hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.
Maar dat zal allemaal wel. Dit laatste geschetste probleem waar je je nu weer druk over maakt is niets anders dan het zoeken van spijkers op laag water.
ik vind de nieuwe situatie geen verslechtering.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.
In de nieuwe situatie moet je langs de kaartautomaat om je chip te laden.
In de nieuwe situatie heb je echter OOK de optie om met een vooruitziende blik je kaartje vantevoren op te waarderen bij het boodschappen doen. Of om meteen op te waarderen voor meerdere reizen, waarbij je nog niet hoeft te beslissen waarvandaan, waarheen en wanneer die reizen gaan plaatsvinden.
Waarom is de nieuwe situatie een verslechtering ?
Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja lekker lullen doet ook mee.
Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
Dat is even vervelend ja, maar is het voor de gebruiker van zo'n kaart nu zo moeilijk om in de gaten te houden hoeveel saldo er nog op staat?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.
Maar als jij het zoals zoveel mensen weer beter weet dan de professionals, stel ik voor dat je per direkt je onmetelijke talenten aanbied bij Strukton of Imtech, die zullen je met open armen ontvangen.
Maar zo slecht als jij het wilt doen voorkomen is het gelukkig ook niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:
Zo goed is het allemaal niet geregeld.
Zet gewoon dat automagisch opwaarderen aan, en wees blij met vooruitgang.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.
Zo goed is het allemaal niet geregeld.
En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.
Zo goed is het allemaal niet geregeld.
dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?
Nu heb je tenminste ook nog wat alternatieven. Tuurlijk - het kan beter, maar het is in dit opzicht al beter dan het was.
Denk je dat ik voor OV chipkaart BV werk, enkel omdat ik wel een aantal voordelen kan beamen? Dan zit je fout, ik werk niet voor die club.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.
Zo goed is het allemaal niet geregeld.
Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?
En ik noem het nergens een verslechtering, ik geef alleen punten aan waarop het beter kan.
En er zitten 5 jaar na de invoering nog genoeg fouten in.
Landverrader. En dat meen ik.quote:Het zal ongetwijfeld beter zijn om anonieme kaarten af te schaffen want alleen terroristen en fraudeurs willen niet de hele dag gevolgd worden door particuliere bedrijven en de overheid.
1,5 % zwartrijders is niet echt veel he, cijfers NSquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeelquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
Je bent gewoon te beroerd om op tijd op te staan, en om een paar meter extra te lopen, I get it.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeel
het is helemaal schandalig want juist nu verhoogt Arriva de losse kaartjes in de bus van 1,50 naar 2 euro en die van 2 euro naar 4 euro !!quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef fs180 het volgende:
Laat weer eens zien waar de prioriteiten liggen; niet bij de klanten or service
quote:• • Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes
• • 3 februari 2011
• • Arriva heeft de prijzen voor losse kaartjes in het stad- en streekvervoer in en om Dordrecht donderdag verhoogd. De enkeltjes van 1,50 en twee euro kosten nu twee of vier euro. Chauffeurs krijgen veel klachten van verbaasde reizigers.
• • Ook verkoopt het vervoerbedrijf zelf geen strippenkaarten meer, ondanks dat de definitieve invoering van de OV-chipknip een maand is uitgesteld. FNV Bondgenoten noemt de handelswijze van Arriva schandalig. Volgens de vakbond klopt Arriva een maand lang extra geld uit de zakken van de passagiers en scheept het bedrijf de eigen buschauffeurs op met boze klanten
En zonder de mogelijkheid anonieme kaarten te kopen slaat die kaart sowieso niet aan, plus dat toeristen en mensen die onverwacht op het ov zijn aangewezen dan een probleem hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:39 schreef wiebelstront het volgende:
zo zie je maar, overal is een hack voor.
zolang ze anonieme kaarten verkopen, zal er fraude worden gepleegd. en maar goed ook.
Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:03 schreef Armageddon het volgende:
Ik reis al dagen op een gehackte kaart nu. Geen vuiltje aan de lucht.
Yup. Niks aan de hand.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |