abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:02:36 #226
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92494080
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat grappig, ik lees hier het volgende uit:

"Men is er in het buitenland achter dat het Nederlandse HBO één grote klotezooi is en wil daarom HBO'ers buiten de deur houden".
Het lijkt me eerder dat het de taak van Halbe is om talent te behouden ipv het makkelijker te maken voor hun om te vertrekken :') dus er zal wel een andere reden achter zitten.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:06:42 #227
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_92494219
Ze zullen wel meer naar het Amerikaanse model willen: daar is niet je titel van belang maar slechts bij welke instelling je die gehaald hebt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_92494413
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

Ze zullen wel meer naar het Amerikaanse model willen: daar is niet je titel van belang maar slechts bij welke instelling je die gehaald hebt.
Dan moeten universiteiten ook de ruimte krijgen om aan de poort te selecteren. Op deze manier kan een universiteit zich op geen enkele manier onderscheiden van het hbo, zeker als Halbe meer vwo'ers het hbo in wil sturen. Het wordt één pot middelmatig nat.
pi_92494550
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Dan moeten universiteiten ook de ruimte krijgen om aan de poort te selecteren. Op deze manier kan een universiteit zich op geen enkele manier onderscheiden van het hbo, zeker als Halbe meer vwo'ers het hbo in wil sturen. Het wordt één pot middelmatig nat.
daar zat ik ook al aan te denken, waarom zou je straks nog WO gaan doen? Je krijgt minder lang stufi dan hbo (alleen nog voor de bachelor), het niveau is meestal hoger dus je hebt meer kans op uitloop en dan krijg je ook nog hetzelfde diploma :')
pi_92494612
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef cikolata het volgende:

[..]

daar zat ik ook al aan te denken, waarom zou je straks nog WO gaan doen? Je krijgt minder lang stufi dan hbo (alleen nog voor de bachelor), het niveau is meestal hoger dus je hebt meer kans op uitloop en dan krijg je ook nog hetzelfde diploma :')
Dat past precies in het beleid van het kabinet, kunstmatig zoveel mogelijk hoger opgeleiden creëren door met diploma's te strooien.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:00 #231
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92494654
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:16 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hij wil gewoon mensen eerder aan het werk hebben zodat zijn generatie ook rustig aan kan relaxen van een vroeg pensioen met alle benefits die de babyboomers hebben.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:21:41 #232
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_92494758
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Eens. Moet toch maar eens het rapport van Veerman lezen om te zien in welke context dit wordt voorgesteld.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:25:17 #233
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92494886
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Hij wil gewoon mensen eerder aan het werk hebben zodat zijn generatie ook rustig aan kan relaxen van een vroeg pensioen met alle benefits die de babyboomers hebben.
Klopt, dat is inderdaad de reden dat dit wordt ingevoerd allemaal. naast het kortetermijn denken van het nú wat centen nodig hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92495371
Hoe zit dat met het voorstel voor pre-masters? Wordt dat als bachelor of master gezien? Organisatorisch het eerste, maar ik ving nu ook geluiden op dat ze het als master willen zien. Dan mag je dus helemaal geen vertraging oplopen...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:33:47 #235
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_92497145
Voor deze keer ben ik het voor een deel eens met de staatssecretaris, want mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan loopt in de meeste gevallen niet goed af. Het liefst had ik gezien dat hij de deur dicht had gegooid voor mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit willen gaan. In mijn ogen zou het gewoon beter zijn als er alleen mensen worden toegelaten met een vwo-diploma of een hbo-diploma.

Ik vind het wel van de zotte dat hbo-instellingen mensen met een mbo-diploma mogen weigeren. Dat is in mijn ogen net zoiets als aanvullende eisen stellen voor mensen of mensen weigeren die hun vmbo-diploma hebben behaald en naar de havo willen. Bied ze dan bijvoorbeeld een schakeltraject aan zodat de kans op uitval beperkt wordt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:09:44 #236
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92498226
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:38 schreef Zocalo het volgende:
Hoe zit dat met het voorstel voor pre-masters? Wordt dat als bachelor of master gezien? Organisatorisch het eerste, maar ik ving nu ook geluiden op dat ze het als master willen zien. Dan mag je dus helemaal geen vertraging oplopen...
Ik ben daar juist goed mee af, want ik heb dit jaar naast mijn bachelor ook alvast wat pre master vakken gedaan.

Maar als ze het als bachelor zien moet ik dit jaar ook mijn pre master afronden, want ik ben al even bezig.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:22:39 #237
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92498681
Toch mooi dat een VVD staatssecretaris enerzijds loopt te strooien met woorden als transparantie, ambitie en excelleren en vervolgens een systeem gaat creeeren waarin iedereen zich university noemt met bijbehorende bachelor en mastertitel. Hoezo nivelleren :')

Ik heb helemaal geen zin om dezelfde mastertitel te hebben als zo'n scholier die "commerciele economie" doet :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92498737
Het gelijktrekken van de titels is echt belachelijk. Iemand die vrijetijdsmanagement heeft gedaan heeft echt niet dezelfde kwaliteiten als iemand die een WO- Bachelor heeft gedaan in welke richting dan ook.
Het is gewoon niet hetzelfde, niet in tempo, niet in leerstof en niet in mate van onderzoek. Het is niet voor niets dat niet alle HBOers het WO aankunnen, geef ze dan ook niet dezelfde titel :')
Ik snap dat HBO wat onduidelijk is in het buitenland maar op deze manier wordt er echt tekort gedaan aan het WO.
pi_92499235
Er zijn grenzen en die grenzen worden ruimschoots overgetreden. Als mensen zoveel moeite hebben met hun diploma in het buitenland dan moeten ze er zelf werk van maken of goeie 'vertalings'modellen maken en niet probere te gelijk trekken met een WO opleiding. Krijgen we straks zeker dat een inholland cheatende klootzak bij de meest simpele technische studie dezelfde titel krijgt als een hardwerkende wiskundige, natuurkindige of weet ik veel wat van de universiteit.
pi_92499591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:38 schreef koffiegast het volgende:
Er zijn grenzen en die grenzen worden ruimschoots overgetreden. Als mensen zoveel moeite hebben met hun diploma in het buitenland dan moeten ze er zelf werk van maken of goeie 'vertalings'modellen maken en niet probere te gelijk trekken met een WO opleiding. Krijgen we straks zeker dat een inholland cheatende klootzak bij de meest simpele technische studie dezelfde titel krijgt als een hardwerkende wiskundige, natuurkindige of weet ik veel wat van de universiteit.
Dezelfde titel, alleen dan wel van een andere instelling. En dat gaat dan het verschil maken.

Net zoals het in Engeland ook wel een behoorlijk verschil schijnt te maken of je, ik noem maar wat, de bachelor Urban Planning in Manchester of in Newcastle hebt gedaan. En die heten dan zelfs beide gewoon 'university'.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:19:35 #241
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92500889
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Dezelfde titel, alleen dan wel van een andere instelling. En dat gaat dan het verschil maken.

Net zoals het in Engeland ook wel een behoorlijk verschil schijnt te maken of je, ik noem maar wat, de bachelor Urban Planning in Manchester of in Newcastle hebt gedaan. En die heten dan zelfs beide gewoon 'university'.
Alsof ze in Amerika het verschil tussen de UU en de HH weten. :')
pi_92502359
Wanneer wordt over deze wet gestemd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:58:33 #243
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92502428
Nog niet bekend. Staat wel aangemeld bij de lijst van te behandelen onderwerpen voor de Tweede Kamer, maar nog geen datum toegekend.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:34:33 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92504025
Pas in Juni komt hij met een totaalplan, dan nog debat erover enzovoorts. Ik verwacht dit niet voor Oktober in stemming te zien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92504160
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
Pas in Juni komt hij met een totaalplan, dan nog debat erover enzovoorts. Ik verwacht dit niet voor Oktober in stemming te zien.
En dan verwacht Zijlstra dat we er nu al rekening mee houden? WTF, rekening houden met iets wat nog niet eens door de tweede kamer is gekomen? :') En dat we er al op anticiperen?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:37:50 #246
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92504184
quote:
Dan kan het dus niet per 1 september ingaan lijkt me.

Waar heb je dit gelezen trouwens? Dacht dat hij het juist zo snel mogelijk door de kamer wilde hebben om het per 2011/2012 in te laten gaan? Sowieos ligt het toch al bij de Tweede Kamer? Of gaat dit over het gelijktrekken van titels i.p.v. de langstudeerdersboete?
pi_92504325
Goed, dus naast de 'boete' nu ook al de titulatuur. Wat een fucking prutser. Ik ga morgen even een aantal politici aanschrijven en de VVD kan mijn stem bij de verkiezingen straks zeker vergeten.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:42:21 #248
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_92504362
Te triest voor woorden ook, Zijlstra die vraagt om argumenten waarom er een overgangsregeling nodig is en dan dit zegt: 'Ik heb overigens zes jaar en vier maanden over mijn studies gedaan en zou dus extra collegegeld hebben moeten betalen. Maar ik denk dat ik dan gewoon eerder was afgestudeerd.'

:')_______________! Daar kunnen wij nu niet meer voor kiezen om sneller af te studeren he.

:')
:') :')
:')_________!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_92504497
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef finsdefis het volgende:
Te triest voor woorden ook, Zijlstra die vraagt om argumenten waarom er een overgangsregeling nodig is en dan dit zegt: 'Ik heb overigens zes jaar en vier maanden over mijn studies gedaan en zou dus extra collegegeld hebben moeten betalen. Maar ik denk dat ik dan gewoon eerder was afgestudeerd.'

:')_______________! Daar kunnen wij nu niet meer voor kiezen om sneller af te studeren he.

:')
:') :')
:')_________!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hilarisch hè? :')!
Ja doei.
pi_92504532
quote:
bron? Ik dacht dat oorspronkelijk de bedoeling was dat er eind januari of begin februari over gestemd zou worden in de kamer.

Zou mij wel goed uitkomen. Ben waarschijnlijk in september - oktober klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')