Nee, oke. Ik vroeg me al af wat daar het nut van zou zijnquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee, ik vang ze uit mijn 600liter tank, doe ze dan even in een glas met hetzelfde aquarium water, en laat ze dan overwennen naar mijn 160liter bak (daar groeien ze gewoon in op)
Als ze een stukje groter zijn 'verkoop' ik ze, of ze blijven in die bak zitten. Zonder goeie thuis blijven ze gewoon, maar meestal kan ik ze wel kwijt.
Maar voor de foto was het makkelijker ik ze in het glas liet zitten, want in de 160liter bak ben je zulke kleine meteen 'kwijt'
Daarom vroeg ik het me idd af... Je weet maar nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja did.. Opgroeien in een glas zou ik niet aandurven.. Die vissen worden er in die korte tijd al gek in, dus dat lijkt me niet gezond om ze er lang in te laten zitten
Het gaat om een sluierstaart. Dus groter lijkt mij zelf beter. Ik weet alleen niet of het gewaardeerd wordt/verstandig is m'n baas daarover aan te spreken... Ik weet nog niet hoe hij reageert op dat soort dingen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vragen staat altijd vrij natuurlijk..
Kan visje niet naar een wat grotere vierkante bak?
Zo'n glazen bak van 30x30 (liefst groter) kost iets van 15 euro geloof ik
Als je nog opslag wilt lijkt me nietquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het gaat om een sluierstaart. Dus groter lijkt mij zelf beter. Ik weet alleen niet of het gewaardeerd wordt/verstandig is m'n baas daarover aan te spreken... Ik weet nog niet hoe hij reageert op dat soort dingen.
Zal ik een uitdraai van dat bestandje over goudvissen op z'n bureau leggen?
Het is een stagequote:Op woensdag 9 februari 2011 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Als je nog opslag wilt lijkt me nietMaar veel mensen interesseert het ook niet dus zou het niet doen. De sluierstaart kan echt groot worden, volgens mij wel 30/40cm zag ze een keer in een koudwaterbak van 1.5meter echt mooi om te zien maar dat zie je zelden.
Ik ben vegetarier en geef behoorlijk veel om dierenquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:02 schreef stoeltafel het volgende:
Ach dan kan je het toch gewoon zeggen in een luchtig gesprek tijdens de lunch, zo'n big deal is het ook weer niet. Maar je hebt kans dat ze je als een linkse hond/dierenactivist/vegetariër gaan zien.
Ik verkoop ze als ze groter zijn, en ze dan wel een goed leven krijgen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef stoeltafel het volgende:
Ga je ze verkopen? Wat voer je ze nu? Artemia? Succes! Krijg je al zoutgevoelens:)
Hoe is de verstandhouding tussen jou en de baas?quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben vegetarier en geef behoorlijk veel om dierenMaar dat wisten ze al.
Ja, ik kijk wel even hoe ik het aanpak. Sowieso staat een aquarium heel veel mooier dan een vissenkommetje.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik verkoop ze als ze groter zijn, en ze dan wel een goed leven krijgen.
Nu voer ik ze gewoon hele kleine deeltjes vlokvloer (verpulver het gewoon) en wat grotere deeltjes voor de grote visjes. En dat heb ik met al +- 100 kleintjes op die manier gedaan, en ze groeien als een treintje. Het 'kweken' komt vanzelf, alleen ik red de jonkies (en zorg dat ik geen overbevolking in de 600liter bak krijg)
[..]
Hoe is de verstandhouding tussen jou en de baas?
Je kan natuurlijk gewoon eens wat uitdraaien maken over sluierstaarten, en die achter de hand houden.
Dan gewoon eens een gesprekje voeren om na te gaan wat zijn kennis is over sluierstaarten.
Dan wat vergelijkingen maken met een te klein kantoor bijv, en hoe dat zou voelen.
Natuurlijk niet proberen het dwingend te brengen, maar breng het leuk en indien het uiterlijk van het kantoor verbeterd wordt, wellicht voorstellen een meterbak (of groter) op de kop te tikken, en leuk in te richten, en zodoende wat goeds te doen voor de sluierstaart(en) en het kantoor wat op te fleuren.
Ik zit ook aan die stijl te denken, maar wel anders dan dat.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:55 schreef JortK het volgende:
Ook ik ga binnenkort een nieuw project beginnen
Moet zoiets worden (ter inspiratie):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga een kleine vissoort nemen zodat ik mooi 1 school heb, met op de bodem garnalen en wat algenetersquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zit ook aan die stijl te denken, maar wel anders dan dat.
Leuke site daarvoor: http://www.miroshaki.nl/
Maar ik lees heel veel en kom op een aantal plekken tegen dat vissen wel breekpunten in de lijnen tussen het glas moeten hebben omdat ze anders teveel tegen de glasplaat zwemmen en dus niet overleven. Jouw voorbeeld lijkt mij dus ook te kaal. Maar het is wel afhankelijk vd soort vis.
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:51 schreef stoeltafel het volgende:
Kreator zei zegt het dus ook al, vandaar de indeling toch iets beter gemaakt.
Update! Heb het weer verandert, vond het te veel en ik kon er te weinig koralen in kwijt. Verder hou ik juist van open ruimtes dus 10 kilo eruit gedaan.
Vind het nu beter en ben tevreden. Heb er dus 10 kilo uit gehaald, heb nu meer open ruimte, je kan nu links onder naar achter kijken, dat is straks super met een zandbed en verder gewoon tevreden. Wel 10 kilo over maar te vol is te vol. Ga misschien nog de voorste twee stenen naar boven plaatsen maar dat moet ik nog even zien.
[ afbeelding ]
Dat is dus de vraag. Veel werk maar kan heel mooi wordenquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:09 schreef stoeltafel het volgende:
Ben benieuwd of je het zo mooi krijgt als op de foto, lijkt me heel veel werk. Wel heel mooi, zit volgens mij aardig wat licht op de bak.
Heel mooi!quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:51 schreef stoeltafel het volgende:
Kreator zei zegt het dus ook al, vandaar de indeling toch iets beter gemaakt.
Update! Heb het weer verandert, vond het te veel en ik kon er te weinig koralen in kwijt. Verder hou ik juist van open ruimtes dus 10 kilo eruit gedaan.
Vind het nu beter en ben tevreden. Heb er dus 10 kilo uit gehaald, heb nu meer open ruimte, je kan nu links onder naar achter kijken, dat is straks super met een zandbed en verder gewoon tevreden. Wel 10 kilo over maar te vol is te vol. Ga misschien nog de voorste twee stenen naar boven plaatsen maar dat moet ik nog even zien.
[ afbeelding ]
Goed dat je garnalen neemt, die zorgen voor een mooie bodem maar heb nog 10 a 15 potten plantenvoeding over, hebben? Gratis, pm me maarquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Veel werk maar kan heel mooi worden
The Two Towers?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:58 schreef stoeltafel het volgende:
Toch nog even wat verandert, nu is het perfect in mijn ogen, zo blij:):)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is nu veel meer zwemruimte, groter zandvlakte en 2 mooie toren. Heb in de rechter toren enkele grote stenen uitgestoken zodat er meer koralen op kunnen, dit gaat echt echt super worden, hoop ik....
Nu snel aankleden en werken, tjo!
PMquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Goed dat je garnalen neemt, die zorgen voor een mooie bodem maar heb nog 10 a 15 potten plantenvoeding over, hebben? Gratis, pm me maar
Heb je al wat foto's kunnen maken van de krabben? Ik ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:16 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Leuke bijnaamNu wachten en kijken, er begint al steeds meer te groeien.
Cool!quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:55 schreef JortK het volgende:
Ook ik ga binnenkort een nieuw project beginnen
Moet zoiets worden (ter inspiratie):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is dan met verzendkosten uit Indonesië zeg maar haha?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:28 schreef stoeltafel het volgende:
Samnz:Kan ze nog niet vinden, ze zijn ook vrij klein wel begint er meer en meer te groeien op het steen.
Rene90: Heb een aanbieding gehad van een winkel, 8.5 euro per kilo maar dit is super goedkoop. Winkel betaal je rond de 10 a 13 euro en online 9 a 10 euro.
Een flinke groep corydorassen nemen helpt een boel. Eens per twee weken haal ik na de waterwissel (met zo'n bodemzuigertje) m'n handen even erdoor (lekker woelen), en verder heb ik d'r geen omkijken naar.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:19 schreef rene90 het volgende:
zo die bodem ziet er netjes schoon uit, hoe krijg je dat voor elkaar?
En en en?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:10 schreef rene90 het volgende:
Zakje purigen toegevoegd aan het filter. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet en of het dus veel mooier/helderder eruit ziet.
Ik kan niet wennen aan Messina maar ik weet je oude naam niet eens meer. Dus het werkt wel. Grmbl.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:14 schreef Messina het volgende:
Zo! Zelf ook maar weer eens wat foto's geschoten.
[ afbeelding ]
Met deze hoek ben ik echt mega-gelukkig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De planten doen het geweldig. Ben er zo blij mee!
Faith...quote:Op zondag 13 februari 2011 00:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik kan niet wennen aan Messina maar ik weet je oude naam niet eens meer. Dus het werkt wel. Grmbl.
Het ziet er onwijs mooi uit. Leuk om te zien iig.
Faithfulness! Natuurlijk. Kon er echt niet meer opkomen. Sorry.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:57 schreef Messina het volgende:
[..]
Faith...
Op een online spel world of warcraftheet ik Messina, mijn man Loggins.
Klik
Het licht in de bak is nu uit, dus morgen na mijn werk kan ik een duidelijke uitslag geven, maar wat ik al had gezien zit er wel een duidelijke verbetering in. Veel zwerfvuil is er ook uit.quote:
Bekijk de foto's maar, heb de opbouw netjes vertelt en er foto's van gemaakt.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:51 schreef Staal het volgende:
De reden dat ik even terugkom is wel dat ik erg benieuwd ben naar de zoutwaterbak van Versteeg.
Zijn er updates? Wordt zijn geduld al op de proef gesteld?
Robbie, heb je een samenvatting? Hoe gaat het?
Zie deze foto's nu pas.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Lekker laten staan en flink afwachten
Ik wacht nog een hele tijd met zee iig..
Hier even wat foto's van hele jonge platy's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, leuk dat kikkertje! En de platy, hugequote:Op maandag 14 februari 2011 02:34 schreef Staal het volgende:
Oja, heb vanavond mijn aquarium eens schoongemaakt en voordat ik dit deed kreeg ik eindelijk een kikker te pakken. Mobiel hoor. dus geen beste kwaliteit.
Erachter een bakbeest van een Platy die maar blijft doorgroeien.
[ afbeelding ]
Kikkerdril was er even kort wel maar heb het niet meer teruggezien. Waarschijnlijk allemaal opgegeten.
Ze zwemmen naar boven om lucht te halen waar ze heel lang mee kunnen doen. Zonnen doen ze ook graag door te hangen op een blad of aan het filter. Op het droge kunnen ze niet want dan drogen ze uit. De ellende is dat ze dit zelf niet weten en proberen te ontsnappen door kiertjes.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oeh, leuk dat kikkertje! En de platy, huge
Moeten die kikkers nu ook aan land kunnen?
Bel gewoon die persoon waarvan je het wervelbedfilter hebt overgenomen en vraag om uitleg.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:26 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand verstand van een wervelbedfilter? Deze heb ik 2e hands over genomen, zelf een eheim 1000 erbij gekocht en bio-pellets alleen de pellets werven maar niet, iemand een oplossing?
Zo ziet eruit en het werkt voor geen meter lijkt me omdat het niet wervelt. Heb al van alles geprobeerd, slang korter gemaakt, minder bio-pellets erin maar niks lijkt te werken. De uitstroom van de filter gaat gewoon op volle kracht. Wat zou ik nog kunnen eenpassen? Zou toch zonde zijn als het niet werkt, 100e weg
Even denken hoor, je hebt dus die cilinder, en in het midden een buis die onderaan eindigt met het water wat erin stroomt, en dan bovenin een buis die het water weer mee neemt?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:26 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand verstand van een wervelbedfilter? Deze heb ik 2e hands over genomen, zelf een eheim 1000 erbij gekocht en bio-pellets alleen de pellets werven maar niet, iemand een oplossing?
Zo ziet eruit en het werkt voor geen meter lijkt me omdat het niet wervelt. Heb al van alles geprobeerd, slang korter gemaakt, minder bio-pellets erin maar niks lijkt te werken. De uitstroom van de filter gaat gewoon op volle kracht. Wat zou ik nog kunnen eenpassen? Zou toch zonde zijn als het niet werkt, 100e weg
stroomt er wel water doorheen? ik heb er ook weleens eentje gemaakt, en die had moeite met het op gang komen. schudt er eens mee terwijl de pomp aanstaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:26 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
He, wel een linkje hier naar het nieuwe topic he? Ik zal echt niet de enige zijn die benieuwd is.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:45 schreef stoeltafel het volgende:
Ja misschien wel een goed idee vooral omdat ik hier de enige ben met zoutwater, maak er wel even aan dan hoef ik jullie ook niet zo te storen.
"Die ene slakken die bij de planten zaten"quote:Op dinsdag 15 februari 2011 07:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor slakken had je dan?
Wel mooi dat je filter weer doet wat ie hoort te doen
Ik heb gister mijn co2 fles weer laten vullen..
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:57 schreef Staal het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar Vronies aquarium. Heb de foto gemist..
Best interessant om ook de nadelen te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
Voor niets wel. Maar de presentatie is wel heel slecht ja, lijkt alsof het aquarium van ellende uit elkaar valt of zo...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:14 schreef Staal het volgende:
Heb Vronie ook even gewezen op dit topic.
Ze heeft kennelijk wel jaren een zeeaquarium gehad, ben toch wel benieuwd waarom ze het zat werd. M.a.w. de nadelen.
Zou zelf toch even die panelen maken, de boel flink schoonmaken en de afmetingen en het aantal liters vermelden. Gewoon even wat moeite doen. Vrees dat zoals het nu gepresenteerd is dat geen hond het wil hebben. Ik zou het i.i.g. voor niets nog niet willen.
zal de poelslak wel zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:16 schreef Messina het volgende:
[..]
"Die ene slakken die bij de planten zaten"
Donkerbruin, ter grote van een erwt. Lijkt zeer op de blaashoornslak, als ik zoek, maar dan dus iets kleiner.
Zoek jij lekker verder.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:47 schreef stoeltafel het volgende:
Als je het echt wilt verkopen knap dan alles op, vermeld duidelijk de techniek want hiervoor ga je never nooit 400e krijgen.
Je gaat kennelijk enkel op Stoeltafel in. Maar ja, die loopt alles te verdedigen onder het mom van autisme. Dus tja.quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:37 schreef vronie het volgende:
[..]
Zoek jij lekker verder.
Kijk hier eens.
http://www.zeewaterforum.(...)57accd780ffd04b9b62c
Zie het als een opstarter.
Doe een beetje rustig man, dat kan je ook anders zeggenquote:Op woensdag 16 februari 2011 01:46 schreef stoeltafel het volgende:
In deze staat 400e krijgen is knap maar kom op, kijk naar de foto's?
Wat dacht je toen je ze op mp zette? Probeer ze op ze minst verkoopbaar eruit te laten zien.
Maar wat zijn de maten/techniek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |