Zou iedereen wel beter uitkomen, dan geldt het sowieso nog niet voor volgend collegejaar. Maargoed, het zijn bezuinigingen dus die worden er one or the other way toch wel doorgeen geduwd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
bron? Ik dacht dat oorspronkelijk de bedoeling was dat er eind januari of begin februari over gestemd zou worden in de kamer.
Zou mij wel goed uitkomen. Ben waarschijnlijk in september - oktober klaar.
8500 ja? Alfasector heeft toch instellingsgeld van ~6500 euro oid?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou het fijn vinden dat als het er doorheen komt het pas volgend jaar gebeurt..
mèt erasmusbeurs kan ik dan (ff afwachten nog) voor 1700 gewoon mijn derde jaar doen, ipv 4700 of erger, 8500
Oh zo. Moet je via dat programma ook nog in de UK collegegeld betalen dan als je 'langstudeerder' bent? Dat is wel zuur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
1700 collegegeld
3000 boete
3300GBPtoch?
De bezuinigingsrondevoorstellen zijn eerder, het totaalplan met betrekking tot "verhoging van kwaliteit" zou ergens in juni verschijnen las ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
bron? Ik dacht dat oorspronkelijk de bedoeling was dat er eind januari of begin februari over gestemd zou worden in de kamer.
Zou mij wel goed uitkomen. Ben waarschijnlijk in september - oktober klaar.
quote:Strategische agenda
Al bij zijn aantreden maakte het kabinet duidelijk dat het de aanbevelingen Veerman zou omarmen. De vraag was vooral hoe ze zouden worden uitgevoerd. In de brief die staatssecretaris Zijlstra gisteren naar de Tweede Kamer stuurde wordt dat antwoord maar ten dele gegeven. De meeste maatregelen die hij noemt waren al bekend of moeten nog nader worden uitgewerkt. Daarvoor is het wachten op zijn strategische agenda, die in juni verschijnt.
Ik sloeg net de krant open en dit is wat ik zag, mag ik even kotsen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Butterfly91 het volgende:
De beste man is van het padje af.
Nu.nl
[..]
Het idee is misschien dat dat het verschil gaat maken, maar dat gaat niet gebeuren. In tegenstelling tot de VS en het VK hebben universiteiten hier namelijk niet de ruimte om hun studenten aan de poort te selecteren, zoals in Engeland gebeurt d.m.v. A-levels.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Igen het volgende:
Dezelfde titel, alleen dan wel van een andere instelling. En dat gaat dan het verschil maken.
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:16 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Het idee is misschien dat dat het verschil gaat maken, maar dat gaat niet gebeuren. In tegenstelling tot de VS en het VK hebben universiteiten hier namelijk niet de ruimte om hun studenten aan de poort te selecteren, zoals in Engeland gebeurt d.m.v. A-levels.
Maar dan nog: in die landen heb je inderdaad goede en slechte universiteiten, maar geen scholen die MSc-diploma's uit mogen delen terwijl ze helemaal geen universiteit zijn. Dat slaat gewoon nergens op, tenzij je kunstmatig zoveel mogelijk hoog opgeleiden wilt creëren.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:48 schreef eriksd het volgende:
Tja, Zijlstra is zelf qua opleiding ook een lichtgewicht, misschien verklaart dat zijn dedain voor daadwerkelijke universitaire studenten. Ik weet het niet.
Toch knap, een trouw VVD lid zo tegen je in het harnas jagen. Ik kan niet wachten tot dit onzalige voorstel en Zijlstra uit de politiek verdwijnen.
VVD stemmen en achteraf gaan klagen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
same here. Dit is niet de VVD waar ik op gestemd heb in ieder geval
Ik heb ook VVD gestemd en ben ook tegen dit hele verhaal, kan toch? Het stond niet in het programma, zoiets komt voort uit een regeerakkoord. Het feit dat er compromissen gesloten moeten heeft niets met VVD te maken, dat is altijd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:36 schreef bascross het volgende:
[..]
VVD stemmen en achteraf gaan klagen.![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:44 schreef bascross het volgende:
Je kan uiteraard achteraf gaan klagen, maar je weet van te voren dat de VVD niet betrouwbaar is. Bovendien was het partijprogramma al lachwekkend.
quote:
Het erge is dat ik hetzelfde dacht toen ik het voorstel las.quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:13 schreef ratatat het volgende:
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Denk dat het ongeveer als volgt is gegaan:
'Hmmm, we willen een top-5 kenniseconomie worden, maar we willen wel op onderwijs bezuinigen. Wacht, als we nu alle HBO luitjes dezelfde titel geven als WO afgestudeerden hebben we meer mensen met een WO titel en zijn we ineens een kenniseconomie omdat we dan meer mensen hebben met een WO titel.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |