Het lijkt me eerder dat het de taak van Halbe is om talent te behouden ipv het makkelijker te maken voor hun om te vertrekkenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat grappig, ik lees hier het volgende uit:
"Men is er in het buitenland achter dat het Nederlandse HBO één grote klotezooi is en wil daarom HBO'ers buiten de deur houden".
Dan moeten universiteiten ook de ruimte krijgen om aan de poort te selecteren. Op deze manier kan een universiteit zich op geen enkele manier onderscheiden van het hbo, zeker als Halbe meer vwo'ers het hbo in wil sturen. Het wordt één pot middelmatig nat.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ze zullen wel meer naar het Amerikaanse model willen: daar is niet je titel van belang maar slechts bij welke instelling je die gehaald hebt.
daar zat ik ook al aan te denken, waarom zou je straks nog WO gaan doen? Je krijgt minder lang stufi dan hbo (alleen nog voor de bachelor), het niveau is meestal hoger dus je hebt meer kans op uitloop en dan krijg je ook nog hetzelfde diplomaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Dan moeten universiteiten ook de ruimte krijgen om aan de poort te selecteren. Op deze manier kan een universiteit zich op geen enkele manier onderscheiden van het hbo, zeker als Halbe meer vwo'ers het hbo in wil sturen. Het wordt één pot middelmatig nat.
Dat past precies in het beleid van het kabinet, kunstmatig zoveel mogelijk hoger opgeleiden creëren door met diploma's te strooien.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef cikolata het volgende:
[..]
daar zat ik ook al aan te denken, waarom zou je straks nog WO gaan doen? Je krijgt minder lang stufi dan hbo (alleen nog voor de bachelor), het niveau is meestal hoger dus je hebt meer kans op uitloop en dan krijg je ook nog hetzelfde diploma
Hij wil gewoon mensen eerder aan het werk hebben zodat zijn generatie ook rustig aan kan relaxen van een vroeg pensioen met alle benefits die de babyboomers hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef cikolata het volgende:
[..]
daar zat ik ook al aan te denken, waarom zou je straks nog WO gaan doen? Je krijgt minder lang stufi dan hbo (alleen nog voor de bachelor), het niveau is meestal hoger dus je hebt meer kans op uitloop en dan krijg je ook nog hetzelfde diploma
Eens. Moet toch maar eens het rapport van Veerman lezen om te zien in welke context dit wordt voorgesteld.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Dan moeten universiteiten ook de ruimte krijgen om aan de poort te selecteren. Op deze manier kan een universiteit zich op geen enkele manier onderscheiden van het hbo, zeker als Halbe meer vwo'ers het hbo in wil sturen. Het wordt één pot middelmatig nat.
Klopt, dat is inderdaad de reden dat dit wordt ingevoerd allemaal. naast het kortetermijn denken van het nú wat centen nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Hij wil gewoon mensen eerder aan het werk hebben zodat zijn generatie ook rustig aan kan relaxen van een vroeg pensioen met alle benefits die de babyboomers hebben.
Ik ben daar juist goed mee af, want ik heb dit jaar naast mijn bachelor ook alvast wat pre master vakken gedaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:38 schreef Zocalo het volgende:
Hoe zit dat met het voorstel voor pre-masters? Wordt dat als bachelor of master gezien? Organisatorisch het eerste, maar ik ving nu ook geluiden op dat ze het als master willen zien. Dan mag je dus helemaal geen vertraging oplopen...
Dezelfde titel, alleen dan wel van een andere instelling. En dat gaat dan het verschil maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:38 schreef koffiegast het volgende:
Er zijn grenzen en die grenzen worden ruimschoots overgetreden. Als mensen zoveel moeite hebben met hun diploma in het buitenland dan moeten ze er zelf werk van maken of goeie 'vertalings'modellen maken en niet probere te gelijk trekken met een WO opleiding. Krijgen we straks zeker dat een inholland cheatende klootzak bij de meest simpele technische studie dezelfde titel krijgt als een hardwerkende wiskundige, natuurkindige of weet ik veel wat van de universiteit.
Alsof ze in Amerika het verschil tussen de UU en de HH weten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dezelfde titel, alleen dan wel van een andere instelling. En dat gaat dan het verschil maken.
Net zoals het in Engeland ook wel een behoorlijk verschil schijnt te maken of je, ik noem maar wat, de bachelor Urban Planning in Manchester of in Newcastle hebt gedaan. En die heten dan zelfs beide gewoon 'university'.
En dan verwacht Zijlstra dat we er nu al rekening mee houden? WTF, rekening houden met iets wat nog niet eens door de tweede kamer is gekomen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
Pas in Juni komt hij met een totaalplan, dan nog debat erover enzovoorts. Ik verwacht dit niet voor Oktober in stemming te zien.
Dan kan het dus niet per 1 september ingaan lijkt me.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
Pas in Juni komt hij met een totaalplan, dan nog debat erover enzovoorts. Ik verwacht dit niet voor Oktober in stemming te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef finsdefis het volgende:
Te triest voor woorden ook, Zijlstra die vraagt om argumenten waarom er een overgangsregeling nodig is en dan dit zegt: 'Ik heb overigens zes jaar en vier maanden over mijn studies gedaan en zou dus extra collegegeld hebben moeten betalen. Maar ik denk dat ik dan gewoon eerder was afgestudeerd.'_______________! Daar kunnen wij nu niet meer voor kiezen om sneller af te studeren he.
![]()
_________!
hilarisch hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Ja doei.
bron? Ik dacht dat oorspronkelijk de bedoeling was dat er eind januari of begin februari over gestemd zou worden in de kamer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |