Dat dus.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:10 schreef Breuls het volgende:
Iedere Rotterdammer is hier welkom. Dat is de opzet van de topics in dit forum en dat zal iedere vaste poster in dit topic ook vinden.
Zeker weer iets smerigs?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef Chav het volgende:
@ Isegrim,
Ik heb van de week over jou gedroomd, maar geen idee meer waar over!
Waarom heb je Gouda verlaten? Werk?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:04 schreef Keshet het volgende:
Ik woon hier nu een jaartje. Daarvoor heb ik een jaar of 7 in Gouda gewoond.
Wat me hier naar toe dreef? M'n nieuwe huisje!Ik ben niet zo locatiegebonden maar Rotterdam bevalt me tot nu toe erg goed! Fijn huis, fijne buurt, fijne stad!
Maarreh, ga eens door met rellen! De popcorn is nog niet op!
Dan heb ik echt geen idee waar het over gaat en laat ik me er verder maar niet over uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:14 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik doelde niet op de exen die hier niet meer komen. Maar goed
Maar wij hebben toch nog nooit gemeet?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef Chav het volgende:
@ Isegrim,
Precies. En emigranten die in Rotterdam hebben gewoond.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dus.En zelfs mensen uit Schiedam, Vlaardingen en andere gehuchten die graag bij Rotterdam willen horen zijn welkom.
Hahaha nee, volgens mij niet XD (waarom heeft fok die smiley niet, meest geniale ooit!)quote:
Nesselande, is dat niet bij Zevenkamp? Lekker dood daar of nietquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:19 schreef Keshet het volgende:
Ben uit Gouda weggegaan omdat ik het een nare stad vind.Ik woonde in Oosterwei.
Nu woon ik in Nesselande. Ik vind het ideaal! Je bent zo in de binnenstad maar ook zo in de natuur.
Ai lof it!
Zijn jullie allemaal geboren en getogen Rotterdammerts?
Geboren en getogen, op mn 18e naar een andere stad gegaan (liefde maakt stekeblind) en nu gelukkig weer terug!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:19 schreef Keshet het volgende:
Die nieuwbouw meuk is wel netjes hoor. Tikkie elitair maar staan wel mooie appartementjes aan de Zevenhuizerplas.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nesselande, is dat niet bij Zevenkamp? Lekker dood daar of niet
Vind je het niet verschrikkelijk saai daar? 2 hele verschillende wijken. Ik heb voor een huisje gekeken in Oosterflank, ik zou daar sterven van stilte en verveling.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die nieuwbouw meuk is wel netjes hoor. Tikkie elitair maar staan wel mooie appartementjes aan de Zevenhuizerplas.![]()
Ik ben trouwens opgegroeid in Charlois aan de Dorpsweg, tijdje weggeweest en woon inmiddels weer in Oost/Prinsenland.
Tevens zit Vagabond er, en een paar leuke prullaria winkeltjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:56 schreef Chav het volgende:
[..]
Nou nou, doe eens niet zo saggo![]()
Dat ik niks met de Binnenweg heb kan toch? Ik zeg niet dat ik me er onveilig voel (althans, de keren dat ik er kom en dat is tegenwoordig zelden) maar het is nou niet de meest gezellige straat van Rotterdam ( Behalve Koekela, Midtown (zit ie er nog?) en Kinki Kappers)
Ik kom oorspronkelijk niet uit Rotterdam, maar kom wel uit de buurt weg. Heb een paar jaar in Rotterdam gewoond en woon nu in Schiedam, maar da's praktisch hetzelfde. Ik woon dichterbij het centrum dan de meeste Rotterdammers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:19 schreef Keshet het volgende:
Nu woon ik in Nesselande. Ik vind het ideaal! Je bent zo in de binnenstad maar ook zo in de natuur.
Ai lof it!
Wat moet ik me voorstellen bij XD?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:21 schreef Chav het volgende:
[..]
Hahaha nee, volgens mij niet XD (waarom heeft fok die smiley niet, meest geniale ooit!)
@ Isegrim Nope, nog nooit!
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef Chav het volgende:
@ Isegrim,
Dat ligt er denk ik erg aan wat je zoekt. Imho is Alexander een dorpje met een metroverbinding naar de stad. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen wel graag een achtertuin willen, wel graag in 15 minuten in de stad staan, maar niet dagelijks het uitgaanspubliek in de buurt willen hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:26 schreef Chav het volgende:
[..]
Vind je het niet verschrikkelijk saai daar? 2 hele verschillende wijken. Ik heb voor een huisje gekeken in Oosterflank, ik zou daar sterven van stilte en verveling.
Is lekker wonen hoor. Je zit zo in het centrum in 10 minuten met de metro maar je aan de andere kant zit je ook binnen 10 minuten aan de Rottemeren/Zevenhuizerplas.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:26 schreef Chav het volgende:
[..]
Vind je het niet verschrikkelijk saai daar? 2 hele verschillende wijken. Ik heb voor een huisje gekeken in Oosterflank, ik zou daar sterven van stilte en verveling.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij XD?Maar 't was maar een gokje hoor.
Ja, als ik die eens wist...... het kan net zo goed over een tinker zijn gegaan.quote:
Mn opa en oma wonen in Alexander omdat het daar zo lekker rustig is ( al 30 jaarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Is lekker wonen hoor. Je zit zo in het centrum in 10 minuten met de metro maar je aan de andere kant zit je ook binnen 10 minuten aan de Rottemeren/Zevenhuizerplas.
En je heb natuurlijk de Oosterhof/Alexandrium als je wilt winkelen.
Alleen qua uitgaan/coffeeshops zit er echt geen reet. Ja Outland en wat kroegen. Verder vrijwel niks.
K zou hier niet snel meer weg willen. Maar heb ook vrienden in de stad wonen dus als ik uit wil gaan kan ik altijd daar pitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:41 schreef Chav het volgende:
[..]
Mn opa en oma wonen in Alexander omdat het daar zo lekker rustig is ( al 30 jaar). Says enuff haha.
In Prinsenland woont ongeveer half Crooswijk ( die gingen jaren geleden opeens allemaal verhuizen).
Mijn moeder zegt dat ik een Rotterdamse ben die in een verkeerd lichaam is geboren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:19 schreef Keshet het volgende:
Ai lof it!
Centrum is volgens mij niet duurder en misschien zelfs goedkoper dan delen van Alexander. Ligt er wel weer aan waar in het centrum en waar in Alexander...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
K zou hier niet snel meer weg willen. Maar heb ook vrienden in de stad wonen dus als ik uit wil gaan kan ik altijd daar pitten.
Centrum is wel relaxt maar de appartementjes die daar echt mooi zijn kosten ook 3x zoveel.
Crooswijk is ook een hoop gesloopt trouwens.
Verlang je nooit terug naar Friesland dan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt dat ik een Rotterdamse ben die in een verkeerd lichaam is geboren.Geboren en getogen in Friesland.
Heel veel, zelfs Jan de Bouvrie huizen (waar je dan een fortuin voor betaald en alsnog tegen de schotels aankijkt)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
K zou hier niet snel meer weg willen. Maar heb ook vrienden in de stad wonen dus als ik uit wil gaan kan ik altijd daar pitten.
Centrum is wel relaxt maar de appartementjes die daar echt mooi zijn kosten ook 3x zoveel.
Crooswijk is ook een hoop gesloopt trouwens.
O ongetwijfeld zal de locatie verschillen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geboren in Amersfoort, opgegroeid in Leusden, voor het eerst in Rotterdam verschenen op mn 15e toen een vriend van mij hier heen 'gevlucht' was, na een paar jaar opleiding afgemaakt in Rotterdam, en blijven plakken
[..]
Centrum is volgens mij niet duurder en misschien zelfs goedkoper dan delen van Alexander. Ligt er wel weer aan waar in het centrum en waar in Alexander...
Mijn bijna-centrum-appartement kost anderhalve ton voor 90m2. Het enige waar je 3x zo goedkoop gaat vinden, is aan de Dordtselaan.
Ik heb oa. aan de Gelderse straat een woning bezichtigd, 75m2 voor 125.000 (Dat is blaak/oude haven - naast de kubuswoningen), aan de Admiraal de Ruyterweg, 65 a 70 meter voor 135.000, en hier in het complex waar ik nu woon woningen van 125.000 tot 175.000 voor varierend 70 tot 150 m2 (Hoewel die grootste/duurste meer per ongeluk was, aangezien mijn ex en ik toevallig een voor ons inmiddels bekende makelaar tegen kwamen bij een leegstaande woning).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
O ongetwijfeld zal de locatie verschillen.
Heb gekeken voor een appartement aan de Roobrughof. Dat is richting Blaak/ Oude Haven/Mariniersweg en die waren voor 104 m2 rond de 375k. Geen nieuwbouw niks en nog een shitload aan servicekosten.
Appartementje nu aan de Sjanghailaan is 109 m2 tegen 131k. En dan heb ik nog een extra kamer(tje) ook.
Appartementen die echt mooi zijn in hartje centrum zijn niet te betalen (voor mij dan).
Als je een binnenhuisdesigner op de stoel van een architect zet mag je natuurlijk ook niet te veel verwachtenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:56 schreef Chav het volgende:
[..]
Heel veel, zelfs Jan de Bouvrie huizen (waar je dan een fortuin voor betaald en alsnog tegen de schotels aankijkt)
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voor dat soort momenten hebben we op het balkon een bak modder, een emmertje koeienmest, en een kluitje gras. Tegen de heimwee.
Nee!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verlang je nooit terug naar Friesland dan?
Oja, ik vergeet ons paard helemaal. En we hebben een paard, zodat Isegrim dagelijks alsnog door de mest en modder mag lopenquote:
Daar hebben we dat paard niet voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oja, ik vergeet ons paard helemaal. En we hebben een paard, zodat Isegrim dagelijks alsnog door de mest en modder mag lopen![]()
Wat is iets erbuiten voor jou? Voor sommige mensen is Ommoord ook ''iets'' buiten het centrumquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:22 schreef dandybleu het volgende:
ha ik zou wel in een dorp-iets kunnen wonen hoor.... ja niet in mn eentje dan maar dan met een vriendin..... ja wel niet een al te klein dorp want is wel leuk als je vrienden kan maken om op visite te gaan....ik zou centrum rotterdam niet snel missen ha ha
Ja euh, geen flauw idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:25 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Wat is iets erbuiten voor jou? Voor sommige mensen is Ommoord ook ''iets'' buiten het centrumIk ging daar 2 jaar terug kijken voor een woning, wat een dooie boel daar zeg!
Maar 23 minuten!??! Dat duurt veels te langquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja euh, geen flauw idee eigenlijk.![]()
Ommoord is natuurlijk niet "iets erbuiten", maar zelfs vanuit Ommoord duurt het maar 23 minuten om bij Beurs te zijn met de metro.
Het voordeel van de stad is nu juist dat je geen auto .nodig hebt om in het centrum te komen.:)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef dandybleu het volgende:
ha ach ja waar heb je nou tegenwoordig het centrum voor nodig? ja mischien voor de gezelligheid? maar ja je kan toch je auto niet parkeren en heel het land zit vol met bristols en kruidvatten enz enz dus ja daar hoef je niet het centrum voor in te gaan
Wel mooie appartementen, en ik zie nog wel eens iets moois van die wijk komen !quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:08 schreef Asgard het volgende:
Klopt, prijzen vallen wel mee.
Ze durven wel voor nieuwbouw in Katendrecht minimaal 240k te vragen, dat is wel absurd.
Maar sowieso maakt het in Rotterdam niet superveel uit of je nou in het centrum woont of iets erbuiten, als je wilt kan je vanuit iedere plek wel makkelijk met het OV in het centrum zitten.
ha ik heb dus werkelijk bijna nix in de stad nodig..... pc onderdelen een keer in de twee jaar ofzo...dat wel......kleding kopen kan je bijna overal.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het voordeel van de stad is nu juist dat je geen auto .nodig hebt om in het centrum te komen.:)
Gezellig op een terrasje zitten weer niet.:)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:34 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik heb dus werkelijk bijna nix in de stad nodig..... pc onderdelen een keer in de twee jaar ofzo...dat wel......kleding kopen kan je bijna overal.....
Kan hier ook gewoon hoor. We hebben een grote La Place en tal van leuke restaurantjes en zelfs De Beer zit hier.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gezellig op een terrasje zitten weer niet.:)
Ja, alleen wel klein.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:07 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Wel mooie appartementen, en ik zie nog wel eens iets moois van die wijk komen !
Zat ff op Funda te kijken. Maar in Charlois betaal je in feite ook geen drol voor woningen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, alleen wel klein.
Aantal jaar geleden wilden wij daar ook wel wat kopen, maar het is gewoon te duur voor wat je ervoor krijgt.
Katendrecht heeft wel potentie (vette locatie), maar dan moet er eerst wat gesloopt worden.
ha ha nee vind ik te duur vaak en ja als het mooi weer is ga ik vaak met mn kennissen naar het strand of bos en dan nemen we onze eigen drank en ha;pjes mee.....low budget dus.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gezellig op een terrasje zitten weer niet.:)
Wanneer ben jij voor het laatst op Katendrecht geweest?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, alleen wel klein.
Aantal jaar geleden wilden wij daar ook wel wat kopen, maar het is gewoon te duur voor wat je ervoor krijgt.
Katendrecht heeft wel potentie (vette locatie), maar dan moet er eerst wat gesloopt worden.
5 minuten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:09 schreef Stokstaart het volgende:
Ik ben ook in een kwartiertje in de stad
ik ook, oh wacht.............je woont bij dezelfde tramhaltequote:
Alleen jij woont richting Noorderhavekade. Daar ben ik trouwens voor een groot gedeelte opgegroeid.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:29 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik ook, oh wacht.............je woont bij dezelfde tramhalte
Ik kijk er dagelijks tegenaan :pquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wanneer ben jij voor het laatst op Katendrecht geweest?Bijna alles is al gesloopt.
Is echt een leuke wijk aan het worden.
Is dat niet in kralingen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:00 schreef SingleCoil het volgende:
En ik op de montessorischool aan de esschenburgsingel
Ik vind het anders verdomde handig dat ik *alles* op loopafstand heb. Da's goud waard.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:08 schreef Asgard het volgende:
Maar sowieso maakt het in Rotterdam niet superveel uit of je nou in het centrum woont of iets erbuiten, als je wilt kan je vanuit iedere plek wel makkelijk met het OV in het centrum zitten.
Je hebt geen zin in een "alles?" vraag?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:07 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik vind het anders verdomde handig dat ik *alles* op loopafstand heb. Da's goud waard.
Wordt aan gewerkt, daar wordt momenteel gerenoveerd, Wesgram wordt gesloopt, er blijft weinig meer over dat echt slecht is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:58 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik kijk er dagelijks tegenaan :p
De gebouwen tegenover Karwei o.a.
Nee, want het lijkt me duidelijk dat ik niet letterlijk alles bedoel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:13 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Je hebt geen zin in een "alles?" vraag?
Dan kun je ook gewoon alles intikken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:25 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee, want het lijkt me duidelijk dat ik niet letterlijk alles bedoel.
Voor mij in zuid ook hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:07 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik vind het anders verdomde handig dat ik *alles* op loopafstand heb. Da's goud waard.
Wat heb je meer nodig dan supermarkt en een patatzaak?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:36 schreef Wiebeldak het volgende:
Op loopafstand heb ik lang niet alles. Op de fiets wel.
Shoarmatent.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:00 schreef Toekito het volgende:
[..]
Wat heb je meer nodig dan supermarkt en een patatzaak?
Da's veel te veel werk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:27 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dan kun je ook gewoon alles intikken.
nee maar ben wel benieuwd hoe het smaakt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:44 schreef Chav het volgende:
Heb vandaag mn eerste kickboxles gehad, m'n schenen zijn nu al blauw...
Heeft iemand trouwens een gegeten bij de Koreaan op de pannenkoekstraat ( op het hoekje). Aan de bieb kant.
als die niet op loopafstand zit kan je hem toch laten bezorgen?quote:
Ik wil ook kickboxlessen, maar dat mag niet van SingleCoil.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:44 schreef Chav het volgende:
Heb vandaag mn eerste kickboxles gehad, m'n schenen zijn nu al blauw...
Oud-westquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Is dat niet in kralingen?
Althans dat schiet mij als eerste te binnen bij Esschenburgsingel.
Het is ook niet nodig. Binnen ons gezin ligt het geweldsmonopolie bij het gezinshoofd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil ook kickboxlessen, maar dat mag niet van SingleCoil.
Sla hem in elkaar als die je tegenhouquote:Op woensdag 26 januari 2011 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil ook kickboxlessen, maar dat mag niet van SingleCoil.
Maar hoe? Hij is veel sterker dan ik en ik kan ook geen kickboxen of karate of zoiets...quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:09 schreef Toekito het volgende:
Sla hem in elkaar als die je tegenhou
Dan moet je of een hakbijl hebben of je hebt pechquote:Op woensdag 26 januari 2011 08:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe? Hij is veel sterker dan ik en ik kan ook geen kickboxen of karate of zoiets...
zaterdag al? dacht dat het pas in de zomer was joh.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:59 schreef SingleCoil het volgende:
Dat laatste dus. Bovendien gaan we zaterdag trouwen en daarna is die flauwekul al helemaal niet meer nodig.
Wmb. mag het centrum zelfs voor een groot stuk autovrij gemaakt worden. Ik denk dat dat echt voor zowel de bewoners als de bezoekers een forse verbetering is. In elk geval de Meent - mooie terrasstrook van maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef dandybleu het volgende:
ha ach ja waar heb je nou tegenwoordig het centrum voor nodig? ja mischien voor de gezelligheid? maar ja je kan toch je auto niet parkeren en heel het land zit vol met bristols en kruidvatten enz enz dus ja daar hoef je niet het centrum voor in te gaan
quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:59 schreef SingleCoil het volgende:
Dat laatste dus. Bovendien gaan we zaterdag trouwen en daarna is die flauwekul al helemaal niet meer nodig.
Ik zou de beer nou niet als een plus noemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kan hier ook gewoon hoor. We hebben een grote La Place en tal van leuke restaurantjes en zelfs De Beer zit hier.
K zou niet weten wat er in de stad te beleven is wat hier niet zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |