Ter promotie etc. Hoeft de omroep dat zelf niet te betalen.quote:
Vorig jaar had België er maar eentjequote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:49 schreef Boldface het volgende:
Damn... zelfs in België hebben ze gewoon DERTIG kandidaten. Bij ons maar vijf liedjes
Bronquote:Belgische radio-selectie vanaf 10u
Nederland kiest vanavond al, maar onze zuiderburen gaan vandaag ook aan de slag voor het songfestival. Niet op tv, maar wel via radio en internet. Vanaf 10u komen de 30 kandidaten aan bod die in de laatste maanden van 2010 een budget van ¤20.000 bijeen hebben gehaald.
RTBF was door het grote aantal genoodzaakt een extra voorronde in te bouwen die vandaag wordt afgewerkt via radiozender Vivacité en de internetsite van RTBF. De 30 kandidaten brengen vandaag ieder live hun nummer, waarna via sms en internet gestemd kan worden. Een jury stemt eveneens mee en de 14 kandidaten met de meeste stemmen gaan door naar de finale op zaterdag 12 februari. De resultaten volgen na het nieuws van 13u.
De uitzending is live te volgen via Vivacité, terwijl RTBF.be het bijbehorende beeld verzorgt.
Ja. Maar die 20.000 komt van mensen die hen steunen, niet van henzelf (al zal dat via via wel gedeeltelijk zo zijn?)quote:Op zondag 30 januari 2011 00:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu hoor, dan heb je 20.000 euro bij elkaar weten te schrapen (kan me niet voorstellen dat men dat zomaar heeft liggen), en dan word je via de radio geëlimineerd. Of zou je het geld weer terugkrijgen?
Oh ja idd, dat vind ik ook altijd wel prettig, als de deelnemers ook échte muzikanten zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:22 schreef misteriks het volgende:
geen idee Greys, maar het siert haar kunnen als componist/muzikant wel in het oppervlakkige wereldje van ESF waar het showelement het gebrek aan talent moet verbloemen;
"échte muzikanten"quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja idd, dat vind ik ook altijd wel prettig, als de deelnemers ook échte muzikanten zijn.
Nou gewoon, iemand die zelf verdienstelijk een instrument kan bespelen, daar hadden we het over. Mensen die enig muzikaal talent hebben en niet alleen geil door een microfoon staan te hijgen. En daarom is het zo jammer dat ze niet live mogen spelen op het ESF.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
"échte muzikanten"wat zijn dat überhaupt?
Heb het niet gezien, maar kwam deze ook niet uit de verf gister dus?quote:Op zondag 13 februari 2011 13:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb gisteravond de hele finale met 14 nummers gevolgd. Dat was een flinke kwelling, met voornamelijk nummers die hooguit op een dorpsbraderie nog net kunnen. De winnaar stak er met kop en schouders bovenuit, dus de keuze was voor zowel jury als televoters vrij makkelijk. Of het genoeg is voor de finale, is nog de vraag.
Zeker origineel, a-capella.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:23 schreef Boldface het volgende:
Dit wordt 'm niet voor België, sorry. Origineel is het zeker wel, maar de zangeres zingen niet zuiver genoeg, waardoor het te rommelig klinkt.
Dat nummer was niet onaardig, maar het was toch iets te vlak en onopvallend om echt geschikt te zijn om naar het ESF te gaan.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb het niet gezien, maar kwam deze ook niet uit de verf gister dus?
Of was het gewoon wat saai?
The Sing Offquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:00 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer maar gemiste kans. Roxorloops is de zo'n beetje de beste beatboxer ter wereld, maar de rest van het bandje is een rommelig geheel met een rommelig liedje en amateuristische zangstemmen. Stel je voor als een acapella band met Sing Off kwaliteiten *en* Roxorloops zoiets had gedaan.
Denk aan zoiets:
is het Roxorloops dat hieraan meedoet? tsss; inderdaad, een parel tussen deze witloofzwijnenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:00 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer maar gemiste kans. Roxorloops is de zo'n beetje de beste beatboxer ter wereld, maar de rest van het bandje is een rommelig geheel met een rommelig liedje en amateuristische zangstemmen. Stel je voor als een acapella band met Sing Off kwaliteiten *en* Roxorloops zoiets had gedaan.
Denk aan zoiets:
Dat had tenminste nog enig entertainment- en niet-saaiheidsgehalte.quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Urban Trad. Wat was dat slecht en tof
.
quote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef Fred_B het volgende:
Er is geprobeerd wat van dit nummer te maken:
Maar ik verwacht niet dat het genoeg gaat zijn.
Dit.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:41 schreef marcodej het volgende:
Het liedje is gewoon één grote herhaling.
Ja, en meer show dan dit. Anders wordt het op de helft: "Leuk. Lieverd, wil jij nog koffie?"quote:Op zondag 13 maart 2011 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is inderdaad erg saai, en het enige wat het nog een beetje zou kunnen redden is als de live-uitvoering spatzuiver is, maar bij dit soort a capella samenzang is dat nog maar de vraag.
Ik heb zelfs door die schelle stemmen echt na een minuut al 'next, please!'.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:43 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
[..]
Dit.
[..]
Ja, en meer show dan dit. Anders wordt het op de helft: "Leuk. Lieverd, wil jij nog koffie?"
Het liedje is ook totaal niet attractive. En de stemmen vind ik ook irritant ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb zelfs door die schelle stemmen echt na een minuut al 'next, please!'.
Niet eens dat ik het alleen saai vind, maar zelfs vervelend om aan te horen.
Schijnt wel één van de beste beatboxers van de wereld te zijn en dat breekt het eentonige liedje juist een beetje. En denk dat áls ze doorgaan, dat juist op basis van die beatboxer is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 03:26 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik vind vooral de beatboxersolo's tussendoor echt lelijk. Het verpest het hele liedje (dat sowieso al niet zo fantastisch is).
Plus op basis van 'Hé wat gedurfd, a capella op het songfestival!'.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schijnt wel één van de beste beatboxers van de wereld te zijn en dat breekt het eentonige liedje juist een beetje. En denk dat áls ze doorgaan, dat juist op basis van die beatboxer is.
Ik doe et em niet na.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schijnt wel één van de beste beatboxers van de wereld te zijn en dat breekt het eentonige liedje juist een beetje. En denk dat áls ze doorgaan, dat juist op basis van die beatboxer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |