abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2011 @ 14:32:48 #101
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92076821
Dinsdag dan maar weer... :{
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
pi_92078751
http://www.eredivisie.nl/(...)van_den_boog:_en#039;vraagprijs_mertens_te_hoogen#039;.html

Ik denk niet dat Mertens nog naar Ajax gaat als ik dit zo beluister.
pi_92080405
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef StringsOfLife het volgende:
http://www.eredivisie.nl/(...)van_den_boog:_en#039;vraagprijs_mertens_te_hoogen#039;.html

Van den Boog zou een goede autoverkoper zijn...

Als je wat komt halen bij 'm dan moet het de hoofdprijs kosten maar als Ajax iemand wil hebben dan graag voor niks.
Tuurlijk, zo werkt het spelletje, maar VDB doet wel heel erg huilie hier.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_92083883
edit
  zondag 30 januari 2011 @ 17:06:01 #105
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92084620
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef StringsOfLife het volgende:

"Realiteitszin" :') :r
pi_92084756
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:06 schreef Ragboer het volgende:

[..]

"Realiteitszin" :') :r
Dat hij een andere club met een probleem opzadelt en dat hij zelf voor Suarez wel de hoofdprijs wilde hebben, vergeet hij ff.

Laat Mertens in de zomer maar naar een mooie buitenlandse club gaan en laat die kwal van een Van den Boog lekker stikken.
pi_92085143
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Schaduwlijstje : Schone, Kubik (ADO), Nijland of Holman.
Ik zie, op Schone misschien na, niet echt toegevoegde waarde in deze spelers. Bovendien moet dat dan in een dag geregeld worden. Nee, áls Mertens gaat, dan maar die centen pakken en geen paniek-aankopen doen. Nergens voor nodig.
En wat een gezeur van Ajax over de prijzen die gevraagd worden door clubs, zo vlak voor de transferdeadline. Heerenveen vraagt 6 miljoen voor Dost en Ajax haakt af want vindt het 'absurd hoog'. Wat hadden ze dan gedacht, dat clubs zomaar hun speler naar een concurrent laten gaan? Die 26 miljoen voor Suarez vind ik pas absurd hoog.
Trouwens: als Dost, bankzitter, 6 miljoen moet kosten, vind ik Mertens toch wel tegen de 10 aan zitten :)
pi_92093351
Ajax lijkt pogingen om Mertens binnen te halen te gaan staken
Zondag, 30 januari 2011 om 17:13
De kans dat Dries Mertens in de winterstop overstapt van FC Utrecht naar Ajax lijkt verkeken. Algemeen directeur Rik van den Boog van de Amsterdamse club verklaarde zondag tegenover Eredivisie Live dat de vraagprijs voor de Belgische aanvaller naar zijn mening buiten proporties is.

We gaan niet meer bellen. Als er realiteitszin is, dan horen we het, luidde het commentaar van Van den Boog op de vraag of Ajax nog een poging zal ondernemen. Bas Dost is daardoor plots weer prioriteit nummer één, al wil ook sc Heerenveen niet zomaar meewerken aan een transfer. Niet alleen deze spelers staan in onze belangstelling, ook nog een aantal uit omringende landen. We moeten op meerdere paarden wedden.

Bas Dost is onze primaire aankoop en we zijn close met Dries Mertens, maar we hebben nog geen bod gedaan op Dries. We hebben alleen geïnformeerd naar de vraagprijs. Echter deze is zo hoog, net als bij andere clubs, dat we ons afvragen of er realiteitszin is bij deze clubs, aldus Van den Boog.
pi_92096915
Wat een gelul uberhaupt; Ajax vraagt naar Mertens, Utrecht vraagt een x bedrag, en ajax gaat lopen klagen? als je het niet kan betalen moet je niet gaan zeuren bij de verkoper, maar gewoon lekker naar je eigen financiën kijken; ik vraag toch ook niet om een aston martin voor 1000 euro?
  zondag 30 januari 2011 @ 21:04:50 #110
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_92097148
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:01 schreef zatoichi het volgende:
Wat een gelul uberhaupt; Ajax vraagt naar Mertens, Utrecht vraagt een x bedrag, en ajax gaat lopen klagen? als je het niet kan betalen moet je niet gaan zeuren bij de verkoper, maar gewoon lekker naar je eigen financiën kijken; ik vraag toch ook niet om een aston martin voor 1000 euro?
Een mertens is natuurlijk geen 8-10 mln waard. Zelfde dat Dost geen 6 mln waard is, wat Heerenveen vraagt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_92099515
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Een mertens is natuurlijk geen 8-10 mln waard. Zelfde dat Dost geen 6 mln waard is, wat Heerenveen vraagt.
Dat vind jij en misschien Van den Boog ook wel, maar dat is niet zo relevant. Mertens heeft zijn contract tot 2014 open gebroken en FCU is vrij om te vragen wat ze willen. Net zoals Ajax het onderste uit de kan wilde halen toen Suarez verkocht werd.

Dat gehuil van Ajax is nogal misplaatst en wordt dan ook zeer terecht terzijde geschoven door een man als Frans van Seumeren.
pi_92100965
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:17 schreef Stampie22 het volgende:

[..]
Trouwens: als Dost, bankzitter, 6 miljoen moet kosten, vind ik Mertens toch wel tegen de 10 aan zitten :)
Als Dost 6 miljoen moet kosten vind ik Mertens 20 miljoen waard. Die Dost heeft echt nog helemaal niks bewezen bij Heerenveen en Mertens heeft toch wel genoeg laten zien welke kwaliteiten hij heeft.

Dat gezanik van die v/d Boog ben ik ook wel klaar mee. Aansteller!
pi_92101768
Ach, allemaal onderdeel van het spelletje..
pi_92101931
Het 'positieve' is wel dat Dost een spoedarbitrage heeft aangespannen en dat de kans weer groter is dat hij naar Ajax zal vertrekken. In dat geval gaat Mertens sowieso niet naar 020.
pi_92107092
quote:

[..]

Voor ons waarschijnlijk wel; althans het feit dat wij hem niet zomaar laten gaan zegt genoeg toch? Utrecht wil Mertens houden, dus zal Ajax echt flink moeten betalen om hem bij ons weg te krijgen. Wij zitten redelijk gezond in ons geld, goed in de spelers en hebben er eerlijk gezegd weinig nut aan om Mertens aan een directe concurrent te verkopen. Daarmee snijdt Utrecht alleen maar zichzelf mee in de vingers...
pi_92107170
quote:

[..]

Suarez was ook geen 40 miljoen waard.. Dus de enige reden dat ze dat vragen is dat ze hem niet kwijt willen..
pi_92133975
Dries Mertens ziet een transfer naar Ajax wel zitten, maar de supporters van FC Utrecht doen er van alles aan om de Belg weg te houden uit Amsterdam. De aanhang werd zondag opgeroepen om massaal e-mails te sturen naar Utrecht, met de mededeling dat Mertens niet verkocht mag worden aan 020. Ook konden supporters een petitie ondertekenen als signaal naar Mertens zelf.

Technisch directeur Foeke Booy stelt de fans gerust: Zoals het nu staat, is het simpel en blijft Dries bij ons. De bal ligt bij Ajax, zei de sportbestuurder in AD/Sportwereld. Na het eerste telefoontje waarin Ajax zijn interesse kenbaar maakte, is verder onderling contact uitgebleven. Naar verluidt wil Utrecht 7,5 miljoen euro hebben voor Mertens, terwijl Ajax aan drie miljoen denkt.

Dat Ajax en Mertens er al uit zouden zijn, is iets wat Booy niet zei te weten. Zou best kunnen. Toen Ajax kwam had ik wel het idee dat er al geïnformeerd was. Dries staat open voor de stap. Wat hij wil is belangrijk, maar onze prijs en onze sportieve ambities zijn dat ook. We zijn niet meer het Utrecht van een paar jaar terug, waar spelers voor een prikkie konden worden opgehaald.''

Maakt Mertens zich geliefd mee, door "het wel te zien zitten". Maar kom op zeg, 3 miljoen... Als ik het goed begrijp vindt Ajax Luis Suarez 9x zoveel waard als onze Dries? :D
pi_92134272
Frans heeft vanmiddag op de radio gezegd dat hij de kans dat er vanavond nog iemand vertrekt op maximaal 10% schat. En zoals je weet: op Frans kunnen we rekenen.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:23:22 #119
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92140122
quote:
Van Wolfswinkel sluit aan bij groepstraining
Ricky van Wolfswinkel heeft maandag de groepstraining hervat. Dat was voor het eerst sinds half december, toen de spits van FC Utrecht in de Europa League-wedstrijd bij Liverpool zijn sleutelbeen brak.

Van Wolfswinkel ontbreekt dinsdag nog wel tijdens het competitieduel met De Graafschap, zo zei trainer Ton du Chatinier. Mogelijk kan de voormalig speler van Vitesse zondag tegen FC Twente wel weer meedoen. "Als technische staf kijken we deze week hoe Ricky zich houdt", aldus Du Chatinier.

Ismo Vorstermans is tegen De Graafschap ook niet inzetbaar. De verdediger heeft nog te veel last van zijn kuit om te kunnen spelen. Aanvaller Leon de Kogel, die eveneens een kuitblessure had, is wel hersteld.
pi_92142343
quote:
Nu Bas Dost zijn arbitrage zaak verloren heeft zijn alle ogen weer gericht op FC Utrecht speler Dries Mertens. Maar vanavond om 20.00 uur hebben wij vernomen dat er van een transfer geen sprake zal zijn. Iemand uit zijn directe omgeving heeft inmiddels aan fcutrecht.net bevestigd dat Dries Mertens het seizoen af zal maken bij FC Utrecht.

De leiding van FC Utrecht kan tevreden zijn nu het team volledig bij elkaar blijft en gezamenlijk toe kan werken naar de halve finale voor de beker en het behalen van de playoffs.
http://www.fcutrecht.net/?view=2805
pi_92142907
de aa(r)sgieren van ajax huilen graag... het is hun eigen domme schuld dat ze niet zelf iemand hebben die Suarez kan vervangen.... zijn vertrek kon je natuurlijk allang zien aankomen... dom van ze dat ze dit dan op de laatste dag laten aankomen!
PWBF
  dinsdag 1 februari 2011 @ 04:11:40 #122
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92159936
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:56 schreef StringsOfLife het volgende:

[..]

http://www.fcutrecht.net/?view=2805
Gelukkig maar :P
pi_92161533
Ben benieuwd hoeveel kanslozen m nu gaan uitfluiten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_92162253
Een hoop ben ik bang; maar ja geef Mertens eens ongelijk; ik snap het wel. Eigenlijk is Ajax voor hem een hele belangrijke stap naar wellicht nog veel verder. Ik zou het erg jammer vinden om Dries voor Ajax te zien spelen, maar om hem daarentegen daarna bij een andere grote europese club, zou wel erg leuk zijn!
pi_92162375
Als ze hem maar niet voor een prikkie weg doen zoals in het verleden met een hoop spelers gebeurt is, want daar word je wel ziek van. Lijkt wel of Utrecht zich gewoon laat afbluffen, kijk naar Heerenveen, die hebben er gewoon schijt aan, welke club er ook komt.
pi_92163164
Fijn dat hij (voor nu) blijft, maar je kan het hem inderdaad niet kwalijk nemen dat hij 'hogerop' wil (afgezien van de vraag of Ajax op dit moment uberhaupt hogerop is, het blijft een grotere club dan Utrecht).

Je kan toch niet van spelers verwachten dat ze een club laten liggen omdat de supporters van hun huidige club er een hekel aan hebben. Hoe dan ook, mocht hij weggaan, dan voor een goede prijs!
pi_92169259
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:37 schreef wortel1981 het volgende:
Als ze hem maar niet voor een prikkie weg doen zoals in het verleden met een hoop spelers gebeurt is, want daar word je wel ziek van. Lijkt wel of Utrecht zich gewoon laat afbluffen, kijk naar Heerenveen, die hebben er gewoon schijt aan, welke club er ook komt.
Nu Frans het voor het zeggen heeft, zijn die tijden wel voorbij. Ze hebben juist gewoon schijt gehad aan dat gezeik van Van den Boog en hun poot stijf gehouden. Prima gedaan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:36:13 #128
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_92187869
kan iemand mij link van M&M of NVS sturen, rojadirecta is gekaapt :(
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_92187991
-Oeps, mag niet- Sorry!

[ Bericht 88% gewijzigd door Tha_Duck op 01-02-2011 19:49:13 ]
pi_92188056
Ik blijf trouwens bij mijn 0-2 voorspelling. 1x Duplan, 1x Demouge, maar 0-1 is ook prima.

Zou erg gunstig zijn als we die punten mee naar Utrecht kunnen nemen vanavond!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:52:52 #131
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_92188746
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:38 schreef Tha_Duck het volgende:
-Oeps, mag niet- Sorry!
thx, ik was op tijd :D

fijne wedstrijd
0-1
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:06:18 #132
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_92189381
Heeft iemand een sopcast-link? Mag ik dat vragen? PM? :?

Dankie veel alvast! ^O^
Look behind you! It's your ass!
pi_92190494
Geen idee wat sopwatch is, maar check je dm.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:53:14 #134
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92192306
Eerste helft gemist.. :')

Wat gemist? :W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92192454
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:53 schreef Rave_NL het volgende:
Eerste helft gemist.. :')

Wat gemist? :W
Niet echt. 2 goede kansen (Duplan en Demouge), maar nog steeds 0-0. Denk wel dat we uiteindelijk gaan winnen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:14:28 #136
168777 Rave_NL
pi_92193812
Die overtreding.. :')

Karatekid..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:18:15 #137
168777 Rave_NL
pi_92194083
En dan vervolgens Utrecht rood geven... :|W
pi_92194397
tering vink, wat een vuile klootzak is dat!
pi_92194415
Geen slimme overtreding van Silberbauer, maar Vink is echt totaal de kluts kwijt. Hoe inconsequent kun je zijn!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:30:42 #140
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92194880
Plies scoort er een in mijn Utregse vrienden. Utreg mijn stadje, van Oudaen tot Vokkingworst. Knal er één in tegen die pseudoduitsers.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:48:13 #141
168777 Rave_NL
pi_92196048
Probeert Mertens een transfer te forceren? :')
pi_92196706
Vink. :')
pi_92196894
Pfff, vink... wat een droeftoeter
pi_92197024
Hele teleurstellende avond. Toch had je het in de 1e helft al gewoon af kunnen (moeten?) maken..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:31:40 #145
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92199316
Pure aids dit.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:36:46 #146
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_92199684
GG utrecht, zoals voorspeld, tegen Ajax goed maar de Graafschap :')!!!!
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_92202204
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:36 schreef Smoofie het volgende:
GG utrecht, zoals voorspeld, tegen Ajax goed maar de Graafschap :')!!!!
En dat is Utrecht!
pi_92202860
ja dat is utrecht, desalniettemin kunnen we dankzij het geschop van de graafschap, maar met name dankzij die droeftoeter van een vink niet echt uitkijken naar aanstaande zondag... Als brouwers het moet doen....
  woensdag 2 februari 2011 @ 01:39:18 #149
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92208065
Waarom tegen dit soort ploegen kudt? Lijkt wel een gewoontje te worden. Gezeik met VVV en De Graafschap. Sjongejonge,.
pi_92209740
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Vink. :')
Is de baas op het veld 8)7 Wat een eikel. Waar bleven die kaarten voor die boeren...

Heb me kapot zitten ergeren @thuisopdebanksupporter ;)
pi_92210036
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 01:39 schreef Ragboer het volgende:
Waarom tegen dit soort ploegen kudt? Lijkt wel een gewoontje te worden. Gezeik met VVV en De Graafschap. Sjongejonge,.
Whehe, dit IS een gewoonte van Utrecht hoor... De sociale dienst van de eredivisie? Ploeg in nood? Je eerste overwinning nodig? Utrecht helpt je.

Maar hier was de rode kaart wel fataal, en duplan had natuurlijk ook gewoon moeten scoren.
pi_92248827
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 01:39 schreef Ragboer het volgende:
Volgens sommige is 020 de enige wedstrijd die telt. Toen riep ik al dat dat niet zo was....

En ach, we speelden niet best maar de Graafschap verdedigde gewoon beter. Fijne scheids erbij, en dan is dit je resultaat.
pi_92249174
Ach, joh. Wat maakt het uit. 6 punten tegen '020' dus dan mag je gewoon verliezen van De Graafschap, Willem II, Vitesse etc.
★★★
pi_92249317
Leuk dat ze FC Groningen hebben afgemaakt. Hopelijk blijven ze in die topvorm en eindigen ze straks hoger dan die middenmoot-club die altijd op of rond plek 8 eindigt. Dat zou wat zijn man. De plek van Feijenoord veroveren; de plek die Feijenoord eerst had voordat het naar beneden kelderde.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:16:02 #156
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92249651
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:38 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Whehe, dit IS een gewoonte van Utrecht hoor... De sociale dienst van de eredivisie? Ploeg in nood? Je eerste overwinning nodig? Utrecht helpt je.

Maar hier was de rode kaart wel fataal, en duplan had natuurlijk ook gewoon moeten scoren.
Misschien ben ik dom en volg je niet helemaal. Het klopt dat Utreg vaak kut speelt tegen "mindere" ploegen. Tegen Ajax opeens volle bak en tegen VVV en De Graafschap is het weer heulemaal niks. Die rode kaart was inderdaad kut.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:16:42 #157
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92249691
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:04 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Volgens sommige is 020 de enige wedstrijd die telt. Toen riep ik al dat dat niet zo was....

En ach, we speelden niet best maar de Graafschap verdedigde gewoon beter. Fijne scheids erbij, en dan is dit je resultaat.
Heb je mij nooit horen zeggen...
pi_92251976
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef Ragboer het volgende:

[..]

Misschien ben ik dom en volg je niet helemaal. Het klopt dat Utreg vaak kut speelt tegen "mindere" ploegen. Tegen Ajax opeens volle bak en tegen VVV en De Graafschap is het weer heulemaal niks. Die rode kaart was inderdaad kut.
Nah, bedoelde inderdaad dat dit al jaren zo gaat... Ze verliezen de makkelijkste wedstrijden en winnen dan van ajax. Hoewel het nu niet meer zo erg is als ik me van vroeger kan herinneren ;)
pi_92264227
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:09 schreef ajacied4lf het volgende:
Ach, joh. Wat maakt het uit. 6 punten tegen '020' dus dan mag je gewoon verliezen van De Graafschap, Willem II, Vitesse etc.
Dat gelul altijd, alsof Ajax altijd fantastisch speelt tegen de kleintjes.
pi_92284768
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef Ragboer het volgende:

[..]

Heb je mij nooit horen zeggen...
Mij ook niet :)
pi_92303114
Zondag minimaal gelijk spelen, maar ik hoop vanzelfsprekend op een overwinning.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 06:13:10 #162
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92309241
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:43 schreef Sterrenwijk het volgende:
Zondag minimaal gelijk spelen, maar ik hoop vanzelfsprekend op een overwinning.
Sorry, maar dit moest ik evn mert dornken kop zeggen:
.
.
.
.
.
Sterrenwijk _O_
pi_92318367
Strootman in Oranje *O*
pi_92318460
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:28 schreef OmniRocket het volgende:
Strootman in Oranje *O*
Terecht dat hij boven de Zeeuw en Schaars wordt verkozen.
pi_92326961
We leveren dus gewoon twee spelers aan oranje... Of ze zullen spelen is een tweede, maar we zijn duidelijk een goede weg in geslagen met Utrecht.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:15:12 #166
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92382277
Morgen Twente, wat denken jullie dat het wordt?
pi_92383358
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:15 schreef Ragboer het volgende:
Morgen Twente, wat denken jullie dat het wordt?
4-1 voor FCU
PWBF
pi_92401288
Ik ga onderweg naar het stadion... Gokje: 2-2
pi_92403379
0-2 kansloos
pi_92404172
van Wolfswinkel kan niet spelen, demouge twijfelgeval, ik ben bang voor een 1-4....

Toch wel zonde als je ziet wat er de rest van het weekend is gebeurd...
pi_92405265
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:55 schreef zatoichi het volgende:
van Wolfswinkel kan niet spelen, demouge twijfelgeval, ik ben bang voor een 1-4....

Toch wel zonde als je ziet wat er de rest van het weekend is gebeurd...
Zeker zonde, maar Twente heeft het vorige week ook moeilijk gehad, ik geef ons nog wel goede kans vandaag als Demouge speelt.
Maar als ze zo spelen als tegen de graafschap dan zijn we inderdaad kansloos en kan het zomaar 0-4 worden.
pi_92405360
Vergeet de wind niet. Dat speelt ook fijn mee, zeker bij ons.

Janko en Ruiz zijn gewoon vreselijk goed, daar maak ik me het meeste zorgen om.
pi_92418086
1-1. Terecht denk ik. Redelijke eerste helft, belabberde tweede. Vooral toen Ruiz erin kwam waren we het spoor met regelmaat aardig bijster.

Jammer dat Wuytens eraf moest en Duplan niet wat meer geluk had. Genoten van Asare en Mertens speelde zijn tegenstander bij vlagen ook weg. Super!

Maar het feit dat je de Kogel gaat wisselen voor.... Nijholt.. Dan springen de tranen in mijn ogen, die mafketel heb echt werkelijk geen bal goed geraakt. Wat een zwaktebod! Die jongen moet lekker bj Go Ahead ofzo gaan spelen in het tweede, misschien dat ie daar iets klaarmaakt.

En wat een sneu team is dat twente. Zelf constant liggen huilen (weten ze daar niet dat voetbal voor manne is?) en dan de bal niet teruggeven. Zieligheid troef.
pi_92421718
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Vergeet de wind niet. Dat speelt ook fijn mee, zeker bij ons.

Janko en Ruiz zijn gewoon vreselijk goed, daar maak ik me het meeste zorgen om.
Die wind hielp ons een paar jaar geleden, ondertussen niet echt meer; daar zijn we te goed voor geworden.

Tja de wedstrijd... de scheids was de grootste schlemiel van de wedstrijd; jammer dat je zo hard wordt afgestraft voor een keer onoplettendheid; Twente speelde dat goed uit...
pi_92422150
Vrij tamme wedstrijd van beide kanten, hoewel teletekst van "een boeiend duel" spreekt. Ik was er al een beetje bang voor: beide ploegen vonden een puntje wel prima. Desondanks toch een paar goede kansen gezien voor met name Duplan, waarvan er best eentje gemaakt had mogen worden. Twente vond ik nou niet bepaald spelen als een titelkandidaat.
Nijholt vond ik inderdaad wederom een zwakke schakel, zó onzeker. Ik begrijp niet dat hij er nog in komt, dan nog liever Maguire. Schut deed het trouwens best redelijk.
Nog één ding: het leek wel alsof het engelenkoor van de Bunnikside een snipperdag had genomen. Ik heb zelden zó'n stille Galgenwaard meegemaakt. Eigenlijk werd er nog het hardst gejuichd om de zevenklapper van Groningen, nota bene een concurrent, opvallend.
pi_92424298
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:03 schreef Stampie22 het volgende:
Nog één ding: het leek wel alsof het engelenkoor van de Bunnikside een snipperdag had genomen. Ik heb zelden zó'n stille Galgenwaard meegemaakt. Eigenlijk werd er nog het hardst gejuichd om de zevenklapper van Groningen, nota bene een concurrent, opvallend.
Sfeer is al jaren drama in de Galgenwaard, vroeger was het leuk, maar tegenwoordig is de sfeer helemaal niks meer.
Dat gejuich op andere wedstrijden irriteer ik me ook al tijden aan,slaat helemaal nergens op.

Stomme actie van Mertens trouwens, kan hem zomaar weer een paar wedstrijden kosten. Misschien geluk dat die Rosales het de tweede helft bij hem terug deed, dat de knvb er niks mee doet, maar echt slim was het niet.
pi_92427035
Dat 90 minuten lang zingen is inderdaad al jaren niet meer maar zo stil als vandaag heb ik echt niet vaak gehoord. Ik dacht eerst dat ze misschien in de eerste helft een of andere protestactie hielden ofzo, het was écht doodstil.
Teletekst noemt het trouwens 'een zeer boeiend duel', Studio Sport heeft het over 'een in alle opzichten kolkend stadion' en 'een knotsgekke wedstrijd'. Ben ik nou verwend of worden we hier gewoon voor de gek gehouden? :P
  maandag 7 februari 2011 @ 05:00:02 #178
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92446546
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:31 schreef Stampie22 het volgende:
Dat 90 minuten lang zingen is inderdaad al jaren niet meer maar zo stil als vandaag heb ik echt niet vaak gehoord. Ik dacht eerst dat ze misschien in de eerste helft een of andere protestactie hielden ofzo, het was écht doodstil.
Teletekst noemt het trouwens 'een zeer boeiend duel', Studio Sport heeft het over 'een in alle opzichten kolkend stadion' en 'een knotsgekke wedstrijd'. Ben ik nou verwend of worden we hier gewoon voor de gek gehouden? :P
Je wordt voor de gek gehouden.
pi_92447690
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:03 schreef Stampie22 het volgende:
Vrij tamme wedstrijd van beide kanten, hoewel teletekst van "een boeiend duel" spreekt. Ik was er al een beetje bang voor: beide ploegen vonden een puntje wel prima. Desondanks toch een paar goede kansen gezien voor met name Duplan, waarvan er best eentje gemaakt had mogen worden. Twente vond ik nou niet bepaald spelen als een titelkandidaat.
Nijholt vond ik inderdaad wederom een zwakke schakel, zó onzeker. Ik begrijp niet dat hij er nog in komt, dan nog liever Maguire. Schut deed het trouwens best redelijk.
Het scorebord op de cityside deed het niet, Bunnikside juichde alleen bij het geluidje, je zag verder geen tussenstanden...
pi_92447738
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:47 schreef wortel1981 het volgende:

Stomme actie van Mertens trouwens, kan hem zomaar weer een paar wedstrijden kosten. Misschien geluk dat die Rosales het de tweede helft bij hem terug deed, dat de knvb er niks mee doet, maar echt slim was het niet.
Maar wat ik dan zo slecht trek is dat die charge op Mertens in het eerste kwartier die in feite nog grover was, niet werd uitgezonden, maar wel Mertens een kwartier lang uitschakelde...

Ach de scheids was weer dramatisch, streng fluiten of niet maakt me niet zoveel uit, als ie maar consequent is, en daar ontbreekt het gewoon aan bij Nederlandse scheidsrechters...
pi_92449310
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:47 schreef wortel1981 het volgende:
Het zou mij verbazen als ie hier een schorsing voor krijgt, hij sloeg niet ofzo, en Rosales was zelf ook niet de meest vriendelijke de gehele wedstrijd.
pi_92449841
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen als ie hier een schorsing voor krijgt, hij sloeg niet ofzo, en Rosales was zelf ook niet de meest vriendelijke de gehele wedstrijd.
Ja ik vond het ook heel raar dat ze bij studio sport een vergelijking trokken met eerder dit seizoen. Ze noemde het zelfs "eenzelfde overtreding" terwijl hij nu een blok zetten waarbji Rosales van achter op Mertens in kwam lopen en vorige keer Mertens van achter op de rug sprong en met twee handen in nek kwam van de tegenspeler....

Beetje sensatiezoekerij van studio sport... ze hadden ook wel de overtreding op Mertens eerder uit mogen zenden...
pi_92456645
De ode aan de Kogel was dan wel weer mooi :)
pi_92460266
Ter ere van de Kogel zit ik vandaag op mijn werk aan deze snoepjes:

Als iemand er nog Leon "Rood-wit" kogels van kan maken, dan komt het helemaal goed!
pi_92460357
Hij is ook nog eens opgeroepen voor Jong Oranje.
pi_92492127
Leuk artikel over Strootman in de Volkskrant vandaag:

quote:
Drie dagen met de mannen die hij enkel van tv kent

08/02/11, 00:00

'De man met de oplossingen' maakt een stormachtige carrière door. Hij heeft ook Bert van Marwijk overtuigd.

NOORDWIJK/KATWIJK - In het jongensachtige enthousiasme waarmee Kevin Strootman zich maandagochtend meldde bij Huis ter Duin in Noordwijk zat de voetbalbeleving verpakt van een 20-jarige speler, die een nieuwe stap zette op weg naar een beloftevolle carrière. 'Ik hoop dat het drie mooie dagen worden', zei de middenvelder van FC Utrecht over zijn eerste kennismaking met het grote Oranje.

Ploeggenoot Michel Vorm had hem al gerustgesteld: het is een leuke groep hoor, had de doelman hem toevertrouwd. En verder liet hij alles maar eens rustig op zich afkomen. 'Ik zal me in elk geval moeten voorstellen aan de jongens, want de meesten ken ik alleen van televisie.'

Op vrijdag 10 december verloor hij nog met Sparta van MVV, in de eerste divisie. Ruim een maand later debuteerde hij, een platform hoger, voor zijn nieuwe werkgever in de gewonnen uitwedstrijd tegen VVV. En woensdag, vier dagen voor zijn 21ste verjaardag, zou hij zomaar zijn eerste speelminuten kunnen maken in het Nederlands elftal, in het oefenduel tegen Oostenrijk. Het kan snel gaan, soms.

'Ik had verwacht dat hij een keer de stap naar Oranje zou maken, maar ik ben verrast door het moment. Al verbaast het me niet', zegt Foeke Booy. De huidige technisch directeur van Utrecht maakte de opkomst van Strootman mee toen hij nog als trainer van Sparta werkzaam was.

Na twee mislukte pogingen om de controlerende middenvelder vast te leggen, slaagde Booy er tijdens het winterreces in zijn beoogde versterking te presenteren. Strootman had daarna weinig moeite om ook zijn nieuwe omgeving te overtuigen van zijn kwaliteiten.

Ruim twee weken geleden was hij een van de drijvende krachten achter de knappe zege tegen Ajax (3-0). En zondag speelde hij Theo Janssen uit de wedstrijd toen landskampioen FC Twente op bezoek kwam in De Galgenwaard (1-1). Booy memoreert de voorzet van Strootman op ploeggenoot Duplan, die tegen Ajax twee keer scoorde op aangeven van de speler met wie hij al samen speelde bij Sparta.

'Hij lag op volle snelheid, maar Kevin slaagde er toch in het overzicht te bewaren en de bal keurig bij de tweede paal neer te leggen, zodat Duplan kon inkoppen. Op zo'n moment zie je zijn klasse.'

Dat was ook Bert van Marwijk niet ontgaan. Voor velen kwam de keuze van de bondscoach, die een evenwichtig selectiebeleid voert en zijn vertrouwen stelt in een vaste kern, als een verrassing. Voor Van Marwijk zelf is Strootman de uitzondering die de regel bevestigt. 'Hij is al langer een groot talent en hij heeft mij de afgelopen tijd overtuigd.'

Strootman geldt als een fysiek sterke middenvelder, die zowel technisch als tactisch zeer goed onderlegd is. Hij is de man met de oplossingen, de verbindingsspeler die vooruit durft te voetballen. En een winnaarstype bovendien.

Van Marwijk overlegde bij het maken van zijn keuze met Cor Pot, de bondscoach van Jong Oranje die de ontwikkeling van Strootman stormachtig noemt. 'Er zijn twee fases bepalend geweest voor Kevin. Eerst was er zijn periode bij Sparta, waar hij niet wegkwam en op dood spoor zat. Daar moest hij alles laten zien en aantonen dat hij een leider was.

'Dat lukte hem en vervolgens heeft hij die lijn doorgetrokken bij Utrecht', meent Pot. 'Kevin heeft een enorme drive, kan een beetje gemeen zijn als het nodig is. En hij is een snelle denker. Voordat de bal hem heeft bereikt, heeft hij de oplossing al bedacht. Hij heeft wat Van Hanegem vroeger had: op de juiste plek zijn op het juiste moment.'

Booy wijst op het belang van de wedstrijden die Strootman in de eerste seizoenshelft nog speelde in de eerste divisie. Zijn maatjes Viergever en Falkenburg waren al vertrokken naar AZ, Duplan naar Utrecht en Poepon naar De Graafschap. Strootman diende zich te profileren bij het gedegradeerde voetbalinstituut uit Rotterdam-West.

'We zijn hem toen blijven volgen, ook om te kijken of hij er niet met de pet naar zou gooien. Hij speelde lang niet altijd goed, maar dan toonde hij wel karakter. In plaats van zijn kont tegen de krib te gooien, deed hij er juist een schepje bovenop. Dat tekent zijn persoonlijkheid.'

Booy is er daarom van overtuigd dat alle loftuitingen van de laatste tijd Strootman niet uit balans zullen brengen. 'Ergens bij komen is één, ergens bij blijven is een ander verhaal. Dat wordt nu Kevins grootste uitdaging: ervoor zorgen dat hij structureel bij Oranje wordt opgeroepen.'

Pot: 'Toen wij in Kiev tegen Jong Oekraïne speelden, kwam hun bondscoach informeren wie onze nummer 6 was. Die vond hij de beste man van het veld. En hij had gelijk. Nu moet Kevin tussen al die gelouterde internationals de ervaring opdoen die cruciaal is voor het vervolg van zijn loopbaan. Dan kan hij doorgroeien.'
pi_92492821
En Mertens ondertussen ook opgeroepen voor België; gaat lekker, Mertens, Vorm, Strootman, de Kogel (jong-oranje) en Asare voor hun elftallen; mis ik er nu nog een paar?
pi_92495582
haha, half utrecht bestaat ondertussen uit internationals :P
pi_92523704
Derk Boerrigter schijnt in de belangstelling van onze FC te staan, wat vinden we ervan? Ik vind het een goed beleid om de pareltjes uit de Jupiler League te kopen, Boerrigter is er daar eentje van. Goeie speler, type Van Persie, of ie ons niveau aan kan moet nog blijken. Maar datzelfde gold voor o.a. Mertens, Duplan en Strootman en die hebben zich moeiteloos aangepast. Halen die gast.
pi_92524758
Hoi, ik ben Johan en ik kom jullie Utrechters vergezellen. 23 jaar, ik heb al vanaf mijn 8ste een seizoenskaart en zit nu sinds kort in vak O.

Derk Boerrigter inderdaad meteen halen. Ik hoop dat ze al voor komende transferperiode op een akkoord kunnen gooien zodat we andere clubs te snel af zijn. Wat zou het toch zonde zijn als hij naar een andere subtopper de overstap maakt, dat moeten we niet hebben. Zeker niet als Mertens dadelijk voor een goede prijs verkocht wordt. Maar zeker halen hoor, dat wordt een toppertje.
pi_92526138
Welkom!
pi_92526159
Dank!

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:26 schreef zatoichi het volgende:
En Mertens ondertussen ook opgeroepen voor België; gaat lekker, Mertens, Vorm, Strootman, de Kogel (jong-oranje) en Asare voor hun elftallen; mis ik er nu nog een paar?
Normaal gesproken ook Mulenga en RvW, Lensky voor jong Tsjechië. Silberbauer pakt zo nu en dan ook zijn interlandjes mee.
pi_92526253
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Stampie22 het volgende:
Derk Boerrigter schijnt in de belangstelling van onze FC te staan, wat vinden we ervan? Ik vind het een goed beleid om de pareltjes uit de Jupiler League te kopen, Boerrigter is er daar eentje van. Goeie speler, type Van Persie, of ie ons niveau aan kan moet nog blijken. Maar datzelfde gold voor o.a. Mertens, Duplan en Strootman en die hebben zich moeiteloos aangepast. Halen die gast.
Moeilijk te zeggen. Ik volg alleen de Eredivisie en geen Jupiler/buitenland. Ik ken hem dus eigenlijk alleen van naam.
pi_92534056
Aanstaande zondag ga ik naar Zwolle - Go ahead; een vriend van me is hardcore Zwolle fan (heeft er ook een boek over geschreven) dus die kan vast wat over Boerrigter vertellen.
pi_92534209
Ik ben juist geen fan van Boerrigter, het is ook geen talent meer met zijn 24 jaar.
Lijjkt mij typisch een speler die te groot is voor het servet, maar te klein voor het tafellaken. ;)
pi_92539481
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:33 schreef zatoichi het volgende:
Aanstaande zondag ga ik naar Zwolle - Go ahead; een vriend van me is hardcore Zwolle fan (heeft er ook een boek over geschreven) dus die kan vast wat over Boerrigter vertellen.
Boerrigter speelt toch bij RKC?
Vorig jaar toen RKC in de eredivisie speelde is hij me niet speciaal opgevallen. Maar ja dat kan natuurlijk ook komen door zijn medespelers. Ik heb in elk geval liever een andere (jongere) speler.

[ Bericht 0% gewijzigd door wortel1981 op 09-02-2011 12:12:28 ]
pi_92540559
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:46 schreef wortel1981 het volgende:

[..]

Boerrigter speelt toch bij RKC?
Vorig jaar toen RKC in de eredivisie speelde is hij me niet speciaal opgevallen. Maar ja dat kan natuurlijk ook komen door zijn medespelers. Ik heb in elk geval liever een andere (jongere) speler.
Ja maar ik zag dat hij ook twee jaar bij Zwolle heeft gespeeld, vandaar :)
pi_92546893
Is hij al 24 jaar? Dat is wel wat oud inderdaad. Vergeet echter niet dat we Duplan ook redelijk op leeftijd haalde en die doet het nu ook uitstekend. Zou me niets verbazen als Boerrigter prima de plaats van Mertens op kan vullen.

Hij weet in ieder geval hoe hij een vrije trap moet nemen:

donderdag 10 februari 2011 @ 22:01:35 #199
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_92611918
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:02 schreef Oidipous het volgende:
Is hij al 24 jaar? Dat is wel wat oud inderdaad. Vergeet echter niet dat we Duplan ook redelijk op leeftijd haalde en die doet het nu ook uitstekend. Zou me niets verbazen als Boerrigter prima de plaats van Mertens op kan vullen.

Hij weet in ieder geval hoe hij een vrije trap moet nemen:

Denk dat Boerrigter wel een goede speler is voor Utreg. Tja 24 jaar, het kan ouder. Ik denk wel dat er nog groei in deze jongen zit.
pi_92612273
Ik heb dan liever die Prupper van Vitesse, die is jong en heeft talent en speelt bijna niet meer bij vitesse, snel op halen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')