lees je eerst eens even in wat de algemeende nabestaande wet isquote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Sowieso het feit "bruto uitkering".Is om de uitkeringtrekker de illusie te geven dat hij zelf belasting betaalt, terwijl het gewoon weer teruggaat waar het vandaan komt.
Net als zoveel volksverzekeringen een percentage van het minimumloon, soms wat extra's als je partner meer verdiende. Dus? Je betaalt nog steeds niet zelf je belasting. Je krijgt belastinggeld in de vorm van een uitkering, dat wordt netto gestort en omdat op je bruto overzicht een belastingpost staat, denk je dat jij het hebt betaald?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
lees je eerst eens even in wat de algemeende nabestaande wet is
Ze is geen dier wat gevoerd hoeft te wordenquote:Op maandag 24 januari 2011 21:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ben je de enige die je kind kan voeren? Wat als je wat overkomt?
Ben je echt zo stom. Je realiseert je hopelijk toch wel dat jij niet werkt en dus zelf geen geld verdiend. Je inkomen komt volledig van de belastingbetaler, hoezo betaal je belasting? Op je strookje staat een willekeurig bedrag genoemd wat je zogenaamd moet afdragen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
lees je eerst eens even in wat de algemeende nabestaande wet is
Zo'n gekke gedachte is dat niet. Genoeg kinderen met een sonde die zichzelf (nog) niet kunnen voeden, omdat dat wat ingewikkeld is. Niks dierlijks aan, gewoon een medische handeling.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ze is geen dier wat gevoerd hoeft te worden
Niet mijn centen, ik woon niet in NL, zal me een zorg zijn dus. Ben het er alleen niet mee eens dat je niet gaat werken omdat je netto minder over houdt als momenteel met uitkering, en dan nog beweren dat je belasting betaalt ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef _evenstar_ het volgende:
je beseft je ook dat het deel wat voor mijzelf is echt nog minder is en ruim als bijstands niveau?
Er zit halfweze geld bij, dat is voor mijn dochter, voor haar toekomst.
Moet ze als 5 jarige ook maar gaan werken omdat ze van je centen teert?
klapperlul ze ontvangt een verzekering! een nabestaandenverzekering. Dat is echt wat anders dan de bijstandquote:Op maandag 24 januari 2011 21:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Niet mijn centen, ik woon niet in NL, zal me een zorg zijn dus. Ben het er alleen niet mee eens dat je niet gaat werken omdat je netto minder over houdt als momenteel met uitkering, en dan nog beweren dat je belasting betaalt ook.
Nee ik ben niet zo stomquote:Op maandag 24 januari 2011 21:20 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ben je echt zo stom. Je realiseert je hopelijk toch wel dat jij niet werkt en dus zelf geen geld verdiend. Je inkomen komt volledig van de belastingbetaler, hoezo betaal je belasting? Op je strookje staat een willekeurig bedrag genoemd wat je zogenaamd moet afdragen.
Er had ook kunnen staan bruto 50.000 per maand en 48.500 bijstandmoedertax. Denk je dat je dan 6 ton per jaar maakt?
En toch doen zij niets en moet jij morgen weer werken..quote:Op maandag 24 januari 2011 21:20 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ben je echt zo stom. Je realiseert je hopelijk toch wel dat jij niet werkt en dus zelf geen geld verdiend. Je inkomen komt volledig van de belastingbetaler, hoezo betaal je belasting? Op je strookje staat een willekeurig bedrag genoemd wat je zogenaamd moet afdragen.
Er had ook kunnen staan bruto 50.000 per maand en 48.500 bijstandmoedertax. Denk je dat je dan 6 ton per jaar maakt?
Heb jij enigzins besef wat erbij komt kijken als je je partner verliest? de ouder van je kind,quote:Op maandag 24 januari 2011 21:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Niet mijn centen, ik woon niet in NL, zal me een zorg zijn dus. Ben het er alleen niet mee eens dat je niet gaat werken omdat je netto minder over houdt als momenteel met uitkering, en dan nog beweren dat je belasting betaalt ook.
Waarom zou ik? Als mij zoiets zou overkomen weet ik dat ik mijzelf a) er goed tegen verzekerd heb, b) mijn omgeving in staat is mij op te vangen en c) ik gewoon domweg door kan blijven gaan met mijn leventje, zij het met een handicap en d) ik voldoende reserves heb opgebouwd.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Totdat het jou ook tegenzit. En daar ga je. Arbeidsongeschikt door een ander aangereden, partner verloren door een ziekte of anders, bedrijf overstroomd (en dus niet verzekerd). Ook jou kan iets overkomen, dan spreken we elkaar wel weer. Denk dat je dan anders aankijkt tegen je huidige arrogante kijk.
Dus? Blijft een uitkering.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:24 schreef tarantism het volgende:
[..]
klapperlul ze ontvangt een verzekering! een nabestaandenverzekering. Dat is echt wat anders dan de bijstand
Ik was evengoed verzekerdquote:Op maandag 24 januari 2011 21:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Als mij zoiets zou overkomen weet ik dat ik mijzelf a) er goed tegen verzekerd heb, b) mijn omgeving in staat is mij op te vangen en c) ik gewoon domweg door kan blijven gaan met mijn leventje, zij het met een handicap en d) ik voldoende reserves heb opgebouwd.
Noem jij het maar arrogant, ik noem het voorbereid. Iets dat alle mensen zouden moeten doen.
nee een verzekering.. die maandelijks uitkeert.quote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 21:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Als iemand met een ziek kind gaat werken kost dat de staat nog veel meer geld omdat dat kind door een stel medische professionals verzorgd moet worden.
Zo iemand is full-time verpleegster voor een schijntje![]()
Zo kan je het ook zien.
Het is ook allemaal verschrikkelijk voor je dat begrijpen we ook wel. Maar doe niet zo achterlijk door te stellen dat jij wel belasting betaald. En dat je wel heel graag wil werken zolang je er maar niet op achteruit gaat omdat je nu (terecht) door het sociale vangnet van Nederland wordt opgevangen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Heb jij enigzins besef wat erbij komt kijken als je je partner verliest? de ouder van je kind,
Ik had diretc kunnen gaan werken, en mijn kind 12 uur per dag in een opvang kunnen stoppen, ja.. Dan had ik een jaar gewerkt, en zwaar overspannen thuis gezeten met posttraumatische stresstoornis omdat ik geen kans heb gehad om mijn verdriet te verwerken, een kind wat psychische problemen krijgt omdat het geen tijd en kans heeft gekregen om het te verwerken, en nadat haar vader van haar is afgenomen, ze gevoelsmatig haar moeder ook wordt afgenomen.
Dekn je eens in wat voor kosten dat allemaal met zich mee had gebracht...
Echt vijf maal zoveel dan dat ik tot nu toe aan anw heb gehad.
Niet tegen een jaartje sabbatical, zoals je zelf aan aan het licht hebt gebracht:quote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Heb jij enigzins besef wat erbij komt kijken als je je partner verliest? de ouder van je kind,
Ik had diretc kunnen gaan werken, en mijn kind 12 uur per dag in een opvang kunnen stoppen, ja.. Dan had ik een jaar gewerkt, en zwaar overspannen thuis gezeten met posttraumatische stresstoornis omdat ik geen kans heb gehad om mijn verdriet te verwerken, een kind wat psychische problemen krijgt omdat het geen tijd en kans heeft gekregen om het te verwerken, en nadat haar vader van haar is afgenomen, ze gevoelsmatig haar moeder ook wordt afgenomen.
Dekn je eens in wat voor kosten dat allemaal met zich mee had gebracht...
Echt vijf maal zoveel dan dat ik tot nu toe aan anw heb gehad.
Waar spreek ik over sabbatical..? lezen is moeilijk..quote:Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet tegen een jaartje sabbatical, zoals je zelf aan aan het licht hebt gebracht:
[..]
Maar er komt ook meer binnen door een extra werkend persoon en het stopzetten van een uitkering. Streep maar eens wat tegen elkaar weg, ben benieuwd naar de rekensom.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Als iemand met een ziek kind gaat werken kost dat de staat nog veel meer geld omdat dat kind door een stel medische professionals verzorgd moet worden.
Dat de zorg zo fucking duur is gemaakt door een falend overheidsbeleid mag natuurlijk geen excuus zijn om maar gewoon thuis te gaan zitten uit angst dat je depri gaat worden.quote:Zo iemand is full-time verpleegster voor een schijntje![]()
Zo kan je het ook zien.
Het is een volksverzekering, betaald van de centen van het volk, en dat is gewoon een fockin' uitkering, hoe je het oon wendt of keert.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee een verzekering.. die maandelijks uitkeert.
Is NIET hetzelfde als een uitkering :")
quote:Een uitkering is een som geld die aan iemand wordt betaald.
Niet voor elke som geld wordt de term uitkering gebruikt. Vaak wordt de naam gebruikt om aan te geven:
# Een som geld (herhaald of niet) die door een verzekeringsmaatschappij wordt betaald aan een verzekeringnemer.
zolang mijn jaaropgaaf en de belastingdiesnt dat netjes aangeeft dat ik loonheffing betaal. is dat toch echt zoquote:Op maandag 24 januari 2011 21:32 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Het is ook allemaal verschrikkelijk voor je dat begrijpen we ook wel. Maar doe niet zo achterlijk door te stellen dat jij wel belasting betaald. En dat je wel heel graag wil werken zolang je er maar niet op achteruit gaat omdat je nu (terecht) door het sociale vangnet van Nederland wordt opgevangen.
Laat maarquote:Op maandag 24 januari 2011 21:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zolang mijn jaaropgaaf en de belastingdiesnt dat netjes aangeeft dat ik loonheffing betaal. is dat toch echt zo
Dat het gedeelte waar ik die van betaal door een verekering wordt uitgekeerd is wat anders..
Je betaalt het misschien, maar je hebt het niet verdiend, je hebt het gekregen van de staat, en geeft het later weer terug.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zolang mijn jaaropgaaf en de belastingdiesnt dat netjes aangeeft dat ik loonheffing betaal. is dat toch echt zo
Dat het gedeelte waar ik die van betaal door een verekering wordt uitgekeerd is wat anders..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |