Dit kan met alcohol ook. Of het met heroine kan weet ik trouwens niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:47 schreef Berlitz het volgende:
Hoe verklaren jullie dat je dood kan gaan als je cold turkey gaat met heroine?
Van werken kan je overspannen raken of een burn-out krijgen. Daar veranderen je hersenen ook van. Je mag op den duur toch wel van het gezond verstand uitgaan van een persoon. Als ie dat niet kan dan moet je 'm helpen. Niet criminaliseren.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:06 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Aangezien het gedrag van verslaafden ook veranderd en ze schizofreen kunnen worden beschadigd het de hersenen wel.
En kan iemand nu is verklaren hoe je dood kan gaan als cold turkey gaat met heroine?
En dan doet je lichaam het zelf.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dan komt er extra dopamine vrij.Oh noes!
Oh, wacht... je begrijpt het nog steeds niet.
quote:, leading to impairment in the mechanisms that mediate positive reinforcement and the emergence of affective changes such as anxiety, dysphoria, and depression during withdrawal. The results reveal perturbations in DA and 5-HT transmission in the NAc-neurochemical systems that are activated by cocaine self-administration and are deficient during withdrawal-as potential substrates for these affective changes. In addition, the results implicate neuroadaptive changes in extrahypothalamic CRF neurons and other brain stress circuitries in the motivational effects of psychostimulant withdrawal. Finally, it appears that environmental cues that become conditioned to the positive reinforcing effects of cocaine can mimic the pharmacological effect of this agent and, thereby, can initiate and maintain cocaine-seeking behavior.
quote:Deep in the brain, there are centers that provide feelings of euphoria and pleasure. These are known as reward centers. An event that is "rewarding" is accompanied by the release of a chemical known as dopamine. Dopamine allows feelings of pleasure and euphoria. Normally, the dopamine is released into small gaps between neurons in the brain. It binds with proteins in the gaps and sends the appropriate signals to the brain. The dopamine eventually leaves the gap.
With cocaine substance abuse, this process is disrupted. Cocaine actually blocks the dopamine from leaving the gaps between the brain's neurons, and this leads to a buildup of dopamine; the brain then remains stimulated.
Zelfde verhaaltje.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:38 schreef Breetai het volgende:
[..]
Van werken kan je overspannen raken of een burn-out krijgen. Daar veranderen je hersenen ook van. Je mag op den duur toch wel van het gezond verstand uitgaan van een persoon. Als ie dat niet kan dan moet je 'm helpen. Niet criminaliseren.
Nee niet inderdaad, net zoals drugs.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Zelfde verhaaltje.
Met een mes kan je ook iemand doodsteken messen ook maar verbieden dan?
Precies, zo is het ook met drugs. Uitgeluld.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Zelfde verhaaltje.
Met een mes kan je ook iemand doodsteken messen ook maar verbieden dan?
Dit zijn vergelijkingen van het laagste niveau.
Dan moeten wapens ook legaal worden.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies, zo is het ook met drugs. Uitgeluld.
Wat probeer je hier nu eigenlijk mee te zeggen?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:56 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En dan doet je lichaam het zelf.
Cocaine blokkeert de dopamine en zorgt er dus niet voor dat er extra vrijkomt maar dat het gaten tussen de neuronen niet kan verlaten.
Dat je onzin verteld als je beweerd dat seks hetzelfde doet als cocaïne.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nu eigenlijk mee te zeggen?
Lé-zen.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat je onzin verteld als je beweerd dat seks hetzelfde doet als cocaïne.
Lees het hele onderzoek maar door dan kom je erachter waarom coke zo ontzettend verslavend is.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nu eigenlijk mee te zeggen?
Want ik ben nog niet op de hoogte van het feit dat coke verslavend is?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Lees het hele onderzoek maar door dan kom je erachter waarom coke zo ontzettend verslavend is.
Ik dacht dat je dat niet was.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want ik ben nog niet op de hoogte van het feit dat coke verslavend is?
quote:DEN BOSCH - In verschillende grote Brabantse steden bestaat weerstand tegen (versnelde) invoering van een pasje voor coffeeshops zoals het kabinet voorstelt. In Den Bosch neemt een meerderheid van de gemeenteraad dinsdag een motie aan tegen de wietpas. De gemeenteraad van Breda sprak zich in oktober al uit tegen het kabinetsplan en spreekt donderdag over de versnelde invoering die is voorgesteld vanwege escalerend geweld tussen Brabantse drugsbendes. Ook in de Eindhovense gemeenteraad leeft de overtuiging dat de wietpas niets verandert aan de criminaliteit aan de achterdeur van de coffeeshop.
De discussie is actueel omdat het Europese hof heeft geoordeeld dat Nederlandse steden een wietpas mogen gebruiken om buitenlanders buiten de coffeeshop te houden.
Minister Ivo Opstelten (Veiligheid) heeft voorgesteld om in Brabant versneld een wietpas in te voeren naar aanleiding van ophef die in Eindhoven en Helmond ontstond door een reeks geweldsincidenten die in verband worden gebracht met drugshandel. Het kabinet wil van coffeeshops besloten clubs maken waar alleen geregistreerde leden welkom zijn.
Tegenhouden
De vraag is of de Brabantse steden de invoering kunnen tegenhouden. De motie van GroenLinks in Den Bosch verzoekt de burgemeester om Opstelten te overtuigen dat een uitbreiding van de politiecapaciteit beter werkt tegen criminaliteit dan de invoering van een wietpas.
Alcohol is de enige drug die maar liefst 41 geregistreerde ziektebeelden kan veroorzaken waarvan er 20 dodelijk zijn. Er is geen enkel ander middel wat ook maar in de buurt komt van een dergelijke schade.quote:
80% van nederland gebruikt wekelijks alcohol en hoeveel van die wekelijkse gebruikers heeft hier last van?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:41 schreef Dhalsim het volgende:
Alcohol is de enige drug die maar liefst 41 geregistreerde ziektebeelden kan veroorzaken waarvan er 20 dodelijk zijn. Er is geen enkel ander middel wat ook maar in de buurt komt van een dergelijke schade.
Alcohol is een van de weinige middelen waarvan neurotoxiciteit onomstotelijk vast is gesteld.
Kerel, je hebt niet half in de gaten hoe infantiel je overkomt. Jij weet werkelijk helemaal niks van drugs.
En jij beweerde dat cocaïne het zelfde effect als sex heeft.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:48 schreef Xa1pt het volgende:
Je hebt dan ook al niet zelden bewezen dat denken niet je sterkste punt is.
bron?quote:Op zondag 23 januari 2011 19:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
80% van nederland gebruikt wekelijks alcohol en hoeveel van die wekelijkse gebruikers heeft hier last van?
De mensen die wekelijks heroine,coke of meth gebruiken hebben er veel meer last van omdat het veel verslavender is en de effecten groter zijn, de meeste mensen drinken geen alcohol om dronken te worden.
Dat het zulke dingen kan veroorzaken zegt er helemaal niks over hoe snel dat gebeurt en hoe snel je verslavend het is.
Het maakt niet uit hoeveel ziektes je er door kan krijgen.
Dagelijks coke snuiven blijft gevaarlijker dan dagelijks een biertje drinken.
Jij weet er helemaal niks vanaf, met je junken logica.
Als alcohol slechter was als heroine dan was nu 80% van nederland junk.
[..]
En jij beweerde dat cocaïne het zelfde effect als sex heeft.
Dat dagelijks coke snuiven slechter is dan dagelijks een biertje drinken?quote:
Dat onderzoek beschrijft alleen de biologische werking van verslaving en hoe dat met coke zit. Het zegt niets over de schadelijkheid van coke. Dus je liegt.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat dagelijks coke snuiven slechter is dan dagelijks een biertje drinken?
Dat weet je zelf ook wel, je zit hier nu te trollen, coke is veel verslavender.Lees dat onderzoek op de vorige pagina maar.
Waar hebben coke-gebruikers dan last van?quote:Op zondag 23 januari 2011 19:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
80% van nederland gebruikt wekelijks alcohol en hoeveel van die wekelijkse gebruikers heeft hier last van?
Je liegt; onderzoeken tonen het tegenovergestelde aan.quote:De mensen die wekelijks heroine,coke of meth gebruiken hebben er veel meer last van omdat het veel verslavender is en de effecten groter zijn, de meeste mensen drinken geen alcohol om dronken te worden.
quote:Het maakt niet uit hoeveel ziektes je er door kan krijgen.
Je liegt.quote:Dagelijks coke snuiven blijft gevaarlijker dan dagelijks een biertje drinken.
Nee, je kunt niet lezen.quote:En jij beweerde dat cocaïne het zelfde effect als sex heeft.
Dat het de neuroreceptoren afkapt zegt wel wat over de schadelijkheid ervan.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat onderzoek beschrijft alleen de biologische werking van verslaving en hoe dat met coke zit. Het zegt niets over de schadelijkheid van coke. Dus je liegt.
Welke schade veroorzaakt het dan?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:07 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat het de neuroreceptoren afkapt zegt wel wat over de schadelijkheid ervan.
Maar die neurologische kennis mis jij.
The use of cocaine, depending of the severity, can cause mood swings, paranoia, insomnia, psychosis, high blood pressure, tachycardia, panic attacks, cognitive impairments and drastic changes in the personality that can lead to aggressive, compulsive, criminal and/or erratic behaviors.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar hebben coke-gebruikers dan last van?
Dus je beweerd dat wekelijkse heroine,coke en meth gebruikers er beter aan toe zijn dan 80% van nederland?quote:[..]
Je liegt; onderzoeken tonen het tegenovergestelde aan.
Het maakt niet uit hoeveel ziektes je erdoor kan krijgen.quote:[..]_!!!!!!!
Lieg je er niet dat beweerde jij.quote:Nee, je kunt niet lezen.
Je mist dus duidelijk neurologische kennis anders wist jij dit wel.quote:
Raad eens welke drug dit is:quote:
Bij welke mate van gebruik gebeurt dit?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:14 schreef arucard het volgende:
[..]
Raad eens welke drug dit is:
• decreased coordination
• nausea, vomiting (vomiting while unconscious can kill)
• reduced impulse control
• emotional volatility (anger, violence, sadness, etc)
• reduced ability to attain/maintain erection in most males
• increased difficulty in achieving orgasm in some females
• frequent urination , diuretic effect
• dizziness and confusion
• blackouts and memory loss at high doses
• coma and death at extreme doses
• brain and liver damage (cirrhosis) with heavy use
• lowered inhibitions and increased confusion can lead to unwanted and negative sexual encounters (date rape)
• hangover, lasting 12-36 hours, from mild to severe after heavy use
• fetal damage in pregnant women at high dose or frequency
En waarom stelde je die vragen niet bij jouw eigen voorbeeld net?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:16 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Bij welke mate van gebruik gebeurt dit?
En hoe verslavend is het?
Alcohol kan je dagelijks drinken zonder deze symptomen.
Omdat het duidelijk is dat cocaïne extreem verslavend is.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:19 schreef arucard het volgende:
[..]
En waarom stelde je die vragen niet bij jouw eigen voorbeeld net?
De vraag was niet waartoe coke gebruik in uitzonderlijke gevallen toe kan leiden, de vraag is hoe coke gebruik schadelijk is.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:11 schreef Berlitz het volgende:
The use of cocaine, depending of the severity, can cause mood swings, paranoia, insomnia, psychosis, high blood pressure, tachycardia, panic attacks, cognitive impairments and drastic changes in the personality that can lead to aggressive, compulsive, criminal and/or erratic behaviors.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine_dependence
Nee.quote:Dus je beweerd dat wekelijkse heroine,coke en meth gebruikers er beter aan toe zijn dan 80% van nederland?
Die heb je al.quote:Ga is naar buiten man.
En kom met een onderzoek dat dat aantoont.
Risico's liggen met alcohol vooralsnog hoger.quote:Het maakt niet uit hoeveel ziektes je erdoor kan krijgen.
Het maakt uit bij welke mate van gebruik je die krijgt.
Het is nog altijd minder schadelijk dan alcohol.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:20 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat cocaïne extreem verslavend is.
Dat klopt niet aangezien alcohol gedoseerd word gedronken en veel minder verslavend is.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
Risico's liggen met alcohol vooralsnog hoger.
Dan was 80% van nederland dus junk want met dagelijks coke snuiven ben je binnen een maand verslaafd.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is nog altijd minder schadelijk dan alcohol.
Dus? De schade bij coke ligt lager dan bij alcohol.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:26 schreef Berlitz het volgende:
Dat klopt niet aangezien alcohol gedoseerd word gedronken en veel minder verslavend is.
Maar is nog altijd verhoudingsgewijs minder schadelijk.quote:Coke word altijd gesnoven om high te worden en heeft een heel ander effect op de hersenen.
Zie OP.quote:Kom jij maar is met een onderzoek dat dagelijks coke snuiven minder gevaarlijk is dan dagelijks een biertje drinken.
Coke is nog altijd minder schadelijk dan alcohol.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:27 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dan was 80% van nederland dus junk want met dagelijks coke snuiven ben je binnen een maand verslaafd.
'Hoe kan het dan dat ik nog een halfje over heb?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:20 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat cocaïne extreem verslavend is.
1.000.000 mensen: http://mens-en-samenlevin(...)me-in-nederland.htmlquote:Op zondag 23 januari 2011 19:51 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Meth is erger, agreed. Cocaine en heroine leiden voornamelijk tot problemen doordat ze illegaal en daarmee peperduur zijn. Heroine is bij lange na niet zo schadelijk voor de gezondheid als alcohol. Cold-turkey afkicken van alcohol heeft (uiteraard in verhouding gezien) vele malen vaker een dodelijke afloop dan cold-turkey afkicken van heroine. Bij cocaine is het helemaal niet aan de orde.quote:De mensen die wekelijks heroine,coke of meth gebruiken hebben er veel meer last van omdat het veel verslavender is en de effecten groter zijn, de meeste mensen drinken geen alcohol om dronken te worden.
Maar wel over hoe schadelijk het is.quote:Dat het zulke dingen kan veroorzaken zegt er helemaal niks over hoe snel dat gebeurt en hoe snel je verslavend het is.
Dat maakt wel degelijk wat uit. Dat zegt een hoop over de toxiciteit van het middel.quote:Het maakt niet uit hoeveel ziektes je er door kan krijgen.
En dit bedoel ik dus..."slechter" is een inhoudsloze term. Praat over (neuro)toxiciteit, psychisch/sociaal/maatschappelijke gevolgen (in relatie met het feit dat alcohol goedkoop en legaal verkrijgbaar is, in tegenstelling tot heroine).quote:Jij weet er helemaal niks vanaf, met je junken logica.
Als alcohol slechter was als heroine dan was nu 80% van nederland junk.
Goh en werken in een kantoor van 9 tot 5 is wél natuurlijk, zorgt niet voor stress, afstomping en depressie. Houdt rekening met je biologisch ritme en geeft voldoening en ontspanning? Flikker toch op met je onzinpraatjes man.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:30 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat de dopamine afgave onnatuurlijk is en de hersenen beschadigd worden met alle gevolgen van dien.
Heroine is zeker schadelijker dan alcohol.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:28 schreef Dhalsim het volgende:
Meth is erger, agreed. Cocaine en heroine leiden voornamelijk tot problemen doordat ze illegaal en daarmee peperduur zijn. Heroine is bij lange na niet zo schadelijk voor de gezondheid als alcohol. Cold-turkey afkicken van alcohol heeft (uiteraard in verhouding gezien) vele malen vaker een dodelijke afloop dan cold-turkey afkicken van heroine. Bij cocaine is het helemaal niet aan de orde.
Jij vergelijkt nu een beroep met de blokkering van neurotransmitters?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Goh en werken in een kantoor van 9 tot 5 is wél natuurlijk, zorgt niet voor stress, afstomping en depressie. Houdt rekening met je biologisch ritme en geeft voldoening en ontspanning? Flikker toch op met je onzinpraatjes man.
Doe jij ook. Iedereen die 1 x iets anders gebruikt dan alcohol is meteen een verslaafde junk. Na 1 shot ben je toch verslaafd? Waarom moeten wij genuanceerd zijn en mag jij ongegeneerd als een imbeciele getraumatiseerde hulpverlener je leugenachtige propaganda spuien?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Heroine is zeker schadelijker dan alcohol.
Jij ziet geen nuance jij denkt bij alcohol aan comazuipen.
Neem nog maar 1 shot, neem er elke dag 1 om te bewijzen dat ik lieg.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe jij ook. Iedereen die 1 x iets anders gebruikt dan alcohol is meteen een verslaafde junk. Na 1 shot ben je toch verslaafd? Waarom moeten wij genuanceerd zijn en mag jij ongegeneerd als een imbeciele getraumatiseerde hulpverlener je leugenachtige propaganda spuien?
Dat is toch niet helemaal eerlijk?
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:29 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Neem nog maar 1 shot, neem er elke dag 1 om te bewijzen dat ik lieg.
Je moet nu toch echt kiezen. Of ik ben verslaafd, of ik ben het niet. Als ik niet verslaafd ben ben ik geen junk, dus zit je er naast. Als ik wel verslaafd ben kan ik niets over houden.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'Hoe kan het dan dat ik nog een halfje over heb?
Jij bent sowieso al een junk.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet nu toch echt kiezen. Of ik ben verslaafd, of ik ben het niet. Als ik niet verslaafd ben ben ik geen junk, dus zit je er naast. Als ik wel verslaafd ben kan ik niets over houden.
Ik stel voor dat iedereen die voor sociale zekerheid is het betaald.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:36 schreef arucard het volgende:
Ik stel voor om iedereen die voor een verbod is de kosten te laten betalen, waarom zouden wij hardwerkende belastingbetalers voor de verbieders op moeten draaien? En al helemaal wanneer er geen goede argumenten zijn zoals nu.
Dat doen we ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:39 schreef Berlitz het volgende:
Ik stel voor dat iedereen die voor sociale zekerheid is het betaald.
Waarom vervuil je je post dan met "argumenten"quote:
Het zou fijn zijn als je er een op in ging. Je schuift dingen wel als onnatuurlijk en slecht maar bent daarin niet consequent.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:26 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Jij vergelijkt nu een beroep met de blokkering van neurotransmitters?
Het is maar goed dat fok er is voor losers als jou.
Nee. Je betaald 30% van de belastingen daar aan. 20% gaat op aan de nutteloze schadelijke War on Drugs.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik ben er tegen maar ik betaal meer dan de helft van mijn belastingen eraan.
Bron?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:42 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik ben er tegen maar ik betaal meer dan de helft van mijn belastingen eraan.
Medestanders?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom vervuil je je post dan met "argumenten"
Jij valt heel Fok lastig met je trauma's en hysterie, en probeert medestanders te vinden voor een wet die 45.000 Mexicanen heeft vermoord. Dan ben jij toch echt zieliger dan ik. Al was ik 50 x een verslaafde junk, dan ben jij nog steeds zieliger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |