Er is niet eens meer een weg van bezwaar en beroep. Dus bestuursrechtelijk waren de kansen misschien niet groot, maar nu zijn ze nul. Dat laatste stukje is dus ook al omzeep geholpen. Nog even en overheid gaat straks nog subsidie verstrekkenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Want? Voorheen mochten ze (uiteindelijk) dus bouwen, en nu nog steeds. Hoe is de balans dan anders?
Liberalisme is iig de dood in de pot. Alleen vrijheden om iedereen maar lekker z'n gang te laten gaan. Maar rekening moeten houden met anderen? Ho maar.quote:[..]
Welja, dat kan er ook nog wel bij.En je vergeet "DAT DIT KAN IN NEDERLAND WACHT MAAR TOTDAT GEERTJUH AAN DE MACHT IS!!"
![]()
Mmm op zich zegt dat niks, ik ben ook voor een vrijer beleid op vuurwapens (momenteel lijkt het erop dat de overheid vooral wil zorgen dat mensen geen idee hebben van hoe vuurwapens werken en dat ook sportschieten maar zo ver mogelijk in de hoek geduwd moet worden), maar ik heb vooralsnog geen neigingen gehad m'n buren dood te schieten. Al had ik wel eens een buurman (studentenhuisquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:56 schreef Five_Horizons het volgende:
TS wil op een aparte manier z'n gelijk halen? Vuurwapens legaliseren.
Buiten dat dat natuurlijk 'grappig' bedoeld was, zie je verder in dit topic toch wat anders...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:19 schreef Sessy het volgende:
[..]
Mmm op zich zegt dat niks, ik ben ook voor een vrijer beleid op vuurwapens (momenteel lijkt het erop dat de overheid vooral wil zorgen dat mensen geen idee hebben van hoe vuurwapens werken en dat ook sportschieten maar zo ver mogelijk in de hoek geduwd moet worden), maar ik heb vooralsnog geen neigingen gehad m'n buren dood te schieten. Al had ik wel eens een buurman (studentenhuis) die een kaasschaaf over z'n edele delen wel verdiende...
Hij maakt liever stemming. Zwak dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:19 schreef Sessy het volgende:
[..]
Mmm op zich zegt dat niks, ik ben ook voor een vrijer beleid op vuurwapens (momenteel lijkt het erop dat de overheid vooral wil zorgen dat mensen geen idee hebben van hoe vuurwapens werken en dat ook sportschieten maar zo ver mogelijk in de hoek geduwd moet worden), maar ik heb vooralsnog geen neigingen gehad m'n buren dood te schieten. Al had ik wel eens een buurman (studentenhuis) die een kaasschaaf over z'n edele delen wel verdiende...
Het dereguleren van de markt zoals hier gebeurt is juist een tendens naar rechts, terwijl subsidies een tendens naar links zijn. Je spreekt jezelf enigszins tegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is niet eens meer een weg van bezwaar en beroep. Dus bestuursrechtelijk waren de kansen misschien niet groot, maar nu zijn ze nul. Dat laatste stukje is dus ook al omzeep geholpen. Nog even en overheid gaat straks nog subsidie verstrekken
[..]
Liberalisme is iig de dood in de pot.
Rechts is de grootste voorstander van lands grootste subsidiepot: de hypotheekrenteaftrek. Dus zo raar is dat niet gedacht.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Sessy het volgende:
[..]
Het dereguleren van de markt zoals hier gebeurt is juist een tendens naar rechts, terwijl subsidies een tendens naar links zijn. Je spreekt jezelf enigszins tegen.
Vind ik allemaal prima, maar in zo'n volgepropte leefomgeving van tuintjes van anderhalve postzegel moet dat niet kunnen. Want dat betekent hoe dan ook overlast voor anderen. En dat in een tijd dat niemand meer met niemand rekening houdt.quote:Hoe dan ook, ik weet niet of je veel gereisd hebt maar juist in de landen waar men de liberale idealen aanhangt mag men overal bouwen wat ze willen. Het inperken van die mogelijkheid is immers een inbreuk op het eigendomsrecht, en een bemoeienis van de overheid, terwijl het klassiek liberalisme juist zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis en zo veel mogelijk zelfregulering in de brede zin van het woord voorstaat.
Maar die aanbouw zou onder de oude regels dus een bouwvergunning hebben gekregen (oftewel: als jij bezwaar zou maken zou deze niet worden toegewezen). Je bezwaar was dus ongegrond, en dat wist je al (of had je kunnen weten) voordat je het indiende. Wat is dan het echte verschil met nu? Inderdaad, helemaal niets. Alleen maar meer gemak voor de burger.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is niet eens meer een weg van bezwaar en beroep. Dus bestuursrechtelijk waren de kansen misschien niet groot, maar nu zijn ze nul. Dat laatste stukje is dus ook al omzeep geholpen. Nog even en overheid gaat straks nog subsidie verstrekken
...
Als je wil dat mensen serieus reageren zou ik dit soort holle frasen achterwege laten..quote:Liberalisme is iig de dood in de pot. Alleen vrijheden om iedereen maar lekker z'n gang te laten gaan. Maar rekening moeten houden met anderen? Ho maar.
Moet kunnen, zeggen ze dan.
Het is sowieso belachelijk dat zoiets zo ruim geregeld is. WABO of niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar die aanbouw zou onder de oude regels dus een bouwvergunning hebben gekregen (oftewel: als jij bezwaar zou maken zou deze niet worden toegewezen). Je bezwaar was dus ongegrond, en dat wist je al (of had je kunnen weten) voordat je het indiende. Wat is dan het echte verschil met nu? Inderdaad, helemaal niets. Alleen maar meer gemak voor de burger.
Het is precies de kern waar het om draait. Overheid verwacht dat burgers dit zelf onderling oplossen. De praktijk is echter dat iedereen alleen zijn eigen belang laat wegen. In de praktijk wordt grosso modo dus niet tussen buren overlegd, ze doen gewoon wat ze zelf willen.quote:[..]
Als je wil dat mensen serieus reageren zou ik dit soort holle frasen achterwege laten..
De enige die hier roept dat er geen discussie met z'n kutburen mogelijk is, dat ben jij. Als dat geen stemmingmakerij is, weet ik het niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij maakt liever stemming. Zwak dus.
Ik denk dat je buren het daar volmondig mee eens zijn...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe dan ook het Nederlandse volk bestaat uit ordinaire klootzakken. Pure egoïsme dat regeert.
Ben jij er soms bij geweest bij dat gesprek? Ik wilde graag de discussie met ze aan. Maar zij belemmerde dat met dooddoeners. Ik kan het toch weten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De enige die hier roept dat er geen discussie met z'n kutburen mogelijk is, dat ben jij. Als dat geen stemmingmakerij is, weet ik het niet.
Over egoïsme gesproken....
Dat zij schijt hebben aan hun buren, dan klopt dat. Want dat hebben ze. Schijt aan hun buren. Want het is ikke ikke ikke....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik denk dat je buren het daar volmondig mee eens zijn...
Precies. Eigenlijk zou er een wet moeten zijn die alle huizen limiteert tot het ontwerp van EchtGaaf. En geen centimetertje meer!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is sowieso belachelijk dat zoiets zo ruim geregeld is. WABO of niet.
De praktijk is dat de meerderheid van de bevolking minder regels wil, en kennelijk dat de meerderheid het dus wel kan oplossen met de buren (anders zou de roep om meer regels wel duidelijker zijn). Oftewel: het probleem ligt bij jou, projecteer dat niet op de rest van de bevolking graag.quote:Het is precies de kern waar het om draait. Overheid verwacht dat burgers dit zelf onderling oplossen. De praktijk is echter dat iedereen alleen zijn eigen belang laat wegen. In de praktijk wordt grosso modo dus niet tussen buren overlegd, ze doen gewoon wat ze zelf willen.
Tot je zelf met zoiets onzaligs wordt geconfronteerd. ik denk dat je dan anders praat. Als het anderen treft ,dan deert het je zeker niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Precies. Eigenlijk zou er een wet moeten zijn die alle huizen limiteert tot het ontwerp van EchtGaaf. En geen centimetertje meer!
[..]
De praktijk is dat de meerderheid van de bevolking minder regels wil, en kennelijk dat de meerderheid het dus wel kan oplossen met de buren (anders zou de roep om meer regels wel duidelijker zijn). Oftewel: het probleem ligt bij jou, projecteer dat niet op de rest van de bevolking graag.
Als mijn buren een uitbouw willen neerzetten (binnen de regels) dan doen ze dat maar lekker. Dat kan namelijk gebeuren als je in de stad woont, als je daar niet tegen kan ga je (zoals al eerder geopperd) maar in Schubbekutteveen wonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tot je zelf met zoiets onzaligs wordt geconfronteerd. ik denk dat je dan anders praat. Als het anderen treft ,dan deert het je zeker niet.
Ik ben er (gelukkigquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ben jij er soms bij geweest bij dat gesprek? Ik wilde graag de discussie met ze aan. Maar zij belemmerde dat met dooddoeners. Ik kan het toch weten.
Zie je wle dat je stemming maakt? Zwak dus.
Die buren denken waarschijnlijk "We hebben die uitbouw helemaal niet nodig, maar het is zo leuk om die zuurpruim te stangen"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles moet toch kunnen toch?!?! Vrijheid, blijheid!?!? Toch!?
Ja, alleen als je buur de dupe is.!
Nee, jij wil ze voor de rechter slepen en met een berg kosten opzadelen omdat jij je zinnetje niet krijgt. En dan heb ik het nog niet eens over de toespelingen over vuurwapengebruik...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zij schijt hebben aan hun buren, dan klopt dat. Want dat hebben ze. Schijt aan hun buren. Want het is ikke ikke ikke....
Ik zou mijn buren never nooit opschepen met zoiets.
Wat ik me best kan voorstellen (eerlijk waar). Punt is dat je dat in een dergelijk topic natuurlijk direct terug krijgt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan je verzekeren dat ik aan het begin van het traject heel anders heb gereageerd. Dat ik nu verbitterd ben geworden, is een gevolg.
Dank je.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat ik me best kan voorstellen (eerlijk waar). Punt is dat je dat in een dergelijk topic natuurlijk direct terug krijgt.(dit meen ik serieus....)
Oh, geloof me dat kunnen de meesten zich hier wel degelijk voorstellen denk ik, ik in elk geval wel. Wat wij ons niet kunnen voorstellen is dat je van plan bent hiertegen te procederen en serieus meent te gaan winnen. Kijk als twee homo's willen gaan trouwen en hun (groot)ouders schamen zich daar kapot voor en voelen zich in hun eer/gezin/etc aangetast, dan zal het best zo zijn dat die (groot)ouders zich enorm machteloos en boos voelen omdat ze het huwelijk niet tegen kunnen houden. Dat maakt echter nog niet dat zij de homo's voor de rechter kunnen slepen. Een van de dingen die je moet begrijpen is dat het recht werkelijk niets maar dan ook niets kan of doet met emoties van mensen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank je.
Ik vind het wel vreemd dat zo weinigen voor kunnen stellen hoe ik van de kwestie baal en hoe machteloos daarin ik sta.
Kijk, dat is al iets heel anders. Wij zien hier iemand die heel hard schreeuwt over het onrecht hem aangedaan. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je misschien even wat afstand moet nemen en dan nog eens naar de situatie moet kijken. Ik kan me goed voorstellen dat je pissig bent over een uitbouw van de buren. Volgens mij zijn er over vergelijkbare situaties ook al ontelbare burenruzies geweest... Maarrrrrr...voor buitenstaanders als wij, die objectief en zonder aanzien des persoons kunnen oordelen, is het ietsje anders. Wij zien een behoorlijk overspannen reaktie op een relatief klein euvel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan je verzekeren dat ik aan het begin van het traject heel anders heb gereageerd. Dat ik nu verbitterd ben geworden, is een gevolg.
Het zou pas vreemd zijn als je niét machteloos stond bij deze situatie. Je buren bouwen volgens de regels, dus is het helemaal niet zo vreemd dat jij je zin niet krijgt en de buren wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank je.
Ik vind het wel vreemd dat zo weinigen voor kunnen stellen hoe ik van de kwestie baal en hoe machteloos daarin ik sta.
Mijn insteek is een schadebedrag. Ik denk dan aan een bedrag dat de waardevermindering van mijn woning compenseert. En verder zie ik graag een deel ideële schade i.v.m. vermindering van het wooncomfort. Subsidiair zou ik graag afbraak vorderen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Oh, geloof me dat kunnen de meesten zich hier wel degelijk voorstellen denk ik, ik in elk geval wel. Wat wij ons niet kunnen voorstellen is dat je van plan bent hiertegen te procederen en serieus meent te gaan winnen. Allee, als je dat nog als een prikkel wilde gebruiken voor een schikking voor een net bedragje, maar je schijnt echt je zinnen op afbraak te hebben gesteld en ik vrees dat je dan toch echt van een koude kermis gaat thuiskomen. Maar goed, mensen geloven ook dat ze de loterij gaan winnen dus ik zou zeggen doe je best.
En op grond waarvan denk je dat je recht hebt op een schadevergoeding?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn insteek is een schadebedrag. Ik denk dan aan een bedrag dat de waardevermindering van mijn woning compenseert. En verder zie ik graag een deel ideële schade i.v.m. vermindering van het wooncomfort. Subsidiair zou ik graag afbraak vorderen.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
En op grond waarvan denk je dat je recht hebt op een schadevergoeding?
Juist ja, maar jij wilt het voor de rechter afdwingen en niet hopende dat je buren schrikken van de mogelijkheid van een rechtszaak een paar duizend toegestopt krijgen omwille van een minnelijke schikking.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn insteek is een schadebedrag. Ik denk dan aan een bedrag dat de waardevermindering van mijn woning compenseert. En verder zie ik graag een deel ideële schade i.v.m. vermindering van het wooncomfort. Subsidiair zou ik graag afbraak vorderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |