Of ongemerkt voorbij varenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als ze de kleurtjes onthoudt, raakt ze iig. niet in de war

Misschien kan het naar POL, daar barst het ook van de verzuurde linksen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb geopperd: Babes, Travel of GC. Allen zijn afgewezen. Eventueel kan deze reeks ook in KLB met al die zure mensen hier.

Ik trek daar 3 conclusies uit:quote:Op maandag 24 januari 2011 12:14 schreef spuitje het volgende:
Het hacker verhaal is van de site van LD verdwenen, staat nog wel op de Hyves.
Op de Hyves staat inmiddels ook het verhaal over de documentaire wat dan weer niet op haar site staat.
En van dit verhaal op die Hyves begrijp ik niets, jullie?

Dat het sponsorverhaal weer op losse schroeven staat geloof ik niet zo. Want als ik het persbericht mag geloven (en dat doe ik) heeft Pa het contract ondertekend. Wat dan ook meteen het fabeltje uit de wereld helpt dat de rechter LD meerderjarig zou hebben verklaard want dan had ze het zelf moeten ondertekenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik trek daar 3 conclusies uit:
1) Dit sponsorverhaal staat alweer op losse schroeven.
2) Er is idd.. een soort van vete gaande, of iig. onmin tussen vader en dochter. Dochter wil vakantie vieren, pa probeert er vet aan te verdienen.
Vandaar de chaotische berichten op de sites en de tegenstrijdig lijkende mededelingen en acties omtrent het wel of niet in de (media)aandacht willen van Laura.
Lijkt me, tenminste.
Verder meen ik dat het niet aan de rechter is om te bepalen wanneer iemand volwassen is. Bepalingen daaromtrent staan gewoon in de wet.
Als Laura als 14-jarige meerderjarig was geweest, dan was dat zeker wel in het nieuws geweest, Het vonnis was toch ook openbaar? Moussie zou daar zeker wel mee hebben geschermd. Bovendien had ze dan geen afspraken met de wereldschool hoeven maken ook.
3) Het waarheidsgehalte van welk verhaal dan ook van die familie is zeer discutabel.

Het enige wat de rechter heeft gedaan volgens mij is de OTS opheffen waardoor de verantwoordelijkheid voor LD weer bij de ouders kwam te liggen. En volgens mij ligt die verantwoordelijkheid nog steeds bij de ouders.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:37 schreef Gia het volgende:
Tjonge, als ze meerderjarig is, dan mag ze zuipen, stemmen, trouwen, schulden aangaan enz....
Dan hoeft ze haar school niet meer af te maken, want dan is ze niet meer leerplichtig.
Hoe komt iemand erbij dat Laura meerderjarig is verklaard?

Precies!quote:Op maandag 24 januari 2011 16:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het enige wat de rechter heeft gedaan volgens mij is de OTS opheffen waardoor de verantwoordelijkheid voor LD weer bij de ouders kwam te liggen. En volgens mij ligt die verantwoordelijkheid nog steeds bij de ouders.
 Ze zullen wel heel hard gelachen hebben bij de Telegraaf
 Ze zullen wel heel hard gelachen hebben bij de Telegraaf   

Misschien hebben ze idd. eieren voor hun geld gekozen. Als de sponser enkele tonnen uittrekt voor het hele verhaal, dan hebben ze eerder wel astronomische bedragen gevraagd. Of deze sponsor komt meer aan hun eisen tegemoet, dat zou ook kunnen, hoewel een groter bedrijf dat natuurlijk makkeliker zou kunnen doen, dat is dan wel opvallend.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat het sponsorverhaal weer op losse schroeven staat geloof ik niet zo. Want als ik het persbericht mag geloven (en dat doe ik) heeft Pa het contract ondertekend. Wat dan ook meteen het fabeltje uit de wereld helpt dat de rechter LD meerderjarig zou hebben verklaard want dan had ze het zelf moeten ondertekenen.
Bovendien gun ik LD wel een documentaire, het is tenslotte niet niks wat ze als 15 jarige doet. Zolang in die documentaire dan maar duidelijk wordt gemaakt dat ze rond de wereld vaart en niet zeilt

Ik heb het idee dat jij een denkfout maakt, maar ik kan het mis hebben hoor. De bedragen die worden genoemd zijn niet voor LD, maar zijn gewoon de kosten die moeten worden gemaakt om deze documentaire te kunnen maken. En ergens kan ik me best voorstellen dat het zoveel kost: reis en verblijfskosten van camera- en geluidsmens, monteren van de gemaakte beelden en weet ik veel wat er verder bij het maken van een documentaire komt kijken. Dit is een project wat nog zeker 1,5 jaar gaat lopen. En na die tijd moeten ze maar afwachten wie het uit wil gaan zenden en voor welke prijs. En ik denk zomaar dat LD pas dan in beeld komt: heb zomaar het gevoel dat er een percentage is afgeproken, maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben! Kan me bijna niet voorstellen dat ze hebben gezegd "we gaan een documentaire maken en jij krijgt op voorhand ¤................."quote:Op maandag 24 januari 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien hebben ze idd. eieren voor hun geld gekozen. Als de sponser enkele tonnen uittrekt voor het hele verhaal, dan hebben ze eerder wel astronomische bedragen gevraagd. Of deze sponsor komt meer aan hun eisen tegemoet, dat zou ook kunnen, hoewel een groter bedrijf dat natuurlijk makkeliker zou kunnen doen, dat is dan wel opvallend.
Maar ja, als Laura niet meewerkt (Er zullen spectaculaire dingen tijdens de trip moeten gebeuren, anders verkoopt het niet) dan is zo'n contract ook niet heilig, natuurlijk.
Ik weet niet wat je met 'niet niks' bedoelt, maar echt een uitdaging zie ik er niet in hoor..Af en toe een eindje varen, met mooi weer en verder lekker feesten en overal een gespreid bedje vinden... Dat het voor haarzelf zeer spectaculair is, ben ik met je eens. Het moet een geweldig avontuur zijn, zo'n beetje op je gemak de wereld rondreizen en dat op haar leeftijd

Voor niets gaat de zon opquote:Op maandag 24 januari 2011 23:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij een denkfout maakt, maar ik kan het mis hebben hoor. De bedragen die worden genoemd zijn niet voor LD, maar zijn gewoon de kosten die moeten worden gemaakt om deze documentaire te kunnen maken. En ergens kan ik me best voorstellen dat het zoveel kost: reis en verblijfskosten van camera- en geluidsmens, monteren van de gemaakte beelden en weet ik veel wat er verder bij het maken van een documentaire komt kijken. Dit is een project wat nog zeker 1,5 jaar gaat lopen. En na die tijd moeten ze maar afwachten wie het uit wil gaan zenden en voor welke prijs. En ik denk zomaar dat LD pas dan in beeld komt: heb zomaar het gevoel dat er een percentage is afgeproken, maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben! Kan me bijna niet voorstellen dat ze hebben gezegd "we gaan een documentaire maken en jij krijgt op voorhand ¤................."
Maar nogmaals: ik kan er zwaar naast zitten!

Het is geen liefdadigheid, het is gewoon zaken doen voor eigen gewin. De één wil lekker 2 jaar vakantievieren, de ander wil van die vakantie een leuke bioscoopfilm (want dat is de inzet) maken en er óók nog wat aan verdienen.
 Het is geen liefdadigheid, het is gewoon zaken doen voor eigen gewin. De één wil lekker 2 jaar vakantievieren, de ander wil van die vakantie een leuke bioscoopfilm (want dat is de inzet) maken en er óók nog wat aan verdienen.  

Kan best zijn dat je gelijk hebt. Ik had begrepen dat de totale kosten voor de 2 jaar durende onderneming tussen de 3 - en de 4 ton lagen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij een denkfout maakt, maar ik kan het mis hebben hoor. De bedragen die worden genoemd zijn niet voor LD, maar zijn gewoon de kosten die moeten worden gemaakt om deze documentaire te kunnen maken. En ergens kan ik me best voorstellen dat het zoveel kost: reis en verblijfskosten van camera- en geluidsmens, monteren van de gemaakte beelden en weet ik veel wat er verder bij het maken van een documentaire komt kijken. Dit is een project wat nog zeker 1,5 jaar gaat lopen. En na die tijd moeten ze maar afwachten wie het uit wil gaan zenden en voor welke prijs. En ik denk zomaar dat LD pas dan in beeld komt: heb zomaar het gevoel dat er een percentage is afgeproken, maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben! Kan me bijna niet voorstellen dat ze hebben gezegd "we gaan een documentaire maken en jij krijgt op voorhand ¤................."
Maar nogmaals: ik kan er zwaar naast zitten!

Omdat ze een nieuwe sponsor heeft, ligt het in de lijn der verwachting dat de Laura-knuffelaars ook weer van zich doen spreken in dit topic.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien kan het naar POL, daar barst het ook van de verzuurde linksen.

Ik ben rechts en niet bepaald een Laura knuffelaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Omdat ze een nieuwe sponsor heeft, ligt het in de lijn der verwachting dat de Laura-knuffelaars ook weer van zich doen spreken in dit topic.
Hoe wil je die typeren? Als Verlichte Rechtsen?

Ben ook geen Laura knuffelaar maar heb ook geen hekel aan haar. Bekijk de dingen gewoon zoals ze zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben rechts en niet bepaald een Laura knuffelaar.

Beetje vreemd als deze Documentary makers het exclusieve recht hebben om te filmen met een altijd aanwezige filmploeg dat er dan wel andere filmmakers van de animatiefilm waren afgelopen week.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor niets gaat de zon op
Je gaat onderling een overeenkomst met elkaar aan. En iedere partij doet dat, om er geld aan te verdienen. Laura Dekker, Pieter van Huystee Film en Screentime, zijn geen van allen filantropische instellingenHet is geen liefdadigheid, het is gewoon zaken doen voor eigen gewin. De één wil lekker 2 jaar vakantievieren, de ander wil van die vakantie een leuke bioscoopfilm (want dat is de inzet) maken en er óók nog wat aan verdienen.
Bij die kosten van 300.000 tot 400.000 ¤ zijn vanzelfsprekend ook onkosten en zaken als auteursrecht, portrechtrecht, beeldrecht, en merk/handelsnaamrecht (Laura Dekker zou je onderhand als een merknaam kunnen aanmerken) ingecalculeerd.

Ja, andere solo-zeilers varen op een boot zonder motor, navigatie, onaangelijnd, (zo blijft het spannend, anders kun je niet eens overboord vallen! ) 24/7 zitten ze aan de helmstok (geen slaap nodig) en een reddingsvest is 'vals spelen'.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:50 schreef InfoWar het volgende:
Het is sowieso niet solo meer aangezien meer dan 90% van de tjid met andere mensen is, ook niet unassisted, en nog niet eens zeilend heeft minstens 2 dagen om een motorboot gevaren.
Ik ben te lui om te quoten maar in 1 van haar geweldige interview kan je lezen dat ze niet eens hoeft te sturen, alles gaat automatisch met automatische besturing, en dan is ze ook nog ALTIJD vastgebonden aan een kindertuigje zodat ze niet overboord kan vallen.
Als je de boot van haar ziet een en al moderne technische aparatuur en de hele boot volgehangen met zonnepanelen.
Zoveel zonnepanelen kan je 2 huishoudens op opereren.
Enzoals eerder gemeld als deze film 400 000 euro gaat kosten moet mevrouwtje wel voor wat spectaculaire beelden zorgen en vooral semi eng en gevaarlijk anders wordt de film sowieso niks.
ook wel opvallen dat overal waar ze komt een Nederlands stel staat te wachten waar ze zo kan aanschuiven met eten etc etc.

Het is tegenwoordig geen standaard procedure meer om het zo te doen. Meeste zeilers zijn nu wel redelijk afhankelijk van allerhande hulpmiddelenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, andere solo-zeilers varen op een boot zonder motor, navigatie, onaangelijnd, (zo blijft het spannend, anders kun je niet eens overboord vallen! ) 24/7 zitten ze aan de helmstok (geen slaap nodig) en een reddingsvest is 'vals spelen'.
Dart zijn pas echte mannen!

Met het reddingsvest en de lijn kan ik het nog eens zijn, natuurlijk moet je die hebben... Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat er flink 'vals' wordt gespeeld.. Zeggen dat je de oceaan sneller bent overgestoken dan Mike Perham, terwijl je gewoon 2 dagen op de moter hebt gevaren is niet erg sportief.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, andere solo-zeilers varen op een boot zonder motor, navigatie, onaangelijnd, (zo blijft het spannend, anders kun je niet eens overboord vallen! ) 24/7 zitten ze aan de helmstok (geen slaap nodig) en een reddingsvest is 'vals spelen'.
Ook natuurlijk niet op een standaard route, als er andere schepen op minder dan 50 mijl zijn is het geen solozeilen! Je zou eens gered kunnen worden zeg!
Dart zijn pas echte mannen!
 ) en wakker kunnen blijven indien de apparatuur niet naar behoren werkt.
  ) en wakker kunnen blijven indien de apparatuur niet naar behoren werkt. 

Ik vermoed, dat de mensen van Maidentrip door de Dekkers aan de kant geschoven zijn. Het laatste bericht van die kant was op 8 december, dat ze zich aan het voorbereiden waren om naar Sint Maarten af te reizen voor het maken van opnamen, en dat ze dus van Apple een computer voor Laura hadden geregeld. Daarna, bleef het stil uit die hoek.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:50 schreef InfoWar het volgende:
[..]
Beetje vreemd als deze Documentary makers het exclusieve recht hebben om te filmen met een altijd aanwezige filmploeg dat er dan wel andere filmmakers van de animatiefilm waren afgelopen week.
Iemand wordt hier genaaid en me thinks dat het de Dekkers zijn die iemand keihard aan het naaien zijn.
Dat je nauwelijks van een soloreis kunt spreken, ben ik met je eens.quote:Het is sowieso niet solo meer aangezien meer dan 90% van de tjid met andere mensen is, ook niet unassisted, en nog niet eens zeilend heeft minstens 2 dagen om een motorboot gevaren.
Ik ben te lui om te quoten maar in 1 van haar geweldige interview kan je lezen dat ze niet eens hoeft te sturen, alles gaat automatisch met automatische besturing, en dan is ze ook nog ALTIJD vastgebonden aan een kindertuigje zodat ze niet overboord kan vallen.
 Het is voor de eigen veiligheid, om dit soort ellende te voorkomen: http://vorige.nrc.nl/spor(...)nige_niet_aangelijnd
 Het is voor de eigen veiligheid, om dit soort ellende te voorkomen: http://vorige.nrc.nl/spor(...)nige_niet_aangelijndIk vind dat nogal tegenvallen. Ze heeft niet eens satellietinternet, niet eens de mogelijkheid om op de boot weersinformatie te raadplegen, en zelfs geen AIS. Als het mijn kind zou zijn dat op die boot de oceanen over zou steken, zou ik er niet gerust op zijn. Zeker niet, met de route die ze heeft uitgekozen (een drukke handelsroute waar vooral ook veel grote tankers varen, en de combinatie tankers met solozeilmeisjes bleek al eerder niet altijd geslaagd te zijn).quote:Als je de boot van haar ziet een en al moderne technische aparatuur en de hele boot volgehangen met zonnepanelen.
Zoveel zonnepanelen kan je 2 huishoudens op opereren.
Het zou me niet verbazen, als dat ook het doel van de trip op de Stad Amsterdam is geweest. Laura houdt niet van de media, zegt ze, maar voor je het weet speel je de hoofdrol in het toneelstuk dat je eigen leven heet, maar waar anderen het script voor je schrijven.quote:Enzoals eerder gemeld als deze film 400 000 euro gaat kosten moet mevrouwtje wel voor wat spectaculaire beelden zorgen en vooral semi eng en gevaarlijk anders wordt de film sowieso niks.
wikipedia:quote:ook wel opvallen dat overal waar ze komt een Nederlands stel staat te wachten waar ze zo kan aanschuiven met eten etc etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekkerquote:Op veertien locaties over de wereld zou Dekker worden opgevangen en begeleid, er werd ook gesproken met een boot die dezelfde route doet over een gehele begeleiding van de reis.
http://webcache.googleuse(...)antwoord&hl=nl&gl=nlquote:In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is.

'k Heb er ook geen hekel aan. Ze mag wmb gewoon 2 jaar vakantie vieren. Maar noem het dan geen prestatie.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ben ook geen Laura knuffelaar maar heb ook geen hekel aan haar. Bekijk de dingen gewoon zoals ze zijn.

Als je stuurautomaat stuk is moet je de hele tijd sturen. Geen hazenslaapjes, doe je ook niet als je autorijdt. En niemand kan gedurende een overtocht van 14 dagen constant wakker blijven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Verder moet je echt wel kunnen navigeren (jawel, mbv. van een sextant) en wakker kunnen blijven indien de apparatuur niet naar behoren werkt.

Je moet afwisselend 2 uur kunnen waken en 20 minuten kunnen slapen, geloof ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:24 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Als je stuurautomaat stuk is moet je de hele tijd sturen. Geen hazenslaapjes, doe je ook niet als je autorijdt. En niemand kan gedurende een overtocht van 14 dagen constant wakker blijven.

Ik hoop dat ze tegen de druk kan, van deze enorme prestatie..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura schrijft nu dagelijks op haar log en doet ook netjes haar schoolwerk.

Zo hoort het idd. Maar zo doet Laura het niet. Laura doet 2 uur op, 2 uur af.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet afwisselend 2 uur kunnen waken en 20 minuten kunnen slapen, geloof ik.

Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet afwisselend 2 uur kunnen waken en 20 minuten kunnen slapen, geloof ik.

Dat lijkt mij ook. Ik heb alleen een boot met helmstok gevaren, maar het lijkt mij dat een stuurwiel kan vast worden gezet, dan gaat de boot rechtuit. Een ervaren zeeman (zeemeisje in dit geval) kan ook 's nachts aan de lucht zien of het veilig is om de boot een halfuurtje zelf te laten varen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.
Maar aan de andere kant, hoever kan je nou wegdrijven als je even een tukje gaat doen? Moet je wel strijken iedere keer.

Het roer kun je altijd wel vastzetten natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan sturen. Waken doe je om niet overvaren te worden. Dat moet ook met stuur-automaat. Maar als die stuk is moet je sturen, anders drijf je weg.
Maar aan de andere kant, hoever kan je nou wegdrijven als je even een tukje gaat doen? Moet je wel strijken iedere keer.

Je hebt gelijk!! Ondanks alle problemen (hackers etc.) heeft ze nu al drie dagen achter elkaar een stukje op haar weblog gezet en ze doet zelfs op zondag iets aan haar huiswerk! Voorwaar een record!!!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura schrijft nu dagelijks op haar log en doet ook netjes haar schoolwerk.

quote:Vandaag vaar ik weer verder. Deze keer een korte trip van 20 mijl naar portsmouth in Dominica. Maar eens kijken of ik alle visserboeien kan ontwijken. Er staat een lekkere oostenwind van zo'n 4 a 5 beaufort. Dus zometeen weer even wat rotzooi opruimen binnen, en dan kan ik het anker weer ophalen. Ik heb alleen een handankerwinch en dat gaat zo traag dat ik het meeste beter met de hand in kan halen. Ochtendgymnastiek zullen we maar zeggen. Joepie…Het anker laten zakken is makkelijker. Vandaag is eigenlijk de eerste dag dat ik wakker word door de zon en niet door regen. Een goed begin van de dag, dus laten we hopen dat het zo blijft. Ik denk dat ik in Dominica geen internet heb, dus foto's zullen dan wat lastiger worden. Maar wie weet.
Laura

Zo hee 20 hele mijlen, dat kan je zwemmend doen in 1 dagje.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Eilandhoppen noemen ze dat geloof ik................
[..]

Wat een geniale conclusie! Het anker laten zakken is makkelijkerquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Eilandhoppen noemen ze dat geloof ik................
[..]

LD is nog maar 15 he, niet vergeten! En ze heeft er voor gekozen niet het de snelste, maar de jongste te zijn die al zeilend de wereld rond ging! Nou ja, af en toe vaart ze een stukkie op de motor, maar kniesoor die daar op let toch? En het is toch fijn dat ze haar voeten regelmatig bij anderen onder tafel kan steken en er voor een warme hap voor haar wordt gezorgd?
  LD is nog maar 15 he, niet vergeten! En ze heeft er voor gekozen niet het de snelste, maar de jongste te zijn die al zeilend de wereld rond ging! Nou ja, af en toe vaart ze een stukkie op de motor, maar kniesoor die daar op let toch? En het is toch fijn dat ze haar voeten regelmatig bij anderen onder tafel kan steken en er voor een warme hap voor haar wordt gezorgd?  

Als je naar haar site gaat kun je zien dat er een aantal dingen op zijn minst vreemd te noemen zijn. Zo is het bericht over de hackers verdwenen, maar ook de pagina waar foto's zouden moeten komen is weg. Over een docu wordt op haar site met geen woord gerept, daarover kun je alleen lezen op die Hyves.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:11 schreef livelink het volgende:
Ik kon bijna niet geloven dat je gelijk had, Banjerkanjer. Ik was echt van plan om niet meer mee te doen in de negativiteit rondom Laura, maar nu ik inderdaad zie dat Screentime de rechten voor die docufilm heeft gekocht en dat daar met geen woord over wordt gerept, terwijl er wel zielige bedelverhalen worden opgehouden, dan moet ik toch even mijn verbazing (en dat is het meest positieve wat ik er van kan maken) uiten.

Pardon?quote:Op zondag 23 januari 2011 02:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, we zijn bezig met een soapserie en hier worden alle ideeën omtrent intriges en plots enzo verzameld..
We hebben trouwens nog geld nodig. Maak minimaal 10 euro over naar mijn rekening. Dan gaat er 1 eurocent naar Danny en je wordt persoonlijk achter je rug om uitgelachen.
De rolverdeling is tot dusver als volgt: Moussie als Laura, de eigenzinnige puber die zichzelf snijdt als ze haar zin niet krijgt, Lavenderr als Babs, BabeWatcher als vader die onvoorwaardelijk van zijn dochter houdt en haar altijd haar zin geeft, maar ondertussen stiekem fan is van Jessica Watson en tenslotte BanSheeBoy als travestiet in zijn glansrol als de glunderende oma die publiekelijk klaarkomt op haar kleindochter, bij ieder interview.

²
²

Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet.quote:

Klopt, dat is dit artikel uit 2005:quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef spuitje het volgende:
Nah Banjer, wat ben je weer negatiefLD is nog maar 15 he, niet vergeten! En ze heeft er voor gekozen niet het de snelste, maar de jongste te zijn die al zeilend de wereld rond ging! Nou ja, af en toe vaart ze een stukkie op de motor, maar kniesoor die daar op let toch? En het is toch fijn dat ze haar voeten regelmatig bij anderen onder tafel kan steken en er voor een warme hap voor haar wordt gezorgd?
Die anderen waren pas echt stom, die gingen in ongeveer 8 maanden non-stop rond de wereld, wat heb je daar nu aan?? Nee, dan LD, tripje hier, uitstapje daar en als ze een ijverige bui heeft doet ze ook nog iets aan schoolwerk!
In 2005 verscheen er een interview met pa Dekker, zijn boot zou 2010 klaar moeten zijn en dan wilde hij met LD rond de wereld gaan varen. Helaas is het schip van pa nog niet klaar en nu vaart LD dus alleen. Toeval??
Ik heb stellig de indruk dat Laura gewoon leuk 2 jaar de wereld rond wil zeilen/varen, maar dat haar familie daar vooral grof geld aan wil verdienen. Dick Dekker wil inderdaad graag zijn gekke boot afbouwen en dan nog eens de wereld rond, alleen ontbrak het aan financiële middelen om dat inderdaad in 2010 voor elkaar te kunnen krijgen zoals hij had gepland. In plaats daarvan, wordt Laura erop uit gestuurd. Zogenaamd heel stoer, sportief en solo, maar van Nederland tot aan Gibraltar, voer Dick Dekker wel mee met Laura, en vanaf daar vaart er continu een begeleidend schip mee op de gehele route (2 jaar lang!).quote:Hij denkt nog vijf jaar nodig te hebben om het schip af te bouwen en wil dan weer de wereld rond.
quote:... En ik dacht, misschien kan het haar financieel ook wat helpen met deze wereldreis. Dat was ook wel het idee, en op een gegeven moment dacht ik: "Nou, ik ga beginnen!"
 Dan zou je toch spontaan in een bootje willen stappen en naar de andere kant van de wereld willen varen...
 Dan zou je toch spontaan in een bootje willen stappen en naar de andere kant van de wereld willen varen... http://www.thedailyherald(...)y-in-the-works-.htmlquote:The discussions with the two other companies fell through and Wingender said he was contacted by Dekker's grandfather who asked him if he was still interested when Dekker was preparing for her journey. A contract was subsequently signed with Dekker's father for rights to film the documentary.

Als je leest dat ze in iedere haven wordt verwelkomd door een aardig Nederlands stel waar ze mee kan eten, rijst het vermoeden dat die voor haar uit varen als ze de volgende haven naderen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Was dat ook al toen ze de oceaan overstak, van die volgboot?

Nu er toch allang geen record meer gevestigd kan worden vind ik het eigenlijk wel een geruststellende gedachte dat er altijd mensen bij haar in de buurt zijn. Aan de andere kant: als die boot er echt is blijft er van het hele solo verhaal weinig meer over natuurlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je leest dat ze in iedere haven wordt verwelkomd door een aardig Nederlands stel waar ze mee kan eten, rijst het vermoeden dat die voor haar uit varen als ze de volgende haven naderen.
Niemand mag weten dat die boot meevaart, natuurlijk.
Nee, Laura doet helemaal niks alleen. Tja, het zeilen op zich natuurlijk, maar onder toezicht en eventueel met behulp van de motor.

Van haar weblog:quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nu er toch allang geen record meer gevestigd kan worden vind ik het eigenlijk wel een geruststellende gedachte dat er altijd mensen bij haar in de buurt zijn. Aan de andere kant: als die boot er echt is blijft er van het hele solo verhaal weinig meer over natuurlijk.
quote:(...)
Gisteren passeerde me een ander jacht, ik sprak ze via de VHF en we concludeerden dat ik de jongste ben die dit ooit solo unassisted heeft gedaan. Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, maar dat is wel supercool
(...)

bronquote:In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is.

Van een één of andere faq naar aanleiding van alle vragen die ze krijgt.. maar ik moet mezelf corrigeren. De opmerking over de volgboot is geschreven in de toekomende tijd..quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:
Ik zou weleens willen weten waar het verhaal over die volgboot vandaan komt?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |