abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90884703

TEHERAN - De Nederlands-Iraanse Zahra Bahrami is in Iran ter dood veroordeeld, meldt de Wereldomroep op gezag van de dochter van de 45-jarige vrouw. Bahrami kreeg de doodstraf opgelegd voor het smokkelen van drugs.

Zahra Bahrami Het vonnis is zondag al gewezen maar komt nu pas naar buiten, omdat haar advocaat zwijgplicht opgelegd had gekregen.

Bahrami bezocht in 2009 haar geboorteland Iran om een van haar kinderen te bezoeken. Op 27 december werd zij gearresteerd, omdat ze bij een demonstratie tegen de regering zou zijn geweest.

De vrouw zit in totale afzondering zit in de Evin-gevangenis bij Teheran. Ze zou fysiek en geestelijk worden gemarteld. Bahrami mag geen bezoek ontvangen en soms onder begeleiding eventjes met haar kinderen bellen.

Hoewel de vrouw een Nederlands paspoort heeft, kan de ambassade in Iran haar geen consulaire bijstand verlenen.

Bahrami wacht in Iran nog een proces, waarin ze nogmaals de doodstraf kan krijgen. Ze wordt ervan beschuldigd dat ze lid is van een omstreden oppositiegroep. Die tweede rechtszaak volgt vermoedelijk al binnen twee maanden, zo laat haar dochter weten aan de Wereldomroep.

Bron: Telegraaf

Middeleeuws rechtssysteem.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:59:04 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_90884766
Achterlijk land.
pi_90884805
Eigen schuld.

Desalniettemin nog steeds een achterlijk land natuurlijk.
pi_90884888
Waarom ga in vredesnaam drugs smokkelen? En waarom naar een land waarvan je weet dat er nare consequenties zijn als je gepakt wordt.
Wat een eersteklas dropsnol is dit.
Ik ben absoluut tegen de doodstraf, maar dit is gewoon dom van die vrouw.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_90884936
Waarom ga je daarheen en laat je je kinderen daar achter :'(
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:03:12 #6
136343 BasEnAad
pi_90884952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom ga in vredesnaam drugs smokkelen? En waarom naar een land waarvan je weet dat er nare consequenties zijn als je gepakt wordt.
Tja, als ze het überhaupt gedaan heeft.

Op domheid hoeft van mij overigens niet de doodstraf te staan.
pi_90884991
quote:
Valt ook niet goed te praten dit en natuurlijk ben je dom om naar dat soort landen iets te smokkelen, maar echt een human rechtssyteem heeft men niet, in de middeleeuwen waren wij al verder met onze gedachte.
pi_90885021
Ik vind het frappant dat iedereen er maar vanuit gaat dat ze daadwerkelijk drugs heeft gesmokkeld. Ik heb daar grote twijfels over...
pi_90885069
Gezien de neiging van het Iraanse regime om mensen zonder degelijk bewijs of proces te veroordelen, ga ik er vanuit dat deze mevrouw erbij genaaid is wegens haar lidmaatschap van een oppositiepartij. Daarnaast ga ik er vanuit dat de Nederlandse regering niet veel zal kunnen betekenen voor mevrouw, want daar blinken we als verlichte natie en voorvechter van de mensenrechten bedroevend weinig in uit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:06:20 #10
136343 BasEnAad
pi_90885107
Waar heeft ze die drugs in gesmokkeld dan, haar lippen? :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:07:33 #11
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_90885162
Ok, dus ze komt het land binnen en even later word ze opgepakt omdat ze mee doet aan een demonstratie tegen de regering... Op een of andere manier word ze hierna veroordeeld voor het smokkelen van drugs (???) waar ze de doodstraf voor krijgt, waarna ze alsnog voor de rechtbank moet verschijnen omdat ze lid zou zijn van een omstreden oppositiegroep.

Klinkt imho behoorlijk verdacht... Ik snap ook niet goed wat we aan een ambassade in Iran hebben als ze niet eens een Nederlandse in serieuse problemen kunnen helpen...

En nu hebben we eindelijk eens een reden om verontwaardigd te doen, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat dit verhaal over een dag of wat alweer vergeten is...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_90885163
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:03 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Valt ook niet goed te praten dit en natuurlijk ben je dom om naar dat soort landen iets te smokkelen, maar echt een human rechtssyteem heeft men niet, in de middeleeuwen waren wij al verder met onze gedachte.
Met de kerk als onze leidraad ^O^ rrright
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:08:14 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90885186
quote:
Ja, als een Iranese rechtbank daat zegt, heeft ze dat zeker gedaan :')

en zeker als het om politieke tegenstanders gaat.
pi_90885326
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:08 schreef Beregd het volgende:
Ja, als een Iranese rechtbank daat zegt, heeft ze dat zeker gedaan :')

en zeker als het om politieke tegenstanders gaat.
Wat wil je daartegen doen?
De vrouw is een Iraanse (dat ze toevallig ook Nederlandse is, doet voor Iran niet ter zake).
Het daar geldende recht heeft besloten dat zij schuldig is en daar hangt de doodstraf aan.
Nederland kan hooguit vragen of ze die straf uit coulance om willen zetten naar een gevangenisstraf, en zelfs daar hoeft Iran zich nog niks van aan te trekken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:16:54 #15
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90885594
Heeft weinig met een middeleeuws rechtsysteem te maken lijkt me. Het is of gewoon corrupt, of ze heeft echt drugs gesmokkeld en is terecht veroordeeld.
pi_90885688
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De vrouw is een Iraanse (dat ze toevallig ook Nederlandse is, doet voor Iran niet ter zake).
Het daar geldende recht heeft besloten dat zij schuldig is en daar hangt de doodstraf aan.
Nederland kan hooguit vragen of ze die straf uit coulance om willen zetten naar een gevangenisstraf, en zelfs daar hoeft Iran zich nog niks van aan te trekken.
Inderdaad zeg, waar hebben we het over? Het is niet alsof diplomatieke druk en publieke verontwaardiging ooit iets voor elkaar hebben gekregen, laat staan dat we er ons oordeel over mogen hebben!

Zo, ik ga weer terug mijn cultuurrelativistische ivoren torentje in, zo hoor het.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90885904
quote:

[..]

Het punt is dat het zeer wel mogelijk is dat zij helemaal geen drugs heeft gesmokkeld. Jij leest in een bijzinnetje dat ze dat heeft gedaan volgens de Iraanse rechtbank en neemt dat maar klakkeloos aan.

Dat ze een politiek tegenstander is, is blijkbaar geen enkele aanleiding voor jou om wat kritischer naar de zaak te kijken.
pi_90886038
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef MotorCitySoul het volgende:
Het punt is dat het zeer wel mogelijk is dat zij helemaal geen drugs heeft gesmokkeld. Jij leest in een bijzinnetje dat ze dat heeft gedaan volgens de Iraanse rechtbank en neemt dat maar klakkeloos aan.

Dat ze een politiek tegenstander is, is blijkbaar geen enkele aanleiding voor jou om wat kritischer naar de zaak te kijken.
Het punt is dat hoe kritisch we ook naar haar zaak kijken, Iran lacht Nederland heel hard uit als we iets zeggen.
pi_90886171
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het punt is dat hoe kritisch we ook naar haar zaak kijken, Iran lacht Nederland heel hard uit als we iets zeggen.
Ik beweer ook niet dat we iets veranderen aan de zaak, maar dat lijkt me geen aanleiding om dan maar heel naief en schreeuwerig op zo'n artikeltje te reageren. Jij wist het zelfs te presteren om aan de hand van dit bericht haar vanuit jouw ivoren torentje belachelijk te maken. Sad.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:48:48 #20
3542 Gia
User under construction
pi_90887264
Je gaat als Nederlandse op bezoek in je geboorteland Iran om je kinderen te bezoeken en je gaat daar dan meelopen in een demonstratie tegen de regering?

Waarom? Bezoek je kinderen en ga weer naar Nederland.

Maar goed, even een stapje terug. Waarom wonen haar kinderen daar en zij hier? Was zij in het verleden lid van verboden organisaties en daarom, zonder kinderen, gevlucht? Indien dat het geval is, is het wel heel dom om dan weer naar Iran te gaan.

Vooralsnog zijn het middeleeuwse wetten, hoewel ik niet in alle gevallen tegen de doodstraf ben. Maar voor zaken als demonstreren, lid zijn van een oppositiepartij, vrijheid van meningsuiting dus, ben ik daar wel tegen.

Als ze werkelijk drugs heeft gesmokkeld, wat ik betwijfel, dan mag een land wmb de straf uitvoeren die er daar op staat.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:55:02 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90887638
quote:

[..]

Ik hoegenaamd niets. Ik reageerde gewoon op je nogal naïeve reactie.
pi_90889171
En zie hier het stuk verdriet een maaltijd veroberen die waarschijnlijk duurder is dan je maandsalaris. Maar zelfs met al dat bidden naar Allah en het geld die hij gestolen heeft kan hij nog steeds niet zijn hand genezen haha.
pi_90889334
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:22 schreef Doler12 het volgende:
En zie hier het stuk verdriet een maaltijd veroberen die waarschijnlijk duurder is dan je maandsalaris.
Het ziet er echt uit alsof de kok van het Oegandese leger zich heeft uitgeslooft voor 20 man die nachtdienst hadden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:31:56 #24
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_90889646
Idioot kutland.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:40:37 #25
3542 Gia
User under construction
pi_90890268
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:25 schreef MotorCitySoul het volgende:

[..]

Het ziet er echt uit alsof de kok van het Oegandese leger zich heeft uitgeslooft voor 20 man die nachtdienst hadden.
Ik vind het er eerder uitzien alsof diezelfde kok zich heeft uitgesloofd op de wc en de opbrengst op een schaal heeft gekwakt. Getver wat een gore foto!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')