Dat er twee audioversies bestaan bewijst helemaal niets? Waarom zijn er dan twee audioversies? Waarom hadden ze de behoefte twee audioversies te maken? Dat betekent dus dat er gerommeld is.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:55 schreef Terecht het volgende:
[..]
Tegenover 69 stuks geregisseerde omstandigheden. Het probleem zit 'm erin dat er een speciale betekenis wordt toegeschreven aan die beelden en dus wordt geredeneerd dat die beelden per se op die manier gemaakt moesten zijn. Oorzaak en gevolg worden omgedraaid, wat creationisten dus ook doen als ze het bestaan van de mens als een doelbewuste schepping zien.
Daarnaast had de kwade genius op een véél eenvoudiger manier de eerste impact kunnen filmen mocht hij dit absoluut noodzakelijk hebben gevonden, door bijv een toeristische panoramacamera op een gebouw te plaatsen. Jouw kwade genius is weer eens een voorbeeld van de James Bond achtige schurk die truthers telkens voor ogen hebben en altijd en overal veels te ingewikkelde en risicovolle plannetjes verzint.
[..]
En wat bewijst dat dan, dat NIST het fout heeft? Dan is de hele video ineens gemanipuleerd?
Jij beweert overigens dat er uberhaupt geen locatie te vinden is van waaruit je de video kunt reproduceren omdat enkele truthers dit op locatie hebben gechecked. Ik zeg dat dit geen sluitend bewijs is omdat je zomaar een locatie of invalshoek over het hoofd ziet. Dat kun je dus opvangen met een 3D-model.
[..]
Daar heb ik deels al op gereageerd. Het is nl flauwekul.
- Dat er twee verschillende audiotracks zijn bewijst voor de rest helemaal niets, anders dan dat er twee verschillende audiotracks zijn. Daaruit kun je niet concluderen dat de hele film fake is.
- Er is niet in voldoende mate aangetoond dat er iets mis is met de gefilmde locatie, zie eerder in mijn reactie. Daarnaast, hier heeft iemand de locatie van de filmer geprobeerd te achterhalen en dat is hem heel aardig gelukt.
- Dat de persoon niets over de beelden mag zeggen toont ook helemaal niets aan, anders dan dat hij er niets over mag zeggen (omdat hij er geen copyright meer over heeft bijv?).
Het zijn stuk voor stuk zgn zelf-evidente bewijzen die helemaal niet fakery met kwade opzet bewijzen. Er is nl helemaal geen causaal verband te trekken tussen de feiten en de conclusie. Is het misschien daarom dat er toch heel hard geroepen wordt dat het bewijs 'obvious' is dat de beelden 'completly fake' zijn, juist om het gebrek aan causaal bewijs te maskeren?
Dan had hij dus gewoon een bootje kunnen pakken en de afbeelding kunnen maken. Dat heeft hij niet gedaan en iemand anders ook niet. Hij bewijst dus helemaal geen drol.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Omdat je een luie hond bent die het niet heeft gelezen:
[..]
ik vind de horizontale afstand tussen de witte watertoren en het rode gebouw verschillend in de beelden/fotoquote:Op zondag 30 januari 2011 16:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Omdat je een luie hond bent die het niet heeft gelezen:
[..]
Het geeft aan dat het in principe kan. Wil je beweren dat het niet zo is dan zou je dat dus moeten aantonen. Dat is vooralsnog niet bewezen.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan had hij dus gewoon een bootje kunnen pakken en de afbeelding kunnen maken. Dat heeft hij niet gedaan en iemand anders ook niet. Hij bewijst dus helemaal geen drol.
Misschien hebben ze de eerste keer wel zijn stem gemuted? Misschien wilden ze voor het dramatische effect de stem van de filmer er ook in betrekken? Dit alles bewijst nog geen kwade opzet voor een volledige geensceneerde video.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat er twee audioversies bestaan bewijst helemaal niets? Waarom zijn er dan twee audioversies? Waarom hadden ze de behoefte twee audioversies te maken? Dat betekent dus dat er gerommeld is.
Dit is de omgekeerde wereld. De gelovers van het officiele verhaal moeten juist aantonen dat de video wel gereproduceerd kan worden. De persoon op de link die jij hebt geplaatst had het "bijna" gedaan maar niet helemaal. Het is hem dus niet gelukt. Op naar de volgende. Laat maar een beeld zien waarin het wel lukt.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het geeft aan dat het in principe kan. Wil je beweren dat het niet zo is dan zou je dat dus moeten aantonen. Dat is vooralsnog niet bewezen.
Wow wat een redenering. Het raakt kant nog wal. Ik heb nog niet eerder zo een debiele redenering gezien. Ze wilden extra dramatisch effect? Was het origineel niet dramatisch genoeg? Kan het editen van audio's goedgepraat worden? Wat een idiote redeneringen.quote:Misschien hebben ze de eerste keer wel zijn stem gemuted? Misschien wilden ze voor het dramatische effect de stem van de filmer er ook in betrekken? Dit alles bewijst nog geen kwade opzet voor een volledige geensceneerde video.
Dit gedoe om deze video is een schoolvoorbeeld van je blindstaren op pietluttige details en daaruit denken enorme conclusies te kunnen trekken. Typisch ontkennersgedrag.
Waarom zou de toeristische panorama camera effectiever zijn dan wanneer men een patriottische propaganda docu over een stel brandweermannen zou maken? Makkelijker, ja vast, maar ik denk dat die docu dus een veel breder doel had en daardoor zeer effectief is geweest. Meer dan dat je met een of andere statische panorama camera op een dak had kunnen bereiken. Men moest meevoelen (als in een film) met de documentaire makers en de brandweermannen.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:55 schreef Terecht het volgende:
Tegenover 69 stuks geregisseerde omstandigheden. Het probleem zit 'm erin dat er een speciale betekenis wordt toegeschreven aan die beelden en dus wordt geredeneerd dat die beelden per se op die manier gemaakt moesten zijn. Oorzaak en gevolg worden omgedraaid, wat creationisten dus ook doen als ze het bestaan van de mens als een doelbewuste schepping zien.
Daarnaast had de kwade genius op een véél eenvoudiger manier de eerste impact kunnen filmen mocht hij dit absoluut noodzakelijk hebben gevonden, door bijv een toeristische panoramacamera op een gebouw te plaatsen. Jouw kwade genius is weer eens een voorbeeld van de James Bond achtige schurk die truthers telkens voor ogen hebben en altijd en overal veels te ingewikkelde en risicovolle plannetjes verzint.
Weinig locaties of andere invalshoeken zijn er nog over. Battery park ligt aan het water... dus dan moet de shot wel vanaf de wal of vanaf het dek van een ferry gemaakt zijn en dat kan dus niet, want dat heeft men uitgezocht. Het zegt in ieder geval dat NIST haar zaken niet op orde heeft als ze al niet eens de juiste locatie vanaf waar de foto is genomen, goed heeft.quote:En wat bewijst dat dan, dat NIST het fout heeft? Dan is de hele video ineens gemanipuleerd?
Jij beweert overigens dat er uberhaupt geen locatie te vinden is van waaruit je de video kunt reproduceren omdat enkele truthers dit op locatie hebben gechecked. Ik zeg dat dit geen sluitend bewijs is omdat je zomaar een locatie of invalshoek over het hoofd ziet. Dat kun je dus opvangen met een 3D-model.
Nee. Ik ben niet degene die twijfelt aan de echtheid van de video. Het zijn de truthers die beweren dat er vanuit een onmogelijke locatie is gefilmd dus zij dienen die claim dan ook hard te maken. Ik wijs enkel op een persoon die uit eigen beweging de locatie heeft proberen na te gaan en daar erg dicht bij in de buurt is gekomen, wat erop wijst dat de truthers hun werk niet goed genoeg hebben gedaan. Er is vooralsnog geen sluitend bewijs getoond dat de video een fake is. Wel zgn bewijzen die als zodanig worden gepresenteerd maar bij nadere beschouwing helemaal geen causaal verband aantonen.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is de omgekeerde wereld. De gelovers van het officiele verhaal moeten juist aantonen dat de video wel gereproduceerd kan worden. De persoon op de link die jij hebt geplaatst had het "bijna" gedaan maar niet helemaal. Het is hem dus niet gelukt. Op naar de volgende. Laat maar een beeld zien waarin het wel lukt.
Maar het zijn dus wel mogelijke verklaringen? Jullie springen direct naar de conclusie 'de beelden zijn fake!' maar slaan daartoe een heleboel redeneer- en bewijsstappen over. Als je er vanuit gaat dat de video gefaked is zit je nl met precies hetzelfde probleem. Als de video vantevoren ge-edit is waarom heeft men besloten het nogmaals te editten?quote:[..]
[..]
Wow wat een redenering. Het raakt kant nog wal. Ik heb nog niet eerder zo een debiele redenering gezien. Ze wilden extra dramatisch effect? Was het origineel niet dramatisch genoeg? Kan het editen van audio's goedgepraat worden? Wat een idiote redeneringen.
Dit is een doelredenering. Die film had ook wel zijn effect gehad als die eerste impact niet verfilmd zou zijn maar vanaf het moment dat de vuurbal te zien was bijv. Wat jij doet is een bijzonder grote betekenis hechten aan het in beeld krijgen van die eerste impact, op welke gronden doe jij dat?quote:Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zou de toeristische panorama camera effectiever zijn dan wanneer men een patriottische propaganda docu over een stel brandweermannen zou maken? Makkelijker, ja vast, maar ik denk dat die docu dus een veel breder doel had en daardoor zeer effectief is geweest. Meer dan dat je met een of andere statische panorama camera op een dak had kunnen bereiken. Men moest meevoelen (als in een film) met de documentaire makers en de brandweermannen.
Als je de aanname doet dat er een zeker doel achter deze of gene filmmateriaal zit dan is het gerechtvaardigd je af te vragen waarom nu juist op die manier. Want kwade opzet impliceert dat men erover nagedacht heeft en dus een weloverwogen keuze heeft kunnen maken. Toch merk ik telkens dat de kwade genius van de truthers dat helemaal niet doet en altijd veel te moeilijk doet en geen accurate kosten-baten analyses maakt. Dat brengt mij tot de conclusie dat truthers in omgekeerde richting redeneren, zij proberen de feiten in hun theorie te plaatsen ipv andersom.quote:Jij zoekt altijd maar naar zaken die wellicht veel makkelijker hadden geweest, maar daarbij ga je aan het beoogde doel voorbij. Bovendien zijn er altijd wel zaken te verzinnen die wellicht makkelijker of beter zouden zijn geweest, maar betekent dat dan dat al het andere onzin is? Bepaalde keuzes worden gemaakt door mensen en die keuzes zijn niet altijd de beste. Daarnaast weet je niet wat de achterliggende motieven zijn geweest om een bepaalde keuze te maken. Dat het in jouw ogen niet logisch is, zegt dus niets.
Op het eerste gezicht niet zoveel eigenlijk, hoe goed is de administratie in Frankrijk?quote:Wat zegt het jou overigens dat de geboorterecords van de Naudets dus niet terug zijn te vinden en dat ze dus niet in Parijs zijn geboren?
Het plaatje doet het niet. En er zijn wat, iets van 40+ video's van de tweede inslag toch? Hoeveel er daarvan door particulieren zijn gemaakt weet ik niet.quote:[..]
Weinig locaties of andere invalshoeken zijn er nog over. Battery park ligt aan het water... dus dan moet de shot wel vanaf de wal of vanaf het dek van een ferry gemaakt zijn en dat kan dus niet, want dat heeft men uitgezocht. Het zegt in ieder geval dat NIST haar zaken niet op orde heeft als ze al niet eens de juiste locatie vanaf waar de foto is genomen, goed heeft.
Maar goed... we hebben dus beelden Michael Hezarkani en die van een andere toerist. Maar waar zijn de beelden van de overige toeristen?
Mooie foto van afstand. Als ik deze bekijk, dan begin ik me nog meer af te vragen van waar die CNN video nu precies is gefilmd.
[ afbeelding ]
Tja.. het blijven Amerikanen he. Beetje spektakel kan nooit kwaadquote:Op zondag 30 januari 2011 17:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit is een doelredenering. Die film had ook wel zijn effect gehad als die eerste impact niet verfilmd zou zijn maar vanaf het moment dat de vuurbal te zien was bijv. Wat jij doet is een bijzonder grote betekenis hechten aan het in beeld krijgen van die eerste impact, op welke gronden doe jij dat?
quote:Als je de aanname doet dat er een zeker doel achter deze of gene filmmateriaal zit dan is het gerechtvaardigd je af te vragen waarom nu juist op die manier. Want kwade opzet impliceert dat men erover nagedacht heeft en dus een weloverwogen keuze heeft kunnen maken. Toch merk ik telkens dat de kwade genius van de truthers dat helemaal niet doet en altijd veel te moeilijk doet en geen accurate kosten-baten analyses maakt. Dat brengt mij tot de conclusie dat truthers in omgekeerde richting redeneren, zij proberen de feiten in hun theorie te plaatsen ipv andersom.
quote:Op het eerste gezicht niet zoveel eigenlijk, hoe goed is de administratie in Frankrijk?
Dan maar een linkje:quote:Het plaatje doet het niet. En er zijn wat, iets van 40+ video's van de tweede inslag toch? Hoeveel er daarvan door particulieren zijn gemaakt weet ik niet.
quote:heidimarie, Oct 24 2009, 01:09 PM, Post #506
One of the issues of "who else took pictures" and the fact that the only pictures which seem to exist are from Mike and me do, in a way, have a logical explanation. We were both alone when we were photographing, ie, Mike's wife was on a lower deck and I didn't know anybody else on board, so neither one of us were comforting somebody else, being comforted, talking, or doing things normal people around people they know, would do.
How would someone explain to a friend, spouse, relative standing next to them, or rationalize to themselves, that they would rather take pictures of this horrible disaster that was instantly killing people instead of praying, screaming, running, protecting others around them, or standing still in stunned shock?
~
Hope this helps ya'll...
Have a nice weekend, and TGC, C
http://s1.zetaboards.com/pumpitout/topic/3510638/34/#post531037
als wij nu truthers zijn, ben jij dan een liar? iemand die graag voorgelogen wordt ipv de waarheid wilt weten?quote:Op zondag 30 januari 2011 17:56 schreef Terecht het volgende:
Mij ontgaat het doel van het proberen aan te tonen dat één bepaalde video fake zou zijn een beetje. Dat zegt op zich nog niets over al die andere video's, en ook wordt er geen aandacht besteed aan de omvang die deze operatie zou moeten hebben. Iedere persoon met een camera in zijn handen is immers verdacht. Hoe controleerden ze al die mensen, die soms jaren later hun foto's en video's op het internet zetten? Het is vanaf de 'get-go' al een uiterst ongeloofwaardig idee dat een organisatie het op deze manier aan zou willen pakken. Dat kan allemaal veel doortrapter en veel eenvoudiger.
De parallellen met de maanlandingtruthers en holocaustontkenners zijn er te over en die hebben hun pleidooi ook niet weten te winnen op die manier.
Eerder een denierquote:Op maandag 31 januari 2011 15:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als wij nu truthers zijn, ben jij dan een liar? iemand die graag voorgelogen wordt ipv de waarheid wilt weten?
Wellicht als je in zwartwitland leeft. Nee, ik speel graag met de ironie van de geuzennaam die truthers zichzelf hebben aangemeten. Zo houden deze zelfbenoemde kampioenen van de waarheidsvinding er ieder zo hun eigen waarheid op na;quote:Op maandag 31 januari 2011 15:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als wij nu truthers zijn, ben jij dan een liar? iemand die graag voorgelogen wordt ipv de waarheid wilt weten?
ja, zo'n grijpkraan is echt een goede vergelijking.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft vreemd om te zien hoe zo'n kwestbaar apparaat dwars door meerdere centimeters brede stalen balken kan vliegen. Check dit:
Geloven jullie het zelf?![]()
Kijk dan gewoon naar het materiaal waar dat vliegtuig uit bestaat voor je met slimme opmerkingen gaat gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, zo'n grijpkraan is echt een goede vergelijking.
nou, dat wisten wij allebei al veel langer,he!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk dan gewoon naar het materiaal waar dat vliegtuig uit bestaat voor je met slimme opmerkingen gaat gooien.
Het gaat om materiaal van het vliegtuig. Die kraan boeit niet....
Ja duh, maar ik zet het er ook niet voor jou neer.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, dat wisten wij allebei al veel langer,he!
ja, doe eens niet zo minachtigquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja duh, maar ik zet het er ook niet voor jou neer.
quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef THEFXR het volgende:[me ]kuch[/me]
ja, zo'n grijpkraan is echt een goede vergelijking.
Een vliegtuig in de torens is fysiek onmogelijk. Puntquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft vreemd om te zien hoe zo'n kwestbaar apparaat dwars door meerdere centimeters brede stalen balken kan vliegen. Check dit:
Nooit momentum onderschattenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je weet augmented reality?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |