lawyers, the presiding judge announced that the trial is adjourned.
Twice arrested

Ahari was arrested twice before she was put on trial. The first time was in June 2009 in the wake of the political instability that swept the country after the controversial presidential elections. She was released on bail after spending 100 days in solitary confinement.

She was arrested again in December 2009 when she was on her way to attend the funeral of reformist Ayatollah Hossein Ali Montazeri, known for his criticism of the Iranian regime.

Iranian reformists condemned the arrest and trial of Ahari. Reformist leader Mir-Hossein Mousavi called for Aharis release and visited her in jail with his wife Zahra Rahnavard.

Reformist leader Mehdi Karroubi expressed solidarity with Ahari and said that she is a symbol of the struggle against repression.

Iranian authorities have issued warnings to reformist leaders that if they do not stop anti-government demonstrations, they could face execution because they are enemies of God.
http://www.alarabiya.net/articles/2010/09/05/118534.html
pi_92083238
Dat er serieus mensen zijn die geloven dat er daadwerkelijk drugs in het spel was :')
pi_92083515
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:00 schreef Observer86 het volgende:
Hopelijk heb je geen juridisch document nodig om in te zien dat drugs de kanker van een samenleving is, voorbeelden in onze geschiedenis en in de huidige tijd genoeg.
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:35 schreef tjoptjop het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die geloven dat er daadwerkelijk drugs in het spel was :')
dat dus he, stelletje onwetende mensen :N
pi_92085670
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

[..]

dat dus he, stelletje onwetende mensen :N
Jij bent net zo onwetend. :')
  zondag 30 januari 2011 @ 17:31:45 #138
3542 Gia
User under construction
pi_92085843
Ik denk niet dat ze met drugs is opgepakt. Maar ze heeft er een jaar, ruim, in de gevangenis gezeten. Wie weet is ze daar in aanraking gekomen met drugs.

Overigens vind ik het wel een zaak van Nederland. Ze was Nederlandse, of Iran dat nou erkent of niet. Als Iran dan bemiddeling niet toestaat, vind ik het volledig terecht dat Nederland diplomatieke betrekkingen met dat land verbreekt.
  zondag 30 januari 2011 @ 17:36:01 #139
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92086041
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:31 schreef Gia het volgende:

Overigens vind ik het wel een zaak van Nederland. Ze was Nederlandse, of Iran dat nou erkent of niet. Als Iran dan bemiddeling niet toestaat, vind ik het volledig terecht dat Nederland diplomatieke betrekkingen met dat land verbreekt.
Mee eens.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_92086121
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk niet dat ze met drugs is opgepakt. Maar ze heeft er een jaar, ruim, in de gevangenis gezeten. Wie weet is ze daar in aanraking gekomen met drugs.
Ik begrijp niet dat mensen dat uit durven te sluiten. Volstrekt nergens op gebaseerd. Er is geen enkele informatie waaruit blijkt dat er geen drugs in het spel was. Hooguit suggestief geschreeuw van dezelfde mensen die altijd suggestief zijn inzake Iran. Je kunt hooguit vermoeden, meer niet.

Het komt er allemaal op neer dat het Iraans regime de duivel is. Dus het zal allemaal nog wel erger zijn dan de voorhanden informatie doet vermoeden.
Misschien is het wel gewoon zo. En is deze mevrouw jammerlijk overleden als gevolg van verboden drugsbezit, net als die Nederlanders in Indonesië, Singapore en Thailand. Ook daar zijn Nederlanders geëxecuteerd, voor eenzelfde vergrijp.

Hoe barbaars die strafmaat is, de eerlijkheid van het proces en de betrouwbaarheid van de Iraanse rechterlijke macht buiten beschouwing gelaten.
pi_92088113
quote:
EP fel over veroordeling Iraanse mensenrechtenadvocate

Het Europees Parlement heeft felle kritiek geuit op de veroordeling van Nasrin Sotoudeh, de Iraanse mensenrechtenadvocate die onder andere de ter dood veroordeelde Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami verdedigde.

Mensenrechten

Sotoudeh is eerder deze maand veroordeeld tot 11 jaar cel en mag voor een periode van 20 jaar haar beroep niet meer uitoefenen vanwege 'acties tegen het Iraanse regime'. Marietje Schaake: "Het Iraanse regime laat met deze veroordeling opnieuw zien dat mensenrechten de achilleshiel zijn. Door ook advocaten te veroordelen groeit een klimaat van angst, waarin mensen geen kritiek meer durven uiten op de regering. Er is geen sprake meer van onafhankelijke of eerlijke rechtspraak in Iran."
[...].
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/01/20/R345.htm

Ze had trouwens niet eens een kans want de drugszaak is er aan toegevoegd omdat de rest misschien niet eens bekeken kon worden?

quote:
Naar verluidt, werd Ehsan Fattahian in eerste instantie veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf. In hoger beroep zou betrokkene onder meer wegens misdaden met geweld tegen de nationale veiligheid en strijd tegen God («moharebeh») tot de doodstraf zijn veroordeeld. Het is mij niet bekend in hoeverre hij heeft kunnen beschikken over juridische bijstand. Ehsan Fattahian werd op 11 november jl. geëxecuteerd. Ik maak me grote zorgen over het grote aantal executies in Iran en de berichtgeving over het dikwijls niet voldoen aan internationale standaarden voor een eerlijke procesgang. Nederland heeft de zaak Fattahian onder de aandacht van EU-partners gebracht met het oog op een gezamenlijk optreden richting de Iraanse autoriteiten. Nederland zal ook bilateraal bij de Iraanse autoriteiten protest aantekenen tegen deze executie.
Ze had niet eens de kans. Ineens zijn de politieke tegenstanders grote criminelen nadat ze in hoger beroep gaan? Right!!
http://harryvanbommel.sp.(...)aanse-demonstranten/
  zondag 30 januari 2011 @ 19:54:54 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92092586
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:35 schreef tjoptjop het volgende:
Nee natuurlijk niet, pas op de laatste dag is dat argument van stal gehaald, die vrouw heeft haar hele leven geen drugs aangeraakt , daar zijn getuigen van.
Ze dronk zelfs geen alcohol
Ze willen gewoon helpen met demonstreren en daar is Iran ff niet van gediend

En om alle commotie te stoppen was er opeens de claim dat ze drugs bij zich had
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 19:57:26 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_92092671
Het ministerie van Buitenlandse Zaken
van Iran heeft de Nederlandse
ambassadeur op het matje geroepen.Hem
is verteld hoe Iran omgaat met
drugshandelaars en waarom er nooit een
tweede rechtszaak is geweest tegen de
Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami.

Gisteren werd bekend dat Zahra Bahrami
is geëxecuteerd.Volgens Iran mag de
executie geen invloed hebben op de
relatie tussen Iran en Nederland.

Minister Rosenthal van Buitenlandse
Zaken heeft gisteren alle ambtelijke
contacten met Iran bevoren en hij raadt
Nederlanders met een Iraans paspoort af
om naar dat land te gaan.

:P
pi_92092775
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, pas op de laatste dag is dat argument van stal gehaald, die vrouw heeft haar hele leven geen drugs aangeraakt , daar zijn getuigen van.
Interessant. Wie dan? En waar staat dat dan?
pi_92092846
Tsja, dat risico loop je nou eenmaal als je in Iran je bek open trekt. Schandalig dat het kebeurt is, maar niet geheel onverwachts natuurlijk.
Conscience do cost.
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 20:03:16 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_92092950
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:01 schreef ems. het volgende:
Tsja, dat risico loop je nou eenmaal als je in Iran je bek open trekt. Schandalig dat het kebeurt is, maar niet geheel onverwachts natuurlijk.
Waarom niet onverwachts ? Dus iedere Nederlander die in dat land iets zegt dat de regering niet bevalt wordt opgehangen ?

pi_92093056
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom niet onverwachts ? Dus iedere Nederlander die in dat land iets zegt dat de regering niet bevalt wordt opgehangen ?

Het land trekt elk jaar toch best veel Nederlanders. En ze hebben het allemaal overleefd dacht ik. :)
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 20:09:52 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_92093270
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:05 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het land trekt elk jaar toch best veel Nederlanders. En ze hebben het allemaal overleefd dacht ik. :)
Ramses Shaffy is uit vres nooit teruggegaan.

Moderator zondag 30 januari 2011 @ 20:11:46 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_92093356
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Buiten dat, wat heeft dat er mee te maken?
pi_92093523
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

nog zo'n onwetende :N
pi_92093591
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:14 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

nog zo'n onwetende :N
Ik wil het graag weten! Dus laat eens zien waar die informatie vandaan komt.
pi_92093908
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, maar als je publiekelijk een vuist durft te maken tegen de machthebbers dan loop je nou eenmaal de kans dat ze je te grazen nemen. Dat hoeft niet in alle gevallen te gebeuren maar ik denk dat mevrouw Bahrami wel degelijk op de hoogte was van de risico's. En als ze zo'n afloop had willen uitsluiten had ze niet een grote mond moeten hebben tegen 'de baas'.
Conscience do cost.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:25:21 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_92094128
Goed punt, hetzelfde gold natuurlijk voor Theo van Gogh en nu Geert Wilders. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:34:58 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92094804
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik wil het graag weten! Dus laat eens zien waar die informatie vandaan komt.
uit een beschrijving van haar leven, een kennis van haar die ook danseres was vertelde dat ze nooit alcohol gebruikte en ook niets met drugs had.

Maar ja als je risico's neemt in gevaarlijke landen dan kan het fout aflopen
Maar men zegt dat Iran vooral Nederland wilde irriteren, als klein landje zijnde met veel kritiek op Iran en een grote Fan van de USA
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92094959
Het Iraanse volk heeft destijds zelf gekozen voor een islamitisch bestuur. Dat hebben ze nu, en dat zal niet voor iedereen een pretje zijn. ik zou zelf ook maken dat ik wegkwam en nooit meer teruggaan, gezien de brede steun onder de bevolking voor dat regerende tuig.
pi_92097040
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef stekelzwijn het volgende:
Het Iraanse volk heeft destijds zelf gekozen voor een islamitisch bestuur. Dat hebben ze nu, en dat zal niet voor iedereen een pretje zijn. ik zou zelf ook maken dat ik wegkwam en nooit meer teruggaan, gezien de brede steun onder de bevolking voor dat regerende tuig.
Die brede steun valt wel mee hoor heb ik het idee.
pi_92097164
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die brede steun valt wel mee hoor heb ik het idee.
ik hoop oprecht dat ik het mis heb
pi_92102021
Ik ken deze man niet.
  zondag 30 januari 2011 @ 22:34:42 #159
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_92104615
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:57 schreef tong80 het volgende:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken
van Iran heeft de Nederlandse
ambassadeur op het matje geroepen.Hem
is verteld hoe Iran omgaat met
drugshandelaars en waarom er nooit een
tweede rechtszaak is geweest tegen de
Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami.

Gisteren werd bekend dat Zahra Bahrami
is geëxecuteerd.Volgens Iran mag de
executie geen invloed hebben op de
relatie tussen Iran en Nederland.

Minister Rosenthal van Buitenlandse
Zaken heeft gisteren alle ambtelijke
contacten met Iran bevoren en hij raadt
Nederlanders met een Iraans paspoort af
om naar dat land te gaan.

OH NOES
straks raken we nog in oorlog met Iran. ;(
Ik ga maar vast een noodpakket aanschaffen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 31 januari 2011 @ 01:51:25 #160
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_92110810
Wat is het draagvlak onder de bevolking van Iran voor de sharia en de lutsers die daar de macht hebben?

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat Iran een Nederlandse burger executeert n.a.v. een schijnproces. Maar je doet er niks aan. Verschrikkelijk gewoon. Een groter onrecht bestaat niet.

Bah. :r
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_92111030
Tsja, het is gewoon een vreselijk eng land met hele enge mensen, maar er valt inderdaad niks aan te doen. Betrekkingen bevriezen raak je ze echt niet mee, en nu krijg je ook dat gezever dat de ambassadeur op het matje geroepen word nadat eerst die van hen op een Nederlands matje moest verschijnen. Het zijn net een stel kleine kinderen die hun knikkers zijn afgepakt soms.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_92115706
De steun voor dat regime is echt NIET groot. Iran is een prachtig land met hele vriendelijke inwoners maar is gewoon verneukt door religieuze fundi's. Diep triest :r
pi_92117145
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 02:11 schreef Hathor het volgende:
Tsja, het is gewoon een vreselijk eng land met hele enge mensen, maar er valt inderdaad niks aan te doen. Betrekkingen bevriezen raak je ze echt niet mee, en nu krijg je ook dat gezever dat de ambassadeur op het matje geroepen word nadat eerst die van hen op een Nederlands matje moest verschijnen. Het zijn net een stel kleine kinderen die hun knikkers zijn afgepakt soms.
of dat iran om elk wissewasje om toestemming moet vragen, :{ , daar raak je Iran echt niet mee
pi_92117686
Bovendien zullen zij misschien nu ook de Nederlandse ambassadeur voor elke uitspraak van Geert op het matje gaan roepen. Zo'n kinderachtig spelletje wordt er dan over en weer gecreëerd.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:41:13 #166
154052 RobertVH
I am your father
pi_92122672
quote:
Op 6 december 2010 verklaarde de advocaat van Bahrami in NRC Handelsblad dat de Nederlandse staat niets doet voor Bahrami:

Bahramis advocaat zegt dat geen enkele Nederlandse vertegenwoordiger met haar of de rechtbank contact heeft opgenomen. Niemand vraagt hoe het gaat, er is geen enkele druk op de rechters, zegt ze. Ik zou verwachten dat de Nederlandse staat meer om zijn burgers zou geven. Ze zouden ten minste kunnen laten zien dat de zaak hun aan het hart gaat.
quote:
Maar sinds de komst van het kabinet-Rutte, waarbij Uri Rosenthal als minister van Buitenlandse Zaken aantrad, lijkt Nederland verscheidene kansen te hebben laten schieten om Bahramis zaak bij de Iraanse autoriteiten te bepleiten. Zo zegden de Nederlandse autoriteiten, onder druk van Iraanse actievoerders in Nederland, op het laatste moment twee belangrijke bezoeken uit Iran af: een onderminister en het hoofd van de Iraanse staatstelevisie konden hun vlucht annuleren. Vorige week zou de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Mottaki Nederland bezoeken voor een internationale bijeenkomst in Den Haag. Daar zou ook een ontmoeting plaatsvinden met Rosenthal. Maar nadat eind november het Centrum Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) had geprotesteerd tegen deze geheime bijeenkomst, zegde Mottaki plotseling af. Mogelijk had Rosenthal ook al besloten af te zien van de ontmoeting maar zijn ministerie ontkent dat.
Ook wilde BuZa pas financieel helpen nadat er de doodstraf zou worden uitgesproken.

Misschien had Meneer Corronel iets meer zijn best moeten doen voor de veroordeling, mogelijk onderhandelen met Iran over uitlevering, ipv erna toneel te spelen en moord en brand te schreeuwen.

Officiële verklaring van Iran;
''She was also a member of an international drug trafficking organization. It is worth mentioning in this context that she has been travelling to various countries using three different Iranian, Dutch and Spanish passports with different personal information in each passport."

3 paspoorten met verschillende informatie, en ze woont in geen van de drie landen maar in Engeland. Hoeveel man heeft serieus 3 verschillende nationaliteiten...

Het leuke media plaatje van een onschuldige huismoeder die alleen haar dochter opzoekt klopt niet helemaal meer, niemand weet de details maar op een of andere manier is iedereen er van overtuigd dat Iran fout zit. :?
pi_92122761
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:41 schreef RobertVH het volgende:
maar op een of andere manier is iedereen er van overtuigd dat Iran fout zit. :?
Het kan me niets schelen of ze schuldig is. Iran zit sowieso fout door z'n doodstraf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 31 januari 2011 @ 15:43:00 #168
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_92125181
Stel je voor je was haar dochter ;(
Sisco Certified
  maandag 31 januari 2011 @ 16:03:19 #169
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92126149
Kan me hier totaal niet druk om maken. Deze vrouw zie ik niet als Nederlandse, ze woonde bovendien voor haar 'vakantie' al jaren in Engeland.
:-)
  maandag 31 januari 2011 @ 18:00:34 #170
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_92131847
Het gaat sowieso niet over of de vrouw Nederlands was of niet, het gaat om de kanker regime in Iran. Wat maakt de nationaliteit nou uit, feit is dat deze vrouw onterecht een gruwelijke straf heeft gekregen.

Ook al heeft ze drugs gesmokkeld, alsnog is doodstraf veel te zwaar.
Sisco Certified
  maandag 31 januari 2011 @ 20:26:40 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_92140342
Onze rechtse regering heeft haar eerste slachtoffer gemaakt met haar rücksichtloze pro-VS en pro-Israël beleid. Te schandalig voor woorden :r
pi_92141234
quote:
Op maandag 31 januari 2011 20:26 schreef remlof het volgende:
Onze rechtse regering heeft haar eerste slachtoffer gemaakt met haar rücksichtloze pro-VS en pro-Israël beleid. Te schandalig voor woorden :r
Ja, het zal Iran inderdaad boeien wat voor kabinet we hebben. :z

Nou, als Femke premier was had ze evengoed de strop gehad.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 31 januari 2011 @ 20:50:34 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_92142000
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, het zal Iran inderdaad boeien wat voor kabinet we hebben. :z

Nou, als Femke premier was had ze evengoed de strop gehad.
Dan had de minister van Buitenlandse Zaken gewoon een onderhoud met zijn Iraanse ambtsgenoot gehad begin december en was er wel alles op alles gezet om deze Nederlandse bij te staan.

Dat is nu niet gedaan, wat Rosenthal ook beweerd. Hij zou een motie van wantrouwen aan z'n broek moeten krijgen morgen, de schoft.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:55:30 #174
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92142306
Remlof heeft wel gelijk, ik weet zeker dat door meer diplomatieke druk Bahrami gered had kunnen worden. Het is schandalig dat door laksheid een moeder van twee kinderen is opgehangen op basis van valse beschuldigingen.
pi_92142327
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:57:44 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92142451
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef AryaMehr het volgende:
Remlof heeft wel gelijk, ik weet zeker dat door meer diplomatieke druk Bahrami gered had kunnen worden. Het is schandalig dat door laksheid een moeder van twee kinderen is opgehangen op basis van valse beschuldigingen.
Maar Rosenthal kan zichzelf op de borst kloppen dat hij in ieder geval Amerika niet tegen de haren in gestreken heeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92142639
quote:
Op maandag 31 januari 2011 20:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan had de minister van Buitenlandse Zaken gewoon een onderhoud met zijn Iraanse ambtsgenoot gehad begin december en was er wel alles op alles gezet om deze Nederlandse bij te staan.

Dat is nu niet gedaan, wat Rosenthal ook beweerd. Hij zou een motie van wantrouwen aan z'n broek moeten krijgen morgen, de schoft.
Dat onderhoud was er vast gekomen ja...

En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?

Volgens mij zijn het toch echt haar oppositionele activiteiten geweest die haar letterlijk en figuurlijk de das omdeden. Da's triest, maar het blijft wat vergezocht om niet alleen het kabinet, maar zelfs ook de VS en Israël erbij te gaan slepen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 31 januari 2011 @ 21:04:38 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_92142927
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat onderhoud was er vast gekomen ja...

En dan was ze evengoed opgehangen. Of denk je dat de machthebbers na dat onderhoud tranen met tuiten huilen om het onrecht wat ze haar aan wilden doen?

Volgens mij zijn het toch echt haar oppositionele activiteiten geweest die haar letterlijk en figuurlijk de das omdeden. Da's triest, maar het blijft wat vergezocht om niet alleen het kabinet, maar zelfs ook de VS en Israël erbij te gaan slepen.
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld. Ik vrees dat ik er niet zo ver naast zit dat onze landgenote zo snel is geëxecuteerd juist omdat we ons gedragen als het schoothondje van de VS.

Wat is er trouwens zo raar aan om een bezoekend diplomaat zijn vliegtuig vol te laten tanken voor de terugreis?
  maandag 31 januari 2011 @ 21:04:47 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92142933
quote:
Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Ferdo het volgende:
Iran is wel vaker bezweken onder sterke internationale druk. Veel politieke activisten zijn op die manier gered van de dood.
pi_92143078
quote:
15s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
Dit kabinet overlegd liever met de VS dan met onze EU-partners, die wel gewoon Iraanse vliegtuigen laten tanken, bijvoorbeeld.
Oei, de EU. :')
  maandag 31 januari 2011 @ 21:09:52 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_92143294
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja die EU die voor Iran heel belangrijk is en die daar wel wat kan bewerkstelligen in tegenstelling tot die tanende wereldmacht aan de andere kant van de oceaan.
pi_92143461
Ik denk dat Nederland meer diplomatieke macht heeft dan gedacht. Denk dat zonder "Nederlandse" bedrijven Iran heel weinig brandstof zou hebben.
pi_92143599
Ken de inhoud verder niet maar ik hoor bij de nos dat er dus wel allerlei ministers mee bezig zijn, dat men schijnbaar zo'n iranier zo ver krijgt even op en neer te vliegen om het er over te hebben.. maar dan vervolgens gaan we aan amerika vragen of we zijn vliegtuig wel mogen bijtanken. :X Kruip anders nog even verder in de aarsch van amerika over de rug van een nederlandse burger.. die paar 100 liter brandstof waarmee die vent hoogstens terug kan naar zn eigen land kan je toch moeilijk als handel zien oid. |:( erg triest
pi_92144987
ach, de ontvoerde artsen zonder grenzen-arjan heeft ook jaaaren moeten wachten op nederlandse steun, zolang nederland denkt dat er verder geen doden vallen laten ze je gewoon barsten in wat voor soort erbarmelijke omstandigheden je dan ook zit.

of de ontvoerde kinderen in het buitenland die zelfstandig de nederlandse
ambassade in dat land gevonden hadden bleven ook eerst een tijd op kantoor "logeren" omdat nederland zogenaamd niks voor ze konden doen :')

"what doesn't kill you makes you stronger" zullen ze wel denken in den haag

Rosenthal zal zich nu vast flink schuldig voelen aan de dood van bahrami.
Maar ook nu verwacht ik geen sancties
pi_92145942
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:33 schreef EilandjeOnline het volgende:
ach, de ontvoerde artsen zonder grenzen-arjan heeft ook jaaaren moeten wachten op nederlandse steun, zolang nederland denkt dat er verder geen doden vallen laten ze je gewoon barsten in wat voor soort erbarmelijke omstandigheden je dan ook zit.

of de ontvoerde kinderen in het buitenland die zelfstandig de nederlandse
ambassade in dat land gevonden hadden bleven ook eerst een tijd op kantoor "logeren" omdat nederland zogenaamd niks voor ze konden doen :')
Tsja, ze zullen het in jouw ogen in ieder geval nooit goed doen. Vanaf de zijlijn oordelend weet jij het immers iedere keer beter. Ik vind dat nogal gemakzuchtig overkomen.
pi_92146687
wat is daar gemakzuchtig aan? je hoort en leest dat soort berichten (ook van getuigen) best vaak in de media.
pi_92147301
Internationale diplomatie, zeker met dat soort landen, is natuurlijk wel een wespennest. Het is niet zo dat het na 1 telefoontje geregeld is. Dus ook als je denkt dat er niks gebeurt kan het makkelijk zo zijn dat ze al discreet aan de gang zijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:10:53 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_92147835
Haha, oeps, ik neem alles terug.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 22:14:40 #189
8781 crew  Frutsel
pi_92148131
quote:
Bahrami smokkelde eerder cocaïne

De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Het tv-programma Nieuwsuur meldt dat Bahrami in 2003 werd betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze kreeg drie jaar cel waarvan één jaar voorwaardelijk.

Bahrami werd in Iran opgehangen omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze veroordeeld is omdat ze deelnam aan protesten tegen het bewind in Teheran.

Minister Rosenthal zegt dat het nieuws over de Nederlandse veroordeling niets zegt over haar zaak in Iran.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:16:06 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_92148233
De veroordeling en plotselinge ten laste legging blijft suspect (het zou bijvoorbeeld kunnen dat Iran gezien had dat ze veroordeeld is geweest en toen dacht dat ze daar makkelijk gebruik van konden maken), maar het geeft inderdaad wel een iets ander beeld.
pi_92148237
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:{ mmm, ok
  maandag 31 januari 2011 @ 22:23:01 #192
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92148648
Ze is dus wel eerder veroordeeld voor drugs, aldus Nieuwsuur. Dat verandert de zaak enigszins.
pi_92149056
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De sancties tegen Iran zijn er natuurlijk niet voor de lol, ik vind het wel verstandig dat die gehandhaafd worden. De politiek moet zich niet door individuele gevallen laten leiden. De enige schuldigen zijn die idioten in Iran.
Aha een vliegtuig een tank kerosine onthouden is belangrijker dan een mensenleven?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92149394
Dat van die kerosine was wel weer een faal ja :')

Maar dat ze dus blijkbaar al eerder veroordeeld is, dat zet het toch in een ander perspectief...
  maandag 31 januari 2011 @ 22:50:38 #195
154052 RobertVH
I am your father
pi_92150564
quote:
FP
EU-lidstaten moeten Iraniërs die bekendstaan als mensenrechtenschenders de toegang weigeren. Daar gaat minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal (VVD) maandag op aandringen in een overleg met ministers van andere EU-lidstaten, zei hij op Radio 1.
Bij de EU nemen ze Rosenthal ook niet meer serieus de volgende keer dat hij ergens 'op aandringt' en later die avond komt naar buiten dat ze met 16 kilo coke in Nederland is veroordeeld.

In Iran moeten ze toch ook gelachen hebben om 3 jaar cel voor 16 kilo coke.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:00:12 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92151217
Dit is gvd slecht nieuws voor alle politieke activisten die wel op basis van valse beschuldigingen ter dood zijn veroordeeld en nu door dit akkefietje op één hoop worden gegooid met drugssmokkelaars. Iran zal in de toekomst met dezelfde smoesje (drugssmokkel) op de proppen komen en wijzen naar dit voorbeeld als 'niemand ons gelooft'. Nu zijn er absoluut twijfels te stellen aan haar proces en naar haar aanwezigheid in de demonstraties, maar dit is wel een domper zeg.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:32:50 #197
40566 Ericr
Livewrong
pi_92153378
Nederland heeft haar vermoord door haar zo snel vrij te laten. Had al dubbele gevoelens bij die eenzijdige berichtgeving over die zogenaamd arme Zahra Bahrami en Iran heeft mogelijk een vies spel gespeeld maar aan Bahrami zelf is weinig verloren gegaan. Als je gepakt wordt voor 16 kilo coke invoeren zal dat heus niet de enige keer zijn geweest.
pi_92153619
Een kilo cocaïne heeft een gemiddelde straatwaarde van 20,000 euro

Als ik de belastingdienst voor 320k zou besodemieteren dan zou ik meer dan 2 jaar krijgen

Raar land dit.
pi_92158044
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga weg man. Wel tonnen olie uit Iran halen, maar geen Iraans vliegtuig laten bijtanken. Wat een symboolpolitiek.
pi_92158093
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De EU is een zeer belangrijke handelspartner van Iran inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')