abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:37:32 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491587
Ik lees dat hij nu ook HBO'ers dezelfde titel wil geven. Ja, echt belonen van excellerende studenten dit. Domste voorstel wat ik tot nu toe uit de politiek vernomen heb, en nog wel van een VVD'er ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92491635
dat is toch wel écht schandalig :')
Ja doei.
pi_92491648
Heb je even een linkje?

Maar ik neem aan dat je het bericht bedoelt dat HBO met P niet meer automatisch naar de uni kunnen.
pi_92491661
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:39 schreef von_Preussen het volgende:
Heb je even een linkje?

Maar ik neem aan dat je het bericht bedoelt dat HBO met P niet meer automatisch naar de uni kunnen.
dát vind ik dan wel weer echt _O_
Ja doei.
pi_92491666
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef eriksd het volgende:
Ik lees dat hij nu ook HBO'ers dezelfde titel wil geven. Ja, echt belonen van excellerende studenten dit. Domste voorstel wat ik tot nu toe uit de politiek vernomen heb, en nog wel van een VVD'er ook.
WTF :{ Sorry, ik heb niet voor jan lul gestudeerd om dezelfde titel als een HBO 'er te ontvangen. Niveauverschil is echt significant.

En zeker icm dit bericht: http://nos.nl/tekst/217348-grote-fraude-studenten-inholland.html
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92491674
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef eriksd het volgende:
Wat bedoel je nu precies, dezelfde titel als wat geven?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:41:11 #207
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491678
Mooi hé, dit voorstel. Iedereen hier weet dat ik een vrij trouwe VVD aanhanger ben en meestal wel bereid ben even rationeel te kijken naar iets, in het kader van bezuinigingen. Maar dit heeft dus echt geen enkel doel.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:41:27 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491686
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu precies, dezelfde titel als wat geven?
Het verschil in titulatuur tussen hogescholen en universiteiten verdwijnt, zodat hbo-studenten in het buitenland beter op hun waarde worden geschat, aldus Zijlstra. Bij de keuze hoeveel geld een onderwijsinstelling krijgt, gaat kwaliteit voortaan een belangrijke rol spelen.
Bis bis bis
pi_92491695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:41 schreef eriksd het volgende:
Mooi hé, dit voorstel. Iedereen hier weet dat ik een vrij trouwe VVD aanhanger ben en meestal wel bereid ben even rationeel te kijken naar iets, in het kader van bezuinigingen. Maar dit heeft dus echt geen enkel doel.
same here. Dit is niet de VVD waar ik op gestemd heb in ieder geval -O-
Ja doei.
pi_92491713
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het verschil in titulatuur tussen hogescholen en universiteiten verdwijnt, zodat hbo-studenten in het buitenland beter op hun waarde worden geschat, aldus Zijlstra. Bij de keuze hoeveel geld een onderwijsinstelling krijgt, gaat kwaliteit voortaan een belangrijke rol spelen.
Dank je, dat wist ik nog niet.

In dat geval kunnen ze maar ook meteen het HAVO en VWO samenvoegen tot één stroom, het "VMO" (Voorbereidend Matig Onderwijs).
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:43:22 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491722
Die redenatie ook echt; meer kans in het buitenland. Laat een HBO instelling zich dan maar meteen universiteit noemen, ben je ook af van dit gezeik toch :')
Bis bis bis
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:44:23 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491743
Nu speelde dit plan al eerder en werd toen door het CDA afgeschoten, dus ik moet het allemaal nog zien hoor.
Bis bis bis
pi_92491761
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
Die redenatie ook echt; meer kans in het buitenland. Laat een HBO instelling zich dan maar meteen universiteit noemen, ben je ook af van dit gezeik toch :')
Ik dacht trouwens dat studenten juist niet meer naar het buitenland zouden moeten gaan omdat het studievertraging zou opleveren, met het risico dat men een boete moet betalen?

En trouwens, was daar niet de BaMa-structuur voor, dat je met je bachelor-diploma ook in het buitenland beter terecht zou kunnen?
pi_92491763
die vent is echt zo incompetent als 'n downer met een scalpel in een OK
Ja doei.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:48:43 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92491843
Tja, Zijlstra is zelf qua opleiding ook een lichtgewicht, misschien verklaart dat zijn dedain voor daadwerkelijke universitaire studenten. Ik weet het niet.

Toch knap, een trouw VVD lid zo tegen je in het harnas jagen. Ik kan niet wachten tot dit onzalige voorstel en Zijlstra uit de politiek verdwijnen.
Bis bis bis
pi_92492571
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
Dat doen ze ook. De Haagse hogeschool, hier in Delft, heeft vlaggen hangen met The Hague University bijvoorbeeld. In het buitenland is er veelal ook niet zoiets als HBO.

Overigens zijn niet alle VVD-kamerleden zo happig op het langstudeerdersplan. Ik heb wat mail contact gehad en het komt er op neer dat ze er niet echt echt achterstaan, maar dat ze weinig keus hebben door het regeerakkoord. Ik hoop dat het CDA, waar het langstudeerdersplan direct vandaan komt, wil veranderen.
pi_92492680
In 't buitenland is er wel de onderscheiding tussen University en University of Applied Science (HBO) natuurlijk, dat zouden ze dan moeten gebruiken... :)
Ja doei.
pi_92492862
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
In 't buitenland is er wel de onderscheiding tussen University en University of Applied Science (HBO) natuurlijk, dat zouden ze dan moeten gebruiken... :)
Zo werkt het echter in Nederland niet hè, we moeten wel de schone schijn ophouden om het zicht de rotte inhoud erachter te verdoezelen.

Want wat we niet zien dat is er ook niet.
pi_92492951
true :')
Ja doei.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:47:33 #220
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_92493538
Heeft er iemand nou al een bron dat Halbe het onderscheid in titels wil afschaffen?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_92493581
De beste man is van het padje af.

Nu.nl

quote:
Universiteiten mogen strenger selecteren
DEN HAAG - Universiteiten en hogescholen mogen voortaan strenger selecteren. Zo zijn studenten met een hbo-propedeuse straks niet meer automatisch welkom op een universiteit. Hogescholen mogen mbo'ers gaan weigeren.

Dat heeft staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) dinsdag geschreven (pdf) in en reactie op adviezen van de commissie Veerman.
Als voorwaarde stelt de staatssecretaris wel dat studenten met de juiste vooropleiding altijd ergens kunnen doorstromen.

Zijlstra wil dat studenten meer te kiezen hebben. Voor mbo'ers die zich verder willen ontwikkelen komen er binnen het hbo meer tweejarige opleidingen, de zogeheten Associate degrees. Om het hbo voor vwo'ers aantrekkelijker te maken, komen er meer programma's voor 'excellente studenten'.

dinsdag 8 februari 2011 @ 10:53:36 #222
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92493746
Nog meer kiezen :') ja dat werkt :') al die leuke onzinnige "management" opleidingen van tegenwoordig die geen fuck voorstellen :')

puik plan Halbe, misschien moet hij eens terug naar de schoolbanken want dit is echt te slecht.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_92493764
Eerst mochten hbo's zich 'universities ( :') ) of applied sciences' noemen, toen kregen we de hbo-masters en nu verdwijnt het verschil in titulatuur helemaal?

Het enige verschil tussen hbo en echte universiteiten zal straks zijn dat je voor de laatste een jaar minder studiefinanciering krijgt :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:54:06 #224
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_92493765
Zelf al gevonden in de brief aan de kamer:
http://www.aob.nl/doc/Kabinetsreactie_Veerman.pdf

quote:
Titulatuur: wettelijk onderscheid hbo-wo opheffen
Dit kabinet kiest de lijn van de commissie-Veerman als het gaat om de titulatuur: De overheid moet zo snel mogelijk een punt zetten achter dit dossier [waaraan] in Nederland te zwaar [...] wordt getild. Het huidige wettelijk onderscheid in titulatuur tussen hbo en wo vervalt. Alleen de bachelor- en mastergraden worden nog wettelijk vastgelegd en beschermd. Hbo-afgestudeerden kunnen daarmee dezelfde titel krijgen als woafgestudeerden. De toevoeging bij de graad moet wel passen bij het type opleiding waar het om gaat. De door de instelling gekozen toevoeging en het diplomasupplement geven nader inzicht in inhoud en aard van de opleiding. In de Strategische Agenda voor Hoger Onderwijs, Onderzoek en Wetenschap werk ik nader uit hoe het beste bevorderd kan worden dat instellingen inderdaad voor een bij de opleiding passende titulatuur kiezen. Studenten moeten een reële kans hebben op doorstroom naar vervolgonderwijs in het buitenland en op uitstroom naar de internationale arbeidsmarkt. Een voor het buitenland transparante titulatuur helpt daarbij. Ook voor de instroom van talentvolle buitenlandse studenten is dit overigens belangrijk. Een transparante titulatuur maakt het Nederlandse hbo voor deze groep aantrekkelijker.

Met het vervallen van het onderscheid in titulatuur wordt de duiding van de instelling relevanter. Dat betekent dat hogescholen zich alle universities of applied sciences moeten noemen, en dus niet enkel university.
Begrijp ik dan goed dat de titel "Master of Science" zowel uitgedeeld kan worden na het voltooien van een Master Applied Physics aan de TU Delft, als na het voltooien van een HBO-master Psychologie aan INHolland?

Goed plan :'(

Edit: Nouja, tenminste mag ik dan nog de titel ir. voeren. Tenzij ze die ook rechttrekken (lees: afschaffen)

[ Bericht 5% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 08-02-2011 11:02:21 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_92493800
quote:
Het verschil in titulatuur tussen hogescholen en universiteiten verdwijnt, zodat hbo-studenten in het buitenland beter op hun waarde worden geschat, aldus Zijlstra.
Wat grappig, ik lees hier het volgende uit:

"Men is er in het buitenland achter dat het Nederlandse HBO één grote klotezooi is en wil daarom HBO'ers buiten de deur houden".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')