Van den Boog zou een goede autoverkoper zijn...quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef StringsOfLife het volgende:
http://www.eredivisie.nl/(...)van_den_boog:_en#039;vraagprijs_mertens_te_hoogen#039;.html
Ik denk niet dat Mertens nog naar Ajax gaat als ik dit zo beluister.
"Realiteitszin"quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef StringsOfLife het volgende:
http://www.eredivisie.nl/(...)van_den_boog:_en#039;vraagprijs_mertens_te_hoogen#039;.html
Ik denk niet dat Mertens nog naar Ajax gaat als ik dit zo beluister.
Dat hij een andere club met een probleem opzadelt en dat hij zelf voor Suarez wel de hoofdprijs wilde hebben, vergeet hij ff.quote:
Ik zie, op Schone misschien na, niet echt toegevoegde waarde in deze spelers. Bovendien moet dat dan in een dag geregeld worden. Nee, áls Mertens gaat, dan maar die centen pakken en geen paniek-aankopen doen. Nergens voor nodig.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Schaduwlijstje : Schone, Kubik (ADO), Nijland of Holman.
Een mertens is natuurlijk geen 8-10 mln waard. Zelfde dat Dost geen 6 mln waard is, wat Heerenveen vraagt.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:01 schreef zatoichi het volgende:
Wat een gelul uberhaupt; Ajax vraagt naar Mertens, Utrecht vraagt een x bedrag, en ajax gaat lopen klagen? als je het niet kan betalen moet je niet gaan zeuren bij de verkoper, maar gewoon lekker naar je eigen financiën kijken; ik vraag toch ook niet om een aston martin voor 1000 euro?
Dat vind jij en misschien Van den Boog ook wel, maar dat is niet zo relevant. Mertens heeft zijn contract tot 2014 open gebroken en FCU is vrij om te vragen wat ze willen. Net zoals Ajax het onderste uit de kan wilde halen toen Suarez verkocht werd.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Een mertens is natuurlijk geen 8-10 mln waard. Zelfde dat Dost geen 6 mln waard is, wat Heerenveen vraagt.
Als Dost 6 miljoen moet kosten vind ik Mertens 20 miljoen waard. Die Dost heeft echt nog helemaal niks bewezen bij Heerenveen en Mertens heeft toch wel genoeg laten zien welke kwaliteiten hij heeft.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:17 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Trouwens: als Dost, bankzitter, 6 miljoen moet kosten, vind ik Mertens toch wel tegen de 10 aan zitten
Voor ons waarschijnlijk wel; althans het feit dat wij hem niet zomaar laten gaan zegt genoeg toch? Utrecht wil Mertens houden, dus zal Ajax echt flink moeten betalen om hem bij ons weg te krijgen. Wij zitten redelijk gezond in ons geld, goed in de spelers en hebben er eerlijk gezegd weinig nut aan om Mertens aan een directe concurrent te verkopen. Daarmee snijdt Utrecht alleen maar zichzelf mee in de vingers...quote:Op zondag 30 januari 2011 21:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Een mertens is natuurlijk geen 8-10 mln waard. Zelfde dat Dost geen 6 mln waard is, wat Heerenveen vraagt.
Suarez was ook geen 40 miljoen waard.. Dus de enige reden dat ze dat vragen is dat ze hem niet kwijt willen..quote:Op zondag 30 januari 2011 21:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
quote:Van Wolfswinkel sluit aan bij groepstraining
Ricky van Wolfswinkel heeft maandag de groepstraining hervat. Dat was voor het eerst sinds half december, toen de spits van FC Utrecht in de Europa League-wedstrijd bij Liverpool zijn sleutelbeen brak.
Van Wolfswinkel ontbreekt dinsdag nog wel tijdens het competitieduel met De Graafschap, zo zei trainer Ton du Chatinier. Mogelijk kan de voormalig speler van Vitesse zondag tegen FC Twente wel weer meedoen. "Als technische staf kijken we deze week hoe Ricky zich houdt", aldus Du Chatinier.
Ismo Vorstermans is tegen De Graafschap ook niet inzetbaar. De verdediger heeft nog te veel last van zijn kuit om te kunnen spelen. Aanvaller Leon de Kogel, die eveneens een kuitblessure had, is wel hersteld.
http://www.fcutrecht.net/?view=2805quote:Nu Bas Dost zijn arbitrage zaak verloren heeft zijn alle ogen weer gericht op FC Utrecht speler Dries Mertens. Maar vanavond om 20.00 uur hebben wij vernomen dat er van een transfer geen sprake zal zijn. Iemand uit zijn directe omgeving heeft inmiddels aan fcutrecht.net bevestigd dat Dries Mertens het seizoen af zal maken bij FC Utrecht.
De leiding van FC Utrecht kan tevreden zijn nu het team volledig bij elkaar blijft en gezamenlijk toe kan werken naar de halve finale voor de beker en het behalen van de playoffs.
Gelukkig maarquote:Op maandag 31 januari 2011 20:56 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
http://www.fcutrecht.net/?view=2805
Nu Frans het voor het zeggen heeft, zijn die tijden wel voorbij. Ze hebben juist gewoon schijt gehad aan dat gezeik van Van den Boog en hun poot stijf gehouden. Prima gedaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:37 schreef wortel1981 het volgende:
Als ze hem maar niet voor een prikkie weg doen zoals in het verleden met een hoop spelers gebeurt is, want daar word je wel ziek van. Lijkt wel of Utrecht zich gewoon laat afbluffen, kijk naar Heerenveen, die hebben er gewoon schijt aan, welke club er ook komt.
Niet echt. 2 goede kansen (Duplan en Demouge), maar nog steeds 0-0. Denk wel dat we uiteindelijk gaan winnen.quote:
En dat is Utrecht!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:36 schreef Smoofie het volgende:
GG utrecht, zoals voorspeld, tegen Ajax goed maar de Graafschap!!!!
Is de baas op het veldquote:
Whehe, dit IS een gewoonte van Utrecht hoor... De sociale dienst van de eredivisie? Ploeg in nood? Je eerste overwinning nodig? Utrecht helpt je.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:39 schreef Ragboer het volgende:
Waarom tegen dit soort ploegen kudt? Lijkt wel een gewoontje te worden. Gezeik met VVV en De Graafschap. Sjongejonge,.
Volgens sommige is 020 de enige wedstrijd die telt. Toen riep ik al dat dat niet zo was....quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:39 schreef Ragboer het volgende:
Waarom tegen dit soort ploegen kudt? Lijkt wel een gewoontje te worden. Gezeik met VVV en De Graafschap. Sjongejonge,.
Misschien ben ik dom en volg je niet helemaal. Het klopt dat Utreg vaak kut speelt tegen "mindere" ploegen. Tegen Ajax opeens volle bak en tegen VVV en De Graafschap is het weer heulemaal niks. Die rode kaart was inderdaad kut.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:38 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Whehe, dit IS een gewoonte van Utrecht hoor... De sociale dienst van de eredivisie? Ploeg in nood? Je eerste overwinning nodig? Utrecht helpt je.
Maar hier was de rode kaart wel fataal, en duplan had natuurlijk ook gewoon moeten scoren.
Heb je mij nooit horen zeggen...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens sommige is 020 de enige wedstrijd die telt. Toen riep ik al dat dat niet zo was....
En ach, we speelden niet best maar de Graafschap verdedigde gewoon beter. Fijne scheids erbij, en dan is dit je resultaat.
Nah, bedoelde inderdaad dat dit al jaren zo gaat... Ze verliezen de makkelijkste wedstrijden en winnen dan van ajax. Hoewel het nu niet meer zo erg is als ik me van vroeger kan herinnerenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef Ragboer het volgende:
[..]
Misschien ben ik dom en volg je niet helemaal. Het klopt dat Utreg vaak kut speelt tegen "mindere" ploegen. Tegen Ajax opeens volle bak en tegen VVV en De Graafschap is het weer heulemaal niks. Die rode kaart was inderdaad kut.
Dat gelul altijd, alsof Ajax altijd fantastisch speelt tegen de kleintjes.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:09 schreef ajacied4lf het volgende:
Ach, joh. Wat maakt het uit. 6 punten tegen '020' dus dan mag je gewoon verliezen van De Graafschap, Willem II, Vitesse etc.
Sorry, maar dit moest ik evn mert dornken kop zeggen:quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:43 schreef Sterrenwijk het volgende:
Zondag minimaal gelijk spelen, maar ik hoop vanzelfsprekend op een overwinning.
4-1 voor FCUquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:15 schreef Ragboer het volgende:
Morgen Twente, wat denken jullie dat het wordt?
Zeker zonde, maar Twente heeft het vorige week ook moeilijk gehad, ik geef ons nog wel goede kans vandaag als Demouge speelt.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:55 schreef zatoichi het volgende:
van Wolfswinkel kan niet spelen, demouge twijfelgeval, ik ben bang voor een 1-4....
Toch wel zonde als je ziet wat er de rest van het weekend is gebeurd...
Die wind hielp ons een paar jaar geleden, ondertussen niet echt meer; daar zijn we te goed voor geworden.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Vergeet de wind niet. Dat speelt ook fijn mee, zeker bij ons.
Janko en Ruiz zijn gewoon vreselijk goed, daar maak ik me het meeste zorgen om.
Sfeer is al jaren drama in de Galgenwaard, vroeger was het leuk, maar tegenwoordig is de sfeer helemaal niks meer.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:03 schreef Stampie22 het volgende:
Nog één ding: het leek wel alsof het engelenkoor van de Bunnikside een snipperdag had genomen. Ik heb zelden zó'n stille Galgenwaard meegemaakt. Eigenlijk werd er nog het hardst gejuichd om de zevenklapper van Groningen, nota bene een concurrent, opvallend.
Je wordt voor de gek gehouden.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:31 schreef Stampie22 het volgende:
Dat 90 minuten lang zingen is inderdaad al jaren niet meer maar zo stil als vandaag heb ik echt niet vaak gehoord. Ik dacht eerst dat ze misschien in de eerste helft een of andere protestactie hielden ofzo, het was écht doodstil.
Teletekst noemt het trouwens 'een zeer boeiend duel', Studio Sport heeft het over 'een in alle opzichten kolkend stadion' en 'een knotsgekke wedstrijd'. Ben ik nou verwend of worden we hier gewoon voor de gek gehouden?
Het scorebord op de cityside deed het niet, Bunnikside juichde alleen bij het geluidje, je zag verder geen tussenstanden...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:03 schreef Stampie22 het volgende:
Vrij tamme wedstrijd van beide kanten, hoewel teletekst van "een boeiend duel" spreekt. Ik was er al een beetje bang voor: beide ploegen vonden een puntje wel prima. Desondanks toch een paar goede kansen gezien voor met name Duplan, waarvan er best eentje gemaakt had mogen worden. Twente vond ik nou niet bepaald spelen als een titelkandidaat.
Nijholt vond ik inderdaad wederom een zwakke schakel, zó onzeker. Ik begrijp niet dat hij er nog in komt, dan nog liever Maguire. Schut deed het trouwens best redelijk.
Nog één ding: het leek wel alsof het engelenkoor van de Bunnikside een snipperdag had genomen. Ik heb zelden zó'n stille Galgenwaard meegemaakt. Eigenlijk werd er nog het hardst gejuichd om de zevenklapper van Groningen, nota bene een concurrent, opvallend.
Maar wat ik dan zo slecht trek is dat die charge op Mertens in het eerste kwartier die in feite nog grover was, niet werd uitgezonden, maar wel Mertens een kwartier lang uitschakelde...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:47 schreef wortel1981 het volgende:
Stomme actie van Mertens trouwens, kan hem zomaar weer een paar wedstrijden kosten. Misschien geluk dat die Rosales het de tweede helft bij hem terug deed, dat de knvb er niks mee doet, maar echt slim was het niet.
Het zou mij verbazen als ie hier een schorsing voor krijgt, hij sloeg niet ofzo, en Rosales was zelf ook niet de meest vriendelijke de gehele wedstrijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:47 schreef wortel1981 het volgende:
Stomme actie van Mertens trouwens, kan hem zomaar weer een paar wedstrijden kosten. Misschien geluk dat die Rosales het de tweede helft bij hem terug deed, dat de knvb er niks mee doet, maar echt slim was het niet.
Ja ik vond het ook heel raar dat ze bij studio sport een vergelijking trokken met eerder dit seizoen. Ze noemde het zelfs "eenzelfde overtreding" terwijl hij nu een blok zetten waarbji Rosales van achter op Mertens in kwam lopen en vorige keer Mertens van achter op de rug sprong en met twee handen in nek kwam van de tegenspeler....quote:Op maandag 7 februari 2011 09:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als ie hier een schorsing voor krijgt, hij sloeg niet ofzo, en Rosales was zelf ook niet de meest vriendelijke de gehele wedstrijd.
quote:Drie dagen met de mannen die hij enkel van tv kent
08/02/11, 00:00
'De man met de oplossingen' maakt een stormachtige carrière door. Hij heeft ook Bert van Marwijk overtuigd.
NOORDWIJK/KATWIJK - In het jongensachtige enthousiasme waarmee Kevin Strootman zich maandagochtend meldde bij Huis ter Duin in Noordwijk zat de voetbalbeleving verpakt van een 20-jarige speler, die een nieuwe stap zette op weg naar een beloftevolle carrière. 'Ik hoop dat het drie mooie dagen worden', zei de middenvelder van FC Utrecht over zijn eerste kennismaking met het grote Oranje.
Ploeggenoot Michel Vorm had hem al gerustgesteld: het is een leuke groep hoor, had de doelman hem toevertrouwd. En verder liet hij alles maar eens rustig op zich afkomen. 'Ik zal me in elk geval moeten voorstellen aan de jongens, want de meesten ken ik alleen van televisie.'
Op vrijdag 10 december verloor hij nog met Sparta van MVV, in de eerste divisie. Ruim een maand later debuteerde hij, een platform hoger, voor zijn nieuwe werkgever in de gewonnen uitwedstrijd tegen VVV. En woensdag, vier dagen voor zijn 21ste verjaardag, zou hij zomaar zijn eerste speelminuten kunnen maken in het Nederlands elftal, in het oefenduel tegen Oostenrijk. Het kan snel gaan, soms.
'Ik had verwacht dat hij een keer de stap naar Oranje zou maken, maar ik ben verrast door het moment. Al verbaast het me niet', zegt Foeke Booy. De huidige technisch directeur van Utrecht maakte de opkomst van Strootman mee toen hij nog als trainer van Sparta werkzaam was.
Na twee mislukte pogingen om de controlerende middenvelder vast te leggen, slaagde Booy er tijdens het winterreces in zijn beoogde versterking te presenteren. Strootman had daarna weinig moeite om ook zijn nieuwe omgeving te overtuigen van zijn kwaliteiten.
Ruim twee weken geleden was hij een van de drijvende krachten achter de knappe zege tegen Ajax (3-0). En zondag speelde hij Theo Janssen uit de wedstrijd toen landskampioen FC Twente op bezoek kwam in De Galgenwaard (1-1). Booy memoreert de voorzet van Strootman op ploeggenoot Duplan, die tegen Ajax twee keer scoorde op aangeven van de speler met wie hij al samen speelde bij Sparta.
'Hij lag op volle snelheid, maar Kevin slaagde er toch in het overzicht te bewaren en de bal keurig bij de tweede paal neer te leggen, zodat Duplan kon inkoppen. Op zo'n moment zie je zijn klasse.'
Dat was ook Bert van Marwijk niet ontgaan. Voor velen kwam de keuze van de bondscoach, die een evenwichtig selectiebeleid voert en zijn vertrouwen stelt in een vaste kern, als een verrassing. Voor Van Marwijk zelf is Strootman de uitzondering die de regel bevestigt. 'Hij is al langer een groot talent en hij heeft mij de afgelopen tijd overtuigd.'
Strootman geldt als een fysiek sterke middenvelder, die zowel technisch als tactisch zeer goed onderlegd is. Hij is de man met de oplossingen, de verbindingsspeler die vooruit durft te voetballen. En een winnaarstype bovendien.
Van Marwijk overlegde bij het maken van zijn keuze met Cor Pot, de bondscoach van Jong Oranje die de ontwikkeling van Strootman stormachtig noemt. 'Er zijn twee fases bepalend geweest voor Kevin. Eerst was er zijn periode bij Sparta, waar hij niet wegkwam en op dood spoor zat. Daar moest hij alles laten zien en aantonen dat hij een leider was.
'Dat lukte hem en vervolgens heeft hij die lijn doorgetrokken bij Utrecht', meent Pot. 'Kevin heeft een enorme drive, kan een beetje gemeen zijn als het nodig is. En hij is een snelle denker. Voordat de bal hem heeft bereikt, heeft hij de oplossing al bedacht. Hij heeft wat Van Hanegem vroeger had: op de juiste plek zijn op het juiste moment.'
Booy wijst op het belang van de wedstrijden die Strootman in de eerste seizoenshelft nog speelde in de eerste divisie. Zijn maatjes Viergever en Falkenburg waren al vertrokken naar AZ, Duplan naar Utrecht en Poepon naar De Graafschap. Strootman diende zich te profileren bij het gedegradeerde voetbalinstituut uit Rotterdam-West.
'We zijn hem toen blijven volgen, ook om te kijken of hij er niet met de pet naar zou gooien. Hij speelde lang niet altijd goed, maar dan toonde hij wel karakter. In plaats van zijn kont tegen de krib te gooien, deed hij er juist een schepje bovenop. Dat tekent zijn persoonlijkheid.'
Booy is er daarom van overtuigd dat alle loftuitingen van de laatste tijd Strootman niet uit balans zullen brengen. 'Ergens bij komen is één, ergens bij blijven is een ander verhaal. Dat wordt nu Kevins grootste uitdaging: ervoor zorgen dat hij structureel bij Oranje wordt opgeroepen.'
Pot: 'Toen wij in Kiev tegen Jong Oekraïne speelden, kwam hun bondscoach informeren wie onze nummer 6 was. Die vond hij de beste man van het veld. En hij had gelijk. Nu moet Kevin tussen al die gelouterde internationals de ervaring opdoen die cruciaal is voor het vervolg van zijn loopbaan. Dan kan hij doorgroeien.'
Normaal gesproken ook Mulenga en RvW, Lensky voor jong Tsjechië. Silberbauer pakt zo nu en dan ook zijn interlandjes mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:26 schreef zatoichi het volgende:
En Mertens ondertussen ook opgeroepen voor België; gaat lekker, Mertens, Vorm, Strootman, de Kogel (jong-oranje) en Asare voor hun elftallen; mis ik er nu nog een paar?
Moeilijk te zeggen. Ik volg alleen de Eredivisie en geen Jupiler/buitenland. Ik ken hem dus eigenlijk alleen van naam.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Stampie22 het volgende:
Derk Boerrigter schijnt in de belangstelling van onze FC te staan, wat vinden we ervan? Ik vind het een goed beleid om de pareltjes uit de Jupiler League te kopen, Boerrigter is er daar eentje van. Goeie speler, type Van Persie, of ie ons niveau aan kan moet nog blijken. Maar datzelfde gold voor o.a. Mertens, Duplan en Strootman en die hebben zich moeiteloos aangepast. Halen die gast.
Boerrigter speelt toch bij RKC?quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:33 schreef zatoichi het volgende:
Aanstaande zondag ga ik naar Zwolle - Go ahead; een vriend van me is hardcore Zwolle fan (heeft er ook een boek over geschreven) dus die kan vast wat over Boerrigter vertellen.
Ja maar ik zag dat hij ook twee jaar bij Zwolle heeft gespeeld, vandaarquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:46 schreef wortel1981 het volgende:
[..]
Boerrigter speelt toch bij RKC?
Vorig jaar toen RKC in de eredivisie speelde is hij me niet speciaal opgevallen. Maar ja dat kan natuurlijk ook komen door zijn medespelers. Ik heb in elk geval liever een andere (jongere) speler.
Denk dat Boerrigter wel een goede speler is voor Utreg. Tja 24 jaar, het kan ouder. Ik denk wel dat er nog groei in deze jongen zit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:02 schreef Oidipous het volgende:
Is hij al 24 jaar? Dat is wel wat oud inderdaad. Vergeet echter niet dat we Duplan ook redelijk op leeftijd haalde en die doet het nu ook uitstekend. Zou me niets verbazen als Boerrigter prima de plaats van Mertens op kan vullen.
Hij weet in ieder geval hoe hij een vrije trap moet nemen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |