Klopt, maar wil je het écht niet? Heb je gelogenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja maar als je het niet doet lijkt me de toon ook direct gezet.
Nou ja, dat laatste is ook een beetje overdreven. Dat kan gewoon policy zijn in het aannamebeleid. Zó vreemd is het ook weer niet hoor, dat erom gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:23 schreef Deliah het volgende:
Als je het niet wilt dan doe je het niet. En je kan je ook afvragen of je überhaupt wel bij een bedrijf wilt werken waar ze er vervolgens een probleem van gaan maken.
Maar dat is ook niet gek om aan te geven hoor. Voor de manager/ P&O'er zal het zeker logisch zijn dat jij in de volgende stap van je carriere er ook financieel wijzer van wil worden. Ga gewoon lekker hoog insteken (wel enigszins realistisch) en kijk of je ergens in het midden uitkomt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Whehe nee ik heb niet gelogen, ik heb nog geen indicatie afgegeven
Maar ik wou wel ietsjes hoger gaan zitten ja
Wat een onzin. Je maar voor voor een bedrijf willen werken waar ze moeilijk doen als je je privegegevens niet aan totale overgave onderhevig wil maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste is ook een beetje overdreven. Dat kan gewoon policy zijn in het aannamebeleid. Zó vreemd is het ook weer niet hoor, dat erom gevraagd wordt.
Dat is policy is, maakt het niet juist.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste is ook een beetje overdreven. Dat kan gewoon policy zijn in het aannamebeleid. Zó vreemd is het ook weer niet hoor, dat erom gevraagd wordt.
Dat maakt het verschil tussen de altijd achterdochtige werknemer en de in deze wereld aanwezige werknemer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je maar voor voor een bedrijf willen werken waar ze moeilijk doen als je je privegegevens niet aan totale overgave onderhevig wil maken.
Een onderhandeling kent twee partijen hoor, niet één. Het voorgaande salaris kan iets zeggen over het niveau van de taken die de medewerker uitvoerde. En dus over de kennis en ervaring. En een nieuwe werkgever zal écht niet op of onder dat niveau een aanbod doen (mits de baan natuurlijk vergelijkbaar of hoger is).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:35 schreef PabloLopez het volgende:
Never, wie denken ze wel dat ze zijn. Allemaal prive. Take it or leave it!
Iemands inkomen- en uitgavepatroon als uitgang nemen voor prestaties... dat moet wel een triest bedrijf zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Een onderhandeling kent twee partijen hoor, niet één. Het voorgaande salaris kan iets zeggen over het niveau van de taken die de medewerker uitvoerde. En dus over de kennis en ervaring. En een nieuwe werkgever zal écht niet op of onder dat niveau een aanbod doen (mits de baan natuurlijk vergelijkbaar of hoger is).
Referenties kunnen toonaangevend zijn voor werkervaring en is daarmee relevant. En hoewel ervaring en expertise voor een hoog salaris kunnen zorgen, is het niet zo dat een hoog salaris indicator is voor ervaring en expertise.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Of vinden jullie referenties opvragen ook bemoeizuchtig en overdreven?
Uitgavepatroon? Hoe bedoel je dat dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Iemands inkomen- en uitgavepatroon als uitgang nemen voor prestaties... dat moet wel een triest bedrijf zijn.
Het lijkt mij dat een topwerkgever niet moeilijk zal doen over een salarisstrook, maar vooral belang hecht aan zelfvertrouwen, ervaring en skills.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Uitgavepatroon? Hoe bedoel je dat dan?
Ik vind dat je te snel spreekt over een 'triest bedrijf'. Je kunt het er niet mee eens zijn of er je vragen bij hebben, maar kom op...misschien is het verder wel een topwerkgever.
Nee, daar moet je altijd nog zelf toestemming voor geven en als je dat niet wilt zet je ook geen referentie in je CV. Het laten zien van een salarisstrook vind ik overigens wel onzin, nergens voor nodig om die als bedrijf in te zien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Of vinden jullie referenties opvragen ook bemoeizuchtig en overdreven?
Voor beiden geldt dat je zelf toestemming moet geven. En ook als je het niet in je CV hebt staan, zullen werkgevers vragen of ze een referentie mogen nabellen. Dan krijg je dezelfde situatie: nee zeggen kan, maar het zal wel vragen oproepen waarom je daar geen openheid over wilt geven. Een werkgever wil nu eenmaal weten wat voor vlees hij in de kuip haalt...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, daar moet je altijd nog zelf toestemming voor geven en als je dat niet wilt zet je ook geen referentie in je CV. Het laten zien van een salarisstrook vind ik overigens wel onzin, nergens voor nodig om die als bedrijf in te zien.
Referentie is begrijpelijk, je wilt immers weten hoe een werknemer heeft gefunctioneerd. Een salarisstrook vind ik minder begrijpelijk, die heb je niet nodig om te zien hoe een werknemer functioneert.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Voor beiden geldt dat je zelf toestemming moet geven. En ook als je het niet in je CV hebt staan, zullen werkgevers vragen of ze een referentie mogen nabellen. Dan krijg je dezelfde situatie: nee zeggen kan, maar het zal wel vragen oproepen waarom je daar geen openheid over wilt geven. Een werkgever wil nu eenmaal weten wat voor vlees hij in de kuip haalt...
Precies, als mij zoiets gevraagd zou worden zou ik of nee zeggen of eerst lekker fotosoep gebruiken om het wat omhoog te gooienquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Referentie is begrijpelijk, je wilt immers weten hoe een werknemer heeft gefunctioneerd. Een salarisstrook vind ik minder begrijpelijk, die heb je niet nodig om te zien hoe een werknemer functioneert.
Wat ben jij schattig naïef zeg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Uitgavepatroon? Hoe bedoel je dat dan?
Ik vind dat je te snel spreekt over een 'triest bedrijf'. Je kunt het er niet mee eens zijn of er je vragen bij hebben, maar kom op...misschien is het verder wel een topwerkgever.
Geef eens 1 goede reden, behalve de salarisonderhandeling, waarom een nieuwe werkgever jouw salarisstrook zou willen inzien.quote:
Nee, duh, het is natuurlijk een onderhandeling! Alsof ik dat ontkenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Geef eens 1 goede reden, behalve de salarisonderhandeling, waarom een nieuwe werkgever jouw salarisstrook zou willen inzien.
Ik zie nergens een goed argument staan om dat in te zien en al helemaal niet hoe dat gunstig uit zou moeten pakken voor de werknemer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nee, duh, het is natuurlijk een onderhandeling! Alsof ik dat ontken
En voor de andere argumentatie lees je het topic maar terug, ik ga niet in herhaling vallen.
Ik ben niet verzuurd.quote:
Thanksquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ben niet verzuurd.![]()
Maar geef jij gerust een salarisstrook af.
Veel plezier met je 100 euro bruto meer.
En de werknemer heeft ook een bedrag in gedachten, alleen heb je daar geen salarisstrook voor nodig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Thanks
Je denkt te simpel. Het is een wederzijdse onderhandeling en een werknemer kan die 100 euro bruto ook weigeren. Dan is de werkgever weer aan zet. Denk je nou echt dat een werkgever geen maximum salaris in gedachten heeft?
Denk je nou echt dat de werkgever zijn maximum salaris gaat bieden als hij op jouw salarisstrook en tussen zijn maximum salaris een verschil ziet van 1000 euro?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Thanks
Je denkt te simpel. Het is een wederzijdse onderhandeling en een werknemer kan die 100 euro bruto ook weigeren. Dan is de werkgever weer aan zet. Denk je nou echt dat een werkgever geen maximum salaris in gedachten heeft?
Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik zeg ook niet dat dat per definitie gunstig moet uitpakken voor de werknemer. Ik zeg dat dit vanuit de onderhandelingspositie van de werkgever gevraagd wordt, net zoals de werknemer een onderhandelingspositie heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zie nergens een goed argument staan om dat in te zien en al helemaal niet hoe dat gunstig uit zou moeten pakken voor de werknemer.
Onderhandelen gaat ook prima zonder salarisstrook, de kans is groot dat je genaaid gaat worden als je die wel laat zien (zeker als je hiervoor een functie had met slechte arbeidsvoorwaarden). Dus gewoon niet meenemen dat kopietje (of wel meenemen en de bedragen zwartmakenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik zeg ook niet dat dat per definitie gunstig moet uitpakken voor de werknemer. Ik zeg dat dit vanuit de onderhandelingspositie van de werkgever gevraagd wordt, net zoals de werknemer een onderhandelingspositie heeft.
Ja, daar heb ik kaas van gegeten en uiteindelijk gaat het erom wat het de werkgever waard is en andersom. En het voorgaande salaris kan één van de indicaties zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken die een werknemer bij zijn voorgaande werkgever heeft opgedaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de werkgever zijn maximum salaris gaat bieden als hij op jouw salarisstrook en tussen zijn maximum salaris een verschil ziet van 1000 euro?
Heb je überhaupt kaas gegeten van onderhandelen?
Zo te lezen heb je er dus geen kaas van gegeten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik kaas van gegeten en uiteindelijk gaat het erom wat het de werkgever werknemer waard is en andersom. En het voorgaande salaris kan één van de indicaties zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken die een werknemer bij zijn voorgaande werkgever heeft opgedaan.
Niet ingaan op argumenten maar wel op de man spelen, waar heb jij dat geleerd? Maar om even op je 'punt' in te gaan, ik weet heel goed waar ik het over heb, met jarenlange ervaring. Laat ik nu net vanuit een standpunt praten waarbij ik de werkgever wel serieus neem en er vanuit gaan dat deze zijn werknemer niet wil naaien waar ie bij staat. Een werknemer is anders binnen no time vertrokken namelijk. Jouw visie is enorm kortzichtig als je denkt dat een serieuze werkgever er bij aanvang al op uit is om zijn nieuwe professional tekort te doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je er dus geen kaas van gegeten.
En dat je salaris een van de indicaties kan zijn van de ervaring/verantwoordelijke taken, leren ze dat n bij de LOI cursus P&O?
Dan vind ik ook dat de werkgever exacte loon specificaties moet laten zien van de voorganger in jouw functie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Een onderhandeling kent twee partijen hoor, niet één. Het voorgaande salaris kan iets zeggen over het niveau van de taken die de medewerker uitvoerde. En dus over de kennis en ervaring. En een nieuwe werkgever zal écht niet op of onder dat niveau een aanbod doen (mits de baan natuurlijk vergelijkbaar of hoger is).
Argumenten? Waar?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Niet ingaan op argumenten maar wel op de man spelen, waar heb jij dat geleerd? Maar om even op je 'punt' in te gaan, ik weet heel goed waar ik het over heb, met jarenlange ervaring. Laat ik nu net vanuit een standpunt praten waarbij ik de werkgever wel serieus neem en er vanuit gaan dat deze zijn werknemer niet wil naaien waar ie bij staat. Een werknemer is anders binnen no time vertrokken namelijk. Jouw visie is enorm kortzichtig als je denkt dat een serieuze werkgever er bij aanvang al op uit is om zijn nieuwe professional tekort te doen.
Het is gewoon pertinent niet waar dat elke werkgever zo min mogelijk wil betalen voor zijn personeel. Lees mijn post anders opnieuw.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Argumenten? Waar?
Elke werkgever zal zo min mogelijk willen betalen voor zijn personeel. Dus jouw visie is enorm kortzichtig door te veronderstellen dat een werkgever nooit meer zal betalen dan nodig is wanneer jij jouw salarisstrook laat zien.
Onderhandelen gebeurt nooit met openkaarten.
Geef je vingerafdrukken, DNA en uitgetypte versie van je laatste biecht er ook maar bij.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Is het tegenwoordig normaal om een kopie van je huidige werkgever te overhandigen aan het bedrijf waarbij je solliciteerd?
Ik vindt het maar een raar verzoek en ben dit nog nooit ergens tegengekomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |