abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:12:53 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91658581
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ideaal? Hmpf. En het hardlopen schiet er ernstig bij in, ook nog.

Toen we op vakantie gingen was ik iets boven de 65kg, dat is echt 2kg te veel. Nu ben ik weer in de 63'ers (63,6 gister, dacht ik). Dat is een beetje veel maar niet zorgwekkend, eigenlijk wil ik rond de 63,0 zijn. Dus a) er moet een beetje af en b) er moeten geen nieuwe winterkilo's bij aan.

Bij het wandelen moesten we uit voorraadbeheeroverwegingen voornamelijk leven op worst, kaas en noten en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. Dus leek me koolhydraatarm nog wel eens de moeite van het proberen waard. Twee jaar geleden kreeg ik er vooral erg veel honger van, maar ik denk dat ik toen teveel smokkelde (toch brinta, toch wat brood).

We hadden nu ook brinta mee voor op de wandeltocht maar op de laatste driedaagse wandeling hadden we te weinig water om het te verspillen aan eten.
Oh nouja :+ Ideaal is in the eye of the beholder? Ofzeu :+ Maar okee, duidelijk! Als jij je er prettig bij voelt, das het belangrijkste :Y

Ik heb het wel eens kort geprobeerd, maar ik mis duidelijk de discipline :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2011 @ 14:14:05 #202
70532 loveli
N
pi_91658631
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, dank voor de macadamianoottip! Dat van die pinda's had ik achterhaald, maar ik had zo'n trek :+. Creme fraiche en zure room lust ik ook best :D. Vroeger aten we dat op vakantie, franse kwark, en dan zo'n hele literbak opeten met drie kinderen & 1 volwassene.

Voorlopig heb ik vandaag flink trek; hoe lang duurt het gewoonlijk voordat de eetlust afneemt?
Ene Dr. Bernstein heeft ook een low-carb 'dieet'. Uitgangspunt: hij had als kind diabetes met een levensverwachting van 30 jaar. Om ervoor te zorgen dat hij gezond ouder werd heeft hij als eerste particulier een suikerapparaat aangeschaft (formaat ziekenhuisapparaat). Omdat de medische wereld hem (ingenieur) niet serieus nam, heeft 'ie er een studie medicijnen achteraan gedaan.

Principes van het dieet zijn dat je suikerschommelingen voorkomt door voeding. Heel interessant als achtergrondinfo bij low carb eten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_K._Bernstein
http://www.diabetes-book.com/
crap in = crap out
pi_91658635
Er heeft iemand interesse in m'n motor, en da's wel tof, maar ik ga al huilen bij 't idee dat iemand er op weg rijdt en hij niet meer van mij is :')

;( O+

wel net foto's staan maken voor de verkoop dus :X
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2011 @ 14:14:18 #204
70532 loveli
N
pi_91658640
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee, protesteren is voor arbeiders
:')
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2011 @ 14:14:38 #205
70532 loveli
N
pi_91658654
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
Er heeft iemand interesse in m'n motor, en da's wel tof, maar ik ga al huilen bij 't idee dat iemand er op weg rijdt en hij niet meer van mij is :')

[ afbeelding ]
;( O+
Gewoon houden en voortaan zelf onderhoud en reparaties doen.
crap in = crap out
pi_91658720
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:09 schreef Perruche het volgende:
Pief :') "arbeider" :P

Sigme ik ben ook nieuwsgierig naar jouw redenen voor KH arm...ik zou het niet kunnenn trouwens, vooral in de ochtend zou ik niet weten wat te eten...?
Het scheelt ook dat ik nu toch werkloos ben, dat experimenteert een stuk makkelijker.
Ik vind een bak warme melk 's ochtends best prima, dat lijkt genoeg op mijn bak brinta (lekker warm).

quote:
Mijn lijstje:

O: dubbele boterham kaas, 330 ml appelsap
T: plakje ontbijtkoek
L: 3 tosti's (dus 3 boterhammen) kaas/tomaat, 200 gr salade
T: kiwi gold, misschien sinaasappel
D: paps kookt, dat word wel gezond :Y met waarschijnlijk veel rode wijn en een lekker toetje!
T: chocolademoudde toe denk ik, mijn pap's favoriet haha
Beetje veel suiker(s), heb je daar geen last van? (Ik wel, ik ga daar enorm van eten.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_91658726
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Gewoon houden en voortaan zelf onderhoud en reparaties doen.
Nee, dat is niet haalbaar, het houden. Heb nieuwe motor gekocht en daar moet gewoon weer wat geld op terug komen... :)

Daarbij deed ik 't meeste al zelf, alleen dat wat we écht niet zelf konden.
Ja doei.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:16:16 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91658738
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[ afbeelding ]
;( O+

wel net foto's staan maken voor de verkoop dus :X
dit: eh ja laamaa dus, had je post niet gezien!
pi_91658739
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:09 schreef Perruche het volgende:
Pief :') "arbeider" :P

Sigme ik ben ook nieuwsgierig naar jouw redenen voor KH arm...ik zou het niet kunnenn trouwens, vooral in de ochtend zou ik niet weten wat te eten...?

Mijn lijstje:

O: dubbele boterham kaas, 330 ml appelsap
T: plakje ontbijtkoek
L: 3 tosti's (dus 3 boterhammen) kaas/tomaat, 200 gr salade
T: kiwi gold, misschien sinaasappel
D: paps kookt, dat word wel gezond :Y met waarschijnlijk veel rode wijn en een lekker toetje!
T: chocolademoudde toe denk ik, mijn pap's favoriet haha
en voor burgers :P
nee heb om 16.00 een tentamen :s)
pi_91658968
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Perruche het volgende:
Sigme heb je eigenlijk ergens wat foto's van je vakantie? Ben echt benieuwd. het klinkt als een barbaarse tocht, maar wel prachtig :)
Ik zal zo eens wat aan de foto's gaan doen. Maar het was geen barbaarse tocht hoor :D. Alleen is lopen met volle bepakking een héle goede stimulans om te minimaliseren :+. De driedaagse tocht begon met een rugzak van zo'n 14kg - en een klim van 2000 meter (op een afstand van 10km ofzo).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_91659024
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Het scheelt ook dat ik nu toch werkloos ben, dat experimenteert een stuk makkelijker.
Ik vind een bak warme melk 's ochtends best prima, dat lijkt genoeg op mijn bak brinta (lekker warm).

[..]

Beetje veel suiker(s), heb je daar geen last van? (Ik wel, ik ga daar enorm van eten.)
Hmmm ja ik houd niet van melk, misschien soyamelk. Of een gekookt ei ofzo, maar ik ontbijt pas @ work... misschien kan ik de avond van te voren eitjes koken ofzo. ik probeer wel minder brood te eten maar makkelijk is anders.

Ja suikers, last niet, maar het is niet goed. Ik ga denk ik het fruit vervangen voor een paprika :) maar thanks voor je commentaar!
pi_91659082
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zal zo eens wat aan de foto's gaan doen. Maar het was geen barbaarse tocht hoor :D. Alleen is lopen met volle bepakking een héle goede stimulans om te minimaliseren :+. De driedaagse tocht begon met een rugzak van zo'n 14kg - en een klim van 2000 meter (op een afstand van 10km ofzo).
Voor mij klinkt dat vrij "barbaars". Maar wel echt super gaaf. ben benieuwd naar de foto's :)
pi_91659122
Succes met je tentamens pief! hoeveel moet je er nog?

Mo, ik heb het gevoel dat jij heel veel motors koopt en verkoopt, klopt dat?
pi_91659220
Deze motor heb ik alweer bijna 3 jaar nu :) En ik had er nog een crossmotor bij gekocht vorig jaar die nu weer verkocht is :+

en onlangs heb ik alvast de vervanger voor deze gekocht :P doel is om één motor over te houden :P
Ja doei.
pi_91659270
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:22 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hmmm ja ik houd niet van melk, misschien soyamelk. Of een gekookt ei ofzo, maar ik ontbijt pas @ work... misschien kan ik de avond van te voren eitjes koken ofzo. ik probeer wel minder brood te eten maar makkelijk is anders.

Ja suikers, last niet, maar het is niet goed. Ik ga denk ik het fruit vervangen voor een paprika :) maar thanks voor je commentaar!
Voor een volgende keer is het zinniger om het (appel)sap te schrappen en het fruit te laten staan. Er gaan echt wáánzinnig veel appels, ontdaan van hun vezels, in die 3dl appelsap (ik heb wel eens zelf appelsap gemaakt, je weet niet wat je ziet).
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:27:33 #216
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91659317
Lijstjeeee!

O: twee sneetjes met leidse kaas
T: wrap met pesto, wat parmezaan en een plakje jamon serrano
L: twee gekookte eieren met twee sneetjes brood
T: ? beker melk ofzo?
D: iets makkelijks, want ik moet rond etenstijd mn paspoort ophalen :')
pi_91659432
Brood staat in de machine :9 Al zag ik wel dat er vrij veel 'troep' in die mixen zit ook. Toch eens kijken naar zelf dingen erin gooien.

In Zweden waren er in het berghutje ook wat mensen die daar overnacht hadden en verder gingen met flinke bepakking... Ik was wel blij dat ik dat niet was met die halve meter sneeuw en een zware rugzak :{ .
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2011 @ 14:29:37 #218
70532 loveli
N
pi_91659439
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:22 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja suikers, last niet, maar het is niet goed. Ik ga denk ik het fruit de ontbijtkoek vervangen voor een paprika :) maar thanks voor je commentaar!
crap in = crap out
pi_91659448
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor een volgende keer is het zinniger om het (appel)sap te schrappen en het fruit te laten staan. Er gaan echt wáánzinnig veel appels, ontdaan van hun vezels, in die 3dl appelsap (ik heb wel eens zelf appelsap gemaakt, je weet niet wat je ziet).
Ja daar heb je gelijk in... ik drink eigenlijk nooi appelsap en het was niet eens lekker want ik vind die troebele lekkerder :@

maar geen fruit? Dat kan ik niet hoor... Die ontbijtkoek kan ik wel weglaten. En ik zal eens wat gerookte kip ofzo kopen voor tussendoor.
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2011 @ 14:31:04 #220
70532 loveli
N
pi_91659512
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, dat. Had het sap niet meteen gezien.
crap in = crap out
pi_91659576
ja loveli die ontbijtkoek is al op kan ik niet meer eruit halen :P
pi_91659608
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in... ik drink eigenlijk nooi appelsap en het was niet eens lekker want ik vind die troebele lekkerder :@

maar geen fruit? Dat kan ik niet hoor... Die ontbijtkoek kan ik wel weglaten. En ik zal eens wat gerookte kip ofzo kopen voor tussendoor.
Ik druk mij onduidelijk uit, sorry. Fruit laten staan = fruit op je lijstje laten staan.
Ontbijtkoek ritueel verbranden natuurlijk (behalve een plakje ontbijtkoek in een pan draadjesvlees, die niet verbranden, da's sund).
pi_91660102
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:24 schreef Perruche het volgende:
Succes met je tentamens pief! hoeveel moet je er nog?

Mo, ik heb het gevoel dat jij heel veel motors koopt en verkoopt, klopt dat?
nog 4 :') en 2 opdrachten
pi_91660175
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

Voor mij klinkt dat vrij "barbaars". Maar wel echt super gaaf. ben benieuwd naar de foto's :)
14 kilo is nog wel te doen maar wel zwaarder (moet het voor mij) niet worden.. Als je veel moet klimmen is een zware rugzak echt kut..
pi_91660263
Wat is een goed boek of website (met recepten) voor KH arm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')