abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91999700
Is het tegenwoordig normaal om een kopie van je huidige werkgever te overhandigen aan het bedrijf waarbij je solliciteerd?

Ik vindt het maar een raar verzoek en ben dit nog nooit ergens tegengekomen?
pi_91999768
Dat kan gevraagd worden ja, als jij een indicatie van je salaris hebt gegeven. Natuurlijk is het aan jou om dat te doen of niet.
pi_91999866
Ja maar als je het niet doet lijkt me de toon ook direct gezet.
pi_91999922
Als je het niet wilt dan doe je het niet. En je kan je ook afvragen of je überhaupt wel bij een bedrijf wilt werken waar ze er vervolgens een probleem van gaan maken.
pi_91999948
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja maar als je het niet doet lijkt me de toon ook direct gezet.
Klopt, maar wil je het écht niet? Heb je gelogen :D

ik snap je punt hoor, het ondermijnt je onderhandelingspositie misschien
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:25:03 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_91999982
t
pi_91999987
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:23 schreef Deliah het volgende:
Als je het niet wilt dan doe je het niet. En je kan je ook afvragen of je überhaupt wel bij een bedrijf wilt werken waar ze er vervolgens een probleem van gaan maken.
Nou ja, dat laatste is ook een beetje overdreven. Dat kan gewoon policy zijn in het aannamebeleid. Zó vreemd is het ook weer niet hoor, dat erom gevraagd wordt.
pi_92000025
Whehe nee ik heb niet gelogen, ik heb nog geen indicatie afgegeven :)
Maar ik wou wel ietsjes hoger gaan zitten ja :@
pi_92000065
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Whehe nee ik heb niet gelogen, ik heb nog geen indicatie afgegeven :)
Maar ik wou wel ietsjes hoger gaan zitten ja :@
Maar dat is ook niet gek om aan te geven hoor. Voor de manager/ P&O'er zal het zeker logisch zijn dat jij in de volgende stap van je carriere er ook financieel wijzer van wil worden. Ga gewoon lekker hoog insteken (wel enigszins realistisch) en kijk of je ergens in het midden uitkomt.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:28:04 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92000117
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nou ja, dat laatste is ook een beetje overdreven. Dat kan gewoon policy zijn in het aannamebeleid. Zó vreemd is het ook weer niet hoor, dat erom gevraagd wordt.
Wat een onzin. Je maar voor voor een bedrijf willen werken waar ze moeilijk doen als je je privegegevens niet aan totale overgave onderhevig wil maken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:28:43 #11
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92000147
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Dat is policy is, maakt het niet juist.
pi_92000154
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je maar voor voor een bedrijf willen werken waar ze moeilijk doen als je je privegegevens niet aan totale overgave onderhevig wil maken.
Dat maakt het verschil tussen de altijd achterdochtige werknemer en de in deze wereld aanwezige werknemer.

En lees je posts even na voor je ze plaatst, nu moeten anderen het ontcijferen.
pi_92000198
Ja dat zal idd ook wel logisch zijn, kan me niet voorstellen dat mensen erop achteruit willen gaan...tenzij ze in de ww zitten en wel moeten natuurlijk..

Blijf het raar vinden, dat wel..
pi_92000296
Ow en in principe mogen ze mijn salaris wel zien hoor, maar er staan ook andere zaken op het loonstrookje. Leaseauto, eigen bijdrage, bonussen, eventuele terugbetalingen van jou aan je werkgever.

Nu is dat niet allemaal van toepassing bij mij..maar t gaat om het principe.
pi_92000476
Never, wie denken ze wel dat ze zijn. Allemaal prive. Take it or leave it!
pi_92000565
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:35 schreef PabloLopez het volgende:
Never, wie denken ze wel dat ze zijn. Allemaal prive. Take it or leave it!
Een onderhandeling kent twee partijen hoor, niet één. Het voorgaande salaris kan iets zeggen over het niveau van de taken die de medewerker uitvoerde. En dus over de kennis en ervaring. En een nieuwe werkgever zal écht niet op of onder dat niveau een aanbod doen (mits de baan natuurlijk vergelijkbaar of hoger is).
pi_92000610
Of vinden jullie referenties opvragen ook bemoeizuchtig en overdreven?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:38:30 #18
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92000640
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Een onderhandeling kent twee partijen hoor, niet één. Het voorgaande salaris kan iets zeggen over het niveau van de taken die de medewerker uitvoerde. En dus over de kennis en ervaring. En een nieuwe werkgever zal écht niet op of onder dat niveau een aanbod doen (mits de baan natuurlijk vergelijkbaar of hoger is).
Iemands inkomen- en uitgavepatroon als uitgang nemen voor prestaties... dat moet wel een triest bedrijf zijn.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:40:32 #19
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92000729
quote:
Referenties kunnen toonaangevend zijn voor werkervaring en is daarmee relevant. En hoewel ervaring en expertise voor een hoog salaris kunnen zorgen, is het niet zo dat een hoog salaris indicator is voor ervaring en expertise.
pi_92000873
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Iemands inkomen- en uitgavepatroon als uitgang nemen voor prestaties... dat moet wel een triest bedrijf zijn.
Uitgavepatroon? Hoe bedoel je dat dan?

Ik vind dat je te snel spreekt over een 'triest bedrijf'. Je kunt het er niet mee eens zijn of er je vragen bij hebben, maar kom op...misschien is het verder wel een topwerkgever.
pi_92001121
Dat vindt ik ook een beetje te, om een bedrijf direct voor triest uit te maken ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:49:56 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92001219
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik vind dat je te snel spreekt over een 'triest bedrijf'. Je kunt het er niet mee eens zijn of er je vragen bij hebben, maar kom op...misschien is het verder wel een topwerkgever.
Het lijkt mij dat een topwerkgever niet moeilijk zal doen over een salarisstrook, maar vooral belang hecht aan zelfvertrouwen, ervaring en skills.

En triest is eigenlijk ook wel overdreven :P al vind ik het wel heel vreemd als een bedrijf er op zou staan dat ik met een salarisstrook aankom, no way.
pi_92001426
quote:
Nee, daar moet je altijd nog zelf toestemming voor geven en als je dat niet wilt zet je ook geen referentie in je CV. Het laten zien van een salarisstrook vind ik overigens wel onzin, nergens voor nodig om die als bedrijf in te zien.
pi_92001566
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, daar moet je altijd nog zelf toestemming voor geven en als je dat niet wilt zet je ook geen referentie in je CV. Het laten zien van een salarisstrook vind ik overigens wel onzin, nergens voor nodig om die als bedrijf in te zien.
Voor beiden geldt dat je zelf toestemming moet geven. En ook als je het niet in je CV hebt staan, zullen werkgevers vragen of ze een referentie mogen nabellen. Dan krijg je dezelfde situatie: nee zeggen kan, maar het zal wel vragen oproepen waarom je daar geen openheid over wilt geven. Een werkgever wil nu eenmaal weten wat voor vlees hij in de kuip haalt...
pi_92001663
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Voor beiden geldt dat je zelf toestemming moet geven. En ook als je het niet in je CV hebt staan, zullen werkgevers vragen of ze een referentie mogen nabellen. Dan krijg je dezelfde situatie: nee zeggen kan, maar het zal wel vragen oproepen waarom je daar geen openheid over wilt geven. Een werkgever wil nu eenmaal weten wat voor vlees hij in de kuip haalt...
Referentie is begrijpelijk, je wilt immers weten hoe een werknemer heeft gefunctioneerd. Een salarisstrook vind ik minder begrijpelijk, die heb je niet nodig om te zien hoe een werknemer functioneert.
pi_92006982
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Referentie is begrijpelijk, je wilt immers weten hoe een werknemer heeft gefunctioneerd. Een salarisstrook vind ik minder begrijpelijk, die heb je niet nodig om te zien hoe een werknemer functioneert.
Precies, als mij zoiets gevraagd zou worden zou ik of nee zeggen of eerst lekker fotosoep gebruiken om het wat omhoog te gooien :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_92014976
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Wat ben jij schattig naïef zeg. O+ :')

De enige reden waarom een werkgever naar een salarisstrook van je huidige werkgever vraagt is om je te naaien tijdens de salarisonderhandeling. Niet meer en niet minder.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92015205
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat ben jij verzuurd zeg. O+ :')
Geef eens 1 goede reden, behalve de salarisonderhandeling, waarom een nieuwe werkgever jouw salarisstrook zou willen inzien.
pi_92015279
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Geef eens 1 goede reden, behalve de salarisonderhandeling, waarom een nieuwe werkgever jouw salarisstrook zou willen inzien.
Nee, duh, het is natuurlijk een onderhandeling! Alsof ik dat ontken :')
En voor de andere argumentatie lees je het topic maar terug, ik ga niet in herhaling vallen.
pi_92015417
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nee, duh, het is natuurlijk een onderhandeling! Alsof ik dat ontken :')
En voor de andere argumentatie lees je het topic maar terug, ik ga niet in herhaling vallen.
Ik zie nergens een goed argument staan om dat in te zien en al helemaal niet hoe dat gunstig uit zou moeten pakken voor de werknemer.
pi_92015449
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat ben jij verzuurd zeg. O+ :')
Ik ben niet verzuurd. :*
Maar geef jij gerust een salarisstrook af.
Veel plezier met je 100 euro bruto meer.
pi_92015532
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik ben niet verzuurd. :*
Maar geef jij gerust een salarisstrook af.
Veel plezier met je 100 euro bruto meer.

Je denkt te simpel. Het is een wederzijdse onderhandeling en een werknemer kan die 100 euro bruto ook weigeren. Dan is de werkgever weer aan zet. Denk je nou echt dat een werkgever geen maximum salaris in gedachten heeft?
pi_92015593
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Je denkt te simpel. Het is een wederzijdse onderhandeling en een werknemer kan die 100 euro bruto ook weigeren. Dan is de werkgever weer aan zet. Denk je nou echt dat een werkgever geen maximum salaris in gedachten heeft?
En de werknemer heeft ook een bedrag in gedachten, alleen heb je daar geen salarisstrook voor nodig.
pi_92015635
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de werkgever zijn maximum salaris gaat bieden als hij op jouw salarisstrook en tussen zijn maximum salaris een verschil ziet van 1000 euro?

Heb je überhaupt kaas gegeten van onderhandelen?
pi_92015646
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zie nergens een goed argument staan om dat in te zien en al helemaal niet hoe dat gunstig uit zou moeten pakken voor de werknemer.
Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik zeg ook niet dat dat per definitie gunstig moet uitpakken voor de werknemer. Ik zeg dat dit vanuit de onderhandelingspositie van de werkgever gevraagd wordt, net zoals de werknemer een onderhandelingspositie heeft.
pi_92015679
Je hoeft dus echt nooit een salarisstrook te overhandigen bij een sollicitatie. En bluffen mag ook tijdens sollicitatie.
pi_92015792
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik zeg ook niet dat dat per definitie gunstig moet uitpakken voor de werknemer. Ik zeg dat dit vanuit de onderhandelingspositie van de werkgever gevraagd wordt, net zoals de werknemer een onderhandelingspositie heeft.
Onderhandelen gaat ook prima zonder salarisstrook, de kans is groot dat je genaaid gaat worden als je die wel laat zien (zeker als je hiervoor een functie had met slechte arbeidsvoorwaarden). Dus gewoon niet meenemen dat kopietje (of wel meenemen en de bedragen zwartmaken :+ ).

Uit de positie van de werknemer zou ik het dan ook makkelijk vinden als ze even een uitdraai kunnen maken van iemand in een vergelijkbare functie.
pi_92015864
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de werkgever zijn maximum salaris gaat bieden als hij op jouw salarisstrook en tussen zijn maximum salaris een verschil ziet van 1000 euro?

Heb je überhaupt kaas gegeten van onderhandelen?
Ja, daar heb ik kaas van gegeten en uiteindelijk gaat het erom wat het de werkgever waard is en andersom. En het voorgaande salaris kan één van de indicaties zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken die een werknemer bij zijn voorgaande werkgever heeft opgedaan.
pi_92016067
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik kaas van gegeten en uiteindelijk gaat het erom wat het de werkgever werknemer waard is en andersom. En het voorgaande salaris kan één van de indicaties zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken die een werknemer bij zijn voorgaande werkgever heeft opgedaan.
Zo te lezen heb je er dus geen kaas van gegeten.

En dat je salaris een van de indicaties kan zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken, leren ze dat tegenwoordig bij de LOI cursus P&O? :')
pi_92016153
Er wordt wel vaker om gevraagd tegenwoordig.

Een goede reactie daarop is dat het salaris van de oude functie niet te vergelijken is met de functie waar je op solliciteert. Vanuit die gedachte is het salarisstrookje niet relevant.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_92017696
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zo te lezen heb je er dus geen kaas van gegeten.

En dat je salaris een van de indicaties kan zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken, leren ze dat n bij de LOI cursus P&O? :')
Niet ingaan op argumenten maar wel op de man spelen, waar heb jij dat geleerd? Maar om even op je 'punt' in te gaan, ik weet heel goed waar ik het over heb, met jarenlange ervaring. Laat ik nu net vanuit een standpunt praten waarbij ik de werkgever wel serieus neem en er vanuit gaan dat deze zijn werknemer niet wil naaien waar ie bij staat. Een werknemer is anders binnen no time vertrokken namelijk. Jouw visie is enorm kortzichtig als je denkt dat een serieuze werkgever er bij aanvang al op uit is om zijn nieuwe professional tekort te doen.
pi_92030750
Ik heb ook een intake lijst gekregen waar ze ook vragen stellen over lease auto, telefoon van de zaak enz.
Dus die zal ik netjes invullen en ik doe er in de eerste instantie geen salarisstrook bij. Want mijn salaris moet ook worden ingevuld op die lijst. Als ze er dan naar vragen zien we wel weer verder
pi_92031089
Flappe-du-pomme is HRM miepje?

[ Bericht 10% gewijzigd door tjoptjop op 29-01-2011 10:32:23 ]
pi_92037876
quote:

[..]

Dan vind ik ook dat de werkgever exacte loon specificaties moet laten zien van de voorganger in jouw functie.

En natuurlijk krijgen ze niet mijn loonbriefje te zien van mijn vorige werkgever. Het gaat ze namelijk geen reet aan wat ik daar verdiende. Het gaat er om wat ze me waard vinden in mijn toekomstige functie en daar heeft mijn oude salaris helemaal niks mee te maken.

Buiten dat is het ook erg slecht voor de marktwaarde. Op moment dat iedereen bij sollicitatie laat zien hoeveel ze bij vorige werkgever verdiend hebben kan de werkgever hun salaris (vaak verlaagd) bijstellen. Want hun concurrent bied maar 2000 per maand waarom zouden zij dan 2500 betalen. Hierdoor zorg je er uiteindelijk voor dat je zelf minder waard wordt.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_92038748
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Niet ingaan op argumenten maar wel op de man spelen, waar heb jij dat geleerd? Maar om even op je 'punt' in te gaan, ik weet heel goed waar ik het over heb, met jarenlange ervaring. Laat ik nu net vanuit een standpunt praten waarbij ik de werkgever wel serieus neem en er vanuit gaan dat deze zijn werknemer niet wil naaien waar ie bij staat. Een werknemer is anders binnen no time vertrokken namelijk. Jouw visie is enorm kortzichtig als je denkt dat een serieuze werkgever er bij aanvang al op uit is om zijn nieuwe professional tekort te doen.
Argumenten? Waar?

Elke werkgever zal zo min mogelijk willen betalen voor zijn personeel. Dus jouw visie is enorm kortzichtig door te veronderstellen dat een werkgever nooit meer zal betalen dan nodig is wanneer jij jouw salarisstrook laat zien.

Onderhandelen gebeurt nooit met openkaarten.
pi_92039474
hahah wat een belachelijk verzoek. Ik zou nooit mijn salarisstrook aan hun laten zien, dikke vinger.
pi_92039626
Ik denk dat je geen keuze hebt. Je moet want voor jou 20 andere.
pi_92039682
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Argumenten? Waar?

Elke werkgever zal zo min mogelijk willen betalen voor zijn personeel. Dus jouw visie is enorm kortzichtig door te veronderstellen dat een werkgever nooit meer zal betalen dan nodig is wanneer jij jouw salarisstrook laat zien.

Onderhandelen gebeurt nooit met openkaarten.
Het is gewoon pertinent niet waar dat elke werkgever zo min mogelijk wil betalen voor zijn personeel. Lees mijn post anders opnieuw.
pi_92041477
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Is het tegenwoordig normaal om een kopie van je huidige werkgever te overhandigen aan het bedrijf waarbij je solliciteerd?

Ik vindt het maar een raar verzoek en ben dit nog nooit ergens tegengekomen?
Geef je vingerafdrukken, DNA en uitgetypte versie van je laatste biecht er ook maar bij.

Sukkel, natuurlijk niet geven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')