abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 01:32:58 #201
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_92158326
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef AryaMehr het volgende:
Dit is gvd slecht nieuws voor alle politieke activisten die wel op basis van valse beschuldigingen ter dood zijn veroordeeld en nu door dit akkefietje op één hoop worden gegooid met drugssmokkelaars. Iran zal in de toekomst met dezelfde smoesje (drugssmokkel) op de proppen komen en wijzen naar dit voorbeeld als 'niemand ons gelooft'. Nu zijn er absoluut twijfels te stellen aan haar proces en naar haar aanwezigheid in de demonstraties, maar dit is wel een domper zeg.
Maar evengoed, ook al was dit zo, had zij nooit zonder enige berichtgeving zomaar opgehangen mogen worden. Dat Iran haar Nederlandse nationaliteit al niet erkende vind ik bespottelijk. Zouden ze ook zo geredeneerd hebben in het geval van een man?? Een vrouw is in een land als dit niets waard. Een man zou nog een tweede kans gekregen hebben. Het ergste vind ik dat een dag voor haar ophanging er nog gezegd werd dat haar proces nog lang niet afgelopen was en ze vervolgens een dag later gewoon opgehangen is...... Hoeveel nederlanders zitten er niet in buitenlandse gevangenissen; die een fout hebben begaan en misschien een 2e kans verdienen. Omdat zij daar zat, en een grote bek had, is ze simpelweg snel aan d'r eind geholpen.... :N
pi_92159271
Ik vroeg mij af toen ik hier meer over hoorde of de overheid van Iran niet hier actief meekijkt. Het zou heel goed kunnen dat ze hebben gezien dat deze mevrouw hier voor drugs is veroordeeld en ook op het bezit van een vals paspoort, Iran dat dus te weten is gekomen en het heeft doorgespeeld naar het land zelf om haar daar op te pakken op dezelfde beschuldiging. Zodoende is het makkelijk om een politiek tegenstander zo te veroordelen omdat het met haar oude veroordeling in Nederland overeenkwam. In dat geval zou het dus ook betekenen dat ze informanten hebben die ook hier in Nederland blijkbaar informatie doorspelen. Vreemde zaak.
Ik vraag mij wel af waarom deze dame terug ging om in Iran te demonstreren of daaraan mee te doen... je bent voor het regime gevlucht en weet waar ze toe in staat zijn.

PS: 16 kilo (!!) smokkelen is niet niks
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_92160754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 01:32 schreef childintime het volgende:

[..]

Maar evengoed, ook al was dit zo, had zij nooit zonder enige berichtgeving zomaar opgehangen mogen worden. Dat Iran haar Nederlandse nationaliteit al niet erkende vind ik bespottelijk. Zouden ze ook zo geredeneerd hebben in het geval van een man?? Een vrouw is in een land als dit niets waard. Een man zou nog een tweede kans gekregen hebben. Het ergste vind ik dat een dag voor haar ophanging er nog gezegd werd dat haar proces nog lang niet afgelopen was en ze vervolgens een dag later gewoon opgehangen is...... Hoeveel nederlanders zitten er niet in buitenlandse gevangenissen; die een fout hebben begaan en misschien een 2e kans verdienen. Omdat zij daar zat, en een grote bek had, is ze simpelweg snel aan d'r eind geholpen.... :N
Jij vindt dat bespottelijk en wie ben jij dan? Iran is soeverein, en dat betekent niet dat je als wereldberger of als ander land je mening mag geven, maar je hebt er zo weinig aan. Grote bek geven tegen Iran is wat ze het liefste zien. Ze zitten al in het verdomhoekje en profiteren daar vol van. Je moet naar Iran's pijpen dansen d.m.v. diplomatie en niet door middel van lopen te schelden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:13:48 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_92161071
Lees net in de krant dat deze mevrouw in 2003 in Nederland met 16 kilo cocaïne in haar bagage is betrapt en 3 jaar cel kreeg waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Schijnt gisteren op Nieuwsuur te zijn geweest. :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:30:21 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92161264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef deedeetee het volgende:
Lees net in de krant dat deze mevrouw in 2003 in Nederland met 16 kilo cocaïne in haar bagage is betrapt en 3 jaar cel kreeg waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Schijnt gisteren op Nieuwsuur te zijn geweest. :?
3 jaar cel (1 jaar goed gedrag) en in Iran word je ervoor opgehangen, het zijn beide uiterste.
The truth was in here.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:49:57 #206
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_92161521
Ophangen gaat idd veel te ver maar als de beschudiging dus niet verzonnen is - wat ik eerst wel dacht - dan is het gewoon de wet van dat land. Deze mevrouw had dan beter moeten weten. Triest dat je dan toch zo'n groot risico neemt.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de aanklacht toch verzonnen is omdat men al wist dat ze hier in Nederland voor drugssmokkel is veroordeeld.

Zonder behoorlijke rechtszaak gaan we daar nooit achter komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_92161524
quote:
Het ging volgens het tv-programma om de invoer van 16 kilo cocaïne vanuit het Caraïbisch gebied naar Nederland. Bahrami kreeg destijds drie jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. Ook is zij in 2007 veroordeeld voor het vervalsen van een paspoort.
Bron

Wat mij betreft was deze 'vluchteling' bij haar eerste veroordeling al op voettocht naar Iran gestuurd. Iemand die 16 kilo coke smokkelt geeft zelf ook niets om mensenlevens.
pi_92161854
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:50 schreef Wokkel het volgende:
Iemand die 16 kilo coke smokkelt geeft zelf ook niets om mensenlevens.
Correctie: iemand die drugs illegaal houdt geeft niets om mensenlevens. :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:31:27 #209
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_92162220
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:49 schreef deedeetee het volgende:
Ophangen gaat idd veel te ver maar als de beschudiging dus niet verzonnen is - wat ik eerst wel dacht - dan is het gewoon de wet van dat land. Deze mevrouw had dan beter moeten weten. Triest dat je dan toch zo'n groot risico neemt.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de aanklacht toch verzonnen is omdat men al wist dat ze hier in Nederland voor drugssmokkel is veroordeeld.

Zonder behoorlijke rechtszaak gaan we daar nooit achter komen.
Inderdaad, Iran moet gewoon openheid van zaken geven. Alles wat we nu weten, is dat Bahrami hier in 2003 veroordeeld is wegens drugssmokkel. Over deze zaak in Iran weten we, behalve de beschuldiging, helemaal niets. Het is gissen en ik vind het vreemd dat een heel aantal mensen (hier, op de FP, op GeenStijl) haar nu veroordeelt "omdat ze het al een keer eerder gedaan heeft." Dat lijkt me dus precies wat Iran wil bereiken. Zij kunnen mooi een (potentieel) onschuldige activiste uit de weg ruimen en wij kunnen er niet mee zitten want acht jaar geleden heeft ze een misdaad begaan waar ze nota bene de straf voor uitgezeten heeft. Lekker naïef, denk ik dan.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_92162935
in 2003 veroordeeld wegens drugssmokkel
in 2007 veroordeeld voor paspoorten vervalsing
na 2007 zat ze meer in engeland dan in nederland ?
druk vrouwtje , zo weet je niet meer wat waar is en wat niet.
pi_92162989
Financiele bijstand Bahrami pas na doodvonnis
Dat bedoel ik dus met pas in actie komen wanneer het al (bijna) te laat is

/Rosenthal verdedigt aanpak Iran

Het blijft dus bij die flut maatregeltjes
pi_92163015
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:23 schreef AryaMehr het volgende:
Ze is dus wel eerder veroordeeld voor drugs, aldus Nieuwsuur. Dat verandert de zaak enigszins.
Enigzins? Nogal ja. Hoppatee, mevrouw gokte en verloor.
pi_92163056
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want drugssmokkel legitimeert de doodstraf? :')_!
pi_92163070
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 09:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Correctie: iemand die drugs illegaal houdt geeft niets om mensenlevens. :*
Misschien, maar het één sluit het ander niet uit. Mevrouw hield er een flinke criminele carriere op na in haar nieuwe gastvrije thuisland maar besloot de ultieme gok te wagen.
pi_92163079
de doodstraf is er vind ik alleen voor echte moordenaars, en ookal riep iemand hier eerder dat drugs de kanker van de samenleving is ... of ietsdergelijk ... voor drugs kies je zelf
pi_92163111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien, maar het één sluit het ander niet uit. Mevrouw hield er een flinke criminele carriere op na in haar nieuwe gastvrije thuisland maar besloot de ultieme gok te wagen.
Dus? Het blijft natuurlijk een ontzettend domme actie, maar het rechtvaardigt geenszins de doodstraf. Nooit, wat mij betreft, maar zeker in dit geval niet.
pi_92163167
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus? Het blijft natuurlijk een ontzettend domme actie, maar het rechtvaardigt geenszins de doodstraf. Nooit, wat mij betreft, maar zeker in dit geval niet.
In Iran blijkbaar wel, daar moeten wij het mee doen. Over een paar maanden komt de Iraanse ambassadeur gewoon weer koffie drinken op BuZa.

De betrekkingen met Singapore zijn naar mijn weten ook weer prima, ondanks Johannes van Damme.
pi_92163334
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92163758
quote:
pff, lekker boeiend, dank zij de vs is zahra er niet meer aangezien nederland de belangen van de vs altijd voorop zet.
ook de vs zal verder weinig doen
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:50:39 #220
171357 Rikketik
pi_92163964
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt bewijs dat Bahrami daadwerkelijk drugs heeft gesmokkeld naar Iran? Of geloof je, nu bekend is dat ze eerder is veroordeeld wegens drugssmokkel, plotseling klakkeloos alles wat Iran beweert?
pi_92163980
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets rechtvaardig vinden vanuit je eigen Westerse normen en waarden is leuk maar doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat mevrouw wist waar ze aan begon.
pi_92164001
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar in Iran wel. Tough luck voor haar.
pi_92164220
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:35 schreef tjoptjop het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die geloven dat er daadwerkelijk drugs in het spel was :')
Wat dat is geheel niet mogelijk? :')

quote:
Bahrami eerder veroordeeld voor cocaïnesmokkel

De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt ook in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Ze werd in 2003 betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage.

Dat meldt het tv-programma Nieuwsuur. Ze kreeg drie jaar gevangenisstraf waarvan één voorwaardelijk.
Executie

Bahrami werd zaterdag in Iran opgehangen, omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze is veroordeeld omdat ze meedeed aan een demonstratie tegen het bewind in Teheran.Van drugssmokkel was volgens hen geen sprake, onder meer omdat Iran geregeld gegevens wijzigde in de aanklacht.

Minister Rosenthal zegt in Nieuwsuur dat de veroordeling van Bahrami in Nederland niets zegt over de zaak in Iran. Het verandert ook niets aan zijn afschuw over haar ophanging eergisteren.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92164333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Bron
iets met mosterd na de maaltijd enzo :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92167108
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk je respecteert toch de rechtsstaat van het desbetreffende land?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:18:48 #226
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92167357
quote:
Zegt een land wat zelf ook schuldig is aan het executeren van onschuldigen. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_92167941
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Tja, ik moet mijn mening herzien. Maar vind je het heel vreemd dat ik in eerste instantie sceptisch was. Het is nu niet zo dat Iran het toonbeeld is van een eerlijke rechtsstaat. Er zijn al genoeg mensen (tegenstanders van het regime) met schijnprocessen ter dood veroordeeld.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:33:54 #228
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92167993
quote:
Iran haalt uit naar Westen over executies
Uitgegeven: 1 februari 2011 11:39
Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 12:03
TEHERAN - Iran heeft fel uitgehaald naar westerse landen die kritiek hebben op de executies die in de islamitische staat worden uitgevoerd.
© ANP

Het Westen moet zich niet bemoeien met het Iraanse rechtssysteem, zei een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Teheran dinsdag.

Iran heeft dit jaar al bijna zeventig mensen opgehangen.

Drugssmokkel

Volgens de zegsman, Ramin Mehmanparast, was 80 procent van hen veroordeeld voor drugssmokkel. ''Als Iran niet tegen drugs vecht, ondervindt het Westen de schadelijke gevolgen daarvan''.

De Iraanse reactie volgt op de executie van de Nederlands-Iraanse vrouw Zahra Bahrami, die officieel was veroordeeld voor drugshandel en -bezit. Nederland en andere westerse landen spraken hun afschuw uit.

Standpunt

Mehmanparast herhaalde het Iraanse standpunt dat Bahrami een Iraans staatsburger is en dat Iran de Nederlandse nationaliteit van Bahrami niet erkent.

''Het is onacceptabel dat Nederlandse functionarissen zich bemoeien met een Iraanse zaak'', aldus de zegsman.

Bekend

''We staan geen enkel land toe dat te doen. In de zaak (van Bahrami) was er overtuigend bewijs. De beklaagde had duidelijk bekend dat ze drugs had gekocht, verkocht, geïmporteerd en geëxporteerd''.

Volgens Mehmanparast heeft Nederland overhaast gereageerd zonder op de hoogte zijn van de drugssmokkelactiviteiten van Bahrami. Zij was aanvankelijk opgepakt omdat ze deelnam aan een demonstratie tegen de Iraanse regering.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_92170373
quote:
Drugssmokkel

Volgens de zegsman, Ramin Mehmanparast, was 80 procent van hen veroordeeld voor drugssmokkel. ''Als Iran niet tegen drugs vecht, ondervindt het Westen de schadelijke gevolgen daarvan''.
wat een onzin we hebben koffiehops hier :')

quote:
''We staan geen enkel land toe dat te doen. In de zaak (van Bahrami) was er overtuigend bewijs. De beklaagde had duidelijk bekend dat ze drugs had gekocht, verkocht, geïmporteerd en geëxporteerd''.
:') waarom zou ze zich in een land als iran met drugs bezighouden wetende dat er de doodstraf op staat. ik geloof er toch steeds meer in dat dat drugs verhaal erbij is verzonnen omdat iran al op de hoogte was van haar activiteiten in nederland
pi_92170861
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

:') waarom zou ze zich in een land als iran met drugs bezighouden wetende dat er de doodstraf op staat. ik geloof er toch steeds meer in dat dat drugs verhaal erbij is verzonnen omdat iran al op de hoogte was van haar activiteiten in nederland
Hoe hoger het risco hoe hoger de beloning.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:01:35 #231
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92171193
70 mensen in 1 maand tijd?? Ben ik benieuwd wie zij waren dan, geef hen maar wat meer aandacht!

Drugssmokkelaars kan mij geen reet schelen eigenlijk, you gamble you lose. Opgelost, stropje.
AFC AJAX
pi_92171362
quote:

[..]

[..]

Ook dat verhaal van die zestien kilo, waarvoor ze híer veroordeeld is? Wat voor belang heeft Nederland precies bij dát verhaal gehad?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92173277
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 01:19 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

De EU is een zeer belangrijke handelspartner van Iran inderdaad.
De landen in de EU. De EU zelf kan helemaal niks.
pi_92176749
Dom van haar.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:38:32 #235
171357 Rikketik
pi_92182125
quote:
Dat ze bekend heeft, zeg in principe ook niet zoveel in een land als Iran. Daar folteren ze de bekentenis gewoon uit je, als het moet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:59:26 #236
154052 RobertVH
I am your father
pi_92183100
quote:

[..]

Coke wordt niet verkocht in een coffeeshop(note: laten we het erop houden dat het daar niet verkocht mag worden.) Dat NL een redelijk vrij drugs-/alcohol-beleid heeft betekend niet dat het goed voor de algehele volksgezondheid is. :)

quote:
Een veroordeling voor het smokkelen van coke in 2003, 4 jaar later een paspoort proberen te vervalsen en in totaal 3 nationaliteiten hebben.
Klinkt mij niet echt als een moraalridder, nu weet ik verder niet hoe de drugshandel in elkaar zit, maar als jij 16kilo coke kwijt raakt lijkt me dat er toch iemand nog wat geld wil zien van mevrouw.

Achteraf is het makkelijk praten, maar ik mag toch hopen dat tegenwoordig het paspoort wordt vernietigd van 'nieuwe medelanders' met een dubbele nationaliteit als ze met 16 kilo coke Nederland proberen in te komen. :{
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:33:01 #237
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92184604
Sommige Iraniers stellen dat wellicht de Nederlanders met de Iraanse justitie hebben gecomuniceerd. Nogal opmerkelijk dat ze voor precies dezelfde dingen in Iran is veroordeeld als in Nederland. Los gezien van het feit dat pas na een paar maanden de beschuldigingen als 'drugssmokkel' en 'paspoortvervalsing' tegen haar geuit, nadat ze al als politiek activist een paar maanden in de gevangenis zat. Ze heeft dan ook vanaf het begin in de politieke afdeling van de gevangenis gezeten, opmerkelijk voor iemand die een niet-politieke misdaad zou hebben gepleegd. De zaak stinkt nogal.
pi_92185877
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:33 schreef AryaMehr het volgende:
De zaak stinkt nogal.
Het stinkt inderdaad. Feit is dat ze er als vluchtelinge dus niets van geleerd heeft waarom ze in de 1e plaats is gevlucht.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:02:54 #239
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92186191
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:56 schreef kawotski het volgende:
Het stinkt inderdaad. Feit is dat ze er als vluchtelinge dus niets van geleerd heeft waarom ze in de 1e plaats is gevlucht.
Je schijnt niet te begrijpen dat Iran sinds de revolutie te maken heeft gehad met zowel 'conservatieve periodes' als enigszins 'progressieve periodes', onder ex-president Khatami bijvoorbeeld. Toen mochten en konden veel politieke gevangenen weer terug naar Iran zonder dat ze vervolgd werden. Veel mensen die in het begin van de revolutie tegen het regime waren kunnen bijvoorbeeld nu in sommige gevallen Iran bezoeken zonder dat daar consequenties tegenover staan, in het begin was dit nogal onmogelijk.
pi_92187142
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je schijnt niet te begrijpen dat Iran sinds de revolutie te maken heeft gehad met zowel 'conservatieve periodes' als enigszins 'progressieve periodes', onder ex-president Khatami bijvoorbeeld. Toen mochten en konden veel politieke gevangenen weer terug naar Iran zonder dat ze vervolgd werden. Veel mensen die in het begin van de revolutie tegen het regime waren kunnen bijvoorbeeld nu in sommige gevallen Iran bezoeken zonder dat daar consequenties tegenover staan, in het begin was dit nogal onmogelijk.
Je kan zo nu en dan wel de regering veranderen maar in wezen verandert er niet zoveel. Zie hier het resultaat. Maar als je ze op je blauwe ogen wil geloven.. Echter dan zou de zaak niet meer stinken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_92187606
Dit criminele manwijf was een veroordeeld drugsdealer voor vele jaren.
Ze kreeg gewoon waar ze om vroeg, iedereen weet dat je opgehangen wordt als je zo nodig je giftige drugs versprijd in Iran.
Zouden ze in Nederland ook moeten doen.

Iran - Nederland 1:0
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:31:08 #242
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92187641
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef InfoWar het volgende:
Ze kreeg gewoon waar ze om vroeg, iedereen weet dat je opgehangen wordt als je zo nodig je giftige drugs versprijd in Iran.

;(
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:32:29 #243
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92187700
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef InfoWar het volgende:

Mensen die niet fatsoenlijk Nederlands kunnen zouden hier ook opgehangen moeten worden. :O
pi_92187822
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Mensen die niet fatsoenlijk Nederlands kunnen zouden hier ook opgehangen moeten worden. :O
Nee jij kan lekker schrijven
quote:
beroep: Opperpinguin
pi_92187993
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:35 schreef InfoWar het volgende:

[..]

Nee jij kan lekker schrijven

[..]

Kunt.
pi_92188493
De familie Bahrami is een bekende uit het drugsmilieu in Spijkenisse. Mevrouw is vaste gebruiker van cocaine, haar man is inmiddels overleden aan een overdosis, en haar zoon is een heroinejunk.

De doodstraf was een gepaste straf. Het was zeker geen engeltje.

Het wordt tijd dat de opstandige Iraniërs en Nederlanders een ander boegbeeld zoeken, dit is te lachwekkend voor woorden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:53:42 #247
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92188794
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef Marlan het volgende:
De familie Bahrami is een bekende uit het drugsmilieu in Spijkenisse. Mevrouw is vaste gebruiker van cocaine, haar man is inmiddels overleden aan een overdosis, en haar zoon is een heroinejunk.

Het wordt tijd dat de opstandige Iraniërs en Nederlanders een ander boegbeeld zoeken, dit is te lachwekkend voor woorden.
De doodstraf is imo voor moordenaars en verkrachters, niet voor zomaar iets met drugs.
pi_92188868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

De doodstraf is imo voor moordenaars en verkrachters, niet voor zomaar iets met drugs.
Het was geen lieverdje. Ze importeerde drugs in een land waar de doodstraf geldt voor drugshandelaars.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:57:53 #249
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92188974
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 19:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Zo zijn de meningen dus verdeeld.

Zo deel ik zelf jouw mening, maar wat kan Iran dat schelen?
AFC AJAX
  Eindredactie Games dinsdag 1 februari 2011 @ 20:06:09 #250
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_92189369
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kunt.
Kunt zonder punt, want het is geen zin.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_92189653
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, pas op de laatste dag is dat argument van stal gehaald, die vrouw heeft haar hele leven geen drugs aangeraakt , daar zijn getuigen van.
Ze dronk zelfs geen alcohol
Priceless.

Wat denk je dat dit doet met je geloofwaardigheid.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:15:47 #252
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_92189893
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Zo zijn de meningen dus verdeeld.

Zo deel ik zelf jouw mening, maar wat kan Iran dat schelen?
Waarschijnlijk niets, maar omdat Marlan vond dat we een andere hobby moesten gaan zoeken. :')
pi_92190111
quote:
Op zondag 30 januari 2011 19:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, pas op de laatste dag is dat argument van stal gehaald, die vrouw heeft haar hele leven geen drugs aangeraakt , daar zijn getuigen van.
Ze dronk zelfs geen alcohol
quote:
Bahrami eerder veroordeeld voor drugssmokkel

(Novum) - De in Iran geëxecuteerde Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami is in Nederland veroordeeld voor drugssmokkel. Dat meldt het televisieprogramma Nieuwsuur maandagavond.

In 2003 werd Bahrami betrapt met bijna zestien kilo cocaïne in haar bagage. Ze was gearresteerd op Schiphol en kwam vanuit het Caribisch gebied. Ze werd hiervoor in Nederland veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. Ook is ze in 2007 veroordeeld voor het vervalsen van een paspoort.
http://binnenland.nieuws.(...)ld_voor_drugssmokkel
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:19:50 #254
171357 Rikketik
pi_92190151
quote:
Waar haal je dit allemaal vandaan?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:26:39 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92190597
quote:
dit verandert wel het een en ander over mijn gedachtengang dat menvrouw zoiets nooit gedaan zou kunnen hebben. en dat iran slechts een stok zocht om mee te slaan.

of iran is heel erg goed op de hoogte van onze strafdossiers. dat kan natuurlijk ook.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92190943
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:19 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Waar haal je dit allemaal vandaan?
Die buurman van haar uit Spijkenisse is een kennis van me. Die deed dat uit de doeken.

Een aantal Nederlandse Iraniërs is allang op de hoogte van haar privé-leven. Dat is de reden waarom sommige niet zijn komen opdagen voor de demonstratie vandaag in Den Haag.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:39:26 #257
171357 Rikketik
pi_92191427
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:31 schreef Marlan het volgende:

[..]

Die buurman van haar uit Spijkenisse is een kennis van me. Die deed dat uit de doeken.

Een aantal Nederlandse Iraniërs is allang op de hoogte van haar privé-leven. Dat is de reden waarom sommige niet zijn komen opdagen voor de demonstratie vandaag in Den Haag.
Ah, oké. Een buurman die toevallig een kennis is... Het zou natuurlijk best kunnen, maar vergeef me dat ik het allemaal met een korreltje zout neem. Al is het goed om deze informatie in het achterhoofd te houden, zoals ik al zei: het zou best waar kunnen zijn. Alleen is het op het internet soms lastig te beoordelen wat je wel en wat je niet moet geloven.
pi_92192598
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:39 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ah, oké. Een buurman die toevallig een kennis is... Het zou natuurlijk best kunnen, maar vergeef me dat ik het allemaal met een korreltje zout neem. Al is het goed om deze informatie in het achterhoofd te houden, zoals ik al zei: het zou best waar kunnen zijn. Alleen is het op het internet soms lastig te beoordelen wat je wel en wat je niet moet geloven.
Ik zou iemand op internet ook niet zomaar op zijn blauwe ogen geloven... Ik heb dus gegoogeld om mijn feiten enigszins te staven en kwam dit bericht tegen. Haar zoon wordt eufemistisch een jongen met problemen genoemd en haar contact met justitie (ze was een junkie) wordt verbloemd met de advocaat die optrad in 'particuliere' aangelegenheden:

http://www.volkskrant.nl/(...)amatisch-leven.dhtml

Danseres met een 'dramatisch leven'

Van onze verslaggeefster Ianthe Sahadat 27/08/10, 00:00
Zahra Bahrami is begaan met de situatie in Iran, maar ze heeft niets met politiek. Toch hangt haar in Iran de doodstaf boven het hoofd....

Amsterdam De Iraanse Zahra Bahrami vluchtte in 1994 met haar toen 7-jarig zoontje naar Nederland. Twee dochters uit een eerder huwelijk moest zij noodgedwongen achterlaten bij haar ex-man.

Ze vroeg asiel aan en vestigde zich in Spijkenisse. Ze kreeg de Nederlandse nationaliteit en werkte als danseres en zangeres. Om zich beter te scholen in het specialisme hindoestaanse zang en dans studeerde ze een aantal jaar aan het conservatorium in Rotterdam.

Op het grofkorrelige filmpje dat de Iraanse staatstelevisie van haar toonde is Bahrami buikdansend in een partycentrum in Hoogvliet te zien. Ook circuleren er een aantal fotos van haar voor een feest in 2005 in Rotterdam.

Advocaat Adrie Tilburg leerde Zahra Bahrami in 1997 kennen. Hij was een aantal jaren haar advocaat in particuliere aangelegenheden en raakte bevriend met Bahrami. Het is een vrouw die veel heeft meegemaakt, zegt Tilburg. Ze heeft een dramatisch leven achter de rug.

Zo zag zij via de satelliet een jaar of acht geleden bij toeval de openbare executie van haar eigen broer op de Iraanse staatstelevisie en pleegde haar oudste dochter in Iran zelfmoord. Haar andere dochter, de inmiddels 24-jarige Banafsheh Erfani, heeft zij tussen 2000 en 2003 tevergeefs geprobeerd in Nederland te krijgen. Haar asielaanvraag werd afgewezen en zij bleef enige tijd illegaal in Nederland tot zij bij een grenscontrole werd ontdekt en uitgewezen.

Ook met haar 23-jarige zoon gaat het niet zo goed, vertelt Tilburg. De jongen en andere naasten van Bahrami willen niet met de media praten.

Volgens Tilburg was Bahrami een internationaal gevraagd danseres. Ze werd geregeld ingevlogen voor chique hindoestaanse bruiloftsfeesten, van Suriname tot Australië en Indonesië.

In 2006 verhuisde Bahrami naar Londen, waar zij de afgelopen jaren woonde en werkte. Ze bezocht haar dochter geregeld. Zo ook in december 2009, vlak voordat zij door de Iraanse autoriteiten werd opgepakt. Tilburg noemt Bahrami een geëngageerde vrouw, begaan met de situatie in Iran, maar voor zover hij weet niet politiek actief. Volgens haar dochter is Bahrami, net als miljoenen andere Iraniërs wel eens bij een demonstratie geweest, maar heeft ze verder niets met politiek.

Dochter Banafsheh hoopt met haar verhaal in de Nederlandse media te voorkomen dat haar moeder de doodstraf krijgt opgelegd. Ze neemt een groot risico, want de geheime dienst bezwoer haar niet met de pers te spreken.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:28:59 #259
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92194778
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef Marlan het volgende:
De doodstraf is wat mij betreft nooit een gepaste straf.

Dat ze een zwaar leven heeft gehad en geen engeltje is geweest wil ik best geloven, maar haar verleden in Nederland staat los van haar zaak in Iran. Het feit dat ze geen eerlijk proces heeft gehad en vanaf het begin als politiek gevangene is behandeld.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:32:46 #260
171357 Rikketik
pi_92194995
Voor zover ik weet, had ze te maken met justitie vanwege de drugs die ze smokkelde. Bewijzen dat ze een junk was, doet het niet. Hetzelfde geldt voor die zoon van d'r. "Het gaat niet zo goed met hem"; dat kan bij wijze van spreken duizend en één betekenissen hebben.

Maar goed, om eerlijk te zijn kan dat alles me ook niet zo heel veel schelen, stel dat het waar is. Dan was ze een junk en een ex-crimineel, maar dat heeft niets te maken met alles wat er in Iran met haar gebeurd is. Schijnproces, de isoleercel, lichamelijke en geestelijke mishandeling en uiteindelijk de doodstraf. Omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld naar Iran, maar daar bestaat op dit moment geen zekerheid over, althans, niet hier in Nederland. Iran wil geen openheid van zaken geven, maar ik vind dat Nederland moeite moet doen om de werkelijke feiten boven tafel te krijgen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:35:26 #261
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92195138
Iran is zelfs niet bereid om haar lichaam vrij te geven, wat hoogst waarschijnlijke is om lichamelijke mishandeling te verhullen.
pi_92195239
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat ze een zwaar leven heeft gehad en geen engeltje is geweest wil ik best geloven, maar haar verleden in Nederland staat los van haar zaak in Iran. Het feit dat ze geen eerlijk proces heeft gehad en vanaf het begin als politiek gevangene is behandeld.
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:32 schreef Rikketik het volgende:
Voor zover ik weet, had ze te maken met justitie vanwege de drugs die ze smokkelde. Bewijzen dat ze een junk was, doet het niet. Hetzelfde geldt voor die zoon van d'r. "Het gaat niet zo goed met hem"; dat kan bij wijze van spreken duizend en één betekenissen hebben.

Maar goed, om eerlijk te zijn kan dat alles me ook niet zo heel veel schelen, stel dat het waar is. Dan was ze een junk en een ex-crimineel, maar dat heeft niets te maken met alles wat er in Iran met haar gebeurd is. Schijnproces, de isoleercel, lichamelijke en geestelijke mishandeling en uiteindelijk de doodstraf. Omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld naar Iran, maar daar bestaat op dit moment geen zekerheid over, althans, niet hier in Nederland. Iran wil geen openheid van zaken geven, maar ik vind dat Nederland moeite moet doen om de werkelijke feiten boven tafel te krijgen.
Dit zijn zaken die een Iraanse rechter niet zo maar kan negeren:

Zahra Bahrami werd op 31 december 2009 in Teheran klemgereden door een arrestatieteam, vier dagen na een gewelddadig treffen tussen anti-regeringsdemonstranten en ordetroepen. Ze vertoefde toen al een paar maanden in de Iraanse stad Karaj, vlakbij Teheran. (....)

Na haar arrestatie trof de Iraanse politie in Bahramis woning in Karaj 450 gram cocaïne en 420 gram opium aan. Op het bezit of verhandelen van meer dan 30 gram cocaïne staat in Iran de doodstraf. Ook bezat Bahrami volgens het rechtbankdossier een vals Spaans paspoort.

Uit het dossier blijkt verder dat Bahrami in Londen korte tijd lid was van het Verbond van Monarchisten, een schimmige organisatie die in Iran verantwoordelijk wordt gesteld voor talloze bomaanslagen. Nadat Bahrami erachter was gekomen dat de organisatie slechte bedoelingen had, zou ze volgens het rechtbankdossier contact hebben gezocht met de Iraanse ambassade in Londen om deze te waarschuwen.

http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)-voor-zahra-bahrami/
pi_92195270
Rosenthal heeft het zéér ondiplomatiek en onnozel gespeeld.

Ik heb zelden zo'n diplomatieke wanvertoning gezien. Niveau PVV. Laatste keer dat ik zoiets hoorde, was Wilders richting Erdogan.
pi_92195398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:35 schreef AryaMehr het volgende:
Iran is zelfs niet bereid om haar lichaam vrij te geven, wat hoogst waarschijnlijke is om lichamelijke mishandeling te verhullen.
Je gaat nu wel weer heel ver met je horror-scenario's.

Misschien willen daar aanwezige nazaten haar wel in Iran begraven. Misschien is dat wel een nieuwe lange neus richting de prachtige diplomatie van Nederland.

Wie zal het zeggen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:43:22 #265
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92195675
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 21:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je gaat nu wel weer heel ver met je horror-scenario's.

Misschien willen daar aanwezige nazaten haar wel in Iran begraven. Misschien is dat wel een nieuwe lange neus richting de prachtige diplomatie van Nederland.

Wie zal het zeggen.
Nee, je begrijpt me verkeerd. Iran is zelfs niet bereid om haar lichaam aan haar dochter in Iran vrij te geven, wat wel vaker wordt gedaan bij politieke activisten.
pi_92195741
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd. Iran is zelfs niet bereid om haar lichaam aan haar dochter in Iran vrij te geven, wat wel vaker wordt gedaan bij politieke activisten.
Ik wil je graag geloven natuurlijk, maar waar blijkt dit uit?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:55:05 #267
171357 Rikketik
pi_92196535
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:36 schreef Marlan het volgende:

[..]

[..]

Zahra Bahrami werd op 31 december 2009 in Teheran klemgereden door een arrestatieteam, vier dagen na een gewelddadig treffen tussen anti-regeringsdemonstranten en ordetroepen. Ze vertoefde toen al een paar maanden in de Iraanse stad Karaj, vlakbij Teheran. (....)

Na haar arrestatie trof de Iraanse politie in Bahramis woning in Karaj 450 gram cocaïne en 420 gram opium aan. Op het bezit of verhandelen van meer dan 30 gram cocaïne staat in Iran de doodstraf. Ook bezat Bahrami volgens het rechtbankdossier een vals Spaans paspoort.

Uit het dossier blijkt verder dat Bahrami in Londen korte tijd lid was van het Verbond van Monarchisten, een schimmige organisatie die in Iran verantwoordelijk wordt gesteld voor talloze bomaanslagen. Nadat Bahrami erachter was gekomen dat de organisatie slechte bedoelingen had, zou ze volgens het rechtbankdossier contact hebben gezocht met de Iraanse ambassade in Londen om deze te waarschuwen.

Ik ben bekend met de Iraanse beschuldigingen tegen haar. Het gaat mij er om dat bijvoorbeeld het Ministerie van Buitenlandse Zaken dergelijke beschuldigingen moet kunnen controleren op juistheid, aangezien het hier om een Nederlandse vrouw gaat. Dat kan het echter niet. In combinatie met de manier waarop Iran de mensenrechten aan de laars lapt, maakt dat een zaak die Nederland niet mag negeren, ongeacht of Bahrami, haar man en haar zoon stuk voor stuk junks zijn/waren.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:58:52 #268
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92196808
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:36 schreef Marlan het volgende:

Ja, mochten die drugs werkelijk zijn gevonden in haar woning. Ze heeft nooit een eerlijk proces gehad, wat begrijp je daar niet aan? Haar advocaten werden verscheidene keren belemmerd om haar bij te staan en van enig openheid was niet sprake. Haar bekentenis is hoogst waarschijnlijk uit haar geslagen zoals dat eigenlijk gewoonlijk is in Iran. Los gezien van het feit dat Iran ook niet weet wat ze zeggen; de ene keer zou ze tot een monarchistische beweging behoren, en de andere keer zou ze volgens Iran lid zijn van de Mojahedin, een marxistische beweging. En ook je eerdere bericht spreekt een politieke activisme tegen, daar volgens haar eerdere advocaat ze politiek niet actief was. Wat hoogst waarschijnlijk ook wel zal kloppen gezien haar woelige leven.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:59:46 #269
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92196887
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:44 schreef Chooselife het volgende:
Ik wil je graag geloven natuurlijk, maar waar blijkt dit uit?
Iraanse human right organisaties melden dat.
pi_92197412
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iraanse human right organisaties melden dat.
Is me te vrijblijvend.

Kun je citeren en refereren?
pi_92209435
quote:

en waar haal jij deze waarheden vandaan ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:31 schreef Marlan het volgende:

[..]

ah

[ Bericht 28% gewijzigd door EilandjeOnline op 02-02-2011 07:41:09 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:08:24 #272
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_92209703
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:06 schreef Chooselife het volgende:
Is me te vrijblijvend.

Kun je citeren en refereren?
http://irancommittee.word(...)-body-to-her-family/
pi_92209854
wat eeN naar en raar land is het
pi_92212094
quote:
Iran wordt bekritiseerd door Human Rights Watch, omdat het de doodstraf uitvoert. Dit doet het land niet alleen voor volwassenen maar ook kinderen kunnen de doodstraf krijgen.
Wiki
pi_92239020
Goede zaak dat de wereld verlost is van een junk/dealer.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:55:38 #276
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_92240081
heeft ze zelf gezocht , als je er wegvlucht blijf je er ook weg, laat staan drugsdelicten
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:18:52 #277
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_92245372
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Als je echt onschuldig bent kan je in Iran beter opgehangen worden dan opgesloten zitten. De gevangenissen daar zijn niet van die vijfsterrenhotels zoals hier. Bovendien weet God wie schuldig is en wie niet. Hij zal nu over haar oordelen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_92246876
Mag toch aannemen dat deze coke smokkelende, paspoortvervalsende non valeur naar de hel gaat. Nou goed eerder is ze gewoon wormenvoer natuurlijk, laat die maar over haar oordelen. Eet smakelijk jongens.
pi_92255208
zwaar klote dat regime

maar hebben we hier dan een democratie?, eigenlijk worden we hier ook geknecht op een geniepige manier.....

hop naar het volgende "brood en spelen media vreet je vol met chips democratie"
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:57:42 #280
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_92280644
Spitsnieuws: 'Zahra Bahrami doodgemarteld'.

Het zou wel het een en ander kunnen verklaren.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_92316494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:57 schreef Telecaster het volgende:
Spitsnieuws: Zahra Bahrami, de Iraans-Nederlandse vrouw die vorige week ter dood werd gebracht in Iran zou zijn doodgemarteld en niet zijn opgehangen. Volgens Pejman Salim, bestuurslid van de Nederlandse organisatie Iranian Progressive Youth, zijn er meerder weblogs die dit schrijven.

Iranian Progressive Youth komt op voor dissidente Iraniërs in Nederland. Salim: "We lezen meerdere Iraanse weblogs die het heel goed voor mogelijk houden dat de Nederlandse vrouw helemaal niet is terecht gesteld, maar gedood bij ondervraging. De executie van een buitenlandse staatsburger is ook ongehoord voor Iraanse begrippen. Er gaan geluiden dat ze tijdens verhoor onbedoeld gedood is tijdens een marteling. Dat zou ook verklaren waarom Iran eerder aan Nederland stelde dat er nog beroep mogelijk was in haar zaak. Wat ook bijdraagt aan deze theorie, is dat niemand haar lichaam nog heeft mogen zien. Haar lichaam is nog niet formeel vrijgegeven door de autoriteiten." Salim benadrukt echter dat het om onbevestigde berichten gaat.

Iranian Progressive Youth vindt ook dat minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) nogal lauw reageerde op de executie van Zahra Bahrami. Daarom protesteerde de organisatie dinsdag op Het Plein in Den Haag. Vanmiddag was er in de Tweede Kamer een debat over de zaak met minister Uri Rosenthal.

Rosenthal heeft steeds gezegd dat hij er alles aan heeft gedaan om te voorkomen dat Bahrami ter dood gebracht zou worden. De vrouw werd in Iran veroordeeld voor drugshandel en -bezit. Ze is daar in 2003 ook in Nederland voor veroordeeld.

Het zou wel het een en ander kunnen verklaren.
en dan valt dat opgelopen krasje bij Rosenthal nog enigszins mee nu ze niet geexecuteerd blijkt maar 'per ongeluk' en ongepland doodgemarteld :N
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:52:29 #282
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_92316747
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:46 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]
en dan valt dat opgelopen krasje bij Rosenthal nog enigszins mee nu ze niet geexecuteerd blijkt maar 'per ongeluk' en ongepland doodgemarteld :N
Nou ja, het is vooralsnog een onbewezen bericht natuurlijk.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_92320885
maar dan was het lichaam toch allang al vrijgegeven ?
pi_92322534
Het duurt altijd wel een tijdje voordat het lichaam word vrij geven, eerst afwachten dus.
pi_92329564
waarom zou iran daar nou de tijd voor willen nemen ? tis iran hoor, geen nederland :')
heb je dan niks geleerd over dat land de afgelopen week ?
pi_92330406
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:20 schreef EilandjeOnline het volgende:
waarom zou iran daar nou de tijd voor willen nemen ? tis iran hoor, geen nederland :')
Het kan altijd even duren voordat de Iraanse overheid het lijk van een geëxecuteerde gevangen terug geeft aan de familie.

[ Bericht 33% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2011 16:40:14 ]
pi_92331418
Wel zielig, die Rosenthal heeft er een hele nacht niet van kunnen slapen....
  maandag 7 februari 2011 @ 18:13:48 #288
154052 RobertVH
I am your father
pi_92468244
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:46 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Op welke manier? Omdat er beweerd wordt dat het anders is gelopen? Het geklungel van Rosenthal is gebaseerd op de informatie die hij had, aan het eind van de rit heeft hij zich nog steeds veel te naïef opgesteld en de boel op ongeveer elke manier mogelijk verkeerd behandeld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:20 schreef EilandjeOnline het volgende:
''Berichten van weblogs die berichten over'' lijkt mij geen 100% betrouwbare bron, laat staan over een zaak als deze.

Verder kan elk stuk nieuws uitgelegd worden hoe je het zelf wilt zien, het lichaam is niet direct vrij gegeven DUS moet er iets verdacht aan de hand zijn DUS is ze dood gemarteld....

Dat je van mening bent dat Iran onterecht heeft gehandeld is wel duidelijk, maar met elk bericht dat negatief over Iran is voor waar aan te nemen sla je wel een beetje door.
Het zou -iedereen- sieren om elk nieuwsbericht kritisch te behandelen ipv direct op de campagne machine te springen en overal doemscenario's achter te zoeken.
pi_92471988
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:13 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Op welke manier? Omdat er beweerd wordt dat het anders is gelopen? Het geklungel van Rosenthal is gebaseerd op de informatie die hij had, aan het eind van de rit heeft hij zich nog steeds veel te naïef opgesteld en de boel op ongeveer elke manier mogelijk verkeerd behandeld.
Ik ben het inmiddels anders gaan bekijken.

Het komt Rosenthal diplomatiek uitstekend uit dat dit gebeurd is. Er is nu nog veel meer reden om Iran slecht te verkopen in onze media. Wellicht is in overleg met stakeholders zo (passief) gehandeld, om het publiek te beïnvloeden ten koste van de Iraanse autoriteiten. Ook de woordkeuzes van Rosenthal (Amerikaans NLP-achtig, zoals Wilders doet) met stemverheffing en gebalde vuisten steeds "misdadig regime", "dit slechte regime", "een duivels regime" herhalen.

Immers; Nederland heeft eerder een doodstraf succesvol om weten te zetten (Al-Mansouri) in 30 jaar. Geen geringe score voor diplomatieke inspanningen. Het is uiterst verdacht dat ze niet op dit geval geacteerd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')