Ik mag hopen dat de bocht die hij in het filmpje draait niet zijn minimale draaicirkel is?quote:
Na enige tijd zoeken op OVinNL het volgende weten te vinden: Sinds 22 augustus 1999 is de Interliner 331 langzaamaan uitgefaseerd. Op dat moment ging 231 de avond- en zaterdagritten al overnemen. Tegelijkertijd werd lijn 91 als alternatief aangeboden die op die momenten ging rijden. Spitslijn 292 werd toen ook opgeheven die 2-4 spitsritten reed.quote:Op maandag 4 april 2011 01:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.
En van die Volvo's, tja het is mij idd wel opgevallen dat ze problemen hebben met de lijnfilm maar in tegenstelling tot de volvo's van Veolia rammelden deze bussen (nog) niet bijna uit elkaar. Er schijnt nu zelfs een oude Apeldoornse stadsbus op de stadsdienst van Maastricht te rijden. Ik had een tijdje terug een schaalmodel gekocht op Marktplaats van iemand die in Maastricht woont en die wist dat te melden...
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluidquote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
aah die die zijn ook mooimaar de v.i.p. nog mooier (A)
op de pier van Holwerdquote:Op dinsdag 5 april 2011 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
waar is die citaro gefotografeerd ? Is wel een gave locatie !
die geur en geluid zijn wel lekker ja. maar toch vind ik persoonlijk toch de v.i.p. mooier. ieder zijn eigen smaakquote:Op dinsdag 5 april 2011 07:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluid
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...
Zijn de regionale gelden uit het hoofdkantoor in Frankrijk opgesoupeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangen
Dan ben je waarschijnlijk langs mijn huis aldaar geredenquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)quote:Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
Er zijn overigens wel Amba's, waarvan de retarder meteen behoorlijk fel reageert. Vandaar het 'waarschijnlijk' in m'n post.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:36 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)
Gaat het om een Jonckheere Communo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:51 schreef sararaats het volgende:
De sneldienst Wuustwezel-Antwerpen is verdorie handig. Die rijdt over de E19.
Alleen de richtingaanwijzer klinkt wel eens als een kwakende eend
Tussen Groningen en Leer zijn werkzaamheden aan het spoor, dus dat zal het zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:34 schreef marcel.nl het volgende:
Hier tuffen heel de dag Qliners heen en weer. Blauwe Integro's met "Treinvervangend vervoer" voorop en aan de zijkant in hoofdletters: ARRIVA TOURING.
Ook reed er een witte mercedes touring car ARRIVA TOURING een rit.
ja en als chauf weet ik er alles van XDquote:Op zondag 10 april 2011 13:16 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn altijd wel mensen die willen reizen. Zelfs op zondagochtend.
Insgelijks.quote:Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en als chauf weet ik er alles van XD
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?quote:
Voornamelijk regiobus, soms stadsbus. Jij?quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?
Dat wordt een flinke rit Qliner danquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef NoBody122 het volgende:
Stad en regio Leeuwarden/Fryslân. Binnenkort mogelijk Utrecht.
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:50 schreef Bitlord het volgende:
Eerste dag in Albanië. Tot nu toe 1 ouwe NL-lijnbus gezien, dezelfde als in de aflevering van Top Gear over Aobanië.
Een rit op de QLiner naar Alkmaar duurt een half uur langer, dan met de auto vanaf dezelfde plek naar Utrecht, en dan rij ik in de auto 110 KM/u op de tellerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wordt een flinke rit Qliner dan
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Men heeft bedacht, dat het op papier 2 ritten moesten worden (Leeuwarden <-> Den Oever en Den Oever <-> Alkmaar). Waarschijnlijk i.v.m. de verschillende consessies, die de lijn rijden. In onze diensten zijn het ook aparte ritten.
In de praktijk is het natuurlijk gewoon 1 rit, maar kennelijk laat men de theorie desondanks ook doorwerken in de communicatie richting de klant (dienstregeling), waar niemand eigenlijk baat bij heeft.
Apart chipkaart tarief voor beide provincies.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Over die Qliner naar Alkmaar gesproken: waarom geeft xx maar de dienstregeling tot Den Oever aan?
Een rebranded Berkhof?quote:
Vandaag in Tirana aangekomen na een paar dagen mrt zn vijftigen door Albanië te hebben gereisd. Hier in de stad tot nu toe vier Hermes Alliances gezien. Morgen tijd om foto's te maken, de rest van de tijd andere dingen (studiegerelateerd, bier, whiskey, vrouwkes)quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef Dangel het volgende:
[..]
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafFoto's volgen
geen idee, weet wel dat Raba ook lang DAF cabines heeft gebruikt. Volgens eenHongaarse kennis die ook gek op bussen is (en heeft geregdl dat we zondag in een oldtimer Ikarus door Budapest gaanquote:
poederblusser is best killing voor de restquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dat valt helaas wel wat mee: http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=6444
kapot lopenquote:Op woensdag 20 april 2011 00:07 schreef NoBody122 het volgende:
Moest natuurlijk weer net één van die paar 38xx-Fryskers zijn dus.. Die rijden over het algemeen nog net een tikje beter dan de 37xx-varianten.
[edit]
Wat deed die trouwens op een Dokkumer omloop
Volgens mij is dan een van de BV-namen van Arriva die nog niet bestaatquote:
Why not ?quote:Op woensdag 20 april 2011 09:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
worden ze vast vrolijk van in lelystad
Kan zijn dat ze oefenen voor het festivalseizoenquote:Op donderdag 21 april 2011 19:42 schreef Je-zus het volgende:
TCR @ Tempeliernstraat Haarlem, foto van afgelopen middag
[ afbeelding ]
Dat is een lange rit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Stond vanmiddag rond 14:30 een rood/witte Amba op een terrein bij Jirnsum (aan de kant van Makkum), met lijn 91 - Uden op de filmkast..
Elzinga?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Stond vanmiddag rond 14:30 een rood/witte Amba op een terrein bij Jirnsum (aan de kant van Makkum), met lijn 91 - Uden op de filmkast..
quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Al is het natuurlijk niet de kant van Makkum, maar Akkrum
daar hadden ze geen bliksemsnelle sjoof met een poederblusserquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ook een Ramba kan naar de eeuwige jachtvelden:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/353773
mooi!quote:Op maandag 25 april 2011 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag is er op Leeuwarden CS weer een (Maxx-)Frysker overhit geraakt en dientengevolge in de hens gegaan..
En vergeet de blauwe Brabantse stadbussen niet ): .. Ik heb toch 5 jaar lang met die dingen gereisd! En als er hier weer geen stadsbus doet/rijdt, dan zetten ze een streekbus in.. (kansloos gwn)quote:Op maandag 25 april 2011 02:19 schreef springer1980 het volgende:
Een aantal oude Amba's van de Veluwe staan nu te koop bij VDL in Nederland en Duitsland > http://www.mascus.nl/Tran(...)nce,tweedehands.html
De paarse stadsbussen van Apeldoorn zag ik afgelopen donderdag samen met een aantal rood / witte broertjes bij VDL Berghof in Valkenswaard staan...
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:25 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
En vergeet de blauwe Brabantse stadbussen niet ): .. Ik heb toch 5 jaar lang met die dingen gereisd! En als er hier weer geen stadsbus doet/rijdt, dan zetten ze een streekbus in.. (kansloos gwn)
Ik heb het verkeerd verwoord, sorry..quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.
Maar wat is er mis met een streekbus op een stadsdienst? Hier in Apeldoorn waren de streekbussen van Veolia iets beter te doen dan de rammelde stadsbussen. Ook Syntus zet op dit moment regelmatig een streekbus in op een Apeldoornse stadslijn. Voordeel is wel dat je dan meer zitplaatsen hebt in de bus...
Wat naar mijn idee ook niet echt geholpen heeft is dat de het Apeldoonse wegennet 1 grote gatenkaas is. Er is hier de afgelopen jaren flink bezuinigd op het wegen onderhoud met als gevolg dat de halve stad open ligt om het achterstallige werk enigsins in te halen. (wat ze niet echt lukt btw) Het is echt een drame hier!quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:08 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd verwoord, sorry..
Hmm. Ik weet alleen dat de 255 nog in Breda rijdt en de rest van de 250-series zijn afgevoerd. Maar dan zullen ze wel ergens anders gestaan hebben. Waar ik woon zijn de routes net te krap voor de streekbussen waardoor ze regelmatig tot vaak minimaal een vertraging hebben van 10 a 15 minuten. Waardoor je vaak genoeg je overstap op een andere bus of de trein mist.
Natuurlijk heeft zo streekbus voordelen, wat je ook aangaf meer zitplaatsen en hier hebben ze nog streekbussen met full-airco (erg prettig met het warme weer)..
Alleen nemen ze in ons hoekje (Bergen op Zoom en Roosendaal) niet zo nauw met de schoonmaak van de bussen.. Waardoor de streekbussen altijd smerig zijn, voorbeelden wat ik gezien heb zijn: Kauwgom aan knoppen en bekleding, opengesneden bekleding, halve vuilniscontainer in de bus. Waardoor het snel armoedig en verwaarloos uitziet..
Weet iemand waarom die Volvo bussen nou zo rammelen bij Veolia? Rijden de chauffeurs er nou zo slecht mee of ligt het puur aan het onderhoud? Want nu rijden er ex-tilburgse stadbussen hier en die rammelen idd aan alle kanten en ze hebben ook last van schimmel vorming :S (net als de meeste streekbussen hier)
Dat er een groene bus soms gewisseld wordt met een blauwe of andersom, ligt aan iets anders. Ligt meer aan het feit dat ze nog steeds (nee, echt niet) niet alle bussen hebben en ze daarom geen andere keus hebben. Alleen op de Veluwelijn gaat het goed met de bussen, en soms ook gewoon wel op de stadsdienst. Sommige dagen gaat het perfect, en andere dagen is het een kleurenmix.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.
Maar wat is er mis met een streekbus op een stadsdienst? Hier in Apeldoorn waren de streekbussen van Veolia iets beter te doen dan de rammelde stadsbussen. Ook Syntus zet op dit moment regelmatig een streekbus in op een Apeldoornse stadslijn. Voordeel is wel dat je dan meer zitplaatsen hebt in de bus...
Wellicht is de teller opnieuw begonnen met tellen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:40 schreef Rdaalwil het volgende:
De 256 is ook niet meer hoe die geweest was.. Ik snap wel waarom Veolia deze bussen weg doen!! Gisteren waren kuren met de deuren en hij wilde eerst niet starten![]()
En had gelezen dat die 4ton had gereden ( is ook niet veel lijkt me?)
dat hadden de O408tjes destijds wel toen noordned (nostalgie <3) nog bestondquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:28 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Wellicht is de teller opnieuw begonnen met tellen?
toen waren bussen nog degelijk en comfortabelquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:34 schreef NoBody122 het volgende:
Een aantal van die Alliances zat ook (ver) over de 1.000.000
En dat heb ik geweten ook.. Ooit 1x op een behoorlijk warme zomerdag met zo'n groene op de stadsdienst gezeten (was weer eens een Maxx-Amba te weinig). Amper rijwind dus en 0 airco...quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toen waren bussen nog degelijk en comfortabel( ok in de zomer was een O408 / Alliance wel net een broeikas op wielen.. )
Maar wel comfortabele stoelen voor de passagiersquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dat heb ik geweten ook.. Ooit 1x op een behoorlijk warme zomerdag met zo'n groene op de stadsdienst gezeten (was weer eens een Maxx-Amba te weinig). Amper rijwind dus en 0 airco...
ja! en vering er onderquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar wel comfortabele stoelen voor de passagiers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |