Het record van Powell staat al bijna langer dan het record van Beamon dat hij verbeterde. Bobridge kan dus best legendarisch worden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Ericr het volgende:
Bij het wereldrecord van Beamon (verspringen, 8,90m)klopte ook alles op het juiste moment, het record is er natuurlijk niet minder legendarisch om.
Wereldrecords op de baan zijn toch al afhankelijk van een snelle baan en/of de hoogte van de baan. Bobridge heeft nu misschien een mazzeltje dat meerdere factoren meezaten maar dit record staat wel. Als het over 10 jaar nog staat heeft niemand het meer over die omstandigheden. Bij Boardman kon je tenminste nog het verschil in toegestane houding als verklaring geven voor de langdurigheid van record, bij de conventioneel rijdende Bobridge is dat niet mogelijk.
Het record van Powell is eigenlijk net zo legendarisch, mede ook door de wedstrijd waar dat record gesprongen is. Lewis - Powell, beter dan dat gaat het niet meer worden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:53 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Het record van Powell staat al bijna langer dan het record van Beamon dat hij verbeterde. Bobridge kan dus best legendarisch worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bobridge moet nog voorlopig nog wel even de wachtkamer in maar gelet op de tijden van de laatste jaren zullen de grootste kanonnen hier een zware dobber aan hebben. 4:15 is gewoon al bruut snel op een conventionele fiets.
Dat denk ik juist niet. Tenzij ze een keer in dezelfde omstandigheden rijden, zullen Phinney, Wiggins en ook Bobridge zelf nooit binnen de 4 seconden van dat wereldrecord komen. Phinney en Wiggins zouden normaal gesproken nooit in de buurt van het wereldrecord op de individuele achtervolging komen, nu wordt dat alleen nog maar wat onwaarschijnlijker.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Een olympische titanenstrijd op de individuele afstand wordt ons dus door de neus geboord. Maar misschien ontketent het wel een soort van prestigestrijd. Mannen als Phinney en Wiggins lijken me wel zo eerzuchtig dat ze dat record willen overnemen.
Diskwalificatie is teruggedraaid en Johnny is nu zelfs de nieuwe leider door de boni's.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:08 schreef bjarki het volgende:
Sammie wint etappe 3, voor Sjonnie.
Top 5 (provisoire) :
1 Samuel Dumoulin (Cofidis)
2 Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM)
3 Marco Marcato (Vacansoleil-DCM)
4 Cyril Gautier (Europcar)
5 Steven Tronet (Roubaix-Lille Métropole
edit: "Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM), 2e de l'étape initialement, aurait été déclassé suite à un sprint irrégulier. Affaire à suivre..."![]()
Radioshack is wel wat voor hem, daar i hij net oud genoeg voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:22 schreef franklop het volgende:
Rebellin ambitieus bij rentree na schorsing
een worldteam zou hem willen hebben.
Gokje; Vacansoleil
quote:Race radios saved Horrillo's life, Rabobank teammate claims
Van Emden speaks up against radio ban in races
Rabobank is unhappy with the decision by the International Cycling Union (UCI) to do away with the race radio. The riders emphasise that the radios are necessary for their own safety, and Jos van Emden claimed that without race radios, Pedro Horrillo might never have been found after his horrendous crash in the 2009 Giro d'Italia.
The Spaniard fell 60 metres down a ravine on the eighth stage of the Giro, and suffered multiple injuries, including fractures to his upper leg, knee, vertebrae, and ribs, as well as puncturing both lungs.
Fortunately for him, his bike stayed on the road, and teammate van Emden noticed it.
Both he and Horrillo had fallen off the back of the peloton, with the Spaniard ahead of the Dutchman. “In the descent I suddenly saw a bicycle. That was reasonable. At first I thought, 'another tourist who has left his bike and forgotten it,' but in a flash I saw it was a Giant and I recognised the identification tag as being Pedro's.”
Van Emden continued, on the team website, “There was nobody else around and there was nothing behind the guard rail. In a reflex I called out over the radio that Pedro had probably fallen into the ravine.”
The rescue action was started immediately, but van Emden was very shaken. “You realise suddenly that there might be a teammate dying. That was scary and ultimately touch-and-go. Pedro almost certainly owes his life to the race radio. So if you save the life of a man, the debate of abandoning it seems pretty absurd.”
Van Emden said he couldn't imagine riding without race radios. “There are so many dangerous moments I the race where the communication is a very important aspect. Warnings for hazardous passages, crashes, road diversions, falling rock in the mountains or an ambulance for the peloton. In almost every race we have something in which the radio is indispensable.”
Maar zet de afschaffing vooral doorquote:"In de Belgische koersen dreigt een ramp"
Sinds dit jaar is in heel wat wielerwedstrijden radiocommunicatie verboden. "Dat leidt tot gevaarlijke situaties", ondervinden de ploegleiders nu in de Ster van Bessèges. Voor grote wedstrijden maakt de Internationale Wielerunie UCI (voorlopig) wel een uitzondering.
Met het verbod op de oortjes wil de Internationale Wielerunie UCI de spektakelwaarde opvijzelen. In de Ster van Bessèges rijdt het peloton al twee dagen zonder communicatie. Dat leidt tot gevaarlijke situaties vinden renners en ploegleiders.
"De afgevaardigden van de UCI meldden ons dat er in een afdaling modder op de weg lag", vertelt Vacansoleil-ploegleider Hilaire Van der Schueren (foto) in Het Laatste Nieuws. "Maar we hebben die info niet tijdig bij onze renners gekregen."
"Met die rotondes en wegversmallingen is het onmogelijk om met de auto naast het peloton te rijden. Voorlopig leidde het niet tot ongelukken, maar in de Belgische wedstrijden dreigt een ramp."
Voor sommige wedstrijden maakt de UCI dit jaar nog een uitzondering. In de drie grote rondes, klassiekers als de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en Gent-Wevelgem en rittenwedstrijden als Tirreno-Adriatico en Parijs-Nice is radiocommunicatie nog niet verboden.
Zitten die niet vol. Dat was toch eerder een probleem. Anders denk ik dat ze Thomas Dekker ook graag willen. Mooi voor de Vueltaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:22 schreef franklop het volgende:
Rebellin ambitieus bij rentree na schorsing
een worldteam zou hem willen hebben.
Gokje; Vacansoleil
Geef ze een noodzender, alleen te gebruiken door een aantal aangestelde officials die renners inlichten over gevaarlijke situaties en die renners zelf kunnen gebruiken in noodsituaties. Maar zo'n systeem zal wel te duur zijn.quote:
en fraude gevoelig waarschijnlijkquote:Op zaterdag 5 februari 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geef ze een noodzender, alleen te gebruiken door een aantal aangestelde officials die renners inlichten over gevaarlijke situaties en die renners zelf kunnen gebruiken in noodsituaties. Maar zo'n systeem zal wel te duur zijn.
Ben benieuwd of Savio Monsalve in de Giro laat starten. Kan een leuke klimmersploeg worden met Sella, Rujano, Rodriguez, Ochoa, Serpa en Monsalve. Ginanni en Ferrari voor de sprints en Bertolini als wegkapitein.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:47 schreef Steven184 het volgende:
Laatste etappe in Langkawi gewonnen door Guardini, voor Förster. Eindwinnaar Monsalve.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |