Ja, maar dat vind ik ook stom. Ze moeten al zo lang naar school... laat ze ook nog even kind zijn, vind ik. Dat praten, komt vaak ook wel goed. Op school is het allemaal niet meer zo vrijblijvend en moeten ze al veel. En dat begint gewoon al in groep 1. In "mijn tijd" was de kleuterschool 2 jaar voorbereiding op school en begon je echt met school als je ong. 6 jaar was.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef DJMO het volgende:
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
Ik kreeg vandeweek de folder door de bievenbus. Ik snapte er trouwens niet veel van, matige infofolder. Bij Lennon op kdv knutselen ze nu wel en zitten volgens mij ook in een soort van kring. Die hebben sinds kort ook VVE voor kdv. Zelfs een heus kindvolgsysteem met bijbehorende observatieformulieren..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Op ons KDV gaan ze vanaf vandaag aan de slag met een gemengde peuter+kdv groep. Ze gaan typische PSZ dingen doen, maar dan op de tijden van het KDV. Kindjes van werkende ouders kunnen dan 2 tot 5 ochtenden komen van 8 tot 1. Ik hoorde al dingen over meer knutselen, in de kring zitten, wat van die educatieve dingetjes.. De rest hoor ik morgenavond op de ouderavond.
Dat is net de groep waar Chris inzit, dus hij krijgt daar wat meer uitdaging. Het psz slaan we dus lekker over..
Mhah, krijg er niet echt hoogte van wat ze ervan vinden. Ze gaan nu op de creche wel een dag apart,zodat ze daar alvast aan kunnen wennen. Dat gaat prima. Vooral Floor speelt dan veel meer met anderen en praat ook veel meer. Dat is leuk !quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
16 mei alHebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
Zeker bewust gekozen. Ook de benadering van anderen richting de meiden hoop ik hiermee te " veranderen ", als er bijvoorbeeld 1 niet bij is, dan wordt aan de aanwezige altijd 100 x gevraagd waar haar zus is. Om gek van te worden. Alsof je altijd met z,n 2 en moet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, ze gaan straks naar 2 verschillende klassen dus? Heel bewust gekozen waarschijnlijk..
Dat zal wel wennen zijn voor de meiden, ook al zien ze elkaar buiten schooltijd nog genoeg. Ook wel goed voor hun eigen karaktertjes..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |