abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:45:19 #251
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91946929
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:03 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat de beste kooptijd eind vorig jaar was? :D
Het was in ieder geval een goede tijd, de beste van zeker de afgelopen 7 jaar als je het ook wegzet tegen de hypotheekrente en de keuzemogelijkheid.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:52:52 #252
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_91947250
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Het was in ieder geval een goede tijd, de beste van zeker de afgelopen 7 jaar als je het ook wegzet tegen de hypotheekrente en de keuzemogelijkheid.
Daar komt hij over 20 jaar pas achter....

Zelf in september een andere woning gekocht. Huizen die 2 jaar ervoor nooit langer dan een week te koop stonden en voor 25% tot 35% meer weg gingen. Tel de lage rente erbij op en het is gewoon een goede tijd.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:53:56 #253
43642 Bayswater
pi_91947296
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

zo'n post heb ik gisteren ook op de site van zeepsop gezien, je zit daar toch niet stiekem te lurken hè Bayswater :D
Andersdenkenden krijgen daar toch een ban. Maar ik was het niet. :)
Life lies a slow suicide
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:06:17 #254
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91947863
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:50 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
Wat een onzin. Ben je makelaar of hypotheekverkoper? _O- Het feest is over en dat kon iedereen al jaren aan zien komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 27-01-2011 17:57:25 ]
pi_91948821
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Andersdenkenden krijgen daar toch een ban. Maar ik was het niet. :)
Volgens mij niet hoor... het is echt geen orgie van enkel gelijkgezinden :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:39:06 #256
pi_91949197
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2005 16:02 schreef Notoire_Gek het volgende:
IMF heeft voor dit jaar een stijging van de rente voorspelt, en tegelijkertijd een keldering van de huizenprijzen in met name Ierland, Australie en jawel Nederland. IMF neem ik iets serieuzer dan de bedriegers van NVM als je het niet erg vindt :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2005 16:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

inflatiecijfer, dollarkoers, vraag-aanbod. IMF :W
pi_91950508
quote:
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
Nou, als je bedoelt "helpen" in de zin van er zal een prijsdaling plaatsvinden, dan ben ik er mee eens.
pi_91950619
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef de_ier het volgende:

[..]

Nou, als je bedoelt "helpen" in de zin van er zal een prijsdaling plaatsvinden, dan ben ik er mee eens.
Maar als de prijsdaling van huizen minder is als de relatieve stijging van de rente (imf voorspelling) dan neemt de betaalbaarheid van huizen voor de consument nog niet toe.
pi_91950702
Goede opmerking.
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:18:04 #260
pi_91950804
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als de prijsdaling van huizen minder is als de relatieve stijging van de rente (imf voorspelling) dan neemt de betaalbaarheid van huizen voor de consument nog niet toe.
Dan ga je er voor het gemak maar even van uit dat er niemand meer spaart voor een huis...
pi_91950938
Ik wel een beetje, maar 100% van het bedrag heb ik nog lang niet bij elkaar!

Maar goed, als het blijft zakken met de prijzen...
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:28:25 #262
pi_91951178
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:18 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Dan ga je er voor het gemak maar even van uit dat er niemand meer spaart voor een huis...
Ik ben niet zo het blindstaren op maandlasten, maar anders zou ik nog veel liever een hoge rente en een lagere aankoopprijs willen hebben. Een hoge rente kan zakken..
pi_91951853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
anders zou ik nog veel liever een hoge rente en een lagere aankoopprijs willen hebben.
In vergelijking met voorgaande jaren heb je de hoge rente alvast geregeld. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:45:45 #264
43642 Bayswater
pi_91951946
Zepie neemt uiteraard de variabele variant. Een beetje risico kan geen kwaad.
Life lies a slow suicide
pi_91952563
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef Bayswater het volgende:
In dat geval voel ik de geboorte van rente-zeepbel.nl al aankomen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:27:07 #266
pi_91953965
Onderzoek: vraagprijs woningen veel te hoog

De vraagprijs ligt bij meer dan de helft van te koop staande woningen veel te hoog. De grotere transparantie van de woningmarkt door internet blijkt niet door te werken in een betere vraagprijs van de woning.

Dit blijkt een onderzoek van hypotheekadviseur en NVM-makelaar Hypodomus naar de vraagprijs van 500 willekeurig te koop staande woningen. De vraagprijs van veel huizen ligt tot 20 procent te hoog.

Consumenten hopen, tegen beter weten in, nog steeds op die ene koper die wel bereid zal zijn de te hoge vraagprijs te betalen. Ook de makelaar treft blaam. Hij hoopt de verkoopopdracht binnen te halen door de woningverkoper een te hoge verkoopprijs voor te spiegelen. In tijden van stijgende woningprijzen kwam hij daarmee weg, maar nu de woningprijzen dalen hoopt de voorraad onverkoopbare woningen zich op.

Een te hoge vraagprijs heeft ernstige gevolgen. De woning wordt niet verkocht waardoor mensen te maken krijgen met onnodige dubbele maandlasten of ze kunnen niet verhuizen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat een woning die meer dan 5 procent te duur wordt aangeboden, maar de helft van het mogelijke aantal serieuze bezichtigers trekt. Een groot aantal mogelijke kopers laat deze vanwege de te hoge vraagprijs links liggen. Dat is niet alleen jammer voor de verkoper, maar ook voor de koper die de koop van deze woning niet eens zal overwegen.

In verreweg de meeste gevallen wordt de vraagprijs uiteindelijk verlaagd. Eerder onderzoek van de NVM wijst echter uit dat het ver boven de marktwaarde aanbieden van een woning tot diverse prijsaanpassingen leidt, met als eindresultaat een verkoopprijs beneden de markwaarde. Een te hoge vraagprijs kost de woningverkoper dus uiteindelijk geld.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:28:35 #267
pi_91954028
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef Bayswater het volgende:
Is dat een tip van een ervaren hypotheekverkoper?
pi_91954548
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 19:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Variabele rente is een aardig risico. Jij zou dat toch nooit doen?????
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:51:27 #269
pi_91955261
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:38 schreef HansvD het volgende:

[..]

Variabele rente is een aardig risico. Jij zou dat toch nooit doen?????
Ik geloof meer in deflatie dan in inflatie..
pi_91956351
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Don't worry... de boel gaat keurig convergeren. Doom scenario's zijn er enkel voor huiseigenaren :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91956388
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Ik ben niet zo het blindstaren op maandlasten, maar anders zou ik nog veel liever een hoge rente en een lagere aankoopprijs willen hebben. Een hoge rente kan zakken..
Zeker weten :Y)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:15:57 #272
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_91956392
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

De vraagprijs ligt bij meer dan de helft van te koop staande woningen veel te hoog. De grotere transparantie van de woningmarkt door internet blijkt niet door te werken in een betere vraagprijs van de woning.

Dit blijkt een onderzoek van hypotheekadviseur en NVM-makelaar Hypodomus naar de vraagprijs van 500 willekeurig te koop staande woningen. De vraagprijs van veel huizen ligt tot 20 procent te hoog.

Consumenten hopen, tegen beter weten in, nog steeds op die ene koper die wel bereid zal zijn de te hoge vraagprijs te betalen. Ook de makelaar treft blaam. Hij hoopt de verkoopopdracht binnen te halen door de woningverkoper een te hoge verkoopprijs voor te spiegelen. In tijden van stijgende woningprijzen kwam hij daarmee weg, maar nu de woningprijzen dalen hoopt de voorraad onverkoopbare woningen zich op.

Een te hoge vraagprijs heeft ernstige gevolgen. De woning wordt niet verkocht waardoor mensen te maken krijgen met onnodige dubbele maandlasten of ze kunnen niet verhuizen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat een woning die meer dan 5 procent te duur wordt aangeboden, maar de helft van het mogelijke aantal serieuze bezichtigers trekt. Een groot aantal mogelijke kopers laat deze vanwege de te hoge vraagprijs links liggen. Dat is niet alleen jammer voor de verkoper, maar ook voor de koper die de koop van deze woning niet eens zal overwegen.

In verreweg de meeste gevallen wordt de vraagprijs uiteindelijk verlaagd. Eerder onderzoek van de NVM wijst echter uit dat het ver boven de marktwaarde aanbieden van een woning tot diverse prijsaanpassingen leidt, met als eindresultaat een verkoopprijs beneden de markwaarde. Een te hoge vraagprijs kost de woningverkoper dus uiteindelijk geld.
1e huis wat ik tegenkom op hun site en weer van funda heb gehaald:

Overdracht
Vraagprijs ¤ 350.000 k.k. Kan ik dit huis betalen?
Oorspronkelijke vraagprijs ¤ 375.000 k.k.
Aangeboden sinds 6+ maanden
Status Beschikbaar
Aanvaarding In overleg

Zouden ze die 500 steekproeven uit hun eigen database hebben gehaald?
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:33:52 #273
43642 Bayswater
pi_91957322
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Noppe, geen makelaar of hypotheekadviseur. Zou er niet aan moeten denken die afhankelijkheid.
Life lies a slow suicide
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:40:17 #274
43642 Bayswater
pi_91957716
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Consumenten hopen, tegen beter weten in, nog steeds op die ene koper die wel bereid zal zijn de te hoge vraagprijs te betalen. Ook de makelaar treft blaam.
Hebben de heren te weinig omzet ofzo. Tegenwoordig moet je eerst verkopen voor je kan kopen dus de verkoper heeft niet zoveel haast als dat die makelaartjes vroeger gewend waren. De heren moeten gewoon wat harder en langer werken voor die provisie omdat de klant niet hoeft te verkopen.
Tuurlijk wil de NVM de vraagprijs naar beneden. 1,5 % op 300 k of 260 k maakt ze niet zoveel uit , zeker als het veel minder werk oplevert.
Life lies a slow suicide
pi_91962564
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:40 schreef Bayswater het volgende:

Hebben de heren te weinig omzet ofzo.
Wat denk jij? Die heren en dames moeten ook hun megahypotheken betalen :P
I'll sing you a lullaby.