ja die tijdelijke voorlichting.. wanneer gaat dat gebeuren dan? Het is februari , wanneer komt die wet er officieel door? Hoe veel tijd gaat daar nog overheen? Gaan ze het nog wel redden voor september vraag ik me af? *wishfull thinking*quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:56 schreef Friek_ het volgende:
In het wetsvoorstel wordt trouwens het idee dat de spelregels tijdens de wedstrijd gewijzigd worden als volgt gerechtvaardigd:
[..]
Bron (p. 21)
Kortom: ga maar lekker bijlenen, want wij zijn heel redelijk.Achterlijk, meer woorden heb ik er niet voor.
Die voorlichting werd ook verklaard in de toelichitng op de kritiek van de RvS: het plan is al lange tijd bekend, dus de student weet er al heel lang van en kan zich dus tijdig voorbereide.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 04:51 schreef anti-fok het volgende:
[..]
ja die tijdelijke voorlichting.. wanneer gaat dat gebeuren dan? Het is februari , wanneer komt die wet er officieel door? Hoe veel tijd gaat daar nog overheen? Gaan ze het nog wel redden voor september vraag ik me af? *wishfull thinking*
Ze vergeten echter dat er ook langstudeerders zijn die niet meer kunnen bijlenen. 3000,- is niet iets wat je zomaar even bijeen schraapt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:56 schreef Friek_ het volgende:
In het wetsvoorstel wordt trouwens het idee dat de spelregels tijdens de wedstrijd gewijzigd worden als volgt gerechtvaardigd:
[..]
Bron (p. 21)
Kortom: ga maar lekker bijlenen, want wij zijn heel redelijk.Achterlijk, meer woorden heb ik er niet voor.
Je kunt niet kiezen, afhankelijk van je situatie geldt verplicht de ene of de andere.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:06 schreef Deliah het volgende:
Maar als ik het goed heb gelezen geldt deze maatregel alleen voor personen die geen instellingscollegegeld betalen.
Ik betwijfel eerlijk gezegd dat dit waar is, want hierdoor zouden ze heel veel boetes mislopen. Dan kan toch iedereen die te lang doorstudeert overgaan op instellingscollegegeld.
Vziw wordt de lening ook voor jaar 5/6/7 kwijtgescholden als je binnen 10 jaar je diploma haalt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:35 schreef von_Preussen het volgende:
Maar waarom verliezen langstudeerders nu hun OV? Dat ding is na 4 jaar toch ook een lening die je moet terugbetalen, of zie ik dat verkeerd?
Zover weet ik dat ook, jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je kunt niet kiezen, afhankelijk van je situatie geldt verplicht de ene of de andere.
[..]
Vziw wordt de lening ook voor jaar 5/6/7 kwijtgescholden als je binnen 10 jaar je diploma haalt.
Wanneer mag je niet meer lenen bij DUO/IBG whatever? Ik heb nu 2 jaar uni en begin volgend jaar met een nieuwe opleiding (op voorwaarde dat de huidige regeling niet NOG nadeliger wordt).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ze vergeten echter dat er ook langstudeerders zijn die niet meer kunnen bijlenen. 3000,- is niet iets wat je zomaar even bijeen schraapt.
Je kunt nog 3 jaar na afloop van je prestatiebeurs lenen. Daarna niet meer.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:09 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Wanneer mag je niet meer lenen bij DUO/IBG whatever? Ik heb nu 2 jaar uni en begin volgend jaar met een nieuwe opleiding (op voorwaarde dat de huidige regeling niet NOG nadeliger wordt).
http://www.raadvanstate.n(...)t/?advicepub_id=9535quote:De Raad van State heeft felle kritiek op het plan van het kabinet om studenten én onderwijsinstellingen te beboeten voor lang studeren. De Raad gelooft niet dat studenten door zo’n boete sneller gaan studeren. Een wel heel inhoudelijk advies, dat nauwelijks gaat over de technische, juridische kwaliteit van de wet, maar vooral over het onderwijsbeleid van het kabinet. (03-02-2011)
Om maar te zwijgen over de JSFquote:Op maandag 7 februari 2011 04:24 schreef truepositive het volgende:
Maar ondertussen gaat er minimaal 500 miljoen naar een nieuwe afghanistan missie.. Waar het vorige kabinet om gevallen was
Weet je, dat vind ik nog niet eens zo erg, een goed vliegtuig vormt een echte aanvulling / invulling op defensiegebied.quote:
Nee, heel simpel, haal "waste" uit het systeem, zoals het bedrijfsleven al tientallen jaren geleden heeft uitgevonden.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:50 schreef finsdefis het volgende:
En dat is exact wat er nog belachelijker is aan de halbeheffing. In plaats van simpelweg de studiefinanciering inkorten of iets anders simpels wordt er nu weer een hele nieuwe bureaucratische laag gecreëerd die boetes moet gaan innen en bijhouden. Daarnaast ook een hoop mensen die zich met uitzonderingsgevallen bezig moeten houden, zal wel weer de nodige denktanks en commissies opleveren. Als je toch al toegeeft dat je wil bezuinigen, doe het dan tenminste efficiënt
Loopt niet heelmaal synchroon hoor. Je krijgt 3 jaar stufi en na minimaal 4 jaar ga je pas boetes betalen. Vooral op het gebied van masters niet, daar krijg je toch al geen stufi meer voor.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef GlowMouse het volgende:
De regeling kent juist bijna geen uitzonderingen, en uitzonderingen die er zijn worden aan uitzonderingen voor de studiefinanciering gekoppeld.
Heb je het wetsvoorstel gelezen?quote:Op maandag 7 februari 2011 17:04 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Loopt niet heelmaal synchroon hoor. Je krijgt 3 jaar stufi en na minimaal 4 jaar ga je pas boetes betalen. Vooral op het gebied van masters niet, daar krijg je toch al geen stufi meer voor.
quote:Indien een student op grond van artikel 5.6, tiende lid, van de Wet studiefinanciering
2000 een jaar verlenging van de duur van de prestatiebeurs wordt verleend, wordt eenmalig
het aantal studiejaren, bedoeld in het eerste lid, voor een opleiding als bedoeld in de
onderdelen a, b, of c van dat lid vermeerderd met een jaar.
Dat stuk niet nee, maar dan blijft de differentiatie op masterniveau relevant.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Heb je het wetsvoorstel gelezen?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |