abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92179765
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.

Maar dat zal allemaal wel. Dit laatste geschetste probleem waar je je nu weer druk over maakt is niets anders dan het zoeken van spijkers op laag water.
hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?
pi_92179952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.
In de nieuwe situatie moet je langs de kaartautomaat om je chip te laden.

In de nieuwe situatie heb je echter OOK de optie om met een vooruitziende blik je kaartje vantevoren op te waarderen bij het boodschappen doen. Of om meteen op te waarderen voor meerdere reizen, waarbij je nog niet hoeft te beslissen waarvandaan, waarheen en wanneer die reizen gaan plaatsvinden.

Waarom is de nieuwe situatie een verslechtering ?
ik vind de nieuwe situatie geen verslechtering.

Als je kritiek heb, hoef je iets niet een verslechtering te vinden.
Alleen het is niet handig gedaan van de NS dat kaartlezers niet overal logisch geplaatst zijn.

oh sorry je reageerde op iemand anders.
pi_92213691
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.

Maar als jij het zoals zoveel mensen weer beter weet dan de professionals, stel ik voor dat je per direkt je onmetelijke talenten aanbied bij Strukton of Imtech, die zullen je met open armen ontvangen. :')
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92214111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?
Dat is even vervelend ja, maar is het voor de gebruiker van zo'n kaart nu zo moeilijk om in de gaten te houden hoeveel saldo er nog op staat? :P

Ik kijk voor ik ga stappen ook altijd even in mijn portemenee of er genoeg cash in zit zodat ik op mijn weg naar de stad langs een pinautomaart kan gaan en dan niet met de schapen die in de stad er achter komen dat ze te weinig cash hebben in de rij bij de pin automaat moet gaan staan.
pi_92214837
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.

Maar als jij het zoals zoveel mensen weer beter weet dan de professionals, stel ik voor dat je per direkt je onmetelijke talenten aanbied bij Strukton of Imtech, die zullen je met open armen ontvangen. :')
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
pi_92215286
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

Maar zo slecht als jij het wilt doen voorkomen is het gelukkig ook niet. :P
pi_92215622
quote:

[..]

Zet gewoon dat automagisch opwaarderen aan, en wees blij met vooruitgang.

Autist.
pi_92215757
quote:

[..]

En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?
Nu heb je tenminste ook nog wat alternatieven. Tuurlijk - het kan beter, maar het is in dit opzicht al beter dan het was.
pi_92217328
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?
Nu heb je tenminste ook nog wat alternatieven. Tuurlijk - het kan beter, maar het is in dit opzicht al beter dan het was.
dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?

En ik noem het nergens een verslechtering, ik geef alleen punten aan waarop het beter kan.
En er zitten 5 jaar na de invoering nog genoeg fouten in.
pi_92217335
quote:

[..]

Denk je dat ik voor OV chipkaart BV werk, enkel omdat ik wel een aantal voordelen kan beamen? Dan zit je fout, ik werk niet voor die club. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92217377
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?

En ik noem het nergens een verslechtering, ik geef alleen punten aan waarop het beter kan.
En er zitten 5 jaar na de invoering nog genoeg fouten in.
Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
pi_92217476
quote:
Het zal ongetwijfeld beter zijn om anonieme kaarten af te schaffen want alleen terroristen en fraudeurs willen niet de hele dag gevolgd worden door particuliere bedrijven en de overheid.
Landverrader. En dat meen ik.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_92219389
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
1,5 % zwartrijders is niet echt veel he, cijfers NS
En dat kosste geen miljarden + nieuwe miljoenen voor nieuwe chipkaarten.

en die blijven er nu nog, nog WEL meer, want met 2 chipkaarten krijg je nu altijd 50% korting, laat staan chipkaarten waar fraude mee wordt gepleegd. Waar al 3 jaar geleden voor gewaarschuwd werd.
pi_92219972
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeel
pi_92220783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeel
Je bent gewoon te beroerd om op tijd op te staan, en om een paar meter extra te lopen, I get it. ^O^
pi_92283760
Nu weer te weinig strippenkaarten

Te weinig strippenkaarten in Zuid-Holland
Uitgegeven: 3 februari 2011 16:48
Laatst gewijzigd: 3 februari 2011 16:48

AMSTERDAM - Er is een groot tekort aan strippenkaarten in Zuid-Holland, omdat de verkoop daarvan weken geleden is gestaakt wegens invoering van de ov-chipkaart. De kaarten waren deze week alleen nog mondjesmaat verkrijgbaar via enkele TNT-verkooppunten.
© ANPMinister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) besloot het verplichte gebruik van de ov-chipkaart in Zuid-Holland met minstens een maand uit te stellen wegens fraudegevoeligheid.

Reizigers moeten nu een kaartje kopen dat in verhouding veel duurder is.

''Beter dan een boete. Mensen moeten sowieso in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs’’, zegt een woordvoerder van regiovervoerder HTM in het Nederlands Dagblad.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:35:36 #217
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92285613
Laat weer eens zien waar de prioriteiten liggen; niet bij de klanten or service
pi_92287990
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef fs180 het volgende:
Laat weer eens zien waar de prioriteiten liggen; niet bij de klanten or service
het is helemaal schandalig want juist nu verhoogt Arriva de losse kaartjes in de bus van 1,50 naar 2 euro en die van 2 euro naar 4 euro !!

Hetgeen woedende reizigers oplevert die kwaad zijn op de chauffeur dier er niets aan kan doen.
Maar goed, hoe jaag je mensen het OV uit, nou Nederland heeft het voor elkaar.

Er is al niet voor niets een daling van 10% het afgelopen jaar geweest in Zuid Holland.
pi_92288046
quote:
• • Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes
• • 3 februari 2011
• • Arriva heeft de prijzen voor losse kaartjes in het stad- en streekvervoer in en om Dordrecht donderdag verhoogd. De enkeltjes van 1,50 en twee euro kosten nu twee of vier euro. Chauffeurs krijgen veel klachten van verbaasde reizigers.
• • Ook verkoopt het vervoerbedrijf zelf geen strippenkaarten meer, ondanks dat de definitieve invoering van de OV-chipknip een maand is uitgesteld. FNV Bondgenoten noemt de handelswijze van Arriva schandalig. Volgens de vakbond klopt Arriva een maand lang extra geld uit de zakken van de passagiers en scheept het bedrijf de eigen buschauffeurs op met boze klanten
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:39:39 #220
306155 wiebelstront
404 - ondertitel not found
pi_92288646
zo zie je maar, overal is een hack voor.
zolang ze anonieme kaarten verkopen, zal er fraude worden gepleegd. en maar goed ook.
404 - signature not found
pi_92292215
quote:
19s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:39 schreef wiebelstront het volgende:
zo zie je maar, overal is een hack voor.
zolang ze anonieme kaarten verkopen, zal er fraude worden gepleegd. en maar goed ook.
En zonder de mogelijkheid anonieme kaarten te kopen slaat die kaart sowieso niet aan, plus dat toeristen en mensen die onverwacht op het ov zijn aangewezen dan een probleem hebben.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92293479
het grappige is dat Arriva de prijzen van losse kaartjes heeft verhoogd om mensen te bewegen de OV chipkaart te gebruiken.

Iets wat eerder abslouut verboden was door het Ministerie.... prijsdruk

maar heb je een OV chipkaart abonnement, dan kan je niet reizen met dat abonnement bij Arriva...

Heel erg vreemd

Maar Arriva - die ook van en naar Rotterdam rijdt - is nog niet zo ver. Bij Arriva kan er alleen op saldo gereisd worden. Wie met een abonnement toch in- en uit checkt betaald dubbel. Het is dus opletten geblazen in welke bus je stapt. Want in de ene bus riskeer je een boete als je niet in- en uit checkt en in de andere bus betaal je juist dubbel. Abonnementhouders bij Arriva hebben een zichtcoupon nodig.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:03:10 #223
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_92304072
Ik reis al dagen op een gehackte kaart nu. Geen vuiltje aan de lucht.
pi_92305070
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 00:03 schreef Armageddon het volgende:
Ik reis al dagen op een gehackte kaart nu. Geen vuiltje aan de lucht.
Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:14:49 #225
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_92307040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:23 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?
Yup. Niks aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')