abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90765484
Laura Dekker. Een bijzonder kind en dat is het. Verwend kind of heldin? Bedriegster of slachtoffer? Zeilmeisje of zeikmeisje? Zeikmeisje of Bedelmeisje? Speculeer en discussieer hier verder!

quote:
Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatste nieuws: http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)-op-zwart-zaad.dhtml

Laura Dekker zeilt op zwart zaad

quote:
ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.

Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.html

Zeilmeisje Laura kan weer verder

quote:
Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vorig topic:
Laura #13 Van zeilmeisje naar zeikmeisje
Laura, #12 Lekker op vakantie!

[ Bericht 1% gewijzigd door Banjerkanjer op 04-01-2011 00:03:22 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 21:30:19 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_90765552
Mooi, kan die van mij op slot ;) Die had een verkeerd nr en nog geen OP :@
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_90765573
He bah, het moet deel 14 zijn, misschien een mod die dat kan veranderen?
pi_90765625
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En jij bent duidelijk een trol.
Niet, ik ben alleen maar verliefd.
pi_90765626
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef E.T. het volgende:
Mooi, kan die van mij op slot ;) Die had een verkeerd nr en nog geen OP :@
Ik was dus ook het nummer vergeten te veranderen... hoewel ik nr 13 wel heel toepasselijk vind om alle volgende delen op te laten blijven hangen :D
pi_90765674
Maar laten we het beste er van hopen en dat ze heelhuids terug komt.
pi_90765751
Hoe ver moet ze nog? :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90765825
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe ver moet ze nog? :+
Nog 3/4 van de reis, over een klein half jaar gaat ze weer een stukje zeilen/varen.
pi_90766054
De aandacht die ze nu krijgt, zou ze pas moeten krijgen nadat ze haar reis heeft voltooid...
pi_90766097
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nog 3/4 van de reis, over een klein half jaar gaat ze weer een stukje zeilen/varen.
Duurt nog wel ff dus.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90766242
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:37 schreef IfYouSeeKay het volgende:
De aandacht die ze nu krijgt, zou ze pas moeten krijgen nadat ze haar reis heeft voltooid...
Het vervelende is, dat er als ze thuiskomt niets is voltooid. Geen zeilreis rond de wereld iig. Wel een leuke vakantie.
pi_90766344
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Duurt nog wel ff dus.
Nog anderhalf jaar te gaan, waarvan nog ongeveer een klein half jaar op Sint Maarten :X
pi_90766863
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het vervelende is, dat er als ze thuiskomt niets is voltooid. Geen zeilreis rond de wereld iig. Wel een leuke vakantie.
Vervelend voor haar, maar je kan niet alles krijgen wat je wilt. Door alle aandacht die ze heeft gekregen wordt ze door veel mensen gezien als een irritant meisje die ze liever uit het nieuws zien verdwijnen. Het zou me niets verbazen als je meer reacties zoals "hehe, nu is het eindelijk klaar met die Dekker" hoort dan "wauw, wat knap!" hoort als ze haar reis voltooid.
pi_90767039
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef IfYouSeeKay het volgende:

[..]

Vervelend voor haar, maar je kan niet alles krijgen wat je wilt. Door alle aandacht die ze heeft gekregen wordt ze door veel mensen gezien als een irritant meisje die ze liever uit het nieuws zien verdwijnen. Het zou me niets verbazen als je meer reacties zoals "hehe, nu is het eindelijk klaar met die Dekker" hoort dan "wauw, wat knap!" hoort als ze haar reis voltooid.
:Y
pi_90767249
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:31 schreef Afketser het volgende:

[..]

Niet, ik ben alleen maar verliefd.
Ow my...een verliefde trol...nu nog zeggen dat je links bent en ik lig helemaal in een deuk
pi_90768412
:D :D :D :D
pi_90769188
ja laura kreeg wel een hoop wind tegen ( wat een gezeik allemaal van de overheid )
Kwallenvissen
pi_90769263
Ja ik ben blij dat ze de reis ook kon maken. Ze heeft gelukkig de wind mee gekregen.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:46:10 #19
3542 Gia
User under construction
pi_90776706
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dus.......wij moeten nu zo'n half jaar lang gaan mekkeren over haar etentjes op St. Maarten, gebedel om geld, uitstapjes her en der, nog meer gebedel om geld, zonnebaden op Guppy, oja, en bedelen om geld enz.......?

Hoe lang blijft dat interessant?
pi_90776806
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus.......wij moeten nu zo'n half jaar lang gaan mekkeren over haar etentjes op St. Maarten, gebedel om geld, uitstapjes her en der, nog meer gebedel om geld, zonnebaden op Guppy, oja, en bedelen om geld enz.......?

Hoe lang blijft dat interessant?
Dat moet niet, dat doe je helemaal zelf.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:50:38 #21
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90776920
Dit soort mensen vindt ik altijd dat ze het hele concept verneuken, de volgende keer dat iemand zegt "Ik ben solo de hele wereld overgezeild", denk ik bij mezelf ook zo van ja leuk 3 jaar vakantie gevierd.
En het zou me niks verbazen als de regels omtrend solo zeilen herzien worden en verder precies bepaald worden.

Als ik zo lees wat dat andere meisje gedaan heeft en ook haar route is zoveel ambitieuzer. Die moet echt veel alleen gezeild hebben echt een prestatie waar ze de rest van haar leven trots op kan zijn.

Maar mevrouw Laura doet alsof ze veel beter is en veel beter kan zeilen, terwijl ze alweer weken voor anker ligt zonder maar een rondje om dat vakantie eiland te zeilen.
En zoveel storm is daar ook weer niet op het moment.

Dan zit ze daar met allemaal hollandse vrienden lekker vakantie te vieren op een tropisch eiland, van storm of regen seizoen niks te merken en ondertussen al minstens 25000 euro sponsorgeld verbrast.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90777480
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:50 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Dit soort mensen vindt ik altijd dat ze het hele concept verneuken, de volgende keer dat iemand zegt "Ik ben solo de hele wereld overgezeild", denk ik bij mezelf ook zo van ja leuk 3 jaar vakantie gevierd.
En het zou me niks verbazen als de regels omtrend solo zeilen herzien worden en verder precies bepaald worden.

Als ik zo lees wat dat andere meisje gedaan heeft en ook haar route is zoveel ambitieuzer. Die moet echt veel alleen gezeild hebben echt een prestatie waar ze de rest van haar leven trots op kan zijn.

Maar mevrouw Laura doet alsof ze veel beter is en veel beter kan zeilen, terwijl ze alweer weken voor anker ligt zonder maar een rondje om dat vakantie eiland te zeilen.
En zoveel storm is daar ook weer niet op het moment.

Dan zit ze daar met allemaal hollandse vrienden lekker vakantie te vieren op een tropisch eiland, van storm of regen seizoen niks te merken en ondertussen al minstens 25000 euro sponsorgeld verbrast.
Er is daar helemaal geen storm of regen de komende tijd :D De beste tijd van het jaar om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, is namelijk van januari tot en met april. Zo typisch, dat dat nu nét en exact de tijd is die Laura daar wil gaan spenderen ;)

"Op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius kan het van mei tot december flink regenen en er zijn dan tropische stormen. Van juli tot oktober kun je op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius een orkaan meemaken. De beste periode om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius is dan ook van januari tot en met april."

http://www.rugzaktrips.nl(...)d_midden_amerika.htm
  maandag 3 januari 2011 @ 01:11:20 #23
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90777666
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Er is daar helemaal geen storm of regen de komende tijd :D De beste tijd van het jaar om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, is namelijk van januari tot en met april. Zo typisch, dat dat nu nét en exact de tijd is die Laura daar wil gaan spenderen ;)

"Op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius kan het van mei tot december flink regenen en er zijn dan tropische stormen. Van juli tot oktober kun je op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius een orkaan meemaken. De beste periode om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius is dan ook van januari tot en met april."

http://www.rugzaktrips.nl(...)d_midden_amerika.htm
Oh lekker is dat dat ze daar een half jaar zit is dus niet eens onder het mom van wachten tot het stormseizoen is afgelopen.
Het zou me niets verbazen als deze reis jaren en jaren gaat duren als er genoeg sponsoren zijn.Er zijn nog voldoende mooie vakantie paradijzen onderweg.
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90777677
Verkoopt ze haar boot toch

Laat een ander haar hobby, betalen
  maandag 3 januari 2011 @ 01:28:44 #25
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90778196
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:11 schreef rja het volgende:
Verkoopt ze haar boot toch

Laat een ander haar hobby, betalen
:D
http://antiek-kunst.markt(...)durige-vakantie.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')