-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.htmlquote:ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.
Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
De rest van de column ga ik niet hier neerzetten, die mogen jullie zelf opzoeken, heb nu al tranen in mijn ogen van het turenquote:Er wordt een animatiefilm over me gemaakt. Ik ben de afgelopen dagen, toen ik van de clipper stad Amsterdam weer op Sint Maarten kwam, gevolgd door een stel jonge filmmaaksters uit Amerika.Ze filmden telkens een stukje en af en toe moest ik ook iets inspreken.Straks worden die beelden afgewisseld met getekende beelden. Ik ben benieuwd wat ze er van maken. Het idee vind ik in elk geval grappig: hoe zal ik er uitzien als stripheld?...................
Die had ik gezien inderdaad. Benieuwd wat ze er verder van gaan maken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat zijn die lui van die Maidentripsite, die die animatiefilm willen maken
[ afbeelding ]
Introotje wat ze alvast hebben gemaakt...
http://maidentrip.com/nederlands/
De eerste indruk van hun werk ziet er iig goed uit. Maarja, ik vind dat er bij voorbaat nogal hoog is ingezet (met Eyeworks, en MasMedia die zich vervolgens toch maar terugtrokken), een boek dat bij aanvang van de reis is uitgegeven, ipv naderhand (wat logischer zou zijn). En nu al het maken van een animatie film, terwijl het verloop van het hele gebeuren twijfelachtig is.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die had ik gezien inderdaad. Benieuwd wat ze er verder van gaan maken.
http://twitter.com/maidentripfilmquote:long time no tweet! preparing for a big shoot in st. martin! AND #apple has provided comp. equipment for laura to better record her journey! 2:54 PM Dec 8th, 2010 via web
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit de computer is die Laura met de kerst heeft ontvangen? Dat Apple ze beschikbaar stelt wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook zijn ontvangen op de datum van de tweet?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De eerste indruk van hun werk ziet er iig goed uit. Maarja, ik vind dat er bij voorbaat nogal hoog is ingezet (met Eyeworks, en MasMedia die zich vervolgens toch maar terugtrokken), een boek dat bij aanvang van de reis is uitgegeven, ipv naderhand (wat logischer zou zijn). En nu al het maken van een animatie film, terwijl het verloop van het hele gebeuren twijfelachtig is.
Overigens is deze tweet van de Maidentripmakers ook opvallend (let op de datum!)
[..]
http://twitter.com/maidentripfilm
Apple heeft Laura voorzien van computers op 8 december?En daarna kreeg Laura met kerst een nieuwe laptop van Dick Dekker? En werd Laura al 2 dagen later gehacked en was dat een aanslag op de portemonnee van Dick Dekker?
![]()
Iets klopt hier weer niet...
Daar ga ik vanuit, dat dat de computer is die ze toen met Kerst heeft ontvangen. Het Maidentripteam schrijft namelijk zelf op 8 december dat ze zich voorbereiden om naar Sint Maarten af te reizen om opnames te maken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:56 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit de computer is die Laura met de kerst heeft ontvangen? Dat Apple ze beschikbaar stelt wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook zijn ontvangen op de datum van de tweet?
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat zijn die lui van die Maidentripsite, die die animatiefilm willen maken
[ afbeelding ]
Introotje wat ze alvast hebben gemaakt...
http://maidentrip.com/nederlands/
Wat een geweldig volk, dat zeevolk. Er kan altijd iemand mee-eten. Hier in Nederland moet je weken van tevoren een afspraak maken, zelfs met vrienden of familie.quote:22-1-2011
Sinds gistermiddag lig ik voor anker in Ile des Saintes, dat is een klein Frans eilandje tussen Guadeloupe en Dominica in. Het is een mooi eilandje met een typisch franse sfeer. Dus dat is allemaal leuk. De tocht hierheen was wat minder. Naja het was lekker om weer te zeilen, en ik had ter hoogte van st.kitts een prachtige zonsondergang. Maar zo dicht bij de eilanden kan en ga ik echt niet slapen dus het was wel lekker om bij aankomst weer even te slapen. Ik was binnen ontbijt aan het klaarmaken toen ter hoogte van Guadeloupe Guppy ineens met een ruk stillag. Toen ik naar buiten rende zag ik gelijk de oorzaak. Ik sleepte zon 30 meter visrotzooi mee. Na wat geploeter ben ik er vanaf gekomen. Het is hier in dit gebied ook eigenlijk heel bijzonder als je NIET over zon vissersboei vaart. Ik ben er voor ile des saintes wel een stuk of 50 tegengekomen. Ik lig nu naast een ander Nederlands stel die me na aankomst uitnodigden om bij hun aan boord te komen eten. Altijd fijn om niet zelf te hoeven koken dus ik heb gezellig daar gegeten en daarna ben ik lekker gaan slapen.
Laura
Toch nog een deel 16quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit, dat dat de computer is die ze toen met Kerst heeft ontvangen. Het Maidentripteam schrijft namelijk zelf op 8 december dat ze zich voorbereiden om naar Sint Maarten af te reizen om opnames te maken.
Dus, is de nieuwe laptop die Laura met Kerst heeft ontvangen, een donatie geweest van Apple via het Maidentripteam! En dus, (als het ding al gehacked zou zijn, wat zéér onwaarschijnlijk is als het Apple betreft), is dat beslist geen aanslag op de portemonnee van Dick Dekker. Als die gedoneerde Apple laptop van Apple zelf kaduuk zou zijn gegaan (op welke wijze ook), dan is het voor Apple maar een kleine moeite om het ding te vervangen.
Ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Toch nog een deel 16
Nou ja, heeft ze toch nog een soap, zij het dan niet de reality-soap die ze voor ogen had.
Ik dacht trouwens dat Maidentrip een grap was. Dat filmpje om sponsors te werven voor het maken van een trailer (nooit gehoord dat er apart geld werd ingezameld voor een trailer.) is zo amateuristisch, net als de rest van de site trouwens..
http://www.kickstarter.co(...)age-expedition?pos=1quote:-UNLESS WE RAISE $5000 BY JUNE 11, THIS PROJECT WILL NOT BE FUNDED.
http://www.kickstarter.co(...)age-expedition?pos=1quote:103 Backers
$5,851 pledged of $5,000 goal
0 seconds to go
Funding Successful
This project successfully raised its funding goal on June 11.
Ik heb ooit ook eens een Aplle gehad, héél kort! Na 2 dagen aanmodderen met het ding, greep ik toch maar weer naar de oude en vertrouwde virus- en inbraakgevoelige meuk van Bill Gates.quote:Maar ok, er is dus nog een andere versie van het verhaal mogelijk. De oude computer is nooit stuk geweest, Pappie deed alsof hij de nieuwe heeft moeten aanschaffen, om zo nog wat profijt te trekken van andermans goedheid. Dubbel vangen dusEn tevens heeft Laura een smoes voor het verwaarlozen van haar studie. win-win-win!
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar het PV. Er was toch aangifte gedaan?
Bij jou, je vrienden en je familie misschien, maar staan er hier onverwachte gasten op de stoep zijn ze altijd welkom en kunnen ze altijd een vorkje meeprikken en een glaasje mee drinken! Er is altijd voldoende in vriezer en kelder aanwezig!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Deel 16 alweer
[..]
![]()
Hoe is het mogelijk een 1 minuut durend filmpje te maken dat toch langdradig en slaapverwekkend isstelletje losers die proberen mee te liften op Laura's succes.
[..]
Wat een geweldig volk, dat zeevolk. Er kan altijd iemand mee-eten. Hier in Nederland moet je weken van tevoren een afspraak maken, zelfs met vrienden of familie.
Zo had ik het nog niet bekeken, aar zo zou het zomaar kunnen zijn!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit, dat dat de computer is die ze toen met Kerst heeft ontvangen. Het Maidentripteam schrijft namelijk zelf op 8 december dat ze zich voorbereiden om naar Sint Maarten af te reizen om opnames te maken.
Dus, is de nieuwe laptop die Laura met Kerst heeft ontvangen, een donatie geweest van Apple via het Maidentripteam! En dus, (als het ding al gehacked zou zijn, wat zéér onwaarschijnlijk is als het Apple betreft), is dat beslist geen aanslag op de portemonnee van Dick Dekker. Als die gedoneerde Apple laptop van Apple zelf kaduuk zou zijn gegaan (op welke wijze ook), dan is het voor Apple maar een kleine moeite om het ding te vervangen.
Laura's succes.............quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Deel 16 alweer
[..]
![]()
Hoe is het mogelijk een 1 minuut durend filmpje te maken dat toch langdradig en slaapverwekkend isstelletje losers die proberen mee te liften op Laura's succes.
[..]
Wat een geweldig volk, dat zeevolk. Er kan altijd iemand mee-eten. Hier in Nederland moet je weken van tevoren een afspraak maken, zelfs met vrienden of familie.
Inderdaad heeft "men" gemeld dat er aangifte is gedaan, maar of we daar ooit nog iets van horen? Ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Toch nog een deel 16
Nou ja, heeft ze toch nog een soap, zij het dan niet de reality-soap die ze voor ogen had.
Ik dacht trouwens dat Maidentrip een grap was. Dat filmpje om sponsors te werven voor het maken van een trailer (nooit gehoord dat er apart geld werd ingezameld voor een trailer.) is zo amateuristisch, net als de rest van de site trouwens..
Maar ok, er is dus nog een andere versie van het verhaal mogelijk. De oude computer is nooit stuk geweest, Pappie deed alsof hij de nieuwe heeft moeten aanschaffen, om zo nog wat profijt te trekken van andermans goedheid. Dubbel vangen dusEn tevens heeft Laura een smoes voor het verwaarlozen van haar studie. win-win-win!
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar het PV. Er was toch aangifte gedaan?
De politie heeft wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Inderdaad heeft "men" gemeld dat er aangifte is gedaan, maar of we daar ooit nog iets van horen? Ik betwijfel het.
Wie zou dat stel zijn dat met haar mee vaart, of net voor haar uit vaart?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Deel 16 alweer
Wat een geweldig volk, dat zeevolk. Er kan altijd iemand mee-eten.
Wat dacht je van de Stad Amsterdam? 3 Keer raden waar die op dit moment voor anker ligtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie zou dat stel zijn dat met haar mee vaart, of net voor haar uit vaart?
nou dan heb je het slecht getroffen hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:Deel 16 alweer
[..]
Op die site staat dat ze hard werken aan een wervingsfilmpje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebtDe trailer is namelijk bedoeld om geld in te zamelen voor het maken van de film
Het is een "Funding trailer". Ook zij bedelen zich dus een slag in het rond:
[..]
http://www.kickstarter.co(...)age-expedition?pos=1
Ergens, heb ik zomaar het idee dat er ook van Maidentrip niets terecht gaat komen...
Ohw wacht... ze hebben het bedrag voor de film al bij elkaar gebedeld:
[..]
http://www.kickstarter.co(...)age-expedition?pos=1
Je begrijpt het niet, we zijn bezig met een soapserie en hier worden alle ideeën omtrent intriges en plots enzo verzameld..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:25 schreef boyv het volgende:
Ik verbaas me toch altijd weer hoe er 16 topics gevuld kunnen worden met crap
En wij zijn allemaal de rechter, bureau Jeugdzorg en de kinderbescherming.quote:Op zondag 23 januari 2011 02:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, we zijn bezig met een soapserie en hier worden alle ideeën omtrent intriges en plots enzo verzameld..
We hebben trouwens nog geld nodig. Maak minimaal 10 euro over naar mijn rekening. Dan gaat er 1 eurocent naar Danny en je wordt persoonlijk achter je rug om uitgelachen.
De rolverdeling is tot dusver als volgt: Moussie als Laura, de eigenzinnige puber die zichzelf snijdt als ze haar zin niet krijgt, Lavenderr als Babs, BabeWatcher als vader die onvoorwaardelijk van zijn dochter houdt en haar altijd haar zin geeft, maar ondertussen stiekem fan is van Jessica Watson en tenslotte BanSheeBoy als travestiet in zijn glansrol als de glunderende oma die publiekelijk klaarkomt op haar kleindochter, bij ieder interview.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |