Kom je nu met Werktuigbouwkunde aanzetten als zogenaamd voorbeeld waarom bèta's andere studies niet makkelijk zouden mogen noemen, of als toevoeging van het lijstje met zware studies?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Mensen (voornamelijk Bèta's) die alfa's en gamma's bekritiseren omdat ze een 'makkelijke' studie doen.
Werktuigbouwkunde?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kom je nu met Werktuigbouwkunde aanzetten als zogenaamd voorbeeld waarom bèta's andere studies niet makkelijk zouden mogen noemen, of als toevoeging van het lijstje met zware studies?
Eensch, ik moet er voor aanpoten.quote:
Een bèta master valt in het niet bij een bèta research master.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eensch, ik moet er voor aanpoten.
Bijna net zoveel als voor mijn bèta vakken, en mijn master is alfa!
Dat zal vast nog weer zwaarder zijn idd.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een bèta master valt in het niet bij een bèta research master.
Maar qua uren maken rechtenstuden veel minder uren dan LR-studenten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:47 schreef MrMessi10 het volgende:
ga weg, er bestaat geen top 10 zwaarste studies.. Ieder persoon heeft het anders, de een vind rechten moeilijk de ander putjesschepper. (bijv.)
Uren is ook een slecht middel om te vergelijken. In theorie is qua stof 'Farmacie' véle malen zwaarder dan de opleiding die ik volg en ik maak toch bijna vier keer zoveel uren per week als mijn (ex)huisgenoot.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:28 schreef Warren het volgende:
[..]
Maar qua uren maken rechtenstuden veel minder uren dan LR-studenten.
Zinvolste opmerking van dit topicquote:
Welke studie het moeilijkst is, kan zoals velen hier aangeven te maken hebben met aanleg en dergelijke. In dat opzicht is het eenvoudiger om een lijstje te maken met de 10 makkelijkste WO-studies. En ik denk dat informatica daar zeker in thuishoort.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:53 schreef OEM het volgende:
[..]
(Technische) informatica? Haal die eens gauw weg uit dit rijtje.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:09 schreef Harmankardon het volgende:
Tuurlijk zijn veel technische studies moeilijker dan de meeste niet-technische studies. Alleen zegt het zo weinig. Een studie is precies dat; een studie. Stelt allemaal nog niet zo veel voor, je mag wat letters voor je naam zetten. Als je gaat werken begin je weer van voren af aan.
In het bedrijfsleven telt de studie niet meer zozeer (je moet wel een papiertje hebben), maar dan telt de toegevoegde waarde voor het bedrijf. Waarom techneuten het altijd over moeilijk moeten hebben, ik snap dat niet. Voetbal: 11 tegen 11 en het team met de meeste doelpunten wint. Moeilijk? Lijkt me niet. Maar als je het echt goed kunt dan loop je binnen.
Ik heb na mijn technische studie bedrijfskunde gestudeerd wat inderdaad een stuk makkelijker is, maar voer daarna mijn werk wel beter uit. Waarom? Omdat het in het bedrijfsleven niet draait om moeilijk maar om makkelijk. Omdat een klant niet wil horen waarom iets complex is maar hij wil horen dat het morgen om 14 uur op is gelost. Omdat je met collega's te maken hebt met een rugzak vol shit en er ruzies zijn die je niet met een stroomschema's op kunt lossen. Omdat je soms op basis van intuïtie dingen moet doen die je niet kunt uitleggen. Omdat je eerst iets moet verkopen voordat je geld verdient en verkopen betekent bluffen. Omdat je samen moet werken wil je iets bereiken en je je eigen belangen soms opzij moet zetten omdat je baas het zegt. Nu wil ik niet zeggen dat alfa's/gamma's hier beter in zijn dan beta's, maar slechter denk ik ook niet.
Iig, het zijn typische studententopics want als je werkt interesseert het geen zak meer. Ik werk met HEAO'ers en ook met gepromoveerde natuurkundigen en het maakt geen zak uit. Goed werk = goed werk.
:d denk dat dat voor ons nog wel meevalt, als je ziet hoe snel Scandinavische voetballers de taal leren hier. Eerder Mandarijns of Perzischquote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is moeilijk? Ik moet er zelf niet aan denken Scandinavische Taal en Letteren te studeren.
Valt toch wel mee? Je kunt ze in ieder geval niet verglijken met de andere opleidingen in je opsomming.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:52 schreef twaalf het volgende:
De top 7, niet in een specifieke volgorde: Wiskunde, Technische Wiskunde, Natuurkunde, Technische Natuurkunde, Informatica, Technische Informatica, Sterrenkunde,
Ik heb het eerste jaar van technische natuurkunde en van informatica gedaan, en vond inderdaad informatica toch wel een stukje makkelijker. Had met beide geen tot weinig ervaring voordat ik begon.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Je kunt ze in ieder geval niet verglijken met de andere opleidingen in je opsomming.
Had ik al verbeterd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Je kunt ze in ieder geval niet verglijken met de andere opleidingen in je opsomming.
Ik doe op dit moment zelf TI, en heb een meneer in mijn klas die beweerd dat hij Technische Wiskunde heeft afgerond op TU Delft. Hij heeft het best wel moeilijk met TI, dus het hangt ook af van je aanleg denk ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:05 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb het eerste jaar van technische natuurkunde en van informatica gedaan, en vond inderdaad informatica toch wel een stukje makkelijker. Had met beide geen tot weinig ervaring voordat ik begon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |