Ow en Vienna van Ultravox....quote:
"quote:Op zondag 23 januari 2011 01:34 schreef AchJa het volgende:
Wat dondert tussenbeide, wat men door het stof niet ziet!
Voor Cobra:
quote:Op zondag 23 januari 2011 01:34 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ow en Vienna van Ultravox....my kind of music!!!
Rangonderscheidingsteken?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:36 schreef Clan het volgende:
[..]
"
Jij weet nog wel wat de rot is, of niet?
80's muziek is coolquote:
Wat dreunt daar op die heide,quote:
Ik heb het allemaal meegemaakt. Dat heb ik altijd leuk gevonden aan het werken met dienstplichtigen, is dat je altijd dicht bij nieuwe ontwikkelingen op gebied van mode en muziek stond, dus ik was altijd op de hoogte wat er speelde, je kan namelijk van jonge mensen ook lerenquote:Op zondag 23 januari 2011 01:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
80's muziek is cool
Volgens mij ben ik 10 jaar te laat geboren ofzo
Da's waar... maar ben echt benieuwd naar die verhalen van jou (in het echt).... hoop echt dat je op de meet kan komen!!! Anders een mini-meet met ER en ikquote:Op zondag 23 januari 2011 01:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal meegemaakt. Dat heb ik altijd leuk gevonden aan het werken met dienstplichtigen, is dat je altijd dicht bij nieuwe ontwikkelingen op gebied van mode en muziek stond, dus ik was altijd op de hoogte wat er speelde, je kan namelijk van jonge mensen ook leren
Dat was idd gaaf, dan trapte je een boer uit Fryslan op een kamer met een vent uit de randstad, de hilariteit.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal meegemaakt. Dat heb ik altijd leuk gevonden aan het werken met dienstplichtigen, is dat je altijd dicht bij nieuwe ontwikkelingen op gebied van mode en muziek stond, dus ik was altijd op de hoogte wat er speelde, je kan namelijk van jonge mensen ook leren
Ik kom uit Zuid Limburg, en toen ik dienst ging kwam ik in contact met allemaal ander dialecten, ik dacht dat ik in het buitenland was, mensen uit Tiel, de achterhoek, Twente, en het was in het begin wennen en lachen om elkaar en aftasten, maar je werd beste maten en die dialecten luisterde je geeneens meer na.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was idd gaaf, dan trapte je een boer uit Fryslan op een kamer met een vent uit de randstad, de hilariteit.
En achteraf waren het de beste maatjes, die zelfs na de dienstplicht nog bijelkaar over de vloer kwamen en komen.
De sergeant...quote:Op zondag 23 januari 2011 01:48 schreef Clan het volgende:
En we weten ook wie de gelederen aaneen gesloten hielden?
Als mijn gezondheid wat meer ruimte bied zeker, lijkt me ook leuk, maar veel inspanning is niet goed, en ben nu erg snel moe vanwege mijn nieren die niet goed werken.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Da's waar... maar ben echt benieuwd naar die verhalen van jou (in het echt).... hoop echt dat je op de meet kan komen!!! Anders een mini-meet met ER en ik
De van Essen.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:53 schreef Clan het volgende:
Ik kijk nog één keer om, en Achja weet waarna;
Oh ja... had je al een keer gezegd ja. In welke regio woon je (kan evt ook via DM of PM)... wellicht dat we alsnog een mini-meet kunnen plannen oidquote:Op zondag 23 januari 2011 01:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Als mijn gezondheid wat meer ruimte bied zeker, lijkt me ook leuk, maar veel inspanning is niet goed, en ben nu erg snel moe vanwege mijn nieren die niet goed werken.
Dat is eigenlijk ook de rede dat ik hier op een forum zit
Ik ben blij dat ze die niet afbreken, sowieso niet het hele terrein, het gros van die Boost kazernes breken ze massal af, terwijl die kazernes toch een tijdsbeeld zijn. Mijn vrouw zei het laatst nog, Tilburg had je vroeger meerdere kazernes liggen, tegenwoordig ook niets meer, alles moet weg, er moet gekort worden op defensie, en ik vraag me dan af, waarom was er vroeger dan wel geld voor?quote:
Zonder jou is het nooit leuk, maar ik ga nu echt rustenquote:Op zondag 23 januari 2011 02:12 schreef Pumatje het volgende:
hello allemaal.
terug van 2 weken oberlausitz..
gave oefening i.c.m Saab systeem..
heb wat tanks uit kunnen schakelen, en Fenneks zijn gevaarlijk op grote afstand....
ook minder moeilijk waar te nemen dan ik dacht. heb er een aantal kunnen verassen.
Ritmeester kwam ook met geniale aanvalsplannen en verdediging van onze sector...
heb leuke foto's.
hoe was het hier..?
my number one fanquote:Op zondag 23 januari 2011 02:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Zonder jou is het nooit leuk, maar ik ga nu echt rusten
Het gebruikelijke, haatzaaien, getroll, uiteraard veel gezond sarcasme.quote:Op zondag 23 januari 2011 02:12 schreef Pumatje het volgende:
hello allemaal.
terug van 2 weken oberlausitz..
gave oefening i.c.m Saab systeem..
heb wat tanks uit kunnen schakelen, en Fenneks zijn gevaarlijk op grote afstand....
ook minder moeilijk waar te nemen dan ik dacht. heb er een aantal kunnen verassen.
Ritmeester kwam ook met geniale aanvalsplannen en verdediging van onze sector...
heb leuke foto's.
hoe was het hier..?
Je kunt ze naar iemands kop smijten!!! En dat doet idd best zeer.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Het gebruikelijke, haatzaaien, getroll, uiteraard veel gezond sarcasme.
Hoezo zijn Fenneks gevaarlijk op een grote afstand?
Ik gok dat ze moeilijk waar te nemen zijn. Ook met IRbeelden.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hoezo zijn Fenneks gevaarlijk op een grote afstand?
Ja lekker! Daar zit ik ook net aan!quote:
Een keer alleen thuis, uitslapen mars!quote:Op zondag 23 januari 2011 12:49 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja lekker! Daar zit ik ook net aan!
Goeiemiddag trouwens.
Hup, aan het bier jij, ouwe rot!!!quote:Op zondag 23 januari 2011 12:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een keer alleen thuis, uitslapen mars!
Weet ik meteen weer hoe dat voelde.
jep!quote:Op zondag 23 januari 2011 12:56 schreef Schild het volgende:
Puma hier ook aan meegedaan?
http://www.defensie.nl/la(...)alsplan_tankbataljon
Werd er ook met scherp geschoten?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
jep!
daar ben ik net van teruggekomen!
ik waande mezelf in mijn kleuterjaren.....
dit was echt een oorlog,zoals we zouden voeren in de jaren 80/90.
Mooie dingen, gedaan... echt heel mooi.
Awww.... ik wilde ookquote:Op zondag 23 januari 2011 13:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
jep!
daar ben ik net van teruggekomen!
ik waande mezelf in mijn kleuterjaren.....
dit was echt een oorlog,zoals we zouden voeren in de jaren 80/90.
Mooie dingen, gedaan... echt heel mooi.
Roger, dan laat ik de computer aan staan, ben zo weg nl.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:54 schreef Pumatje het volgende:
Achja.. ik moet jou video nog steeds even kijken.. zometeen aan beginnen
Rot wordt nog steeds gebruikt. Als je aangetreden staat iedereen naast je in het zelfde gelid, iedereen voor of achter je in hetzelfde rot.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:36 schreef Clan het volgende:
[..]
"
Jij weet nog wel wat de rot is, of niet?
Alweer een hele tijd geleden Cobra.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Cobra4 het volgende:
Hello!
@ER, je vindt het raar dat ik bunker 500 niet ken. Maar wanneer heb je daar dan naar gevraagd?
Ja tuurlijk. Elk veld geeft er 1.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Alweer een hele tijd geleden Cobra.
Bunker 500. Moet jij toch wel kennen??
Ben jij er ook wel eens binnen geweest?quote:
Ja ik ben er binnen geweest. Maar niet op post. Daar hadden we soldaten voor.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben jij er ook wel eens binnen geweest?
Ik wel, op Vlb Volkel als LB'er. Lange eenzame diensten daarbinnen in een hokje van 2 vierkante meter.
Wij hadden er eentje die zich verveelde en met z'n Browning 9mm zat te spelen, ging er een schot af in dat hokje onder de grond whehehehequote:Op zondag 23 januari 2011 17:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja ik ben er binnen geweest. Maar niet op post. Daar hadden we soldaten voor.
Bunker 500 op EHv is trouwens al jaren 24/7 weer operationeel. Daar zit een deel van de staf van een niet nader te noemen grote militaire operatie.
Als we dat zeggen moeten we je helaas vermoordenquote:
Gelukkig maar dat jullie Google niet kunnen vermoorden danquote:Op zondag 23 januari 2011 20:02 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Als we dat zeggen moeten we je helaas vermoorden
De chick op 07.03 lijkt het begrepen te hebben...quote:
Over het algemeen tegen die nieuwe regels mbt het studeren, maar met name tegen de boete met terugwerkende kracht en de boete op de universiteitenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Waar protesteerde jij dan tegen Ellan?
Wat is er mis met die boetes dan? Als je keer op keer faalt, zul je moeten betalen. Je kunt zelfs toch 1 jaar extra over je studie doen zonder 'boete'? Hoe fucking royaal!quote:Op zondag 23 januari 2011 23:11 schreef EllaN het volgende:
[..]
Over het algemeen tegen die nieuwe regels mbt het studeren, maar met name tegen de boete met terugwerkende kracht en de boete op de universiteiten.
Veel langstudeerders zijn trouwens helemaal niet duur; mensen die een bestuursjaar doen maken bijna geen gebruik van 'diensten' van universiteiten terwijl ze wel collegegeld betalen. Mensen die snel stoppen met een studie volgen amper onderwijs maar betalen wel collegegeld én die paar maanden dat je gestudeerd hebt geldt als een jaar studievertraging voor de overheid.quote:Parasiteren op overheidsgeld valt overigens ook wel mee, want stufi loopt af en als je tegen die tijd nog geen diploma hebt, betaal je het terug en de uni krijgt maar subsidie voor de nominale studietijd per leerling. Het kost vooral de universiteiten geld als studenten langstudeerders worden.
Ik denk niet dat je na een HBO of Universitaire studie arm door het leven gaat.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:18 schreef Sloggi het volgende:
Studenten die in het verleden vertraging op hebben gelopen kunnen een boete krijgen ook al halen ze vanaf nu alles in één keer; de spelregels worden tussendoor even veranderd, het is een duidelijk geval van onbehoorlijk bestuur.
Wat is je punt? Dat het dan opeens oké is om genaaid te worden door de overheid, dat je dan maar even gewillig moet bukken en je broekje moet laten zakken?quote:Op zondag 23 januari 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je na een HBO of Universitaire studie arm door het leven gaat.
Typisch groepsgedrag op dat filmpje en het totaal niet meer door hebben waar je nou mee bezig bent. Ontzettend genant vind ik het. Goed van dat meisje dat ze even mensen bij de les roept.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:20 schreef Clan het volgende:
Avond mensen,
Na het zien van die beelden vraag ik me af wat die 'relschoppers' voor ogen hebben, en met die relschoppers bedoel ik die 30% anarchisten die even 'hun' oorlogje komen uitvechten ten koste van het hoger doel, namelijk de minister van onderwijs overtuigen.
Een discussie willen voeren met iemand van de ME, ik heb geeneens een studie gedaan om te begrijpen dat die mensen helemaal niet in discussie gaan.
Denken dat iedereen het geld heeft om te studeren of dat we allemaal liever een studie hadden gedaan is een schandvlek op deze jeugd. Je moet niet met je gevoel denken zoals die linkse mensen doen maar met je ratio, dan begrijp je ook dat niet ieder de zelfde mening heeft.
Soms is het niet anders, je mag blij zijn dát je kan studeren, je hoeft niet te studeren, maar die mogelijkheid bied de overheid je.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat het dan opeens oké is om genaaid te worden door de overheid, dat je dan maar even gewillig moet bukken en je broekje moet laten zakken?
Wat ben je zat?quote:Op zondag 23 januari 2011 23:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat is er mis met die boetes dan? Als je keer op keer faalt, zul je moeten betalen. Je kunt zelfs toch 1 jaar extra over je studie doen zonder 'boete'? Hoe fucking royaal!
Het is niet oké om te parasiteren op overheidsgeld, daarom ben ik het er mee eens dat dat ingeperkt word. Studenten zullen beter hun best moeten doen, in plaats van slacken en bier drinken.
Hoi EllanHehe, ik zwaai terug hoor. En ja, ik post hier een stuk minder, ben het een beetje zat, zit hier soms alleen nog als ik me enorm verveel.
Mooie foto's Puma, blij dat je weer thuis bent?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:54 schreef Pumatje het volgende:
jaja, heeft leuke plaatjes opgeleverd!
zit te denken of ik filmpjes plaatsen mag via mijn waarnemingsmiddelen..
hier een ander in ieder geval.
[ link | afbeelding ]
Achja.. ik moet jou video nog steeds even kijken.. zometeen aan beginnen
1) Soms is het niet anders? Dus dan moeten we er ook maar niet tegen zijn? Dit is de meest achterlijke redenatie die ik ooit heb gehoord, het spijt me zeer.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Soms is het niet anders, je mag blij zijn dát je kan studeren, je hoeft niet te studeren, maar die mogelijkheid bied de overheid je.
Simpel voorbeeld, ik werd in 1962 getraind om oorlog te voeren in Nederlands Nieuw Guinea, weigeren leverde een gevangenisstraf en strafblad op, dus had ik maar moeten weigeren om niet te gaan, nee! Soms is het niet anders, en dan doet mijn mening er niet toe.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1) Soms is het niet anders? Dus dan moeten we er ook maar niet tegen zijn? Dit is de meest achterlijke redenatie die ik ooit heb gehoord, het spijt me zeer.
2) En waarom biedt de overheid je die kans? Moet ik je uitleggen dat kennis de motor van onze economie is? Nee, toch?
Maar goed, deze discussie is al te vaak gevoerd. Sommige mensen kunnen nu eenmaal enkel met hun onderbuik denken in plaats van de 'ratio' te gebruiken.
Juist de hoogwaardige dienstensector is een kennissector.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Simpel voorbeeld, ik werd in 1962 getraind om oorlog te voeren in Nederlands Nieuw Guinea, weigeren leverde een gevangenisstraf en strafblad op, dus had ik maar moeten weigeren om niet te gaan, nee! Soms is het niet anders, en dan doet mijn mening er niet toe.
Kennis is niet echt de motor van onze economie, wij zijn vooral een dienstverlenende economie, kijk maar eens naar de metaalsector, wij pretenderen een kenniseconomie te zijn, dan moet je eens kijken hoeveel mensen afstuderen in wis, natuur of scheikunde, dat is bedroevend laag.
Ik heb vandaag zalig gegeten 'In de kazerne', kan het iedereen aanraden als je in de buurt bent.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:22 schreef EllaN het volgende:
Ik heb het vooral erg rustig aan gedaan. Jij een fijn weekend gehad?
Vandaag niet (tenzij je vanochtend vroeg meeteltquote:
En ik kan je zeggen dat ik nog nooit zo'n malse sukadelap heb gegeten, zo zacht als een witte boterham, zalig gewoon, dus ik ga ik hier vaker eten, michelin ster voor de Chef.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:33 schreef EllaN het volgende:
Ik gok studie- of studentenvereniging. De kaart van In de Kazerne ziet er inderdaad leuk en betaalbaar uit!
Dat klinkt als een goed ideequote:
zal eerst nakijken voordat ik me pa blind geloofquote:Op maandag 24 januari 2011 01:33 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed idee. Trusten allen
.
Thaboel kijk: http://www.ib-groep.nl/pa(...)ing_voor_het_mbo.asp
Dan 'voeden' ze Mariniers nog goed op!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Rot wordt nog steeds gebruikt. Als je aangetreden staat iedereen naast je in het zelfde gelid, iedereen voor of achter je in hetzelfde rot.
Ik ben toevallig vrij morgenquote:Op maandag 24 januari 2011 02:20 schreef Sine_Pari het volgende:
Nog iemand hier of ligt iedereen al in zijn rukbunker helicoptertje te spelen?
CIOS ken ik wel hoor, maar ik dacht wel dat het Hogeschool was, ik wist niet dat het MBO was.quote:Op maandag 24 januari 2011 02:19 schreef Thaboel het volgende:
CIOS is een mbo sportopleiding. En er werd door mn ouwe gezegt dat ik geen recht zou hebben op studiefinanciering. Maar dit is toch wel lekker dat extratje
Dat is de ALOquote:Op maandag 24 januari 2011 02:25 schreef Clan het volgende:
[..]
CIOS ken ik wel hoor, maar ik dacht wel dat het Hogeschool was, ik wist niet dat het MBO was.
algemene excersitie les is dit toch?quote:Op maandag 24 januari 2011 02:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan 'voeden' ze Mariniers nog goed op!
Het blijkt hier dat menigeen niet meet weet wat gelederen en rot isquote:Op maandag 24 januari 2011 02:34 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is de ALO
[..]
algemene excersitie les is dit toch?
of dat zijn burgers of een stel klonten die niet hebben opgelet. Zelf nog een demo inelkaar moeten draaien en aan elkaar vast moeten lullen voor onze relatie dag. Hebben we bij puma onder de tankafdaken gedaanquote:Op maandag 24 januari 2011 02:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Het blijkt hier dat menigeen niet meet weet wat gelederen en rot is
Met een voltijd MBO opleiding krijg je gewoon stufi.. tenzij het een particuliere opleiding is.quote:
Ik weet het niet maar de Norotos lijkt een beetje groot en mis de schroeven.quote:Op maandag 24 januari 2011 02:47 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Met een voltijd MBO opleiding krijg je gewoon stufi.. tenzij het een particuliere opleiding is.
Zeau!
Resultaat van een dagje werken voor m'n portfolio (negeer de regenboogmeuk even, heeft een bepaald nut met dit.)
[ afbeelding ]
Ik ben al begonnen aan mijn ochtenddienst.quote:
Soms wel.quote:
Weltrusten.quote:Op maandag 24 januari 2011 07:50 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar ik ga even een tukkie doen, moet er in vier uurtjes weer uit.
Dat is niet gezond.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:13 schreef m.k het volgende:
zo ik ben weer in het land der levenden al ben ik nog niet volledig hersteld. Ben 4 kilo afgevallen in 4 dagen.
ben er al bijna bovenopquote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef Vronsky het volgende:
Wel beter zijn voor 5 of 12 februari he?
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:25 schreef Thaboel het volgende:
Totaaal verrot op de bank voel me behoorlijk gaar
lig ik alquote:Op maandag 24 januari 2011 15:30 schreef m.k het volgende:
[..]
naar bed !!!! je mag cios niet missen!!!
Weet je al in welke Cie je komt??quote:Op maandag 24 januari 2011 15:04 schreef hoogvlieger het volgende:
Woensdagavond voorlichting NATRES te Amersfoort (ben al aangenomen maar wil toch gaan)
Donderdag prikken halen te CMH
Mijn laatste twee deadlines voor mijn minor. Ik heb vandaag mijn laatste college als burger gehad. Voelde me wel een beetje nostalgisch wordenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:28 schreef EllaN het volgende:
Wat staat er op de planning van iedereen deze week?
nee, is me wel wel gevraagd, of ik een voorkeur had voor de A of B. Enige verschil was de opkomst dag (maandag/dinsdag) dus heb geen voorkeur op gegeven. Ik moet alleen de komende paar weken op dinsdag ochtend in Eindhoven zijn, dus mogelijk dat het wat minder goed gaat uitkomen. Weten jullie wat de reguliere opkomsttijden zijn op de avonden?quote:
Ik zit zelf bij A-cie, en wij komen op dinsdag meestal om 19u15 op, dat zal voor Bravo niet veel anders zijn denk ikquote:Op maandag 24 januari 2011 17:12 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
nee, is me wel wel gevraagd, of ik een voorkeur had voor de A of B. Enige verschil was de opkomst dag (maandag/dinsdag) dus heb geen voorkeur op gegeven. Ik moet alleen de komende paar weken op dinsdag ochtend in Eindhoven zijn, dus mogelijk dat het wat minder goed gaat uitkomen. Weten jullie wat de reguliere opkomsttijden zijn op de avonden?
maar komen de A en de Bie-cie allebij op dinsdag op?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:15 schreef hcwp het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij A-cie, en wij komen op dinsdag meestal om 19u15 op, dat zal voor Bravo niet veel anders zijn denk ik
Nee, Bravo komt op maandag op. Uren zijn nagenoeg hetzelfde, lijkt me.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
maar komen de A en de Bie-cie allebij op dinsdag op?
heb jij rond 7april toevalig MAG geschoten op die deutsche kazerne? Kwam daar een KMA tegen die nog een halfjaartje ofzo moest. Was daar met mn AMO eindoefeningquote:Op maandag 24 januari 2011 17:49 schreef solidworks het volgende:
[..]
Ik ga ruimte maken voor VortixZit nu in mn laatste week op de KMA.
Waar ergens woon je in Breda? Ik ben daar officieel ook nog woonachtigquote:Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef solidworks het volgende:
Ik slaap al een behoorlijk tijdje niet meer op de KMA, ga eigenlijk iedere dag naar huis... 10 minuten fietsen
Ergens in maart begin ik aan mn VTO CIS.
Overigens heb ik, afgezien van de KKW sim, nog niet met een MAG geschoten.
Ah, dat is wel prettig.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef solidworks het volgende:
Ik slaap al een behoorlijk tijdje niet meer op de KMA, ga eigenlijk iedere dag naar huis... 10 minuten fietsen
Succes!quote:Ergens in maart begin ik aan mn VTO CIS.
Je schiet op de KMA zelf sowieso alleen met de C7/C8 en de Glock, andere wapensystemen komen pas in de VTO aan bod voor zover ik weet. Toch?quote:Overigens heb ik, afgezien van de KKW sim, nog niet met een MAG geschoten.
Spannend!! En ga je verhuizen? "officieel nog woonachtig in.."quote:Op maandag 24 januari 2011 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, morgen kan ik aan de bak. Hopelijk dat het wat gaat worden!!!
Verder werken aan m'n portfolio, morgen de HKU bellen over een potentieel struikelblok, en vrijdag feesten.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:28 schreef EllaN het volgende:
Wat staat er op de planning van iedereen deze week?
Brabantpark / Heusdenhoutquote:Op maandag 24 januari 2011 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waar ergens woon je in Breda? Ik ben daar officieel ook nog woonachtig(Vlak bij de KMA)
Denk niet dat ik bij mn VTO met andere wapens ga schieten, tenzij deze in CoD voorkomenquote:Op maandag 24 januari 2011 18:19 schreef Vronsky het volgende:
Je schiet op de KMA zelf sowieso alleen met de C7/C8 en de Glock, andere wapensystemen komen pas in de VTO aan bod voor zover ik weet. Toch?
Communication Information Systemsquote:Op maandag 24 januari 2011 18:25 schreef Vronsky het volgende:
Je legt woorden in m'n mond
Overigens, CIS?
Ik sta nog steeds in gesschreven te Breda ja. Maar meerendeel ben ik bij Lotusssquote:Op maandag 24 januari 2011 18:17 schreef EllaN het volgende:
[..]
Spannend!! En ga je verhuizen? "officieel nog woonachtig in.."
Ah zoquote:Op maandag 24 januari 2011 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik sta nog steeds in gesschreven te Breda ja. Maar meerendeel ben ik bij Lotusss
We hebben serieus plannen samen te gaan wonenquote:
En over een paar maanden echt officieel samenwonen....quote:
En volgend jaar een DEF-baby!quote:Op maandag 24 januari 2011 18:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En over een paar maanden echt officieel samenwonen....
Mja, weer trap op trap af op een veels te grote, grijze kano.quote:
Euh... nee.quote:
Ooit koop ik ook een Amerikaan...quote:Op maandag 24 januari 2011 18:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Best. Burnout. Ever.
http://www.dumpert.nl/med(...)ens_een_burnout.html
Oh, dat is achter t station... van die leuke huisjesquote:
Als je SMi een keer een vrolijke bui is mag je misschien met de MAG in de KKW, of met 2 Glocks dual wield knallequote:Op maandag 24 januari 2011 18:14 schreef Vortix het volgende:
Je schiet op de KMA zelf sowieso alleen met de C7/C8 en de Glock, andere wapensystemen komen pas in de VTO aan bod voor zover ik weet. Toch?
Ha, dat Indische restaurantquote:Op maandag 24 januari 2011 18:58 schreef solidworks het volgende:
[..]
Oh, dat is achter t station... van die leuke huisjes
Dan ben je vast wel eens bij Klein Java geweest!
dan zal ik jou wss nog wel eens gaan tegen komenquote:Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef solidworks het volgende:
Ergens in maart begin ik aan mn VTO CIS.
Overigens heb ik, afgezien van de KKW sim, nog niet met een MAG geschoten.
Het zijn de allerlekkerste auto's om te rijden. Vooral de slagschepenquote:
Met al dat geoefen van jullie?quote:
Zit daar alleen niet heel lang, VTO duurt maar 5 wekenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dan zal ik jou wss nog wel eens gaan tegen komenwij doen regelmatig dingen voor het schooltje
Hahahah Ramboquote:Op maandag 24 januari 2011 18:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als je SMi een keer een vrolijke bui is mag je misschien met de MAG in de KKW, of met 2 Glocks dual wield knalle
Ik had in de West bijna een Lincoln Continental gekocht... Erg veel spijt van gehad tot ie 5 weken later uit armoede uit elkaar viel..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het zijn de allerlekkerste auto's om te rijden. Vooral de slagschepenIk heb er eentje gehad. Goede herinneringen.
Maar je bent dan wel de man.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef jankaas020 het volgende:
Een yank..Dan kan je gelijk de hare narigheid amsterdam erbij kopen voor de peut..
De man van de vluchtstrook ja, tenzij je echt veel geld hebtquote:
Ik heb nog een jaar lol gehad van de mijne voordat ie afpiste en ik 'm heb laten ophalen en er nog 100 dollar voor kreegquote:Op maandag 24 januari 2011 19:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik had in de West bijna een Lincoln Continental gekocht... Erg veel spijt van gehad tot ie 5 weken later uit armoede uit elkaar viel..
Maar als ik ooit nog een flink potje geld vind koop ik een eckte eckte, een Camaro SS..
Lekker boeiend, het gaat om hoe vet de auto is, niet om hoe homofiel weinig brandstofverbruik ie heeft.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:13 schreef jankaas020 het volgende:
Want dan heb je een wagen in de garage stil staan die 1 op hypotheek doet..![]()
In de West lig je niet wakker van peutkosten. Hier in NL is het een ander verhaal, maar tegen de tijd dat ik zo'n auto bezit lig ik daar ook niet wakker van..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef jankaas020 het volgende:
Een yank..Dan kan je gelijk de hare narigheid amsterdam erbij kopen voor de peut..
Bij ons werd ie op de schietbaan gesleept..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog een jaar lol gehad van de mijne voordat ie afpiste en ik 'm heb laten ophalen en er nog 100 dollar voor kreeg
True that. Zo'n geile V8 is alleen leuk in landen waar de peut per gallon voor een paar centen over de toonbank gaat.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
In de West lig je niet wakker van peutkosten. Hier in NL is het een ander verhaal, maar tegen de tijd dat ik zo'n auto bezit lig ik daar ook niet wakker van..
JUIST op drukke wegen is een Amerikaan ideaal. Veeeeeeele malen idealer dan een kutbakkie met kleine motor en handschakelbak. Benzineprijzen is nog steeds wel te doen, tenzij je elke dag gruwelijke afstanden moet rijden. Mja, dan neem je een 2e auto.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:18 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
True that. Zo'n geile V8 is alleen leuk in landen waar de peut per gallon voor een paar centen over de toonbank gaat.
Voor de rest is zo'n ding hier totaal niet boeiend, parkeerplaatsen te klein, te druk op de wegen en dan nog de benzine prijzen.
Filerijden ook?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
JUIST op drukke wegen is een Amerikaan ideaal.
Juist filerijden.quote:
DTP/thypus?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:04 schreef hoogvlieger het volgende:
Woensdagavond voorlichting NATRES te Amersfoort (ben al aangenomen maar wil toch gaan)
Donderdag prikken halen te CMH
Zo natuurlijk vind ik dat niet, als je per klap van een cilinder je brandstofmeter omlaag ziet gaan.quote:
In Geldermalsen?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, morgen kan ik aan de bak. Hopelijk dat het wat gaat worden!!!
Dat valt wel mee. Er is niets dat relaxter in een file rijdt dan een Amerikaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Zo natuurlijk vind ik dat niet, als je per klap van een cilinder je brandstofmeter omlaag ziet gaan.
Ik heb je zo'n DM gestuurd ofzo, ontvangen?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist filerijden.
Zeeën van ruimte met een automaatje die naar voren glijdt terwijl een ander in een panda hort en schokt..
Alleen fileparkeren is wat moeilijker..
Nope, zit op m'n telefoon te pielen..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb je zo'n DM gestuurd ofzo, ontvangen?
maarja voor jou is het ook niet raar om er een paar honderd liter doorheen te gooien met een ritje, of zijn de chinooks tegenwoordig ook hybride?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:33 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Er is niets dat relaxter in een file rijdt dan een Amerikaan.
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:37 schreef m.k het volgende:
[..]
maarja voor jou is het ook niet raar om er een paar honderd duizend liter doorheen te gooien met een ritje, of zijn de chinooks tegenwoordig ook hybride?
Ik rij nu al jaren Amerikaanse autos maar dat valt reuze mee, mijn SUV rijd schat ik even zo 1 op 20quote:Op maandag 24 januari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Zo natuurlijk vind ik dat niet, als je per klap van een cilinder je brandstofmeter omlaag ziet gaan.
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ongeveer 1 liter brandstof per 2,5 seconde, om precies te zijn.
Ik ben het nu aan het berekenen van een hr ms schip, moment.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ongeveer 1 liter brandstof per 2,5 seconde, om precies te zijn.
1 gallon op 20 miles?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik rij nu al jaren Amerikaanse autos maar dat valt reuze mee, mijn SUV rijd schat ik even zo 1 op 20
Dat was trouwens berekend wanneer ie licht is. Volbeladen zit je meer rond de 1 liter brandstof per 1,5 seconde.quote:
0,14 liter per seconde, valt me nog mee..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het berekenen van een hr ms schip, moment.
Ik win!quote:Op maandag 24 januari 2011 19:49 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
0,14 liter per seconde, valt me nog mee..
Ja zo ongeveer. Gaat 18 gal. in de tank en rij er rond de 360 mi. mee. Hangt ook een beetje af hoe en waar ik rij.quote:
Van een fregat met gasturbines zal het wel iets meer zijndan die 0.14.quote:
Da's tussen de 1 op 8 en 9 in liters en kilometers, da's niet echt zuinig te noemen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo ongeveer. Gaat 18 gal. in de tank en rij er rond de 360 mi. mee. Hangt ook een beetje af hoe en waar ik rij.
Vergeet al die frietpannen niet, die dingen vreten ook energie.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:54 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Van een fregat met gasturbines zal het wel iets meer zijndan die 0.14.
Kom ik met een 2 gal tank en iets van 30/35 mijl afhankelijk van m'n rijstijlquote:Op maandag 24 januari 2011 19:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo ongeveer. Gaat 18 gal. in de tank en rij er rond de 360 mi. mee. Hangt ook een beetje af hoe en waar ik rij.
wacht ff op pumatjequote:
Ik weet niet wat voor frietpan jij hebt, als die op F-76 loopt?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vergeet al die frietpannen niet, die dingen vreten ook energie.
Stroom --> accu's --> moeten worden opgeladen --> meer weerstand op motor --> meer verbruik?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:56 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor frietpan jij hebt, als die op F-76 loopt?
Belachelijk ding is het eigenlijk. Weet er iemand waarom destijds is besloten om er een vliegtuigmotor in te knallen? Het is niet alsof hij zoveel sneller is dan een Leo2.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:57 schreef Vronsky het volgende:
Eh.. de leo verbruikt veelt, maar een Abrams tank spant nog steeds de kroon qua verbruik dacht ik.
Vooral als ze de restrictor eraf is, 2500pk jonge!
Pff, 2500pk..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:57 schreef Vronsky het volgende:
Eh.. de leo verbruikt veelt, maar een Abrams tank spant nog steeds de kroon qua verbruik dacht ik.
Vooral als ze de restrictor eraf is, 2500pk jonge!
alsof een dieselgenerator van anderhalf megawatt iets merkt van een vetpannetje...quote:Op maandag 24 januari 2011 19:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Stroom --> accu's --> moeten worden opgeladen --> meer weerstand op motor --> meer verbruik?
Naja zit ook een wat grotere V8 in. De nieuwe zijn een stukje zuiniger. Maar het beste zijn de wagens van de baas. Daar tank ik namelijk met de credit card van de baas.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Da's tussen de 1 op 8 en 9 in liters en kilometers, da's niet echt zuinig te noemen.
Ach, het blijft een prachtig ding, geweldig geluid als dat ding op gang komt.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:01 schreef Vortix het volgende:
[..]
Belachelijk ding is het eigenlijk. Weet er iemand waarom destijds is besloten om er een vliegtuigmotor in te knallen? Het is niet alsof hij zoveel sneller is dan een Leo2.
Kom op, het is de marine. Hoeveel mensen passen er op zo'n boot? Met 150 man heb je dan toch al gauw zo'n 50 vetbakken die 24/7 aan staan.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:02 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Pff, 2500pk..13200pk, jongeuh!
[..]
alsof een dieselgenerator van anderhalf megawatt iets merkt van een vetpannetje...
Jonguh, het gaat om de pk's per kilo. Je weet zelf.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:02 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Pff, 2500pk..13200pk, jongeuh!
[..]
alsof een dieselgenerator van anderhalf megawatt iets merkt van een vetpannetje...
Ja enkel de Cheve Impala die ik wel eens rij heeft een kleinere motor, maar de Interceptor heeft ook een V8. En de HMMVW is heeft ook 8 prachtige cylindersquote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef Vronsky het volgende:
V8
Sine, je hebt echt smaak wanneer het op blokken aankomt.
[..]
Ach, het blijft een prachtig ding, geweldig geluid als dat ding op gang komt.
Ambirix wel?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat vaccin ken ik niet, zal zeker wel nieuw zijn.
Net zoveel als een Hayabusa.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jonguh, het gaat om de pk's per kilo. Je weet zelf.
Chinook, 10.000pk, 15.000kg. 0,67pk per kg.
quote:Op maandag 24 januari 2011 20:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kom op, het is de marine. Hoeveel mensen passen er op zo'n boot? Met 150 man heb je dan toch al gauw zo'n 50 vetbakken die 24/7 aan staan.
ja, maar jij moet met die dubbele uiensnijder de lucht in!quote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jonguh, het gaat om de pk's per kilo. Je weet zelf.
Chinook, 10.000pk, 15.000kg. 0,67pk per kg.
Geen idee, maar kan ze nu nog door de baas betaald krijgen dus waaro niet. Zal vast wel ergens goed voor zijnquote:
Sorry lieverdquote:Op maandag 24 januari 2011 20:17 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Kan jij niet een tijdje in [onz] tinus gaan doen?
Zet ipv die C er een L, en je hebt haar.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sorry lieverd.
Hier heb je een boot, om het goed te maken.
[ afbeelding ]
Twinrix 3 is de 3e van het rijtje, je hebt Twinrix (hepatitis A/B) 1, 2 en 3 die met een bepaalde tussentijd gezet moeten worden. Een maand tussen 1 en 2 en dan na een half jaar nummer 3.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat vaccin ken ik niet, zal zeker wel nieuw zijn.
Sorry, ik vind deze mooier.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:25 schreef jankaas020 het volgende:
Overigens, dit is pas sleutelen:
[ afbeelding ]
[..]
Zet ipv die C er een L, en je hebt haar.
Ze prikken je helemaal lekquote:Op maandag 24 januari 2011 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Twinrix 3 is de 3e van het rijtje, je hebt Twinrix (hepatitis A/B) 1, 2 en 3 die met een bepaalde tussentijd gezet moeten worden. Een maand tussen 1 en 2 en dan na een half jaar nummer 3.
Verder krijgen we "standaard"
DTP, Typhim 6, BMR en Typherix.
En met uitzending krijg je nog de prikken voor het land zelf natuurlijk. Voor Afghanistan kreeg ik er nog Mencevax bij.
Ik zou het niet weten, ik vond die informatie hier; Misschien dat jij hier ook tussen reed?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:31 schreef Pumatje het volgende:
waar gaan die andere 260 liter in dan Clan?
Opvoertank(pomp), filters en leidingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:31 schreef Pumatje het volgende:
waar gaan die andere 260 liter in dan Clan?
jazeker reed ik daar tussenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik vond die informatie hier; Misschien dat jij hier ook tussen reed?
http://www.flitsservice.n(...)-over-a2-t60128.html
Heb je geen handleiding van je Leopard die je van binnen en van buiten zou moeten kennen???quote:Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef Pumatje het volgende:
[..]
jazeker reed ik daar tussen
ik was voorste voertuig, nummer 13
enkel was toen de 1 nog niet op een wig geplaatst.. dat heb ik later gedaan...
mijn tank is zichtbaar bij 41 seconden 1:02 min.
iig, ik geloof er niets van.
ga het morgen eens navragen.
Die ander is idd een grijs, drijvend flatgebouw.quote:
Ik ben schutter handje...quote:Op maandag 24 januari 2011 20:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Heb je geen handleiding van je Leopard die je van binnen en van buiten zou moeten kennen???
Ok... Vaag. Ik vind dat de hele crew overal wat van af moet weten.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik ben schutter handje...
De Toren is een compleet geavanceerd wapensysteem van bijna 30 tonwaarvoor ik verantwoordelijk draag.... dat leek me even genoeg.
Voor de Leo1 was het voor zover ik me het nog goed kan herinneren dat er tussen de brandstoftank en de uiteindelijke dieselinspuiting nog iets van 80 liter diesel rondzwierf in de diverse filters, pompen en weet ik veel wat.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Heb je geen handleiding van je Leopard die je van binnen en van buiten zou moeten kennen???
Vroeger waren de voertuigen puur mechanisch, tegenwoordig zijn ze veelal computergestuurd, dat kan je echt niet allemaal leren, als vroeger iets stuk was aan een voertuig was dat ook meestal mechanisch.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ok... Vaag. Ik vind dat de hele crew overal wat van af moet weten.
Ben jij een beetje te spreken over de OPV?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:39 schreef jankaas020 het volgende:
Persoonlijk vind ik de OPV's zonder mast er wel 'slick' uitzien:
Ja, ik vind ook erg veel dingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ok... Vaag. Ik vind dat de hele crew overal wat van af moet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |