WW| heeft voor Nederland niet hele erge gevolgen gehad (gelukkig). maar voor de Engelse, Fransen en zeker de Belgen is de eerste wereldoorlog minstens even belangrijk als de tweede. bovendien zijn in WW| nog meer mensen omgekomen als in WW2 en was deze oorlog voor de manschappen extreem zwaar. ik heb zelfs foto's gezien van een soldaat die zijn been had verloren bij een bomexplosie en blind was door het mosterdgas, terwijl door ratten aan zijn lichaam werd geknaagtquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:49 schreef Driepink het volgende:
[..]
zowiezo WWI..
WWII weet ik daarintegen wel weer (voor mijn doen) veel van..
lolquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef leetzors het volgende:
[..]
Heb verhaal van je gelezen, tering wat heb jij een fantasie.
Dat laatste ja, ze kreunde mijn naamquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef mc-Piel het volgende:
Heb ik nog wat moois gemist vandaag?
Nieuwe Jingles, gekreun van Sabine etc. ?
Wij hebben het nu met geschiedenis over WOI, vind het wel interessantquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef Shispeed het volgende:
[..]
WW| heeft voor Nederland niet hele erge gevolgen gehad (gelukkig). maar voor de Engelse, Fransen en zeker de Belgen is de eerste wereldoorlog minstens even belangrijk als de tweede. bovendien zijn in WW| nog meer mensen omgekomen als in WW2 en was deze oorlog voor de manschappen extreem zwaar. ik heb zelfs foto's gezien van een soldaat die zijn been had verloren bij een bomexplosie en blind was door het mosterdgas, terwijl door ratten aan zijn lichaam werden geknaagt![]()
Whutquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Dat laatste ja, ze kreunde mijn naam
Volgens mij ken ik die fotoquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef Shispeed het volgende:
[..]
WW| heeft voor Nederland niet hele erge gevolgen gehad (gelukkig). maar voor de Engelse, Fransen en zeker de Belgen is de eerste wereldoorlog minstens even belangrijk als de tweede. bovendien zijn in WW| nog meer mensen omgekomen als in WW2 en was deze oorlog voor de manschappen extreem zwaar. ik heb zelfs foto's gezien van een soldaat die zijn been had verloren bij een bomexplosie en blind was door het mosterdgas, terwijl door ratten aan zijn lichaam werd geknaagt![]()
Misschien dat ik niet helemaal gelijk heb en is het slechts m'n verbeeldingquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef mc-Piel het volgende:
[..]
Whut?
Seh broeder hoe heb je dat gehosselt dangz?
welk verhaal?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef leetzors het volgende:
[..]
Heb verhaal van je gelezen, tering wat heb jij een fantasie.
Terechte verbeelding!quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Misschien dat ik niet helemaal gelijk heb en is het slechts m'n verbeelding![]()
ja dikke bertaquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef JApieman het volgende:
[..]
Wij hebben het nu met geschiedenis over WOI, vind het wel interessantals je ook die foto's ziet van wat er is gebeurd door die artilerrie.
Die ene met al die woorden enzo allesquote:
1e van haar in het topic dat ze linkte.quote:
Ja die ja! Die kogels ook die erin gingen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dikke berta![]()
dat kanon schijnt overigens zo te heten omdat de dochter van de baas van de Krupp fabriek (waar die dingen vandaan kwamen) dik was en berta heette![]()
Ik was zo jaloers! Stond op het punt om te vragen of ik je aan mocht rakenquote:
niet alles wat ik schrijf is fantasie..quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef leetzors het volgende:
[..]
1e van haar in het topic dat ze linkte.
ja ik heb daar zo'n kogel gezien die in zo'n ander iets kleiner kanon gingen, die dingen waren 900 kg en 2 meter hoog zonder huls. die in dikke berta gingen konden niet binnen staanquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ja die ja! Die kogels ook die erin gingen.
Haha, hij zou je maar raken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:57 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja ik heb daar zo'n kogel gezien die in zo'n ander iets kleiner kanon gingen, die dingen waren 900 kg en 2 meter hoog zonder huls. die in dikke berta gingen konden niet binnen staan
Dan schrijf je het in ieder geval goed op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
niet alles wat ik schrijf is fantasie..
Dit zijn pas kanonnenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dikke berta![]()
dat kanon schijnt overigens zo te heten omdat de dochter van de baas van de Krupp fabriek (waar die dingen vandaan kwamen) dik was en berta heette![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |