quote:
Die twee programma's zijn wel voor een heel ander publiek. Dus Derksen kan wel steeds zeiken over dat SV wordt ingeleid door een goed bekeken programma, logisch is het niet. Het ligt bijv. anders bij programma's als voetbalfans en dat programma waar ze grootheden uitlichten. Verder is er tegenwoordig zo veel op de tv dat zappen ook niet een probleem is. Kortom, Studio Voetbal trekt gewoon meer kijkers.
Een groot deel van het oudere publiek heeft sowieso niet veel op met een Derksen die steeds maar zijn ongezouten mening vanuit zijn eigen common sense roept zonder er daadwerkelijk een basis voor te hebben. In de jongere generatie heb je meer mensen die het juist grappig vinden, of gewoon napraters zijn van simplistisch denken. Het FOK-publiek zegmaar

.
SV is een voetbalprogramma, waar VI meer entertainment is. Ze trekken niet dezelfde mensen.
Dat over Gullit: Je kan er ook zo naar kijken: Hoeveel mensen hadden daadwerkelijk van Kadyrov gehoord voordat Gullit daar naartoe ging? En dacht daadwerkelijk na over wat er in Tsjetsjenië allemaal gebeurt? Dat heeft Gullit alvast bereikt, dat er overal op de nationale televisie over gesproken wordt.

Dat irritante gedoe over Beenhakker wordt ik ook zo moe van. Zo selectief. Eerst Beenhakkers functie bij Feyenoord ophemelen en het belachelijk vinden dat hij daar weg moest. En vervolgens van Van Geel zeggen dat hij daar toch helemaal niets kan, dus dat het vreemd is dat Feyenoord hem wil.
Beenhakker kon niets bij Feyenoord. Waarom zouden ze hem dan op de loonlijst laten staan? Feyenoord vertrouwde op de contacten die Beenhakker zogenaamd had. Kennelijk zijn die niet goed genoeg om ergens een voor Feyenoord haalbare speler te halen. Dat er dan afscheid word genomen van Beenhakker lijkt me dan niet meer dan logisch. Dat er gesproken wordt met Van Geel is niet geheel onlogisch. Inderdaad is er nog steeds geen geld. Maar misschien dat Van Geel wèl contacten heeft. Verder denk ik dat Van Geels business-ervaring ook wat uitgebreider is dan die van Beenhakker. Sowieso baseert Beenhakker zich vooral op ervaringen en een netwerk vanuit zijn voetbal en trainersloopbaan, waar het bij Van Geel vooral als technisch directeur zelf is. Welke beter is, weet ik niet. Maar er is een verschil.