De laatste keer dat de Dollar meer waard was dan de Euro was in Jan-2003, sindsdien is de Euro 8 jaar lang meer waard geweest.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:00 schreef Shivo het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent of hoe lang je de euro-dollar koers volgt maar een paar jaar geleden was een dollar nog meer waard dan de euro.
Ja ik ken de historische grafiek/grafieken van euro/dollar goed, ook over lange termijn, je hebt gelijk over de fluctuaties. Mijn mening : op 1.50 wordt t intressant, op 1.33 heb ik meer een neutraal gevoel bij de dollar. Maar, het gaat niet over gevoel, het gaat over wat de koers is op enig moment van handelen (kopen, verkopen) en transfer - dat bepaalt immers hoe duur het is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:00 schreef Shivo het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent of hoe lang je de euro-dollar koers volgt maar een paar jaar geleden was een dollar nog meer waard dan de euro. En de afgelopen vijf jaar is de koers voor EUR1 meerdere keren onder de $1,20 geweest. $1,37 is gezien de koers van de afgelopen paar jaar gewoon erg gunstig (vanuit EUR standpunt bekeken).
Je had hem natuurlijk zelf moeten openen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:58 schreef popolon het volgende:
Oh oh. Daar ga je dev.
tt aangepast: 33.
Ik wou al niet gaan klagen inderdaad, maar als je topicsluiter bent is dat wel de ongeschreven regel idd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef wonderer het volgende:
Je had hem natuurlijk zelf moeten openen...
Ja, ik had 't weer eens niet door.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je had hem natuurlijk zelf moeten openen...
Ik had je nog een DM gestuurd maar je was al weg denk ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, ik had 't weer eens niet door.
Ouders wonen er, en mij interesseert het (maar dan op lange termijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:41 schreef Fogel het volgende:
Quir, woon je eigenlijk al in de VS of ben je je alleen aan het orienteren?
Je houdt me wel bezig he?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 04:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik had je nog een DM gestuurd maar je was al weg denk ik.
Oh well, shit happensVoeg je het vorige topic nog even toe aan de OP ook?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar hou er wel rekening mee dat als je onder de 21 bent dat het allemaal een stuk makkelijker gaat, dan als je over 21 bent.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:57 schreef quirigua het volgende:
Ouders wonen er, en mij interesseert het (maar dan op lange termijn) ; vind t uitzicht beter dan dat in de polder- - - - -rrr.
Wat ook een belangrijke factor kan zijn is de interest rate (hypotheek rente). Ik heb kunnen instappen op 4,375% vast voor 30 jaar omdat ik net op het juiste moment kocht EN een vrij goede credit history heb. Nu, als je krediet goed zit, betaal je 4,8%, en als je "gemiddeld" krediet hebt zit je zo over de 5%. En dat kan nogal wat schelen in hoeveel huis je kunt kopen.... de rente is aan het stijgen momenteel met weinig verwachting dat die naar beneden gaat. De huizenmarkt mag dan nog wel problemen hebben, de hypothekenmarkt is aan de beterende hand.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:43 schreef quirigua het volgende:
ik kreeg dit met email, geeft n idee van wat t kosten kan, nation wide
Ik heb wel permanence status in US (ouders + gezin), maar doe nu univ studie hier, bach, 20 nu,quote:
Een kleine opoffering voor 'wat' sneeuw. Gewoon een hoop hout opslaan en dan met je laptopje bij de open haard zitten bikkeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef wonderer het volgende:
't Is een beetje gevaarlijk op de weg anders
Check m'n FaceB, drie dagen geleden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan alleen de Fox News soort van Amerikanen.
Je bent welkom hier om een weekje van de sneeuw te genieten hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Een kleine opoffering voor 'wat' sneeuw. Gewoon een hoop hout opslaan en dan met je laptopje bij de open haard zitten bikkeren.
It's SnowprahWinfrey!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je bent welkom hier om een weekje van de sneeuw te genieten hoor
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:40 schreef popolon het volgende:
[..]
It's SnowprahWinfrey!!!
"YOU get a blizzard and YOU get a blizzard and YOU get a blizzard! EVERYBODY GETS A BLIZZAAAAAAAAARD!
Ik mis wel eens wat op FB.... als ik er een dag niet naar kijk zit het weer vol met nieuwe berichten.quote:
Haha, hier ook, je ziet geen sneeuw vallen maar gewoon een witte sneeuwlaag die zich horizontaal veplaatst. Wel indrukwekkend maar zeker geen weer om buiten te zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Het is echt genadeloos losgebarsten hier. College is gesloten. We worden ernstig verzocht binnen te blijven. Het is best een beetje eng buiten haha
quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:53 schreef popolon het volgende:
Zeg Maarten, heb je nog een weer-update?![]()
De camera lag nog in de woonkamer met de zoomlens erop, en ik hoorde het gekwetter van de papagaaien weer. Ze komen toch minstens 2 keer per maand zo heb ik het idee, en de boom in mijn tuin is een vaste voederplek zo lijkt het.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:30 schreef Shivo het volgende:
Voor het werk maak jij foto's van vogels? Mooie foto's!
Maar dan haal je ook een voorbeeld aan met Fox News.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef maartena het volgende:
Ik ben blij dat ik pas in MEI naar Chicago ga.
Even wat offtopics: Ik moet helaas toegeven dat SOMMIGE Amerikanen inderdaad niet echt geografisch aangelegd zijn.....
Ik heb bijna ieder jaar wel een kolibri koppeltje wat nest in mij tuin, maar ik heb nog nooit het nest gezien; niet zoals de kardinels die vlak voor mijn keuken raam een nest hadden. Ik had vanmorgen overigens een valkje in een van mijn bomen, maar helaas geen camera bij de handquote:Op woensdag 2 februari 2011 08:15 schreef maartena het volgende:
En een kolibri nestje..... heel klein vogeltje, heel klein nestje..... je kunt het wel zien in vergelijking met die bessen.
Ik heb werkelijk nog nooit een open weigh station gezien. Maar ik ben dan ook nooit op de weg rond spitsuur dus misschien heeft dat er iets mee te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:24 schreef truepositive het volgende:
http://notalemming.wordpr(...)s-are-being-scanned/
Merken jullie hier al wat van?
Ik rij wel eens voorbij een weigh station, maar ik let nou niet echt op wat er allemaal gebeurd..... ik heb 5 banen aan snelweg verkeer om op te letten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:24 schreef truepositive het volgende:
http://notalemming.wordpr(...)s-are-being-scanned/
Merken jullie hier al wat van?
Kan best hoor, echt geen problemen mee. We hebben er een paar die daar in de buurt wonen ,mischien dat die je verder kunnen helpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier is toegestaan maar ik kan me zo voorstellen dat ik hier een beter antwoord krijg dan in TRV.
OK, dat is fijn. Iemand die er in de buurt woont weet waarschijnlijk meer over diverse buurten. Ik wacht even afquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Kan best hoor, echt geen problemen mee. We hebben er een paar die daar in de buurt wonen ,mischien dat die je verder kunnen helpen.
Beverly Hills en Hollywood kun je in 1 dag zien. Ik zou daar ook geen hotel zoeken, want dan betaal je je de pleuris.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier is toegestaan maar ik kan me zo voorstellen dat ik hier een beter antwoord krijg dan in TRV.
Ik ga in oktober een week in LA verblijven, en ik zie door de bomen het bos niet meer, zo groot is LAIk begreep dat downtown LA niet echt de place to be is omdat dat vooral zakelijk is. Wat is nou leuk om voor een eerste keer te verblijven? Santa Monica? Hollywood? Beverly Hills?
Ik vind het vooral belangrijk dat er in de buurt wel het een en ander te doen en te zien is, dat het veilig is (dat lijkt volgens diverse reviewsites nogal een issue te zijn) maar met het OV naar het strand of bezienswaardigheden is daarnaast ook geen probleem.
Super! Bedankt voor je uitgebreide reactiequote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Beverly Hills en Hollywood kun je in 1 dag zien. Ik zou daar ook geen hotel zoeken, want dan betaal je je de pleuris.
Santa Monica en Venice Beach kun je ook in 1 dag zien. Toch altijd even leuk om daar rond te lopen, er zijn ontichelijk veel TV series en films opgenomen. Aan de oostkant van Santa Monica, kun je waarschijnlijk wel goedkoop een hotel scoren.
Eventueel zou je naar 1 van de studio's in Burbank kunnen gaan, om een TV show opname bij te wonen. Moet je wel even ruim van te voren bedenken welke show je graag wil zien, en wat er tegen die tijd wordt opgenomen. Comedy series zijn altijd enorm populair, erg moeilijk om daar tickets voor te versieren. Je zou ook Jay Leno's tonight show kunnen proberen.
Je kunt binnen Los Angeles redelijk met bussen rondkomen, maar ik zou toch overwegen een auto te huren, anders ben je gewoon elke dag drie uur bezig met verschillende bussen en wachten op bussen, terwijl het met de auto in een 1 uur kan. Tijd is geld inderdaad
Verder: Tja, wat is precies het doel van je reis? Kan wel wat specifiekere tips geven als ik weet wat je nu eigenlijk wil.
Wij hebben ook wel voor een huis in zo'n wijk gekeken. $350k geloof ik, in die richting.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:10 schreef LeNick het volgende:
Godklere zeg..![]()
Zijn zulk soort wijken onbetaalbaar om in te wonen of valt dat nog mee? Kan ik het een beetje met Wassenaar in Nederland vergelijken?
Dat is echt niks.. (zeker vergeleken met in NL)quote:Op zondag 6 februari 2011 21:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wij hebben ook wel voor een huis in zo'n wijk gekeken. $350k geloof ik, in die richting.
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lang isquote:Op zondag 6 februari 2011 21:18 schreef LeNick het volgende:
[..]
Dat is echt niks.. (zeker vergeleken met in NL)
quote:Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lang is
Haha, dat soort wijken zitten hier om de hoek, prive golfbaan, country club enzoquote:Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lan, die heb je hier vlakbijg is
Ja, precies. Wij zouden binnen een week al buitengesloten worden, waarschijnlijkquote:Op zondag 6 februari 2011 21:32 schreef popolon het volgende:
't Is mij allemaal wat te netjes, teveel regeltjes etc.
Ziet er ook leuk uit. En al die zwembaden daar in Amerikaquote:Op zondag 6 februari 2011 21:32 schreef popolon het volgende:
't Is mij allemaal wat te netjes, teveel regeltjes etc.
Dit is mijn wijk, rechts op de map heb je dus die 'communities'. Ik zit ergens in het midden.
Ik snap het, maar je hoeft toch niet per se contact te hebben met je buren en je aan regeltjes gaan houden (zoals het gras elke vrijdag maaienquote:Op zondag 6 februari 2011 21:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, precies. Wij zouden binnen een week al buitengesloten worden, waarschijnlijk
Ik heb in Tacoma overnacht in een huis waar de buren belden als er een bloem half-verlept (of afgebroken door wat wind ofzo) bijstond... en waar ik werd gevraagd om de auto van mijn vriendin een paar straten verderop te parkeren zodat de buren in ieder geval geen indruk zouden krijgen dat ze schorrie morrie over de vloer hadden daar (het ding zag er niet uit, daar niet van, maar toch).quote:Op zondag 6 februari 2011 22:17 schreef wonderer het volgende:
Mijn punt is meer dat je als je daar woont verplicht bent om "mee te doen". En als je dat niet doet, maken ze je leven erg onaangenaam zodat je vanzelf verhuist.
Dat gevoel heb ik tenminste.
Kleine lots overigens. $350 lijkt me overigens wat aan de lage kant, ook tegenwoordig (maar misschien is het wel een stuk goedkoper daar in het noorden) Maar goed, niet echt mijn type buurt. Ik zit hier wel lekker in mijn mijn suburban jaren 60 buurt ook al houdt dat in dat de huizen iets kleiner zijn vergeleken met de nieuwere vinex-achtige wijkenquote:Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras laat moet maaien zodat het allemaal even lang is
quote:Op maandag 7 februari 2011 03:39 schreef wonderer het volgende:
Ja, natuurlijk scheelt het echt enorm waar je wil gaan wonenHier in de buurt valt het best mee.
Overigens is ons huidige huis al bijna te groot voor ons tweeen (met kamers waar je in geen weken komt etc) dus nog groter zou alleen maar onhandig zijn.
Nice.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:35 schreef devzero het volgende:
Ik zit hier wel lekker in mijn mijn suburban jaren 60 buurt ook al houdt dat in dat de huizen iets kleiner zijn vergeleken met de nieuwere vinex-achtige wijken
Beter zoeken, popo: Foto's van je mooie buitenlandse optrekjequote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef popolon het volgende:
Ik heb wel eens een foto van z'n huis gezien, wel mooi plekje.
Waarom sta je hier niet tussen wonderererer?
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje deeltje 2
[..]
Nice.
Oeps.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Beter zoeken, popo: Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
We hebben pas na twee jaar een grasmaaier gekocht. Sowieso ziet het grasveld er niet uitquote:Op maandag 7 februari 2011 22:45 schreef LeNick het volgende:
Mooi idd! Maar kan niet tippen aan die wijk waarbij je gras niet te lang mag zijn hoor![]()
Ik ben er al. Nog geen plannen om direct ergens anders heen te gaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 05:04 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Wat word de bestemming?
Wat voor rare omweg heb je genomen dan? Of had je in de tussentijd allerlei andere werk vergunningen? Ik had em na iets minder dan 4.5 jaar, maar de werkelijke aanvraag was amper 2 jaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 04:49 schreef EnochRoot het volgende:
Na 6 jaar wachten mag dat wel vind ik.![]()
![]()
![]()
Zorgen dat je een baan hebt in de US of verlooft/getrouwd bent met een amerikaanse. Met een touristen visum naar de US gaan, daar een baan vinden en dan een werkvergunning aanvragen is wat lastiger. Ik neem aan dat je niet over voldoende geld bezit om voor een investor visum te gaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:50 schreef Snaavel het volgende:
Wat kan ik het beste ter voorbereiding in Nederland doen?
Je rijbewijs is vast voor een tijdje geldig, maar je kunt zonder moeite redelijk eenvouding een amerikaans rijbewijs aanvragen. Omzetten is zover ik weet niet mogelijk (en als het al kan is het waarschijnlijk omslachtiger dan die 20 meter op een parkeerplaats rijden en 10 vraagjes beantwoorden).quote:Is een Nederlands rijbewijs geldig in LA voor als je daar wilt gaan wonen?
Natuurlijk verloopt een Nederlands rijbewijs ook na zoveel jaar, is het mogelijk om dat Nederlandse rijbewijs dan om te zetten naar een Amerikaans?
Ten eerste bedankt voor de informatie, maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ? Ook is het misschien verstandiger om opnieuw mijn rijbewijs te halen dan? omdat dit makkelijk is?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:12 schreef devzero het volgende:
Ik neem aan de je geen amerikaans familie hebt die je sponsoren, dat je al de amerikaanse nationaliteit hebt of dat je een green card loterij hebt gewonnen en dat je dus een werkgever nodig hebt die jouw werkvergunning sponsort.
[..]
Zorgen dat je een baan hebt in de US of verlooft/getrouwd bent met een amerikaanse. Met een touristen visum naar de US gaan, daar een baan vinden en dan een werkvergunning aanvragen is wat lastiger. Ik neem aan dat je niet over voldoende geld bezit om voor een investor visum te gaan.
[..]
Je rijbewijs is vast voor een tijdje geldig, maar je kunt zonder moeite redelijk eenvouding een amerikaans rijbewijs aanvragen. Omzetten is zover ik weet niet mogelijk (en als het al kan is het waarschijnlijk omslachtiger dan die 20 meter op een parkeerplaats rijden en 10 vraagjes beantwoorden).
Werk zoeken: hangt er van af wat voor sector. Wat voor academische achtergrond heb je?
Waarom denk je dat het zo makkelijk is? In Nederland moeten immigranten toch ook een verblijfsvergunning en/of MVV aanvragen voordat ze in Nederland mogen verblijven (langer dan 3 maanden) of mogen werken?quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef Snaavel het volgende:
Ten eerste bedankt voor de informatie, maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ?
Je zal wel moeten. Het stelt allemaal niet zoveel voor hoor, de eisen zijn minder streng dan in Nederland, en als je al een rijbewijs en enige rij-ervaring hebt, is het een peulenschilletje.quote:Ook is het misschien verstandiger om opnieuw mijn rijbewijs te halen dan? omdat dit makkelijk is?
Niet om het een of ander maarre..... daar krijg je niet zomaar een visum voor. Voor de horeca is er voldoende lokaal geschoold personeel te vinden, en een restaurant, zelfs niet een 5-sterren restaurant, gaat niet zomaar betalen voor een H1B, tenzij je in de categorie Wolfgang Puck zit.quote:Mijn academische achtergrond is:
Heb een Horeca diploma en ik ben nu bezig met mijn artiesten opleiding voor drama / theater.
Ja hoor, is redelijk populair in staten als California. Dat wordt hier 'illegal immigrant' genoemdquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef Snaavel het volgende:
maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ?
De makkelijkste manier lijkt me dan om een (drama/theater) opleiding hier te gaan volgen en dan een studenten visum aan te vragen. De mogelijkheden om te werken zijn met zo'n visum erg beperkt, maar als je eenmaal binnen bent is het makkelijker om door te stromen van een F-1 (student) naar OPT en/of O or P (heb totaal geen ervaring met de laatste 2, dus google!)quote:Mijn academische achtergrond is:
Heb een Horeca diploma en ik ben nu bezig met mijn artiesten opleiding voor drama / theater.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:14 schreef devzero het volgende:
Ja hoor, is redelijk populair in staten als California. Dat wordt hier 'illegal immigrant' genoemd
Want.....?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk overigens dat je over een paar jaar niet eens meer naar Amerika WIL... maar goed
De toekomst van dit land ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit en CA zit al zowat aan de grond.quote:
Ik hou m'n NL paspoort mooi achter de hand. Ben zo pleite als 't moet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk overigens dat je over een paar jaar niet eens meer naar Amerika WIL... maar goed
Niet zoveel Glenn Beck kijkenquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
De toekomst van dit land ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit en CA zit al zowat aan de grond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |