abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91352140
Laura Dekker. Een bijzonder kind en dat is het. Verwend kind of heldin? Bedriegster of slachtoffer? Zeilmeisje of zeikmeisje? Zeikmeisje of Bedelmeisje? Speculeer en discussieer hier verder!

quote:
Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatste nieuws: http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)-op-zwart-zaad.dhtml

Laura Dekker zeilt op zwart zaad

quote:
ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.

Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.html

Zeilmeisje Laura kan weer verder

quote:
Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://maidentrip.com/nederlands
Vorig topic:
Laura #13 Van zeilmeisje naar zeikmeisje
Laura, #12 Lekker op vakantie!
pi_91353111
Losbandig? :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_91353793
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:55 schreef SemperSenseo het volgende:
Losbandig? :?
Jup, Losbandig! :D

Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.

quote:
Ik wil gewoon... ja, de wereld een beetje leren kennen. En ja, gewoon eh... ja... beetje LOSBANDIG LEVEN! hihi!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 03:59:31 #4
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91356669
Laura is helemaal niet losbandig! Ze maakt namelijk van tevoren nooit problemen, zegt ze zelf

(maar over achteraf heeft ze het dan niet...)

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-01-2011 05:07:16 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_91356846
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 03:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is helemaal niet losbandig! Ze maakt namelijk van tevoren nooit problemen, zegt ze zelf[ afbeelding ]

(maar over achteraf heeft ze het dan niet...)
Och jeetje, en ons bange vermoeden wordt bevestigd: Laura heeft inderdaad op de Stad Amsterdam voor het eerst met een sextant leren werken 8)7

Wat meteen ook betekent, dat ze er zelf geen aan boord heeft...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 05:08:24 #6
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91356862
Sterker nog: ze heeft er voor het eerst eentje gezien lijkt het wel. Goh, best handig zo'n.. hoe heet zo'n ding? ... o ja sextand.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 05:11:16 #7
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91356866
Echt een geile meid
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91356899
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 05:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sterker nog: ze heeft er voor het eerst eentje gezien lijkt het wel. Goh, best handig zo'n.. hoe heet zo'n ding? ... o ja sextand.
Ze heeft ook een nieuw fenomeen ontdekt: Ontfurlen _O-

Ik moest werkelijk hard lachen toen ik dat in haar dagboek las. Want zo heet dat natuurlijk niet ;) Op de Stad Amsterdam is Engels de voertaal onder de bemanning en passagiers, en dus heet het ontvouwen van de zeilen daar unfurling :D
pi_91356903
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 05:11 schreef Eclaire84 het volgende:
Echt een geile meid
Jij hebt ook last van zwart zaad? :?
pi_91371979
haha 'maiden trip': de schrijnende tocht van een onverschrokken zeevrouw op 's werelds meest ultieme reis (..) diepe emotionele odyssee van een meisje om twee jaar alleen door te brengen in de vreemde, majestueuze en onvoorspelbare wereld van de open zee.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_91376441

Dat moet een grap zijn.. Schrijnende tocht? Emotionele obysee? Twee jaar in de wereld van de open zee? Animatiefilm?
En zo'n slechte site.. En geen link ernaartoe vanuit haar eigen site..
Wel een geniale parodie trouwens, om er een citaat van een filmmaker bij te zetten en daarmee de suggestie te wekken dat hij er ook maar iets mee te maken heeft. _O- Dan kijk je naar de crew, die 'collaborateurs' worden genoemd, en zie je dat ze nog mensen zoeken.. Je kunt je zo aanmelden. Echt geniaal dit :D

Ze baalde dat ze haar schoolwerk mee moest nemen? Dat was ze dus niet van plan.. Dat zegt ook wel wat over de afgelopen tijd. En ik maar denken dat ze zo gedisciplineerd studeerde. En ze kon dus echt niet met een sextant omgaan, nadat de rechter had bepaald dat ze 'met veiligheidsmaatregelen omgeven' moest zijn? Ongelooflijk... En nog ongelooflijker dat ze daar zomaar mee naar buiten komt.

Nou ja, ze denkt van tevoren nooit na over wat ze doet, volgens het artikel. Dat blijkt maar weer eens.
Dat principe heeft ze ook gebruikt toen ze deze onderneming vanaf haar 10e voorbereidde..

En dan haar arrogante commentaar toen Jessica Watson een aanvaring had..en geen woord van medeleven.
En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 15-01-2011 19:13:36 ]
pi_91379058
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?
Dat denk ik niet :D Jessica Watson had wel degelijk een sextant aan boord, plus boeken met instructies, en ze had ruim voor vertrek met het ding leren werken.

quote:
It also looks like my quota of sunshine is up, which is particularly annoying, as when I was going through some lockers the other day, I came across the sextant (an instrument used for finding your position from the sun or stars) and I'm itching to get the books out and see what I can remember - that would be much easier if I could actually see the sun.
http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345
pi_91380964
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat moet een grap zijn.. Schrijnende tocht? Emotionele obysee? Twee jaar in de wereld van de open zee? Animatiefilm?
En zo'n slechte site.. En geen link ernaartoe vanuit haar eigen site..
Wel een geniale parodie trouwens, om er een citaat van een filmmaker bij te zetten en daarmee de suggestie te wekken dat hij er ook maar iets mee te maken heeft. _O- Dan kijk je naar de crew, die 'collaborateurs' worden genoemd, en zie je dat ze nog mensen zoeken.. Je kunt je zo aanmelden. Echt geniaal dit :D

Ze baalde dat ze haar schoolwerk mee moest nemen? Dat was ze dus niet van plan.. Dat zegt ook wel wat over de afgelopen tijd. En ik maar denken dat ze zo gedisciplineerd studeerde. En ze kon dus echt niet met een sextant omgaan, nadat de rechter had bepaald dat ze 'met veiligheidsmaatregelen omgeven' moest zijn? Ongelooflijk... En nog ongelooflijker dat ze daar zomaar mee naar buiten komt.

Nou ja, ze denkt van tevoren nooit na over wat ze doet, volgens het artikel. Dat blijkt maar weer eens.
Dat principe heeft ze ook gebruikt toen ze deze onderneming vanaf haar 10e voorbereidde..

En dan haar arrogante commentaar toen Jessica Watson een aanvaring had..en geen woord van medeleven.
Maidentrip :')
Stelletje jaloerse nerds die hun hele leven nooit van hun zolderkamertje afkomen :')

Tja, niet echt handig dat ze niet met een sextant kan omgaan. Ik hoop dat zij de sterrenhemel op het zuidelijk halfrond kent. Hier op het noordelijk halfrond kan ik altijd wel de Grote Beer vinden en de Poolster, maar op het zuiden zou ik de weg niet weten.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_91380978
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat denk ik niet :D Jessica Watson had wel degelijk een sextant aan boord, plus boeken met instructies, en ze had ruim voor vertrek met het ding leren werken.

[..]

http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345
Tja, ik bedoelde het ook sarcastisch..
pi_91381091
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Maidentrip :')
Stelletje jaloerse nerds die hun hele leven nooit van hun zolderkamertje afkomen :')

Tja, niet echt handig dat ze niet met een sextant kan omgaan. Ik hoop dat zij de sterrenhemel op het zuidelijk halfrond kent. Hier op het noordelijk halfrond kan ik altijd wel de Grote Beer vinden en de Poolster, maar op het zuiden zou ik de weg niet weten.
Dan kun je iig. je richting bepalen, in het zuiden heb je de pointer sisters en het zuiderkruis.. Alleen daarmee weet je nog niet je positie, natuurlijk..
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:47:32 #16
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_91381189
Dat meisje is 15 is niet lelijk en zit in een gebied vol met negers en dan zit je in geldnood ?
No way mamie die hoeft echt niet in geldnood te zitten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:47:41 #17
207372 bastibro
I`ll get there
pi_91381197
Kudt kind!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:50:39 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_91381355
Er is was wel een Wesley of een Rodny daar die haar wat geld wil toe steken in ruil voor wat avonddiensten .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_91381598
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat meisje is 15 is niet lelijk en zit in een gebied vol met negers en dan zit je in geldnood ?
No way mamie die hoeft echt niet in geldnood te zitten.
Spuitje zei dat iemand 25.000 euro had gedoneerd.. Toch zaten ze rond de kerst zonder geld, en dat probleem is nu opgelost, kennelijk. Pappie wil evengoed niet zeggen hoeveel het gebedel heeft opgebracht.
Dus tja, die geldnood is zeer twijfelachtig, net als de rest van het hele (zeil)verhaal.
pi_91381863
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jup, Losbandig! :D

Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.

[..]

Ze bedoelde dat niet in die zin :') Ze is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.

Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan? :(
pi_91382929
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ze bedoelde dat niet in die zin :') Ze is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.

Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan? :(
Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?

Welk woord bedoel je? Solo? Zeilen? Record? Niet nadenken? Voorbereiding?
pi_91383233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?

Welk woord bedoel je? Solo? Zeilen? Record? Niet nadenken? Voorbereiding?
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.

Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
pi_91383729
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.

Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
Dit dus. Bovendien is dat interview van het jeugdjournaal al twee jaar oud.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_91385014
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Dat moet ze vooral zelf weten, maar noem het dan geen solozeiltocht.

Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
pi_91386935
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Dat moet ze vooral zelf weten, maar noem het dan geen solozeiltocht.

Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
:') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')