abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91799081
Deel 2,OP:

quote:
Twee moslima's passeren zaterdag al fietsend het provinciehuis van Noord-Holland. Foto ANP
’Hoofddoekje ook in regionale bus taboe’
Gepubliceerd op 24 januari 11, 09:12 Laatst bijgewerkt op 24 januari 11, 09:20
Als de PVV aan de macht komt in Noord-Holland, overweegt lijsttrekker en Kamerlid Hero Brinkman op termijn hoofddoekjes te verbieden in de regionale buslijnen van deze provincie.

Over zo’n hoofddoekjesverbod valt te praten’’, zegt Brinkman. Eerder al zei het Tweede Kamerlid dat hij bezoekers met een hoofddoekje de toegang wil ontzeggen tot de provinciegebouwen.
De PVV’er nuanceert zijn opmerking wel. ,,Het gaat erom dat als iemand iets van de provincie wil, en zij draagt een hoofddoek, ze niet welkom is. Maar als de overheid iets van jou wil, en je moet daarvoor langskomen, zoals bij een gemeente, dan mag je van mij wel een hoofddoek dragen. Maar bij de provincie gebeurt dat laatste toch niet. Onbestaanbaar. Bij de provincie komen alleen mensen die iets van de provincie willen.’’
De provincie subsidieert ook het regionale busvervoer in Noord-Holland. Mogen vrouwen met een hoofddoek dan nog wel met de bus?
Brinkman: ,,Dat is voor nu nog een stap te ver. In de toekomst valt er wel over zo’n verbod te praten.’’

http://www.haarlemsdagbla(...)le6021721.ece/’;Hoofddoekje-ook-in-regionale-bus-taboe’

PVV=NSDAP Meer kan ik er niet over zeggen.
Voor deel 1 zie Vrouwen met hoofddoek mogen de bus niet meer in (PVV)
  maandag 24 januari 2011 @ 14:58:54 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799199
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Van mij mag de Islam wegblijven. We hadden sowieso de grenzen vroeger nooit open moeten gooien.
... dus een soort chineze muur om NL bouwen!? Of mogen Nederlanders nog wel gewoon emigreren om elders hun geluk te beproeven!?

Ik vraag me trouwens echt serieus af wat 'de islam' ons nu misdaan heeft!? :') Wordt je dagelijks lastig gevallen door moslims die jou willen bekeren? Willen ze jou vrouw in een burka stoppen (wellicht geheel terecht trouwens, maar misschien heeft dat emer met het uiterlijk van je vrouw te maken, dan met een geloofsovertuiging...)

Ik heb echt serieus nooit last van moslims.
pi_91799283
quote:
Op maandag 24 januari 2011 14:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... dus een soort chineze muur om NL bouwen!? Of mogen Nederlanders nog wel gewoon emigreren om elders hun geluk te beproeven!?
Dat zeg ik niet. Doordat de grenzen open gingen breng je veel meer onheil naar binnen dan ze gesloten zijn.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91799287
Nog uit de vorige
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef DroogDok het volgende:
Ook als je puur naar het aantal autochtonen kijkt stemt nog niet de helft PVV.
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef Gia het volgende:
Bron?
Jeetje, je kan toch wel rekenen?
Van de pakweg 12 miljoen stemgerechtigden, hoeveel daarvan zijn er allochtoon? We hebben iets van 3 miljoen allochtonen hier. Dat is alles incluis, dus ook asielzoekers met een tijdelijke verblijfsvergunning, westerse allochtonen etc, en daarvan zijn velen niet stemgerechtigd, maar zullen we het ruim schatten, 2 miljoen? Kom je met die 1.5 miljoen stemmen dus nog niet eens in de buurt van de helft ..

Overigens ga ik uit puur protest hoofddoekjes dragen als zoiets ooit regel wordt, en die gaat er demonstratief om en weer af bij het in- en uitstappen. Is die nou helemaal van de pot gerukt met dat soort ideeën .. lijkt potverdorie Iran wel met hun kledingpolitie
pleased to meet you
pi_91799307
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:56 schreef Krantenman het volgende:
Deel 2,OP:

[..]

Voor deel 1 zie Vrouwen met hoofddoek mogen de bus niet meer in (PVV)
Jullie willen dus dolgraag een tweede deel? Prima, post ik deze
quote:
15s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij is het hele verhaal gewoon één grote hoax :{

de bron geeft het notabene zelf aan

[..]

quote:
Lees het hele verhaal in de krant van maandag 25 januari
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 24 januari 2011 @ 15:01:38 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799340
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Doordat de grenzen open gingen breng je veel meer onheil naar binnen dan ze gesloten zijn.
ja, en als jij de rest van je leven lekker binnen blijft zitten en niet naar buiten gaat, heb je minder kans dat je aangereden wordt...
pi_91799359
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Onzin, het zijn juist de open grenzen en het uitwisselen van culturen dat zorgt voor welvaart en groei
pleased to meet you
pi_91799363
Ik ben wel van mening dat ons een stuk meer onheil was bespaard als we nooit zoveel migranten uit moslimlanden (dus niet per sé moslims) hadden toegelaten. Maar goed ze zijn er nu éénmaal en je kan ze niet ineens als tweederangsburgers gaan behandelen. We zullen gezamenlijk moeten samenleven.

quote:
Onzin, het zijn juist de open grenzen en het uitwisselen van culturen dat zorgt voor welvaart en groei
Zeg dat maar tegen een Japanner.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:02:33 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799387
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ik ben wel van mening dat ons een stuk meer onheil was bespaard als we nooit zoveel migranten uit moslimlanden (dus niet per sé moslims) hadden toegelaten. Maar goed ze zijn er nu éénmaal en je kan ze niet ineens als tweederangsburgers gaan behandelen. We zullen gezamenlijk moeten samenleven.
WELK onheil!?
pi_91799399
Ook grappig dat de PVV vel tegen islamitische landen zoals Iran en Saudi Arabië is aangezien er daar vrijheidsbeperkende wetgeving heerst, maar ter gelijkertijd wel de zelfde kant op willen door van alles te verbieden en onze vrijheid te beperken.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91799405
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is normaler dat zij onze cultuur overnemen dan wij de hunne, niet?

Maar in ziekenhuizen, gevangenissen wordt al halalvoer geserveerd, vanuit het oogpunt, "iedereen mag dat eten". Een varkenslapje kun je dus vergeten als je in een dergelijk ziekenhuis ligt.

Het is niet normaal als gastland je aan te moeten passen aan de nieuwkomers.
Wat bedoel je precies met cultuur overnemen?
Of voeding in een ziekenhuis nou halal is of niet zal me werkelijk worst zijn, zolang ik nog maar een lekkere hamlap of varkenshaas kan eten.

De kromme ruggen van bepaalde beleidsmakers op dit gebied staat trouwens wel lijnrecht tegenover het doorslaan van de PVV.
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Van mij mag de Islam wegblijven. We hadden sowieso de grenzen vroeger nooit open moeten gooien.
Bekeren tot de Islam ook verbieden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91799417
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

WELK onheil!?
Hogere criminaliteitscijfers, hoger uitkeringspercentage. Moet ik doorgaan?
  maandag 24 januari 2011 @ 15:03:36 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799442
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef Cubewood. het volgende:
Ook grappig dat de PVV vel tegen islamitische landen zoals Iran en Saudi Arabië is aangezien er daar vrijheidsbeperkende wetgeving heerst, maar ter gelijkertijd wel de zelfde kant op willen door van alles te verbieden en onze vrijheid te beperken.
Die ironie daarvan begrijpt iedereen, behalve de PVV'ers zelf. Helaas.
pi_91799443
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

De hele PVV?
De overgrote meerderheid. Geert Wilders sowieso. Maar dan maakt hij dan ook geen geheim van.
pi_91799452
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van het zwakke beleid. :)
pi_91799501
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Jullie willen dus dolgraag een tweede deel? Prima, post ik deze

[..]

[..]

Nou dolgraag... ik had nog eens gereageerd op iemand en per ongeluk was dat op de gevreesde pagina nummer dertien van het topic. :{
pi_91799502
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van het zwakke beleid. :)
Werden Chinezen in de watten gelegd toen ze hier aankwamen? Toch zijn die niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:05:04 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799517
quote:

[..]

Je bedoelt zaken die te maken hebben met zwakkeren in de samenleving/werkloosheid/armoede/etc etc!?

Oftewel, zaken die in ieder ander land ook spelen, en geen enkele oorzaak vinden in een geloofsovertuiging, maar wel iets zeggen over welke rol we deze mensen hebben gegeven in onze maatschappij!?
  maandag 24 januari 2011 @ 15:06:43 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_91799595
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Allemachtig... als iemand een hoofddoek omdoet, dan drukt deze persoon toch geen cultuur iemand de strot door? Daarentegen, als iemand iemand anders wil verbieden een hoofddoek te dragen, dan wordt er wel iets door de strot geduwd? Om mezelf even te citeren: "Zo verdomde moeilijk is het toch niet? "
Tuurlijk wel, in het land van herkomst kan het nodig zijn omdat het daar wél moet.
Hier hoeft het niet en het wekt bij de mensen hier vaker wrevel op. Dus waarom zou je het dan doen ?

Het gaat niet echt om zomaar een kledingstuk maar om de gedachte die er achter zit. Dat heeft met eigendom enzo te maken. En het merkwaardige idee dat mannen op tilt slaan als ze vrouwenhaar zien. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 24 januari 2011 @ 15:07:19 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799623
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:04 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Werden Chinezen in de watten gelegd toen ze hier aankwamen? Toch zijn die niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
Grapjas. Loop een willekeurig Ch. restaurant binnen en er staat een chineze kok die een contract heeft voor 10-15 uur in de week, terwijl hij er full-time staat te werken. Om over de rest van het personeel nog maar te zwijgen.

... en kijk vervolgens eens naar de problemen met gokken en schulden bij chinezen, waarin ze oververtegenwoordigd zijn, en daarnaast worden veel ch. horecabazen ook nog eens flink afgezet door de Ch. maffia...

Dat het de voorpagina's niet haalt en ze er verder autochtonen niet mee lastigvallen, wil niet zeggen dat het er niet is.
pi_91799637
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef moussie het volgende:
Nog uit de vorige

[..]

[..]

Jeetje, je kan toch wel rekenen?
Van de pakweg 12 miljoen stemgerechtigden, hoeveel daarvan zijn er allochtoon? We hebben iets van 3 miljoen allochtonen hier. Dat is alles incluis, dus ook asielzoekers met een tijdelijke verblijfsvergunning, westerse allochtonen etc, en daarvan zijn velen niet stemgerechtigd, maar zullen we het ruim schatten, 2 miljoen? Kom je met die 1.5 miljoen stemmen dus nog niet eens in de buurt van de helft ..

Overigens ga ik uit puur protest hoofddoekjes dragen als zoiets ooit regel wordt, en die gaat er demonstratief om en weer af bij het in- en uitstappen. Is die nou helemaal van de pot gerukt met dat soort ideeën .. lijkt potverdorie Iran wel met hun kledingpolitie
Ja, voor we het weten krijgen ze stokslagen. Ik vind een verbod via de wet op een kledingstuk ook belachelijk hoor.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_91799659
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je bedoelt zaken die te maken hebben met zwakkeren in de samenleving/werkloosheid/armoede/etc etc!?

Oftewel, zaken die in ieder ander land ook spelen, en geen enkele oorzaak vinden in een geloofsovertuiging, maar wel iets zeggen over welke rol we deze mensen hebben gegeven in onze maatschappij!?
Oh goed, dus nou is het onze schuld? De meesten waren ze in eigen land al liever kwijt dan rijk. Hadden Chinezen zon sterke positie toen ze hier kwamen dan? Molukkers? Die zijn pas schandalig behandeld. Maar zijn er wel bovenop gekomen.

quote:
Grapjas. Loop een willekeurig Ch. restaurant binnen en er staat een chineze kok die een contract heeft voor 10-15 uur in de week, terwijl hij er full-time staat te werken. Om over de rest van het personeel nog maar te zwijgen.

... en kijk vervolgens eens naar de problemen met gokken en schulden bij chinezen, waarin ze oververtegenwoordigd zijn, en daarnaast worden veel ch. horecabazen ook nog eens flink afgezet door de Ch. maffia...

Dat het de voorpagina's niet haalt en ze er verder autochtonen niet mee lastigvallen, wil niet zeggen dat het er niet is.
En dat is het hem nou juist. Dat boeit mensen, inclusief mij geen reet! Ze bezorgen je lekker eten en wat er fout gaat heeft niemand last van. Waar mensen wel last van hebben is dat ze niet langs een groepje hangtuig durven en dat ze worden beroofd. En dat doen die Chinezen nou net niet.
pi_91799674
quote:

[..]

Denk toch echt dat dat meer te maken heeft met de grotere armoede die onder die bevolkingsgroep heerst dan dat het te maken heeft met de Islam.

Waar veel armoede heerst is ook altijd meer criminaliteit, het zelfde geld voor autochtonen.

Maar vertel dat maar is tegen de VVD/CDA die deze mensen hier naartoe hebben gehaald.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91799676
Ah de Chinezen worden weer uit de kast getrokken.

We voeren echt al jaren dezelfde discussies hier.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:08:34 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799692
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, in het land van herkomst kan het nodig zijn omdat het daar wél moet.
Hier hoeft het niet en het wekt bij de mensen hier vaker wrevel op. Dus waarom zou je het dan doen ?

Het gaat niet echt om zomaar een kledingstuk maar om de gedachte die er achter zit. Dat heeft met eigendom enzo te maken. En het merkwaardige idee dat mannen op tilt slaan als ze vrouwenhaar zien. :')
OMDAT ZE HET ZELF WILLEN! Ze KIEZEN er voor. Als ik een dikke 40-er met een fel rood vlot kapsel zie lopen, dan denk ik ook: dat WIL je toch niet!?!? Maar sommigen kiezen er nu eenmaal voor. Om het dan te gaan verbieden is ook weer zo'n onzin.
pi_91799745
quote:
En vol terecht! Regiobus is geen rijdende moskee! Ik wil me Nederlander voelen zoals 1970! Heer Wilders for president!
Robert, Heerlen | 12:58 | 24.01.11
:D!
  maandag 24 januari 2011 @ 15:10:17 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91799781
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:07 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Oh goed, dus nou is het onze schuld? De meesten waren ze in eigen land al liever kwijt dan rijk. Hadden Chinezen zon sterke positie toen ze hier kwamen dan? Molukkers? Die zijn pas schandalig behandeld. Maar zijn er wel bovenop gekomen.
Ja, dat is gedeeltelijk onze 'schuld', aangezien de linkse partijen destijds als aandrongen op een goede begeleiding van de 'inburgering' van deze immigranten, en de rechtse partijen dat niet belangrijk vonden, want die zagen ze puur en alleen als goedkope arbeidskrachten en niets meer, en wilden zoals altijd niet 2-3 stapjes verder denken aan de toekomst, want dan kwam hun mooie verhaaltje niet meer uit....
pi_91799832
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:08 schreef IHVK het volgende:
Ah de Chinezen worden weer uit de kast getrokken.

We voeren echt al jaren dezelfde discussies hier.
Omdat er na al die jaren nog steeds mensen zijn die niet willen toegeven dat er wel degelijk problemen zijn. Ik vind de mensen die de problemen bagatelliseren net zo erg als mensen als Wilders die het er te dik bovenop leggen.
pi_91799847
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus omdat in bepaalde achterlijke landen mensen iets verplicht wordt om te doen moeten we hier maar de zelfde kant op gaan...

Snap je nou zelf niet hoe achterlijk die redenering is?

Wees blij dat je in een vrij land zoals Nederland woont waar je zelf mag bepalen of je een hoofddoek draagt, of met carnaval als een achterlijke in een piratenpak de straat op gaat.
pi_91799859
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen een Japanner.
We hadden ons het meeste onheil kunnen besparen door de allereerste generatie "gastarbeiders" Nederlandse taalcursussen en dergelijke aan te bieden. Maar dat hebben we nooit gedaan, waardoor een groot deel van die bevolkingsgroep zich is gaan opsluiten in zijn eigen kleine gemeenschap.

Verder zijn we ook niet zo heel vriendelijk geweest tegen die mensen.We hebben ze duidelijk genoeg gemaakt dat ze alleen maar hier zijn om de vuile jobs te doen in de fabriek of de landbouw, terwijl die mensen allemaal dachten dat ze hier grote rijkdom zouden gaan verwerven in Europa (wat ze uiteraard niet gelukt is, op een paar uitzonderingen na).

Zelfs nu nog leeft in bv. Afrika het idee dat je best naar de USA of Europa kan trekken om snel rijk te worden.

Maar dat die mensen dat idee hebben, komt natuurlijk ook door onze eigen communicatie. Kijk een avondje naar de gemiddelde Europese of Amerikaanse tv-zender en je ziet eigenlijk alleen maar glitter and glamour. Een fabeltje. Maar dat weten die mensen niet.
pi_91799887
quote:
Ja, dat is gedeeltelijk onze 'schuld', aangezien de linkse partijen destijds als aandrongen op een goede begeleiding van de 'inburgering' van deze immigranten, en de rechtse partijen dat niet belangrijk vonden, want die zagen ze puur en alleen als goedkope arbeidskrachten en niets meer, en wilden zoals altijd niet 2-3 stapjes verder denken aan de toekomst, want dan kwam hun mooie verhaaltje niet meer uit....
En dat is met de Molukkers ook gebeurd, zo niet veel erger. En die zijn er ook uitgekomen. Ik ken nog niemand die door een Molukker is beroofd, jij wel?
pi_91799897
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:D!
Telegraaf.nl?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 24 januari 2011 @ 15:12:31 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91799906
quote:
Lees het hele verhaal in de krant van maandag 25 januari
Ja, vandaag al een klein artikeltje op de site en morgen een langer stuk in de krant. Ik zie dat niet als bewijs dat het een hoax is. Zou ook helemaal niks zijn voor het Haarlems Dagblad trouwens.
pi_91799945
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:11 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Omdat er na al die jaren nog steeds mensen zijn die niet willen toegeven dat er wel degelijk problemen zijn. Ik vind de mensen die de problemen bagatelliseren net zo erg als mensen als Wilders die het er te dik bovenop leggen.
Het gaat niet om het ont- of erkennen van de problemen, maar de consequenties die je daaraan ophangt.
pi_91799954
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Telegraaf.nl?
Ja, waar anders? :P
pi_91799993
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

En dat is met de Molukkers ook gebeurd, zo niet veel erger. En die zijn er ook uitgekomen. Ik ken nog niemand die door een Molukker is beroofd, jij wel?
:D :')
pi_91799999
quote:

[..]

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Molukkers nooit berovingen plegen. Ik ken overigens ook niemand die ooit door een Marokkaan is beroofd en ik woon in Rotterdam. Snap jij het nog?
pi_91800007
quote:

[..]

:')

Ja want molukkers, nederlanders of surinamers doen niet aan berovingen...

Alleen omdat het altijd breed uitgemeten in de media wordt wanneer een Marokkaan iemand op straat beroofd betekend niet dat Nederlanders of Molukkers dat niet doen.

Dan staat er alleen in het bericht " man beroofd op straat" en niet "man beroofd op straat door licht getint persoon"
  maandag 24 januari 2011 @ 15:14:48 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91800015
quote:

[..]

Ik niet, maar ik ken ook niemand die door een marokkaan is beroofd. Wel door surinamers/antilianen. Wil niet zeggen dat we een goed beleid hebben gevoerd wat betreft de integratie van nieuwkomers, maar dat mensen hier die problemen afschuiven op geloofsovertuiging, is uiteraard compleet ridicuul...
pi_91800027
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om het ont- of erkennen van de problemen, maar de consequenties die je daaraan ophangt.
We zullen met een goede middenweg moeten komen. Als het aan sommige linkse figuren ligt, bestaat er geen probleem en hoeft er dus ook geen oplossing voor te komen. Of bestaat de oplossing uit sociologen, subsidies en buurthuizen. Als het aan Wilders ligt, bestaat de oplossing uit pesten. Als het aan mij ligt ligt de oplossing ergens in het midden.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:15:11 #41
15967 Frollo
pi_91800030
quote:

[..]

De integratie van de Molukkers ging in eerste instantie ook niet helemaal vlekkeloos hè. De Punt, Wijster, Bovensmilde, zegt je dat iets?
pi_91800064
quote:

[..]

Ik ken wel een Molukse familie die een hele buurt terroriseert. Telt dat ook mee?
pi_91800100
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

De integratie van de Molukkers ging in eerste instantie ook niet helemaal vlekkeloos hè. De Punt, Wijster, Bovensmilde, zegt je dat iets?
Ja ik weet wat ze daar hebben gedaan ja. Ik zeg alleen dat we die mensen schandaliger hebben behandeld dan de andere migranten qua inburgering. En dat ze inmiddels niet zo crimineel zijn als andere migrantengroepen.
pi_91800151
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik ken wel een Molukse familie die een hele buurt terroriseert. Telt dat ook mee?
Ja dat telt wel mee, geen volk is perfect :). Maar ik denk dat er in verhouding meer Marokkaanse families buurten terroriseren dan Molukse families.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:18:13 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91800163
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:15 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

We zullen met een goede middenweg moeten komen. Als het aan sommige linkse figuren ligt, bestaat er geen probleem en hoeft er dus ook geen oplossing voor te komen. Of bestaat de oplossing uit sociologen, subsidies en buurthuizen. Als het aan Wilders ligt, bestaat de oplossing uit pesten. Als het aan mij ligt ligt de oplossing ergens in het midden.
Wat een ongelooflijke onzin. Links waarschuwde namelijk tientallen jaren geleden al voor dergelijke gevolgen wanneer we de inburgering zo zouden verwaarlozen.

het was RECHTS die zich niets van die waarschuwingen aantrok. Het is RECHTS dat nu al jaren aan de macht is, en het is dus RECHTS dat al jaren nalaat om de problemen daadwerkelijk aan te pakken...

Niet dat ik een kleine duizend kutmarokkaantjes als grootste probleem van dit land zie trouwens. De autochtone criminelen (vastgoedfraude enzo) en incompetente corrupte bewindslieden vind ik een VEEL groter probleem.

Moslims zijn niet de oorzaak van de problemen in de zorg, in het onderwijs, in het OV, in de huizenmarkt, etc etc.
pi_91800179
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:17 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Ja dat telt wel mee. Maar ik durf te stellen dat er in verhouding meer Marokkaanse families buurten terroriseren dan Molukse families.
In welke zin is dat relevant voor dit vraagstuk? In aantallen zijn er vast veel meer Nederlanders die zich misdragen. Waarom leggen we daar dan niet de focus op?
  maandag 24 januari 2011 @ 15:21:23 #47
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91800329
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:17 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Ja dat telt wel mee, geen volk is perfect :). Maar ik denk dat er in verhouding meer Marokkaanse families buurten terroriseren dan Molukse families.
... en een hoofddoekjesverbod gaat die problemen oplossen!?

Denk je niet dat dat de kloof tussen marokkaanse families en de rest van NL alleen maar extra vergroot!?
pi_91800360
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

In welke zin is dat relevant voor dit vraagstuk? In aantallen zijn er vast veel meer Nederlanders die zich misdragen. Waarom leggen we daar dan niet de focus op?
Absoluut wel, relatief verre van.

quote:
Wat een ongelooflijke onzin. inks waarschuwde namelijk tientallen jaren geleden al voor dergelijke gevolgen wanneer we de inburgering zo zouden verwaarlozen.

het was RECHTS die zich niets van die waarschuwingen aantrok. Het is RECHTS dat nu al jaren aan de macht is, en het is dus RECHTS dat al jaren nalaat om de problemen daadwerkelijk aan te pakken...
Ik zeg toch ook sommige figuren van links? Lezen blijft moeilijk he? Kom ik met een constructieve post, is het weer niet goed.

quote:
Niet dat ik een kleine duizend kutmarokkaantjes als grootste probleem van dit land zie trouwens.
Naast dat het er niet een paar duizend zijn hangt het van je perceptie af. Mensen op straat hebben daar meer last van. Vertel dat maar tegen een homogezin dat is weggepest uit hun wijk.

quote:
De autochtone criminelen (vastgoedfraude enzo) en incompetente corrupte bewindslieden vind ik een VEEL groter probleem.
Die mogen ze dan ook veel harder aanpakken van mij. Die worden ook met fluwelen handschoentjes aangepakt.

quote:
Moslims zijn niet de oorzaak van de problemen in de zorg, in het onderwijs, in het OV, in de huizenmarkt, etc etc.
Dat heb je mij ook niet horen beweren. Die problemen zijn inderdaad groter van aard.
pi_91800363
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ja, waar anders? :P
Vermakelijke reacties weer :D
pi_91800433
quote:
. en een hoofddoekjesverbod gaat die problemen oplossen!?

Denk je niet dat dat de kloof tussen marokkaanse families en de rest van NL alleen maar extra vergroot!?
Waar haal jij vandaan dat ik ervoor ben? Niet zo snel conclusies trekken!!!! Ik merk dat veel mensen hier schrikbarend slecht zich inlezen. In het vorige topic heb ik namelijk gesteld en als je het niet gelooft wil ik het er best even bijhalen dat zo'n verbod in mijn ogen volkomen onnodig is, nergens toe leidt en spanningen alleen maar vergroot.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:25:40 #51
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_91800547
Ik word knetter van die PVV, met hun eeuwige geklaag over moslims. :O
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
  maandag 24 januari 2011 @ 15:28:51 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91800685
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:22 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Ik zeg toch ook sommige figuren van links? Lezen blijft moeilijk he? Kom ik met een constructieve post, is het weer niet goed.
Ze zegt sommige figuren van links, maar je vergat te melden dat compleet rechts het probleem minstens net zo hard negeerde...

[..]

quote:
Naast dat het er niet een paar duizend zijn hangt het van je perceptie af. Mensen op straat hebben daar meer last van. Vertel dat maar tegen een homogezin dat is weggepest uit hun wijk.
Het probleem dat het homo-gezin heeft, is op de eerste plaats uiteraard een pestend gezwel in de buurt, maar minstens net zo belangrijk vind ik het probleem dat de politie geen fuck doet om ze te beschermen, en die etters die ze bedreigen niet aanpakken.

quote:
Die mogen ze dan ook veel harder aanpakken van mij. Die worden ook met fluwelen handschoentjes aangepakt.
Dat kost de maatschappij duizenden keren meer euro's, maar er ligt eigenlijk vrijwel geen focus op in de media of in de politiek. Dat vind ik schandalig.

quote:
Dat heb je mij ook niet horen beweren. Die problemen zijn inderdaad groter van aard.
Dat heb ik je idd niet horen zeggen, maar jouw 'woede' richt zich voornamelijk op 'moslims', en dan vraag ik me af waarom!? Als het zo ontzettend slecht gaat in dit land, dan komt dat namelijk NIET door die moslims. Het komt eerder door onze politiek die de echte problemen al jarenlang negeert door steeds maar weer alleen de focus te leggen op 'de islam' en de (nutteloze) discussie daar omheen...
  maandag 24 januari 2011 @ 15:29:00 #53
78780 deedeetee
pi_91800694
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

OMDAT ZE HET ZELF WILLEN! Ze KIEZEN er voor. Als ik een dikke 40-er met een fel rood vlot kapsel zie lopen, dan denk ik ook: dat WIL je toch niet!?!? Maar sommigen kiezen er nu eenmaal voor. Om het dan te gaan verbieden is ook weer zo'n onzin.
Tsja het is maar net hoe je het bekijkt, ik zie dit niet als vrije keuze en jij wel.
Die vrouwen doen het niet omdat ze het zelf leuk/mooi vinden maar omdat ze denken dat het moet. Of ze daarbij nu aan hun religie, cultuur, familie of wat dan ook denken maakt niet uit.

Ze denken dat het moet en dat staat mij nu eenmaal vreselijk tegen.

We gaan het niet eens worden omdat we allebei de zaak van een andere kant bekijken. Ik zie het als een hier allang achterhaalde vorm van vrouwen onderdrukking. -O-
pi_91800806
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsja het is maar net hoe je het bekijkt, ik zie dit niet als vrije keuze en jij wel.
Die vrouwen doen het niet omdat ze het zelf leuk/mooi vinden maar omdat ze denken dat het moet. Of ze daarbij nu aan hun religie, cultuur, familie of wat dan ook denken maakt niet uit.

We gaan het niet eens worden omdat we allebei de zaak van een andere kant bekijken. Ik zie het als een hier allang achterhaalde vorm van vrouwen onderdrukking. -O-
Scheren van oksels ook maar verbieden dan, dat doen vrouwen ook omdat het "moet" volgens het heersende schoonheidsideaal.
pi_91800829
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:23 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik ervoor ben? Niet zo snel conclusies trekken!!!! Ik merk dat veel mensen hier schrikbarend slecht zich inlezen. In het vorige topic heb ik namelijk gesteld en als je het niet gelooft wil ik het er best even bijhalen dat zo'n verbod in mijn ogen volkomen onnodig is, nergens toe leidt en spanningen alleen maar vergroot.
Ja, maar je hebt wel zo ongeveer dat hele topic lang moslims lopen bashen. Goeie strategie om de spanningen wat te doen afnemen die er volgens jou heersen waarschijnlijk. :')
  maandag 24 januari 2011 @ 15:33:01 #56
15967 Frollo
pi_91800879
quote:

[..]

Maar vrouwenonderdrukking is gewoon al verboden in Nederland. Als een vrouw zich onderdrukt voelt kan ze naar de politie stappen. Die zal haar dan als het goed is helpen en niet naar haar man terugsturen.
Dát is wat je moet doen om vrouwenondrukking tegen te gaan: onderdrukte vrouwen helpen. Niet een kledingstuk verbieden waarvan jij denkt dat het symbool staat voor onderdrukking.
pi_91800930
quote:
Ze zegt sommige figuren van links, maar je vergat te melden dat compleet rechts het probleem minstens net zo hard negeerde...
Ik heb het over de houding van rechts van nu. Rechts van nu negeert het niet meer maar slaat soms te ver door.

quote:
Het probleem dat het homo-gezin heeft, is op de eerste plaats uiteraard een pestend gezwel in de buurt, maar minstens net zo belangrijk vind ik het probleem dat de politie geen fuck doet om ze te beschermen, en die etters die ze bedreigen niet aanpakken.
Dat maakt inderdaad het probleem mede mogelijk / helpt het in stand houden. Ik word ook schijtziek van de politie die niet kan / niet wil / niet mag omdat ze van hogerhand moeten flitsen en ze geen geweld mogen gebruiken.

quote:
Dat kost de maatschappij duizenden keren meer euro's, maar er ligt eigenlijk vrijwel geen focus op in de media of in de politiek. Dat vind ik schandalig.
Vind ik ook. Maar is ergens te begrijpen aangezien diezelfde politiek ermee verweven zit. En de media is echt niet 100% onafhankelijk.

quote:
Dat heb ik je idd niet horen zeggen, maar jouw 'woede' richt zich voornamelijk op 'moslims', en dan vraag ik me af waarom!? Als het zo ontzettend slecht gaat in dit land, dan komt dat namelijk NIET door die moslims. Het komt eerder door onze politiek die de echte problemen al jarenlang negeert door steeds maar weer alleen de focus te leggen op 'de islam' en de (nutteloze) discussie daar omheen...
Omdat het in dit topic daarover gaat. Overigens heb ik helemaal niks tegen moslims. Ik heb wat tegen al die randjochies die denken dat ze helemaal de bomb zijn. Toen ik onlangs 5 maanden in Azië heb gespendeerd vond ik het echt een verademing om daar even niet tussen te zitten. En een teleurstelling om er weer tussen te zitten....

quote:
Ja, maar je hebt wel zo ongeveer dat hele topic lang moslims lopen bashen. Goeie strategie om de spanningen wat te doen afnemen die er volgens jou heersen waarschijnlijk. :')
Waar heb ik moslims lopen bashen? Ik had het over mensen uit moslimlanden en benadrukte dat dat niet per sé moslims zijn. Echt hoe slecht sommige mensen hier lezen....

Nogmaals: moslims zijn het probleem niet, echt niet. Maar mensen uit moslimlanden veroorzaken wel problemen. En nee, dat zijn niet per sé moslims....
  maandag 24 januari 2011 @ 15:34:34 #58
78780 deedeetee
pi_91800943
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Scheren van oksels ook maar verbieden dan, dat doen vrouwen ook omdat het "moet" volgens het heersende schoonheidsideaal.
LOL !!! Wat een zeldzaam domme vergelijking _O_
pi_91801021
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik die reactie wel had verwacht, maar leg eens uit wat er zo dom aan is dan?
pi_91801041
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben een man en ik scheer mijn okselhaar. En daar ben ik zeer tevreden mee. Geen zweterige geurtjes meer uit de mouwen van mijn t-shirt in de zomer. *O* *O* *O*

:')
  maandag 24 januari 2011 @ 15:36:33 #61
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91801051
quote:

[..]

Ik zie het wel als vrije keuze, voornamelijk omdat ik destijds via school en in de buurt genoeg meiden heb leren kennen die zelf gewoon die keuze hadden. Dus de ene meid droeg een hoofddoekje, en het zusje of de zus van haar droeg weer geen hoofddoekje. Die ouders lieten hen er gewoon vrij in. Dat zal vast niet in ieder gezin zo gaan, en in sommige gezinnen zal er ook echt wel druk achter zitten (waar ik dus heel erg tegen ben, en daar heb je wetten voor om die vrouwen daartegen te kunnen beschermen...), maar ik wil dat IEDEREEN de vrijheid heeft om zelf te beslissen wat hij/zij draagt...

Een verbod van bovenaf op bepaalde kledingstukken, of dat nou hoofddoekjes, keppeltjes, petjes, lonsdale-truien, of whatever is, vind ik persoonlijk onwenselijk...
pi_91801256
quote:

[..]

Dat maakt wel degelijk uit. Moslima's dragen soms bewust in het openbaar hoofddoekjes, als gevolg van die stompzinnige en achterlijke xenofobie.
pi_91801293
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maakt wel degelijk uit. Moslima's dragen soms bewust in het openbaar hoofddoekjes, als gevolg van die stompzinnige en achterlijke xenofobie.
Maar dan is het geen vrije keuze meer, het dragen wordt hen opgedrongen door de PVV :')
  maandag 24 januari 2011 @ 15:43:23 #64
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91801411
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Ik heb het over de houding van rechts van nu. Rechts van nu negeert het niet meer maar slaat soms te ver door.
Rechts van nu lost de problemen niet op met een hoofddoekjesverbod. En met echte oplossingen komen ze niet. Sterker nog, ze verergeren de problemen alleen maar door de kloof tussen arm en rijk, autochtoon en allochtoon, alleen maar te vergroten. Iets waar links wederom weer tijdig voor waarschuwt.

De ENIGE reden waarom rechts zich momenteel profileert als 'anti-immigratie' partij, is omdat het stemmen oplevert, en omdat het de aandacht afleid van hun eigende falende beleid op andere onderwerpen, zoals de zorg, het onderwijs, de huizenmarkt, etc etc.

Niet omdat ze oplossingen hebben.

quote:
Dat maakt inderdaad het probleem mede mogelijk / helpt het in stand houden. Ik word ook schijtziek van de politie die niet kan / niet wil / niet mag omdat ze van hogerhand moeten flitsen en ze geen geweld mogen gebruiken.
Welke politieke partijen waren daarvoor destijds verantwoordelijk, met idiote bonnenquota enzo!?

quote:
Vind ik ook. Maar is ergens te begrijpen aangezien diezelfde politiek ermee verweven zit. En de media is echt niet 100% onafhankelijk.
Dat het valt te begrijpen, betekent niet dat het valt goed te praten.

quote:
Omdat het in dit topic daarover gaat. Overigens heb ik helemaal niks tegen moslims. Ik heb wat tegen al die randjochies die denken dat ze helemaal de bomb zijn. Toen ik onlangs 5 maanden in Azië heb gespendeerd vond ik het echt een verademing om daar even niet tussen te zitten. En een teleurstelling om er weer tussen te zitten....
Ja, want in Azie heb je namelijk wel overheden die dit soort tuig gewoon keihard aanpakt, zoals het hoort.

quote:
Nogmaals: moslims zijn het probleem niet, echt niet. Maar mensen uit moslimlanden veroorzaken wel problemen. En nee, dat zijn niet per sé moslims....
Klopt, en dus zul je je moeten afvragen wat de problemen dus WEL veroorzaakt, en hoe je die problemen a: kunt voorkomen, en b: moet aanpakken.
pi_91801421
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Helemaal stompzinnig en achterlijk is het ook niet. Heeft Piet die al zijn hele leven in Moerwijk woont erom gevraagd dat zijn oer-Hollandse tokkiewijk verworden is tot een oord waar hijzelf en zijn medetokkies niet meer komen omdat het barst van de allochtonen daar nu? Je kan het belachelijk en racistisch vinden, maar zo is de belevingswereld wel degelijk bij sommige mensen.

En nee ik leg nu niet de schuld neer bij de allochtonen voordat daar weer over wordt begonnen.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:44:06 #66
78780 deedeetee
pi_91801451
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:36 schreef Yi-Long het volgende:

Een verbod van bovenaf op bepaalde kledingstukken, of dat nou hoofddoekjes, keppeltjes, petjes, lonsdale-truien, of whatever is, vind ik persoonlijk onwenselijk...
Daar zijn we het dan in zijn algemeen wel over eens, alleen met dit speciale geval heb ik moeite. Omdat er dus in mijn ogen méér achter steekt en daar ben ik op tegen.
Als er niet zo'n heisa over was ontstaan zou ik er wellicht geen/minder moeite mee hebben. Maar ik weet dat er vaker wel degelijk dwang achter zit en gewoon het idee staat me niet aan. Ik krijg al helemaal de griezels als ik een klein kind zie met hoofddoek....
Ik kan de zaak niet meer * gewoon * bekijken daarvoor wordt het te vaak op de spits gedreven hier in Nederland.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:44:59 #67
3542 Gia
User under construction
pi_91801484
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met cultuur overnemen?
Suikerfeest verheffen tot nationale feestdag?
Gaan weer stemmen over op.

Ik noem maar een zijstraat.

Wat is het volgende: Restaurants die tijdens de ramadan overdag, geen voedsel mogen serveren op terrassen? Want, we moeten toch rekening houden met hun cultuur!!

En ja, dit is net zozeer glazen bol kijken als een voorstel om hoofddoekjes in de bus te verbieden.
Een boerka (gezichtsbedekkende kleding) verbod is er nog niet eens door.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:46:04 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91801556
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan in zijn algemeen wel over eens, alleen met dit speciale geval heb ik moeite. Omdat er dus in mijn ogen méér achter steekt en daar ben ik op tegen.
Als er niet zo'n heisa over was ontstaan zou ik er wellicht geen/minder moeite mee hebben. Maar ik weet dat er vaker wel degelijk dwang achter zit en gewoon het idee staat me niet aan. Ik krijg al helemaal de griezels als ik een klein kind zie met hoofddoek....
Ik kan de zaak niet meer * gewoon * bekijken daarvoor wordt het te vaak op de spits gedreven hier in Nederland.
Als we alles zouden moeten gaan verbieden waar ik persoonlijk 'de kriebels' van krijg, dan zou het verdomd rustig worden op straat... ;)
pi_91801598
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is het volgende: Restaurants die tijdens de ramadan overdag, geen voedsel mogen serveren op terrassen? Want, we moeten toch rekening houden met hun cultuur!!

En ja, dit is net zozeer glazen bol kijken als een voorstel om hoofddoekjes in de bus te verbieden.
Suikerfeest nationale feestdag helemaal voor, restaurants dicht met de rammadan helemaal tegen.
We hoeven natuurlijk niet óf alles over te nemen, óf alles af te wijzen.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:47:54 #70
15967 Frollo
pi_91801650
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:43 schreef Yi-Long het volgende:

Rechts van nu lost de problemen niet op met een hoofddoekjesverbod. En met echte opllossingen komen ze niet. Sterker nog, ze verergeren de problemen alleen maar door de kloof tussen arm en rijk, autochtoon en allochtoon, alleen maar te vergroten. Iets waar links wederom weer tijdig voor waarschuwd.

De ENIGE reden waarom rechts zich momenteel profileert als 'anti-immigratie' partij, is omdat het stemmen oplevert, en omdat het de aandacht afleidt van hun eigende falende beleid op andere onderwerpen, zoals de zorg, het onderwijs, de huizenmarkt, etc etc.

[...]
Eén puntje van kritiek: jammer dat je je laat meeslepen in het vertekende beeld dat dat PVV'ers (bewust?) van links en rechts geven. Er zijn zat rechts stemmende mensen die niet alleen in groepen kunnen denken en die net zo goed kotsen op Wilders.
pi_91801703
quote:
Rechts van nu lost de problemen niet op met een hoofddoekjesverbod. En met echte oplossingen komen ze niet. Sterker nog, ze verergeren de problemen alleen maar door de kloof tussen arm en rijk, autochtoon en allochtoon, alleen maar te vergroten. Iets waar links wederom weer tijdig voor waarschuwt.

De ENIGE reden waarom rechts zich momenteel profileert als 'anti-immigratie' partij, is omdat het stemmen oplevert, en omdat het de aandacht afleidt van hun eigende falende beleid op andere onderwerpen, zoals de zorg, het onderwijs, de huizenmarkt, etc etc.

Niet omdat ze oplossingen hebben.
Dat ik toevallig rechts denk, betekent niet dat ik meteen de advocaat van rechts ben hoor. Ik vind eigenlijk alle politieke partijen gewoon kut :').

quote:
Welke politieke partijen waren daarvoor destijds verantwoordelijk, met idiote bonnenquota enzo!?
Rechts, maar zie boven.

quote:
Dat het valt te begrijpen, betekent niet dat het valt goed te praten.
Ik praat het ook niet goed?

quote:
Ja, want in Azie heb je namelijk wel overheden die dit soort tuig gewoon keihard aanpakt, zoals het hoort.
In de stad waar ik zat werd tuig gewoon stiekem vermoord door een doodseskader van de burgemeester (DDS aka Davao Death Squad). Eerst kregen ze een waarschuwing, luisterden ze nog niet dan was het gebeurd.

quote:
Klopt, en dus zul je je moeten afvragen wat de problemen dus WEL veroorzaakt, en hoe je die problemen a: kunt voorkomen, en b: moet aanpakken.
Inderdaad. Dat is veel constructiever dan het ontkennen of het alleen benadrukken. Ik heb het idee dat jij mij als een soort tegenstander ziet, terwijl ik dat helemaal niet ben :).
  maandag 24 januari 2011 @ 15:49:09 #72
78780 deedeetee
pi_91801716
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als we alles zouden moeten gaan verbieden waar ik persoonlijk 'de kriebels' van krijg, dan zou het verdomd rustig worden op straat... ;)
:D
  maandag 24 januari 2011 @ 15:49:28 #73
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91801726
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

...en jij hebt problemen met het Suikerfeest als nationale feestdag omdat...!?

Ik ben ook totaal niet gelovig. Moet ik dan ook maar pleiten voor een verbod op Pasen, Kerstmis, etc etc...

Ik vind de Koningin en haar familie ook een stel hufterige waardeloze hypocriete steuntrekkers... moet Koninginnendag dan ook maar afgeschaft worden!?

Van mij hoeft er echt geen nationale feestdag gemaakt te worden voor het Suikerfeest, maar mocht het er wel komen, vind ik het ook prima. Mooi toch!? We hebben al zo weinig vrije dagen.
pi_91801746
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:43 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Helemaal stompzinnig en achterlijk is het ook niet. Heeft Piet die al zijn hele leven in Moerwijk woont erom gevraagd dat zijn oer-Hollandse tokkiewijk verworden is tot een oord waar hijzelf en zijn medetokkies niet meer komen omdat het barst van de allochtonen daar nu? Je kan het belachelijk en racistisch vinden, maar zo is de belevingswereld wel degelijk bij sommige mensen.
Klopt, maar dat nu wordt alleen maar verergerd door de nodige polarisatie.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:57:25 #75
3542 Gia
User under construction
pi_91802120
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:46 schreef DroogDok het volgende:

restaurants dicht met de rammadan helemaal tegen.
Lezen is echt moeilijk hè?
Ik had het niet over restaurants dicht, maar over geen eten op terrasjes, overdag. Mensen die willen eten, kunnen dan binnen gaan zitten, zodat de moslim niet geconfronteerd hoeft te worden met etende mensen.
quote:
We hoeven natuurlijk niet óf alles over te nemen, óf alles af te wijzen.
We hoeven niks over te nemen. Daar gaat het om.
Een groep mensen met een compleet andere cultuur komt hier wonen en onze regering wil ons vanalles door de strot duwen om die cultuur te laten verweven met de onze.
Ik wil dat niet.

Als ik die cultuur zou willen, zou ik wel in Marokko gaan wonen.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:00:50 #76
3542 Gia
User under construction
pi_91802287
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

...en jij hebt problemen met het Suikerfeest als nationale feestdag omdat...!?
Omdat dat mensen dan waarschijnlijk weer een adv-dag of snipperdag kost, omdat het bedrijf dan verplicht dicht moet.
Dat is nu ook zo met kerst. Valt dat doordeweek, dan is dat vrij op eigen kosten.
Ben ik overigens ook op tegen. Laat mensen toch zelf kiezen wanneer ze vrij willen zijn.
(Maar goed, dat is verder een andere discussie)
quote:
We hebben al zo weinig vrije dagen.
Dan neem je toch af en toe vrij. Daar heb je vakantiedagen voor.

Dat je die in moet leveren voor allerlei feestdagen waar je niks mee hebt, slaat toch eigenlijk nergens op.
pi_91802336
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Lezen is echt moeilijk hè?
Ik had het niet over restaurants dicht, maar over geen eten op terrasjes, overdag. Mensen die willen eten, kunnen dan binnen gaan zitten, zodat de moslim niet geconfronteerd hoeft te worden met etende mensen.

[..]
Niet goed gelezen dan, maar bovenstaande ben ik ook tegen.
quote:
We hoeven niks over te nemen. Daar gaat het om.
Een groep mensen met een compleet andere cultuur komt hier wonen en onze regering wil ons vanalles door de strot duwen om die cultuur te laten verweven met de onze.
Ik wil dat niet.

Als ik die cultuur zou willen, zou ik wel in Marokko gaan wonen.
Het hoeft niet, maar onze cultuur veranderd, een flink deel is ondertussen moslim. Het vervangen van bijvoorbeeld tweede pinksterdag, of nog beter een extra vrije dag erbij zie ik trouwens niet als iets negatiefs, ik heb daar dus ook geen "door de strot duwen" associaties bij.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:02:35 #78
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91802381
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:47 schreef Frollo het volgende:

[..]

Eén puntje van kritiek: jammer dat je je laat meeslepen in het vertekende beeld dat dat PVV'ers (bewust?) van links en rechts geven. Er zijn zat rechts stemmende mensen die niet alleen in groepen kunnen denken en die net zo goed kotsen op Wilders.
Ik vind het CDA en de VVD niet onschuldiger of minder hufterig en asociaal dan de PVV...

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:48 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dat ik toevallig rechts denk, betekent niet dat ik meteen de advocaat van rechts ben hoor. Ik vind eigenlijk alle politieke partijen gewoon kut :').
Same here.

[..]

quote:
Rechts, maar zie boven.
Het zou mooi zijn als meer lui dat zouden inzien... aangezien rechts momenteel regelmatig de schuld van hun eigen falen steeds maar weer afschuift op links, en teveel mensen daar kritiekloos in meegaan...

[..]

quote:
Ik praat het ook niet goed?
Nee, maar je vindt het bijna acceptabel. Dat is ook niet best. Je moet het een grote schande vinden. Dat een stel kutmarokkaantjes zich misdraagt is erg, maar goed... dat gebeurt... maar de politiek en de media zijn er nu juist om WEL dit soort zaken aan te pakken, en die nemen hun verantwoordelijkheid daarin niet.

[..]

quote:
In de stad waar ik zat werd tuig gewoon stiekem vermoord door een doodseskader van de burgemeester (DDS aka Davao Death Squad). Eerst kregen ze een waarschuwing, luisterden ze nog niet dan was het gebeurd.
Dat gaat dan weer wat stapjes te ver, maar in genoeg moderne aziatische landen (Z. Korea. Hong Kong. Taiwan. Singapore, etc) wordt er prima opgetreden tegen overlast en criminaliteit, en vind je, ondanks soms hele grote tegenstellingen tussen rijk en arm, toch vaak een veilig land (of stad)

[..]

quote:
Inderdaad. Dat is veel constructiever dan het ontkennen of het alleen benadrukken. Ik heb het idee dat jij mij als een soort tegenstander ziet, terwijl ik dat helemaal niet ben :).
Ik zie je niet als een tegenstander, maar als je iets zegt wat mij betreft niet helemaal klopt, dan vul ik dat aan of ik spreek je daar op aan... ;)
pi_91802396
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat dat mensen dan waarschijnlijk weer een adv-dag of snipperdag kost, omdat het bedrijf dan verplicht dicht moet.
Dat is nu ook zo met kerst. Valt dat doordeweek, dan is dat vrij op eigen kosten.
Ben ik overigens ook op tegen. Laat mensen toch zelf kiezen wanneer ze vrij willen zijn.
(Maar goed, dat is verder een andere discussie)

[..]

Dan neem je toch af en toe vrij. Daar heb je vakantiedagen voor.

Dat je die in moet leveren voor allerlei feestdagen waar je niks mee hebt, slaat toch eigenlijk nergens op.
Ik weet niet bij wat voor bedrijf jij werkt, maar nationale feestdagen (pasen, pinksteren, kerst) gaan echt niet van mijn vakantiedagen af hoor.
pi_91802484
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar onze cultuur veranderd, een flink deel is ondertussen moslim. Het vervangen van bijvoorbeeld tweede pinksterdag, of nog beter een extra vrije dag erbij zie ik trouwens niet als iets negatiefs, ik heb daar dus ook geen "door de strot duwen" associaties bij.
Oftewel de Islamisering van de Nederlandse samenleving?
pi_91802586
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Oftewel de Islamisering van de Nederlandse samenleving?
Ik zie het niet als islamisering. Maar goed geef dan alle wereldreligies een nationele feestdag. We hebben in NL dan een zogenaam Joods-Christelijke cultuur, maar ik ben niet vrij met Jom Kippoer of het Loofhuttenfeest, jij wel?
pi_91802641
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik weet niet bij wat voor bedrijf jij werkt, maar nationale feestdagen (pasen, pinksteren, kerst) gaan echt niet van mijn vakantiedagen af hoor.
Hij heeft liever zo een systeem als in Amerika waar sommige mensen 0 vrije dagen per jaar hebben en dus leven voor hun werk.

maandag 24 januari 2011 @ 16:07:54 #83
3542 Gia
User under construction
pi_91802676
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik werk niet, dus heb alleen maar de hinder dat de winkels dan niet open zijn.

Mijn man werkt voor de overheid en moet voor Kerst, 2de paasdag en dergelijke roostervrije uren opofferen. Die uren kan hij dan dus niet op andere momenten gebruiken, omdat het bedrijf (overheid) bepaalt dat het roostervrij is.

Het is dus niet 'gratis' vrij.
pi_91802795
quote:
Het zou mooi zijn als meer lui dat zouden inzien... aangezien rechts momenteel regelmatig de schuld van hun eigen falen steeds maar weer afschuift op links, en teveel mensen daar kritiekloos in meegaan...
Maar goed, links zit net zo goed vol fouten hoor...

quote:
Nee, maar je vindt het bijna acceptabel. Dat is ook niet best. Je moet het een grote schande vinden. Dat een stel kutmarokkaantjes zich misdraagt is erg, maar goed... dat gebeurt... maar de politiek en de media zijn er nu juist om WEL dit soort zaken aan te pakken, en die nemen hun verantwoordelijkheid daarin niet.
Ik vind het verre van acceptabel. Ik vind het uiterst schandalig. Deze mensen verdienen net zo goed jarenlange gevangenisstraffen.

quote:
Dat gaat dan weer wat stapjes te ver, maar in genoeg moderne aziatische landen (Z. Korea. Hong Kong. Taiwan. Singapore, etc) wordt er prima opgetreden tegen overlast en criminaliteit, en vind je, ondanks soms hele grote tegenstellingen tussen rijk en arm, toch vaak een veilig land (of stad)
Het is inderdaad een aardig controversiële methode. Maar je moet wel bedenken dat die stad een neutraal gebied is op het meest onstuimige eiland van de Filipijnen (Mindanao) waar zowel moslim als communistische rebellen in grote getalen in de provincies actief zijn. Verder was het een zeer onveilige stad voordat hij er kwam. Nu kan je 's avonds daar OVERAL rondlopen, zelfs door de grootste sloppenwijken, iets wat je in Manila of Cebu maar beter uit je hoofd kan halen.

Maar goed ik ben bijvoorbeeld ook in Hong Kong geweest en het viel me op hoe veilig en schoon het ook daar was. Het schijnt zelfs dat mensen de politie bellen zodra jij help roept en dat deze binnen 3 minuten op locatie zijn! In Nederland staan ze dan nog lekker te flitsen...
pi_91802805
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man werkt voor de overheid en moet voor Kerst, 2de paasdag en dergelijke roostervrije uren opofferen. Die uren kan hij dan dus niet op andere momenten gebruiken, omdat het bedrijf (overheid) bepaalt dat het roostervrij is.

Aha, een echte PVV stemmer.

Je hebt dus liever dat bedrijven kunnen bepalen hoeveel vrije dagen zij per jaar aan hun werkgevers geven zoals in Amerika waardoor het dus mogelijk zou zijn dat jou man 0 vrije dagen per jaar had?
pi_91802809
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zie het niet als islamisering. Maar goed geef dan alle wereldreligies een nationele feestdag. We hebben in NL dan een zogenaam Joods-Christelijke cultuur, maar ik ben niet vrij met Jom Kippoer of het Loofhuttenfeest, jij wel?
Ik ook niet. Het gaat natuurlijk niet puur om de directe invloed van religie hè? Op onze geschiedenis en cultuur hebben verschillende Joodse en Christelijke denkers, schrijvers en kunstenaars een vergaande invloed gehad. Maar goed, als je Wilders een absolute meerderheid van de stemmen wil bezorgen zou ik vooral doorgaan met jouw boodschap.
pi_91802860
quote:

[..]

In mijn CAO wel, overigens is in rotterdam de Jumbo op de Kop van Zuid 365 dagen per jaar open *O* Wie staan daar op 1ste en 2de kerstdag de vakken te vullen, moslims. Als die dan op weet ik veel wat voor feestdag vrij krijgen, vullen de niet-moslims die dag.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:15:44 #88
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91803092
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:09 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Maar goed, links zit net zo goed vol fouten hoor...

[..]

Ik vind het verre van acceptabel. Ik vind het uiterst schandalig. Deze mensen verdienen net zo goed jarenlange gevangenisstraffen.

[..]
daar zijn we het dan 100% over eens ;)

quote:
Het is inderdaad een aardig controversiële methode. Maar je moet wel bedenken dat die stad een neutraal gebied is op het meest onstuimige eiland van de Filipijnen (Mindanao) waar zowel moslim als communistische rebellen in grote getalen in de provincies actief zijn. Verder was het een zeer onveilige stad voordat hij er kwam. Nu kan je 's avonds daar OVERAL rondlopen, zelfs door de grootste sloppenwijken, iets wat je in Manila of Cebu maar beter uit je hoofd kan halen.

Maar goed ik ben bijvoorbeeld ook in Hong Kong geweest en het viel me op hoe veilig en schoon het ook daar was. Het schijnt zelfs dat mensen de politie bellen zodra jij help roept en dat deze binnen 3 minuten op locatie zijn! In Nederland staan ze dan nog lekker te flitsen...
Ow, breek me de bek niet open over Hong Kong. Mijn favoriete stad ter wereld, en idd zeer veilig. Zelfs in Sham Shui Po wat gezien wordt als het gevaarlijkste gedeelte, loop je gewoon vrij veilig over straat, zelfs s'avonds laat. Ik moet wel zeggen dat ik Japan/Tokyo NOG veiliger vind, want daar 'voel' je het ook echt gewoon op de een of andere manier... maar Hong Kong voelt ook ieder jaar iets veiliger en schoner en moderner aan. Ze zijn daar al jaren erg goed bezig.
pi_91803247
Ah, eindelijk een PVV die wel wat zinnigs voorstelt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91803327
quote:
daar zijn we het dan 100% over eens ;)
Hey we zijn het eens!

quote:
Ow, breek me de bek niet open over Hong Kong. Mijn favoriete stad ter wereld, en idd zeer veilig. Zelfs in Sham Shui Po wat gezien wordt als het gevaarlijkste gedeelte, loop je gewoon vrij veilig over straat, zelfs s'avonds laat. Ik moet wel zeggen dat ik Japan/Tokyo NOG veiliger vind, want daar 'voel' je het ook echt gewoon op de een of andere manier... maar Hong Kong voelt ook ieder jaar iets veiliger en schoner en moderner aan. Ze zijn daar al jaren erg goed bezig.
Hong Kong was mij ook zeer goed bevallen, oneindig veel better dan het 'nep' aandoende Macau. Ik zou zo in Hong Kong willen wonen maar dan komt het nadeel weer om de hoek kijken. Als je dacht dat wonen in Nederland duur was :').

Tokyo moet ik nog een keer toe.
pi_91803419
haha wat een mongool.
Rosa Parks anyone?
.
pi_91803441
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
Ja flikker maar even op, jij bent wel de beroepstroll aan het worden hier, niet?
pi_91803443
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
Waar? Wie?
pi_91803461
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:21 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ja flikker maar even op, jij bent wel de beroepstroll aan het worden hier, niet?
Het trieste is dat hij waarschijnlijk niet aan het trollen is :')
pi_91803507
waarom gaan jullie op dat soor xenofoben danwel trolls in. Ze zijn toch niet voor rede vatbaar en vinden jullie haat alleen maar mooi. negeer die kneuzen gewoon
.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:24:46 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91803604
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Hong Kong was mij ook zeer goed bevallen, oneindig veel better dan het 'nep' aandoende Macau. Ik zou zo in Hong Kong willen wonen maar dan komt het nadeel weer om de hoek kijken. Als je dacht dat wonen in Nederland duur was :').

Tokyo moet ik nog een keer toe.
HK is belachelijk duur qua wonen idd, maar itt Nederland is er in Hong Kong wel degelijk een goede reden voor, en de overheid werkt er ook non-stop aan om maar zoveel mogelijk bij te bouwen en de prijzen toch nog zo laag mogelijk te houden. Iets wat je over NL niet kunt zeggen natuurlijk.

En daarnaast leef je in HK 'buiten'. Je bent de hele dag buiten, je eet 2/3x per dag buiten, etc etc. Het is er toch een andere situatie dan hier.

Macau 1x geweest voor 2 daagjes... maar vond er niet zoveel aan. Even snel sightseeing gedaan, op die toren gelopen enzo, plaatselijke lekkernijen gegeten, maar verder was het maar so-so.

Het is leuk als een 'uitje' wanneer je in Hong Kong bent en even 2-3 dagen goedkoop weg wilt (was 50 euro per persoon inclusief hotel, eten en bootretour), maar zou er idd niet willen wonen.

Hong Kong zou ik liever vandaag dan morgen wonen. Voor mij de ideale plek.
pi_91803620
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het trieste is dat hij waarschijnlijk niet aan het trollen is :')
Nope doe ik ook niet, erg he?

Wil je me nu discrimineren?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91803763
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nope doe ik ook niet, erg he?

Wil je me nu discrimineren?
neuh, in tegenstelling tot de PVV ben ik wel voor vrijheid van meningsuiting.
pi_91803911
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

neuh, in tegenstelling tot de PVV ben ik wel voor vrijheid van meningsuiting.
Ik ook hoor, maar of ik er waarde aan hecht is een tweede.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91804057
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar of ik er waarde aan hecht is een tweede.
:?
  maandag 24 januari 2011 @ 16:34:50 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91804234
Hero Brinkman is een slecht mens met verwerpelijke ideeën en een veuls te grote muil.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:35:03 #102
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91804243
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

:?
Ik hoor graag meningen aan, maar of ze waardevol zijn voor mij is een tweede.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:42:50 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91804680
Hero Brinkman is de Ernst Röhm van de PVV.
pi_91804770
Dus dat stapje is ook weer gezet. :{
pi_91804799
Ik denk trouwens dat Brinkman de PVV nog wel eens uit elkaar trekt.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:46:43 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91804888
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:44 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ik denk trouwens dat Brinkman de PVV nog wel eens uit elkaar trekt.
Laten we het hopen. Overigens beschouw ik hem als een gevaarlijker politiek element dan Wilders.
pi_91805132
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Overigens beschouw ik hem als een gevaarlijker politiek element dan Wilders.
Brinkman is niet in staat om een partij te leiden. Je kan zeggen over Wilders wat je wil, maar Wilders is oneindig veel intelligenter / sluwer / meer een leider dan Brinkman.
pi_91805504
Er is maar 1 manier. en dat is iedereen gelijk behandelen. Religie mag dus geen excuus zijn voor wat dan ook. We hebben hier wetten en daar houd je je aan. Thats it.

Moslims in het algemeen doen niet zo veel fout. En als personen die moslim zijn de fout in gaan moeten die personen worden aangepakt.

Dat religie en staat meer gescheiden zou mogen worden is iets vwaar ik voor ben. Ik ben bijvoorbeeld sterk tegen de sgp, aangezien zij discrimineren. Zelfde heb ik met bepaalde imams, aanklagen als ze tot haat aanzetten. Verder hoeft nieamdn een speciale behandeling, moeten molsima agenten geen hoofddoek willen dragen en joodse agenten geen keppeltje.

Gewoon scheiding van ker en staat en schrappen van artikel 23. Wil je iets doen op gelovige grondslag doe je het van je eigen geld en de wet gaat boven jouw religieuze wetten. Klaar.

Ik vind het discussieren over een hooffddoek heel vreemd, rare symboolpolitiek.
Whatever...
  maandag 24 januari 2011 @ 17:03:51 #109
3542 Gia
User under construction
pi_91805911
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:34 schreef Ringo het volgende:
Hero Brinkman is een slecht mens met verwerpelijke ideeën en een veuls te grote muil.
Dit was dan ook geen idee van Meneer Brinkman, maar een door links aangedragen idote gevolgtrekking van een voorstel dat nog niet eens in de kamer is geweest, laat staan dat dat er door komt.

Dat er op dat provinciehuis geen dames met hoofddoekjes mogen werken, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar dat er geen clienten/aanvragers mogen komen met hoofddoekje gaat er never nooit doorkomen. Net zo min als een hoofddoekjesverbod voor de bus.

Kom op zeg, Nederlandse dames droegen en dragen al sinds jaar en dag hoofddoekjes op straat en ook in de bus. Waarom zou daar een verbod op komen.

Nomgaals, die hele TT is zo suggestief als maar zijn kan. Dit is geen idee van de PVV.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:07:43 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91806117
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:51 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Brinkman is niet in staat om een partij te leiden. Je kan zeggen over Wilders wat je wil, maar Wilders is oneindig veel intelligenter / sluwer / meer een leider dan Brinkman.
Wilders is een politiek dier pur sang. Maar die politieke sluwheid zou hem hier in de polder nog eens kunnen opbreken. Hij speelt het spel te graag en dat gaan mensen zien. Brinkman is de ultieme vertolker van de volkse onvrede. Een Buurman Bolderbast die de politiek het liefst binnenstebuiten en ondersteboven keert. Als hij een eigen geluid en daarmee een eigen aanhang weet te creeëren, wat ik niet heel waarschijnlijk acht maar zeer wel mogelijk, dan moet Wilders gaan oppassen.
Ik zie Brinkman als iemand die buiten de reguliere politiek om rare fratsen kan gaan vertonen.
pi_91806157
Trouwens, wat de fuck, mijn oma draagt ook een hoofddoek, gewoon, omdat ze een oma is en die doen dat. Mag die dan ook de bus niet meer in van Brinkmans?
.
pi_91806204
En moet ik met m'n brakke kop ook de kapuchon afdoen?
.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:13:23 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91806457
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:08 schreef Golden_Pauper het volgende:
Trouwens, wat de fuck, mijn oma draagt ook een hoofddoek, gewoon, omdat ze een oma is en die doen dat. Mag die dan ook de bus niet meer in van Brinkmans?
Als je oma lieve blauwe ogen heeft en iedere dag pannenkoeken maakt voor haar kleinkinderen, dan mag ze nog gewoon met hoofddoekje de bus in...

... als jouw oma getint is, enge bruine ogen heeft, en alleen maar shoarma/kebab maakt voor haar kleinkinderen, dan moet ze voortaan dat kopvodje thuislaten of een fiets kopen!

Volgens onze held Hero natuurlijk.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:14:38 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91806536
Ik kan me deze tour de force van Brinkman c.s. nog te goed herinneren.

maandag 24 januari 2011 @ 17:16:36 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91806654
Tevens een gevalletje konincklyke droefheyd. :').
pi_91806958
Tja alcoholist hè , op een gegeven moment gaat het je hersenen aantasten.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:24:06 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91807105
Gelukkig drink ik gemiddeld niet meer dan drie glazen whisky dagelijks. Single malt. Een zuivere drank voor een geest die zuiver wil blijven.
pi_91808091
Dat mag wel. Whiskey is lekker.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:45:28 #119
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91808141
Uiteindelijk zullen dergelijke besluiten toch worden teruggeroepen door de EU.

Die Brinkman heeft gewoon aandacht nodig.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91808160
Maar ontopic , dit is fascisme.
pi_91808186
quote:
Op maandag 24 januari 2011 17:45 schreef Eclaire84 het volgende:
Uiteindelijk zullen dergelijke besluiten toch worden teruggeroepen door de EU.

Die Brinkman heeft gewoon aandacht nodig.
De EU. :')
  maandag 24 januari 2011 @ 17:47:25 #122
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91808241
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

De EU. :')
Ok.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91808596
Ik heb weinig vertrouwen in de EU maar goed , ik begrijp je insteek. :)
pi_91808647
quote:
15s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:14 schreef Ringo het volgende:
Ik kan me deze tour de force van Brinkman c.s. nog te goed herinneren.

De PVV liberaal? WTF
pi_91808936
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit was dan ook geen idee van Meneer Brinkman, maar een door links aangedragen idote gevolgtrekking van een voorstel dat nog niet eens in de kamer is geweest, laat staan dat dat er door komt.

Dat er op dat provinciehuis geen dames met hoofddoekjes mogen werken, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar dat er geen clienten/aanvragers mogen komen met hoofddoekje gaat er never nooit doorkomen. Net zo min als een hoofddoekjesverbod voor de bus.

Kom op zeg, Nederlandse dames droegen en dragen al sinds jaar en dag hoofddoekjes op straat en ook in de bus. Waarom zou daar een verbod op komen.

Nomgaals, die hele TT is zo suggestief als maar zijn kan. Dit is geen idee van de PVV.
Linkse gevolgtrekking? Het was een vraag aan de regionale lijsttrekker van de PVV en daarop geeft hij dat antwoord.
En als ik me niet vergis is die PVV'er en doet dat soort uitspraken namens de PVV .. als de PVV aan de macht komt in Noord-Holland, dan overweegt lijsttrekker en kamerlid ..
pleased to meet you
pi_91809570
Wat een krankzinnig plan van de PVV. Iedereen die het hier in de verste verte ook maar enigszins mee eens is moet zich diep gaan schamen. Ik schaam me inmiddels ook, dat ik VVD heb gestemd en dat mijn partij met deze neo-nazi's samenwerkt.
  maandag 24 januari 2011 @ 18:33:25 #127
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_91810315
best wel zielig, dat de PVV met zulke pesterijen bezig is. Beter krijgen ze een échte hobby. Paardrijen en knutselen enzo. Past meer bij hun herseninhoud ;(
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_91810544
Dear god, elke keer dat je denkt dat ze toch redelijk diep gedaald zijn, weten ze nog een duik te nemen. Wat een enge, enge man is die Brinkman toch.
pi_91813514
Wat een bullshit, dat is net zo erg als een hoofddoek moeten dragen in een openbare ruimte.
pi_91815414
Vraag me toch af of er nog serieus PVV stemmers zijn die dit plan durven te verdedigen.

Dit gaat toch zelf voor de doorgedraaide PVV stemmer te ver mag ik hopen?
pi_91818444
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:33 schreef BruinBeertje het volgende:
best wel zielig, dat de PVV met zulke pesterijen bezig is. Beter krijgen ze een échte hobby. Paardrijen en knutselen enzo. Past meer bij hun herseninhoud ;(
Ik zie het al zo voor me...

Wilders op een (uiteraard wit) paard, dravend over de Hongaarse puszta ("steppe"), waar zijn vrouw nu eenmaal vandaan komt. Helaas zijn al die Oost-Europese landen nog veel xenofobischer en seksistischer dan wij. ;(
pi_91822352
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:36 schreef Sofia90 het volgende:
Wat een bullshit, dat is net zo erg als een hoofddoek moeten dragen in een openbare ruimte.
Inderdaad, vrijheid van kleding keuze. Maar vergelijk je nou Afganistan met NL?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:16:38 #133
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91824047
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Inderdaad, vrijheid van kleding keuze. Maar vergelijk je nou Afganistan met NL?
Hij zegt dat een overheid die mensen een bepaald kledingstuk VERBIEDT, eigenlijk net zo erg is als een overheid die mensen kledingvoorschriften oplegt! En daar heeft hij gelijk in.
pi_91824379
quote:

[..]

Ik werk ook bij de overheid en ik hoef voor dergelijke dagen geen roostervrije uren op te offeren. Bij welke overheidsinstantie werkt je man precies?
Allah Al Watan Al Malik
pi_91824589
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef Cubewood. het volgende:
ja maar die paradox snappen ze bij de PVV niet :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:26:16 #136
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91824662
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Overheid en bijv. notarissen zijn gewoon vrij op dat soort dagen omdat de banken dicht zijn.

Is de man van tante Gia misschien politieagent?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91824742
quote:

[..]

Ik heb ook jaren bij de overheid gewerkt en kreeg gewoon vrij op 2de kerstdag, 2de paasdag, hemelvaartsdag, 5 mei en 2de pinksterdag. Naast m'n normale vakantieuren. Dus of je liegt dat je barst, of jouw man is echt een compleet naïeve sukkel die netjes z'n verlofuren opneemt op 2de kerstdag. Ik zie de rest van z'n collega's zich al een breuk lachen elk jaar :D

Wat mij betreft komt het Suikerfeest daar gewoon bij, of je geeft mensen gewoon 5 dagen extra vrij die ze vrij mogen inzetten op de dagen dat ze zelf willen, in ruil voor de vaste vrije feestdagen.
pi_91824913
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:19 schreef Nielsch het volgende:
Wat een krankzinnig plan van de PVV. Iedereen die het hier in de verste verte ook maar enigszins mee eens is moet zich diep gaan schamen. Ik schaam me inmiddels ook, dat ik VVD heb gestemd en dat mijn partij met deze neo-nazi's samenwerkt.
Bizar dat zoveel VVD'ers dat wel blijven verdedigen.
pi_91824986
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb ook jaren bij de overheid gewerkt en kreeg gewoon vrij op 2de kerstdag, 2de paasdag, hemelvaartsdag, 5 mei en 2de pinksterdag. Naast m'n normale vakantieuren. Dus of je liegt dat je barst, of jouw man is echt een compleet naïeve sukkel die netjes z'n verlofuren opneemt op 2de kerstdag. Ik zie de rest van z'n collega's zich al een breuk lachen elk jaar :D

Wat mij betreft komt het Suikerfeest daar gewoon bij, of je geeft mensen gewoon 5 dagen extra vrij die ze vrij mogen inzetten op de dagen dat ze zelf willen, in ruil voor de vaste vrije feestdagen.
je hoort wel eens dat de dag na hemelvaart zo'n verplichte vrije dag is die je wel uren komt maar verder komt het verhaal me bijzonder ongeloofwaardig over.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:34:25 #140
42366 Staal
pi_91825180
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

je hoort wel eens dat de dag na hemelvaart zo'n verplichte vrije dag is die je wel uren komt maar verder komt het verhaal me bijzonder ongeloofwaardig over.
Het lijkt me niet dat een politieman of bewaker altijd vrij is op feestdagen.
Het kan. Rustig aan, Tante Gia komt er vast nog wel wat info over geven.
Un certain jeune homme
pi_91825223
Brinkman moet zich eens richten op echte problemen.

Oh maar wacht, hij hoort natuurlijk bij de PVV. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:35:33 #142
42366 Staal
pi_91825254
Een sociaal rechercheur is wel altijd vrij met de feestdagen. :).
Un certain jeune homme
  maandag 24 januari 2011 @ 22:38:50 #143
42366 Staal
pi_91825460
Ik heb een redelijk betrouwbaar geheugen:

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2010 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man werkt bij de SVB, niet als sociaal rechercheur, maar hij voert wel die uitkeringen uit. Hij komt best vaak gevallen voor die verdacht zijn. Vooral dus het stiekem samenwonen met 2 alleenstaande AOW-uitkeringen.
En ja, dan is niet de hele uitkering onterecht, maar je hoeft ook alleen maar dat deel terug te betalen wat wél onterecht is uitgekeerd. En dit gaat soms om meer dan 10 000 euro. Zielig? Nee, moeten ze niet frauderen! En het is niet zo dat ze het niet weten. De vragen op de formulieren zijn duidelijk genoeg. Als je die niet eerlijk invult, pleeg je willens en wetens fraude.

Ook komt het voor dat een uitkering doorloopt omdat een overlijden niet gemeld is. Gebeurt veel in het buitenland. Tja, dan moeten de nabestaanden opgespoord worden en die moeten terugbetalen.
:). Die is gewoon vrij met de Kerst.
Un certain jeune homme
pi_91825551
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:38 schreef Staal het volgende:
Ik heb een redelijk betrouwbaar geheugen:

[..]

:). Die is gewoon vrij met de Kerst.
Dat lijkt me ook :)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:47:48 #145
42366 Staal
pi_91826021
edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 25-01-2011 01:20:02 (userbash) ]
Un certain jeune homme
pi_91826563
en zo op de vrouw spelen lijkt me dan weer niet nodig.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:02:46 #147
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91826976
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91827048
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:02 schreef Sachertorte het volgende:
[ afbeelding ]
Je kijkt toch niet 24 uur met Fleur Agema? :')
  maandag 24 januari 2011 @ 23:07:17 #149
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91827275
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je kijkt toch niet 24 uur met Fleur Agema? :')
Nee joh, heb ik van Geenstijl ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 23:09:15 #150
42366 Staal
pi_91827373
Ze heeft wat mij betreft gewoon driedubbel gelijk. Als je werkelijk geen enkele ambitie hebt waarom zou je werken als de overheid wel maandelijks een storting doet?

Alleen vind ik dan niet dat je dagelijks moet zeiken op andere mensen en waarvan er maar enkelen gebruik maken van de leuke meegraaiertjes en dat die mensen het misschien net zo hard nodig hebben als zij. Of harder en een paar misschien wel helemaal niet.

Anders kunnen bepaalde uitkeringen kennelijk gewoon weg. Gaan we daar toch voor? Mij maakt het niet uit. Ik word er niet meer of minder van. Maar ik hou niet zo van het dagelijks trappen op de zgn. "zwakkeren" in de samenleving en als je zelf ambitieloos gebruik van de overheid maakt. Dan heb je wat mij betreft gewoon je muil te houden wat betreft andere mensen totdat je jezelf eens gaat inzetten om er wat van te maken.
Un certain jeune homme
pi_91827548
de nekslag voor de klederdracht in marken en volendam
pi_91827790
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee joh, heb ik van Geenstijl ;)
Gelukkig. :@
  maandag 24 januari 2011 @ 23:25:05 #153
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91828144
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Gelukkig. :@
Ik kijk nooit TV, en als ik TV kijk, kijk ik naar Nova of Pauw en Witteman, of een documentaire allah de weg naar Mekka.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:32:47 #154
42366 Staal
pi_91828559
Brinkman voelt zich in ieder geval geen toppoliticus. :').
Un certain jeune homme
pi_91828675
Zozo
pi_91828700
Ik kijk regelmatig TV zonder enige regelmaat
pi_91835674
Ach ja, de PVV is natuurlijk niet van plan om ook maar enige verantwoordelijkheid te dragen na de verkiezingen. Daarom moeten ze nu al zulke extreme dingen roepen, zodat geen enkele partij met ze wil samenwerken. Een strategie die we eerder zagen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Die hele club zit vol met incompetente mongolen, dus Wilders wil niet eens dat zijn partij ergens gaat regeren...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 07:12:57 ]
pi_91835894
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:12 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, de PVV is natuurlijk niet van plan om ook maar enige verantwoordelijkheid te dragen na de verkiezingen. Daarom moeten ze nu al zulke extreme dingen roepen, zodat geen enkele partij met ze wil samenwerken. Een strategie die we eerder zagen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Die hele club zit vol met incompetente mongolen, dus Wilders wil niet eens dat zijn partij ergens gaat regeren...
Net zoals het Vlaams Blok/ Vlaams Belang jarenlang gedaan heeft in Vlaanderen... Voortdurend anti-islamteksten blijven rondstrooien, allerlei racistische uitspraken doen, wekelijks racistische flyers in mijn brievenbus in Antwerpen... en dan verbaasd zijn dat er een "cordon sanitaire" wordt opgericht en geen enkele andere politieke partij meer met je wil samenwerken. :')

Het Vlaams Belang heeft zelf ook altijd gezegd dat ze nooit in een Belgische regering zouden stappen, "tenzij het de laatste is". Vandaar hun hypocrisie. En die partij zit net zoals de PVV ook vol met incompetente mongolen. De lokale café-uitbater kan daar nog een plaats op de lijst krijgen, bij wijze van spreken.
pi_91835943
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Net zoals het Vlaams Blok/ Vlaams Belang jarenlang gedaan heeft in Vlaanderen... Voortdurend anti-islamteksten blijven rondstrooien, allerlei racistische uitspraken doen, wekelijks racistische flyers in mijn brievenbus in Antwerpen... en dan verbaasd zijn dat er een "cordon sanitaire" wordt opgericht en geen enkele andere politieke partij meer met je wil samenwerken. :')

Het Vlaams Belang heeft zelf ook altijd gezegd dat ze nooit in een Belgische regering zouden stappen, "tenzij het de laatste is". Vandaar hun hypocrisie. En die partij zit net zoals de PVV ook vol met incompetente mongolen. De lokale café-uitbater kan daar nog een plaats op de lijst krijgen, bij wijze van spreken.
Dat laatste kan je wel weglaten ;)
pi_91840858
Nederlandse ouderen dragen ook vaak een hoofddoekje/sjaaltje, en ook kankerpatienten dragen soms een hoofddoekje ipv een pruik, vooral in de zomer als een dun sjaaltje koeler is. Ook gaan verbieden? Of alleen niet met een hoofddoekje de bus in als je een donkere huidskleur hebt? Da's dus wel heel duidelijk rassen-discriminatie dan. (en wat als een Marokkaanse vrouw kanker heeft en kaal is onder haar doekje? Moet ze 't afzetten om te bewijzen dat 't niet vanwege haar religie is, of een briefje van de dokter laten zien om de bus in te mogen, lekker confronterend)
pi_91840958
Ronduit belachelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:33:57 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91841002
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:30 schreef Sheriam het volgende:
Nederlandse ouderen dragen ook vaak een hoofddoekje/sjaaltje, en ook kankerpatienten dragen soms een hoofddoekje ipv een pruik, vooral in de zomer als een dun sjaaltje koeler is. Ook gaan verbieden? Of alleen niet met een hoofddoekje de bus in als je een donkere huidskleur hebt? Da's dus wel heel duidelijk rassen-discriminatie dan. (en wat als een Marokkaanse vrouw kanker heeft en kaal is onder haar doekje? Moet ze 't afzetten om te bewijzen dat 't niet vanwege haar religie is, of een briefje van de dokter laten zien om de bus in te mogen, lekker confronterend)
Ik vind dat hele hoofddoekjesgedoe ook overdreven. Net alsof meisjes met hoofddoekjes het probleem zijn in Nederland.
Het zou beter zijn om hun broertjes, die niets doen op school, niet werken en met bendes hele stadswijken terroriseren eens aan te pakken.
The End Times are wild
pi_91841244
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat hele hoofddoekjesgedoe ook overdreven. Net alsof meisjes met hoofddoekjes het probleem zijn in Nederland.
Het zou beter zijn om hun broertjes, die niets doen op school, niet werken en met bendes hele stadswijken terroriseren eens aan te pakken.
Laat de gummiknuppelcrew daar maar los op gaan, in plaats van vrouwen en kinderen bieden zij sowieso wel tegenstand.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:47:41 #164
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_91841520
quote:
11s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik kijk nooit TV, en als ik TV kijk [...]
pi_91842062
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoofddoekjes okay maar bontkraagjes verbieden?
(mijn winterjas heeft trouwens ook een nepbontkraag, maar niet zo'n typische langharige en ook geen capuchon :P Maar nog steeds lastig zulke regeltjes te maken)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:04:21 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91842160
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:01 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Hoofddoekjes okay maar bontkraagjes verbieden?
(mijn winterjas heeft trouwens ook een nepbontkraag, maar niet zo'n typische langharige en ook geen capuchon :P Maar nog steeds lastig zulke regeltjes te maken)
Het gaat niet om het hoofddoekje, het gaat niet om het bontkraagje, het gaat om het gedrag. En dat gedrag is al verboden, dus daar hoef je niks nieuws aan te verbieden. Je moet alleen handhaven. En niet tolereren of slap ouwehoeren.
The End Times are wild
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:10:04 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91842358
Het is Brinkman c.s. nu juist wél om de hoofddoekjes te doen. Die rotzooischoppers an sich kunnen hen niet zoveel schelen, anders had de PVV wel een duidelijk sociaal beleid ontwikkeld. Het zijn de symbolen waartegen zij vechten. De PVV wil gewoon "de islam" uit het straatbeeld verwijderen. Etnisch-religieuze zuiveringsacties.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:16:43 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91842562
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:10 schreef Ringo het volgende:
Het is Brinkman c.s. nu juist wél om de hoofddoekjes te doen. Die rotzooischoppers an sich kunnen hen niet zoveel schelen, anders had de PVV wel een duidelijk sociaal beleid ontwikkeld. Het zijn de symbolen waartegen zij vechten. De PVV wil gewoon "de islam" uit het straatbeeld verwijderen. Etnisch-religieuze zuiveringsacties.
Dat zou zo kunnen zijn. Onder het mom van gematigde voorstellen zoals het verbieden van OV voor mensen met een hoofddoekje dus in feite de islam willen verbieden (maar dat mag niet geroepen worden, want niet grondwettelijk).

Overigens vind ik het stelselmatig wegpesten van mensen door allochtonen uit sommige wijken ook een vorm van ethnisch-religieuze zuiveringsacties, dus het komt niet van één kant.
The End Times are wild
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:18:32 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91842617
Nee, natuurlijk komt het niet van één kant. Maar het is nu niet dat de politiek het voorbeeld van een roedel losgeslagen straattuig moet gaan volgen. Ik mag toch aannemen dat zelfs Brinkman wel verder denkt dan een hunniedoenhetook-argumentatie.
pi_91842864
Het mooie is, er zijn twee soorten PVVers. De lompe tokkies, die het meer dan prima zouden vinden als hoofddoeken compleet zouden verdwijnen aan de ene kant, en de iets intelligentere garde, die dit goedpraat onder het motto 'dat menen ze heus niet echt' of 'zo ver komt het allemaal niet'.

Ik weer nog steeds niet welke ik erger vind.
pi_91842982
LXIV enig wat ik tegen jou kan zeggen is: dus ?

En hebben die paar jongeren die mensen daadwerkelijk wegpesten een politieke partij acher zich die 2de of 3de partij is van een land.

Of een grote achterban die het legaal wil maken ?

Totaal niet vergelijkbaar dus.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:33:39 #172
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91843119
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]

De PVV regeerd mee, dat zie ik jou groenlinks nog niet doen.

De PVV is veel realistischer.
pi_91843303
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Sinds wanneer regeert de PVV mee beste Berlitz ?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:42:34 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91843415
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:18 schreef Ringo het volgende:
Nee, natuurlijk komt het niet van één kant. Maar het is nu niet dat de politiek het voorbeeld van een roedel losgeslagen straattuig moet gaan volgen. Ik mag toch aannemen dat zelfs Brinkman wel verder denkt dan een hunniedoenhetook-argumentatie.
Jij leest zijn 'column' in de Metro zeker niet af en toe?
The End Times are wild
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:43:07 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91843427
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:29 schreef IHVK het volgende:
LXIV enig wat ik tegen jou kan zeggen is: dus ?

En hebben die paar jongeren die mensen daadwerkelijk wegpesten een politieke partij acher zich die 2de of 3de partij is van een land.

Of een grote achterban die het legaal wil maken ?

Totaal niet vergelijkbaar dus.
Niet hetzelfde, maar allebei wel fout.
The End Times are wild
pi_91843487
Het meest treurige is trouwens dat een provinciaal bestuur hier helemaal niets over heeft te zeggen. Met andere woorden: de PVV heeft een lijsttrekker aangesteld die niet bekend is met de taken en bevoegdheden van de pronvincie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91843541
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 12:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet hetzelfde, maar allebei wel fout.
:)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:50:42 #178
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91843643
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Het meest treurige is trouwens dat een provinciaal bestuur hier helemaal niets over heeft te zeggen. Met andere woorden: de PVV heeft een lijsttrekker aangesteld die niet bekend is met de taken en bevoegdheden van de pronvincie.
Of het was gewoon een goede troll.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:52:54 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91843714
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij leest zijn 'column' in de Metro zeker niet af en toe?
Nee, zelfs als ik had geweten dat die bestond, liet ik 'm met graagte aan mij voorbijgaan.
pi_91843826
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:50 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Of het was gewoon een goede troll.
Ik durf dat te betwijfelen. Neem bijvoorbeeld een tweede opmerking over de buslijnen in Noord-Holland van zijn kant in ogenschouw. Volgens Brinkman dienen alle onrendabele lijnen te worden opgeheven, terwijl algemeen bekend is dat streekbussen niet rendabel zijn. Dat is ook nooit de insteek geweest. Die buslijnen zijn in het leven geroepen om kleine dorpskernen van een levensader te voorzien. Zodat de inwoners aldaar niet altijd met de fiets of benenwagen richting een grote stad hoeven.

Brinkman weet gewoon niet waar de neuk hij het over heeft.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:03:59 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91844063
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik durf dat te betwijfelen. Neem bijvoorbeeld een tweede opmerking over de buslijnen in Noord-Holland van zijn kant in ogenschouw. Volgens Brinkman dienen alle onrendabele lijnen te worden opgeheven, terwijl algemeen bekend is dat streekbussen niet rendabel zijn. Dat is ook nooit de insteek geweest. Die buslijnen zijn in het leven geroepen om kleine dorpskernen van een levensader te voorzien. Zodat de inwoners aldaar niet altijd met de fiets of benenwagen richting een grote stad hoeven.

Brinkman weet gewoon niet waar de neuk hij het over heeft.
Dat is wel zo, maar toch is het een van de meest intelligente en best geïnformeerde PVV-kamerleden die er zijn.
The End Times are wild
pi_91844505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Berlitz het volgende:

[..]

De PVV regeert helemaal niet mee. Ze zitten er alleen maar om ja te knikken bij elk voorstel van de VVD. En als ze dan toch eens nee knikken, dan gaan die wel shoppen bij de oppositie.

(Overigens, "mijn groenlinks"? Ten eerste ben ik een Belg en ten tweede zou ik nooit op de groenen stemmen.)
pi_91844953
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar toch is het een van de meest intelligente en best geïnformeerde PVV-kamerleden die er zijn.
Daar geeft hij weinig blijk van. Hoewel het natuurlijk wel typerend is voor de PVV wanneer Brinkman het meest intelligente Kamerlid is.

Trouwens, ik dacht dat Martin Bosma de opper-PVV'er is.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:48:22 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91845628
Bosma is Wilders' eigen Goebbels.
pi_91847461
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:48 schreef Ringo het volgende:
Bosma is Wilders' eigen Goebbels.
Dan is Brinkman dus Wilders' eigen Ernst Röhm.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:30:11 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91847747
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan is Brinkman dus Wilders' eigen Ernst Röhm.
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:42 schreef Ringo het volgende:
Hero Brinkman is de Ernst Röhm van de PVV.
pi_91847847
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

[..]

_O-

Daar bestaat in ieder geval geen twijfel meer over.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 15:09:33 #188
8781 crew  Frutsel
pi_91849376
En weten wat er met Rohm gebeurde...maar goed..we dwalen zoals gewoonlijk weer af, meeste is al gezegd

Slotje dan maar en
[CENTRAAL] [PVV] - Deel 34 - Waar de PVV nu al kalt gestelt is

daar maar verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')