abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:18:11 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100433126
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:03 schreef Poppejans het volgende:
Die New Baby heeft een urinestrip voorop zodat je kan zien of de baby geplast heeft+ ze nemen beter de allereerste poep op

Active Fit zou dunner zijn zodat bewegende baby's zich beter kunnen bewegen. Maar ik zie dat persoonlijk als afzetterij, er zit veel minder in zo'n Active Fit pak en met de Baby Dry hebben ze nou echt geen giga prop tussen de benen
Wij hebben new baby gebruikt tot maat 3, toen we over moesten naar de volgende maat kreeg Nathan nog volledige borstvoeding en de baby dry variant trok dat hier niet, dat ging er erg vaak langs. We hebben een korte tijd active fit gebruikt omdat die beter aangesloten zitten en de bvpoep dus beter binnenboord bleef. Bij de introductie van vast voedsel zijn we langzaam overgegaan op baby dry, en dat gebruiken we nog steeds. Onderhand maat 4.
pi_100638970
gratis proefpakket luiers of luierbroekjes van C1000
http://www.c1000.nl/luiers
pi_102263005
Wij hebben in de vakantie een pak Aldi luiers meegenomen en ze bevallen erg goed ^O^ Geen ongelukjes mee gehad.
Als ik toch een minpuntje op moet noemen dan is het dat de geur er wat duidelijker door heen komt wel :+

Maar in maat vier 80 luiers voor ¤11,50 dus je hoort mij niet klagen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102263277
Wat een prijs. Die geur is alleen maar handig, dan weet je dat je weer moet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102263362
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Wat een prijs. Die geur is alleen maar handig, dan weet je dat je weer moet.
Nou hij slaapt bij ons op de kamer en als de deken omhoog gaat komt de geur je wel tegemoet zeg maar :P
Gelukkig poept hij pas als het toch tijd is om op te staan :D
The way you rock'n'roll
pi_102264675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben in de vakantie een pak Aldi luiers meegenomen en ze bevallen erg goed ^O^ Geen ongelukjes mee gehad.
Als ik toch een minpuntje op moet noemen dan is het dat de geur er wat duidelijker door heen komt wel :+

Maar in maat vier 80 luiers voor ¤11,50 dus je hoort mij niet klagen.
Had ze tijd terug voor tijn ook,vond/vind ze nog fijne dan de kruidvat luiers.
In maat 1&2 vond ik ze te stug.
pi_102275534
Wij hebben laatst bij lidl luiers meegenomen. Nog goedkoper dan kruidvatluiers en wat mij betreft net zo goed!
pi_102937690
Stomme vraag misschien, maar wat voor soort luiers gebruik je voor een baby van 5 maanden in een zwembad. Wij willen gewoon een keertje gaan en kijken of die het leuk vindt, maar niet direct naar babyzwemmen.
Zwemluiers of niets (omdat ze toch vaak niet in het water poepen en een klein plasje "niet zo erg is" of een minizwembroekje met plastieklaagje ( die zat tussen de babyspullen van Marktplaats)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 11-10-2011 01:29:17 ]
pi_102938229
zana, vraag bij het zwembad na wat zij verplicht stellen. Bij ons mag je zonder zwemluier zwemmen. Onze jochies gaan welke elke week naar babyzwemmen en die hebben allebei een happy napper, een soort surfmateriaalbroekje dat vrij strak rond buik benen zit. Ik doe daar bij de oudste meestal wel een zwemluier onder, die heeft nogal de neiging om dan net in het zwembad te poepen. Maar, ze zijn vrij prijzig, dus dat doe je niet voor een keertje.

Zwemluiers van de kruidvat voldoen prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102965136
Kruidvatzwemluiers zijn echt supergoedkoop! Kan ej geen miskoop noemen als je er maar 1 gebruikt.
  maandag 19 december 2011 @ 10:11:28 #211
259886 pessie
pi_105762699
*Schop*

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst C1000 luiers gekocht. Gisteren hebben we ze uitgeprobeerd. Na de eerste had Nathan opeens wat uitslag en kon ik hem omkleden omdat hij was doorgelekt, na de 2de was de uitslag alleen maar erger geworden. We hebben er maar weer een pamper omgedaan. Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik heb de c1000 klantenservice gebeld en stuur nu een paar luiers terug zodat zij er naar kunnen kijken. Ook krijg ik een tegoedbon.
pi_105762802
Nee, de testluiers van de C1000 heeft ze geen enkele reactie op gehad of doorgelekt.

Hier zijn nog steeds de kruidvat luiers favo! Ze lekt momenteel met een flinke poepbroek overal wel doorheen ;) lang leve doorkomende kiezen :)
  maandag 19 december 2011 @ 10:24:57 #213
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105763029
kruitvatluiers zitten hier juist niet fijn... altijd lekkage..

Etos krijgt ze op t kdv nu... das wel te pruimen, maar krijgt ze wel sneller rode billen van...

'snachts hier pampers maat 4+
en overdag ook de Bambino van Aldi... maatje 4...

Ik vind de geur juist erg meevallen! Wel als het een waterbommetje is.. maar gewoon bij 'standaard' plasjes geen luchtjes..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105763428
Wij wisselen overdag tussen Kruidvat, Aldi en Jumbo eigen merk. In de grotere maten vind ik ze prima. In maatje 1 vond ik ze veel te stug.
Voor de nacht nog steeds pampers baby dry.

De C1000 testluiers hebben wij ook geen problemen mee gehad.
The way you rock'n'roll
pi_105763543
Dat ben ik wel met je eens, maat 1 en 2 vonden we pampers het allerfijnst, want lekker zacht! Maar vanaf maat 3 aan de kruidvats, was even wennen omdat ze wat stugger zijn, maar gaat echt prima! :Y
  maandag 19 december 2011 @ 10:47:17 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105763573
Wij hebben eig. van het begin af aan kruidvat gehad.
Eventjes bumblies geprobeerd, want die zaten in zo'n blije doos, maar dat was één groot lek-drama en daarna eig. nooit iets anders geprobeerd...
pi_105763577
Welke ze hier bij de opvang hebben geen idee eigk, er staan groene blaadjes op ofzo? Een of ander ecologisch gebeuren? Ik vind ze niet zo, want ze lekker vrij snel door heb ik het idee.. ze blijven altijd nattig voelen :? (wat op zich fijn is bij kindjes die bezig zijn met zindelijk worden :+ maar dat is hier nog lang niet aan de orde :P)
pi_105763820
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:11 schreef pessie het volgende:
*Schop*

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst C1000 luiers gekocht. Gisteren hebben we ze uitgeprobeerd. Na de eerste had Nathan opeens wat uitslag en kon ik hem omkleden omdat hij was doorgelekt, na de 2de was de uitslag alleen maar erger geworden. We hebben er maar weer een pamper omgedaan. Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik heb de c1000 klantenservice gebeld en stuur nu een paar luiers terug zodat zij er naar kunnen kijken. Ook krijg ik een tegoedbon.
Ik heb na dat gratis proefpakketje van c1000 luiers geklaagd destijds, dat ze heel snel vol van urine leken te zijn, en dat ik bij allebei de luiers al bijna helemaal het plakstripje kapot scheurde.
Heb niks hoeven op te sturen, maar kreeg een behoorlijke c1000 boodschappen waardebon met de post!

Ik las op internet alleen maar negatieve verhalen over de Action luiers, merk Neh-Neh en ben ze gaan uitproberen(Wolf dan he :P ) (maat 5) en zitten hier perfect! Echt net zoals Kruidvatluiers.En stug of heel dik vind ik ze ook niet en een hele nacht gaat ook prima, en dat voor maar 3,89 of 3,99 zoiets kost 1 pak _O_
Had nu net 4 pakken Huggies ingeslagen bij een aanbieding, maar die vallen stukje kleiner dan Kruidvat of Neh Neh en sluiten minder mooi aan. Dus daarna weer terug naar de Action luiers!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105764002
Sofie heeft de maat 4+ van de kruidvat, maar lekt daar in de nacht doorheen. (geen wonder, ze slaapt van 19.30-10.00 regelmatig) Nu heb ik van de week pampers gekocht, maat 5, in de hoop dat die het in de nacht wel zouden houden, maar toen ik haar uit bed haalde zat ze helemaal vol met die vieze gel. Die krijgt ze dus maar niet meer in de nacht aan.
Misschien voor de nacht toch over op de 5 van de kruidvat.
*poef* nu is het weg
pi_105764190
Hier Pampers van de Aldi geloof 11,49 voor 80 luiers nog geen ongelukken gehad ook niet in de nacht en vaak slaapt ze van 7 tot 9!
pi_105764329
We gaan nu over naar pampers maat 2
ik heb 2 verschillende gekocht, geen idee wat het verschil is
in de ene zitten 48 luiers en in de andere verpakking 56...active fit vs baby dry :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105764389
baby dry is fijner en dus goedkoper in mijn ogen
The way you rock'n'roll
pi_105764455
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef bitterend het volgende:
We gaan nu over naar pampers maat 2
ik heb 2 verschillende gekocht, geen idee wat het verschil is
in de ene zitten 48 luiers en in de andere verpakking 56...active fit vs baby dry :?
Ik heb altijd babydry. Active fit is voor bewegelijke kindjes, ze zouden beter aansluiten. Noah draagt ze nu omdat ze in de luiertaart zaten, maar er hangt echt een chemisch luchtje om hem heen als ik 'm 's morgens uit bed haal..
Lotte!
Noah!
pi_105767132
Mmm ik zit een beetje met een luierdillema. Maat 4+ is wat krap, maar maat 5 gaat slobberen. Ik heb nu al een aantal merken uitgeprobeerd. Vorige week eens een pak bumblies meegenomen bij de buurtsuper. Ze leken goed te zitten, maar mevrouw is dus echt al een stuk of 4 keer doorgelekt -O-
pi_105767187
Huggies 5 of Lidl luiers 5 al geprobeerd Octo?
Die zijn echt een stuk kleiner dan de Kruidvat maat 5.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105767445
Hier eigenlijk altijd pampers luiers. Nu maat 4+. Laatst een pak huggies gekocht maar daar krijgt J. Snel rode billen! Ook Een keer action luiers geprobeerd maar die lekten aan alle kanten. Blijven dus mooi bij pampers!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 19 december 2011 @ 13:20:01 #227
259886 pessie
pi_105768276
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:47 schreef Orea het volgende:
Welke ze hier bij de opvang hebben geen idee eigk, er staan groene blaadjes op ofzo? Een of ander ecologisch gebeuren? Ik vind ze niet zo, want ze lekker vrij snel door heb ik het idee.. ze blijven altijd nattig voelen :? (wat op zich fijn is bij kindjes die bezig zijn met zindelijk worden :+ maar dat is hier nog lang niet aan de orde :P)
Ok, even een fail van mijn kant:
Nathan moest na in plassen gestampt te hebben even een andere broek aan en meteen even een droge luier. Na een uurtje zegt manlief "hoe zit het eigenlijk met die natte broek", dus ik zeg "die hangt boven over de verwarming" manlief :? , bleek dat Nathan's broek die hij schoon aan had gekregen in het kruis nat was. Ik was vergeten hem een luier om te doen :@ :') . Ik denk dat ik em zindelijk wil hebben ofzo 8)7 :P
pi_105770703
Ik had een doos pampers gekocht (toen ik nog zwanger was) waar budget op staat en dat blijkt active fit te zijn. Nu heb ik de hele dag het idee dat ean gepoept heeft want ze stinken ontzettend. Helaas zitten er 144 luiers in dus moeten we nog even. Ze zijn wel dunner/soepeler dan de baby dry en new baby.
En volgens mij heb ik in maat 4 ook active fit staan. Wij zitten dus nog wel even in de chemische luchtjes.
  maandag 19 december 2011 @ 14:35:32 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105770845
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik had een doos pampers gekocht (toen ik nog zwanger was) waar budget op staat en dat blijkt active fit te zijn. Nu heb ik de hele dag het idee dat ean gepoept heeft want ze stinken ontzettend. Helaas zitten er 144 luiers in dus moeten we nog even. Ze zijn wel dunner/soepeler dan de baby dry en new baby.
En volgens mij heb ik in maat 4 ook active fit staan. Wij zitten dus nog wel even in de chemische luchtjes.
Ja, dat!
Ik had in een ander topic pas precies hetzelfde gepost.... wat een verschrikkelijk nare lucht komt er van die dingen, zodra er geplast is zit je constant te controleren of er gepoept is, want zo ruikt het.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105771666
Ja echt een gore lucht. maar ik maak ze wel op. Weggooien vind ik zonde.
pi_105771742
Ik heb nu een pak simply dry van pampers, eens kijken of het wat is! Prijsverschil is groot (kan ze in Duitsland halen, ¤ 6,99 per pak van 40 stuks)
pi_105774437
De ervaring die ik met simple dry heb, is niet echt positief. (eerder vandaag gepost)
*poef* nu is het weg
pi_105775334
Die van gisteravond heeft het goed gehouden allemaal, 19:00 aan – 07:00 uit!
Flinke luier + verrassing, allemaal binnen boord. Vanavond wederom even een aan. :+
pi_105780057
Ik heb voor Rienk gisteren ook simply dry gekocht. Maar een hele nacht in die luier is dus geen succes. Hij was op zn rug helemaal nat :(
Rienk lekt nooit door. :N
We hebben normaal baby-dry en die houdt wel. Dus overdag voorlopig in de simply-dry en savonds in zn eigen vertrouwde baby-dry :Y

En simply-dry komt er dus ook niet meer in. Simpel zat :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 december 2011 @ 20:22:57 #235
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105786944
Ik heb vanaf de geboorte een combi van Pampers en Huggies gebruikt. Nu zijn alle Pampers op en gebruik ik sinds twee weken alleen nog maar Huggies. Zitten perfect, zijn dun en zacht en ze lekken nooit door. Er zit ook geen vies luchtje aan zoals bij de pampers.

En ik koop ze in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Dus dat is 8 euro voor 60 luiers. :)

Kruidvat en Etos ook geprobeerd, vind ik veel te dik en stug.
pi_105860081
Ik gebruik al vanaf de geboorte Pampers, koop ze vaak in de aanbieding, Huggies lekten bij mijn dochter wel langs net als kruidvat en da.
Heb nu de simply dry maar die gebruik ik alleen op de dag omdat ze voor 's nachts niet goed genoeg absorberen.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
  woensdag 21 december 2011 @ 11:41:22 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105860370
Ik koop altijd Pampers, na een paar uitsptapjes naar Lidl en Bumblies. Ze zijn bijna altijd wel ergens in de aanbieding. Ze hebben tot nu toe altijd nog hun werk goed gedaan, ik heb gewoon geen zin om iets anders te proberen :)
pi_105862265
Pampers en die kopen we altijd in de aanbieding bij de makro. Betaal je 75 euro maar kun je ook weer maanden vooruit (480 luiers ofzo).
pi_105862303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Pampers en die kopen we altijd in de aanbieding bij de makro. Betaal je 75 euro maar kun je ook weer maanden vooruit (480 luiers ofzo).
maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:44:43 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105862325
Ik koop er nooit zo veel vooruit, ivm maat.
pi_105862389
Inderdaad, voor je het weet dan moet je weer een andere maat hebben! :)
pi_105862396
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Aventura het volgende:
Ik koop er nooit zo veel vooruit, ivm maat.
Dat verandert vanzelf...lotte heeft vanaf 9 maanden tot haar 2e verjaardag in dezelfde maat gezeten...
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:49:10 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105862476
Maud zit al 3 jaar in maatje 5 van de Etos...alleen het aantal neemt af, omdat ze nu 's nachts zo af en toe droog is. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik op die acties let. Hier geen andere winkels in de buurt die goedkoper zijn, dus vandaar mijn keuze voor Etos eigenmerk.
pi_105863761
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...
Duurder dan... En boeiend, ik ga niet zeuren om een paar euro.

Wat betreft maat nog nooit last gehad.
pi_105866055
ik heb laatst nog 4 pakken pampers voor 19,50 gekocht.
Inclusief kortingsbon dat wel maar als je een beetje goed shopt is dat wel mogelijk :Y
pi_107061118
Voor de mensen die zelf dichtbij de Duitse grens wonen of er toevallig familie hebben wonen. Het loont zeker om daar je pampers te kopen. Ik heb gisteren 72 babydry pampers gekocht in maat 3 voor ¤ 14,00. Schlecker heeft daar hele gunstige prijzen!
pi_107074616
Zijn de Schlecker winkels nog wel open, ze zijn een dezer dagen toch valid verklaard (nog een keertje opgezocht ze gaan uitstel van betaling aanvragen en zijn van plan winkels te sluiten)

[ Bericht 38% gewijzigd door Zana op 21-01-2012 19:58:39 (Toch (nog) niet valid) ]
pi_107075143
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb vanaf de geboorte een combi van Pampers en Huggies gebruikt. Nu zijn alle Pampers op en gebruik ik sinds twee weken alleen nog maar Huggies. Zitten perfect, zijn dun en zacht en ze lekken nooit door. Er zit ook geen vies luchtje aan zoals bij de pampers.

En ik koop ze in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Dus dat is 8 euro voor 60 luiers. :)

Kruidvat en Etos ook geprobeerd, vind ik veel te dik en stug.
Super tip! ga ze morgen bij de Etos halen! inderdaad 2 halen 1 betalen *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107077788
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Voor de mensen die zelf dichtbij de Duitse grens wonen of er toevallig familie hebben wonen. Het loont zeker om daar je pampers te kopen. Ik heb gisteren 72 babydry pampers gekocht in maat 3 voor ¤ 14,00. Schlecker heeft daar hele gunstige prijzen!
Schlecker is (hier in Berlijn iig..) de duurste. Ik haal Pampers altijd bij de Kaufland. Normale prijs 8.65 voor een pak. De aanbieding is meestal 15,99/16,99 voor een doos. Met de kortingsbonnen die je hier het eerste levensjaar krijgt, krijg ik ook nog 4¤ korting. Ik schrik altijd weer als ik in Nederland een pak luiers moet kopen...
Lotte!
Noah!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:26:11 #250
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107078106
Die van de Aldi (bebino) zijn ook fijn vind ik.. Niet zo stug en Oona krijgt er geen uitslag van.
Op t kdv krijgt ze die van Etos.. in grotere maten zijn die niet meer zo stug gelukkig.. wel vind ik haar wat sneller rode billen krijgen in de etosluiers
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 21 januari 2012 @ 22:12:08 #251
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_107079781
Die (bebino) ga ik ook eens proberen, Aldi zit hier vlak bij :) . Alleen viel het me op dat ze bijna altijd alleen maar de grotere maten hebben... eens goed in de gaten gaan houden...

Etos, kruidvat vond ik te stug, maar moet eerlijk zeggen dat ik deze alleen in het begin heb geprobeerd, wellicht vallen ze nu wat beter. Tot nu toe verder alleen Pampers Baby Dry gebruikt, prijzig, maar wel lekker soepel en nooit rode billetjes.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_107083470
Kruidvat is in de grotere maten minder stug maar voor de nacht blijven we bij pampers.
The way you rock'n'roll
pi_107088812
Geen idee of de schlecker failliet is ?! Mocht het wel zo zijn dan stuur ik mijn mams of haar buurvrouw nog even er naar toe komende week :+
pi_107088960
Ik heb nu ook een pak bij de Aldi gehaald, ben benieuwd. Hij lekte de laatste tijd veel door.

Volgens mij komen rode billen meer door zure poep en te laat verschonen. Ik heb met pampers ook wel eens luieruitslag gehad.
pi_107089036
Ik maak nu overdag de pampers simply dry op, en daarna alleen nog maar baby dry. Kom er steeds weer bij terug, die zijn toch echt het fijnst!

Maat 4 is nu halverwege, daarna nog 1 pak maat 4 (baby dry) en dan stappen we over op maat 4+.
  zondag 22 januari 2012 @ 09:41:45 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107089134
De luiers van de Aldi vind ik echt te plastic... Werkte dan ook niet. Lidl is wel favoriet hier en ik heb nu onlangs ook Jumbo eigen merk gekocht wat goed bevalt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 22 januari 2012 @ 10:00:21 #257
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107089269
Iemand hier nog suggesties voor een lange, maar vooral smalle baby? Ik merk dat bij Kruidvat als bij Pampers New Baby het bij de beentjes niet zo lekker aansluit. Niet onoverkomelijk, maar af en toe wel de aanleiding voor complete verkleedpartijtjes...

Kruidvat is hier overigens ook een no-go voor de nacht... Ze lekt van boven tot beneden door dan.
pi_107090225
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:24 schreef Sannne het volgende:
Ik maak nu overdag de pampers simply dry op, en daarna alleen nog maar baby dry. Kom er steeds weer bij terug, die zijn toch echt het fijnst!

Maat 4 is nu halverwege, daarna nog 1 pak maat 4 (baby dry) en dan stappen we over op maat 4+.
Ik zou niet over stappen op maat 4+ de plus staat namelijk gewoon voor extra absorptie.
Er zit bij andere merken inderdaad maatverschil in maar bij pampers niet. ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 11:30:52 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_107090546
nts, mijn slanke jongens zitten altijd in Kruidvat en dat werkt prima. Ik weet niet welke maat je nu hebt? De grap is namelijk dat de sluitlipjes hier bijna over elkaar gesloten moeten worden, maar een maat kleiner absorbeert niet genoeg. Dus misschien is een maatje groter ook gewoon een oplossing.
  zondag 22 januari 2012 @ 11:55:30 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107091019
Dankjewel Mefke! Ze zit nog in maat 1 nu, maar gelukkig heb ik vorige week tijdens de actie ook 2 pakken maat 2 meegebracht, dus dan zullen we die maar eens proberen.
pi_107092202
Trekpleister heeft a.s. week de huggies in de aanbieding 1 + 1 Gratis :)
pi_107092267
Iemand al ervaring met die pampers simply dry (oranje verpakking) vs baby dry?
Fake it till you make it...
  zondag 22 januari 2012 @ 12:43:09 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107092301
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:30 schreef mefke79 het volgende:
nts, mijn slanke jongens zitten altijd in Kruidvat en dat werkt prima. Ik weet niet welke maat je nu hebt? De grap is namelijk dat de sluitlipjes hier bijna over elkaar gesloten moeten worden, maar een maat kleiner absorbeert niet genoeg. Dus misschien is een maatje groter ook gewoon een oplossing.
hier ook vaak kruidvat; en Evie heeft ook een minikontje en zit bij haar ook prima.
En anders dragen ze pampers:
nu bij zowel kruidvat als trekpleister 2 +1 gratis... wij hebben dus weer voorraad.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107092468
Hier echt alleen nog maar pampers, ik wijk niet meer af! Laats toch nog eens huggies geprobeerd (tja aanbieding, erg goedkoop), maar had het beter niet kunnen doen want hij lekte continu door.

Naja over een paar maanden hopen we er vanaf te zijn ;)

Nijna, oranje pamperverpakking zegt me niets!

Pvoes, handig om te weten dat 4+ dus niet groter is! Hier gebruiken we al een tijdje 4+.
pi_107092624
Ik heb laatst de Huggies gekocht, maar het is het toch net niet. Sluit niet helemaal mooi aan. Dus als ze op zijn blijven we bij kruidvat. Zelfs mijn spekkont past daar nog altijd het beste in :Y

Ik denk dat we bij de baby niet eens meer moeilijk gaan doen en gewoon gelijk aan de kruidvats gaan... :)
pi_107092815
Ik vond in de kleine maatjes de kruidvat o.a. erg stug. Toen hebben we het bij pampers gehouden.

Pas vanaf maat 3 vind ik andere merken ook prima aanvoelen om het bevallige kontje van Puck te sieren :+
The way you rock'n'roll
  zondag 22 januari 2012 @ 13:02:48 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107092962
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vond in de kleine maatjes de kruidvat o.a. erg stug. Toen hebben we het bij pampers gehouden.

Pas vanaf maat 3 vind ik andere merken ook prima aanvoelen om het bevallige kontje van Puck te sieren :+
+1

idd is kruidvat ook pas vanaf mt 3 acceptabel hier ;)
pi_107093059
Ja das waar, dat was ik alweer vergeten :+

Bij de baby gaan we vanaf maat 3 weer gewoon aan de kruidvats O-)
pi_107093860
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:42 schreef Nijna het volgende:
Iemand al ervaring met die pampers simply dry (oranje verpakking) vs baby dry?
Ik heb laatst voor Noah een pak simply dry gehaald, maar daarin waren zn billetjes echt vies nat/klam na een uurtje of 3. De nacht redde hij er sowieso niet op. Let wel, hij is 4 maanden, misschien dat het nij jouw grotere dametjes anders is...
Lotte!
Noah!
pi_107093995
Het is zo jammer dat het wel in veel foldertjes staat maar niet duidelijk op het pak.
Wij zijn vanwege meneer zijn grote plas productie dus al snel overgegaan op 4+

Kruidvat luiers kan Vtje dus echt niet tegen heel zijn billen kapot.. :'(
pi_107099638
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
Het is zo jammer dat het wel in veel foldertjes staat maar niet duidelijk op het pak.
Wij zijn vanwege meneer zijn grote plas productie dus al snel overgegaan op 4+

Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:41:04 #272
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107102385
ohh ook nooit geweten van 4 en 4+
Oona heeft ook 4+

meimel hoe gaat t met de etos van t kdv bij Dyon?
We'll have love aplenty
You and me
pi_107102641
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:41 schreef Reilain het volgende:
ohh ook nooit geweten van 4 en 4+
Oona heeft ook 4+

meimel hoe gaat t met de etos van t kdv bij Dyon?
Heb nooit gehoord dat hij daar vaak doorlekt, dus zal wel goed gaan. Ik vind het zelf alleen stugge dingen. Hij heeft op het kdv meestal maat 4 aan, maar thuis drinkt hij volgens mij meer ;)
Zit nu toevallig tegen het kdv aan te kijken (ben aan het werk).
  zondag 22 januari 2012 @ 16:47:37 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_107102680
Voor de Kruidvatluiersliefhebbers (dubbele woordwaarde ;) ) de luiers van de Jumbo zijn van vergelijkbare kwaliteit en ongeveer de helft goedkoper *O* (Ylana d'r persoonlijke ervaring vanaf maat 3)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_107103860
Hoeveel vieze luiers per dag hebben jullie eigenlijk? Hier met ruim 7 maanden maar 3 tot 4 per dag, waarvan 1-2 inklusieve poep. Ik geef bv en daarnaast weinig tot geen extra drinken en vraag mij eigenlijk al een tijdje af of dat wel genoeg is. Ik heb nog maat 3 en hij is ook maar rond de 7,5 kg.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:27:18 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107104459
Ik zit hier wel op 5 luiers per dag in ieder geval, soms 6. Ze poept momenteel in 2 a 3 keer...
Ik heb sinds afgelopen week mindere ervaring met Huggies, ze is me al een keer of 4 doorgelekt.
Nog niet eerder last van gehad, maar ze sluiten niet helemaal lekker meer aan met haar spekbuikje en billen, het is niet zo dat ie te vol zit ofzo.

Dus, nog twee pakken opmaken en dan haal ik toch nog maar eens een pak Kruidvat luiers.
Of een goede pampers aanbieding, ik twijfel nog.... :X
  zondag 22 januari 2012 @ 18:00:19 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107105743
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:47 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.
+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb haha
  zondag 22 januari 2012 @ 19:19:48 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107108872
Ik vind de kruidvatluiers juist veel stugger en dikker vanaf de grotere maten. Voor de mini's vond ik het nog wel gaan. Wij gebruiken eigenlijk altijd pampers. Mijn schoonouders hebben wel eens een pak kruidvat gekocht maar dan heeft Harry meteen uitslag dus wij hebben gezegd dat ze het gewoon bij pampers moeten houden.
pi_107470682
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb haha
Er staat toch gewoon een andere gewichtsklasse op de luiers? Dan zijn ze toch ook iets groter..
Lotte!
Noah!
pi_107470866
Mijn schoonouders hebben Bumblies, ik vind ze echt zwaar irritant, heel stug en ruim... Zelf gebruik ik nogsteeds pampers, ben er erg blij mee en de kleine meid heeft nog nooit luieruitslag gehad!
Ik gebruik voor overdag nummer 3 en voor 's nachts de 4, dit omdat ze er precies tussen in zit en de 4 neemt net wat meer op, overdag kan ik optijd verschonen maar 's nachts begin ik daar echt niet aan ;).
pi_107470943
Ik zweer bij Lidl. Geen doorlekken,geen stank en ze zijn goedkoop ^O^
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_107471042
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zweer bij Lidl. Geen doorlekken,geen stank en ze zijn goedkoop ^O^
Wij hebben helaas geen Lidl in de buurt... Heb toen ze baby was allerlei soorten gebruikt, Jumbo, DA, Kruidvat... Maar kwam toch elke keer terug bij Pampers.
pi_107471338
Ja, dat heb ik dus ook. We proberen ook wel soms anderen, maar ze vallen altijd zo tegen. De stug, te breed of je trekt ze steeds kapot..

Maar nu Jelte al in maat 3 zit ga ik toch maar weer eens om mij heen kijken. Tis zo rete duur die pampers :X
(Al hadden we de laatste bubs met 3 halen 2 betalen *O* Toch 30 euro korting op 6 pakken luiers! *O* )
pi_107471369
Ik koop ze ook bijna altijd in de aanbieding...
pi_107471456
Ik stap toch af van simply dry.. Helaas nog een hele lading hiervan over -O- Cas krijgt er rode billen van. Gewoon weer Baby dry halen vrijdag. ( ¤ 8,65 per pak in Duitsland)
pi_107471518
Oh, dat is lekker goedkoop Cyntia! Wij hebben ook de babydry. Werken bij ons perfect. De Active fit vind ik te duur. Te weinig luier voor de veel geld.

En de Simply dry is idd waardeloos :X Rienk werd steeds drijfnat en als je ze goed bekijkt zie je ook wel dat de Simply goedkoper is. Er zit veel minder van de groene opneemlaag in. Dat verschil merk je direct!
pi_107471685
Het is dat je niet in de buurt woont, anders had ik wat pakken mee genomen :+ Het scheelt echt daar. (Schlecker is echt een uitkomst! De kleine filialen gaan sluiten, de grote blijven open)
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:16:05 #288
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107472084
check www.truus.nl voor een pamper 2+1 gratis aanbieding *O*
pi_107472099
Je kan bij de Schlecker ook op de site bestellen, weet niet of het in Nederland wordt bezorgd, maar je zou het kunnen proberen...
pi_107472155
Wij gaan over op maat 5. Fietje is dan wel geen 11 kilo, maar ze heeft de striemen op haar benen staan van de luiers.
*poef* nu is het weg
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:28:36 #291
259886 pessie
pi_107472452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. We proberen ook wel soms anderen, maar ze vallen altijd zo tegen. De stug, te breed of je trekt ze steeds kapot..

Maar nu Jelte al in maat 3 zit ga ik toch maar weer eens om mij heen kijken. Tis zo rete duur die pampers :X
(Al hadden we de laatste bubs met 3 halen 2 betalen *O* Toch 30 euro korting op 6 pakken luiers! *O* )
14.99 voor 2 midpakken bij de DA deze week (hoorde ik vanochtend op de radio).
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:44:28 #292
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107516683
Gisteren 3 grote pakken pampers gehaald bij Etos.... 2+1 gratis...
Met stickers erbij 1x 20% en 1x 10% en een volle babyzegelkaart = 6 euro korting ;)

Best leuk! (21 nog wat ipv 49 nog wat)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109888246
Ik ben net overgestapt op maat 4 van Kruidvat, die zijn vanaf 7 -18 kg, zoontje is rond de 8,5 kg, maar op een of ander manier lijken die minder goed aan te sluiten, vooral als er al een plasje inzit. Dan lijken de korreltjes in de luier meer te schuiven en zakt de luier ook een beetje uit, waardoor meer ruimte bij de benen komt. Ik wil nu niet bij elk klein plasje de luier direct moeten vervangen.
Is er nog een merk met tussenmaat of andere pasform? Bij maat 3 van Kruidvat had ik weinig problemen, dan had ik nog een keertje maat 3 van etos, die leken net ietsje groter en daar scheurte af en toe een sluiting af.
Als ik gisteren goed heb gekeken zijn er luiers bij de action van 4-10 kg, is dat wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 04-04-2012 11:55:02 ]
pi_110125545
Ik kom zo snel niet in het aanbiedingen topic via mobiel; maar bij Limango.nl pampers maat 3 (60 luiers) voor 7,95! (ipv 16,95)

Ik zat al helemaal klaar maar ik krijg mijn dikkont echt niet meer in maat 3.... Helaas!
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:43:19 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_110132085
zana, wat is er mis met maat 3 dan? Want op die kilo's ga ik al lang niet meer af, ik kijk gewoon wat past.
pi_110132433
Gerb, je mini komt snel genoeg in maat 3 hoor. Mia zit nu al een paar weken in maat 3 :o

Overigens vind ik die simply dry ook best OK :Y Ze zijn alleen niet bestand tegen de spuitluiers die madam eens in de paar dagen heeft. Dan zijn de newborns toch net wat beter. Beetje jammer dat ze daar na een paar uur zo'n afdruk van het 'netje' in de billen heeft staan :')
pi_110133020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:43 schreef mefke79 het volgende:
zana, wat is er mis met maat 3 dan? Want op die kilo's ga ik al lang niet meer af, ik kijk gewoon wat past.
nu eerlijk gezegd, ik had maat 4 al in de aanbieding gekocht en maat 3 was net op, dus ik dacht vanwege de kilo's "mag" ik toch al overstappen, maar er zit denk ik verschil in het binnenwerk, misschien omdat de babies meer kruipen en lopen op die leeftijd, als je de flappen van de voorkant goed naar achteren vouwt gaat het ook wel, maar het is even wennen en mijn zoontje is meestal zo weg als het gaat om luiers wisselen, er is geen houden aan, ook een speeltje in zijn handen helpt vaak niet, hij draait zich om en kruipt weg en dan is het lastig de luier mooi dicht te krijgen

ik heb ook snel de neiging alleen de luier te vervangen als er poep in zit, want plas wordt redelijk goed opgevangen, het is alleen geen goed idee, wanneer er al een goede plasluier is en die al niet meer heel strak zit en dan poep erbij komt
pi_110133678
Dan toch op de commode verschonen. Geen kan op weg kruipen. Wij hebben daardoor nooit lek luiers.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:35:33 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110133981
Zolang een kleinere maat past de kleinere maat blijven gebruiken, ongeacht of ze al "mogen overstappen" qua kilo's.
In iedere volgende maat zitten minder luiers en dus is het gewoon voordeliger een kleine maat te gebruiken als die nog past.

We gebruiken hier 4 en 4+ door elkaar nu we weer even (door Pvoesss?) met de neus op de feiten gedrukt werden dat de 4+ niet groter is maar meer vocht kan opvangen; dus de 4 voor overdag en de 4+ voor 's nachts.
Het kost allemaal al meer dan genoeg, en als er 5 luiers minder in een pak zitten dan scheelt dat bijna een dag qua luiergebruik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110134936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan toch op de commode verschonen. Geen kan op weg kruipen. Wij hebben daardoor nooit lek luiers.
Op de commode is het helaas net zo erg en in mijn ogen nog gevaarlijker ook, daarom nu vaak op de bank of in ons bed.

Ik weet ook niet zo goed, wanneer een luier niet meer past...vaker doorlekken? Wij hadden dat niet echt met maat 3, maar de voorkant was 's ochtends altijd goed vol.
In de maat 4 pakjes zitten minder luiers dat klopt, maar de pasvorm dat weet je eerst als je de luiers ook gebruikt en nu heb je zo een lege prop bij het kontje. Ze gaan ook tot 18 kg, daar zou best wel veel verschil zitten in de hoeveelheid wat moet worden opgevangen...

Kan trouwens iemand anders een nieuw topic openen ik kan dit op dit moment niet, anders vanavond wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')