Bruin als in volkoren?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:35 schreef Freddeh het volgende:
Is er iemand die een goed bruinbrood recept voor me te leen heeft?
Volkoren inderdaad, en vooral met zaden/pitten vind ik heerlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bruin als in volkoren?
Bij mij blijft het brood vrijwel altijd compact, waarschijnlijk omdat ik het brood na een nachtje rijzen in de oven doe zonder 2e rijs omdat ik geen zin heb te wachten met ontbijt
Nu het brood na een eerste rijs van een avondje al in de broodjesvormen gedaan, ben benieuwd hoe het wordt morgenochtend.
Qua kneden gebruik ik een handmixer van 2 tientjes, die houd het goed uit tot iets minder dan een kilo.
Scheisse, had ik dat vanmorgen maar geweten. Het deeg was zo nat, en ik er maar bloem bij strooien om het wat droger en minder plakkerig te krijgen. Nu maar afwachten hoe het brood wordt. Hij staat nu voor de 2e x te rijzen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:40 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, brood wordt vaak lekkerder als het deeg natter is.
Prachtig!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef MaximusTG het volgende:
Die van mij is net klaar!
Fotos:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Roggemeel gebruikt?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:11 schreef Gwywen het volgende:
Wat een mooi luchtig brood is dat geworden, en wat een leuk patroontje van dat rijsmandje is erin gekomen![]()
Dit is mijn - niet zo bijster gerezen - pompoenbrood van vanmorgen.
[ afbeelding ]
Volgende keer geen bloem meer bijgooien als het deeg plakkerig is, weer wat geleerd, thankx Maximus.
Ja, Gerst heeft ook nauwelijks gluten, dus geen belletjes, dus je brood wordt minder luchtig.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:59 schreef Gwywen het volgende:
Nee, maar volgens de verpakking zit er wel gerst in de mix, misschien zelfde effect?
te koud? Gist niet vers?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:16 schreef Gwywen het volgende:
Raar dan eigenlijk dat mijn speltbrood ook niet erg wou rijzen laatst, want in spelt zitten juist super veel gluten.
Moet ik morgen even de schuur in duiken, verpakking ligt al bij het oud papier.quote:Op [url=http:/Iorum.fok.nl/topic/1597013/1/100#92187362]dinsdag 1 februari 2011 19:25[/url] schreef MaximusTG het volgende:
Kun je dan eens posten wat voor recepten je gebruikt heb voor je brood hierboven en dat speltbrood?
Een Amerikaanse cup is 240 milliliter. Niet te verwarren met Australischemetrische cup van 250 millililter of de Engelse die 284 milliliter meet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zit een beetje met de hoeveelheid water uit het no knead recept. Hoeveel ml is nu 1 + 5/8 cup?
tell me about it!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een Amerikaanse cup is 240 milliliter. Niet te verwarren met Australischemetrische cup van 250 millililter of de Engelse die 284 milliliter meet.
Ervan uitgaande dat je amerikaanse cups moet hebben:
1 5/8 US cups = 384.455884 milliliters
(en dan nog beweren die anglo-saksen dat hun systeem beter is dan het metrische)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |