abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92247368
Dat is waar. Het is afwachten hoe lang dat record standhoudt. Dat bepaalt mede hoe legendarisch het wordt.

Ik kan me voorstellen dat een Taylor Phinney of Bradley Wiggins nu geprikkeld zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 02-02-2011 22:01:01 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:53:47 #77
175039 Wounded_Knee
It isn't nice but it
pi_92248006
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Ericr het volgende:
Bij het wereldrecord van Beamon (verspringen, 8,90m)klopte ook alles op het juiste moment, het record is er natuurlijk niet minder legendarisch om.

Wereldrecords op de baan zijn toch al afhankelijk van een snelle baan en/of de hoogte van de baan. Bobridge heeft nu misschien een mazzeltje dat meerdere factoren meezaten maar dit record staat wel. Als het over 10 jaar nog staat heeft niemand het meer over die omstandigheden. Bij Boardman kon je tenminste nog het verschil in toegestane houding als verklaring geven voor de langdurigheid van record, bij de conventioneel rijdende Bobridge is dat niet mogelijk.
Het record van Powell staat al bijna langer dan het record van Beamon dat hij verbeterde. Bobridge kan dus best legendarisch worden.
Maxana Naŋba Wi Makumidi Ila Namənda Záptan Shoopé Bía Áxxaashe Bilítaachiia.
pi_92248697
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:53 schreef Wounded_Knee het volgende:

[..]

Het record van Powell staat al bijna langer dan het record van Beamon dat hij verbeterde. Bobridge kan dus best legendarisch worden.
Het record van Powell is eigenlijk net zo legendarisch, mede ook door de wedstrijd waar dat record gesprongen is. Lewis - Powell, beter dan dat gaat het niet meer worden.

Voor de liefhebbers, een filmpje dat me iedere keer kippenvel geeft :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bobridge moet nog voorlopig nog wel even de wachtkamer in maar gelet op de tijden van de laatste jaren zullen de grootste kanonnen hier een zware dobber aan hebben. 4:15 is gewoon al bruut snel op een conventionele fiets.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:21:58 #79
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_92270202
T blijft idd opvallend dat in een kwalificatiewedstrijd voor een NK (eigenlijk voorbereidingswedstrijd op het WK) een prestatie van dit formaat neerzet. En dan pas 21 jaar.
Waarschijnlijk zal hij het nog wel een keer verbeteren.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_92272903
Bobridge reed ook gewoon een km/uur gemiddeld harder dan wat de wereldtop normaal rijdt op die 4000 meter. De wereldtop rijdt normaal gesproken ongeveer net zo hard als Boardman een heel uur volhield toen hij zijn werelduurrecord neerzette.

Dat maakt dat record van Boardman ook best bizar eigenlijk, zelfs als je rekening houdt met de houding die hij toen nog mocht aannemen. Gewoon even een uur lang 14 keer een 4000 meter afleggen in een tijd die maar 4 seconden boven je wereldrecordtijd ligt voor die afstand alleen.

In de huidige toegestane houding worden de 4000 meters aflegd met een tijd tussen 4:40 en 4:50. Die Supermanhouding is dus vele malen efficienter.
pi_92274414
De omstandigheden zullen ongetwijfeld meespelen, maar het talent van Bobridge is wel onmiskenbaar aanwezig hoor. :) De laatste twee WK's stond hij al op het podium, hij won al goud tijdens de Gemenebestspelen.

Het is ontzettend jammer dat de individuele achtervolging van de OS is geschrapt, ik blijf het zeggen. We hadden anders een mooie wedloop tussen Phinney, Bobridge, Wiggins (olympische spelen in eigen land zou hij nooit laten schieten), Dennis, Sergent, Durbridge en nog wat mannen.

Een olympische titanenstrijd op de individuele afstand wordt ons dus door de neus geboord. Maar misschien ontketent het wel een soort van prestigestrijd. Mannen als Phinney en Wiggins lijken me wel zo eerzuchtig dat ze dat record willen overnemen.
pi_92275327
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:51 schreef Leatherface het volgende:

Een olympische titanenstrijd op de individuele afstand wordt ons dus door de neus geboord. Maar misschien ontketent het wel een soort van prestigestrijd. Mannen als Phinney en Wiggins lijken me wel zo eerzuchtig dat ze dat record willen overnemen.
Dat denk ik juist niet. Tenzij ze een keer in dezelfde omstandigheden rijden, zullen Phinney, Wiggins en ook Bobridge zelf nooit binnen de 4 seconden van dat wereldrecord komen. Phinney en Wiggins zouden normaal gesproken nooit in de buurt van het wereldrecord op de individuele achtervolging komen, nu wordt dat alleen nog maar wat onwaarschijnlijker.
pi_92279467
De omstandigheden waren echt wel erg goed als je ziet dat Rohan Dennis ook nog eens de derde tijd ooit reed.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:04:11 #84
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92280951
Die jonge Australiërs hebben gewoon een wondermiddel ;) . Dennis, Matthews, Bobridge en Meyer hebben allemaal al wat laten zien.
Belooft wat voor de toekomst en dan hebben ze hebben nog een behoorlijk stel jonge renners her en der.

De verklaring van die snelle tijd van Bobridge zet die tijd wel enigszins in perspectief. Hij staat wel mooi in de boeken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:30:39 #85
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_92282299
2de etappe Ster vn Besseges voor Mondory (AG2R) Massasprint
Traksel beste Ned. op 10de plek
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_92328943
Sammie wint etappe 3, voor Sjonnie.

Top 5 (provisoire) :
1 Samuel Dumoulin (Cofidis)
2 Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM)
3 Marco Marcato (Vacansoleil-DCM)
4 Cyril Gautier (Europcar)
5 Steven Tronet (Roubaix-Lille Métropole

edit: "Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM), 2e de l'étape initialement, aurait été déclassé suite à un sprint irrégulier. Affaire à suivre..." }:|

[ Bericht 32% gewijzigd door bjarki op 04-02-2011 17:00:57 ]
pi_92333040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:08 schreef bjarki het volgende:
Sammie wint etappe 3, voor Sjonnie.

Top 5 (provisoire) :
1 Samuel Dumoulin (Cofidis)
2 Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM)
3 Marco Marcato (Vacansoleil-DCM)
4 Cyril Gautier (Europcar)
5 Steven Tronet (Roubaix-Lille Métropole

edit: "Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM), 2e de l'étape initialement, aurait été déclassé suite à un sprint irrégulier. Affaire à suivre..." }:|
Diskwalificatie is teruggedraaid en Johnny is nu zelfs de nieuwe leider door de boni's.
pi_92337885
Hij zal Dumoulin wel over het hoofd hebben gezien in de sprint. Hoop trouwens wel dat Hoogerland niet te vroeg in vorm is en zich deze winter iets meer heeft weten te houden.
pi_92340955
Rebellin ambitieus bij rentree na schorsing

een worldteam zou hem willen hebben.

Gokje; Vacansoleil
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:24:39 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92341087
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:22 schreef franklop het volgende:
Rebellin ambitieus bij rentree na schorsing

een worldteam zou hem willen hebben.

Gokje; Vacansoleil
Radioshack is wel wat voor hem, daar i hij net oud genoeg voor.
pi_92342152
Tijd terug waren er geruchten over Astana, toch?
pi_92353920
quote:
Race radios saved Horrillo's life, Rabobank teammate claims

Van Emden speaks up against radio ban in races

Rabobank is unhappy with the decision by the International Cycling Union (UCI) to do away with the race radio. The riders emphasise that the radios are necessary for their own safety, and Jos van Emden claimed that without race radios, Pedro Horrillo might never have been found after his horrendous crash in the 2009 Giro d'Italia.

The Spaniard fell 60 metres down a ravine on the eighth stage of the Giro, and suffered multiple injuries, including fractures to his upper leg, knee, vertebrae, and ribs, as well as puncturing both lungs.

Fortunately for him, his bike stayed on the road, and teammate van Emden noticed it.

Both he and Horrillo had fallen off the back of the peloton, with the Spaniard ahead of the Dutchman. “In the descent I suddenly saw a bicycle. That was reasonable. At first I thought, 'another tourist who has left his bike and forgotten it,' but in a flash I saw it was a Giant and I recognised the identification tag as being Pedro's.”

Van Emden continued, on the team website, “There was nobody else around and there was nothing behind the guard rail. In a reflex I called out over the radio that Pedro had probably fallen into the ravine.”

The rescue action was started immediately, but van Emden was very shaken. “You realise suddenly that there might be a teammate dying. That was scary and ultimately touch-and-go. Pedro almost certainly owes his life to the race radio. So if you save the life of a man, the debate of abandoning it seems pretty absurd.”

Van Emden said he couldn't imagine riding without race radios. “There are so many dangerous moments I the race where the communication is a very important aspect. Warnings for hazardous passages, crashes, road diversions, falling rock in the mountains or an ambulance for the peloton. In almost every race we have something in which the radio is indispensable.”
quote:
"In de Belgische koersen dreigt een ramp"

Sinds dit jaar is in heel wat wielerwedstrijden radiocommunicatie verboden. "Dat leidt tot gevaarlijke situaties", ondervinden de ploegleiders nu in de Ster van Bessèges. Voor grote wedstrijden maakt de Internationale Wielerunie UCI (voorlopig) wel een uitzondering.

Met het verbod op de oortjes wil de Internationale Wielerunie UCI de spektakelwaarde opvijzelen. In de Ster van Bessèges rijdt het peloton al twee dagen zonder communicatie. Dat leidt tot gevaarlijke situaties vinden renners en ploegleiders.

"De afgevaardigden van de UCI meldden ons dat er in een afdaling modder op de weg lag", vertelt Vacansoleil-ploegleider Hilaire Van der Schueren (foto) in Het Laatste Nieuws. "Maar we hebben die info niet tijdig bij onze renners gekregen."

"Met die rotondes en wegversmallingen is het onmogelijk om met de auto naast het peloton te rijden. Voorlopig leidde het niet tot ongelukken, maar in de Belgische wedstrijden dreigt een ramp."

Voor sommige wedstrijden maakt de UCI dit jaar nog een uitzondering. In de drie grote rondes, klassiekers als de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en Gent-Wevelgem en rittenwedstrijden als Tirreno-Adriatico en Parijs-Nice is radiocommunicatie nog niet verboden.
Maar zet de afschaffing vooral door :|W
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 februari 2011 @ 01:09:10 #93
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_92357297
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:22 schreef franklop het volgende:
Rebellin ambitieus bij rentree na schorsing

een worldteam zou hem willen hebben.

Gokje; Vacansoleil
Zitten die niet vol. Dat was toch eerder een probleem. Anders denk ik dat ze Thomas Dekker ook graag willen. Mooi voor de Vuelta :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_92374439
Besseges 4e etappe:
1. Poulhies (Saur)
2. Marcato
3. Jules (VC La Pomme-Marseille)

Hoogerland en Ravard in dezelfde tijd in het GC nu, maar Ravard krijgt de trui vanwege plaatseringen.

GP Etruschi gewonnen door Viviani, voor Ferrari, Favini en Peter Sagan.
pi_92375641
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:54 schreef wimderon het volgende:

Maar zet de afschaffing vooral door :|W
Geef ze een noodzender, alleen te gebruiken door een aantal aangestelde officials die renners inlichten over gevaarlijke situaties en die renners zelf kunnen gebruiken in noodsituaties. Maar zo'n systeem zal wel te duur zijn.
pi_92378603
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:16 schreef Ericr het volgende:

[..]

Geef ze een noodzender, alleen te gebruiken door een aantal aangestelde officials die renners inlichten over gevaarlijke situaties en die renners zelf kunnen gebruiken in noodsituaties. Maar zo'n systeem zal wel te duur zijn.
en fraude gevoelig waarschijnlijk
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:05:31 #97
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_92381862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:47 schreef Steven184 het volgende:
Laatste etappe in Langkawi gewonnen door Guardini, voor Förster. Eindwinnaar Monsalve.
Ben benieuwd of Savio Monsalve in de Giro laat starten. Kan een leuke klimmersploeg worden met Sella, Rujano, Rodriguez, Ochoa, Serpa en Monsalve. Ginanni en Ferrari voor de sprints en Bertolini als wegkapitein.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_92407419
Top 10 Qatar momenteel

1 75 Juan Antonio FLECHA GIANNONI SKY PROCYCLING 00:03:12.930
2 7 Gert STEEGMANS QUICK STEP CYCLING TEAM 00:00:01
3 68 Maarten WYNANTS RABOBANK CYCLING TEAM 00:00:03
4 13 Matt BRAMMEIER HTC - HIGHROAD 00:00:04
5 17 Mark RENSHAW HTC - HIGHROAD 00:00:04
6 4 * Nikolas MAES QUICK STEP CYCLING TEAM 00:00:05
7 36 Tom STAMSNIJDER TEAM LEOPARD-TREK 00:00:05
8 35 Joost POSTHUMA TEAM LEOPARD-TREK 00:00:06
9 105 Manuel QUINZIATO BMC RACING TEAM 00:00:06
10 126 * Tanel KANGERT PRO TEAM ASTANA 00:00:06

http://s288581967.onlineh(...)e=5&menu=1&race=6468
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92407742
drukte bij de aankomst daar ^O^ (live op eurosport 2)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92408067
boom duikt 5 seconden onder de tijd van flecha _O_

en Tom Veelers naar 2 vlak voor flecha
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')