Dat dus.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mubarak zal daar niet weggaan totdat er een nieuw poppetje door de amerikanen benoemd word, als deze mensen straks evt een anti-westerse regering kiezen, dan kan het in een evt oorlogsituatie betekenen dat Europa eerst om Afrika heen moet varen om in de perzische golf te komen, laatstaan dat Israel zo'n evt democratische uitkomst ooit zou accepteren.
De enige reden dat zo'n revolutie in Tunesie wel zou kunnen lukken is omdat ze geen strategische posities bezitten en het voor de EU veel makkelijker is om wat fergatten ten zuiden van italie neer te leggen als ze moeilijk zouden gaan doen.
quote:za 29 jan 2011, 12:05
Iran steunt demonstranten Egypte
TEHERAN - De demonstranten in Egypte krijgen steun uit opmerkelijke hoek. De Iraanse machthebbers, die anderhalf jaar geleden zelf grootschalige straatprotesten trotseerden, scharen zich achter de „rechtmatige eis” van de betogers in het Noord-Afrikaanse land. Dat heeft een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd tegen staatspersbureau IRNA.
Volgens de zegsman streven de Egyptische demonstranten naar gerechtigheid. „Iran verwacht dat de bestuurders van Egypte luisteren naar de stem van dit islamitische land”, aldus de woordvoerder.
Iran en Egypte verbraken aan het eind van de jaren zeventig de onderlinge betrekkingen. Dit gebeurde na de Egyptische erkenning van de staat Israël en de islamitische revolutie in Iran. Tot woede van Teheran bood Egypte onderdak aan de verdreven sjah van Perzië, het huidige Iran.
Goh, wat sympathiek van Iranquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Iran steunt de opstanden van alle moslims in Noord-Afrika
[..]
Ik ook. Lekker goedkope dadels (met als bonus extra wapen export).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:16 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat de broederschap dan aan de macht komt.
Brotherhood, ik denk dat de Assassin's achter de demonstraties zittenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:16 schreef Triggershot het volgende:
Als deze revolutie doorgaat, dan heeft Mubarak niets meer voor het zeggen. Dus vergeet Mubarak voorlopig maar even.quote:
Iran kan het wel vergeten, zelfs de moslim brotherhood wil hun niet... want Iran is Sji-Itisch (wat net zo veel is als ongelovigen voor de Soenitische brotherhood). Sterker nog; de sji-iten beelden Mohammed nog altijd af, dat mag volgens Iran!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Iran steunt de opstanden van alle moslims in Noord-Afrika
[..]
Natuurlijk hoop je dat als Trollmod.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:16 schreef Triggershot het volgende:
Wat maakt het precies tot trollen, dat het in Nederland een niet zo populaire opvatting is?quote:Op zondag 30 januari 2011 02:00 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Natuurlijk hoop je dat als Trollmod.![]()
Maar kun je niet op een minder interessant onderwerp gaan trollen?
Ik vind het ook zo lekker belachelijk, we schreeuwen heel de dag om democratie behalve als het een partij is die wij niet leuk vinden.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat maakt het precies tot trollen, dat het in Nederland een niet zo populaire opvatting is?
Er komen feitelijk sowieso verkiezingen. De presidentsverkiezingen staan al een hele tijd gepland voor september ... Dat ze maar gewoon eens ervoor zorgen dat die eens eerlijk verlopen ...quote:Op zondag 30 januari 2011 19:04 schreef YellowBlacks het volgende:
Ik denk dat het leger het gaat overnemen en er daarna verkiezingen komen.
Ok, waarom hoop je het dan?quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat maakt het precies tot trollen, dat het in Nederland een niet zo populaire opvatting is?
Dan moeten we het maar accepteren.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:09 schreef Tware het volgende:
Ik denk dat Egypte uiteindelijke verandert in een 2e Iran. Aangezien meer 90% van de bevolking moslim is, zullen ze de Sharia maar al te graag ingevoerd zien. (bron: buitenhof vandaag)
In Turkije is ook meer dan 90% moslim,maar ziet een overgrote meerderheid een sharia toch niet zitten.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:09 schreef Tware het volgende:
Ik denk dat Egypte uiteindelijke verandert in een 2e Iran. Aangezien meer 90% van de bevolking moslim is, zullen ze de Sharia maar al te graag ingevoerd zien. (bron: buitenhof vandaag)
Alleen al jouw fobo etc... zegt het allemaal.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het grote geld lonkt... dan weinig.quote:Op zondag 30 januari 2011 11:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat vooral ook de vraag is: hoe groot is de kans dat men het beter gaat doen dan het Mubarak regime van nu ? Dat de mensen werkelijk de grotere welvaart gaan krijgen waar ze om vragen ?
Er zijn veel landen waarbij meer dan 90% moslim is, waarbij de sharia niet populair is.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:09 schreef Tware het volgende:
Ik denk de Brotherhood of Nod.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:55 schreef Romanus het volgende:
[..]
Brotherhood, ik denk dat de Assassin's achter de demonstraties zitten
Is het zo moeilijk om zelf te verzinnen dat een partij die anti-democratisch is ingesteld, ondanks dat ze democratisch aan de macht komt (net zoals Hitler, die was ook "democraat"), natuurlijk niet in de zin van het westen is? Vooral omdat een dergelijke partij alleen gebruik maakt van de democratie maar de kernwaarden ervan (vrij stemrecht bij eerlijke verkiezingen, geen onderdrukking, etc.).quote:Op zondag 30 januari 2011 12:55 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo lekker belachelijk, we schreeuwen heel de dag om democratie behalve als het een partij is die wij niet leuk vinden.
Dat ziet er niet zo goed uit nee.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:26 schreef Dwersdriever het volgende:
De Volkskrant heeft vandaag wat van de meningen van het Egypische volk over straffen op een rijtje gezet. Dit is afkomstig uit onderzoek van het Pew Research Center.
82 procent is voorstander van steniging bij overspel
90 procent kan geen enkele sympathie opbrengen voor joden
77 procent is voor het afhakken van handen in geval van diefstal
84 procent is voor de doodstraf voor een moslim die van godsdienst wil veranderen.
Democratie kan niet zonder tolerantie. Het is de vraag of democratie van Egypte een plezieriger land gaat maken voor wat betreft mensenrechten en wereldvrede.
Heel simpel, zoals IHVK al heeft aangekaart, ze zijn heel goed georganiseerd, dat wil zeggen ze chaos en een strijd om de macht kunnen voorkomen, met name wanneer er een machtsvacuüm ontstaat. Daarnaast hebben ze geweld afgezworen en zijn daarom een goed alternatief en blokkade jegens de Jihadisten.quote:
Hahaha! Ja sterk man!quote:Op maandag 31 januari 2011 02:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Alleen al jouw fobo etc... zegt het allemaal.
Ten eerste zal de Ikhwan vele coalities moeten vormen met een Al-Baradei en liberalen, ambtenaren nog in functie van Mubaraks tijd en in internationale erkenning door aan specifieke voorwaarden en eigenschappen te voldoen, derhalve zal nu de macht nooit bij één groep verzameld worden, zeker niet nu het volk ook niet enkel en specifiek roept om een Broederschap, dat voorop.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:49 schreef IHVK het volgende:
En daarna? Verbod op alcohol? Stenigen of executeren van overspeligen?
Weet je wat ze in Iran deden met maagdelijke vrouwen die ter dood werden veroordeeld (politieke veroordelingen) Eerst trouwen met een cipier die haar ontmaagde om daarna de vrouw op te hangen.
Wie verzekert dat dat onder de broeders niet gebeurt ? En wie zegt dat de broeders en beter alternatief zijn dan Mubarak. Ja ze lijken nu aardig en vriendelijk en daar trapt de bevoling in.
Democratische besluiten om mensenrechten te schenden dienen net zo kritisch te worden bekeken als wanneer dit door een dictatuur gebeurt. Jouw redenering 'dan bepalen ze dat toch zelf' is te luchtig en gemakzuchtig.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:58 schreef Triggershot het volgende:
Ten tweede als Egypte als volk alcoholverbod en steniging wil invoeren, hell al wil Las Vegas het, dan bepalen ze dat toch zelf?
Net zo kritisch? Ik denk dat wanneer het volk hier toe besluit het toch wel wat legitiemer (is dat een woord?) is dan wanneer een dictatuur dit voor 30 jaar doet en wij voor een groot deel als het Westen zelfde dictator steunen.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:05 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Democratische besluiten om mensenrechten te schenden dienen net zo kritisch te worden bekeken als wanneer dit door een dictatuur gebeurt. Jouw redenering 'dan bepalen ze dat toch zelf' is te luchtig en gemakzuchtig.
Legitiemer is inderdaad een woord.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Net zo kritisch? Ik denk dat wanneer het volk hier toe besluit het toch wel wat legitiemer (is dat een woord?)
Zoals ik het al eerder zei, als het volk dit voor haar zelf wil (lees: niet van the top down ) dan hebben wij daar verder niets over te zeggen, althans in mijn ogen.
Mwuah, hier wordt het wel wat breder getrokken, er werd mij twee voorbeelden gegeven waarop ik zo 'luchtig' reageerde met laat ze dat lekker zelf bepalen, dat was een alcoholverbod en steniging, niet een totalitair absolutisme over minderheden. Ik zie een democratie niet alleen als dictatuur van de meerderheid, maar ook daar waar de rechten, levens en het bestaan van minderheden in acht worden genomen, iets wat boven dictatuur van de meerderheid staat.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Legitiemer is inderdaad een woord.
Dan denken wij hier heel anders over.
Ophangen dan maar die afvallige moslims, want de meerderheid wil het. Vervolg de joden maar, want de meerderheid wil het. Stop overspelige vrouwen maar in een kuil en stenig ze, want de meerderheid wil het.
Je stapt hier wel erg luchtig overheen. De kern van een democratische rechtsstaat is niet louter 'wat de meerderheid wil' Of het in de praktijk ook zo uit gaat pakken, is speculatie. Maar de eerder door mij aangehaalde opiniepeiling is een indicatie dat democratie niet alleen maar goeds zal brengen voor Egypte.
Dan zijn we het daar gelukkig over eens. Democratie is geen excuus voor barbarisme.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:28 schreef Triggershot het volgende:
Ik zie een democratie niet alleen als dictatuur van de meerderheid, maar ook daar waar de rechten, levens en het bestaan van minderheden in acht worden genomen, iets wat boven dictatuur van de meerderheid staat.
Het is niet heel moeilijk om doemscenario's te verzinnen als het om de toekomst van Egypte gaat. Het is veel lastiger om in te schatten hoe een club als de Broederschap zich gaat gedragen als ze eventuele vrije verkiezingen winnen en of oppositiepartijen voldoende kracht krijgen om een goede oppositie te vormen en invloed uit te oefenen op het beleid. Vooralsnog is de Broederschap de best georganiseerde beweging en dat is een groot voordeel in een land midden in een mogelijke chaotische transitie.quote:Volk: Democratie![]()
America: No, Mubarak
America: Democratie, No broederschap!
Volk:
Boring.quote:
Ik schrik er wel van, ja.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:26 schreef Dwersdriever het volgende:
De Volkskrant heeft vandaag wat van de meningen van het Egypische volk over straffen op een rijtje gezet. Dit is afkomstig uit onderzoek van het Pew Research Center.
82 procent is voorstander van steniging bij overspel
90 procent kan geen enkele sympathie opbrengen voor joden
77 procent is voor het afhakken van handen in geval van diefstal
84 procent is voor de doodstraf voor een moslim die van godsdienst wil veranderen.
Democratie kan niet zonder tolerantie. Het is de vraag of democratie van Egypte een plezieriger land gaat maken voor wat betreft mensenrechten en wereldvrede.
Juist ja, Kane aan de machtquote:
Wat ik meekrijg over El Baradei is hij niet geliefd maar ook niet ongeliefd. 'Meh' zou denk ik een goede omschrijving zijn. De vraag is natuurlijk ook of hij wel 'in touch' is met wat er onder de Egyptenaren leeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:00 schreef GaB86 het volgende:
[..]
Juist ja, Kane aan de macht
Ontopic: El Baradei is niet zo geliefd in Egypte dacht ik... dus ik weet niet wat die man echt kan doen in Egypte als hij de kans krijgt. Hij zal in ieder geval veel tijd nodig hebben als ze hem de kans geven.
Precies. Kijk stel hij heeft de 'skills' om die klus te doen daar... dan zal hij dus tijd nodig hebben. Men zal enthousiast over hem moeten worden enzovoorts. Want met 'Meh...' zijn ze dat dus niet. En als een Egyptenaar verwacht dat die 'Meh' in 1 week in een 'YEAAH!!!' moet veranderen, dan zal het niet veel goeds beloven...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik meekrijg over El Baradei is hij niet geliefd maar ook niet ongeliefd. 'Meh' zou denk ik een goede omschrijving zijn. De vraag is natuurlijk ook of hij wel 'in touch' is met wat er onder de Egyptenaren leeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |