Ruth was in haar tijd echt geen A-artiest... die stond wel in de hoofdrol in Cats maar daar had verder het overgrote deel van Nederland nog nooit van gehoord. Ze is mede gevraagd omdat ze het jaar daarvoor in het achtergrondkoor bij haar man Humphrey Campbell stond.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het zijn geen A artiesten. Rombley ook niet.
Ruth jacott was in haar tijd een A artiest, Joling was in zijn tijd een A artiest. Maar de Toppers (zonder Joling) zijn dan weer geen A artiesten. Ze verkopen 3x de ArenA uit maar scoren nooit hits.
Dat is niet mogelijk omdat dat (5x4 min) 20 minuten zou duren en dat te lang is voor de interval act. Daarnaast moet je dat ook repeteren en dat valt lastig in te passen. Daarnaast hebben die landen al voordeel door überhaupt direct in de Finale te staan. Blijkbaar hoeft dat je niet beletten om te winnen (zie Duitsland). Wellicht heb je wel gezien dat we in de halve finales een compilatie van die nummers laten zien!quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:13 schreef TheVulture het volgende:
Nog even een herhaling van mijn meest prangende vraag:
Wat vindt je van het idee om de automatisch gekwalificeerde landen voor de finale alvast in de intervalact van de halve finales op te laten treden buiten mededinging zodat ook zij zich alvast een keer aan het publiek hebben kunnen laten zien?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat kost een Eurovisie Songfestival?
- Dat is niet duidelijk te zeggen, omdat elke Host Broadcaster op een andere manier begroot. Daarnaast worden veel kosten (ook) door derden gedragen, zoals bijvoorbeeld de overheid, de gaststad, etc. en die zijn dan niet zichtbaar. Ik denk dat de totale kosten van het Eurovisie Songfestival voor de gastomroep zo'n 18 á 25 miljoen euro kost.
Wat levert het op?
- Dat is in financiële ook weer moeilijk om helder te beantwoorden, aannemende dat je dat bedoelt. Je hebt inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring uit binnen- en buitenland en participation fee van de deelnemende omroepen. In 2006 was het ESF winstgevend, daarna telkens niet. Dat is overigens geen doel. De promotie voor gaststad en land is door Noorse media op een waarde van ruim 100 miljoen euro geschat. Daarnaast is het een zeer waardevolle ervaring voor een organiserende omroep. Wat helemaal onmogelijk is om te schatten is de hele 'economie' erachter. Investeringen en inkomsten van deelnemers die hun liedje uitbrengen, de waarde van sponsor-exposure, etc.
Hoeveel mensen zijn er nodig voor en tijdens het festival?
- Het team groeit van 5 naar ruim 500 gedurende het jaar.
Hoeveel gasten worden er uitgenodigd voor het festival?
- Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show). Daarnaast zijn er ongeveer 500 hospitality gasten (sponsors voornamelijk) en 200 gasten van de EBU. Ook krijgt elke deelnemende omroep 15 gratis kaarten voor elke show. De gastomroep nodigt meestal ook de ambassadeurs van alle deelnemende landen uit.
Wie maken die introductiefilmpjes?
- Dat doet de gastomroep, soms in samenwerking met een productiebedrijf
Hoeveel camera's draaien er tegelijkertijd?
- Meestal tussen de 20 en 25
Hoeveel vermogen aan geluid wordt er geproduceerd?
- Geen idee
Hoeveel bandbreedte en data wordt er gebruikt?
- Geen idee. Ik weet wel dat het perscentrum altijd tussen de 2 en 4 terabyte up- en downstream heeft, plus even zo grote back-up verbinding, die op piekmomenten kan worden ingezet
Is het 100% live of met een vertraging die ingrijpen toelaat?
- Er zit sowieso altijd een vertraging van een paar seconden in live transmissie. We hebben een back-up tape meedraaien van de generale repetitie in geval van een probleem. Die hebben we gelukkig nog nooit hoeven gebruiken.
Zijn er landen/deelnemers met absurde eisen geweest?
- Jazeker! Artiesten die dingen uit het plafond willen laten komen, een olifant op het podium willen meebrengen of een geïsoleerde kleedkamer willen om in te kunnen repeteren. Dat was drie keer "nee, helaas" van ons
De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:
Nog een vraag:
Wat waren de gevolgen van de vuurwerkramp in Enschede voor Nederland in het ESF? Dat heb ik toen niet echt meer meegekregen omdat mijn aandacht toen uitging naar de ramp.
Ik bedoel wat er toen met de puntentelling gedaan is, want je kon toen niet meer stemmen . Heeft het nederlandse team wel gestemd?quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef SietseBakker het volgende:
[..]
De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.
Ik herinner me dat de stemmen van de jury voor NL zijn geteld en de televoting niet... ( Ik keek door op de Belgische zender die avond omdat mijn regionale omroep al uren met nieuws kwam en de NOS niks nieuws had).quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik bedoel wat er toen met de puntentelling gedaan is, want je kon toen niet meer stemmen . Heeft het nederlandse team wel gestemd?
Wordt er tegenwoordig rekening gehouden met 4 mei? Die paar keer op 4 mei deden wij niet mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef SietseBakker het volgende:
[..]
De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.
Huh? Wat bedoel je met per show?quote:Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show). Daarnaast zijn er ongeveer 500 hospitality gasten (sponsors voornamelijk) en 200 gasten van de EBU. Ook krijgt elke deelnemende omroep 15 gratis kaarten voor elke show. De gastomroep nodigt meestal ook de ambassadeurs van alle deelnemende landen uit.
Ik denk de halve finale, andere halve finale en finale. Dat is dus drie keer die zaal/arena vol.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Huh? Wat bedoel je met per show?
Ja, dat klinkt logischquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk de halve finale, andere halve finale en finale. Dat is dus drie keer die zaal/arena vol.
Allereerst: Heel erg bedankt voor deze snelle en zeer uitgebreide reactie! Top!quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:40 schreef SietseBakker het volgende:
Dat valt mij reuze mee. Ik had altijd het idee dat dit een enorm geldverslindend project was rond de honderd miljoen of zo.quote:Dat is niet duidelijk te zeggen, omdat elke Host Broadcaster op een andere manier begroot. Daarnaast worden veel kosten (ook) door derden gedragen, zoals bijvoorbeeld de overheid, de gaststad, etc. en die zijn dan niet zichtbaar. Ik denk dat de totale kosten van het Eurovisie Songfestival voor de gastomroep zo'n 18 á 25 miljoen euro kost.
Er spelen natuurlijk erg veel belangen mee.quote:De promotie voor gaststad en land is door Noorse media op een waarde van ruim 100 miljoen euro geschat.
En die 5 sturen die 495 aan?quote:Het team groeit van 5 naar ruim 500 gedurende het jaar.
Ik heb nog nooit een kaartverkoop gezien van een ESF. Kan je zo iets gewoon bij een online winkel of zo regelen?quote:- Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show)
Zo als?quote:Jazeker! Artiesten die dingen uit het plafond willen laten komen
Ik meen mij te herinneren dat er wel eens een showtje geweest is met dieren erbij. Waar ligt de grens? Wat mag wel en wat mag niet?quote:een olifant op het podium willen meebrengen
Een aparte kleedkamer vind ik eerlijk gezegd niet echt een absurde eis. Maar om die compleet te isoleren.quote:of een geïsoleerde kleedkamer willen om in te kunnen repeteren.
Kaarten halve finales: nu te koop!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik heb nog nooit een kaartverkoop gezien van een ESF. Kan je zo iets gewoon bij een online winkel of zo regelen?
Weer wat geleerd! Dank je wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kaarten halve finales: nu te koop!
Over de participation fee van individuele landen doen we geen mededelingen. De Big-Five (inmiddels mét Italië) is gebaseerd op die fee, potentieel aantal kijkers en nog een aantal van dat soort factoren. Natuurlijk kan dat veranderen, maar op korte termijn zie ik dat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:29 schreef Arth_NL het volgende:
Hoe vast staat de Big 4? Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Rusland soms meer betaald dan Spanje, dus eigenlijk zou Rusland dan in de big 4 moeten zitten in plaats van Spanje.
We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentiële kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentiële kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat valt mij reuze mee. Ik had altijd het idee dat dit een enorm geldverslindend project was rond de honderd miljoen of zo.
Wow . Want je hoort zo vaak dat "ons belastinggeld" er zo enorm aan op gaat maar dat valt reuze mee .quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef SietseBakker het volgende:
[..]
We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentiële kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentiële kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.
Een 'songfestival-uur' kost een omroep in Europa gemiddeld 12.400 euro. Een gemiddeld uur televisie bij de Nederlandse publieke omroep kost ruim 30.000 euro. Zie http://omroepdatabank.kro(...)stenrtvinvergel.aspx. Door het schaalvoordeel is het ESF dus een bijzonder voordelige productie. Het kost weinig en je krijgt er hoge kwaliteit live entertainment voor terug.
Dat heeft meer met jouw denkbeelden te maken denk ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:27 schreef Stefan het volgende:
ik denk dat velen hier hadden verwacht een hysterische ESF-nicht aan te treffen die alles Geweeeeeeeeeldig vindt. Top.
De massa denkt bij het ESF aan hysterische nichten hoor. In Nederland danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heeft meer met jouw denkbeelden te maken denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |