Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Oew, een nieuw klustopic![]()
Gaan jullie de Itho CVE Eco-fan 2SP gebruiken voor afzuiging in het hele huis ? Dus ook voor de afzuigkap ? Of laten jullie alleen de badkamer en toilet afzuigen ? In het laatste geval lijkt mij het een beetje overkill
Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteitquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.
En waarom is de badkamer enkel overkill ? En wat zou je dan adviseren?
We wilden eerst voor een silent pijp ventilator gaan... maar de itho blijkt beter te zijn, zeggen ze. Maar aangezien ik een klus n00b ben heb ik dit topic maar geopend zodat jullie me kunnen helpen![]()
Dus toch.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteiten zijn net zo stil.
De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef lezzer het volgende:
Wat voor kleur hebben je tegels waar je die voeg tussen hebt zitten?
Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus toch.
En moet er dan benee in de toilet ook 1?
Ik vraag me dan af (ja om te verkopen ws) die verkoper zei en de aannemen ook, dat een itho vele malen beter was.
Kijk, dit topic werpt nu al zijn vruchten af![]()
Maar goed, aan de andere kant weet je nooit of je ooit de rest erop gaat aansluiten natuurlijk. Ik heb even opgeschreven wat het gaat kosten als ze alles erop moeten aansluiten... En dan ga ik dat maar eens even vragen als ze bellen.
Wat is nou eigenlijk het extra nut ervan om de afzuigkap er bv op aan te sluiten? Die zit nu toch ook al ergens op aangesloten (pijp)?
Nee, ik denk dat ik niet echt duidelijk benquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangendan is het onzin om natuurlijk los een buisventilator te nemen !
Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.
*in offerte kijkt*
Jup, grijs.
Ja, dat snap ikquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.
Ik bedoelde voor bij die antraciete tegelsquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikMaar de tegel (wand tegel) is al wit. Dus als ik dan een witte voeg zou nemen heb je dezelfde kleur. Mijn vraag is enkel of een witte voeg niet snel ranzig wordt
Ooh okequote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoelde voor bij die antraciete tegels
Een witte voeg wordt net zo ranzig als een grijze volgens mij. Gewoon lekker van dat HG spul er in af en toe en klaar.
Ik heb zelf zwarte tegels met een grijze voeg, en daar heb ik echt spijt van. Ik vind zelf zo'n donkere voeg dan veel mooier. Maar goed, ook maar net wat je mooi vindt. Egaal is wat rustiger.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh okeJa precies ja, zodat je exact dezelfde voeg hebt als ook de tegelkleur (op de vloer). Ik zal het er eens met MM over hebben.
Ik wel. Schoonhouden moet je het toch en inderdaad, rustiger voor het oog.quote:Maar in principe zou je ook qua kleur wel een witte voeg er tussen doen? Het is wel rustiger voor het oog iig omdat het oogt als 1 geheel.
Ik heb wel een raam in de badkamer. In de huidige opstelling zit er wat vocht achter 4 tegeltjes in de badkamer... en ik heb zelf ook het idee dat het raam nooit open gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een SCHIJT hekel eraan heb om met een open raam te douchen. Dus dat is dan idd wel even iets om over na te denken. Bedankt!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef Deetch het volgende:
Ik heb eerst ook een buisventilator gehad in mijn badkamer. De badkamer heeft geen raam dus alle ventilatie moest van de buisfan komen.
Na een krappe 3 maand verschenen de eerste schimmelvlekjes al op het plafond en heb ik de buisventilator verwijderd en de badkamer aangesloten op een centrale ventilatiebox die ik nog over kon nemen. (lijkt wel wat op dat itho ding.
Nu is de badkamer weer kurkjedroog. Ik zou dus het risico niet nemen.
Okequote:Verder worden witte voegen iets sneller vies maar als je een goeie tegelzetter hebt krijg je prima schoon te houden voegen. Een sterk verdunde chloor oplossing doet in die gevallen wonderen.
Nou, weet je. De tuin is gewoon (imho) een drama qua hoogte. Zeker ook omdat er een trapje in zit 8)quote:Ben je niet bang als je de tuin verlaagd dat hij te nat wordt ivm grondwater of slecht afwateren. Ik heb mijn tuin juist een paar cm verhoogd zodat het nu naar de straat netjes afwatert.
Ja precies. Nou ja, dat zou dus gewoon kunnen dmv het 1 meter lange raam wat erin zit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:54 schreef exlurker het volgende:
Welk afzuigsysteem je ook kiest, zorg er wel voor dat er voldoende aanvoer van verse lucht in de ruimte is, anders laat de beste afzuiger het ook afweten
Je kunt het raam ook openzetten nadat je gedoucht hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:01 schreef Qwea het volgende:
Ik heb wel een raam in de badkamer. In de huidige opstelling zit er wat vocht achter 4 tegeltjes in de badkamer... en ik heb zelf ook het idee dat het raam nooit open gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een SCHIJT hekel eraan heb om met een open raam te douchen. Dus dat is dan idd wel even iets om over na te denken. Bedankt!
Ja, nou kijk in de nieuwe badkamer is dat wat "fijner" denk ik... want hier in de flat grenst hij gelijk aan de keuken. En dan is het echt zo stervens koud in de keuken. En ook de gang. Ik heb hem net ook ff open gehad (net gedoucht) maar na een half u ging die weer dicht want koudquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je kunt het raam ook openzetten nadat je gedoucht hebtDoe ik hier ook 's winters. 's Zomers staat het altijd wel open.
De huidige afvoer is gewoon een buis die in de douche zit. Zo'n gat in je plafond zeg maar. En ik was er idd al achter dat je je douche cabine e.d droog moet maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:17 schreef Cat22 het volgende:
Als je witte tegels hebt zou ik voor een witte voeg gaan Q. Oogt veel rustiger. Ik weet niet hoe het met de afvoer van je huidige badkamer zit maar als je zo'n hendig sjieke ITO box erin zou hangen dan heb je al een stuk minder last van vocht (lijkt mij). Verder gewoon altijd even afzemen/afdrogen na elke douchebeurt en regelmatig HG erop en ook witte voegen blijven piekfijn.![]()
Ik kwam eigk alleen even kijken maar ik lever ook nog een bijdrage aan het topic!![]()
![]()
Ik ga de tuin VERLAGEN. Niet ophogenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:27 schreef Het_Biertje het volgende:
ah, dus daar kan die 9 kub zand heen die je nog van mij tegoed hebt?
Kewl, volgersquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:25 schreef Strega het volgende:
Leuk Q. om een topic te openen!
Ik ga je volgen!
WTH is een drukplaat? Ik snap er niks van.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
De huidige afvoer is gewoon een buis die in de douche zit. Zo'n gat in je plafond zeg maar. En ik was er idd al achter dat je je douche cabine e.d droog moet maken.
We hebben trouwens een wc waar er als optie (kun je er extra bij laten zetten) een systeem met blokjes in kan laten zetten. Op de drukplaat zeg maar. Die trek je dan open en daar pleur je wc eend in. Heb ik er maar afgelaten. Omdat -hij was in de aanbieding met chroom waar het wel standaard bij zat maar we moeten geen chromen drukplaat maar gewoon mat zilver- ik het toch niet ging gebruiken en die drukplaat ook al extra kostte. Ik heb nou ook geen blokjes
En je kan het er altijd op laten zetten achteraf.
De hele douche wordt trouwens mat zilver. De drukplaat van de wc, de randen van de douche cabine, de ingevreesden grepen van het meubel, ect. Enkel de kranen en de doucheset is chrome.
Ik heb er vet zin in![]()
Nou alleen nog ff een design radiator scoren. We hadden 1 op de offerte staan, klere ding was 1200 euro. In geen 1200 jaar
Zijn ze zo eng dan?quote:de ingevreesden grepen van het meubel
Fixed!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
WTH is een drukplaat? Ik snap er niks van.
[..]
Zijn ze zo eng dan?Ingefreesde is denk ik wat je bedoelt.
![]()
Maar jij bent vast beter in grammatica dan ik in klussen.
Ah, het doorspoelding.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fixed!En een drukplaat is dat plaatje wat aan de muur zit waar je de wc mee doortrekt.
[ afbeelding ]
Drukplaat
Thnx babe!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:44 schreef MissBliss het volgende:
Gefeliciteerd met jullie huisje!
Deze ga ik volgen
Em Elquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:13 schreef Ml-etje het volgende:
hier moet ik bij zijn.
Zal morgen den Mr even aan zijn haar trekken voor de afzuigvraag (hij tekende en berekende die dingen) als ik hem terug vindt in dit best al volle topic.
Ook dat maar ik moet nog steeds pm-en voor het badkamer meubelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Em El![]()
Ik had idd al geopperd bij Tha Qut dat Ithoboxen bij TU veel goedkoper te krijgen zijn
Heb de badkamer inmiddels al besteldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ook dat maar ik moet nog steeds pm-en voor het badkamer meubel
Verder heb ik al wel wat geholpenoverigens snap ik de Itho vraag niet geheel dus als hij even duidelijk gesteld kan worden brief ik hem wel over
Ben weer sociaal doen
quote:Op maandag 24 januari 2011 10:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb de badkamer inmiddels al besteld
De itho vraag is dus : Verbruikt hij veel stroom met een perilex stekker en is het overkill als je enkel de badkamer erop aansluit? Ik was met behulp van de users hier er al achter dat een itho beter is dan een pijp ventilatie
Ja wij hebben dus een douche raam van 1meter... maar wij willen dus ook mechanische afzuigen. Alleen of we dan dus de itho of pijp ventilatie moeten doen, daar zijn we dus niet uit.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
hoor hier maar 1 antwoord "goed ventileren" en het stroomverbruik is niet schrikbarend. Itho is inderdaad beter als je een langere afvoer hebt.
Hier zit de badkamer onder plat dak en wij hebben alleen ventilatie.
Dat maatje doucheraam hebben wij ook, dat is niet afdoende.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja wij hebben dus een douche raam van 1meter... maar wij willen dus ook mechanische afzuigen. Alleen of we dan dus de itho of pijp ventilatie moeten doen, daar zijn we dus niet uit.
Wat een tegenstrijdige berichtenquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Er zijn genoeg verlopen te krijgen hoor voor mechanische ventilatie buis, zowel van 50 naar 100 of van 100 naar 150 mm.
Dus dat moet eigenlijk geen enkel probleem zijn
Klinkt een beetje raar wat de aannemer zegt,voor een natuurlijke pijpventilatie heb je namelijk een grotere diameter nodig als voor een mech.ventilatiequote:Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Qwea het volgende:
Nou, nog ff met de badkamer aannemers gebeld. Die die zegt : pijp ventilatie want dat is voldoende voor de badkamer. En bij de itho-box moeten ook de buizen aangepast worden ivm de diameters.
Hmm ja en anders de tekeningen even opvragen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een tegenstrijdige berichtenIk vraag me af waarom ze zo moeilijk doen dan.
Ml : De uitlaat zit (pijp toch?) ik dacht links bij de deur.
Laat MM het wel uittekenen vanaaf.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:41 schreef Qwea het volgende:
Mobiel quoten hier wil niet![]()
Exlurker : vaag! Naja, ik zal het er eens met MM over hebben want die had sowieso liever pijp ofzo :s
ml : ik heb wel een tekening, van een ander bedrijf hou de douche zou worden maar pijp staat daar niet op.
*haalt schaatsen uit het vet*quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Dat topic is binnen no time volquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:30 schreef ElisaB het volgende:
Ziet er zo op de foto's best netjes uit
Veel succes met klussen. Maak je ook nog een topic voor al je verwondingen?
Feli en veel plezier
Ik zit erover te denken om dat laminaat eruit te halen. Eronder ligt een echte eiken vloer die moet enkel gelakt en geschuurd worden. Baloe is bang voor het laminaatquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziet er goed uit Q![]()
Mooie vloer en mooie keuken
Het verschil zit 'm hoogst waarschijnlijk hier in: (maar ik ken de exacte situatie niet, dus daarom waarschijnlijk)quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:02 schreef exlurker het volgende:
[..]
Klinkt een beetje raar wat de aannemer zegt,voor een natuurlijke pijpventilatie heb je namelijk een grotere diameter nodig als voor een mech.ventilatie
En de diameter van de pijp maakt geen verschil of je er nu een afzuigbox op aansluit of een pijpventilator
Oeh Q zou hem laten lakken inderdaad. Eerst even voorzichtig kijken of het wat is die vloer anders dan zou het heel vervelend zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zit erover te denken om dat laminaat eruit te halen. Eronder ligt een echte eiken vloer die moet enkel gelakt en geschuurd worden. Baloe is bang voor het laminaat
Als hij er niet aan kan wennen zit er niks anders op helaas.
Die radiator shit heb ik eruit gehaaldquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oeh Q zou hem laten lakken inderdaad. Eerst even voorzichtig kijken of het wat is die vloer anders dan zou het heel vervelend zijn.
En die radiatorbekleding![]()
zooo mooi!!
Sjieke keuken ook zeg
Ik heb besloten de vloer er voorlopig niet uit te halen. Misschien, ooit. Maar voor nu ligt dat laminaat goed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oeh Q zou hem laten lakken inderdaad. Eerst even voorzichtig kijken of het wat is die vloer anders dan zou het heel vervelend zijn.
En die radiatorbekleding![]()
zooo mooi!!
Sjieke keuken ook zeg
Niet eensquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:15 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij heb je alleen maar zitten zuipen daaro
![]()
Ik vond die radiatorombouw ook wel tof
Ehh Q zilvergrijs wordt oranje als je lang genoeg niet poetstquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die radiator shit heb ik eruit gehaaldvond het niks en het was zo gammel als de klere.
We hebben de badkamer opgehaald en ik heb last minute daar nog wat dingen gewijzigd
Geen witte voeg tussen de tegels, maar zilvergrijs. Witte voeg blijkt volgens een vriend van ons die vet vaak badkamers zet enorm geel en goor te worden. En ook geen sneeuw witte kit randen maar ook zilvergrijs
Vandaag niet zo heel veel gedaan want eerst naar de notaris geweest. Heb de trap deels geschuurd met schuurmachine, drempel geschuurd, deurkozijn aan beide zijden geschuurd, 1ste rij tegels in de tuin eruit gehaald zodat er natuurlijke ventilatie ontstaat onder het huis & begonnen met de keuken schoon te maken.
Stukadoors gebeld... vandaag 1 wezen kijken, morgen komen er 2 langs en zaterdag 1. Als ik de prijs weet kan ik gaan kiezen.
Mijn vader komt zaterdag ochtend en blijft slapen zodat we kunnen klussen
Ehh die antieke radiatoren vind ik ook mooiquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet eens
Nou, ik vond hem zelf dus niksEn ik hoor echt van iedereen dattie zo tof is.
Kutte is, er zitten geen normale vlakke radiatoren achter.
[ afbeelding ]
Niet die dus....
Eerder zoiets
[ afbeelding ]
Ik ga ECHT ff douchen nu
Ja en grijs wordt ook goor als je lang genoeg geen fuck doetquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ehh Q zilvergrijs wordt oranje als je lang genoeg niet poetst
Zonde van de ombouw
[..]
Ehh die antieke radiatoren vind ik ook mooi
Uhuhquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja en grijs wordt ook goor als je lang genoeg geen fuck doet
Ik heb ook een oude tandenborstel in de douchecabine liggen en af en toe maak ik tijdens het douchen ff de voegjes schoonquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Uhuher zit bij ons een voeg tussen de shampooflesjes
Die poets ik tegenwoordig met de elektrische tandenborstel en een oud borsteltje
De voegen hier in de douche in de flat zijn ook oranje goorquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:12 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb ook een oude tandenborstel in de douchecabine liggen en af en toe maak ik tijdens het douchen ff de voegjes schoon![]()
Wij hebben bijna witte voegen, maar die krijgen idd ook van die oranje-achtige troep erop.
Maar als je het een beetje bijhoudt is er niets aan de hand.
Ontopic... Q, het gaat heel gaaf worden
Wen er maar aanquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
De voegen hier in de douche in de flat zijn ook oranje goor![]()
Ik hoop dat het gaaf gaat worden
Ik ga te bed, sterf van de rugpijn
Waaraan? Aan de rugpijn?quote:
Ja wat dacht je waarom die ombouw er om heen zat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef Qwea het volgende:
Kutte is, er zitten geen normale vlakke radiatoren achter.
Af en toe een doekje met chloor erop leggenquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
De voegen hier in de douche in de flat zijn ook oranje goor![]()
Ik hoop dat het gaaf gaat worden
Ik ga te bed, sterf van de rugpijn
Prioriteiten hequote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Tof huis Q! Wel opmerkelijk dat het eerste wat je inricht je drankkast is![]()
Ik vind die oude radiatoren wel wat hebben trouwens
Stucen of een filmlaag aanbrengen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef Qwea het volgende:
Overigens moeten alle muren opnieuw gestuukt worden. Het is namelijk behang klaar. Maar het moet saus/verf klaar.
Maak eens een foto van de oude?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:25 schreef Qwea het volgende:
Ik zal morgen eens naar de praxis gaan en eens kijken wat die vlakke radiatoren kosten. Misschien dat ik ze anders wel gelijk vervang.
Hou wel rekening met de capaciteit van de radiatoren, zo'n ouderwetse kolomradiator geeft meestal meer warmte af als een enkele plaatradiatorquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:25 schreef Qwea het volgende:
Ik zal morgen eens naar de praxis gaan en eens kijken wat die vlakke radiatoren kosten. Misschien dat ik ze anders wel gelijk vervang.
Komt voor de bakker. En dat van die capaciteit wist ik idd! Maar als ik er nu naar kijk vind ik ze er niet lelijk uitzien. Likje verf. Tadaaa. Ff met de baas overleggen maarquote:
Een deeltje stucen, maar over het algemeen een filmlaagquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Stucen of een filmlaag aanbrengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |