Voor deel 1 zie Vrouwen met hoofddoek mogen de bus niet meer in (PVV)quote:Twee moslima's passeren zaterdag al fietsend het provinciehuis van Noord-Holland. Foto ANP
’Hoofddoekje ook in regionale bus taboe’
Gepubliceerd op 24 januari 11, 09:12 Laatst bijgewerkt op 24 januari 11, 09:20
Als de PVV aan de macht komt in Noord-Holland, overweegt lijsttrekker en Kamerlid Hero Brinkman op termijn hoofddoekjes te verbieden in de regionale buslijnen van deze provincie.
Over zo’n hoofddoekjesverbod valt te praten’’, zegt Brinkman. Eerder al zei het Tweede Kamerlid dat hij bezoekers met een hoofddoekje de toegang wil ontzeggen tot de provinciegebouwen.
De PVV’er nuanceert zijn opmerking wel. ,,Het gaat erom dat als iemand iets van de provincie wil, en zij draagt een hoofddoek, ze niet welkom is. Maar als de overheid iets van jou wil, en je moet daarvoor langskomen, zoals bij een gemeente, dan mag je van mij wel een hoofddoek dragen. Maar bij de provincie gebeurt dat laatste toch niet. Onbestaanbaar. Bij de provincie komen alleen mensen die iets van de provincie willen.’’
De provincie subsidieert ook het regionale busvervoer in Noord-Holland. Mogen vrouwen met een hoofddoek dan nog wel met de bus?
Brinkman: ,,Dat is voor nu nog een stap te ver. In de toekomst valt er wel over zo’n verbod te praten.’’
http://www.haarlemsdagbla(...)le6021721.ece/’;Hoofddoekje-ook-in-regionale-bus-taboe’
PVV=NSDAP Meer kan ik er niet over zeggen.
... dus een soort chineze muur om NL bouwen!? Of mogen Nederlanders nog wel gewoon emigreren om elders hun geluk te beproeven!?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Van mij mag de Islam wegblijven. We hadden sowieso de grenzen vroeger nooit open moeten gooien.
Dat zeg ik niet. Doordat de grenzen open gingen breng je veel meer onheil naar binnen dan ze gesloten zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... dus een soort chineze muur om NL bouwen!? Of mogen Nederlanders nog wel gewoon emigreren om elders hun geluk te beproeven!?
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef DroogDok het volgende:
Ook als je puur naar het aantal autochtonen kijkt stemt nog niet de helft PVV.
Jeetje, je kan toch wel rekenen?quote:
Jullie willen dus dolgraag een tweede deel? Prima, post ik dezequote:Op maandag 24 januari 2011 14:56 schreef Krantenman het volgende:
Deel 2,OP:
[..]
Voor deel 1 zie Vrouwen met hoofddoek mogen de bus niet meer in (PVV)
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij is het hele verhaal gewoon één grote hoax
de bron geeft het notabene zelf aan
[..]
quote:Lees het hele verhaal in de krant van maandag 25 januari
ja, en als jij de rest van je leven lekker binnen blijft zitten en niet naar buiten gaat, heb je minder kans dat je aangereden wordt...quote:Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Doordat de grenzen open gingen breng je veel meer onheil naar binnen dan ze gesloten zijn.
Onzin, het zijn juist de open grenzen en het uitwisselen van culturen dat zorgt voor welvaart en groeiquote:Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Doordat de grenzen open gingen breng je veel meer onheil naar binnen dan ze gesloten zijn.
Zeg dat maar tegen een Japanner.quote:Onzin, het zijn juist de open grenzen en het uitwisselen van culturen dat zorgt voor welvaart en groei
WELK onheil!?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ik ben wel van mening dat ons een stuk meer onheil was bespaard als we nooit zoveel migranten uit moslimlanden (dus niet per sé moslims) hadden toegelaten. Maar goed ze zijn er nu éénmaal en je kan ze niet ineens als tweederangsburgers gaan behandelen. We zullen gezamenlijk moeten samenleven.
Wat bedoel je precies met cultuur overnemen?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is normaler dat zij onze cultuur overnemen dan wij de hunne, niet?
Maar in ziekenhuizen, gevangenissen wordt al halalvoer geserveerd, vanuit het oogpunt, "iedereen mag dat eten". Een varkenslapje kun je dus vergeten als je in een dergelijk ziekenhuis ligt.
Het is niet normaal als gastland je aan te moeten passen aan de nieuwkomers.
Bekeren tot de Islam ook verbieden?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Van mij mag de Islam wegblijven. We hadden sowieso de grenzen vroeger nooit open moeten gooien.
Die ironie daarvan begrijpt iedereen, behalve de PVV'ers zelf. Helaas.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef Cubewood. het volgende:
Ook grappig dat de PVV vel tegen islamitische landen zoals Iran en Saudi Arabië is aangezien er daar vrijheidsbeperkende wetgeving heerst, maar ter gelijkertijd wel de zelfde kant op willen door van alles te verbieden en onze vrijheid te beperken.
Dat is het gevolg van het zwakke beleid.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Hogere criminaliteitscijfers, hoger uitkeringspercentage. Moet ik doorgaan?
Nou dolgraag... ik had nog eens gereageerd op iemand en per ongeluk was dat op de gevreesde pagina nummer dertien van het topic.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Jullie willen dus dolgraag een tweede deel? Prima, post ik deze
[..]
[..]
Werden Chinezen in de watten gelegd toen ze hier aankwamen? Toch zijn die niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het zwakke beleid.
Je bedoelt zaken die te maken hebben met zwakkeren in de samenleving/werkloosheid/armoede/etc etc!?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, in het land van herkomst kan het nodig zijn omdat het daar wél moet.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allemachtig... als iemand een hoofddoek omdoet, dan drukt deze persoon toch geen cultuur iemand de strot door? Daarentegen, als iemand iemand anders wil verbieden een hoofddoek te dragen, dan wordt er wel iets door de strot geduwd? Om mezelf even te citeren: "Zo verdomde moeilijk is het toch niet? "
Grapjas. Loop een willekeurig Ch. restaurant binnen en er staat een chineze kok die een contract heeft voor 10-15 uur in de week, terwijl hij er full-time staat te werken. Om over de rest van het personeel nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:04 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Werden Chinezen in de watten gelegd toen ze hier aankwamen? Toch zijn die niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
Ja, voor we het weten krijgen ze stokslagen. Ik vind een verbod via de wet op een kledingstuk ook belachelijk hoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:00 schreef moussie het volgende:
Nog uit de vorige
[..]
[..]
Jeetje, je kan toch wel rekenen?
Van de pakweg 12 miljoen stemgerechtigden, hoeveel daarvan zijn er allochtoon? We hebben iets van 3 miljoen allochtonen hier. Dat is alles incluis, dus ook asielzoekers met een tijdelijke verblijfsvergunning, westerse allochtonen etc, en daarvan zijn velen niet stemgerechtigd, maar zullen we het ruim schatten, 2 miljoen? Kom je met die 1.5 miljoen stemmen dus nog niet eens in de buurt van de helft ..
Overigens ga ik uit puur protest hoofddoekjes dragen als zoiets ooit regel wordt, en die gaat er demonstratief om en weer af bij het in- en uitstappen. Is die nou helemaal van de pot gerukt met dat soort ideeën .. lijkt potverdorie Iran wel met hun kledingpolitie
Oh goed, dus nou is het onze schuld? De meesten waren ze in eigen land al liever kwijt dan rijk. Hadden Chinezen zon sterke positie toen ze hier kwamen dan? Molukkers? Die zijn pas schandalig behandeld. Maar zijn er wel bovenop gekomen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt zaken die te maken hebben met zwakkeren in de samenleving/werkloosheid/armoede/etc etc!?
Oftewel, zaken die in ieder ander land ook spelen, en geen enkele oorzaak vinden in een geloofsovertuiging, maar wel iets zeggen over welke rol we deze mensen hebben gegeven in onze maatschappij!?
En dat is het hem nou juist. Dat boeit mensen, inclusief mij geen reet! Ze bezorgen je lekker eten en wat er fout gaat heeft niemand last van. Waar mensen wel last van hebben is dat ze niet langs een groepje hangtuig durven en dat ze worden beroofd. En dat doen die Chinezen nou net niet.quote:Grapjas. Loop een willekeurig Ch. restaurant binnen en er staat een chineze kok die een contract heeft voor 10-15 uur in de week, terwijl hij er full-time staat te werken. Om over de rest van het personeel nog maar te zwijgen.
... en kijk vervolgens eens naar de problemen met gokken en schulden bij chinezen, waarin ze oververtegenwoordigd zijn, en daarnaast worden veel ch. horecabazen ook nog eens flink afgezet door de Ch. maffia...
Dat het de voorpagina's niet haalt en ze er verder autochtonen niet mee lastigvallen, wil niet zeggen dat het er niet is.
Denk toch echt dat dat meer te maken heeft met de grotere armoede die onder die bevolkingsgroep heerst dan dat het te maken heeft met de Islam.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
OMDAT ZE HET ZELF WILLEN! Ze KIEZEN er voor. Als ik een dikke 40-er met een fel rood vlot kapsel zie lopen, dan denk ik ook: dat WIL je toch niet!?!? Maar sommigen kiezen er nu eenmaal voor. Om het dan te gaan verbieden is ook weer zo'n onzin.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, in het land van herkomst kan het nodig zijn omdat het daar wél moet.
Hier hoeft het niet en het wekt bij de mensen hier vaker wrevel op. Dus waarom zou je het dan doen ?
Het gaat niet echt om zomaar een kledingstuk maar om de gedachte die er achter zit. Dat heeft met eigendom enzo te maken. En het merkwaardige idee dat mannen op tilt slaan als ze vrouwenhaar zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |