abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91721738
Vorige topic: De kunst van het loslaten van je ex # 149: Na regen komt zonneschijn!

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet:

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

En voor data mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!

[ Bericht 0% gewijzigd door J0ycie88 op 23-01-2011 21:38:14 (Schijt-taalnazi's!) ]
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_91722084
Zo.. Hier gaat het prima zo lekker een discotheek in met vrienden, misschien kom ik nog wel wat leuks tegen... Maarja heb morgen ook al een date:P

Hoe gaat het met de rest van mijn lotgenoten?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:31:37 #3
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91723587
die gaan over een uurtje de stad in. misschien is de jongedame van 2 weken terug er wel. we zullen zien. het wordt iig wel gezellig!

@joycie veel plezier op de verjaardag! (weet je al wat je aan doet? :) )

@undisputed have fun!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91723753
Bedankt, ik heb er ook zin in, voel me ook gewoon goed, terwijl ik weet dat mijn ex met een andere jongen uit is. Verbaasd me alleen nog steeds dat ze me vertelde dat ze met hem uit ging, en toen ik haar veel plezier wenste werd ze boos.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:52:29 #5
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91724753
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:34 schreef undissputed het volgende:
Bedankt, ik heb er ook zin in, voel me ook gewoon goed, terwijl ik weet dat mijn ex met een andere jongen uit is. Verbaasd me alleen nog steeds dat ze me vertelde dat ze met hem uit ging, en toen ik haar veel plezier wenste werd ze boos.
zoals goofy al zei... wrong answer! je moet jaloers zijn! :)
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91727910
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:02 schreef undissputed het volgende:
Hoe gaat het met de rest van mijn lotgenoten?
Wel, toen ik zonet naar huis aan het rijden was, overviel mij (alweer :() het 'alleen-zijn'-gevoel.
Maar dat is verdwenen door een ontmoeting tijdens het tanken... werd aangesproken door een onbekende, bleek een collega te zijn. Wel van het verkeerde geslacht om écht interessant te zijn, maar het gesprekje heeft mijn gedachten verzet.

Voor de rest : thuis en straks slapen. Héél spannend allemaal :)
pi_91735522
Nou mensen de kogel is door de kerk...
Het moment waar ik al een half jaar lang met angst en beven tegenop heb gezien is ( eindelijk ) voorgevallen: Mijn ex heeft een nieuwe relatie...

Toen ik het las kreeg ik het in een minuut enorm warm, zweten en mijn hart klopte in mijn keel, maar zo snel als het kwam verdween het ook weer en ik ben er enorm kalm en gelaten onder:D

Het voelt zelfs misschien wel een beetje als een bevrijding !! Het is nog wel een beetje onwerkelijk om het op facebook te zien staan etc, maar dat verwachte nare gevoel van '' ik slaap vannacht alleen terwijl mijn ex naast een ander ligt'' accepteer ik gewoon en het doet me verder weinig...

Hopelijk helpt de zware periode die ik achter de rug heb hier gewoon bij, en was ik gewoon ver genoeg om hier goed mee om te kunnen gaan. Ik hoop echt gewoon niet dat de ''klap'' nog moet komen oid en dat ik het me nog niet volledig realiseer...

Best grappig om te merken dat meteen het hele ''perspectief'' naar je ex toe verandert... Ik zie dingen nu heel anders en kan veel objectiever oordelen..

Nog een leuk iets is, dat ik de laatste tijd bijna nooit meer op hyves kom en zodoende mijn bezoekersaantal ook aardig is gestagneerd. De laatste keer dat ik heb ingelogd was ergens vorige week, maar ik keek net even en er zijn (denk ik door dat nieuws) ineens een flink aantal mensen op mijn hyves geweest:P

Nu even over leuke dingen: @ Goofy: Haha ja je hebt gelijk, maar ik ben echt blind voor de interesse van meiden.. De onofficiele uitnodiging is binnen, ze stuurde : Je bent welkom hoor...

Nu nog even de moed bijeenrapen om ook daadwerkelijk te gaan. Blijf toch nog ergens met een klink in de kabel zitten. Sowiezo duurt het altijd enorm lang voordat ik antwoord krijg op mijn sms' jes ( is echter andersom ook het geval) en zzoals vanavond heeft ze nog niets terug gestuurd...

Maargoed ik doe het rustig aan :)
  zondag 23 januari 2011 @ 05:34:47 #8
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91737822
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:34 schreef undissputed het volgende:
Vraag me af wat er zo verbazend aan is. Het is allemaal zo duidelijk als wat waarom ze dat deed en zo reageerde.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:37 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Lol, wrong answer. Ze verwachtte natuurlijk dat je pissig zou worden. :')
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 23 januari 2011 @ 05:35:35 #9
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91737823
dduubbbbeell *hik*
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_91739902
Ik kom me hier ook eventjes melden. Mijn relatie is woensdag na zes jaar uitgegaan. Uiteindelijk hebben we het een soort van samen uitgemaakt, voor zover mogelijk, maar het initiatief komt eigenlijk niet bij mij vandaan. Hij denkt dat hij niet meer genoeg voor mij voelt, maar weet ook niet zeker of dat komt door de lange tijd en vastgesleten patronen of gewoon doordat ik het niet ben voor hem. Lastig, maar het is nu na een hele slepende periode van twijfels en onzekerheid in ieder geval over.

Ik ben nu een emotionele stuiterbal. Op dit moment gaat het best goed, gisteravond ook een hele leuke avond gehad. Maar het is raar, ik ben voor het eerst sinds mijn 16e nu weer vrijgezel. Ik ga dit topic dus volgen!
pi_91740182
Mijn vermoedens zijn gewoon ook kloppend
Gister gesprek gehad en snap gewoon niet dat me ogen zo dicht zaten de laatste jaren.
Die kale vent waar me ex stiekum mee ging is de vriend van haar zusters vriend.
En net als me ex alcoholist.
Ik deed er niet aan mee dus ik paste er niet tussen.
Ze wist zelfs niet dat een goede vriendin van mij haar dochter in een kapsalon werkte en mevrouw kwam dus om 13.00 uur aan al aardig kachel net als haar zuster en vriendin in de kapsalon.
En de man met wie ik haar betrapte die kon me goede vriendin wel van vroeger.
Zodoende viel alles mooi op zijn plaats en snap ik het nu veel beter als 4 maanden terug waarom ze zo agresief en gemeen werd
En ben ik blij dat ik nu de eer aan mezelf heb gehouden en het is nu voor mij gewoon klaar
ben goed genezen nu
  zondag 23 januari 2011 @ 12:26:46 #12
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91742622
@dwoezel welkom als de reden om hier te zijn natuurlijk nooit echt leuk. dat stuiterbal kent iedereen wel hier :)

@asfalt je bent nu in ieder geval beter af!
pi_91743328
klopt ja
pi_91743850
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:26 schreef ennudan het volgende:
@dwoezel welkom als de reden om hier te zijn natuurlijk nooit echt leuk. dat stuiterbal kent iedereen wel hier :)

@asfalt je bent nu in ieder geval beter af!
Hoe was jou avond Ennudan? Leuk gehad?
pi_91744455
Raar dagje gisteren, mijn papa-dag.

Mijn ex vermijd ik zoveel als mogelijk. Ze is zo verschrikkelijk leugenachtig en manipulatief: ik heb mijn lesje wel geleerd om een serieus gesprek met haar aan te gaan, want het is toch altijd hommeles tenzij zij haar zin krijgt. Ook niet verwonderlijk dat ze beschouwd dat iedereen haar onrecht aan doet: ze doet al 4 jaar over haar 1-jarige master omdat begeleidende docenten al snel door hebben dat ze niks doet, een grote mond heeft, en idereen heeft het gedaan behalve zij. Maar goed, ik dwaal af.

Het missen van mij ex is niet het probleem. Melancholisch worden over het huis wat we samen gekocht hadden, hoe ik op zondag ochtend lekker (alleen) met mijn zoon op de bank hing, met mijn dobermann aan mijn voeten. Ik mis DAT verschrikkelijk. Ik kon mijn honden, noch mijn zoon meenemene want ik ben meer dan 70 uur in de week van huis. Maar ik mis ze niet minder.

Helaas een pijn die ik elke twee weken mag meemaken, ondanks dat zij en haar vriend de hele toko verbouwd hebben. Ouch.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_91745218
Ken dat ja Heb me zoon de eerste 2 maanden haast nniet gezien door haar
Door de scheiding het gemis van me zoon enz ook echt een jaar goed gek gedaan.
Nu is het na 5 jaar soms nog wel moeilijk ,maar heb er minder moeite mee als de eerste 2 jaar.
En dat van je ex herken ik ook wel wat van de moeder van me zoon.
Zelfs in de krant beschuldigde ze mij ervan dat ik haar heb laten zitten met schulden enz ,maar wel duur spul in huis.
Gelukkig heb ik zwart op wit staan dat ik geen schulden heb achtergelaten ,maar zij ziet het anders
pi_91748669
Ik heb een heerlijk weekend gehad.
Lekker naar de bios geweest en uit eten geweest met een hele aardige meid.

Maar nu sinds ik wakker ben (12 uur smiddags uit bed gekomen) voel ik mij weer erg somber.
Ik is mijn ex weer, ik zou haar graag willen bellen of opzoeken om te praten maar ik weet ook gerust dat dat toch niks uithaalt.

Klote dat ik mij weer verdrietig voel.
pi_91750414
Pff ik voel me niet zo kut als toen de relatie uitging, maar het nieuws dat mijn ex een nieuwe vriend heeft laat me toch niet los...
En dat juist nu ik komende week 2 hele belangrijke tentamens heb, de samenloop van omstandigheden kan gewoon niet slechter zijn....

Ik zit me net te bedenken dat mijn ex eigenlijk gewoon heel ordinair is. Ze is 21 jaar, en dit is al haar 10e relatie vanaf haar 15e. Dan tel ik nog niet eens mee wat ze daar tussendoor allemaal gescharreld heeft. Dat ik me daar voor geleend heb zeg daar baal ik nu echt van :(
pi_91750955
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:06 schreef Bartinhoo het volgende:
Pff ik voel me niet zo kut als toen de relatie uitging, maar het nieuws dat mijn ex een nieuwe vriend heeft laat me toch niet los...
En dat juist nu ik komende week 2 hele belangrijke tentamens heb, de samenloop van omstandigheden kan gewoon niet slechter zijn....

Ik zit me net te bedenken dat mijn ex eigenlijk gewoon heel ordinair is. Ze is 21 jaar, en dit is al haar 10e relatie vanaf haar 15e. Dan tel ik nog niet eens mee wat ze daar tussendoor allemaal gescharreld heeft. Dat ik me daar voor geleend heb zeg daar baal ik nu echt van :(
Iedereen is daar anders in he.. Ik zou niet kijken naar haar aantal relaties.. Of scharrels, of hoeveel jongens ze gezoend heeft.. Denk niet dat je daar nog mee bezig moet zijn. En je hebt haar blijkbaar wel leuk gevonden ondanks haar 9 relaties, scharrels daarbuiten etc. Het is naar mijn idee ook niet helemaal eerlijk om haar daar op af te rekenen , maar goed dat is mijn mening.

Denk aan dat meisje waar jij nu mee bezig ben, verzet je gedachtes.. Je ex hoort niet meer bij jou leven wat je nu leidt.. Daar hoor je school bij, het nieuwe meisje.. Wat er nu gebeurt..
pi_91751268
Daar heb je me joycie, is misschien toch een beetje jaloerzie die hier om de hoek komt kijken van mijn kant...

Maar wat eigenlijk wil zeggen, is dat mijn ex wel heel gemakkelijk is met relaties. Die met mij begon ze na welgeteld 1 date ( ben daar natuurlijk zelf in meegegaan, stom), en ze beeindigt ze weer net zo gemakkelijk..

Maarja, achterom kijken heeft gewoon weinig zin... Inderdaad op die nieuwe meid richten..
Die maakt het me overigens ook niet erg gemakkelijk. Zij neemt uiteinderlijk wel steeds initiatief tot contact, en heeft me gisteren ook gevraagd of ik een keer langs wil komen...
Nu heb ik echter na mijn sms van half 10 gisteravond weer niets van haar gehoord....
pi_91751850
Ok misschien is ze inderdaad makkelijk met relaties.. Maar goed ik ben niet zo makkelijk met relaties, en heb er denk ik ook wel 10 gehad (al vind ik middelbare school verkeringen eigenlijk geen relaties maar goed die zitten daar wel bij). Heb wel wat gescharreld toen ik wat jonger was.
Zoals je zegt achterom kijken heeft geen zin.. Dat zeg ik mezelf ook. Soms heb ik ook wel spijt van mijn scharrels, maar ja daar verander je niets meer aan, en ben der ook gewoon eerlijk in.

Als ik jou was zou ik het aantal los zien van hoe makkelijk ze is..

Over het nieuwe meisje, ja ik reageer ook wel eens laat.. Misschien kun jezelf vanavond nog eens smsen met berichtje als "En helemaal klaar om op het huis te passen?"
  zondag 23 januari 2011 @ 15:33:13 #22
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91751978
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hoe was jou avond Ennudan? Leuk gehad?
Viel niet tegen :)
Was gewoon gezellig... met nog wat (leuke) meiden gepraat...maar verder niet. Niks serieus ofzo maar gewoon alleen praten is al een goeie stap vooruit (hmm dit klinkt allemaal wel heel sneu nu)
Was gewoon gezellig dus volgende week weer :)

Hoe is jou verjaardag afgelopen?
pi_91752138
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:33 schreef ennudan het volgende:

[..]

Viel niet tegen :)
Was gewoon gezellig... met nog wat (leuke) meiden gepraat...maar verder niet. Niks serieus ofzo maar gewoon alleen praten is al een goeie stap vooruit (hmm dit klinkt allemaal wel heel sneu nu)
Was gewoon gezellig dus volgende week weer :)

Hoe is jou verjaardag afgelopen?
Naja dat is al iets he gewoon praten! En het belangrijkste is dat het gezellig was! Merk aan mezelf ook wel dat ik op het moment meer moeite heb om een gesprek aan te knopen met een jongen/man.. Geen idee hoe dat komt, nooit gehad eigenlijk.

Ja was op zich wel gezellig, ondanks dat ik geen zin had :P Nu lekker een luie zondag aan het houden :)
pi_91752261
@ Joycie: Tja misschien laat ik mijn ego hierin teveel meespelen, maar ik heb wel zoiets : het moet graag of niet zijn...

Ik bedoel ik stuur een leuk sms' je, als daar niet op geantwoord wordt dan vind ik het nogal wat om wederom iets te sturen, maar misschien ligt dat aan mij....
pi_91752358
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:38 schreef Bartinhoo het volgende:
@ Joycie: Tja misschien laat ik mijn ego hierin teveel meespelen, maar ik heb wel zoiets : het moet graag of niet zijn...

Ik bedoel ik stuur een leuk sms' je, als daar niet op geantwoord wordt dan vind ik het nogal wat om wederom iets te sturen, maar misschien ligt dat aan mij....
Vergeten is menselijk he..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')