Ik hoop dat ze tegen de druk kan, van deze enorme prestatie..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura schrijft nu dagelijks op haar log en doet ook netjes haar schoolwerk.
Zo hoort het idd. Maar zo doet Laura het niet. Laura doet 2 uur op, 2 uur af.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet afwisselend 2 uur kunnen waken en 20 minuten kunnen slapen, geloof ik.
Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet afwisselend 2 uur kunnen waken en 20 minuten kunnen slapen, geloof ik.
Dat lijkt mij ook. Ik heb alleen een boot met helmstok gevaren, maar het lijkt mij dat een stuurwiel kan vast worden gezet, dan gaat de boot rechtuit. Een ervaren zeeman (zeemeisje in dit geval) kan ook 's nachts aan de lucht zien of het veilig is om de boot een halfuurtje zelf te laten varen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.
Maar aan de andere kant, hoever kan je nou wegdrijven als je even een tukje gaat doen? Moet je wel strijken iedere keer.
Het roer kun je altijd wel vastzetten natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.
Maar aan de andere kant, hoever kan je nou wegdrijven als je even een tukje gaat doen? Moet je wel strijken iedere keer.
Je hebt gelijk!! Ondanks alle problemen (hackers etc.) heeft ze nu al drie dagen achter elkaar een stukje op haar weblog gezet en ze doet zelfs op zondag iets aan haar huiswerk! Voorwaar een record!!!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura schrijft nu dagelijks op haar log en doet ook netjes haar schoolwerk.
quote:Vandaag vaar ik weer verder. Deze keer een korte trip van 20 mijl naar portsmouth in Dominica. Maar eens kijken of ik alle visserboeien kan ontwijken. Er staat een lekkere oostenwind van zo'n 4 a 5 beaufort. Dus zometeen weer even wat rotzooi opruimen binnen, en dan kan ik het anker weer ophalen. Ik heb alleen een handankerwinch en dat gaat zo traag dat ik het meeste beter met de hand in kan halen. Ochtendgymnastiek zullen we maar zeggen. Joepie…Het anker laten zakken is makkelijker. Vandaag is eigenlijk de eerste dag dat ik wakker word door de zon en niet door regen. Een goed begin van de dag, dus laten we hopen dat het zo blijft. Ik denk dat ik in Dominica geen internet heb, dus foto's zullen dan wat lastiger worden. Maar wie weet.
Laura
Zo hee 20 hele mijlen, dat kan je zwemmend doen in 1 dagje.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Eilandhoppen noemen ze dat geloof ik................
[..]
Wat een geniale conclusie! Het anker laten zakken is makkelijkerquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Eilandhoppen noemen ze dat geloof ik................
[..]
Als je naar haar site gaat kun je zien dat er een aantal dingen op zijn minst vreemd te noemen zijn. Zo is het bericht over de hackers verdwenen, maar ook de pagina waar foto's zouden moeten komen is weg. Over een docu wordt op haar site met geen woord gerept, daarover kun je alleen lezen op die Hyves.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:11 schreef livelink het volgende:
Ik kon bijna niet geloven dat je gelijk had, Banjerkanjer. Ik was echt van plan om niet meer mee te doen in de negativiteit rondom Laura, maar nu ik inderdaad zie dat Screentime de rechten voor die docufilm heeft gekocht en dat daar met geen woord over wordt gerept, terwijl er wel zielige bedelverhalen worden opgehouden, dan moet ik toch even mijn verbazing (en dat is het meest positieve wat ik er van kan maken) uiten.
Pardon?quote:Op zondag 23 januari 2011 02:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, we zijn bezig met een soapserie en hier worden alle ideeën omtrent intriges en plots enzo verzameld..
We hebben trouwens nog geld nodig. Maak minimaal 10 euro over naar mijn rekening. Dan gaat er 1 eurocent naar Danny en je wordt persoonlijk achter je rug om uitgelachen.
De rolverdeling is tot dusver als volgt: Moussie als Laura, de eigenzinnige puber die zichzelf snijdt als ze haar zin niet krijgt, Lavenderr als Babs, BabeWatcher als vader die onvoorwaardelijk van zijn dochter houdt en haar altijd haar zin geeft, maar ondertussen stiekem fan is van Jessica Watson en tenslotte BanSheeBoy als travestiet in zijn glansrol als de glunderende oma die publiekelijk klaarkomt op haar kleindochter, bij ieder interview.
Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet.quote:
Klopt, dat is dit artikel uit 2005:quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef spuitje het volgende:
Nah Banjer, wat ben je weer negatiefLD is nog maar 15 he, niet vergeten! En ze heeft er voor gekozen niet het de snelste, maar de jongste te zijn die al zeilend de wereld rond ging! Nou ja, af en toe vaart ze een stukkie op de motor, maar kniesoor die daar op let toch? En het is toch fijn dat ze haar voeten regelmatig bij anderen onder tafel kan steken en er voor een warme hap voor haar wordt gezorgd?
Die anderen waren pas echt stom, die gingen in ongeveer 8 maanden non-stop rond de wereld, wat heb je daar nu aan?? Nee, dan LD, tripje hier, uitstapje daar en als ze een ijverige bui heeft doet ze ook nog iets aan schoolwerk!
In 2005 verscheen er een interview met pa Dekker, zijn boot zou 2010 klaar moeten zijn en dan wilde hij met LD rond de wereld gaan varen. Helaas is het schip van pa nog niet klaar en nu vaart LD dus alleen. Toeval??
Ik heb stellig de indruk dat Laura gewoon leuk 2 jaar de wereld rond wil zeilen/varen, maar dat haar familie daar vooral grof geld aan wil verdienen. Dick Dekker wil inderdaad graag zijn gekke boot afbouwen en dan nog eens de wereld rond, alleen ontbrak het aan financiële middelen om dat inderdaad in 2010 voor elkaar te kunnen krijgen zoals hij had gepland. In plaats daarvan, wordt Laura erop uit gestuurd. Zogenaamd heel stoer, sportief en solo, maar van Nederland tot aan Gibraltar, voer Dick Dekker wel mee met Laura, en vanaf daar vaart er continu een begeleidend schip mee op de gehele route (2 jaar lang!).quote:Hij denkt nog vijf jaar nodig te hebben om het schip af te bouwen en wil dan weer de wereld rond.
quote:... En ik dacht, misschien kan het haar financieel ook wat helpen met deze wereldreis. Dat was ook wel het idee, en op een gegeven moment dacht ik: "Nou, ik ga beginnen!"
http://www.thedailyherald(...)y-in-the-works-.htmlquote:The discussions with the two other companies fell through and Wingender said he was contacted by Dekker's grandfather who asked him if he was still interested when Dekker was preparing for her journey. A contract was subsequently signed with Dekker's father for rights to film the documentary.
Als je leest dat ze in iedere haven wordt verwelkomd door een aardig Nederlands stel waar ze mee kan eten, rijst het vermoeden dat die voor haar uit varen als ze de volgende haven naderen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Was dat ook al toen ze de oceaan overstak, van die volgboot?
Nu er toch allang geen record meer gevestigd kan worden vind ik het eigenlijk wel een geruststellende gedachte dat er altijd mensen bij haar in de buurt zijn. Aan de andere kant: als die boot er echt is blijft er van het hele solo verhaal weinig meer over natuurlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je leest dat ze in iedere haven wordt verwelkomd door een aardig Nederlands stel waar ze mee kan eten, rijst het vermoeden dat die voor haar uit varen als ze de volgende haven naderen.
Niemand mag weten dat die boot meevaart, natuurlijk.
Nee, Laura doet helemaal niks alleen. Tja, het zeilen op zich natuurlijk, maar onder toezicht en eventueel met behulp van de motor.
Van haar weblog:quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nu er toch allang geen record meer gevestigd kan worden vind ik het eigenlijk wel een geruststellende gedachte dat er altijd mensen bij haar in de buurt zijn. Aan de andere kant: als die boot er echt is blijft er van het hele solo verhaal weinig meer over natuurlijk.
quote:(...)
Gisteren passeerde me een ander jacht, ik sprak ze via de VHF en we concludeerden dat ik de jongste ben die dit ooit solo unassisted heeft gedaan. Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, maar dat is wel supercool
(...)
bronquote:In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is.
Van een één of andere faq naar aanleiding van alle vragen die ze krijgt.. maar ik moet mezelf corrigeren. De opmerking over de volgboot is geschreven in de toekomende tijd..quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:
Ik zou weleens willen weten waar het verhaal over die volgboot vandaan komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |