abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92114073
Ik denk trouwens maar dat ik 1 bekertje weggooi, dat was puur en alleen voormelk, het bovenste is de vette achtermelk, en als ik straks genoeg kolf dat heb ik toch zat voor morgen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92114074
Een baby mag op zich wel doorslapen.Als de baby aan de lichte kant is, is het wel gewenst 's nachts te voeden en dus eventueel echt wakker te maken. Baby van normaal gewicht mag vanaf dag 1 in principe gewoon doorslapen tot 's ochtends vroeg
Maar 15 uur achter elkaar laten liggen :X welke idioot doet dat nou?!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 31 januari 2011 @ 10:19:25 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92114093
Tico! :o Ik dacht dat je niet van plan was om de hele straat van je melk te voorzien. :D

Paars bekkie! *O*

Alleen in haar mondje gesmeerd

Bij mij gedronken (had een beetje breed gesmeerd bij mezelf)

Omdat ik toch al bezig ben ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92114112
Doekje met was sop en dan is het er echt zo weer af..
  maandag 31 januari 2011 @ 10:22:18 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92114160
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Doekje met was sop en dan is het er echt zo weer af..
nu is ze al heel beschaafd.
gisteravond eerst met olie over d'r wangen en kin, daarna GV bij haar in d'r mondje gedaan, hydrofiel over d'r slaapzak, ging helemaal prima. Na de voeding even afvegen met de hydrofiel, klaar!
's avonds bij mij wat minder enthousiast geweest (ik was niet paars geworden na de voeding, dus moest alsnog) dus nu is ze niet echt paars meer.
  maandag 31 januari 2011 @ 12:18:14 #106
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92117941
Geweldige foto's!

Ik heb even een vraagje. Hoe zit het met regelen bij 6 maanden? Nathan krijgt namelijk bijvoeding en overdag laat hij er dus zo maar 4(!) uur tussen, zelfs nog een half uur langer als hij slaapt maar dan haal ik hem uit bed want dat vind ik te lang. Hoe zit het nu met regelen? Ik ben een beetje bang dat ik straks weer opnieuw kan beginnen met kolven en productie boosten.
's Ochtends krijgt ie eerst volledig borstvoeding, dan een half uur tot een uur na die voeding een broodkorstje, 's middags na de voeding krijgt hij na een half uur fruit, en tussen 5.30 en 6 krijgt hij avondeten. (bv is dan meestal rond 4 uur en rond 7 uur).
  maandag 31 januari 2011 @ 12:29:19 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92118334
Pessie, als je bang bent voor je productie kan je er ook voor kiezen om nu maar 2 eetmomenten te doen ipv 3.
En geen drinken anders dan bv aanbieden.
pi_92118707
Wat heb je toch een ontzettend leuk kind, Davinia! Het paarse mondje op die eerste foto is hilarisch!

Ik heb gewoon gister én vandaag lekkages gehad :o Ik vind het maar maf dat ik die de vorige keer helemaal niet had en deze keer wel zo nu en dan. Ik denk dat het komt doordat ik makkelijker een toeschietreflex krijg. De voordelige kant daarvan is dat ik vooralsnog makkelijker lijk te kolven dan bij Ivan indertijd. Ik sta er echt van te kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 12:44:07 #109
5428 crew  miss_sly
pi_92118779
Aviva O+ Die eerste heeft ze wel wat van de Joker weg :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92118832
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:13 schreef Ticootje het volgende:
Ok, resultaat van heel vaak kleine beetjes willen drinken:

[ afbeelding ]

Ja ze zaten best wel erg vol... :')
OMG! _O_
pi_92119785
Gelukkig voel ik ze nu niet helemaal vollopen, dus het zal wel meevallen..
pi_92119825
Ticootje _O_ ^O^ !

Aviva O+ Zelfs met paars mondje ben je nog een prachtmeisje O+ *eist meer Aviva-spam*

Claudia, dat klinkt alsof het allemaal heel goed opgang aan het komen is ^O^
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92120074
Ik heb vandaag onder de douche zelfs een eerste potentieel dubieuze plek weggemasseerd! Suf dat je daar blij mee kunt zijn. :Y) Lena drinkt ook veel vaker (een klein beetje) dan Ivan indertijd, misschien ligt het daaraan.

Ik heb er inmiddels een gewoonte van gemaakt om elke ochtend na een voeding aan twee borsten even één borst na te kolven. Dat levert me nu zo'n 30-50 cc op en zo bouw ik langzaamaan een voorraadje op. Ik hoop dat dat me kolfstress scheelt als ik weer aan het werk ga. Als Lena net zoveel drinkt als Ivan ben ik zo door die voorraad heen, maar ach.
pi_92120145
hahah en ik was al helemaal trots op de 150 cc die ik er in 1 keer uithaal :+

Uiterste houdsbaarheid datum in de koelkast erop geplakt voor het kdv.
En zijn naam zodat ze het niet aan joepje geven ofzo :P
Handig die stickers kunnen ook gewoon in vriezer, magnetron en vaatwasser *O*
pi_92120152
Maar dan kolf je op je werk en heeft Lena de voeding bij jou gemist, dus kolf je ook een stuk meer (kijk maar naar Tico ;) )
Het zou best wel eens kunnen dat Ivan te weinig voeding vroeg om goed te stimuleren inderdaad.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92120235
Jouw melk Pvoesss, dat is toch iets om heel trots op te zijn!
Ik had ook een foto moeten maken van de overvolle kolfflesjes aan het begin }:|
Ik heb wel een foto van Niels die mijn melk weer uitgespuugd heeft :+
pi_92120456
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:28 schreef Twinkly het volgende:
Het zou best wel eens kunnen dat Ivan te weinig voeding vroeg om goed te stimuleren inderdaad.
Tja, ik weet het niet. Ik heb me dat toen ookal afgevraagd en ik heb er uitvoerig met een lactatiekundige over gesproken. Het is makkelijk om achteraf te zeggen dat het inderdaad zo was. maar toen deed ik er ook alles aan om mijn productie goed te houden voor hem en om hem zo vaak en zoveel mogelijk te laten drinken (wisselvoeden, borstcompressie toepassen, vaker aanleggen, twee borsten laten drinken, wegleggen in plaats van bij me houden zodat hij vlugger ontevreden was, nakolven, tussen voedingen in kolven...).

Nou ja, ik probeer er maar niet meer te veel over na te denken. Het gaat met Lena ontzettend lekker en ik hoop dat haar groeicurve dat zal bevestigen.
pi_92120729
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik weet het niet. Ik heb me dat toen ookal afgevraagd en ik heb er uitvoerig met een lactatiekundige over gesproken. Het is makkelijk om achteraf te zeggen dat het inderdaad zo was. maar toen deed ik er ook alles aan om mijn productie goed te houden voor hem en om hem zo vaak en zoveel mogelijk te laten drinken (wisselvoeden, borstcompressie toepassen, vaker aanleggen, twee borsten laten drinken, wegleggen in plaats van bij me houden zodat hij vlugger ontevreden was, nakolven, tussen voedingen in kolven...).
Dat is ook zo. Je hebt het toen goed aangepakt hoor! :*
pi_92120751
Fijn dat het beter voelt nu Claudia!

Ahhh, wat een mooierd heb je Davinia! Knap kind! O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92121012
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:44 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Je hebt het toen goed aangepakt hoor! :*
Dankjewel. :*

Ik ga nu in ieder geval een minder afwachtende houding aannemen. Dan noemen mensen me maar een controlfreak. :Y) Ik wil deze keer gewoon heel graag jou en WupWup en anderen volgen en net zolang voeden tot Lena zelf niet meer wil. Het is geen halszaak voor me, maar ik wil er nu in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat ik daarvoor kan kiezen.
pi_92121514
Ik was de eerste tijd ook enorm control freakerig, wat zich bijvoorbeeld uitte in alles lezen en opschrijven wanneer ik precies had gevoed. Ik was zo bang dat is van over- naar onderproductie zou gaan. Owlet heeft me toen per PM heel goed geholpen en me vertrouwen gegeven dat je productie echt niet plotseling instort als je een goed borstvoedingsbeleid aanhoudt.
Na het CB bezoekje van vorige week streste ik wel weer even, maar dat is alweer over ;)
Na een tijdje, als je kindje ouder wordt, wordt het voeden makkelijker, gaat het meer vanzelf en sta je er niet meer zo bij stil. Er treden nog wel af en toe problemen op (spruw, bijten, borstweigeren, menstruatie), maar die zijn minder ingrijpend en makkelijker op te lossen.
pi_92121708
Ik kom vandaag uit op 570cc.. Hoppa!
pi_92124173
Wow
  maandag 31 januari 2011 @ 15:21:00 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92124238
570 cc! Goed zeg!

Claudia ik snap je denk ik wel. Ik heb soms het gevoel dat de bv bij Tobias is mislukt omdat ik met 3,5 maand moest gaan bijvoeden van CB en KA. Had ik toen geweten wat ik nu weet, of had ik sterker in mijn schoenen gestaan toen, had het wellicht anders gelopen.
Ik ben dan ook zo ontzettend blij dat ik nu 'al' op 5,5 maand zit. En ja, ik schreef helemaal in het begin ook zo veel mogelijk op en ben vrij vlot aan een voorraad gaan bouwen. Nu kan ik het meer loslaten al kreeg ik wel even de zenuwen toen ze na de vorige keer wegen voor het mooie net even te weinig was aangekomen. Dat heb ik inmiddels wel weer losgelaten. Vertrouwen moet groeien, dat lukt hier, bij jou ook vast! :*

Tico wat was dat sommetje nu ook alweer met het aantal cc? 120-150 x lichaamsgewicht gedeeld door aantal voedingen?
Als Ylana een flesje krijgt drinkt ze momenteel zo'n 140cc en ze weegt om en nabij de 6 kilo en krijgt normaal 6 en soms 7 voedingen gister en vandaag zitten we op meer
Ik zat me af e vragen of die 140 klopt nl.

Regelen rond de 6 maanden kan toch best?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92124243
ja... hoogste record ooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')